Ook het boek is een aanrader:quote:Op zondag 21 mei 2017 17:38 schreef WodanIsGroot het volgende:
Maaaaarrrrrrr wat is de waarheid over de islam?
Je laat het dus afhangen van anderen (als zij het onderling eens zijn) ipv dat je zelf de brontekst onderzoekt en voor jezelf kijkt of je er waarheid in kan herkennen?quote:Op zondag 21 mei 2017 09:39 schreef Pharkus het volgende:
Zolang de moslims het onderling niet eens zijn over welke stroming nou de echte echte waarheid is, schuif ik het net als de andere grote religies onder spookverhalen.
Brontekst van de Koran ? Je meeeeeent het !quote:Op zondag 21 mei 2017 20:06 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je laat het dus afhangen van anderen (als zij het onderling eens zijn) ipv dat je zelf de brontekst onderzoekt en voor jezelf kijkt of je er waarheid in kan herkennen?
Religie in het algemeen en de geschriften daarvan.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:12 schreef ATON het volgende:
[..]
Brontekst van de Koran ? Je meeeeeent het !
Hoe kun je dat met zoveel zekerheid zeggen? Wij weten al heel weinig over onze planeet of zelfs onszelf, laat staan het gigantische heelal met al haar dimensies. Daarbovenop ben je 25, 38, 50 jaar op deze aarde, wat stelt dat voor?quote:Op zondag 21 mei 2017 17:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
Jongens, god bestaat niet en de mens is niks speciaals.
Wij weten genoeg over onszelf om te weten wat we zijn, namelijk een verzamelingen cellen. Hetzelfde als de planten en de dieren. Wij zijn niks speciaals en dat zeg ik met alle zekerheid.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:34 schreef Tevik het volgende:
[..]
Hoe kun je dat met zoveel zekerheid zeggen? Wij weten al heel weinig over onze planeet of zelfs onszelf, laat staan het gigantische heelal met al haar dimensies. Daarbovenop ben je 25, 38, 50 jaar op deze aarde, wat stelt dat voor?
Ja eh 😂 was weer leuk ditquote:Op zondag 21 mei 2017 20:46 schreef Manke het volgende:
[..]
En wat zegt de koran letterlijk? Zeg maar de eerste openbaring hierover.
Ook als die origneel in ONZ stond en door een mod hierna toe is verplaatst? 😢quote:Op zondag 21 mei 2017 21:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
Trolltopics in F&L openen kan niet. Wie dat wél doet, wacht een geweldige bestraffing in het leven hierna.
Dat zul je met bewijs hard moeten kunnen maken.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:47 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Ook als die origneel in ONZ stond en door een mod hierna toe is verplaatst? 😢
Dat is geen antwoord he joh. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Hier een beetje komen schreeuwen kan iedereen.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:31 schreef Tevik het volgende:
[..]
Religie in het algemeen en de geschriften daarvan.
Geef eens een bewijs van je god? Ga anders eens naar een museum om bewijs van de evolutie te zien.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alleen simpele geesten geloven in evolutie. Alleen simpele geesten geloven niet in God.
Al naar genoeg geweest en heb geen enkel stukje bewijs gezien.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:43 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Geef eens een bewijs van je god? Ga anders eens naar een museum om bewijs van de evolutie te zien.
En wat denk als een kind van 2 aan kanker sterft, ook de schuld van de evolutie of van je godquote:Op zondag 21 mei 2017 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al naar genoeg geweest en heb geen enkel stukje bewijs gezien.
Er wordt wel eens naar dingen gewezen wat zogenaamd bewijs moet zijn, bv die Darwin vinken. Maar dat heeft niets te maken met bewijs voor het aap naar mens en alles verhaal.
Bewijs voor God is er genoeg in de natuur en archeologie t.a.v. Bijbel. Gewoon even studie doen.
Dat is 'het verhaal' ook niet. Jij moet je beter inlezen over de evolutie. Gewoon even studie doen.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:46 schreef bianconeri het volgende:
...Maar dat heeft niets te maken met bewijs voor het aap naar mens en alles verhaal...
Je moet dan wel over voldoende verstandelijk vermogen beschikken...quote:Op zondag 21 mei 2017 22:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dat is 'het verhaal' ook niet. Jij moet je beter inlezen over de evolutie. Gewoon even studie doen.
Dit is oudste (bekende) openbaring. 5000/4000 jaar oud.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:46 schreef Manke het volgende:
[..]
En wat zegt de koran letterlijk? Zeg maar de eerste openbaring hierover.
Ja. Zo kan ik mijn tijd beter besteden aan belangrijkere dingen. Aangezien men al eeuwen aan het steggelen is over de juiste interpretatie van oude geschriften uit dubieuze bronnen lijkt het me niet noodzakelijk dat ik me er ook nog eens tegen aan ga bemoeien. De kans dat iemand het gedurende zijn leven bij het juiste eind heeft is toch te verwaarlozen. Ik zie na de dood wel welke god ik een boks mag geven of in welk hellevuur ik mag branden of in welk niets ik op ga.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:06 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je laat het dus afhangen van anderen (als zij het onderling eens zijn) ipv dat je zelf de brontekst onderzoekt en voor jezelf kijkt of je er waarheid in kan herkennen?
En ik denk dat ik na mijn dood niks meer ga zien.quote:Op maandag 22 mei 2017 08:59 schreef Pharkus het volgende:
Ik zie na de dood wel welke god ik een boks mag geven of in welk hellevuur ik mag branden of in welk niets ik op ga.
Heeft niets met God te maken?quote:Op zondag 21 mei 2017 22:48 schreef Cousin_Eddy het volgende:
En wat denk als een kind van 2 aan kanker sterft, ook de schuld van de evolutie of van je god
Oh niet? Och dan heb ik in mijn studie ecologie en biologie het zelfs verkeerd geleerd van alle ecologen, biologen etc.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
Dat is 'het verhaal' ook niet. Jij moet je beter inlezen over de evolutie. Gewoon even studie doen.
Die zitten er inderdaad naast. Ik denk dat je ook niet goed op hebt gelet tijdens je studie. Of die ecologen en biologen hebben je iets geleerd dat niet klopt. Het is volgens de evolutietheorie namelijk zo dat zowel de mens als de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft niets met God te maken?
Maar de mens zou wat beter moeten worden volgens het hele idee, maar toch kan de mens geen reet uitvoeren en wordt in veel opzichten alleen maar slechter.
[..]
Oh niet? Och dan heb ik in mijn studie ecologie en biologie het zelfs verkeerd geleerd van alle ecologen, biologen etc.
En zelfde van al die figuren die je altijd op tv ziet die als gekken roepen dat evolutie een feit is en nooit met feiten komen. Zeggen allemaal dat de apen onze voorvaders zijn, maar nou kom jij met de openbaring dat dat niet zo is
Jij kunt liegen of het gedrukt staat. Verder dan de basisschool ben jij nooit geraakt zo te merken.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef bianconeri het volgende:
Oh niet? Och dan heb ik in mijn studie ecologie en biologie het zelfs verkeerd geleerd van alle ecologen, biologen etc.
Je kan beter je geld terugvragen bij de LOI en halveliters kopen.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al naar genoeg geweest en heb geen enkel stukje bewijs gezien.
Er wordt wel eens naar dingen gewezen wat zogenaamd bewijs moet zijn, bv die Darwin vinken. Maar dat heeft niets te maken met bewijs voor het aap naar mens en alles verhaal.
Bewijs voor God is er genoeg in de natuur en archeologie t.a.v. Bijbel. Gewoon even studie doen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:18 schreef Panterjong het volgende:
Die zitten er inderdaad naast. Ik denk dat je ook niet goed op hebt gelet tijdens je studie. Of die ecologen en biologen hebben je iets geleerd dat niet klopt. Het is volgens de evolutietheorie namelijk zo dat zowel de mens als de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben.
dat*quote:Op dinsdag 23 mei 2017 06:01 schreef ATON het volgende:
Jij kunt liegen of het gedrukt staat. Verder dan de basisschool ben jij nooit geraakt zo te merken.
Ik kan je 1 ding zeggen, deze gast heeft géén biologie of ecologie gestudeerd. Hooguit een workshopje en zelfs daar heeft hij niets van opgestoken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:18 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Die zitten er inderdaad naast. Ik denk dat je ook niet goed op hebt gelet tijdens je studie. Of die ecologen en biologen hebben je iets geleerd dat niet klopt. Het is volgens de evolutietheorie namelijk zo dat zowel de mens als de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben.
quote:Ik weet vrijwel zeker dat ik op dat gebied betere studie genoten heb dan jij dat hebt gedaan. Helaas nutteloos want veel daarvan slaat nergens op.
Hij komt inderdaad niet al te snugger over.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik kan je 1 ding zeggen, deze gast heeft géén biologie of ecologie gestudeerd. Hooguit een workshopje en zelfs daar heeft hij niets van opgestoken.
Foutjes maken is niet erg. Ze niet toe willen geven geeft ook niet. Er geen lering uit willen trekken zodat je de volgende keer iets kan roepen dat wel klopt is een gemiste kans.quote:
Ik ben niet degene die fout zit hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:28 schreef Panterjong het volgende:
Foutjes maken is niet erg. Ze niet toe willen geven geeft ook niet. Er geen lering uit willen trekken zodat je de volgende keer iets kan roepen dat wel klopt is een gemiste kans.
Oh, frapant.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die fout zit hoor.
Ach zo zijn er ook mensen die denken dat de Big Bang theorie inhoudt dat er ergens een meteoor in de ruimte rondzweefde en dat die toen ineens ontploft is.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik kan je 1 ding zeggen, deze gast heeft géén biologie of ecologie gestudeerd. Hooguit een workshopje en zelfs daar heeft hij niets van opgestoken.
En dat geeft hij zelf ook toe:
[..]![]()
Even voor de duidelijkheid. We hebben het over de evolutietheorie en wat die inhoudt. Niet dat ik daar veel kaas van heb gegeten want het onderwerp interesseert me nauwelijks.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En het eeuwige zeurverhaal dat "de mens van de apen afstamt" . Of dat het onmogelijk is dat iets uit niets ontstaat.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach zo zijn er ook mensen die denken dat de Big Bang theorie inhoudt dat er ergens een meteoor in de ruimte rondzweefde en dat die toen ineens ontploft is.
Voortdurend. En vervolgens weiger je al jaren antwoord te geven op bepaalde vragen. Als men jou daarop wijst is het standaard verweer: ik antwoord altijd.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is geen geloof of dogma, het is een theorie. Waar overigens heel veel bewijs voor is. En die af en toe moet worden bijgesteld door nieuwe inzichten of ontdekkingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:35 schreef Manke het volgende:
Grappig hoe iedereen hoort te geloven in het dogma evolutie.
De theorie is logisch en werkt perfect als je het simuleert.
Aanpassen aan de omgeving door organismen is een feit, survival of the fittest ook, komt op het zelfde neer. Maar of dat voor al die verschillende soorten kan zorgen?
Dat dna overeenkomt noemen ze in de IT code reusability.![]()
Je was een laatbloeier?quote:
'Dogma=een vastomlijnd geloofsartikel dat aan geen beredenering meer is onderworpen'.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:35 schreef Manke het volgende:
Grappig hoe iedereen hoort te geloven in het dogma evolutie.
Je snapt dat er wordt gesproken over dat wij vanuit de primaten komen he?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:05 schreef Panterjong het volgende:
Even voor de duidelijkheid. We hebben het over de evolutietheorie en wat die inhoudt. Niet dat ik daar veel kaas van heb gegeten want het onderwerp interesseert me nauwelijks.
We hebben het niet over de vraag of de evolutietheorie juist is. En we hebben het ook niet over de vraag of God bestaat.
We hebben het dus over de inhoud van die theorie.
En als je dan stelt dat volgens die theorie de mens van de aap afstamt dan is dat incorrect en heb je het dus gewoon fout.
Als je me niet wilt geloven dan zou je het zelf ook aan met het grote orakel google kunnen zoeken.
Vandaar dat jij mij nog nooit op een fout hebt weten te wijzen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:19 schreef hoatzin het volgende:
Voortdurend. En vervolgens weiger je al jaren antwoord te geven op bepaalde vragen. Als men jou daarop wijst is het standaard verweer: ik antwoord altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |