2 mooie merken jaquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:54 schreef Legwieh het volgende:
Gisteren bij BMW in Dingolfing geweest, daar stikte het ook van de Bosch Blauw, misschien moet je daar gaan werken Atmoz
Is een M5 Touring niet van praktischerquote:
Laten we dat in het BMW fantopic doen en het hier beperken tot gereedschapquote:
quote:
Grapje mag wel toch?quote:Op woensdag 10 mei 2017 17:30 schreef derLudolf het volgende:
Laten we dat in het BMW fantopic doen en het hier beperken tot gereedschap
750 kg geremdquote:
Mooi! Eigenlijk moet ik ook wel een fatsoenlijke stofzuiger nu m'n zelfbouw cycloonzuiger niet zo fantastisch blijkt te werken. Maarja, geldquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:43 schreef Legwieh het volgende:
En weer kwam de postbode.
[ afbeelding ]
En nu ga ik er echt ff mee stoppen. Nu is het goed geweest. Portemonnee is leeg.
Trekken is het probleem vaak ook niet, remmen meer. Heb wel es zo'n 3,5-4 ton zand op een tandemasser gehad. Maar daar gaf de Mestkever (VW Touareg) niet zoveel om.quote:Op woensdag 10 mei 2017 20:05 schreef Roschambo het volgende:
[..]
750 kg geremdhij kan wel iets meer en heeft ook aan het begin iets meer meegemaakt toen wist ik nog niet hoeveel 750 kg was.. Puin is zwaar
maar dat is niet de bedoeling
en maar 60 euro per kwartaal aan wegenbelasting ofzo
![]()
[ afbeelding ]
Deze bij de toolstation gekocht om mijn beitels te slijpen
Maar das wel een goeie. Ik heb exact dezelfde. Ben er nog steeds erg tevreden over.quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:43 schreef Legwieh het volgende:
En weer kwam de postbode.
[ afbeelding ]
En nu ga ik er echt ff mee stoppen. Nu is het goed geweest. Portemonnee is leeg.
Mijn 1.9 TDI in m'n caddy is anders ook nog altijd zonder problemen hoor. En daar kan je nog eens een kar achter hangen zonder mee te hoeven steppenquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die HDi is een 1.8? De 1.9D's zijn volgens mij nagenoeg onverwoestbaar.
Net als die 1.9SDI's van VW.
Zal het zaagblad dan niet gaan klemmen?quote:Op donderdag 11 mei 2017 14:02 schreef blomke het volgende:
Kan je er ook een cirkel mee uitzagen als je de arm draait?
Ja, het was ook maar een geintje......quote:Op donderdag 11 mei 2017 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Zal het zaagblad dan niet gaan klemmen?
Nóu... er zitten twee spindles (10k en 3450 toeren) aan de andere kant van de motor waarmee je bijvoorbeeld zou kunnen frezenquote:Op donderdag 11 mei 2017 14:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, het was ook maar een geintje......
Goeden vraag! Schaalverdeling op de arm zegt 28 inch, dus dat is ongeveer 71cmquote:Op donderdag 11 mei 2017 12:47 schreef Makrolon het volgende:
Vet ding!
Hoe brede planken kan je er mee?
Niet hele snelle verzending maar vandaag alles binnen met kadotjequote:Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef bartos het volgende:
[ afbeelding ]
ik was opzoek naar de boorstift om een Rohm boorkopje te kunnen gebruiken in de kolomboor.
Maar zonder de bessey klemmen was het natuurlijk zonde van de verzendkosten.......![]()
Die dingen zijn conisch en borgen zichzelf. Grote boren zijn vaak ook conisch aan de achterkant, deze zou je niet met een schroefje kunnen borgen. Wel heb je bij freesbanken een trekstang omdat zijwaartse krachten de boel los kunnen werken. Maar bij een gewone kolomboor is dat niet nodig dus hebben ze dat weg gelaten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:14 schreef bartos het volgende:
[..]
Zat alleen geen schroefgat in de boorstift om de boorkop teborgen. Had ik eigenlijk wel verwacht net zo als op een handboormachine. Maar het boort een gat dus het zal wel goed zijn.
Niet helemaal. wat jij zegt klopt voor B16 boorkoppen. Dit is een boorkop van een Metabo handboormachine met een 1/2"-20UNF opname.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 09:50 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Die dingen zijn conisch en borgen zichzelf. Grote boren zijn vaak ook conisch aan de achterkant, deze zou je niet met een schroefje kunnen borgen. Wel heb je bij freesbanken een trekstang omdat zijwaartse krachten de boel los kunnen werken. Maar bij een gewone kolomboor is dat niet nodig dus hebben ze dat weg gelaten.
Dan krijg je 'm ook nooit meer losquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:12 schreef bartos het volgende:
[..]
En als hij toch loskomt borg ik hem wel met een loctide draadborg middel.
Dat type zaag wordt nog steeds wel gemaakt.quote:Op donderdag 11 mei 2017 12:55 schreef derLudolf het volgende:
Aha, zo heet zo'n zaag dus. In de werkplaats van de locale dhzzaak/timmerman ook wel es zo'n ding gezien.
Gaaf ding![]()
voordat je dat ding in je boormachine doet moet je ff met een krijtje over de conus gaan zodat je wat krijt op je conus hebtquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:12 schreef bartos het volgende:
[..]
En als hij toch loskomt borg ik hem wel met een loctide draadborg middel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |