Niks aan de hand dus, je hebt de 4,5 gehaald.quote:
5,5 na middeling met je SE-cijfer. En dan nog wat regels over een 5,5 gemiddeld voor je examen en een kernvakkenregel.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:15 schreef Quotidien het volgende:
Hoeveel is er eigenlijk voor nodig om te slagen? 5,5 of 6?
Ik doe staatsexamens voor geschiedenis en Nederlands, dus die kernvakkenregel zal niet opgaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
5,5 na middeling met je SE-cijfer. En dan nog wat regels over een 5,5 gemiddeld voor je examen en een kernvakkenregel.
Tja, overheid en ICT. Het gaat om héél veel examens, dus dan wil je wel eerst zeker weten dat je dit probleemloos kan doen. Komt bij dat je als school ook een hoop computers nodig hebt, want het moet natuurlijk wel in een afgeschermde omgeving. Er lopen nog geen pilots op de hogere niveaus, dus het zal ook nog wel even duren.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Is nu al 10 jaar digitaal.... duurt verdomd lang
Hoe werkt het voor jou als docent? Neemt het systeem al veel nakijkwerk uit handen of moet je nog veel zelf doen?quote:Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
Vanwege offtopic in het handige linkjes-topic:
[..]
Tja, overheid en ICT. Het gaat om héél veel examens, dus dan wil je wel eerst zeker weten dat je dit probleemloos kan doen. Komt bij dat je als school ook een hoop computers nodig hebt, want het moet natuurlijk wel in een afgeschermde omgeving. Er lopen nog geen pilots op de hogere niveaus, dus het zal ook nog wel even duren.
Maar er moet gezegd: het systeem dat nu wordt gebruikt (facet) draait goed. Het is zeer stabiel voor zowel examenleerling als corrector, en behoorlijk gebruiksvriendelijk in de beheeromgeving.
Alle vragen die automatisch te scoren zijn hoef je als docent niet meer na te kijken. De hele rekentoets gaat dus automatisch, net zoals bijvoorbeeld de meerkeuze-onderdelen van de talen en andere vakken. Maar ik geef wiskunde, en daar zitten nauwelijks vragen bij die de computer kan nakijken. Dat doe je dus alsnog zelf.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe werkt het voor jou als docent? Neemt het systeem al veel nakijkwerk uit handen of moet je nog veel zelf doen?
Klopt, zelfde omgeving.quote:Ik heb net even wat rondgeklikt en even wat vragen geprobeerd, maar het systeem is hetzelfde als dat van de rekentoets. En die kon ik idd zonder problemen maken.
Facet is sinds dit jaar geen toepassing meer, maar een besturingssysteem. Het zijn dus PC's met dualboot, en als je in het examenprogramma zit kun je verder niks. Bovendien kan de systeembeheerder het zien als een kandidaat 'verdachte' toetsencombinaties uitprobeert.quote:Grote probleem likt me idd kwetsbaarheid, alles is te hacken. Hoe gaat dat nu dan, aparte computers of “gewoon” in de mediatheek?
Wiskunde, das een interessante. Ik mag door een bizar slecht handschrift, met medische reden en bijbehorende verklaringen, al jaren m’n toetsen op de computer maken. Maar juist bij wiskunde heb ik er altijd voor gekozen dat niet te doen, al die plusjes en minnetjes en overige tekens maken het ongelofelijk lastig om dat op de pc te doen. Hoe is dat opgelost?quote:Op maandag 14 mei 2018 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alle vragen die automatisch te scoren zijn hoef je als docent niet meer na te kijken. De hele rekentoets gaat dus automatisch, net zoals bijvoorbeeld de meerkeuze-onderdelen van de talen en andere vakken. Maar ik geef wiskunde, en daar zitten nauwelijks vragen bij die de computer kan nakijken. Dat doe je dus alsnog zelf.
Werkt wat mij betreft prima, het systeem is stabiel en je hoeft geen handschriften te ontcijferen. Examens nakijken is sowieso een enorme klus, je bent er toch wel lang mee bezig.
[..]
Klopt, zelfde omgeving.
[..]
Facet is sinds dit jaar geen toepassing meer, maar een besturingssysteem. Het zijn dus PC's met dualboot, en als je in het examenprogramma zit kun je verder niks. Bovendien kan de systeembeheerder het zien als een kandidaat 'verdachte' toetsencombinaties uitprobeert.
Open maar eens een wiskunde-examen via die facet-link, dan kun je het zien.quote:Op maandag 14 mei 2018 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wiskunde, das een interessante. Ik mag door een bizar slecht handschrift, met medische reden en bijbehorende verklaringen, al jaren m’n toetsen op de computer maken. Maar juist bij wiskunde heb ik er altijd voor gekozen dat niet te doen, al die plusjes en minnetjes en overige tekens maken het ongelofelijk lastig om dat op de pc te doen. Hoe is dat opgelost?
Ik zie het, ik denk dat het wel werkt opzich. Maar als je berekeningen hebt van 1 A4’tje lang met meerdere wortels en breuken etc dan kost het wel veel tijd.quote:Op maandag 14 mei 2018 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Open maar eens een wiskunde-examen via die facet-link, dan kun je het zien.
Er zit een zogenaamde toolbox in, waarmee je onder andere tabellen kan maken en speciale tekens in kan voeren. Je kunt er ook werken met breuken, wortels en dat soort dingen.
Maar de realiteit is dat dat in een vmbo-examen nauwelijks hoeft, en we daarnaast gewoon hebben afgesproken dat we m3 goedtellen als dat eigenlijk m3 had moeten zijn, omdat we onze leerlingen niet willen afrekenen op het niet snappen van een computersysteem als duidelijk het juiste wordt bedoeld. Net zoals ze ook '32 graden' mogen intypen in plaats van 32-bolletje.
Alleen daar kom je in h/v dus niet meer mee weg. Zelfde geldt voor natuurkunde, en bijvoorbeeld reactievergelijkingen bij scheikunde. Vandaar al mijn opmerking dat het implementeren van de exacte vakken nog wel wat voeten in de aarde zal hebben.
Ik ga vandaag aan de slag met een oefenexamen Engels 2016-II en in de middag ga ik wat oude scheikunde opgaven maken. En vanavond beetje Engels lezen om in 'the mood' te komen...quote:Op dinsdag 15 mei 2018 09:25 schreef BredeBroeder het volgende:
Nou, morgen Engels. Ik denk dat ik maar Nederlands ga maken
Ik ben er niet van afhankelijk, had ruim voldoende marge om op een andere manier op school te komen. Maar het werkt wel stressverhogendquote:Op dinsdag 15 mei 2018 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Afhankelijk zijn van treinen tijdens examen
Redelijk, niet geweldig maar ook niet slecht.quote:
Afhankelijk dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben er niet van afhankelijk, had ruim voldoende marge om op een andere manier op school te komen. Maar het werkt wel stressverhogend
Nee, ik was een kwartier te vroeg. Zonder treinquote:
Gs was prima. Frans al helemaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:30 schreef -Wereld- het volgende:
geschiedenis was best lastig
Frans was echt horror
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |