abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 13:27:50 #251
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26402057
Ik heb eigenlijk helemaal niks met Autechre, maar dit topic is wel vermakelijk leesvoer.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_26402184
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

[..]

Leuk, . Ik ga ze zeker bekijken op het 5DaysOff-festival. Hebben jullie nog op het station van Eindhoven moeten wachten?
Na gisteren heb ik besloten dat ik ze zeker weer ga zien op 5DaysOff. Ik kon uiteindelijk bij een vriend blijven pitten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 21 april 2005 @ 14:19:56 #253
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_26403375
Lag het aan mij of was het optreden aande korte kant ?

Ben er ook weer bij op 5daysoff...heeft iemand enig idee waar en wanneer ze gaan draaien ?
= there is a light that never goes out =
  donderdag 21 april 2005 @ 15:47:58 #254
16049 BJB
cluods in the haed
pi_26405832
Het optreden duurde zelfs een half uur langer dan de line-up bij de bar aangaf

Maar het was erg goed inderdaad. Dat bij het optreden alle lichten uit gingen gaf ook wel een vreemde ambiance. Het eerste uur was vervolgens vrij conventioneel. Dansbare (!) ritmes en wat acidinvloeden enzo. Langzaam werd het echter waziger en vooral het laatste half uur was Hedendaags Autechre ten voeten uit. Het optreden eindigde met een groot Cap.IV-like bombardement van versnipperde bass en plopjes. En ik maar spacen
pi_26406564
Een half uur doorgegaan??

Hoe laat hield het dan op? want om 23.40 ben ik vertrokken, want ik moest de trein hebben...
  donderdag 21 april 2005 @ 16:37:46 #256
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26407066
Om vrijwel exact 00:00 stopten ze ermee

Rob Hall was echt een opvullertje wat mij betreft. Voor deze tour zal dat ook wel zijn job description zijn, maar het was weinig enerverend. Niet slecht hoor, maar te clean.

SND begonnen sterk. Even leek het erop of na een minuut of tien de laptops bleven hangen. Een paar minuten lang een drone die al snel begon te vervelen, om vervolgens keihard een overgang te maken naar een oorverdovende zweepslag sample (zoiets). Het was een aardige opmaat voor Autechre naar mijn smaak.

Toen eenmaal Sean en Rob het overnamen brak de avond echt goed los. De set was heel erg geinspireerd op Untilted en erg dansvloer gericht. Door de drukte bleef er niet veel meer over dan een beetje met het hoofd schudden, maar da's voor zo'n a-ritmisch persoon als ik ook maar beter.

Grappig wel dat een hele zaal naar een podium staat te turen waar hoegenaamd niets gebeurt. Ikzelf heb grote delen van het Autechre optreden met mijn ogen dicht gestaan. Dat maakte de trip alleen maar groter.

Na 20 minuten dutte het even een klein beetje in, maar dat werd kort daarop al weer helemaal goed gemaakt. Wat BJB ook al opmerkte: zeker het laatste half uur was geweldig met een wat duisterdere en meer sinistere echte Autechre afsluiter zoals ik ze graag hoor.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_26407409
Autechre rocks!
Iemand de video van "grantz graf" gezien? Die vind ik best leuk / knap gemaakt...
De video van Second Bad Vibel vond ik niet echt mooi, zag er rommelig uit (terwijl grantz graf weer superstrak was) en de video van Basscadet is ook wel leuk trippy-achtig

Ik vind zelf niet alle nummers leuk. Cfern is meesterlijk, maar van datzelfde album gaan ze met bijvoorbeeld Parheric Triangle wat te ver voor mijn gevoel... Of vanaf 3:40 minuten van Lentic Catachresis... Toch vind ik het meeste erg mooi, evenals de rest van warp
=)
  donderdag 21 april 2005 @ 17:00:22 #258
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26407627
Gantz Graf is erg sterk idd, de visuals zijn echt perfect afgestemd op de muziek. Persoonlijk vind ik de meest recente versie (ja, d'r zijn meerdere versies) van de Second Bad Vilbel clip net wat sterker dan die van Gantz Graf. Juist door het "rommelige" ademt het voor mij een erg sterke sfeer uit die ik in het iets te cleane Gantz Graf mis.

Enne: zoals je misschien in de rest van het topic al hebt gelezen kan ik ook wat kieskeurig uit de hoek komen wat betreft de Autechre muziek.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_26408181
ook leuk afgestemd op muziek zijn van Aphex twin de video Monkey Drummer (video van Mt Saint Michel Mix+St Michaels Mount) en die van Vordhosbn. Die laatste is volgens mij geen video van aphex twin zelf (of chris cunningham of wie dan ook) maar door een andere groep. Maar is zeer professioneel en exact kloppend. Dus vind het knap als daar geen enkele samenwerking tussen is geweest. De versie van 2nd bad vibel die ik heb heeft bij elk geluid van ruis ook daadwerkelijk een soort van blauwe ruis. Met veel geflits en herhalingen van machines in beweging of zoiets in de richting van de camera, en dan in die langgerekte boooôôôâââaaa geluiden een soort van slowmotion robot achtige shot. De gehele video heeft een beetje een lichtblauwe kleur.

Ik vind het liedje second bad vibel sowieso wel beter dan die van grantz graf
=)
  donderdag 21 april 2005 @ 19:51:17 #260
16049 BJB
cluods in the haed
pi_26411636
Het leuke is dat die clip Gantz Graf écht beter maakt, ben die track juist na het zien van de clip enorm gaan waarderen. Second Bad Vilbel staat sowieso meer op zichzelf, vind 'm ook wel beter denk ik .. maar da's ook vooral omdat ik redelijk veel waarde aan dansbaarheid hecht .. hoewel ook dát persoonlijk begint te verschuiven . Maar goed, een jaar geleden luisterde ik nog bijna uitsluitend hardcore/gabber, dus ik ben me nog steeds aan het orienteren ofzo.
pi_26413249
inderdaad, vond grantz graf daarvóór ook maar niks
dansbaar maakt me echt niet veel uit, ik zit en chill toch maar met wat voor muziek ik ook draai. Kan dan gewoon rustig helemaal in de muziek op gaan...
=)
pi_26452090
Ik ben er ook geweest in de effenaar samen met een aantal maten...

Autechre is relaxte luister muziek. Waarbij je je ogen kan sluiten. Waarbij je de ene naar de andere vreemde overgang kunt horen. De leuke hoge geluiden kan waarnemen.

En het bovenstaande kwam dus niet uit de verf. De zaal was te vol, IMHO. Komt daarbij dat het erg warm was en dat ik last van mijn kop kreeg, omdat er niet voldoende verse lucht in de Effenaar werd gepompt. Tot overmaat van ramp drie keer naar buiten gegaan om een frisse neus te halen en er zeker van te zijn niet op mijn plaat te gaan. En ik was niet de enige!

De geluidskwaliteit vond ik zwaar kut. Te veel bas. Veel te veel bas. De lage tonen waren zo sterk aanwezig, dat ervan de midden en hoge tonen weinig van overbleef.

Autechre is leuk live, als het in een goede zaal wordt gespeeld. Een zaal met een balkon bijvoorbeeld. De ervaring leert dat wanneer je op het balkon staat, je wel een goede geluidsverdeling hebt.

Ik hou het de volgende keer bij mijn cd's van Autechre en live optredens op mp3....
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:48:22 #263
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26456974
Hm, ik kan me niet vinden in je oordeel Devlinsect. Kweenie waar jij stond, maar ik had zat plaats in vergelijking met andere concerten, vond het geluid prima, had absoluut niet het idee teveel bas te horen en vond het wel warm, maar ook weer niet te gek warm dat ik er van flauw zou vallen.
pi_26457028
Vond dat drukke zweterige juist erg op z'n plaats.
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:55:26 #265
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26457117
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:51 schreef LostFormat het volgende:
Vond dat drukke zweterige juist erg op z'n plaats.
Ghehe, inderdaad! Aan de andere kant heb ik in de kleinere zalen nog nooit een concert meegemaakt waar het wel lekker koel en fris bleef.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:37:32 #266
16049 BJB
cluods in the haed
pi_26460279
Ik stond rechts aan de zijkant. Op een gegeven moment deden ze de deuren open om de zaak te luchten, nergens last van gehad dus
pi_26463409
Waren er nog meisjes?
  zondag 24 april 2005 @ 12:43:42 #268
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26471174
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:16 schreef zodiakk het volgende:
Waren er nog meisjes?
Ghehehe. Meer dan ik had verwacht en niet eens van die nerdy types. Zo bij benadering 21,5% van het publiek was van het vrouwelijke soort.
  zondag 24 april 2005 @ 13:46:48 #269
16049 BJB
cluods in the haed
pi_26472635
quote:
Op zondag 24 april 2005 12:43 schreef Weakling het volgende:
niet eens van die nerdy types
Dat heeft er ook mee te maken dat zulke meisjes een goede smaak-stofje afscheiden waardoor ze al vrij snel lief en sexy zijn

Haha nee hoor, veel opvallend leuke ("kut waarom heeft mijn vriendje zo'n rare muzieksmaak") meisjes gezien inderdaad!
pi_26476514
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:46 schreef BJB het volgende:

[..]

Haha nee hoor, veel opvallend leuke ("kut waarom heeft mijn vriendje zo'n rare muzieksmaak") meisjes gezien inderdaad!
hehehe, Dat is dus de reden waarom mijn vriendin niet was meegegaan.
pi_26539024
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:37 schreef BJB het volgende:
Ik stond rechts aan de zijkant. Op een gegeven moment deden ze de deuren open om de zaak te luchten, nergens last van gehad dus
Op mijn aandringen jah.

Ik stond in het midden. Ben later naar de zijkant gegaan. Lage tonen waren echt veeel te diep.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:04:18 #272
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_26541388
Vond het geluid wel oké...zeer het laatste halfuur van het concert, leek alsof je in een geluidstorm stond. Was wel druk, ik had ook niet verwacht dat het zou uitverkopen.

De dag na het concert Untilted maar eens gekocht, en die staat sindsdien op heavy rotation. Wat een fijne plaat is dat geworden! Draft was een aardige tegenvaller na het prachtige Confield, maar met Untilted is de geniale gekte weer goed terug.
= there is a light that never goes out =
pi_26541437
Ik ben halverwege het optreden juist nog naar voren gelopen. Werd zo moe van al die lullende mensen om me heen. Het is verdomme geen staande receptie.
pi_26544788
Ik luister Autechre een beetje sinds ik de film Pi heb gezien. en Momenteel luister ik vooral het album Tri Repetae en vooral het nummer Eutow Jammer dat ik er in Eindhoven niet bij kon zijn, Autechre staat gelukkig ook nog op 5daysOff.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:02:54 #275
27648 Weakling
available in strong mint
pi_26550422
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:06 schreef LostFormat het volgende:
Ik ben halverwege het optreden juist nog naar voren gelopen. Werd zo moe van al die lullende mensen om me heen. Het is verdomme geen staande receptie.
Mjah, dat geouwehoer vond ik bij tijd en wijlen ook ergerlijk. Ik stond links naast het mengpaneel in het midden van de zaal, maar was te lazy om me in de druisende massa vooraan te storten.
pi_26574778
quote:
Op woensdag 27 april 2005 14:22 schreef superheist het volgende:
Ik luister Autechre een beetje sinds ik de film Pi heb gezien. en Momenteel luister ik vooral het album Tri Repetae en vooral het nummer Eutow Jammer dat ik er in Eindhoven niet bij kon zijn, Autechre staat gelukkig ook nog op 5daysOff.
JAAAAAAAA eutow!!!!!! is exact mijn favoriete nummer van dat album
=)
pi_26575183
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:25 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

JAAAAAAAA eutow!!!!!! is exact mijn favoriete nummer van dat album
Ik sluit me hier met plezier bij aan

Dat zeg ik trouwens wel..maar ik vergat even dat Rsdio er ook op staat...gedeelde 1e plaats dan maar

[ Bericht 15% gewijzigd door Laton op 28-04-2005 17:54:17 ]
underground forever baby
pi_26575710
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:06 schreef LostFormat het volgende:
Pratende mensen tijdens concerten :

Echter het geluid moet ook niet te zacht zijn...
underground forever baby
pi_26585166
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:42 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik sluit me hier met plezier bij aan

Dat zeg ik trouwens wel..maar ik vergat even dat Rsdio er ook op staat...gedeelde 1e plaats dan maar
Lol, die had ik als tweede in gedachte... Maar nee, ik vind het getik-achtige ritme erg leuk, maar het is minder ingewikkeld en creatief dan eutow. Vooral met een fijne subwoofer een enorm vet effect, sowieso weer eens wat anders dan goeie breakbeats (eutow dus)
=)
  vrijdag 13 mei 2005 @ 19:37:02 #280
67663 fractalis
we (all) search
pi_26986407
Even voor de enkeling die het nog niet wist: donderdag 14 juli Autechre live in Paradiso!

http://www.presale.nl/presalenews.p?id=1946

Komen nog meer puike namen richting 5 Days Off maar naar Autechre moet ik sowieso...
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_28877135
Er heeft een nieuwe samenwerking plaatsgevonden tussen The Hafler Trio en Autechre: aeo3/3hae.

http://www.ear-rational.com/detail.php?id=18640. Heeft iemand het al gehoord?

Ik hoorde van menigeen dat Autechre ietwat tegenviel tijdens 5DaysOff in vergelijking met het optreden in de Effenaar, how come? (ik zou graag ook m'n mening willen vormen, ware het niet dat ik zo'n oetlul ben die z'n kaartjes kwijt raakt.)
Is it washable?
  zondag 17 juli 2005 @ 13:39:23 #282
16049 BJB
cluods in the haed
pi_28880498
Iets meer standaard ritmes, zeker richting het eind iets minder experimenteerdrang. Het optreden in De Effenaar duurde ook langer en stond bovendien geheel in het teken van Autechre, terwijl ze hier niet de enige grote naam waren. Erg verschillend was het niet trouwens, maar mijn voorkeur lag hierdoor ook bij het optreden in De Effenaar.
pi_28887443
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:45 schreef Uncle_Sam het volgende:
Er heeft een nieuwe samenwerking plaatsgevonden tussen The Hafler Trio en Autechre: aeo3/3hae.

http://www.ear-rational.com/detail.php?id=18640. Heeft iemand het al gehoord?

Ik hoorde van menigeen dat Autechre ietwat tegenviel tijdens 5DaysOff in vergelijking met het optreden in de Effenaar, how come? (ik zou graag ook m'n mening willen vormen, ware het niet dat ik zo'n oetlul ben die z'n kaartjes kwijt raakt.)
Ik heb die net....moet 'm nog wel luisteren. Ben benieuwd. Hafler Trio ben ik niet bekend mee...

En die clips ga ik ook even opzoeken Wist niet eens dat er clips waren van Autechre...
  zondag 17 juli 2005 @ 20:43:21 #284
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_28890670
Misschien komt dat doordat de gemiddelde bezoeker van 5daysoff niet speciaal voor autechre komt ('wat is dit voor teringherrie?') ? Kweetniet hoor, ben niet geweest en weet niet veel van het festival af...
.
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:29:02 #285
27648 Weakling
available in strong mint
pi_29337866
Heb sinds een paar dagen Autechre / The Hafler Trio - Aeo3/3hae in huis, maar dit is enorm wennen. Echt super minimalistisch. Grote delen van de 2 CD's bevatten nagenoeg stilte met op de achtergrond sterk onderdrukte drones en heel sporadisch een noise uitspatting. Nog minder songstructuur dan je van Autechre zelf gewend bent. Eigenlijk geen songstructuur. En werkelijk het meest onhandige hoesje ooit waar het spul in zit. Erg erg erg apart ...
pi_29373921
Autechre feat. David Sylvian - Shadowland was mijn eerste kennismaking .
Een pracht nummer ! In ieder geval genoeg om nieuwsgierig te zijn naar meer werk van Autechre !
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:35:53 #287
27648 Weakling
available in strong mint
pi_29376537
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:33 schreef PieD_NoiR het volgende:
Autechre feat. David Sylvian - Shadowland was mijn eerste kennismaking .
Een pracht nummer ! In ieder geval genoeg om nieuwsgierig te zijn naar meer werk van Autechre !
LOL, sorry, maar dat nummer heeft vrijwel niks met Autechre te maken en is een mashup gemaakt door iemand van een nummer van David Sylvian en iets wat ik niet thuis kan brengen als zijnde Autechre. Ga maar snel echte Autechre muziek opzoeken, want je gaat heftig teleurgesteld zijn als je denkt dat Autechre het soort muziek maakt als in deze neppe mix.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:45:18 #288
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29376960
Hetzelfde kan ook wel een beetje voor Autechre opgaan, eigenlijk.
Dat Autechre vrijwel niks met Autechre te maken heeft, bedoel ik.
...dass wir fliegen.
pi_29377469
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hetzelfde kan ook wel een beetje voor Autechre opgaan, eigenlijk.
Dat Autechre vrijwel niks met Autechre te maken heeft, bedoel ik.
Mwoh, er is wel een lijn te volgen in een aantal van hun ceedees

(of bedoel je dat niet?)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_35391826
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:42 schreef zodiakk het volgende:

[..]

HEN!

Het is natuurlijk een curiositeit, een 'optreden' van Autechre. Ik zou het in ieder wel waarderen geval als ze stoeltjes in de zaal zouden zetten. Maar ongetwijfeld zal je wel van die debielen hebben die helemaal 'los' gaan op volstrekte niet-dansbare muziek. Het zal me benieuwen. Of ze uberhaupt komen, de laatste keer was in 1999 geloof ik.
Ik kwam toevallig dit, en net wat later nog een filmpje tegen:

http://www.collegehumor.com/movies/132545/

Zo dans je op Autechre
  zondag 4 juni 2006 @ 20:16:59 #291
16049 BJB
cluods in the haed
pi_38538807
Fermium videoclip

Geen idéé wat ik ervan moet vinden, omdat het volkomen haaks staat op m`n persoonlijke beleving en gevoel dat ik bij deze muziek - en dit album specifiek - heb.
pi_39733357
Geweldig, net mijn Amber LP weer gevonden.
Wat een plaat

Lange tijd dat ik echt weer sprakeloos, ademloos en gedachteloos naar muziek heb geluisterd.

(ps. die Fermium clip is om te huilen. )
pi_39747553
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:58 schreef dialMforMonkey het volgende:
Geweldig, net mijn Amber LP weer gevonden.
Wat een plaat

Lange tijd dat ik echt weer sprakeloos, ademloos en gedachteloos naar muziek heb geluisterd.

Amber is mijn Autechre favoriet, gevolgd door Tr-Repeate++
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_39752029
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:20 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Amber is mijn Autechre favoriet, gevolgd door Tr-Repeate++
Tri Repeate is het meest toegankelijk IMHO. Ook één van de favorieten van mij

Gantz Graf videoclip is vet van het album Draft (geloof dat het dat album is). Prachtig hoe de muziek aansluit op de bewegingen in de clip.
pi_39763962
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:16 schreef BJB het volgende:
Fermium videoclip

Geen idéé wat ik ervan moet vinden, omdat het volkomen haaks staat op m`n persoonlijke beleving en gevoel dat ik bij deze muziek - en dit album specifiek - heb.
Is dit een officiële videoclip of is dit bedacht door fans?
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:59:24 #296
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_39764236
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:27 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niks met Autechre,
Zelfs niks met de eerste 3 albums??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_39764873
Bij het lezen van de laatste paar reacties kreeg ik een flashback van de Effenaar vorig jaar

Heb het hier geloof ik al gepost. Was totaal niet wat ik vewachtte. Nog nooit zoveel pokkeherrie in zoveel frequenties bij elkaar gehoord.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:19:38 #298
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_39764955
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:17 schreef Devlinsect het volgende:
Was totaal niet wat ik vewachtte.
Wat dan?? Een setje waarbij je je meest geile danspasjes bij zou kunnen etaleren
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_39765295
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat dan?? Een setje waarbij je je meest geile danspasjes bij zou kunnen etaleren
Kom ik aan in mijn string, roze boa en pet. Helemaal niemand die zo freaky danst en er zo uit ziet! Ben maar weggegaan en thuis met Tarzan gespeeld.

Serieus: de muziek stond zo knetterhard, dat er nietssss overbleef van de midden en hoge frequenties en alleen de lage hoorde. Heb in het midden gestaan. Links, rechts, vooraan. Nee, de bass was me te duidelijk aanwezig. Zo duidelijk, dat ik er misselijk van werd en drie keer naar buiten ben gegaan om is tot rust te komen.

Je lekker laten meevoeren door het 'ritme' (die is er niet). De geluiden, de ambiance in een nummer, de voor mij genialiteit en complexheid in de muziek, dat wilde ik horen.
pi_39766554
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:58 schreef dialMforMonkey het volgende:
Blablabla
Bonobo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')