abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171042780
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is dat het enige wat je te zeggen hebt?
Ja, anders had ik wel meer gezegd.
  donderdag 18 mei 2017 @ 23:28:46 #77
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171042820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een achterlijk debiel ben je toch ook. Een Marokkaanse vrouw zonder hoofddoek kan toch ook gewoon partij kiezen voor dat groepje belhamels? Misschien er gewoon vanuit gaan dat de politie geen partij kiest, of die politieagente in kwestie nou wel of geen hoofddoek draagt. En als we dan toch zo moeten selecteren, misschien moeten we dan ook maar eens mensen met afwijkende politieke voorkeuren niet meer toestaan bij de politie, want stel je eens voor dat ik geholpen word door een agent die rechts stemt? Die kiest natuurlijk bij een incident geen partij voor mij al ben ik het slachtoffer.
Ik vind dat hoofddoekje gewoon spuuglelijk. Als ik iets kan doen om te voorkomen dat het meer in het straatbeeld komt, dan doe ik dat met alle liefde.

Daarnaast gaat het hierbij om de politie, die toch ook een voorbeeldfunctie heeft.

Het is toch prachtig om een moslima te zien als agente, zonder hoofddoek, als symbool voor de moderne moslima. Die zich langzaamaan vrij vecht van het conservatieve.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171042822
Dus de scheiding tussen kerk en staat is maar een klein dingetje dat even overboord gegooid moet worden om moslims te pleasen. Stel niets voor joh.
pi_171042855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:28 schreef DrDentz het volgende:
Dus de scheiding tussen kerk en staat is maar een klein dingetje dat even overboord gegooid moet worden om moslims te pleasen. Stel niets voor joh.
Moslims spugen op op het concept van een seculiere staat, dus wat dat betreft begrijpelijk.
pi_171042862
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:27 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, mongooltjes hebben een hoger intelligentieniveau dan moslims.
Jou neem ik geeneens serieus.
pi_171042866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

stel je eens voor dat ik geholpen word door een agent die rechts stemt? Die kiest natuurlijk bij een incident geen partij voor mij al ben ik het slachtoffer.
Ja stel je voor dat je toevalligerwijs een uiting van zijn politieke voorkeur bemerkt door dat je een tatoeage van de PVV op zijn of haar bovenarm bemerkt. Dat wil je toch ook niet?
pi_171042908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jou neem ik geeneens serieus.
Hoeft ook niet meid, zolang mensen dat maar wel doen.
pi_171042914
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:28 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ik vind dat hoofdddoeje gewoon spuuglelijk. Als ik iets kan doen om te voorkomen dat het meer in het straatbeeld komt, dan doe ik dat met alle liefde.

Daarnaast gaat het hierbij om de politie, die toch ook een voorbeeldfunctie heeft.

Het is toch prachtig om een moslima te zien als agente, zonder hoofddoek, als symbool voor de moderne moslima. Die zich langzaamaan vrij vecht van het conservatieve.
Daar gaat het toch niet om? Lees het bericht eens. Het ging DrDentz om zogenaamde objectiviteit waar ik vervolgens op gereageerd heb. Dat jij een hoofddoek niet mooi vindt kan en mag, net zoals een ander het wel mooi mag vinden. Het is prachtig een moslima zonder hoofddoek te zien onder het mom van vrijheid, net zoals het ook mooi is om een moslima te zien die vrijwillig voor de hoofddoek gekozen heeft. Ook dat is vrijheid.
pi_171042947
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja stel je voor dat je toevalligerwijs een uiting van zijn politieke voorkeur bemerkt door dat je een tatoeage van de PVV op zijn of haar bovenarm bemerkt. Dat wil je toch ook niet?
Precies, achterlijk toch? Net zo achterlijk dus als de opvatting van DrDentz die denkt dat een Marokkaanse met hoofddoek partij zou kiezen voor een groepje Marokkanen enkel en alleen omdat het Marokkanen zijn. Dat jij mijn sarcasme niet ziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 23:34:07 ]
pi_171042983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Lees het bericht eens. Het ging DrDentz om zogenaamde objectiviteit waar ik vervolgens op gereageerd heb. Dat jij een hoofddoek niet mooi vindt kan en mag, net zoals een ander het wel mooi mag vinden. Het is prachtig een moslima zonder hoofddoek te zien onder het mom van vrijheid, net zoals het ook mooi is om een moslima te zien die vrijwillig voor de hoofddoek gekozen heeft. Ook dat is vrijheid.
Je wilt dat soort discussies gewoon vermijden op straat lijkt me. Marokkanen die in discussie gaan met een agent die een keppeltje draagt omdat hij hen zou bekeuren omdat hij joods is. Ik die gearresteerd word door een moslima omdat ik varkensvlees eet. Een homostel dat neergeknuppeld wordt door 2 agentes met hoofddoeken omdat ze onzedelijk hand in hand lopen. Je wil dat persoonlijke niet, je wil 'uniformiteit' bij de politie.
  donderdag 18 mei 2017 @ 23:36:13 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171043017
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
U bent een intolerant persoon en u spreekt met uw onderbuik.
Nope.... niet eens met een onderbuik, gewoon met verstand dat je je godsdienst thuis moet laten.

Het maakt mij geen ene reet uit welke achterlijke godsheid iemand meent te moeten aanbidden voor het eigen welbevinden. Toegegeven dat ik helemaal niets heb met aanbidding en al helemaal niet op basis van lieflijke sprookjes van hemel en verdoemenis.

Wat hier gewoon speelt het oprekken en opschuiven van grenzen, telkens weer wat prikken, een millimeter optrekken, terugwijken bij weerstand om het (over)morgen weer te proberen totdat je een centimeter hebt ingepikt.

Als overheid(sdienaar) heb je je simpelweg te onthouden van welke uiting religieuze uiting dan ook. Als burger wil ik niet worden geconfronteerd met de religie achtergrond van een handhaver der wet.

Gewoon niet doen wat ook voorkomt welke religie(s) zich wel of niet zich mogen uiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171043067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Je wilt dat soort discussies gewoon vermijden op straat lijkt me. Marokkanen die in discussie gaan met een agent die een keppeltje draagt omdat hij hen zou bekeuren omdat hij joods is. Ik die gearresteerd word door een moslima omdat ik varkensvlees eet. Een homostel dat neergeknuppeld wordt door 2 agentes met hoofddoeken omdat ze onzedelijk hand in hand lopen. Je wil dat persoonlijke niet, je wil 'uniformiteit' bij de politie.
Je bent wel ziek in je hoofd. Wat heeft dit met hoofddoek te maken? Een islamitische vrouw zonder hoofddoek kan dit toch ook? LOL.
pi_171043068
quote:

[..]

Zoals velen hier al hebben gezegd gaat het hier om de scheiding tussen kerk en staat en om de rol die de politie speelt in de maatschappij. De staat dient zo neutraal mogelijk te zijn, wat dus betekent dat het geen uitingen van godsdienst en extreme levensovertuigingen moet uitdragen. Je kan wel alle godsdiensten gaan toelaten, maar wat nu als er meer moslims bij de politie zitten dan hindu's? Dat zorgt voor onbalans.

Tevens is de politie er niet om aardig gevonden te worden, maar om een bepaalde rol te vervullen. Voor deze rol is ervoor gekozen een uniform te gebruiken, wat duidelijk maakt dat het gaat om de taak die de persoon vervult, niet de persoon die erachter zit. Wanneer men maar mag dragen wat ze willen zal dit de politie verzwakken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 23:39:15 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171043094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Precies, achterlijk toch? Net zo achterlijk dus als de opvatting van DrDentz die denkt dat een Marokkaanse met hoofddoek partij zou kiezen voor een groepje Marokkanen enkel en alleen omdat het Marokkanen zijn. Dat jij mijn sarcasme niet ziet.
Het uniform vertegenwoordigd de handhavende overheid, de uitvoerende persoon dient zijn of haar eigen voorkeur (en mening) daarbij thuis te laten. Wat is hier moeilijk aan om te snappen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171043097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je bent wel ziek in je hoofd. Wat heeft dit met hoofddoek te maken? Een islamitische vrouw zonder hoofddoek kan dit toch ook? LOL.
Ja een nazi kan ook de straat op zonder hakenkruizen te dragen maar het straalt wel iets uit hè. Je maakt reclame voor een bepaalde ideologie en van de politie verwacht ik een zekere neutraliteit.
  donderdag 18 mei 2017 @ 23:40:34 #91
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171043125
quote:

[..]

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Maar nogmaals, hierbij gaat het om de politie. Daar zouden de hoofddoekjes niet mogen kunnen,
vind ik.

Daarnaast geloof ik dat islamitische agentes net zo objectief kunnen handelen als de rest.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171043181
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:40 schreef Steef121 het volgende:
Daarnaast geloof ik dat islamitische agentes net zo objectief kunnen handelen als de rest.
Zou kunnen.. maar als er een Ajax-fan en een Feyenoord-fan met elkaar vechten, en er komt een agent aan die helemaal uitgedost is in Ajax-artikelen, dan gaat die Feyenoord-fan zich toch afvragen of hij wel objectief behandeld gaat worden.
pi_171043248
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zoals velen hier al hebben gezegd gaat het hier om de scheiding tussen kerk en staat en om de rol die de politie speelt in de maatschappij. De staat dient zo neutraal mogelijk te zijn, wat dus betekent dat het geen uitingen van godsdienst en extreme levensovertuigingen moet uitdragen. Je kan wel alle godsdiensten gaan toelaten, maar wat nu als er meer moslims bij de politie zitten dan hindu's? Dat zorgt voor onbalans.

Tevens is de politie er niet om aardig gevonden te worden, maar om een bepaalde rol te vervullen. Voor deze rol is ervoor gekozen een uniform te gebruiken, wat duidelijk maakt dat het gaat om de taak die de persoon vervult, niet de persoon die erachter zit. Wanneer men maar mag dragen wat ze willen zal dit de politie verzwakken.
Lezen. Het gaat me daar niet om. Het gaat me erom dat er mensen zijn die denken dat vrouwen met een hoofddoek minder objectief kunnen oordelen en handelen dan een islamitische vrouw zonder hoofddoek. Die achterlijke redenering stuit me tegen het borst. Ik begrijp dat jij liever hebt dat alle agenten neutraal zijn en daar kan ik begrip voor opbrengen, maar iemand die zegt dat iemand met een hoofddoek minder bekwaam zal handelen... tja.
pi_171043255
quote:

[..]

Precies..
pi_171043259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het uniform vertegenwoordigd de handhavende overheid, de uitvoerende persoon dient zijn of haar eigen voorkeur (en mening) daarbij thuis te laten. Wat is hier moeilijk aan om te snappen.
Ook voor jou geldt hetzelfde. Lezen. Lezen. het gaat me niet om objectiviteit. Het gaat me om een achterlijke redenering van iemand.
pi_171043278
quote:

[..]

Grappig want van al die mensen zullen alleen de mocro's weer een jankverhal opzetten.
Maar, oprotten met die hoofddoeken bij de politie, echt helemaal klaar met het pleasen van dat kutvolk.
pi_171043302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lezen. Het gaat me daar niet om. Het gaat me erom dat er mensen zijn die denken dat vrouwen met een hoofddoek minder objectief kunnen oordelen en handelen dan een islamitische vrouw zonder hoofddoek. Die achterlijke redenering stuit me tegen het borst. Ik begrijp dat jij liever hebt dat alle agenten neutraal zijn en daar kan ik begrip voor opbrengen, maar iemand die zegt dat iemand met een hoofddoek minder bekwaam zal handelen... tja.
Dat zegt niemand in dit topic..
pi_171043303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Grappig want van al die mensen zullen alleen de mocro's weer een jankverhal opzetten.
Maar, oprotten met die hoofddoeken bij de politie, echt helemaal klaar met het pleasen van dat kutvolk.
Ey man ey je bent vieze jood ey niet aanraken broer ey filmen jongens filmen niet aanraken vriend ey kankerjood EY
  donderdag 18 mei 2017 @ 23:48:16 #100
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_171043304
quote:
net zoals het ook mooi is om een moslima te zien die vrijwillig voor de hoofddoek gekozen heeft.
Waaruit kan ik dat opmaken? Dragen degenen die het vrijwillig doen de hoofddoek binnenstebuiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')