Ze zegt hoe het is.quote:
Dan heb je het aan jezelf te danken dat mannen je alleen maar zien als lustobject hè.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat dit deze 'empowering' toch maar oversla.
Heb ik.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze zegt hoe het is.
Zou ze ook een man willen zonder baard en spieren?
Ik vind het wel raar. Er zijn tegenwoordig veel te veel mensen die zich lange tenen hebben aangemeten. We kunnen die mensen missen als kiespijn daar ze de vrijheid in de samenleving steeds verder verstikken met hun eigen morele meetlat.quote:Dat vrouwen vrijwillig meewerken aan een onderdeel dat draait om mannen die het over vrouwenbillen hebben, betekent niet dat het opeens niet meer seksistisch is. Lijkt mij niet raar dat mensen daar kritiek op kunnen hebben.
Oh... nou dan ga ik toch maar op zoek naar een boerka.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan heb je het aan jezelf te danken dat mannen je alleen maar zien als lustobject hè.
Als het slechts de meetlat van twee columnisten was, dan was er weinig veranderd. GS ging blijkbaar voor heel veel mensen (en dus ook een deel van hun adverteerders) te ver.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het wel raar. Er zijn tegenwoordig veel te veel mensen die zich lange tenen hebben aangemeten. We kunnen die mensen missen als kiespijn daar ze de vrijheid in samenleving steeds verder verstikken met eigen morele meetlat.
U bent zelf wel hard aan het werken op Fok?quote:
Zeker. Of dacht je dat mods gratis werk deden?quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U bent zelf wel hard aan het werken op Fok?
Ja.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker. Of dacht je dat mods gratis werk deden?
Nah, je weet zelf ook wel dat bedrijven zeer gevoelig zijn voor exposure als dat niet gerelateerd is aan de diensten of producten die zij aanbieden. Bedrijven maken geen morele afweging maar een commerciële afweging. Mevrouw had haar chagrijn gewoon voor zich moeten houden en op Alt + F4 of Cmd + W moeten drukken toen ze met haar browser op Dumpert uit kwam.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Als het slechts de meetlat van twee columnisten was, dan was er weinig veranderd. GS ging blijkbaar voor heel veel mensen (en dus ook een deel van hun adverteerders) te ver.
Doe dan ook gewoon voorzichtig.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:53 schreef betyar het volgende:
Saai zo heel de dag thuis op de bank met zo'n drain in je lijf, lekt dat ding met het spoelen ook nog eens......
Nog minstens vijf weken uit de running..... Terwijl ik gewoon lekker aan het werk was. Ben in ieder geval blij dat ik er nog ben. Had zomaar anders kunnen zijn. Kans was 50/50.quote:
Wat naar, bet.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:53 schreef betyar het volgende:
Saai zo heel de dag thuis op de bank met zo'n drain in je lijf, lekt dat ding met het spoelen ook nog eens......
Heb je eigenlijk een arbeidsongeschiktheidsverzekering?quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog minstens vijf weken uit de running..... Terwijl ik gewoon lekker aan het werk was. Ben in ieder geval blij dat ik er nog ben. Had zomaar anders kunnen zijn. Kans was 50/50.
Beetje, In de ochtend vooral veelpijn in de buikstreek en van mijn ribben. Voor de rest moet ik veel aankomen, ben flink wat kilootjes kwijt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat naar, bet.Zit er wel vooruitgang in?
Van het UWV maar dat is te weinig 70% van het maximum dagloon, heb een leuk spaarpotje voor deze dingen, een aov is voor mij niet interessant aangezien mijn rug, knieën en nek zijn uitgesloten, leg die premie zelf wel elke maand opzij.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk een arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Ik had gehoord dat je van één of ander dak was afgeflikkerd. Klinkt aardig pijnlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog minstens vijf weken uit de running..... Terwijl ik gewoon lekker aan het werk was. Ben in ieder geval blij dat ik er nog ben. Had zomaar anders kunnen zijn. Kans was 50/50.
Dat laatste kan ik het alleen maar heel erg mee oneens zijn. Waarom zou GS geen kritiek mogen krijgen op hun debiele gedrag? De pestkop mag pesten en de mensen die er last van hebben, moeten het maar lijdzaam ondergaan of weglopen en proberen te negeren?quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nah, je weet zelf ook wel dat bedrijven zeer gevoelig zijn voor exposure als dat niet gerelateerd is aan de diensten of producten die zij aanbieden. Bedrijven maken geen morele afweging maar een commerciële afweging. Mevrouw had haar chagrijn gewoon voor zich moeten houden en op Alt + F4 of Cmd + W moeten drukken toen ze met haar browser op Dumpert uit kwam.
De firma HAK gaat het wel merken dat de zolderkamerinfanteristen geen bonen meer kopen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
Haha, die reacties in NWS op dat GS/Dumpert-verhaal
Wat fijn dat je in ieder geval wat geregeld hebt op dat vlakquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Van het UWV maar dat is te weinig 70% van het maximum dagloon, heb een leuk spaarpotje voor deze dingen, een aov is voor mij niet interessant aangezien mijn rug, knieën en nek zijn uitgesloten, leg die premie zelf wel elke maand opzij.
Moeten ze wel eerst hun moeder zo ver krijgen om mee te doen aan deze boycot.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De firma HAK gaat het wel merken dat de zolderkamerinfanteristen geen bonen meer kopen.
Ja, van een ladder die tegen de nok stond. ruim 4 meter gevallen. Gevolg 5 gebroken ribben en een gescheurde milt, deze is verwijderd. Maag en darmen hebben een optater gehad die na een paar dagen in het ziekenhuis een inwendige bloeding hebben veroorzaakt waardoor er bloed in mijn buik kwam en een hematoom zich ontwikkelde op de plaats waar de milt zat. Daar kwamen we achter toen ik opeens veel moest overgeven, bleek mijn maag te zijn geblokkeerd en het eten niet doorvloeide. anderhalve week niks mogen eten en daarna sondevoeding. Gelukkig kan ik nu wel weer wat eten, maar dat gaat gepaard met pijn en na het eten behoorlijke moeheid.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat je van één of ander dak was afgeflikkerd. Klinkt aardig pijnlijk.
De policor Gutmensch SJW maffiafirma HAK bedoel je.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De firma HAK gaat het wel merken dat de zolderkamerinfanteristen geen bonen meer kopen.
Zal net zo'n succes worden als die HEMA-boycot.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mag ook geen halfjaar duren hoor. Dan gaat het wel mis.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat fijn dat je in ieder geval wat geregeld hebt op dat vlak, ook nog financiële problemen erbij had de situatie nog lastiger gemaakt.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst hun moeder zo ver krijgen om mee te doen aan deze boycot.
Ah, veel kip eten dus.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Beetje, In de ochtend vooral veelpijn in de buikstreek en van mijn ribben. Voor de rest moet ik veel aankomen, ben flink wat kilootjes kwijt.
Komt goed, heb er alle vertrouwen in.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, veel kip eten dus.Ik zal duimen voor je dat je verdere herstel voorspoedig gaat verlopen.
Het grootkapitaal schudt op zijn grondvesten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Zal net zo'n succes worden als die HEMA-boycot.
Sjezus, gewoon een compleet orgaan moeten verwijderen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja, van een ladder die tegen de nok stond. ruim 4 meter gevallen. Gevolg 5 gebroken ribben en een gescheurde milt, deze is verwijderd. Maag en darmen hebben een optater gehad die na een paar dagen in het ziekenhuis een inwendige bloeding hebben veroorzaakt waardoor er bloed in mijn buik kwam en een hematoom zich ontwikkelde op de plaats waar de milt zat. Daar kwamen we achter toen ik opeens veel moest overgeven, bleek mijn maag te zijn geblokkeerd en het eten niet doorvloeide. anderhalve week niks mogen eten en daarna sondevoeding. Gelukkig kan ik nu wel weer wat eten, maar dat gaat gepaard met pijn en na het eten behoorlijke moeheid.
Twee jaar lang antibiotica slikken, elk jaar de griepspuit en om de vijf jaar nog wat inentingen. Verder moet ik altijd antibiotica bij me hebben om meteen te kunnen gebruiken bij grote wonden,longontsteking en koorts boven de 38.5 graden en moet ik ten alle tijde meteen naar een dokter.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sjezus, gewoon een compleet orgaan moeten verwijderen.Wel een opeenstapeling van fysieke ellende dit zeg. Dat je maar snel naar volledig herstel mag gaan (als dat nog kan). Verwachten de artsen dat je hier nog wat aan over gaat houden?
Waarom zou je op alles wat je niet zint kritiek moeten leveren? Dit heeft niks met pesten te maken, de modellen hebben keurig betaald gekregen en de meeste bezoekers van Dumpert en GeenStijl hebben er ook geen problemen mee. Met andere woorden, er is niet eens sprake van een misstand anders dan dat de columniste zich niet over haar eigen aversie voor dit soort zaken heen kan zetten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik het alleen maar heel erg mee oneens zijn. Waarom zou GS geen kritiek mogen krijgen op hun debiele gedrag? De pestkop mag pesten en de mensen die er last van hebben, moeten het maar lijdzaam ondergaan of weglopen en proberen te negeren?
Jij was vooralsnog wel degene die dat ter sprake bracht.quote:We weten trouwens niet wat precies de afweging van HAK en anderen was om te stoppen. Lijkt me daarom zinloos om nu te praten of daar een morele afweging deel van uitmaakte.
Het zijn eerder journalisten die er niet mee om kunnen gaan.quote:
Waarom zou ze het niet doen? Ze is een columniste (dus het is een beetje haar werk om iets te vinden van dingen) en ze merkte op dat adverteerders met een kneuterig imago (HAK, Efteling) adverteerden bij filmpjes die zonder veel fantasie seksistisch genoemd kunnen worden. Dat er mensen zijn die seksistische items leuk vinden, betekent niet dat je er geen kritiek op mag hebben of de vraag mag stellen of de adverteerders weten waar hun reclame te zien is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je op alles wat je niet zint kritiek moeten leveren? Dit heeft niks met pesten te maken, de modellen hebben keurig betaald gekregen en de meeste bezoekers van Dumpert en GeenStijl hebben er ook geen problemen mee. Met andere woorden, er is niet eens sprake van een misstand anders dan dat de columniste zich niet over haar eigen aversie voor dit soort zaken heen kan zetten.
Mja daar heb je wel gelijk in.quote:[..]
Jij was vooralsnog wel degene die dat ter sprake bracht.
Jij zit op een Amerikaanse situatie te wachten met extremistisch feminisme, genderneutraalheid, spastische reacties op een ontblote borst op TV en tal van andere hypergevoeligheden? Ik mag toch hopen dat Nederland wat nuchterder blijft.quote:
Wat een dramalama.quote:"Eerst wilde ik blanco stemmen, want ik hoef van beide kandidaten niets te weten. Het is kiezen tussen de pest en de cholera", zegt Mélenchon-aanhanger Lea (25).
Dat is een hyperbool en op geen enkele manier een logische gevolgtrekking van adverteerders die zich liever niet associëren met een stel manpubers die vinden dat vrouwen er vooral zijn om het oog te plezieren. Die pleziertjes mogen ze gewoon hebben, alleen dan niet op kosten van bedrijven die dat niet bij hun imago vinden passen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij zit op een Amerikaanse situatie te wachten met extremistisch feminisme, genderneutraalheid, spastische reacties op een ontblote borst op TV en tal van andere hypergevoeligheden? Ik mag toch hopen dat Nederland wat nuchterder blijft.
Dat zou het helemaal een vreemde affaire maken vind ik, vanuit een soort beroepsmatigheid andere mensen dwars zitten omdat hun voorkeuren niet in een politiek correct plaatje passen. Ik vind dat Nederland dit soort columnisten prima kan missen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom zou ze het niet doen? Ze is een columniste (dus het is een beetje haar werk om iets te vinden van dingen) en ze merkte op dat adverteerders met een kneuterig imago (HAK, Efteling) adverteerden bij filmpjes die zonder veel fantasie seksistisch genoemd kunnen worden. Dat er mensen zijn die seksistische items leuk vinden, betekent niet dat je er geen kritiek op mag hebben of de vraag mag stellen of de adverteerders weten waar hun reclame te zien is.
Beetje Kaas na-apenquote:
quote:
Nederland kan alle columnisten missen, aangezien het meningen zijn die er vaak totaal niet toe doen als je het op die manier bekijkt. Het is geen journalistiek, een column schrijven. Het is een mening ventileren. Dat mag gewoon.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou het helemaal een vreemde affaire vind ik, vanuit een soort beroepsmatigheid andere mensen dwars zitten omdat hun voorkeuren niet in een politiek correct plaatje passen. Ik vind dat Nederland dit soort columnisten prima kan missen.
Die mensen noemen we juristen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
vanuit een soort beroepsmatigheid andere mensen dwars zitten
Hij verdient nuchter beschouwd eigenlijk ook een Melkertbaan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Reya is slecht ter been. Laten we dit niet vergeten.
Arbeidsexpert Friek_ spreekt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hij verdient nuchter beschouwd eigenlijk ook een Melkertbaan.
Spreekt die heks nu een toverspreuk uit over Macron?quote:
Nou nou, waarom nu weer een scheldwoord voor de vrouw en de man gewoon bij naam noemen?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spreekt die heks nu een toverspreuk uit over Macron?
Dat is geen hyperbool vind ik. Ik maak mij al geruime tijd zorgen om de invloed die mensen met lange tenen hebben op de vrijheid in de Nederlandse samenleving en dit vind ik daar weer een voorbeeld van.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is een hyperbool en op geen enkele manier een logische gevolgtrekking van adverteerders die zich liever niet associëren met een stel manpubers die vinden dat vrouwen er vooral zijn om het oog te plezieren. Die pleziertjes mogen ze gewoon hebben, alleen dan niet op kosten van bedrijven die dat niet bij hun imago vinden passen.
Linkse bevooroordeeldheid.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:51 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nou nou, waarom nu weer een scheldwoord voor de vrouw en de man gewoon bij naam noemen?
Welke vrijheid wordt er beperkt als een bedrijf niet meer wil adverteren op een website waar dingen op geplaatst worden waar zij zich niet mee identificeren?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is geen hyperbool vind ik. Ik maak mij al geruime tijd zorgen om de invloed die mensen met lange tenen hebben op de vrijheid in de Nederlandse samenleving en dit vind ik daar weer een voorbeeld van.
Of je noemt het mensen die aankaarten dat reclame van bepaalde merken verbonden is aan seksistisch materiaal. GS mag vrouwonvriendelijke items tot in de treuren maken, het is niet illegaal. Maar wil je als bedrijf er mee geassocieerd worden?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou het helemaal een vreemde affaire vind ik, vanuit een soort beroepsmatigheid andere mensen dwars zitten omdat hun voorkeuren niet in een politiek correct plaatje passen. Ik vind dat Nederland dit soort columnisten prima kan missen.
E.e.a. hangt ook af van hoe de markt in elkaar zit.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Of je noemt het mensen die aankaarten dat reclame van bepaalde merken verbonden is aan seksistisch materiaal. GS mag vrouwonvriendelijke items tot in de treuren maken, het is niet illegaal. Maar wil je als bedrijf er mee geassocieerd worden?
Aan de andere kant, het is toch ook logisch dat een serieus bedrijf zich niet wil verbinden aan een bedrijf wat haar geld wil verdienen door kanslozen op te laten roepen tot racisme, verkrachting of moord?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is geen hyperbool vind ik. Ik maak mij al geruime tijd zorgen om de invloed die mensen met lange tenen hebben op de vrijheid in de Nederlandse samenleving en dit vind ik daar weer een voorbeeld van.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:57 schreef betyar het volgende:
Hier wat foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad slecht uit. Beterschap nog.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:57 schreef betyar het volgende:
Hier wat foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het nogal erg dat ik zowat mijn halve lichaam heb verteerd, 10% spierweefsel per dag verloren.......quote:
De Correspondent wordt grotendeels betaald door leden. Daardoor is de DC redelijk autonoom. Als de leden van GS de items echt tof vinden, dan kunnen ze gaan sponsoren.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
E.e.a. hangt ook af van hoe de markt in elkaar zit.
In beginsel valt het uitgeven van een krant bijv. ook onder de vrijheid van meningsuiting en staat het je vrij om in je krant bepaalde meningen wel of niet op te nemen. Maar in Nederland is er bijv. een sterke concentratie in eigendom binnen de pers, dus de-facto is de vrijheid van meningsuiting alleen daadwerkelijk gewaarborgd voor zolang de weinige uitgeverijen de redacties van de vele media die onder hun hoede vallen voldoende vrijheid geven (wat in Nederland het geval is).
Hoe het met de advertentiemarkt zit weet ik niet precies.
Dat is nogal wat. Heb je ook niet in een paar weken of maanden weer terug gegeten en getraind.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind het nogal erg dat ik zowat mijn halve lichaam heb verteerd, 10% spierweefsel per dag verloren.......
Betaald.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De Correspondent wordt grotendeels betaalt door leden. Daardoor is de DC redelijk autonoom. Als de leden van GS de items echt tof vinden, dan kunnen ze gaan sponsoren.
Uiteraard staat dat bedrijven vrij. Ik ben denk ik zo ongeveer de grootste kapitalist van FOK!, dus ik begrijp dat heel goed.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Welke vrijheid wordt er beperkt als een bedrijf niet meer wil adverteren op een website waar dingen op geplaatst worden waar zij zich niet mee identificeren?
Het is privaat geld. Je kunt bedrijven niet verplichten om overal maar te adverteren. Ze zijn vrij daar keuzes in te maken. Dat ze op het spoor worden gezet door een columnist doet er niet toe. De gemiddelde twitteraar kan hetzelfde effect bereiken, en dat staat mensen gewoon vrij om te doen. Het alternatief is ze de mond snoeren. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Een bijzonder selectieve kapitalist danquote:Op donderdag 4 mei 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteraard staat dat bedrijven vrij. Ik ben denk ik zo ongeveer de grootste kapitalist van FOK!, dus ik begrijp dat heel goed.
Uiteindelijk haken die adverteerders vooral af omdat GS haar gebruikers alle ruimte biedt om op te roepen tot racisme, verkrachting en moord. Daar zal uiteindelijk toch echt het probleem zitten...quote:Maar hier is iets anders aan de hand. De columnist is niet louter informerend, dan had ze ook gewoon een brief kunnen schrijven naar de adverteerders. Nee, de columnist organiseert maatschappelijke druk om haar eigen doelen te bereiken. Waarom meent ze dat te moeten doen? Waarom dringt ze haar eigen visie op aan anderen? Naar mijn idee liggen daaraan de lange tenen ten grondslag die ook de Nederlandse samenleving steeds verder benauwen.
Maar een columnist is per definitie niet informerend. Nooit geweest ook. Daar zit altijd een politieke/maatschappelijke boodschap achter. En met de komst van het internet is feitelijk iedereen een columnist. Heb je ineens 100.000 volgers op YouTube achter je naam, dan heb je ook ineens invloed om iets te veranderen. Mensen zullen die invloed aanwenden. If anything, dan is die invloed juist voor iedereen veel bereikbaarder geworden. Vroeger moest je tot de media-elite behoren om je punt te mogen maken. Nu allang niet meer. Sterker nog, GS is daar het beste voorbeeld van.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteraard staat dat bedrijven vrij. Ik ben denk ik zo ongeveer de grootste kapitalist van FOK!, dus ik begrijp dat heel goed.
Maar hier is iets anders aan de hand. De columnist is niet louter informerend, dan had ze ook gewoon een brief kunnen schrijven naar de adverteerders. Nee, de columnist organiseert maatschappelijke druk om haar eigen doelen te bereiken. Waarom meent ze dat te moeten doen? Waarom dringt ze haar eigen visie op aan anderen? Naar mijn idee liggen daaraan de lange tenen ten grondslag die ook de Nederlandse samenleving steeds verder benauwen.
Voor iedereen ligt de grens ergens anders. Jij hebt het over lange tenen... maar je kan het ook zien als emancipatie van vrouwen. Een vrouw die het sponsoren van vrouwonvriendelijk gedrag aan de kaak stelt, is voor veel mensen gewenst gedrag. Dat emancipatiedrang/activisme kan doorslaan, betekent niet dat de minder extreme acties onwenselijk zijn. Persoonlijk vind ik het veel beroerder als vrouwen of andere groepen niet mogen opkomen voor zichzelf zonder dat ze meteen het verwijt van slachtoffergedrag of lange tenen naar hun hoofd geslingerd krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar hier is iets anders aan de hand. De columnist is niet louter informerend, dan had ze ook gewoon een brief kunnen schrijven naar de adverteerders. Nee, de columnist organiseert maatschappelijke druk om haar eigen doelen te bereiken. Waarom meent ze dat te moeten doen? Waarom dringt ze haar eigen visie op aan anderen? Naar mijn idee liggen daaraan de lange tenen ten grondslag die ook de Nederlandse samenleving steeds verder benauwen.
Hier sluit ik mij ook bij aan. Dat het als vreselijk wordt gezien dat een vrouw voor haar rechten op komt geeft eens te meer het probleem in de maatschappij aan. Waarom zou zij haar klep moeten houden? Zij behoort als vrouw toch tot de groep van geobjectificeerden?quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Voor iedereen ligt de grens ergens anders. Jij hebt het over lange tenen... maar je kan het ook zien als emancipatie van vrouwen. Een vrouw die het sponsoren van vrouwonvriendelijk gedrag aan de kaak stelt, is voor veel mensen gewenst gedrag. Dat emancipatiedrang/activisme kan doorslaan, betekent niet dat de minder extreme acties onwenselijk zijn. Persoonlijk vind ik het veel beroerder als vrouwen of andere groepen niet mogen opkomen voor zichzelf zonder dat ze meteen het verwijt van slachtoffergedrag of lange tenen naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Er is helemaal geen sprake van vrouwonvriendelijk gedrag, de vrouwen zijn model en hebben gewoon betaald gekregen voor hun diensten. Het komt dus louter neer op verschil in smaak naar mijn idee, en niet op een misstand.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Voor iedereen ligt de grens ergens anders. Jij hebt het over lange tenen... maar je kan het ook zien als emancipatie van vrouwen. Een vrouw die het sponsoren van vrouwonvriendelijk gedrag aan de kaak stelt, is voor veel mensen gewenst gedrag. [..]
Dat vrouwen betaald worden voor een bepaald item betekent niet automatisch dat het niet vrouwonvriendelijk is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van vrouwonvriendelijk gedrag, de vrouwen zijn model en hebben gewoon betaald gekregen voor hun diensten. Het komt dus louter neer op verschil in smaak naar mijn idee, en niet op een misstand.
Precies. Ik heb in Thailand ook wel eens een vrouw betaald om haar een paar keer met vlakke hand in het gezicht te mogen slaan en die heeft daar mooi een warme maaltijd voor haar kinderen van gekocht.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van vrouwonvriendelijk gedrag, de vrouwen zijn model en hebben gewoon betaald gekregen voor hun diensten. Het komt dus louter neer op verschil in smaak naar mijn idee, en niet op een misstand.
Jaa dat zou chill zijn. Ik ga hem even tippen aan de redactie (als ik vind hoe).quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt al tien keer gekeken. Hoop dat er een goede Luckytv van komt.
Alstuquote:Op donderdag 4 mei 2017 12:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jaa dat zou chill zijn. Ik ga hem even tippen aan de redactie (als ik vind hoe).
quote:Wanneer u Lucky attent wilt maken op iets dat u op televisie heeft gezien, stuur dan een tip naar tip@luckytv.nl.
Die vrijwilligheid en betaling vind ik toch wel zeer relevant. Het komt er naar mijn idee toch gewoon op neer dat de columniste het niet aan kan dat andere vrouwen andere keuzes maken dan zij zelf. En omdat zij zich daar niet overheen kan zetten wendt ze maatschappelijke druk aan om haar doel toch te bereiken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat vrouwen betaald worden voor een bepaald item betekent niet automatisch dat het niet vrouwonvriendelijk is.
Sterker nog: dat zou juist de opzet / insteek kunnen zijn. Ik kan zo wel wat voorbeelden verzinnen waar de dames uitstekend betaald zijn met een zeer vrouwonvriendelijk eindproduct als resultaat.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat vrouwen betaald worden voor een bepaald item betekent niet automatisch dat het niet vrouwonvriendelijk is.
Het is volgens mij helemaal niet relevant in deze kwestie. Vrouwen kunnen immers ook gewoon (bewust en onbewust) seksistisch en vrouwonvriendelijk zijn of meedoen aan iets dat mysogynistisch is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die vrijwilligheid en betaling vind ik toch wel zeer relevant. Het komt er naar mijn idee toch gewoon op neer dat de columniste het niet aan kan dat andere vrouwen andere keuzes maken dan zij zelf. En omdat zij zich daar niet overheen kan zetten wendt ze maatschappelijke druk aan om haar doel toch te bereiken.
Artikelquote:In Hénin-Beaumont in Noord-Frankrijk maakt het Front National al jaren de dienst uit. En ja, de stad is er flink van opgeknapt. De keerzijde is er ook: ambtenaren worden geïntimideerd en kritische journalisten geweerd.
Wacht maar, je zingt wel als journalisten jou opeens kapot proberen te maken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Artikel
Wat zijn die populisten toch kleinzerig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |