Om vrijwel exact 00:00 stopten ze ermee
Rob Hall was echt een opvullertje wat mij betreft. Voor deze tour zal dat ook wel zijn job description zijn, maar het was weinig enerverend. Niet slecht hoor, maar te clean.
SND begonnen sterk. Even leek het erop of na een minuut of tien de laptops bleven hangen. Een paar minuten lang een drone die al snel begon te vervelen, om vervolgens keihard een overgang te maken naar een oorverdovende zweepslag sample (zoiets). Het was een aardige opmaat voor Autechre naar mijn smaak.
Toen eenmaal Sean en Rob het overnamen brak de avond echt goed los. De set was heel erg geinspireerd op Untilted en erg dansvloer gericht. Door de drukte bleef er niet veel meer over dan een beetje met het hoofd schudden, maar da's voor zo'n a-ritmisch persoon als ik ook maar beter.
Grappig wel dat een hele zaal naar een podium staat te turen waar hoegenaamd niets gebeurt. Ikzelf heb grote delen van het Autechre optreden met mijn ogen dicht gestaan. Dat maakte de trip alleen maar groter.
Na 20 minuten dutte het even een klein beetje in, maar dat werd kort daarop al weer helemaal goed gemaakt. Wat BJB ook al opmerkte: zeker het laatste half uur was geweldig met een wat duisterdere en meer sinistere echte Autechre afsluiter zoals ik ze graag hoor.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.