Grasland mag natuurlijk wel braak liggen, akkerland is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Landbouwgrond mag toch helemaal niet voor andere doeleinden gebruikt worden? En braakliggen is ongetwijfeld nog duurder dan agrarisch gebruik, dus ik zie het niet zo somber in.
Denk niet dat de grondkosten de voornaamste redenen zullen vormen bij het stoppen. Eerder dat de marges dusdanig klein zijn geworden dat het gewoon niet meer rendabel is om slechts 200 varkens te houden, of 4 hectare te bebouwen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Grasland mag natuurlijk wel braak liggen, akkerland is een ander verhaal.
Maar als de ene boer ermee ophoudt vanwege te hoge grondkosten, dan zal een andere boer z'n kans grijpen om z'n schaal te vergroten.
Hier. Ruim 22.000 hectare voor een schamele 40 miljoen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:55 schreef remlof het volgende:
Ik vermoed dat de landbouwgrond in Rusland minstens een factor 100 goedkoper is dan in Nederland.
Vaak vooral omdat ze niet zoveel zin hebben om flink te investeren om bij te blijven. Zeker als er geen opvolger is.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Denk niet dat de grondkosten de voornaamste redenen zullen vormen bij het stoppen. Eerder dat de marges dusdanig klein zijn geworden dat het gewoon niet meer rendabel is om slechts 200 varkens te houden, of 4 hectare te bebouwen.
En per ha ook een stuk minder opbrengt dat een Nederlandse ha.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:55 schreef remlof het volgende:
Ik vermoed dat de landbouwgrond in Rusland minstens een factor 100 goedkoper is dan in Nederland.
Factor dertig ongeveerquote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier. Ruim 22.000 hectare voor een schamele 40 miljoen.
Hangt een beetje samen. "Flink investeren" is natuurlijk lastig als je al schamele marges hebt op die 200 varkens van je.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vaak vooral omdat ze niet zoveel zin hebben om flink te investeren om bij te blijven. Zeker als er geen opvolger is.
13950 haquote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier ook erpelsquote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is het hier nog wat korter
Erpels, jeppels oid
In de toekomst gewoon drones je land laten bemesten.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Denk niet dat de grondkosten de voornaamste redenen zullen vormen bij het stoppen. Eerder dat de marges dusdanig klein zijn geworden dat het gewoon niet meer rendabel is om slechts 200 varkens te houden, of 4 hectare te bebouwen.
Een factor 20 dus.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daarnaast ook gewoon hopen dat je gesubsidieerd mag stoppen met je bedrijf.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hangt een beetje samen. "Flink investeren" is natuurlijk lastig als je al schamele marges hebt op die 200 varkens van je.
Is voor alle bedrijven dan een beetje de adem inhouden en degene die het het langst weet te rekken profiteert van het feit dat de concurrentie de onderneming opdoekt (of op moet doeken). Als je dan op een paar duizend varkens zit is het ook veel meer verantwoord om een flinke investering te doen.
Maar je kan Mien Eerappellaand van Ede Staal wel volgen toch?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is het hier nog wat korter
Erpels, jeppels oid
Mag je tegenwoordig weer gewoon ouderwets poep op je akker spuiten ja?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In de toekomst gewoon drones je land laten bemesten.
Daarom hebben die mestmachines ook van die enorme bandenquote:Scheelt ook weer de grondverdichting als gevolg van tractoren die over je akkers denderen.
Ja hoe staan de plannen daar tegenwoordig mee? Meende te hebben gelezen dat er mogelijk toch niet geruimd zou gaan worden.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarnaast ook gewoon hopen dat je gesubsidieerd mag stoppen met je bedrijf.
Als de overheid straks gaat betalen voor geruimde melkkoeien, dan is dat een dankbaar alternatief voor de vergrijsde kleine boer.
Gewichtsverdeling, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom hebben die mestmachines ook van die enorme banden
Brexit, dus miljoen miljard landbouwsubsidie over binnenkort.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja hoe staan de plannen daar tegenwoordig mee? Meende te hebben gelezen dat er mogelijk toch niet geruimd zou gaan worden.
Ze laten bemesten is nog wat ingewikkeld maar met drones eerst de staat van het land in beeld brengen en dan via GPS automatisch bemesting of bestrijdingsmiddelen in afgestemde dosis aanbrengen gebeurt al. Bespaart ze best wat per hectare.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In de toekomst gewoon drones je land laten bemesten.
Scheelt ook weer de grondverdichting als gevolg van tractoren die over je akkers denderen.
Wehehe, hier een paar honderd meter verderop ligt een Duits akker, daar slingeren ze gewoon nog van die brokken schijt van een platte kar af bij wijze van bemesting. En die Nederlandse boertjes maar allemaal met van die injecteuren in de weer.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig weer gewoon ouderwets poep op je akker spuiten ja?
[..]
Daarom hebben die mestmachines ook van die enorme banden
Yep en het mag daar gedurende het hele jaar, niet alleen maar in een paar maanden.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehehe, hier een paar honderd meter verderop ligt een Duits akker, daar slingeren ze gewoon nog van die brokken schijt van een platte kar af bij wijze van bemesting. En die Nederlandse boertjes maar allemaal met van die injecteuren in de weer.
En wij lachen ons de ballen uit onze broek omdat we als kikerlandje nog steeds 2e zijn als het gaat om landbouw-output in de wereld.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehehe, hier een paar honderd meter verderop ligt een Duits akker, daar slingeren ze gewoon nog van die brokken schijt van een platte kar af bij wijze van bemesting. En die Nederlandse boertjes maar allemaal met van die injecteuren in de weer.
En dan wordt "boer" hier nog als pejoratieve term gehanteerd hè. Terwijl ze dat toch even voor elkaar boksen in een veredelde stadstaat.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wij lachen ons de ballen uit onze broek omdat we als kikerlandje nog steeds 2e zijn als het gaat om landbouw-output in de wereld.
Uiteraard, kan dat soort oude troubadours wel waarderen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar je kan Mien Eerappellaand van Ede Staal wel volgen toch?
Juist vanwege die veredelde stadstaat. Altijd al veel concurrentie om de schaarse grond.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En dan wordt "boer" hier nog als pejoratieve term gehanteerd hè. Terwijl ze dat toch even voor elkaar boksen in een veredelde stadstaat.
Heilige koe. Is deze post echt van jou John?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep en het mag daar gedurende het hele jaar, niet alleen maar in een paar maanden.
Hee, ik zie dat je vriend Fred weer boos is op de pers.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heilige koe. Is deze post echt van jou John?
Zou ik het zeggen, nee laat maar ik houd mij verder van de domme, het is niet van mij!quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heilige koe. Is deze post echt van jou John?
Precies, hadden we het laatst al over dat er hier veel minder mest op een hectare wordt gemikt dan in andere landen met vergelijkbare intensieve landbouw.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze laten bemesten is nog wat ingewikkeld maar met drones eerst de staat van het land in beeld brengen en dan via GPS automatisch bemesting of bestrijdingsmiddelen in afgestemde dosis aanbrengen gebeurt al. Bespaart ze best wat per hectare.
In de derde-wereld ligt er meer schijt in de gemiddelde winkelstraat dan op de akkers, gok ik zo.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Precies, hadden we het laatst al over dat er hier veel minder mest op een hectare wordt gemikt dan in andere landen met vergelijkbare intensieve landbouw.
Jij komt dan ook uit de Graanrepubliek.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:03 schreef Kaas- het volgende:
Al eet ik ze werkelijk nooit. Op patat en gebakken aardappelen bij de schoonouders na in geen jaren een aardappel gehad.
Anderzijds als daar hydroliekolie weglekt op het veld is alles in rep en roer.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Precies, hadden we het laatst al over dat er hier veel minder mest op een hectare wordt gemikt dan in andere landen met vergelijkbare intensieve landbouw.
Ja, kreeg gisteravond al bericht dat mijn vermoeden dat al die politici verkeerd geciteerd zijn klopte. Dat kon ook niet anders gezien de fouten en opmerkelijke uitspraken van die lui. Types als Schaap, Engels en Ter Horst zouden nooit zich op die manier uiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hee, ik zie dat je vriend Fred weer boos is op de pers.
Terechte kritiek.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:29 schreef john2406 het volgende:
Een Akita een rustige jachthond, leef jij onder een steen?
Nederland wil een kenniseconomie zijn, maar is vooral onderscheidend in gasboren, stront spuiten en chauffeurtje spelen. Toch dingen waarmee je prima kunt volstaan als je beroepsbevolking uit mbo'ers bestaat.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wij lachen ons de ballen uit onze broek omdat we als kikerlandje nog steeds 2e zijn als het gaat om landbouw-output in de wereld.
Wehe. Ik heb die beesten wellicht drie keer in m'n leven gezien. Dat waren hele nette beestjes. Wel flinke units natuurlijk, maar vond ze er niet gevaarlijk uit zien. Dat terwijl ik bij een Bordeaux Dog eerder netjes voor het hekje zou blijven wachten tot de eigenaar er isquote:
Vrije marktideologie van de overheidsdienaar.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist vanwege die veredelde stadstaat. Altijd al veel concurrentie om de schaarse grond.
Vanwege de schaarse ruimte is een overheid helaas noodzakelijk om die ruimte te ordenen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vrije marktideologie van de overheidsdienaar.
Ten eerste zijn mijn honden allang op cursus geweest, ten tweede geldt dit volgens mij alleen voor puppies en niet voor volwassen honden en ten derde is dit vermoedelijk een van de meest ridicuul opgestelde wetten van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:28 schreef Pokkelmans het volgende:
Hé, had Tijger_m geen Akita's? Zie net dat die op die lijst van gevaarlijke hondenrassen zijn geplaatstDacht dat dat relatief rustige jachthonden waren, maar goed.
Tijger_m moet dus op cursus, als het aan de staatssecretaris ligt.
M'n ouders ook met hun rottweilertje.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:28 schreef Pokkelmans het volgende:
Hé, had Tijger_m geen Akita's? Zie net dat die op die lijst van gevaarlijke hondenrassen zijn geplaatstDacht dat dat relatief rustige jachthonden waren, maar goed.
Tijger_m moet dus op cursus, als het aan de staatssecretaris ligt.
Tijd voor extra hondenbelasting dus.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste zijn mijn honden allang op cursus geweest, ten tweede geldt dit volgens mij alleen voor puppies en niet voor volwassen honden en ten derde is dit vermoedelijk een van de meest ridicuul opgestelde wetten van de laatste jaren.
Alsof een hond met stamboom niet gevaarlijk kan zijn...waar HAAL je die onzin vandaan
Bevalt prima. Blijven de panden tenminste lekker schaars. Hoe strakker de ruimtelijke ordening, hoe minder winst voor ontwikkelaars en hoe meer voor beleggers.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanwege de schaarse ruimte is een overheid helaas noodzakelijk om die ruimte te ordenen.
Gewoon een vleesbelasting.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, als er ook kattenbelasting komt dan.
De honden moeten niet op cursus, maar de eigenaar.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste zijn mijn honden allang op cursus geweest, ten tweede geldt dit volgens mij alleen voor puppies en niet voor volwassen honden en ten derde is dit vermoedelijk een van de meest ridicuul opgestelde wetten van de laatste jaren.
Alsof een hond met stamboom niet gevaarlijk kan zijn...waar HAAL je die onzin vandaan
Altijd een polariserende belastingmaatregel. Waarvoor hulde.quote:
Gewichtsbelasting. Iedereen betalen voor de gecombineerde kilo's van alle gezinsleden en huisdieren.quote:
Dat is zelfs een nog beter idee.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, als er ook kattenbelasting komt dan.
Ja, absoluut.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De honden moeten niet op cursus, maar de eigenaar.
Oneerlijk, want ik heb zware botten.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewichtsbelasting. Iedereen betalen voor de gecombineerde kilo's van alle gezinsleden en huisdieren.
Hij traint zijn dochter nu om te stampvoeten.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:43 schreef Kaas- het volgende:
Zou wel grappig zijn als PT nu ineens door de overheid verplicht werd om op cursus te gaan. Zit 'ie daar elke week stampvoetend in een klaslokaaltje.
Heeft P_T ook een bijterje?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:43 schreef Kaas- het volgende:
Zou wel grappig zijn als PT nu ineens door de overheid verplicht werd om op cursus te gaan. Zit 'ie daar elke week stampvoetend in een klaslokaaltje.
Heeft zo'n hond een mooie kluif aan.quote:
Prima voorstel. Auto's ook maar meewegen, heb je die discussie ook meteen gehad.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewichtsbelasting. Iedereen betalen voor de gecombineerde kilo's van alle gezinsleden en huisdieren.
Ja, leuk, maar het probleem zit hem in de mensen die de cursussen geven, er zijn nauwelijks bekwame trainers te vinden, het merendeel doet maar wat. Ik heb nu al een flink aantal "resultaten" gezien van slechte trainers en die doen meer schade dan wie dan ook.quote:
Lekker zo'n leaserekenaar laten huilen met zijn Tesla.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Prima voorstel. Auto's ook maar meewegen, heb je die discussie ook meteen gehad.
Die moet je enkel naar tijd en plaats van gebruik belastenquote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Prima voorstel. Auto's ook maar meewegen, heb je die discussie ook meteen gehad.
Meer belasting buiten de randstad, stel ik voor. Die wegen vervoeren te weinig auto's voor hun stichtingskosten en men int er te weinig boetes.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die moet je enkel naar tijd en plaats van gebruik belasten
Mooi, je moet toch de zuiverheid van het ras bewaken.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, ik heb sowieso honden met stamboom en ik was niet van plan daar ooit van af te wijken dus dan hoef je toch niet op cursus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |