quote:
Datums examensquote:Op dinsdag 24 april 2018 09:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Ah we zijn er weer,
Nou vooruit
Vwo eindexamen dit jaar
Het laatste leuke jaarquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:27 schreef Wicky15 het volgende:
Wat is het rustig hier? Meende dat toen ik examen deed (2014) het toch wel een stuk drukker was hier
Vind het wel vreemd dat het zo rustig is. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond om een beetje met ''lotgenoten'' te praten.quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het laatste leuke jaar
Toen deed ik ook examen.
Alle mensen die ik ken die nu eindexamen doen zie ik in een centrale Facebook groep losgaan, blijkbaar was het examen Nederlands VWO weer een enorm drama (hoe kan het ook anders).quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:31 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat het zo rustig is. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond om een beetje met ''lotgenoten'' te praten.
Zijn ook helemaal geen topics per vak?
Dat verval is al jaren bezig. Vorig jaar viel ook al tegen, jaar daarvoor was rustig.quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:31 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat het zo rustig is. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond om een beetje met ''lotgenoten'' te praten.
Zijn ook helemaal geen topics per vak?
Ja dat zag ik ook al ergens voorbij komen inderdaadquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:41 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Alle mensen die ik ken die nu eindexamen doen zie ik in een centrale Facebook groep losgaan, blijkbaar was het examen Nederlands VWO weer een enorm drama (hoe kan het ook anders).
Oh, dan heb ik dat gemist. Kijk nu weer voor het eerst eens hier. Wel zonde.quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat verval is al jaren bezig. Vorig jaar viel ook al tegen, jaar daarvoor was rustig.
Dat was in 2011 ook al zo, en het jaar daarvoor, en het jaar daarnaquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:41 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Alle mensen die ik ken die nu eindexamen doen zie ik in een centrale Facebook groep losgaan, blijkbaar was het examen Nederlands VWO weer een enorm drama (hoe kan het ook anders).
Blijkbaar doen ze het dit jaar zo dat ze met 30 Nederlands docenten over het hele land eerst het correctievoorschrift doornemen en die vrijdag om 17:00 pas online gooien (terwijl het vandaag gemaakt is).quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat was in 2011 ook al zo, en het jaar daarvoor, en het jaar daarna
Nah die van 2011 was echt wat mis mee met de havo en vwo examens nederlands, weet niet meer precies, iets met de samenvatting ofzo. In ieder geval dikke normering daarvoor gekregenquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:45 schreef Wicky15 het volgende:
Zijn natuurlijk ook wel veel mensen die zeiken om het zeiken![]()
Of zie ik dat verkeerd?
interessantquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:45 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Blijkbaar doen ze het dit jaar zo dat ze met 30 Nederlands docenten over het hele land eerst het correctievoorschrift doornemen en die vrijdag om 17:00 pas online gooien (terwijl het vandaag gemaakt is).
Zelfs docenten en makers van de gebruikte artikelen klagenquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:45 schreef Wicky15 het volgende:
Of zie ik dat verkeerd?
Daar ben ik echt benieuwd naar. Ik stond met open ogen te kijken toen mijn zusje dat vertelde.quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:45 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Blijkbaar doen ze het dit jaar zo dat ze met 30 Nederlands docenten over het hele land eerst het correctievoorschrift doornemen en die vrijdag om 17:00 pas online gooien (terwijl het vandaag gemaakt is).
8 meerkeuze vragen van de 39 heb ik gelezen. Dat lijkt me een beetje aan de erge kant.quote:Op woensdag 10 mei 2017 18:45 schreef Wicky15 het volgende:
Of zie ik dat verkeerd?
Dat is wel treurig danquote:Op woensdag 10 mei 2017 18:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zelfs docenten en makers van de gebruikte artikelen klagen
mja, aan de andere kant social media zijn er al sinds 2007/2008? Fok is pas de laatste 2 jaar echt leeggelopen. Er zouden andere redenen moeten zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2017 01:50 schreef Consiliumpetens het volgende:
Fora zijn denk ik een hoop klandizie verloren doordat dat soort discussie verplaatst is naar social media.
Ik was voor de grap even aan het lurken hier (heb mijn examens al meer dan 10 jaar geleden moeten makenquote:Op donderdag 11 mei 2017 08:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
mja, aan de andere kant social media zijn er al sinds 2007/2008? Fok is pas de laatste 2 jaar echt leeggelopen. Er zouden andere redenen moeten zijn.
Het is dat Reddit echt een geweldige layout heeft, dus niet, anders was ik ook wel langzaam aan het overstappen op sommige fronten. En het is er zo links als Joop, dus politiek enzo is toch iets inhoudelijker op FOK!.quote:
Genoeg nationale reddits.quote:Op donderdag 11 mei 2017 18:01 schreef Eenskijken het volgende:
Reddit als internationaal platform zou opzich ook niet in de weg moeten staan van een nationaal forum zoals fok. Voor beide is animo lijkt me
Niet eens zozeer dat maar er zijn tal van subreddits. Ik doelde vooral op die wetenschap en techniek discussies bijvoorbeeld. Maakt ook weinig uit of die in het Nederlands of Engels zijn.quote:
Malligheid.quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:37 schreef HaagseSjonniee het volgende:
Ik ben (alweer) een examenkandidaat. 2 jaar geleden de MAVO gedaan en nu doorgestroomd naar de HAVO. Iemand vandaag toevallig Nederlands gehad? Wat i's jouw mening over het examen? Er zijn al 16.000 klachten. Mijn mening is dat ik de 1ste tekst best saai en moeilijk vond. Net punten uitgerekend + ongeveer mijn cijfer uitgerekend en kom uit op een 5.7 voldoende dus ( hoop ik). Morgen geschiedenis wat erg tegen zal vallen omdat het niet mijn vak is.
Dit liedje ga ik nu afspelen omdat ik klaar ben met mijn geschiedenis examen !quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Bij welk kenmerkend aspect past dit nummer?
quote:Op vrijdag 12 mei 2017 12:02 schreef Groby het volgende:
Heb zo Engels, denk dat ik een nietmachine meeneem
Honden dat ze zijnquote:Op vrijdag 12 mei 2017 12:35 schreef BredeBroeder het volgende:
49 KA's leren, 2 gevraagd.
Tyves cito
ik deed vorig jaar havo dikke, nu vwoquote:Op vrijdag 12 mei 2017 12:54 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
Honden dat ze zijn![]()
was je vorig jaar gezakt?
de laatste vraag ja, en bij een vraag moest je uitleggen waarom die erbij paste....quote:Op vrijdag 12 mei 2017 12:35 schreef BredeBroeder het volgende:
49 KA's leren, 2 gevraagd.
Tyves cito
Vavo? Wel lekker ga je het halen denk je?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ik deed vorig jaar havo dikke, nu vwo
Ja, wil een 7 staan voor geschiedenis, dan sta ik alvast 2 7's.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:16 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
Vavo? Wel lekker ga je het halen denk je?
Ik heb ook maar vwo achter havo gedaan maar ja wel in 2 jaar helaassss
Dat werd mij ook aangeboden halverwege het jaar maar achquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:20 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, wil een 7 staan voor geschiedenis, dan sta ik alvast 2 7's.
Ik doe 't ook in 2 jaar, doe dus ook 2x examen.
Heb NL volgend jaar, expres dit jaar mijn zwakke vakken gekozen zodat ik 't volgend jaar makkelijk heb.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:23 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
Dat werd mij ook aangeboden halverwege het jaar maar ach
Liever vilgend jaar in een keer hoef ik nu nog niks te doen ook![]()
Wel lekker die 7s![]()
Hoe beviel nederlands je trouwens? Of doe je die volgend jaar?
Oh nice ik wilde juist dit jaar mijn goede vakken en volgend jaar de lastigequote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:24 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Heb NL volgend jaar, expres dit jaar mijn zwakke vakken gekozen zodat ik 't volgend jaar makkelijk heb.
Haha ja NL is fucked up, ik zit volgend jaar met wiskunde. De rest van de vakken vind ik makkelijk.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:28 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
Oh nice ik wilde juist dit jaar mijn goede vakken en volgend jaar de lastige
Maar wat jijdoet is ook chill alleen nu wel ff bikkelen zeker haha
Ik ben wel soortvan bang voor nederlands examen
Zoveel klachten daarover
Wiskunde a of b? En welk profiel heb je?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:28 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Haha ja NL is fucked up, ik zit volgend jaar met wiskunde. De rest van de vakken vind ik makkelijk.
Ik had extra vak op havo, duits dus dit jaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:31 schreef kdricklamar het volgende:
[..]
Wiskunde a of b? En welk profiel heb je?
Maar had jij een taal op havo?
Ik heb ineens fransecht dom dit haha
Ja wiskunde a is wel kut gewordenquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:34 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik had extra vak op havo, duits dus dit jaar.
wiskunde a gelukkigE&M
Ok bij nader inzien ging engels niet echt goedquote:Op vrijdag 12 mei 2017 17:09 schreef Munchlax het volgende:
yoo boiis ik ben back, vorig jaar hier 5havo, nu 5vwo dus nog jaartje wachten.
Had net wel 6vwo engels (mag dat vak dit jaar al doen) en dat ging best aardig, denk ik, moet nog nakijken lol
Is toch maar lezen en scheelt volgend jaar qua werkdruk (hoef je een vak minder te doen tijdens het hele jaar) wss.quote:
Erger dan ik dacht. Zelfs stress voor mijn beste vakquote:Op zaterdag 13 mei 2017 20:19 schreef RRuben het volgende:
Hoe gaat het met de examens? is voor mij al weer 2 jaar geleden
Minus vier punten voor spellings- en grammaticafoutenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:17 schreef Groby het volgende:
Wtf, ik heb ongeveer 62/72 punten voor Nederlands, met een beetje een goede n term is dat gewoon rond de 9
nederlandsquote:Op maandag 15 mei 2017 22:51 schreef Groby het volgende:
Duits en wiskunde gingen decent, wiskunde moet hoger dan een 5,7 zijn en dan is die diploma binnen handbereik
Die diplomaquote:Op maandag 15 mei 2017 22:51 schreef Groby het volgende:
Duits en wiskunde gingen decent, wiskunde moet hoger dan een 5,7 zijn en dan is die diploma binnen handbereik
Ik voel hetzelfdequote:Op woensdag 17 mei 2017 17:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Morgen MAW. Fuck my life, zoveel informatie.
Ja, vind ges alleen interessanter dan de politieke besluitvorming van de EUquote:Op woensdag 17 mei 2017 19:03 schreef JTLC het volgende:
[..]
Ik voel hetzelfdeScheelt al wel dat het niet zo erg veel is als geschiedenis.
Ja dat wel idd, maar moet zeggen politiek ervaar ik niet echt als pittig, of het ligt aan mij leraar dat het zo makkelijk lijkt.quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, vind ges alleen interessanter dan de politieke besluitvorming van de EU
Ging wel lekker, had je ook bij de laatste vraag de VN?quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Hoe ging MAW bij jullie?
Vond hem zelf goed te doen en het niveau was vergelijkbaar met vorig jaar had ik de indruk, dus zal wel gewoon N=1 worden en dus een mooie voldoenden.
Ik had Europese Unie (VN heeft de Universele verklaring van de Rechten van de Mens opgesteld, het EVRM gaat alleen over Europese landen), maar volgens het correctiemodel had het goede antwoord de Raad van Europa moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ging wel lekker, had je ook bij de laatste vraag de VN?
Er gebeurt hier niet echt iets dit jaar.quote:Op donderdag 18 mei 2017 19:17 schreef Census het volgende:
Veel succes allemaal. Weet nog dat ik dit forum erg leuk vond toen ik zelf 2 jaar geleden met examens bezig was.
Ach wel, had toch 50 punten dus no worriesquote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik had Europese Unie (VN heeft de Universele verklaring van de Rechten van de Mens opgesteld, het EVRM gaat alleen over Europese landen), maar volgens het correctiemodel had het goede antwoord de Raad van Europa moeten zijn.
Maar dan ook echt niets. Geen nieuwe aanwas meer op Fok denk ik.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er gebeurt hier niet echt iets dit jaar.
Zonde.. in mijn jaar waren er veel actieve users hier (vooral vwo). Was een aangename afleiding vh leren.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er gebeurt hier niet echt iets dit jaar.
idd.. 28 punten, jij?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:22 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
M&O, wat een ontzettend moeilijk vak.
? Wat is het probleem dan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:37 schreef BredeBroeder het volgende:
Wanneer je drie dikke 7's haalt en een 5.4 voor economie![]()
![]()
tering zeg
hallo herkansing
De onvoldoende, ik sta nu onv voor economie, doe volgend jaar nog 4 vakken dus wil graag alles voldoende.quote:
Nergens voor nodig. En waarom niet in één keer?quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
De onvoldoende, ik sta nu onv voor economie, doe volgend jaar nog 4 vakken dus wil graag alles voldoende.
Ik kom van havo, mocht het niet in 1 jaar doen omdat je dan gemiddeld een 7,5 moest staan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. En waarom niet in één keer?
14 mei pasquote:Op maandag 23 april 2018 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
De examens zijn al drie weken bezig.
Beetje laat om EXA nu nog te openen, niet?
quote:Op maandag 23 april 2018 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.examenblad.nl/examenrooster/2018?p=2&t=1;2
Ik zie toch echt geen 2 april staan.
Er is meer in het leven dan alleen havo en vwo.quote:Tijdvakken centrale examens 2018
a.
Voor de schriftelijke centrale examens begint het eerste tijdvak op 14 mei en eindigt het eerste tijdvak op 29 mei;
b.
Het tweede tijdvak begint op 6 juni in de basisberoepsgerichte en de kaderberoepsgerichte leerweg, op 13 juni in de gemengde leerweg, en op 18 juni in de andere vormen van onderwijs. Voor de schriftelijke centrale examens begint het tweede tijdvak op 18 juni en eindigt het tweede tijdvak op 21 juni;
c.
Voor de centraal schriftelijke en praktische examens in de beroepsgerichte vakken begint de afnameperiode op 2 april* en eindigt de afnameperiode op 22 juni;
d.
Voor de digitale centrale examens in de algemene vakken van de basisberoepsgerichte leerweg en de kaderberoepsgerichte leerweg begint de afnameperiode op 2 april en eindigt de afnameperiode op 22 juni**;
e.
Het derde tijdvak vindt plaats in augustus.
Volgens mij verwijzen “de examens” al jaren naar het 1e tijdvak van het CSE. En die begint op 14 mei.quote:Op maandag 23 april 2018 19:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Er is meer in het leven dan alleen havo en vwo.
Dat iets al jaren zo is maakt nog niet dat het correct is.quote:Op maandag 23 april 2018 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij verwijzen “de examens” al jaren naar het 1e tijdvak van het CSE. En die begint op 14 mei.
Wat is de bedoeling? Elk vak een apart topic? Of een topic per niveau? Of een topic per vak maar dan niveauoverstijgend. Want aan toch topic met 3 Posts heb je ook niks.quote:
Doe maar nu per vak en mocht het druk worden dan splitsen we het ook per niveau.quote:Op maandag 23 april 2018 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling? Elk vak een apart topic? Of een topic per niveau? Of een topic per vak maar dan niveauoverstijgend. Want aan toch topic met 3 Posts heb je ook niks.
2011examenleef boksquote:Op maandag 23 april 2018 20:23 schreef leeell het volgende:
Succes flikkertjes, alweer 7 jaar geleden dat ik in de EXA-SC van FOK! zat
quote:
Kun je bepaalde vakken niet samenvoegen? Zoals economie en m&o?quote:Op maandag 23 april 2018 19:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
Doe maar nu per vak en mocht het druk worden dan splitsen we het ook per niveau.
goeie. Maak gerust die topics aan. Al zijn die vakken wel heel verschillend en hoort dit eigenlijk in FB thuis.quote:Op maandag 23 april 2018 22:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kun je bepaalde vakken niet samenvoegen? Zoals economie en m&o?
Die vakken zijn echt behoorlijk verschillend.quote:Op maandag 23 april 2018 22:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kun je bepaalde vakken niet samenvoegen? Zoals economie en m&o?
Stoer manquote:Op maandag 23 april 2018 23:01 schreef Vanillekwark het volgende:
Dames en heren, petje af voor jullie moderator hoor
Heeft orde weten te creëren terwijl ik als KLB-kutmod constant zeik aan het bouwen was
Dat valt echt reuze mee. Op zowat iedere economische vervolgopleiding krijg je met beide te maken.quote:Op maandag 23 april 2018 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die vakken zijn echt behoorlijk verschillend.
GELUKKIG NIEUWJAAR!!quote:Op maandag 23 april 2018 23:19 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Snel nieuw leven inblazen voor 00:00
7 jaar geledenquote:Op maandag 23 april 2018 23:22 schreef tailfox het volgende:
Hier mag het .
Wie van jullie doet examen dan pas ik de OP aan
Moi, 6vwoquote:Op maandag 23 april 2018 23:22 schreef tailfox het volgende:
Hier mag het .
Wie van jullie doet examen dan pas ik de OP aan
Oh dat geloof ik gelijk. Maar in iedergeval op vwo zijn die vakken echt een wereld van verschil...quote:Op maandag 23 april 2018 23:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat valt echt reuze mee. Op zowat iedere economische vervolgopleiding krijg je met beide te maken.
Plus het was hier vorig jaar echt dood. Als je die vakken dan een gezamenlijk topic geeft blijft er hopelijk wat meer leven in het topic.
vgm is het met de sc samengevoegdquote:Op maandag 23 april 2018 23:26 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Sluit gewoon a.u.b. dit topic niet tailfox(god).
Jammer dat jij geen ban hebt!quote:Op maandag 23 april 2018 23:55 schreef LompeHork het volgende:
Ik ben hier. Helaas heeft mijn alter-ego die hier wat vaker kwam een ban.
mss kun je de topiclijst opschonenquote:Op maandag 23 april 2018 23:57 schreef tailfox het volgende:
Op is een beetje aangepast.
Voor ideeen hoor ik het graag.
Ben er mee bezig en feedback mag in het feedback topic.quote:Op maandag 23 april 2018 23:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
mss kun je de topiclijst opschonen
onder stickies staan nog examens van vorig jaar en als je alles per vak, niveauonafhankelijk wilt doel mogen er ook wel wat centrale topic weg :p
JA DAAR STAAT DIT AL MAAR DAAR REAGEER JE NIET GVDquote:Op dinsdag 24 april 2018 00:00 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ben er mee bezig en feedback mag in het feedback topic.
Ik hou je niet tegenquote:Op dinsdag 24 april 2018 00:02 schreef ChrisCarter het volgende:
Misschien maar een "denk hier aan uw surveillanten" topic openen
je staat in de op en OP is ontgrendeldquote:Op dinsdag 24 april 2018 09:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Ah we zijn er weer,
Nou vooruit
Vwo eindexamen dit jaar
Heb al wat ideeën om het drukker te maken maar mocht je zelf iets weten.quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:50 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk dit jaar iets drukker hier, vorig jaar echt maar een paar examengangers
Als je het subforum bekijkt lijkt het alsof het net zoals vorig jaar is. Uitgestorven...quote:Op dinsdag 24 april 2018 10:50 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk dit jaar iets drukker hier, vorig jaar echt maar een paar examengangers
tja de users maken het forum, als er geen examenkandidaten meer zijn houdt het op...quote:Op donderdag 26 april 2018 10:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als je het subforum bekijkt lijkt het alsof het net zoals vorig jaar is. Uitgestorven...
Duurt altijd ff voor het op gang komt. Helpt nu ook absoluut niet mee dat het zo laat open is gegaan.quote:Op donderdag 26 april 2018 10:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als je het subforum bekijkt lijkt het alsof het net zoals vorig jaar is. Uitgestorven...
Daarom het social media draadje.quote:Op donderdag 26 april 2018 14:39 schreef Momo... het volgende:
Er zitten gewoon geen tieners meer op fok
Want gejatte memes op Insta halen mensen over om op een leeg forum te kijkenquote:Op vrijdag 27 april 2018 09:55 schreef tailfox het volgende:
Daarom het social media draadje.
Probeer zoveel mogelijk memes op instagram te zetten zodat er hopelijk een paar nieuwe mensen komen.
Mocht je andere ideeën hebben hoor ik het graag in feedback. Wil er alles aan doen om EXA dit jaar niet te laten sterven
Zou best kunnen toch?quote:Op zondag 29 april 2018 13:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Want gejatte memes op Insta halen mensen over om op een leeg forum te kijken
neem het mee naar achteren.quote:Op zondag 29 april 2018 17:23 schreef Eenskijken het volgende:
ik denk dat we moeten accepteren dat tieners gewoon niet meer op traditionele fora komen.
kan EXA en SES niet samengevoegd worden? fok heeft sowieso heel veel subfora wat het allemaal maar versplintert maakt...
Heel goed idee.quote:Op maandag 30 april 2018 15:15 schreef hofferin het volgende:
Hallo! Mocht ik iemand kunnen helpen met Geschiedenis/maatschappij wetenschappen, vragen of tips geven dan hoor ik het graag.
Als ik eerlijk ben snap ik niet wat je bedoelt met een beer is toch altijd Ruslandquote:Op maandag 30 april 2018 18:42 schreef -Wereld- het volgende:
misschien kun je wat uitleggen over de bronnen
betrouwbaarheid/representativiteit
en vooral handige tips voor afbeeldingen zoals rood -> communisme
een beer is toch altijd Rusland?
Dat Rusland (bijvoorbeeld op propagandaposters) veelal wordt verbeeld als een beer.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef tailfox het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben snap ik niet wat je bedoelt met een beer is toch altijd Rusland
Beste is voorbeelden te delen die je niet begrijpt, bijvoorbeeld uit oude examens. Dan leggen de users alhier het wel uit :pquote:Op maandag 30 april 2018 18:42 schreef -Wereld- het volgende:
misschien kun je wat uitleggen over de bronnen
betrouwbaarheid/representativiteit
en vooral handige tips voor afbeeldingen zoals rood -> communisme
een beer is toch altijd Rusland?
weet jij waarom ik ineens uit de discord ben gepleurdquote:Op woensdag 2 mei 2018 14:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Beste is voorbeelden te delen die je niet begrijpt, bijvoorbeeld uit oude examens. Dan leggen de users alhier het wel uit :p
Hele server is weg vgm, waarom weet ik ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
weet jij waarom ik ineens uit de discord ben gepleurd
En ikquote:Op woensdag 2 mei 2018 14:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
weet jij waarom ik ineens uit de discord ben gepleurd
in een afbeeldingquote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef tailfox het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben snap ik niet wat je bedoelt met een beer is toch altijd Rusland
voor welk vak bedoel je?quote:Op woensdag 2 mei 2018 21:08 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
in een afbeelding
(maar kan zijn dat het niet klopt hoor)
je zou ook aan bepaalde helmen ofzo landen kunnen herkennen
dankje bae. Heb hem centraal gemaakt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Beste is voorbeelden te delen die je niet begrijpt, bijvoorbeeld uit oude examens. Dan leggen de users alhier het wel uit :p
Maak wel ff een geschiedenistopic om verder op je vraag in te gaan, anders wordt tails boos
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2018 21:08 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
in een afbeelding
(maar kan zijn dat het niet klopt hoor)
je zou ook aan bepaalde helmen ofzo landen kunnen herkennen
Ja, in (oudere) propagandaposters wordt Rusland/de USSR veelal als Russische Beer verbeeld.quote:Op woensdag 2 mei 2018 23:22 schreef tailfox het volgende:
[..]
is dat geschiedenis ofzo?#durftevragen
quote:Op woensdag 2 mei 2018 23:25 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, in (oudere) propagandaposters wordt Rusland/de USSR veelal als Russische Beer verbeeld.
Ik ook wiA, moet alleen nog even goed kijken naar logaritmen en aanverwante zaken. De rest is betrekkelijk eenvoudig.quote:Op donderdag 3 mei 2018 13:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Dit is wel echt uitgestorven. Toen ik 2 jaar geleden examen havo deed ging er een topic per dag doorheen..
Anyway, mensen al zin in Wi A? Ben vandaag begonnen, ff de basics herhalen eerst.
Pff logaritmen, gebroken functies en wortelfuncties, ik wil er niet eens aan beginnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wiA, moet alleen nog even goed kijken naar logaritmen en aanverwante zaken. De rest is betrekkelijk eenvoudig.
hee welkom.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:21 schreef Koen.V. het volgende:
Ik sluit me ook maar aan, tvp. VWO-examen na de vakantie...
Primaquote:
Het is Bevrijdingsdag. Ik opper dat we hier ALLES mogen posten en gewoon los mogen gaan.quote:Op zondag 6 mei 2018 02:36 schreef LittleBrownie het volgende:
Alleen feedback in een slowchat. Makes sense.
Dat was gisteren Horkquote:Op zondag 6 mei 2018 02:38 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Het is Bevrijdingsdag. Ik opper dat we hier ALLES mogen posten en gewoon los mogen gaan.
Tering. Nou dan zijn we verdoemd inderdaad.quote:
Dit is geen feedbackquote:
iedereen is aan het leren. Denk ik.quote:Op zondag 6 mei 2018 11:01 schreef BredeBroeder het volgende:
Toch wel jammer, altijd goede sfeer en iedereen zat in dezelfde struggle
Je had vroeger ook op Facebook zo’n pagina die vol stond met memes in de loop van de examenperiode.
Is nu ook redelijk dood daar.
dat is juist vrij makkelijk tochquote:Op donderdag 3 mei 2018 14:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Pff logaritmen, gebroken functies en wortelfuncties, ik wil er niet eens aan beginnen.
Rijen en goniometrie zitten er niet meer in toch?
Sorry, er mag hier alleen feedback gepost worden, anders had ik je geholpen.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:31 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
dat is juist vrij makkelijk toch
(als je de regels geleerd hebt, dan is het gewoon min of meer hetzelfde elke keer)
rijen zitten er nog/weer in (nieuw examenprogramma)
de rijen zijn wel verschrikkelijk (dat zit er nog in)
als ze nou gwn de easy voorbeelden zouden doen
goniometrie zit er vgm niet echt in, alleen iets met functies met sin
nieuwe dag nieuwe regels.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry, er mag hier alleen feedback gepost worden, anders had ik je geholpen.
netjesssquote:Op maandag 7 mei 2018 14:10 schreef Koen.V. het volgende:
Poah ff een 8 voor Duits 2017-II, als dat volgende week ook lukt 😂
Nou, het zijn een hoop regels. En sommige dingen kan ik niet abstract genoeg voor denkenquote:Op zondag 6 mei 2018 22:31 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
dat is juist vrij makkelijk toch
(als je de regels geleerd hebt, dan is het gewoon min of meer hetzelfde elke keer)
rijen zitten er nog/weer in (nieuw examenprogramma)
de rijen zijn wel verschrikkelijk (dat zit er nog in)
als ze nou gwn de easy voorbeelden zouden doen
goniometrie zit er vgm niet echt in, alleen iets met functies met sin
Welkom in het gezelligste examen forum van FOK!.quote:Op maandag 7 mei 2018 15:36 schreef Koen.V. het volgende:
Zijn jullie ook veel aan 't oefenen? Ik vind het voor sommige vakken wel een lange zit, die 3 uur.
niet te veel examens oefenen he. Is een test van je kennis en niet een manier om kennis optedoen.quote:Op maandag 7 mei 2018 21:38 schreef Koen.V. het volgende:
Oh 3 uur zitten, ik oefen hele examens en de tijd daarvoor is natuurlijk 3 uur.
Juist welquote:Op maandag 7 mei 2018 21:44 schreef tailfox het volgende:
[..]
niet te veel examens oefenen he. Is een test van je kennis en niet een manier om kennis optedoen.
(In mijn ogen)
damn waar zijn alle examen kandidaten?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 23:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Het is niet alleen hier dood hoor.
De facebook van de eindexamens heeft nu 500 leden.
Dat waren er vorig jaar 17000
Ik weet het niet? Zou het wellicht met het FB schandaal te maken hebben?quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 23:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Het is niet alleen hier dood hoor.
De facebook van de eindexamens heeft nu 500 leden.
Dat waren er vorig jaar 17000
Idem..quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:28 schreef Faux. het volgende:
[..]
In mijn tijd (2016) zat echt heel NL in die groep.
ik zou zeggen nodig je klasgenoten uit voor FOK!quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Idem..
Wel jammer, was altijd een goede afleiding.
Word je toch meteen in elkaar geslagenquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:45 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik zou zeggen nodig je klasgenoten uit voor FOK!
de FOK! Knokploeg kan je helpenquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:59 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Word je toch meteen in elkaar geslagen
https://www.nu.nl/eindexa(...)out-geodriehoek.htmlquote:Eindexamenkandidaten die recent een geodriehoek bij warenhuisketen HEMA hebben gekocht, zouden moeten controleren of de aanduidingen erop wel kloppen.
De winkelketen waarschuwt dat in de afgelopen weken een partij driehoeken met drukfouten is verkocht. Bij de foutieve exemplaren staan te veel strepen tussen de tientallen.
''Met de start van het Centraal Schriftelijk Eindexamen op maandag is HEMA er veel aan gelegen om iedereen van een goede geodriehoek te voorzien", aldus de keten.
"Alle voorraad, zowel in de winkels als in het centraal distributiecentrum, wordt nagekeken op deze drukfout om zo snel mogelijk weer de juiste exemplaren in de winkels te krijgen.'' Ook haalt HEMA het product per direct uit de schappen en worden winkels op de hoogte gebracht van de fout.
HEMA laat weten dat ze ook een bericht op de website zullen zetten over de fout. De keten gaat personen die het product online hebben gekocht niet persoonlijk berichten. HEMA hoopt dat jongeren het probleem zullen opmerken door berichtgeving in de media.
Een woordvoerder kon nog niet zeggen hoeveel foutieve driehoeken zijn verkocht. De drukfout kwam aan het licht door een oplettende examenkandidate.
Jezus Christusquote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/eindexa(...)out-geodriehoek.html
"Ik heb door de Hema geschiedenis niet gehaald "quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen met een goede geodriehoek hebben dus wél een streepje voor op het examen.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik kan slapen jaquote:Op zondag 13 mei 2018 10:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Komt goed. Goed op tijd naar bed vanavond!
Echt he 😂 Ik heb er het hele weekend al moeite mee, toch onverwacht veel spanning, maarja dat houd ons scherpquote:
Net een 6.8 gehaald op 2017-Iquote:Op zondag 13 mei 2018 18:29 schreef Koen.V. het volgende:
[..]
Echt he 😂 Ik heb er het hele weekend al moeite mee, toch onverwacht veel spanning, maarja dat houd ons scherp
jupquote:Op zondag 13 mei 2018 20:57 schreef Quotidien het volgende:
Als ik het goed begrijp is geschiedenis dus kenmerkende aspecten van alle tijdvakken + historische contexten? Dus alles globaal en dan die 4 dingen nog in meer detail. Voor vwo.
Herkenbaarquote:Op zondag 13 mei 2018 19:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Net een 6.8 gehaald op 2017-I
Ik verneuk het alleen totaal bij herleiden/omschrijven en log.
Heb goed geleerd maar ben bang dat ik alles vergeet tijdens le moment sűpremequote:Op maandag 14 mei 2018 08:59 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie zijn er allemaal foking zenuwachtig
je kunt hetquote:Op maandag 14 mei 2018 08:59 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie zijn er allemaal foking zenuwachtig
Ik kijk bewust niet na.quote:Op maandag 14 mei 2018 18:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Klote toets
Ging al fout bij de 2e vraag :’)
Morgen mijn zwaarste dag, Frans & geschiedenis.quote:Op maandag 14 mei 2018 19:33 schreef Koen.V. het volgende:
WisB even nagekeken, wat ik eigenlijk niet wilde gaan doen. Ben geen ster in wiskunde maar het ging verrassend goed.
Met zeer streng nakijken (en wat ik niet zeker meer weet foutrekenen) en een n-term van 0 zit ik op een 5.4, dus reëel gezien moet er toch wel een ruime 6 uitkomen.
Voor vandaag tevreden, de kop is eraf! Hebben jullie morgen ook nog iets of zijn jullie ook een dagje vrij?
Vwo a? Daar zat zeker wel een afgeleide in.quote:Op maandag 14 mei 2018 19:27 schreef -Wereld- het volgende:
de 7-puntenvraag was echt vervelend, omdat wij niet-natuurkundemensen niet precies weten hoe het moet / er geen ervaring mee hebben
ik heb de 7 punten dus niet, hopelijk nog wel een stuk of 2?
bij de eerste opdracht sloegen de zenuwen toe, dus ik ging eerst maar verder en kwam er later terug.
ik had eerst een exponentiële formule opgesteld![]()
moesten we überhaupt ergens de afgeleide uitrekenen
vgm niet of 1x
en dat is juist wat ik 'leuk' vind
Nog verkeerd berekend ook die eerste. Eerst goed, toen doorgekrast en toen foutquote:Op maandag 14 mei 2018 19:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vwo a? Daar zat zeker wel een afgeleide in.
Welke? Die met die e?quote:Op maandag 14 mei 2018 20:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nog verkeerd berekend ook die eerste. Eerst goed, toen doorgekrast en toen fout_!
Vergeten dat het -2 werd bij de kettingregel en niet 2. Toen klopte mijn hele afgeleide niet en dacht ik ik zal t wel fout gedaan hebbenDoei 4 punten
e?quote:Op maandag 14 mei 2018 20:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke? Die met die e?
Want bij e’s haak ik ala f.
quote:Op maandag 14 mei 2018 20:17 schreef BredeBroeder het volgende:
Foking hell, ik heb gewoon een voldoende
Netjes, gefeliciteerd 🎉quote:Op maandag 14 mei 2018 20:17 schreef BredeBroeder het volgende:
Foking hell, ik heb gewoon een voldoende
Ik ben daardoor psychisch overleden. Éen en al drama. Met een 0 n-term heb ik een 3,2, dus dat komt nooit meer goed. Op zich heb ik wel hard geleerd, maar niet slim geleerd. Dus mijn leeraanpak zal ik veranderen voor de komende examens. Ik vond dat er weinig vlakke meetkunde in het examen zat, maar wel veel eigenschappen van functies zoals translatie, perforatie en zelf functies opstellen.quote:Op maandag 14 mei 2018 16:49 schreef Gribble het volgende:
Is er iemand anders die net Wiskunde B heeft gehad?
Wat is je se cijfer?quote:Op maandag 14 mei 2018 21:06 schreef -----qwerty----- het volgende:
[..]
Ik ben daardoor psychisch overleden. Éen en al drama. Met een 0 n-term heb ik een 3,2, dus dat komt nooit meer goed. Op zich heb ik wel hard geleerd, maar niet slim geleerd. Dus mijn leeraanpak zal ik veranderen voor de komende examens. Ik vond dat er weinig vlakke meetkunde in het examen zat, maar wel veel eigenschappen van functies zoals translatie, perforatie en zelf functies opstellen.
Niks aan de hand dus, je hebt de 4,5 gehaald.quote:
5,5 na middeling met je SE-cijfer. En dan nog wat regels over een 5,5 gemiddeld voor je examen en een kernvakkenregel.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:15 schreef Quotidien het volgende:
Hoeveel is er eigenlijk voor nodig om te slagen? 5,5 of 6?
Ik doe staatsexamens voor geschiedenis en Nederlands, dus die kernvakkenregel zal niet opgaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
5,5 na middeling met je SE-cijfer. En dan nog wat regels over een 5,5 gemiddeld voor je examen en een kernvakkenregel.
Tja, overheid en ICT. Het gaat om héél veel examens, dus dan wil je wel eerst zeker weten dat je dit probleemloos kan doen. Komt bij dat je als school ook een hoop computers nodig hebt, want het moet natuurlijk wel in een afgeschermde omgeving. Er lopen nog geen pilots op de hogere niveaus, dus het zal ook nog wel even duren.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Is nu al 10 jaar digitaal.... duurt verdomd lang
Hoe werkt het voor jou als docent? Neemt het systeem al veel nakijkwerk uit handen of moet je nog veel zelf doen?quote:Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
Vanwege offtopic in het handige linkjes-topic:
[..]
Tja, overheid en ICT. Het gaat om héél veel examens, dus dan wil je wel eerst zeker weten dat je dit probleemloos kan doen. Komt bij dat je als school ook een hoop computers nodig hebt, want het moet natuurlijk wel in een afgeschermde omgeving. Er lopen nog geen pilots op de hogere niveaus, dus het zal ook nog wel even duren.
Maar er moet gezegd: het systeem dat nu wordt gebruikt (facet) draait goed. Het is zeer stabiel voor zowel examenleerling als corrector, en behoorlijk gebruiksvriendelijk in de beheeromgeving.
Alle vragen die automatisch te scoren zijn hoef je als docent niet meer na te kijken. De hele rekentoets gaat dus automatisch, net zoals bijvoorbeeld de meerkeuze-onderdelen van de talen en andere vakken. Maar ik geef wiskunde, en daar zitten nauwelijks vragen bij die de computer kan nakijken. Dat doe je dus alsnog zelf.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe werkt het voor jou als docent? Neemt het systeem al veel nakijkwerk uit handen of moet je nog veel zelf doen?
Klopt, zelfde omgeving.quote:Ik heb net even wat rondgeklikt en even wat vragen geprobeerd, maar het systeem is hetzelfde als dat van de rekentoets. En die kon ik idd zonder problemen maken.
Facet is sinds dit jaar geen toepassing meer, maar een besturingssysteem. Het zijn dus PC's met dualboot, en als je in het examenprogramma zit kun je verder niks. Bovendien kan de systeembeheerder het zien als een kandidaat 'verdachte' toetsencombinaties uitprobeert.quote:Grote probleem likt me idd kwetsbaarheid, alles is te hacken. Hoe gaat dat nu dan, aparte computers of “gewoon” in de mediatheek?
Wiskunde, das een interessante. Ik mag door een bizar slecht handschrift, met medische reden en bijbehorende verklaringen, al jaren m’n toetsen op de computer maken. Maar juist bij wiskunde heb ik er altijd voor gekozen dat niet te doen, al die plusjes en minnetjes en overige tekens maken het ongelofelijk lastig om dat op de pc te doen. Hoe is dat opgelost?quote:Op maandag 14 mei 2018 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alle vragen die automatisch te scoren zijn hoef je als docent niet meer na te kijken. De hele rekentoets gaat dus automatisch, net zoals bijvoorbeeld de meerkeuze-onderdelen van de talen en andere vakken. Maar ik geef wiskunde, en daar zitten nauwelijks vragen bij die de computer kan nakijken. Dat doe je dus alsnog zelf.
Werkt wat mij betreft prima, het systeem is stabiel en je hoeft geen handschriften te ontcijferen. Examens nakijken is sowieso een enorme klus, je bent er toch wel lang mee bezig.
[..]
Klopt, zelfde omgeving.
[..]
Facet is sinds dit jaar geen toepassing meer, maar een besturingssysteem. Het zijn dus PC's met dualboot, en als je in het examenprogramma zit kun je verder niks. Bovendien kan de systeembeheerder het zien als een kandidaat 'verdachte' toetsencombinaties uitprobeert.
Open maar eens een wiskunde-examen via die facet-link, dan kun je het zien.quote:Op maandag 14 mei 2018 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wiskunde, das een interessante. Ik mag door een bizar slecht handschrift, met medische reden en bijbehorende verklaringen, al jaren m’n toetsen op de computer maken. Maar juist bij wiskunde heb ik er altijd voor gekozen dat niet te doen, al die plusjes en minnetjes en overige tekens maken het ongelofelijk lastig om dat op de pc te doen. Hoe is dat opgelost?
Ik zie het, ik denk dat het wel werkt opzich. Maar als je berekeningen hebt van 1 A4’tje lang met meerdere wortels en breuken etc dan kost het wel veel tijd.quote:Op maandag 14 mei 2018 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Open maar eens een wiskunde-examen via die facet-link, dan kun je het zien.
Er zit een zogenaamde toolbox in, waarmee je onder andere tabellen kan maken en speciale tekens in kan voeren. Je kunt er ook werken met breuken, wortels en dat soort dingen.
Maar de realiteit is dat dat in een vmbo-examen nauwelijks hoeft, en we daarnaast gewoon hebben afgesproken dat we m3 goedtellen als dat eigenlijk m3 had moeten zijn, omdat we onze leerlingen niet willen afrekenen op het niet snappen van een computersysteem als duidelijk het juiste wordt bedoeld. Net zoals ze ook '32 graden' mogen intypen in plaats van 32-bolletje.
Alleen daar kom je in h/v dus niet meer mee weg. Zelfde geldt voor natuurkunde, en bijvoorbeeld reactievergelijkingen bij scheikunde. Vandaar al mijn opmerking dat het implementeren van de exacte vakken nog wel wat voeten in de aarde zal hebben.
Ik ga vandaag aan de slag met een oefenexamen Engels 2016-II en in de middag ga ik wat oude scheikunde opgaven maken. En vanavond beetje Engels lezen om in 'the mood' te komen...quote:Op dinsdag 15 mei 2018 09:25 schreef BredeBroeder het volgende:
Nou, morgen Engels. Ik denk dat ik maar Nederlands ga maken
Deze username.quote:
Ik ben er niet van afhankelijk, had ruim voldoende marge om op een andere manier op school te komen. Maar het werkt wel stressverhogendquote:Op dinsdag 15 mei 2018 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Afhankelijk zijn van treinen tijdens examen
Redelijk, niet geweldig maar ook niet slecht.quote:
Afhankelijk dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben er niet van afhankelijk, had ruim voldoende marge om op een andere manier op school te komen. Maar het werkt wel stressverhogend
Nee, ik was een kwartier te vroeg. Zonder treinquote:
Gs was prima. Frans al helemaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:30 schreef -Wereld- het volgende:
geschiedenis was best lastig
Frans was echt horror
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |