Ben even benieuwd hoe dat afgelopen is. Vorige week een telefoon ontvangen, helaas ook een gevalletje doa. Vandaag mail gehad over terugsturen, bepaalde verzendbedrijven werden afgeraden ivm douane in China. In de mail die ik ontvangen heb, stond wel dat eventuele douanekosten bij mij in rekening gebracht zouden gaan worden. Ik zat te kijken naar PostNL. Wel duur, was als ik het goed zag rond de 25 euro, en dat voor een telefoon van 60 euro... Las op de site ook dat de grens van wel of niet terug hoeven sturen meestal ligt op een waarde van 70 dollar. Dus dan zat de telefoon qua waarde net zo'n beetje op die grens.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:50 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hoi,
Artikel kwam DOA aan. Ik heb inmiddels contact gehad van iemand van customer support.
Artikel mag terug op kosten van Banggood. Over import taxes die eventueel betaald moeten worden door Banggood heeft deze persoon het niet gehad. Zit wel goed dus of niet?
Ben verzocht om te verzenden via Post NL en niet door DHL/FEDEX/UPS/ENZ.
Mocht er iets foutgaan verneem je van mij.
Kun je trouwens aangeven hoe om te gaan met het verzenden?
China douane wil 2x een CN23 formulier. Een Post NL CN23 formulier bestaat uit 3 vellen waarvan er twee carbon copy vellen zijn. De ene is voor de verzender (mij) en de andere 2 voor de NL en CHN douane. Telt dat als 2 CN23 formulieren? Want ze worden afgestempeld en de verzendprijs wordt erbij geschreven. Lijkt me sterk dat Post NL nog een loos CN23 formulier met een ander serienummer wil afstempelen voor de CHN douane?
Hi, dat is inderdaad een erg lange tijd, en ik zie dat de verzendtermijn ook bijna verlopen is, dus ik heb je order doorgegeven aan onze transportafdeling, die er nu achteraan gaat. Zodra ik een reactie heb hoor je het van me!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 14:10 schreef xminator het volgende:
Op 11 juli heb ik een order geplaatst met PDM, 13 juli is die verzonden. Echter staat in de tracking al sinds 14 juli op pre-advised. Dus inmiddels al meer dan 10 dagen pre-advised. Lijkt mij aan de hoge kant gezien PDM. Wat is er aan de hand?
Order: 31431537
Hi, dat is flink balen! Helaas is het zo dat je boven een bedrag van ¤22 kans hebt op extra kosten, bestaande uit 21% BTW en ¤13 inklaringskosten. Met onze verzendmethode Priority Direct Mail krijg je niet te maken met deze kosten, maar met alle andere verzendmethoden helaas wel.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:44 schreef dravik het volgende:
Vraag: Ik heb een order geplaatst (order nummer 31542681m, shipping met Air Parcel Register) en inmiddels is deze door de douane. Ik zie op https://www.internationalparceltracking.com dat ik voor een pakketje van 25 euro bijna 20 euro extra moet betalen aan postnl. Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt
Hoi Marco, erg vervelend om te horen! Heb je inmiddels al een reactie/oplossing ontvangen via de mail?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:03 schreef descheep het volgende:
Vandaag order 31388602 ontvangen, een Hubsan X4 h502s.
In eerste instantie maakte de drone een hoog irritant geluid, gedurende enkele minuten. Nu doet de drone helemaal niets meer. Ik heb 3 batterijen geprobeerd, maar de drone lijkt enorm overleden te zijn.
Ik heb dit inmiddels gemeld via de mail aan banggood, echter is een Nederlandse webcare ook prettig.
Geleverde order 31479793 2 batterijen is nu ook overbodig.
Wat moet ik doen om dit op te lossen? Wat mij betreft is geld terug voor beide orders en kosteloos retourneren de meest bevredigende oplossing.
Ik hoor het graag.
Groeten Marco
Hi, allereerst erg vervelend dat je een DOA hebt ontvangen! De kosten die gemaakt moeten worden voor het terugsturen betalen wij je gewoon terug, en ik zal ervoor zorgen dat eventuele douanekosten op de weg hiernaartoe niet voor jouw rekening komen, want dat hoort natuurlijk niet als je een product defect hebt ontvangen. Mocht dit laatste dus toch gebeuren dan kun je dat hier melden en dan los ik het voor je op.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ben even benieuwd hoe dat afgelopen is. Vorige week een telefoon ontvangen, helaas ook een gevalletje doa. Vandaag mail gehad over terugsturen, bepaalde verzendbedrijven werden afgeraden ivm douane in China. In de mail die ik ontvangen heb, stond wel dat eventuele douanekosten bij mij in rekening gebracht zouden gaan worden. Ik zat te kijken naar PostNL. Wel duur, was als ik het goed zag rond de 25 euro, en dat voor een telefoon van 60 euro... Las op de site ook dat de grens van wel of niet terug hoeven sturen meestal ligt op een waarde van 70 dollar. Dus dan zat de telefoon qua waarde net zo'n beetje op die grens.
Nu ik hier ook nog lees over telefoons die weer terug komen bij de afzender, dan word ik helemaal wat huiverighet is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een duur geintje gaat worden.
Hi, ik heb hier even als tijdelijke oplossing je tracking (al had je die inmiddels zelf ook wel gevonden gok ik).quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:27 schreef Horsemen het volgende:
Vraagje, ik heb een artikel besteld met verzending via Air Parcel Rigister. Hoe komt het dat ik in de app geen icoontje heb voor "tracken"? Nu kan ik het artikel niet volgen. Deze vraag betreft order 31947566. Alvast bedankt.
Het linkje werkt helaas niet (Status:Tracking information is not found at this moment,please check it later."quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:50 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, ik heb hier even als tijdelijke oplossing je tracking (al had je die inmiddels zelf ook wel gevonden gok ik).
Heb je nog steeds geen icoontje op dit moment? Als dat het geval is, kun je me dan even een screenshot doorsturen wanneer je tijd hebt? We kijken er dan graag naar want ik ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen.
Ik hoor het graag van je
Enig idee wat er met ordernr 31648157 aan de hand is?quote:
Ik moet een filmpje maken en dat zal ik morgen even doen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:41 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hoi Marco, erg vervelend om te horen! Heb je inmiddels al een reactie/oplossing ontvangen via de mail?
Hoi, heb je hier nog iets van vernomen? Verzendtermijn van 12 business days is voorbij namelijk en status is nog steeds onveranderd.quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:36 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, dat is inderdaad een erg lange tijd, en ik zie dat de verzendtermijn ook bijna verlopen is, dus ik heb je order doorgegeven aan onze transportafdeling, die er nu achteraan gaat. Zodra ik een reactie heb hoor je het van me!
Hi, ik ga vragen wat daarvan de status is en dan hoor je dat van mequote:Op donderdag 27 juli 2017 12:00 schreef Azerdion het volgende:
Hey BG, enig idee of/wanneer zwaardere orders versturen met PDM mogelijk wordt? Misschien heb je m'n eerdere post in een ander topic gemist (CHI / [Banggood] GEEN DOUANEKOSTEN MEER MET PRIORITY DIRECT MAIL!)
Heb de Chuwi 14.1 inch lapbook op het oog
De MiLight remote lijkt er eindelijk weer aan te komen na een aantal maanden2 aug weer op voorraad
Ok prima, dan ga ik er vanuit dat het voor je wordt opgelost, en mocht je nog tegen problemen aanlopen dan kijk ik via hier wat ik voor je kan betekenenquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:18 schreef descheep het volgende:
[..]
Ik moet een filmpje maken en dat zal ik morgen even doen.
Hi, dat ziet er gekkig uit inderdaad.. ik heb net m'n collega gevraagd er naar te kijken dus zodra ik een reactie heb hoor je het van me!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 03:25 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh kut....![]()
2017-07-27 14:45
Catania CT, reports of problems in processing
Bedankt voor je reactie! Ik had ook nog even een reactie op de mail gestuurd, met wat de kosten voor het terugsturen zouden zijn en of dat dan idd in orde was. Zodat de medewerker die ik via de mail gesproken had hier ook van op de hoogte zou zijnquote:Op donderdag 27 juli 2017 10:47 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, allereerst erg vervelend dat je een DOA hebt ontvangen! De kosten die gemaakt moeten worden voor het terugsturen betalen wij je gewoon terug, en ik zal ervoor zorgen dat eventuele douanekosten op de weg hiernaartoe niet voor jouw rekening komen, want dat hoort natuurlijk niet als je een product defect hebt ontvangen. Mocht dit laatste dus toch gebeuren dan kun je dat hier melden en dan los ik het voor je op.
Top..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:29 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, dat ziet er gekkig uit inderdaad.. ik heb net m'n collega gevraagd er naar te kijken dus zodra ik een reactie heb hoor je het van me!
Hi, geen dankquote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Ik had ook nog even een reactie op de mail gestuurd, met wat de kosten voor het terugsturen zouden zijn en of dat dan idd in orde was. Zodat de medewerker die ik via de mail gesproken had hier ook van op de hoogte zou zijn
Ook vroeg ik nog even of de telefoon in China wel geaccepteerd zou gaan worden ivm de batterij. Jij had op dat gebied niet echt van problemen gehoord, geloof ik?
Nu kreeg ik echter de vraag of ik akkoord wilde gaan met een refund van 25 euro, en dan kan ik daarna geen aanspraak meer maken op garantie. Misschien is het mailtje verkeerd begrepen, of 'schrok' diegene toch een beetje van de hoge verzendkosten? Maar een refund van 25 euro was niet helemaal mijn bedoeling
Kan er nog wel weer even op terug mailen, maar misschien is er wat miscommunicatie omdat diegene minder goed Engels kanordernummer is 31642662 trouwens.
Hi, ik zie dat je order op de 13e is verzonden, dus dat houdt in dat de verzendtermijn a.s. maandag verloopt (dat is de 12e werkdag). M'n collega heeft contact opgenomen met de vervoerder, dus ik verwacht daar maandag een antwoord van, en dan hoor je dat gelijk van me!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoi, heb je hier nog iets van vernomen? Verzendtermijn van 12 business days is voorbij namelijk en status is nog steeds onveranderd.
Je merkt bij aankomst al of er douanekosten gerekend zijn, dit delen ze meteen mee, je moet je pakket dan halen bij het postkantoor. Als die kosten er dus niet zijn kan je hem gewoon meenemen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 13:58 schreef Floriz87 het volgende:
Vraagje, ik heb een dashcam (a 85 euro oid) gekocht bij Banggood, alleen las ik pas na het bestellen (shipping: air register oid) dat bij PDM shipping eventuele douanekosten worden vergoed. Nu zou ik bij eventuele douanekosten in mijn geval het pakketje kunnen weigeren en retour laten sturen (en eventuele verzendkosten op me nemen) om vervolgens het opnieuw te bestellen en voor shipping PDM kunnen kiezen. Nogal omslachtig allemaal, en weet niet of dat nou zo handig (financieel misschien wel een beetje, maar wel weer een zeker risico of het pakketje wel aankomt). Wat zijn de retourverzendkosten precies (als ik het pakketje weiger) en wat adviseer je om te doen?
order #32147146
Het gaat mij om het hypothetische geval dat wanneer ik wel douanekosten moet betalen ik beter af was geweest met PDM shipping, aangezien ik dan de douanekosten via Banggood kan terugvragen. In dit huidige geval gaat dat niet, aangezien ik voor een andere shipping heb gekozen. Er is een behoorlijke kans dat ik helemaal geen douanekosten hoef te betalen, maar ik dek me liever in voor dat risico door 2,5 euro PDM shipping kosten te betalen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:04 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Je merkt bij aankomst al of er douanekosten gerekend zijn, dit delen ze meteen mee, je moet je pakket dan halen bij het postkantoor. Als die kosten er dus niet zijn kan je hem gewoon meenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |