SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
![]()
![]()
Er gaat een heel topic over jou maar dan ben jij hier?quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:50 schreef liesje1979 het volgende:
Om met Fles te spreken, meer voorpret is meer beter.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Fles is een wijs man.quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:50 schreef liesje1979 het volgende:
Om met Fles te spreken, meer voorpret is meer beter.![]()
Huh wat?quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:51 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Er gaat een heel topic over jou maar dan ben jij hier?![]()
Nee niks, geniet jij maar van de treinenquote:
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Wat gebeurt er als je zo'n achievement haalt?Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Ik heb niet zoveel met treinen moet ik eerlijk zeggen, wel met reisjes en het treinreisje vorig jaar was leuk. Of naja dit jaar eigenlijk. Voelt als heel lang geleden alweer.quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Nee niks, geniet jij maar van de treinen![]()
![]()
Was vast heel gezelligquote:Op zaterdag 29 april 2017 23:56 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met treinen moet ik eerlijk zeggen, wel met reisjes en het treinreisje vorig jaar was leuk. Of naja dit jaar eigenlijk. Voelt als heel lang geleden alweer.Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Helemaal niksquote:Op zaterdag 29 april 2017 23:55 schreef SecretPret het volgende:
Wat gebeurt er als je zo'n achievement haalt?Dat was het zekerquote:![]()
![]()
Ben je ook lekker gemotiveerd om zo'n achievement te halen.quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helemaal niks
[..]
Dat was het zekerSchrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Het gaat om het spel, niet om de knikkers.quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:59 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ben je ook lekker gemotiveerd om zo'n achievement te halen.![]()
![]()
Niet echt mijn ding om even naar buiten te gaan om virtuele achievements te halen.quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het gaat om het spel, niet om de knikkers.Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Ik kijk liever uit het raam van een vliegtuig.quote:Op zondag 30 april 2017 00:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Yep, en prettige manier van reizen ook. Lekker uit het raam kijken.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Vind ik ook tof, de wolken aan de bovenkant en altijd zonnig en aan het begon en einde een miniatuurwereld onder je.quote:Op zondag 30 april 2017 00:07 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik kijk liever uit het raam van een vliegtuig.Maar heeft ook iets onwerkelijks en dat heb je in de trein niet.
![]()
Wel grappig om fotos van FOK!kers te zien. Ben jij de dame op de laatste foto?quote:Op zondag 30 april 2017 00:07 schreef liesje1979 het volgende:
Verslag van dat rondje staat hier. TRV / Fles' Travelsnacks #2Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Ja er was maar 1 vrouw mee, dus dan moet dat wel.quote:Op zondag 30 april 2017 00:10 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wel grappig om fotos van FOK!kers te zien. Ben jij de dame op de laatste foto?![]()
![]()
Daar kan ik ke wel gelijk in geven.quote:Op zondag 30 april 2017 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vind ik ook tof, de wolken aan de bovenkant en altijd zonnig en aan het begon en einde een miniatuurwereld onder je.Maar heeft ook iets onwerkelijks en dat heb je in de trein niet.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Wat doe ik eigenlijk als 15-jarige bij een treintopic terwijl ik moet slapen.quote:Op zondag 30 april 2017 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja er was maar 1 vrouw mee, dus dan moet dat wel.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Dan zie je vaak alleen maar wolkenquote:Op zondag 30 april 2017 00:07 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ik kijk liever uit het raam van een vliegtuig.![]()
![]()
Al hadden de schitterende sneeuwuitzichten ook wel iets onwerkelijks.quote:Op zondag 30 april 2017 00:13 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Daar kan ik ke wel gelijk in geven.Dat is juist de charme van FOK! vind ik, je kan er zo lekker verdwalen in de meest uiteenlopende onderwerpen, en dat is lekker wanneer je wel moet, maar nog niet wil slapen, Ik heb afgelopen act een heel topic over stambomen gelezen, vond het interessant.quote:Op zondag 30 april 2017 00:14 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wat doe ik eigenlijk als 15-jarige bij een treintopic terwijl ik moet slapen.Daar heeft leeftijd niet zoveel mee te maken volgens mij.
![]()
![]()
Ik heb er wel een paar geloof ik.quote:Op zondag 30 april 2017 00:17 schreef James1988 het volgende:
Ha, ik sta lekker niet op Fles z'n foto's.
Bijna niet dan.![]()
![]()
Wth nee niet echtquote:Op zaterdag 29 april 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Je woont niet voor niets in een Vogelaarwijk
Bier.![]()
deze trein vind ik mooi.en wat ik zo cool vind aan deze trein is dat ie 300 km per uur kan.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Er zijn veel snellere.quote:Op zondag 30 april 2017 13:33 schreef Anthonie24 het volgende:
deze trein vind ik mooi.en wat ik zo cool vind aan deze trein is dat ie 300 km per uur kan.
[ afbeelding ]Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
"Trein"quote:Op zondag 30 april 2017 13:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onderstaande zou in theorie meer dan 1200 km per uur moeten kunnen halen.
[ afbeelding ]Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Vind Hyperloop niet echt een trein, vooral omdat ie (voorlopig) niet structureel voor transport van mensen/goederen gebruikt zal worden. En dan nog, is het eerder lightrail dan trein denk ik![]()
wat is dat voor raar ding.quote:Op zondag 30 april 2017 13:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onderstaande zou in theorie meer dan 1200 km per uur moeten kunnen halen.
[ afbeelding ]het doet mij ergens aan denken.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
dat.....ding kan je toch geen trein noemen?quote:Op zondag 30 april 2017 13:51 schreef RokStarr het volgende:
Vind Hyperloop niet echt een trein, vooral omdat ie (voorlopig) niet structureel voor transport van mensen/goederen gebruikt zal worden. En dan nog, is het eerder lightrail dan trein denk ikik schrik hier van. ik wil zelf niet in zo'n ding vervoerd worden hoor. ik vind het een dood eng idee.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Ja, dat vonden mensen in 1830 ook van de trein.quote:Op zondag 30 april 2017 13:54 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dat.....ding kan je toch geen trein noemen?ik schrik hier van. ik wil zelf niet in zo'n ding vervoerd worden hoor. ik vind het een dood eng idee.
Bier.![]()
Over 50 jaar wordt het vast normaal om in 1 uur in New york te komen.Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over.quote:Op zondag 30 april 2017 13:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat vonden mensen in 1830 ook van de trein.bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten....maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Bekijk het positief, met die snelheden zit je in ieder geval niet lang gevangen in die buisquote:Op zondag 30 april 2017 14:00 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over.bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten..
![]()
Trollin' trollin' trollin'. Zal ik happen?quote:Op zondag 30 april 2017 14:00 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over.bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten.Bier.![]()
een half uur lang moet ik in zo'n buis zitten als ik naar parijs wil gaan. dan vind ik geen prettig idee eigenlijk.quote:Op zondag 30 april 2017 14:04 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bekijk het positief, met die snelheden zit je in ieder geval niet lang gevangen in die buis.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
ik troll niet ik meen het echt serieus. ik vind dit idee super eng.quote:Op zondag 30 april 2017 14:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Trollin' trollin' trollin'. Zal ik happen?
maar aan de andere kant...ik ben gelukkig nooit verplicht om mee te doen aan dergelijke gekkigheid.gelukkig maar.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Je vliegt dus ook niet?quote:Op zondag 30 april 2017 14:10 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik troll niet ik meen het echt serieus. ik vind dit idee super eng.
maar aan de andere kant...ik ben gelukkig nooit verplicht om mee te doen aan dergelijke gekkigheid.gelukkig maar.
Als zo'n ding met 3000km/u desintegreert is er denk ik weinig wat je er van meemaakt.Bier.![]()
dat meen je niet. maar hoe kan dat dan?quote:Op zondag 30 april 2017 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als zo'n ding met 3000km/u desintegreert is er denk ik weinig wat je er van meemaakt....maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Als iets 3000km/u gaat en er 'gebeurt' iets, ga ik er even vanuit dat het een soortgelijk iets is als bij een vliegtuigongevalletje, dan blijft er gewoon niet zoveel van over. En aangezien het ruim 3 keer zo hard gaat als een lijnvliegtuig zal de impact ook groter zijn. Daar voel je dus weinig van.quote:Op zondag 30 april 2017 14:15 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dat meen je niet. maar hoe kan dat dan?Bier.![]()
Hyperloop... een systeem dat de nadelen van vliegen met de nadelen van treinen combineert: het heeft eigen infrastructuur nodig die nergens anders op aansluit, in geval van nood (drukverlies, defecte pod, stroomuitval) is het nagenoeg onmogelijk om mensen te evacueren, en de capaciteit van zo'n buis is ongeveer gelijk aan anderhalve TGV Duplex per uur per richting.
Als de naam Elon Musk er niet aan verbonden zou zijn geweest was het hele concept allang afgeschoten.![]()
En zoals de Concorde en het daverende succes van de Thalys al aantonen: de gemiddelde reiziger wil niet extra betalen om ergens sneller te zijn. De aanleg van een dergelijk systeem kost miljarden, om over het onderhoud nog maar te zwijgen.
Dergelijke systemen worden al bijna 100 jaar zo nu en dan geopperd. In de jaren '30 werd bijvoorbeeld al gedacht aan zeppelins die door magnetische ringen zou bewegen. Maar ook toen was het én te duur én toen wist men al dat de snelheden dermate hoog kon te worden dat je in geval van ongeval verloren bent als passagier.
In de jaren '80 werd iets vergelijkbaars verzonnen op de bodem van de oceaan. Daar heeft men jaren over gestudeerd tot met er achter kwam dat de risico's te groot zijn door trillingen (beter bekend als aardbevingen).
Ik denk dat we eerst nog mee gaan maken dat conventionele vliegtuigen en treinen 100% elektrisch worden en dat pas richting (of zelfs na) 2100 hyperloop achtige zaken populair gaan worden.So we just called him Fred![]()
Oh jawel hoor, voordat jij het in de gaten hebt grijpen Trump, Putin en Erdogan de macht en kun je zomaar verplicht worden aan dit soort dingen mee te doenquote:Op zondag 30 april 2017 14:10 schreef Anthonie24 het volgende:
ik ben gelukkig nooit verplicht om mee te doen aan dergelijke gekkigheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 30 april 2017 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, voordat jij het in de gaten hebt grijpen Trump, Putin en Erdogan de macht en kun je zomaar verplicht worden aan dit soort dingen mee te doen_!!
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Wat is er niet succesvol aan Thalys of aan de Concorde precies? Thalys werd geplaagd door traagheid maar puilt ondertussen bijna uit geloof ik?quote:Op zondag 30 april 2017 15:11 schreef FredvZ het volgende:
En zoals de Concorde en het daverende succes van de Thalys al aantonen
"Concorde entered service in 1976 and continued flying for the next 27 years.", ze zijn uit dienst gehaald vooral vanwege dit:
In economisch zwaardere tijden ging het minder met dit soort dingen, tja.Bier.![]()
30 April 2017 - Nabij het voormalige station Hulshorst heeft het voormalige restaurant 'Railroads'(nu Hof van Hulshorst) een oude vuurloze locomotief geplaatst als statisch object.
De lok is in 1949 gebouwd door de firma Krupp Lokomotivfabrik in Essen, Duitsland. In het begin heeft deze lok dienst gedaan bij 'Van den Bergh's Margarinewerke in Keller, Duitsland.
Tot ergens in 1966 heeft de lok nog in Wolvega gestaan, waarna het verhuisd is naar Apeldoorn, en uiteindelijk in 1999 naar deze plaats is overgebracht, maar qua uiterlijk niet meer wordt bijgehouden.![]()
Gaaf. Misschien ga ik binnenkort even naar het smalspoormuseum in Erica. Is een oldtimerdag met trekkers.quote:Op zondag 30 april 2017 19:58 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
30 April 2017 - Nabij het voormalige station Hulshorst heeft het voormalige restaurant 'Railroads'(nu Hof van Hulshorst) een oude vuurloze locomotief geplaatst als statisch object.
De lok is in 1949 gebouwd door de firma Krupp Lokomotivfabrik in Essen, Duitsland. In het begin heeft deze lok dienst gedaan bij 'Van den Bergh's Margarinewerke in Keller, Duitsland.
Tot ergens in 1966 heeft de lok nog in Wolvega gestaan, waarna het verhuisd is naar Apeldoorn, en uiteindelijk in 1999 naar deze plaats is overgebracht, maar qua uiterlijk niet meer wordt bijgehouden.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Stuur maar opquote:Op zondag 30 april 2017 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je de iraanse 200 Rials al ?
[ afbeelding ]
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat is echt een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan met m'n modelspoorverenigingsuitje!quote:Op zondag 30 april 2017 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf. Misschien ga ik binnenkort even naar het smalspoormuseum in Erica. Is een oldtimerdag met trekkers.Bier.![]()
30 April 2017 - Terwijl ik naar Friesland was afgereisd om een overbrenging van NS-materieel te vinden en fotograferen, bleek deze uiteindelijk toch niet meer te rijden, hoewel die oorspronkelijk wel gepland was.
Als schrale troost maar even bij Visvliet een regulier dieseltje van Arriva gefotografeerd alvorens richting de Randstad af te reizen.![]()
Er rijdt nog een turffabriek met zulkse treintjesquote:Op zondag 30 april 2017 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is echt een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan met m'n modelspoorverenigingsuitje!Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Jij was toch blauw?quote:Op zondag 30 april 2017 22:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er rijdt nog een turffabriek met zulkse treintjesSchrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3![]()
Anne is een coup aan het plegen. Binnenkort mogen we het hier alleen nog hebben over iets te grote motoren en Honda CRX'enquote:Op zondag 30 april 2017 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens een topic in PTA bakte hij er weinig van
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En die wil ze in treinen lepelen? Als het dezelfde kwaliteit is als hun Formule 1-motoren rijdt er binnenkort geen enkele trein meerquote:Op zondag 30 april 2017 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Anne is een coup aan het plegen. Binnenkort mogen we het hier alleen nog hebben over iets te grote motoren en Honda CRX'en
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Erin lepelen is het probleem niet...quote:Op zondag 30 april 2017 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En die wil ze in treinen lepelen? Als het dezelfde kwaliteit is als hun Formule 1-motoren rijdt er binnenkort geen enkele trein meerKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Daar zijn ze bij Honda bedreven genoeg in, maar het laten werken? Nee, dat gaat niet goed komenquote:Op zondag 30 april 2017 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Erin lepelen is het probleem niet...
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
"Door werkzaamheden rijdt de intercity naar Brussel niet verder dan Brussel vliegveld Zaventem, reizigers voor Brussel Noord en Brussel Zuid stappen in Antwerpen over op een andere trein."
Zelf kiezen en hopen dat je de juiste hebt.
Gevolgd door de standaard omroep dat de IC naar Brussel Zuid van spoor 4 vertrekt.
Gevolg door omroeper nummer 2 die bevestigd dat bovengenoemde IC inderdaad van spoor 4 vertrekt en niet verder gaat dan Brussel Vliegveld Zaventem.So we just called him Fred![]()
Vervolgens fluit de conducteur van de SGMm waar ik in zit precies op het verkeerde moment en sluit de deur voor zijn neus automatisch
So we just called him Fred![]()
Ja, heel de Brusselse Noord-Zuid verbinding lag eruit. Iets wat al vele jaren niet meer voorgekomen was. Treinen werden omgeleid of je moest met metro/tram/bus.quote:Op maandag 1 mei 2017 07:04 schreef FredvZ het volgende:
"Door werkzaamheden rijdt de intercity naar Brussel niet verder dan Brussel vliegveld Zaventem, reizigers voor Brussel Noord en Brussel Zuid stappen in Antwerpen over op een andere trein."
Zelf kiezen en hopen dat je de juiste hebt.
Gevolgd door de standaard omroep dat de IC naar Brussel Zuid van spoor 4 vertrekt.
Gevolg door omroeper nummer 2 die bevestigd dat bovengenoemde IC inderdaad van spoor 4 vertrekt en niet verder gaat dan Brussel Vliegveld Zaventem.![]()
Groot interview met Pier Eringa vandaag in de telegraaf. Ff in een spoiler gegooid omdat het anders wel een erg grote post wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GlennQuagmire op 01-05-2017 11:12:14 ]![]()
Toch lullig die willekeur bij NS:
Twee mensen met TrajectVrij vergeten de wijziging van hun traject te activeren, worden geconfronteerd met hoge, onverwachte kosten, bellen de klantenservice met een verzoek om coulance en krijgen nul op het rekest, waarna ze het op het NS-forum proberen.
Persoon 1 treft vervolgens een vriendelijke medewerker die bereid is het verschil met de kosten die zouden zijn gemaakt bij activeren van de wijziging te restitueren.
Persoon 2 treft een minder behulpzame medewerker die beweert niets te kunnen doen.![]()
Is het inclusief uitgewerkte hyperloop tussen Hoogeveen en Den Haag? Anders verwaardig ik me niet om op die blauwe tekstjes te klikken, jij vlegel!quote:Op maandag 1 mei 2017 12:39 schreef b2py het volgende:
De capaciteitsanalyse vervoer is uit voor het komende kabinet met cijfers voor 2030/2040, hierbij het document spoor en hier de gehele set documenten.Bier.![]()
Hij staat er niet in. Bel de Plesmanweg!quote:Op maandag 1 mei 2017 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is het inclusief uitgewerkte hyperloop tussen Hoogeveen en Den Haag? Anders verwaardig ik me niet om op die blauwe tekstjes te klikken, jij vlegel!![]()
Dit is de voicemail van Goverman. Op dit moment ben ik aan het raamstaren of koffiedrinken. Spreek een boodschap in na de bliep en ik neem contact op wanneer het een ander onderwerp betreft dan:quote:Op maandag 1 mei 2017 14:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hij staat er niet in. Bel de Plesmanweg!
- IC-stop Hoogeveen
- Hyperloop
- station Bathmen
- station Staphorst
- de spoorlijn Utrecht-Breda
- verbreding van de brug bij Ravenstein
- ...Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook
Rikus Spithorst is een lul. Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
ik zou het met een korreltje zout nemen. De bedoeling is duidelijk: een discussie losmaken.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook
Rikus Spithorst is een lul. Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Komt ie hier nog wel es buurten? Heb m al lang niet meer gezienquote:Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook
Rikus Spithorst is een lul. Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking.![]()
![]()
Heel af en toe komt hij aankondigen dat hij hier niets post en post dan toch. Verder heb ik hem weggepest geloof ik (zijn woorden).quote:Op maandag 1 mei 2017 14:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Komt ie hier nog wel es buurten? Heb m al lang niet meer gezienBier.![]()
Quatsch, je weet dondersgoed dat het een kontkruiper is die alleen z'n eigen agenda hoog in het vaandel heeft staan. Verbaast me oprecht dat hij niet heeft geklaagd dat er werkzaamheden hadden moeten zijn op dat traject ofzo om toch NS en ProRail de zwarte piet toe te kunnen spelen.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou het met een korreltje zout nemen. De bedoeling is duidelijk: een discussie losmaken.Bier.![]()
Wow, wist niet dat een trein zo luxe ingericht kon worden![]()
Zie verder: http://www.scmp.com/magaz(...)rain-ultimate-travelUw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Ik dacht precies hetzelfde. Jongens die met diepladers rijden zijn vaak geen beginnelingen...quote:Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook
Rikus Spithorst is een lul. Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Foeiquote:Op maandag 1 mei 2017 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Verder heb ik hem weggepest geloof ik (zijn woorden).
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dit is toch gewoon gelanceerd door JR meende ik in de Railway Gazette gelezen te hebben?quote:
Maar euh, als je geld hebt is de sky de limit hoor, zolang je binnen het omgrenzingsprofiel en veiligheidsspecificaties blijft. En met nog meer geld is zelfs daar wel wat aan te doen.Bier.![]()
Ja geintje van een FA nadat ik hem lulhannes noemdequote:Heb nooit gewoon knopjes enzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Welke afstand wil je weten?quote:Op maandag 1 mei 2017 19:03 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of er een site bestaat waarmee je de afstand tussen twee treinstations kunt opzoeken?Bier.![]()
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.htmlquote:Op maandag 1 mei 2017 19:03 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of er een site bestaat waarmee je de afstand tussen twee treinstations kunt opzoeken?
Hanzelijn is ±50km![]()
Die is niet meer bruikbaar voor mensen die echte browsers gebruiken geloof ik. Is een Flash applet.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html
Hanzelijn is ±50kmBier.![]()
Ben je wel goed snik?quote:Op maandag 1 mei 2017 15:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Quatsch, je weet dondersgoed dat het een kontkruiper is die alleen z'n eigen agenda hoog in het vaandel heeft staan. Verbaast me oprecht dat hij niet heeft geklaagd dat er werkzaamheden hadden moeten zijn op dat traject ofzo om toch NS en ProRail de zwarte piet toe te kunnen spelen.Nee, dat is te veel eer. Jij bent heus niet de enige psycho-sociaal gestoorde sneuneus in deze toko. Dit is -zeg ik uit mijn hoofd- trouwens mijn eerste post hier in 2017. Ik kreeg een seintje dat ik hier even moest kijken. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit forum en het gros van zijn deelnemers nou erg mis.quote:Heel af en toe komt hij aankondigen dat hij hier niets post en post dan toch. Verder heb ik hem weggepest geloof ik (zijn woorden).![]()
"Minder vertragingen met koning aan boord "
http://nieuwspaal.nl/minder-vertragingen-koning-aan-boord/Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Heb je je eigen woordenkots over het drama in Limburg gelezen joh? Nietsnut. Flikker toch een eind op joh, ga schoffelen of een ander beroep uitoefenen waar je met een IQ van kamertemperatuur geen schade doet.quote:Bier.![]()
Dankjewel. Ik ook van jou.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook
Rikus Spithorst is een lul.Ik zeg nergens namens Voor Beter OV dat ALLE beroepschauffeurs onbekwaam zijn. Dat is een beetje het lastige aan dit soort discussies. Slechts een deel van de klanten van een winkel is ook winkeldief, slechts een deel van het OV-personeel is lui, slechts een deel van de passagiers is onbeschoft. Slechts een deel van de leden van dit forum is geschift. Slechts een deel van de beroepschauffeurs is onbekwaam.quote:Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking.
Kijken we even naar de incidenten. Dalfsen. Daar blokkeerde een hoogwerker een overweg. Die hoogwerker had sowieso niet op de openbare weg mogen rijden, en had ook geen ontheffing om dat op die dag in de gemeente Dalfsen wel te doen. Bij de botsing kwam een treinmachinist om het leven. Wat vind jij nu van dit soort maling hebben aan de regels?
In Wouw haalde een chauffeur het in zijn hoofd om te gaan steken op een overweg. Steken. Op een overweg! Wat vind jij daar nou van, als je heel eerlijk bent? Ik heb begrepen dat het (door achteruitrijden) mogelijk is om dat bedrijf wel veilig te bereiken, en dat dat ook een lokaal voorschrift is. De chauffeur in kwestie heeft dus blijkbaar gewoon maling gehad aan doe plaatselijke regel.
Meer onderbouwing en toelichting, inclusief enig cijferwerk op basis van CBS-gegevens, vind je op je favoriete website. Je weet wel. Met die donkergroene steunkleur.![]()
Je bedoelt dat gedrocht dat qua ontwerp en leesbaarheid stamt uit de tijd dat frames nog een must waren. Nee dank je. Je hebt geen onderbouwing. Jij bent alleen maar goed in cijfers en feiten verdraaien. Iedere keer dat een van je claims uitgedaagd wordt kom je alleen maar met "nee is niet zo". Stampvoeten en vingers in je oren.Bier.![]()
quote:Op maandag 1 mei 2017 19:18 schreef hemarookworst het volgende:
"Minder vertragingen met koning aan boord "
http://nieuwspaal.nl/minder-vertragingen-koning-aan-boord/Wauw, zou zo van De Speld kunnen komen.
Bier.![]()
Nieuwspaal is ook een soort De Speldquote:Op maandag 1 mei 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]Wauw, zou zo van De Speld kunnen komen.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Dan ga je voorbij aan het daadwerkelijke probleem als je blind zegt dat overwegen weg moeten terwijl in beide gevallen de overweg niet 'fout' is geweest of niet heeft gefunctioneerd, in tegendeel. In beide gevallen heeft een persoon een fout gemaakt door zich niet aan de regels te houden, en daar zou meer aandacht aan besteed moeten worden.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kijken we even naar de incidenten. Dalfsen. Daar blokkeerde een hoogwerker een overweg. Die hoogwerker had sowieso niet op de openbare weg mogen rijden, en had ook geen ontheffing om dat op die dag in de gemeente Dalfsen wel te doen. Bij de botsing kwam een treinmachinist om het leven. Wat vind jij nu van dit soort maling hebben aan de regels?
In Wouw haalde een chauffeur het in zijn hoofd om te gaan steken op een overweg. Steken. Op een overweg! Wat vind jij daar nou van, als je heel eerlijk bent? Ik heb begrepen dat het (door achteruitrijden) mogelijk is om dat bedrijf wel veilig te bereiken, en dat dat ook een lokaal voorschrift is. De chauffeur in kwestie heeft dus blijkbaar gewoon maling gehad aan doe plaatselijke regel.![]()
Zeg, dames, als jullie met elkaar willen kibbelen kan dat ook in PM.
Dus hier is een plaatje van een trein:![]()
![]()
Nee, er wordt niet gezegd dat overwegen weg moeten (dat is Pier Eringa die dat zegt, niet MVBOV). Wij vinden dat bijzondere voertuigen een te groot risico vormen. Door het relatief hoge aantal incidenten per voertuig en door de grote schade en het grote risico. Zie verder die groene site met die mooie frames. in retro style.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan het daadwerkelijke probleem als je blind zegt dat overwegen weg moeten terwijl in beide gevallen de overweg niet 'fout' is geweest of niet heeft gefunctioneerd, in tegendeel. In beide gevallen heeft een persoon een fout gemaakt door zich niet aan de regels te houden, en daar zou meer aandacht aan besteed moeten worden.![]()
![]()
Nee. Als ik hier in dit forum ten overstaan van alle FOKkertjes die dat willen lezen voor lul word uitgemaakt, zal ik eveneens ten overstaan van al die FOKkertjes van repliek dienen.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:29 schreef James1988 het volgende:
Zeg, dames, als jullie met elkaar willen kibbelen kan dat ook in PM.
Maar wees gerust, ik heb mijn punt wel weer gemaakt. Nu lekker eten met mijn liefje.![]()
![]()
De laatste paar keer dat iemand op Twitter een normaal weerwoord gaf, heeft hij ze geblokkeerdquote:Op maandag 1 mei 2017 19:38 schreef Adrie072 het volgende:
Nog nieuws over al die defecte treinen gisteren?
Een beetje weerwoord moet mogen, smakelijk!
Bier.![]()
Ja, maar stiekem houden jullie wel van elkaar net als van treintjes, tuut tuut! Ga ook eten.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De laatste paar keer dat iemand op Twitter een normaal weerwoord gaf, heeft hij ze geblokkeerd![]()
ICE ontspoord in Dortmund, laatste drie bakken staan naast de rails. Hbf is afgesloten, over gewonden is nog niets bekend. http://www.n-tv.de/panora(...)article19817837.html
Wissel omgeklapt tijdens het passeren, net zoals in Hilversum toen?doei![]()
Of Deadlock2k nu gelijk heeft of niet, op basis van de berichtgeving van MVBOV kan ik mij best voorstellen dat iemand daar zoiets achter zoekt. En ja, wie graag een hoge boom wil zijn kan best een beetje wind vangen. Of wie de grote boom wil zijn door wind te oogsten moet niet gek opkijken als die storm oogst. Aan jou twee keuzes: Het laten gebeuren en je er niet druk over maken of iets met je eigen toon gaan doen. Boos worden vanwege de mening van anderen over jou of MVBOV gaat niemand helpen, jezelf dan nog het minst.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ben je wel goed snik?
[..]
Nee, dat is te veel eer. Jij bent heus niet de enige psycho-sociaal gestoorde sneuneus in deze toko. Dit is -zeg ik uit mijn hoofd- trouwens mijn eerste post hier in 2017. Ik kreeg een seintje dat ik hier even moest kijken. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit forum en het gros van zijn deelnemers nou erg mis.![]()
Goed, treintjes. Uit de NMCA komt naar voren dat er bij goederentreinen capaciteitsknelpunten zijn bij Utrecht, bij de maatwerkoplossingen voor goederentreinen door PHS rondom Weesp en voor de goederenroute van de Betuweroute naar Oldenzaal. Is er iemand verbaasd?![]()
Kan ook te hoge snelheid zijn, PZB doet niet echt aan snelheidsbewaking.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:52 schreef Prins_Pils het volgende:
Wissel omgeklapt tijdens het passeren, net zoals in Hilversum toen?![]()
Fixed.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De laatste paar keer dat iemand op Twitter een normaal weerwoord gaf, mensen van Voor Beter OV uitschold voor rotte vis of erger heeft hij ze geblokkeerd![]()
![]()
Nee eigenlijk niet. Vooral door de beroerde verdeling van treinen in Twente (Wierden-Hengelo) en Arnhem-Nijmegen. Daardoor weinig paden op Arnhem-Betuweroute Valburg Aansluiting. Op Arnhem-Deventer immers geen problemen voor goederentreinen.quote:Op maandag 1 mei 2017 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Goed, treintjes. Uit de NMCA komt naar voren dat er bij goederentreinen capaciteitsknelpunten zijn bij Utrecht, bij de maatwerkoplossingen voor goederentreinen door PHS rondom Weesp en voor de goederenroute van de Betuweroute naar Oldenzaal. Is er iemand verbaasd?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Alsof dat de enige reden is waarom een trein ooit uit de wissels is gesprongenquote:Op maandag 1 mei 2017 19:52 schreef Prins_Pils het volgende:
ICE ontspoord in Dortmund, laatste drie bakken staan naast de rails. Hbf is afgesloten, over gewonden is nog niets bekend. http://www.n-tv.de/panora(...)article19817837.html
[ afbeelding ]
Wissel omgeklapt tijdens het passeren, net zoals in Hilversum toen?![]()
![]()
Dit is meer een IT-fail dan een treinfail maar toch relevant, was hem de vorige keer vergeten te posten:
https://www.theregister.c(...)cambridge_to_horley/Bier.![]()
Vandaag in Bochum-Dahlhausen geweest bij de Fototag 'Ost trifft West': http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.php
Mooie dag gehad ondanks het minder mooie weer (de hele dag regen...). Hier alvast een filmpje, de rest komt de komende dagen wel:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wordt er nog een beetje gewerkt ook daar offuh..?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er zullen heel wat Brathähnchen en glazen bier naar binnen zijn gewerkt. Arbeid zal er op 1.Mai niet veel geleverd zijnquote:Op maandag 1 mei 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er nog een beetje gewerkt ook daar offuh..?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik hoor dat allerlei links hippietuig er maar machtig druk mee is altijdquote:Op maandag 1 mei 2017 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zullen heel wat Brathähnchen en glazen bier naar binnen zijn gewerkt. Arbeid zal er op 1.Mai niet veel geleverd zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik had gewoon een vrije dag gister volgens mijn roosterquote:Op maandag 1 mei 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er nog een beetje gewerkt ook daar offuh..?![]()
Staat wel tegenover dat ik vorig weekend het hele weekend gewerkt heb.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
B-Logistics heeft een naamswijziging ondergaan en heet per heden Lineas -> http://www.railjournal.co(...)eas.html?channel=527![]()
Het was het hele weekend feest daar, ik was er zaterdag (toen was het mooi weer). Uiteraard geen gebrek aan vlees, bier en treinen.quote:Op maandag 1 mei 2017 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zullen heel wat Brathähnchen en glazen bier naar binnen zijn gewerkt.![]()
De waterkoker is bijna weer in ApeldoornReed net heel stilletjes door Deventer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Fijn tripje retour naar Schiphol. Klein beetje vertraging maar op de terugweg maar de bus was ook te laat dus nog prima gehaald!Bier.![]()
Zal ik bier komen brengen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijn tripje retour naar Schiphol. Klein beetje vertraging maar op de terugweg maar de bus was ook te laat dus nog prima gehaald!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hahahaha, grapjasquote:Ondertussen ben ik wel thuis
Je mag alsnog bier komen brengendrinken natuurlijk.
Bier.![]()
De VSM deed vandaag aan treintje rijdenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
De waterkoker is bijna weer in ApeldoornReed net heel stilletjes door Deventer.
![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
In Parijs is een vluchteling geëlektrocuteerd omdat hij bovenop de Eurostar was geklommenMigrant geëlektrocuteerd bovenop trein
![]()
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:36 schreef Salatrel het volgende:
In Parijs is een vluchteling geëlektrocuteerd omdat hij bovenop de Eurostar was geklommenMigrant geëlektrocuteerd bovenop trein
Zo ziet dat eruit![]()
![]()
Zag vorige week nog zo'n figuur bovenop een metro liggen in Amsterdamquote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:36 schreef Salatrel het volgende:
In Parijs is een vluchteling geëlektrocuteerd omdat hij bovenop de Eurostar was geklommenMigrant geëlektrocuteerd bovenop trein
dan vraag je er ook om
![]()
Ligt eraan welke metro, maar behalve de Amstelveenlijn hebben die toch geen bovenleiding?quote:Op woensdag 3 mei 2017 06:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zag vorige week nog zo'n figuur bovenop een metro liggen in Amsterdamdan vraag je er ook om
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
De VSM deed vandaag aan treintje rijden![]()
[ afbeelding ]
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Van de buren van Somda:quote:Daar waar de HSL nogal een zorgenkindje is qua uitval en verstoringen en ook NS is daar klaar mee, dus wordt er een nieuw pakket verstoringsmaatregelen geïntroduceerd om de reiziger met zo min mogelijk extra vertraging op de plaats van bestemming te krijgen bij een verstoring op de HSL. Vanaf 8 mei gaat onderstaand pakket in:
Verstoring op de HSL-Noord sectie:
900 rijdt Asd - Gv, biedt daar cross-platform overstap op de 1100.
De 1100 blijft rijden.
De 1000 wordt opgeheven.
Verstoring op de HSL-Zuid sectie:
900 en 1100 rijden om via conventioneel spoor (via Ddr):
- 1100 stopt extra in Ddr.
- 900 stopt extra in Bdpb, Zlw, Ddzd & Ddr.
2300 wordt opgeheven.
2400 wordt opgeheven tussen Rtd en Ddr.
6600 wordt opgeheven tussen Ddr en Bd (wordt vervangen door de 900).
Stremming Amsterdam-Schiphol:
900 gaat via en met stop te Asdz naar Dmnz en keert daar.
1000 wordt opgeheven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.somda.nl/forum/15278/p614959/Ontwikkelingen+HSL/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En alweer uitgesteld. Prorail zegt de maatregelen niet direct in te kunnen voeren. Wanneer het wel kan is nog onduidelijk.![]()
ja, zo wordt het nooit wat met reizigers vervoerenquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:30 schreef MTL het volgende:
En alweer uitgesteld. Prorail zegt de maatregelen niet direct in te kunnen voeren. Wanneer het wel kan is nog onduidelijk.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zo zo, ze komen nu al tot de ontdekking dat iedereen via Dordrecht sturen met de 2300 niet echt positief wordt ontvangen?
Dat ze bij een storing op de noordsectie de 900 naar Den Haag willen sturen vind ik creatief bedacht. Verder naar Rotterdam en Breda zal er niet inzitten ivm capaciteit, gok ik?![]()
Directquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:30 schreef MTL het volgende:
En alweer uitgesteld. Prorail zegt de maatregelen niet direct in te kunnen voeren. Wanneer het wel kan is nog onduidelijk.![]()
![]()
Er schijnt een Sprinter Nieuwe Generatie onderweg te zijn naar Nederland, achterop vrachtwagenstwitter:webguy twitterde op woensdag 03-05-2017 om 15:05:57Uit betrouwbare bron dat de 2702 onderweg is naar Nederland (in delen...) https://t.co/6iqoluwoJq reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zat er al aan te komen. De eersten worden per vrachtwagen vervoerd voor de tests, voor de serieproductie zal dat gok ik te onpraktisch zijn. Maar Frankrijk schijnt een ramp te zijn om nog niet toegelaten treinstellen te vervoeren via het spoor![]()
![]()
Per boot naar Amsterdam en assembleren op de Meer of in Haarlem?quote:Op woensdag 3 mei 2017 16:53 schreef MTL het volgende:
voor de serieproductie zal dat gok ik te onpraktisch zijn.![]()
Houtrakpolder en dan slepen naar Leidschendamquote:Op woensdag 3 mei 2017 17:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Per boot naar Amsterdam en assembleren op de Meer of in Haarlem?
Niet voor niets gaat DDZ binnenkort naar Onnen voor onderhoudAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Als ze als complete treinstellen worden afgeleverd kun je dat wel doen. Als er losse bakken worden afgeleverd moet je die eerst nog aan elkaar knopen tot je weer één geheel hebt.![]()
![]()
Soort van treinnieuws, nouja, het heeft een geleiderails van 1,3km.
https://www.snowplaza.nl/weblog/9596-dorfbahn-serfaus/![]()
Fransozen moeten niet moeilijk doen en gvd blij zijn dat hun economie wordt gestimuleerd
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
een 1100 bedoel je? Volgens OVtijden rijdt ie gewoon door naar Den Haag Centraal.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:49 schreef RokStarr het volgende:
Ik zie nu de 900 die niet verder rijdt dan HS als ik t goed lees, maar waar laten ze m daarna dan?
Zo niet, dan draaien ze m na Hollands Spoor zo rechtsaf de Binckhorst op.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Keert weer om en gaat terug naar Mokumquote:Op woensdag 3 mei 2017 22:49 schreef RokStarr het volgende:
Ik zie nu de 900 die niet verder rijdt dan HS als ik t goed lees, maar waar laten ze m daarna dan?![]()
Rijdt gewoon terug naar Amsterdam. Nu ze met twee locs rijden is dat wat makkelijker.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een 1100 bedoel je? Volgens OVtijden rijdt ie gewoon door naar Den Haag Centraal.
Zo niet, dan draaien ze m na Hollands Spoor zo rechtsaf de Binckhorst op.![]()
Na afloop van de Museumstage in Bochum-Dahlhausen ging de VSM-gastlocomotief 23 071 gisteren weer terug naar Nederland. Net als op de heenweg werd het transport door het ontbreken van het Duitse beveiligingssysteem PZB getrokken door V36 412 van de Eisenbahn-Tradition Lengerich. Het transport rijdt hier met ruim een uur vertraging Bad Bentheim binnen.
Nadat de V36 de trein had verlaten zette de 23 071 koers richting Apeldoorn en uiteindelijk thuisbasis Beekbergen. Het doel was om ergens bij Hengelo Oost te gaan staan, maar bij het passeren van de overweg Bentheimerstraat naderde de loc al in de verte. Dit plaatje ontstond dan ook een paar honderd meter verderop bij Keet'n Zwart. Op de voorgrond stroomt de Dinkel, die door de vrij lage waterstand nauwelijks te zien is.
Hoewel ik verwachtte dat de loc aan de kant zou gaan in Oldenzaal (hij was namelijk wat te laat voor het goederenpad) mocht de trein toch door. Hierdoor misten we hem net bij Hengelo Oost, maar door razendsnel naar Westermaat / De Veldkamp te rijden op de grens van Hengelo en Borne kon er nog éénmaal een foto gemaakt worden van de VSM 23 071, die hier net de gemeentegrens is gepasseerd.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Is ook wel een leuk ding ja. Zondag hebben ze er nog een rit mee: http://www.eisenbahn-tradition.de/Fahrplan07.05.17.htmquote:Op woensdag 3 mei 2017 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat dieseldingetje ziet er ook wel leuk uitPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Vooral onder draad.quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat dieseldingetje ziet er ook wel leuk uitKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja, is op goede vrijdag geopend. Had daar al eerder een plaatje gemaakt (iets verder naar rechts): https://www.flickr.com/photos/dennistd/33801093085/in/dateposted/quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Ah, Bauhaus heeft inmiddels haar tweede filiaal geopend?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als de boel per boot komt moet je het spul ergens aan land krijgen. Waarschijnlijker is dat het spul vanuit Spanje op transport gaat naar het uiterste zuiden van Frankrijk en daar aan elkaar geknoopt wordt om per spoor gesleept te worden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Als ze als complete treinstellen worden afgeleverd kun je dat wel doen. Als er losse bakken worden afgeleverd moet je die eerst nog aan elkaar knopen tot je weer één geheel hebt.
Het stel schijnt trouwens nog niet naar Nederland te komen, maar richting Velim te gaan waar al een soortgenoot is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Had ook zo maar in Friesland kunnen zijn...quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Ah, Bauhaus heeft inmiddels haar tweede filiaal geopend?
Us Bauhaus.![]()
![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-ontwijken-a1557120
Hadden ze bij NS niet een directeur Compliancy aangenomen? (Niet dat het niet compliant is, maar veel goodwill kweekt het volgens mij niet)
En hier de NS reactie: http://nieuws.ns.nl/ns-dochter-met-ierse-treinen-in-duitsland/![]()
Als dat al 'zo slecht ging het niet' isquote:Op donderdag 4 mei 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo slecht ging het niet gisteren![]()
![]()
Het ging alleen maar "niet nog slechter dan inmiddels vrij gebruikelijk geworden is".quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo slecht ging het niet gisterenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De dag daarvoor was een stuk slechterquote:Op donderdag 4 mei 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo slecht ging het niet gisteren
![]()
![]()
Over welke treinen gaat dit dan wel en niet? En welke stations? Want als er landelijk vanaf eind van de middag meer dan de helft uitgevallen is dan hadden we dat wel vernomen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De dag daarvoor was een stuk slechter
[ afbeelding ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gaat over de Intercity Defect en de IC Den Haag - Eindhoven, op alle stations waar dat ding stopt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over welke treinen gaat dit dan wel en niet? En welke stations? Want als er landelijk vanaf eind van de middag meer dan de helft uitgevallen is dan hadden we dat wel vernomen.![]()
Had je mijn vier minuten post daarvoor gemist of heb ik wat verneukt?quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De dag daarvoor was een stuk slechter
[ afbeelding ]![]()
![]()
Die grafiekjes van 1 en 2 mei zijn wel echt gruwelijk slechtquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gaat over de Intercity Defect en de IC Den Haag - Eindhoven, op alle stations waar dat ding stopt.Waren ze maar met de V250 door blijven rijden. Inmiddels waren die vast wel probleemvrij geweest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Optimistquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:Waren ze maar met de V250 door blijven rijden. Inmiddels waren die vast wel probleemvrij geweest
![]()
De mobiele versie van het forum zegt niet dat iemand anders al wat gepost heeftquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Had je mijn vier minuten post daarvoor gemist of heb ik wat verneukt?
En ik denk dat dat grafiekje van 26 maart niet klopt. Als je op ovtijden.com kijkt naar de vertrektijden van Rotterdam van 26 maart zie je toch wel e.e.a. aan vertraging en uitval.![]()
De miljoen voor Noord-Holland voor 2018 is uitgegeven: http://nieuws.ns.nl/extra(...)-2018-noord-holland/![]()
Waarschijnlijk zijn op die dag twee van de drie planmatige kleuren van het grafiekje uitgevallenquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De mobiele versie van het forum zegt niet dat iemand anders al wat gepost heeft
En ik denk dat dat grafiekje van 26 maart niet klopt. Als je op ovtijden.com kijkt naar de vertrektijden van Rotterdam van 26 maart zie je toch wel e.e.a. aan vertraging en uitval.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het miljoen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:56 schreef b2py het volgende:
De miljoen voor Noord-Holland voor 2018 is uitgegeven: http://nieuws.ns.nl/extra(...)-2018-noord-holland/Bier.![]()
Dan wordt het 15 februariquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De mobiele versie van het forum zegt niet dat iemand anders al wat gepost heeft
En ik denk dat dat grafiekje van 26 maart niet klopt. Als je op ovtijden.com kijkt naar de vertrektijden van Rotterdam van 26 maart zie je toch wel e.e.a. aan vertraging en uitval.![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn op die dag twee van de drie planmatige kleuren van het grafiekje uitgevallen![]()
![]()
Sjonge. Ik had daar toch wel wat meer voor verwacht.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:56 schreef b2py het volgende:
De miljoen voor Noord-Holland voor 2018 is uitgegeven: http://nieuws.ns.nl/extra(...)-2018-noord-holland/![]()
Doekje voor het bloeden dit. Overstap op station Hoorn blijft nog steeds volstrekt kut dusquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:56 schreef b2py het volgende:
De miljoen voor Noord-Holland voor 2018 is uitgegeven: http://nieuws.ns.nl/extra(...)-2018-noord-holland/![]()
Dat zei je de vorige keer dat die grafiek gepost werd ook al.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wauw. het kan dus toch. Een dag zonder een uitgevallen ritBier.![]()
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zei je de vorige keer dat die grafiek gepost werd ook al.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
DEZELFDE grafiek. Van DEZELFDE dag.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten,Blahblah, huh, ik maakte een grapje, ga er niet zo op in manquote:al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Bier.![]()
Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.![]()
Toen ze begonnen alquote:Op donderdag 4 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.![]()
![]()
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 1 (dag 1 en 2)
De afgelopen dagen heb ik een bezoek gebracht aan de dieselspoorlijnen rond Niebüll, gelegen in het uiterste Noorden van Duitsland. Het traject Niebüll - Westerland is het laatste deel van de Marschbahn, de ruim 200 kilometer lange hoofdspoorlijn vanaf Hamburg naar het schiereiland Sylt, wat alleen middels een spoorwegdam met het vaste land verbonden is. Na een reis van een kleine 9 uur kon het eerste en enige zonplaatje van vrijdag 28 april 2017 gemaakt worden op het station van Klanxbüll.DB 218 315 en 218 833 zijn onderweg met IC 2374 vanuit Karlsruhe naar Westerland(Sylt) en hebben de trein vanaf Hamburg Hauptbahnhof overgenomen van een DB-lok van de serie 101. Terwijl het nagenoeg 100% bewolkt was, het trok pas later op de avond open, piepte de zon precies op juiste moment door het wolkendek. We zien de de passage van deze trein op het stationnetje van Klanxbüll. Rond Niebüll is op veel plekken nog klassieke beveiliging aanwezig.
De spoorlijn over de Hindenburgdamm verbindt het schiereiland Sylt met het vaste land van Duitsland. Omdat op Sylt autoverkeer is toegestaan maar er geen autoweg is aangelegd rijden er elk half uur autotreinen tussen beide plaatsen. DB Autozug rijdt in het hoofdseizoen zeker 20 keer per dag. Sinds december 2016 is concurrentie toegelaten en heeft RDC zich ook in het shuttlevervoer gestort. Bij het toekennen van treinpaden aan vervoerders kon meer capaciteit op het baanvak Westerland-Niebüll verkregen worden indien reismogelijkheden geboden werden over langere afstand.
DB Fernverkehr bedacht toen het concept Syltshuttle Plus: een extra IC verbinding tussen Westerland, Niebüll en het verderop gelegen Bredstedt (en 1x per dag zelfs naar Hamburg). Één tot twee keer per uur wordt sindsdien een treinstel type BR628 achterop de Syltshuttle gerangeerd en in Niebüll weer afgekoppeld. De treinen rijden bijna standaard leeg, want een ticket is flink duurder dan de veel snellere Regionalexpress van DB Regio.Op zaterdag 29 april 2017 vertrekt de 628 532 hier uit Niebüll als D 1415 naar Bredstedt en passeert hier de Autoverladung in Niebüll.
Zoals beschreven rijdt sinds december 2016 naast DB Autozug ook het private RDC met autotreinen over de Hindenburgdamm tussen Niebüll en Westerland. RDC rijdt vooralsnog met een enkeldeks wagenpark waarop maximaal zo'n 80 auto's per keer vervoerd kunnen worden.Naar verluid boycotten de bewoners van Sylt deze nieuwe vervoerder, wat vermoedelijk voor een deel de oorzaak zal zijn dat de belading van de RDC-autotreinen te wensen overlaat. Op zaterdagmiddag 29 april 2017 was in elk geval de trein van 13:45 uit Niebüll daarentegen wel prima beladen en kon in een redelijk zonnetje worden vastgelegd bij het bereiken van het schiereiland Sylt, hier bij het dorpje Morsum.
De tractie wordt verzorgd door locomotieven van de serie MaK DE2700 van de Nord-Ostsee-Bahn, in dit geval de DE2700-11.
DB Autozug rijdt tot 20 keer per dag per richting autotreinen tussen Niebüll en Westerland. Jarenlang werden deze treinen voorzien van twee locomotieven van de serie 218, maar deze zijn inmiddels afgelost door dieseltraxxen serie 245. DB Autozug gebruikt dagelijks 5 omlopen, waarbij er tot mijn verbazing en geluk ook nu nog 1 koppeltje 218'en worden ingezet. Naar verluid staat er een dieseltraxx (kapot?) in Kassel, waardoor voorlopig(?) teruggegrepen wordt op de 218'en.Toen ook de zon nog kortstondig door de alom aanwezige bewolking prikte kon het geluk niet op, als de 218 363 en 218 314 met een vol beladen Syltshuttle hier het eiland Sylt oprijden en weldra het dorpje Morsum passeren op zaterdag 29 april 2017.
De overige omlopen van de Syltshuttle van DB Autozug zijn inmiddels in vaste handen van de diesellokserie 245, de dieseltraxx.Tijdens een groot zongat kon op zaterdagmiddag 29 april 2017 de 245 022 met een zeer goed beladen autotrein richting Westerland(Sylt) bij Schellinghörn op de foto gezet worden.
Kwa temperaturen was de lente de afgelopen week soms nog aardig ver te zoeken, want met name de wind was wel erg aanwezig op en rond Sylt. De hele dag windkracht 6-7 maakte het er niet echt aangenamer op. Gelukkig scheen de zon geregeld en waren er her en der ook al een aantal in bloei staande koolzaadvelden (of Raps zoals de Duitsers dit noemen), waardoor de lentesfeer prima vertegenwoordigd was.De 218 322 en 218 473 hebben zojuist het schiereiland Sylt bereikt met IC 2310 uit Frankfurt(Main). De twee oudgedienden trekken de trein vanaf Hamburg tot eindpunt Westerland en passeren hier tussen Morsum en Keitum.
Het regionale treinverkeer op de Marschbahn tussen Hamburg-Altona en Westerland is na het winnen van de aanbesteding sinds december 2016 weer in handen van DB Regio.
In de laatste maanden bij de Nord-Ostsee-Bahn zijn er scheurtjes ontdekt in de koppelingen van de zgn Maried-Pair-wagens, de rijtuigstammen die voorgeschreven zijn door opdrachtgever NAH.SH. Als gevolg hiervan werd een Ersatzconcept gereden en dat heeft ook de nieuwe vervoerder DB Regio moeten voortzetten.
Eind april 2017 rijden er 3 van de in totaal 10 omlopen met de MariedPair-rijtuigen, de overige treinen zijn bont tot zeer bont samengesteld met oude IR/IC rijtuigen, n-wagens uit oa SüdostBayern, CNL zitrijtuigen en n-wagens in NationalExpress kleuren.Onder super lichtomstandigheden passeerde een van de bontste samenstellingen die er momenteel rijden met aan kop de 245 210 in de kleuren van de opdrachtgever NAH.SH (Nahverkehr Schleswig-Holstein) met RE 11020 bij Schellinghörn op weg naar Westerland(Sylt).
Deel 2 en 3 volgen...![]()
Toffe reeks foto's weer, zoals we van je gewend zijn
Leuk detail: .sh is een bestaand top-level domain, toebehorend aan Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha. www.nah.sh is dus ook een echte website![]()
![]()
Die is best goed stuk, en niet meer helemaal recht bij de cabine.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar is meer van over dan van die kraan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Geweldige plaatjes Zugchef![]()
Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen![]()
Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.
Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Geweldige plaatjes Zugchef![]()
Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen![]()
Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.
Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.![]()
Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Alles kan, zolang je er maar voldoende muntstukken tegenaan gooit.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?![]()
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").
Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.![]()
Kon prima. Prototype schijnt ook gewoon gereden te hebben, maar kostte teveel geld (en tijd). Er werd inderdaad ZWS ingebouwd in de stuurstanden, meende ik te hebben begrepen.![]()
Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.phpquote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Heeft het smalspoormuseum binnenkort ookquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Eh, nee, te veel eer.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:
Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen".quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").
Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.![]()
Ze konden het wel... vroeger:quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen![]()
So we just called him Fred![]()
Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze konden het wel... vroeger:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
Bier.![]()
Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop?En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
So we just called him Fred![]()
Ja. Het enige wat je dus bevestigt is wat Klaasje eerder heeft gezegd.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die reed dan ook met de 25.5 van de BelgenBier.![]()
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.So we just called him Fred![]()
Ja, mag je me dus vertellen wat dat toevoegt ten opzichte van wat Klaasje postte. Het is exact hetzelfde. Daarnaast is je assertie verkeerd. Het probleem is niet dat het nu niet kan, het probleem is dat het niet kan voor het bedrag wat er voor uitgetrokken was. Te duur.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:19 schreef FredvZ het volgende:
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.
Hier staat het:quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen".
[ Bericht 18% gewijzigd door DeaDLocK2K op 05-05-2017 14:34:11 ]Bier.![]()
Daarnaast schijnt een reden te zijn dat het te lang ging duren om het inclusief ETCS goed werkend te krijgen in de stuurrijtuigen. Dan is het makkelijker om dat trucje alleen bij de TRAXX te doen. Naja.. Makkelijk nog steeds niet want anders reed de Benelux al via Breda.![]()
En dat is dus wel een beetje suf. Het enige wat er nodig is, is communicatie tussen de locs. Dat kan met een stuurstroomkabel waar je alle rijtuigen mee kan uitrusten of met een multiplexer in de normale stuurstroomkabel voor een redelijk bedrag. Daar hebben ze wel steken laten vallen vind ik, het had niet zo lang hoeven duren met communicatie 'wel-niet-wel-niet'.Bier.![]()
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.![]()
Stom! Aanpakken.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.
Mijn reactie en de vurigheid werden trouwens ingegeven door de notie dat NedTrain een faalbedrijf zou zijn. Iedereen die dat zegt moet zich eens even heel goed achter de oren krabben en bekijken wat voor prestaties die neer hebben gezet bij de "modernisering" van DDZ, ICM, ICR en nu VIRM, welke in een gigantische hoge snelheid en kwaliteit gebeurt. De Belgen spreken door deze operaties schande van hun eigen onderhoudswerkplaatsen omdat daar met twee keer zoveel mensen een treinstel PER KWARTAAL afgeleverd wordt. En in Duitsland is er vanwege bezuinigingen in het onderhoud ooit eens een ICE tegen een brug gereden met hoge snelheid. Ik kan daar pissig om worden, een hele fucking organisatie als faalhazerig neerzetten omdat je zelf niet de moeite hebt gedaan om wat verder te lezen dan je neus lang is. Fucking typisch voor Fok! ook, vooral verontwaardigd gaan lopen doen en niet de moeite nemen om jezelf beter te informeren.Bier.![]()
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).![]()
Ik lees iets over een toelating in november 2011 voor 3KV maar niet voor 25KV. Toch zie je die dingen daar nooit en RailMagazine heeft het er regelmatig over "Geen BR189 in België". Ik wil weten waarom.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).Bier.![]()
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.
Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel
[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 05-05-2017 15:38:18 ]![]()
Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in België is?![]()
Wat denk je zelf....quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?Bier.![]()
Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef James1988 het volgende:
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.
Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabelBier.![]()
Als ik de tekst op Wallorail goed lees heeft er niemand met die loc gereden in de periode dat de BR189 toegelaten is geweest in België. Ik vermoed dat Siemens / de leasemaatschappij daarom niet de moeite hebben genomen om de gevraagde aanpassingen te maken.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.
Goederenvervoerders lijken gekozen te hebben voor de BR186 en Class 66 voor vervoer van/naar België. Wat misschien meespeelt is dat er vanuit België genoeg vervoer naar Frankrijk is (o.a. EuroCargoRail) wat met 186'igers gebeurt. Naar mijn weten mag de 189 Frankrijk niet binnen.![]()
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden![]()
![]()
Jaaaa! En doedelzak.mp3 opnemen in de vertrekprocedure van VIRMquote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden
Oh wacht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een e320 is ook wel tofquote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:45 schreef b2py het volgende:
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt
![]()
Had je die nou maar bij je gehad in Baden-Baden, dan lag er niet zoveel op het perron....quote:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hierna bekend als Zaden-Badenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:13 schreef dennistd het volgende:
Had je die nou maar bij je gehad in Baden-Baden,
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
morgen vertrekt de laatste gereviseerde Noorse BM73 uit Haarlem via Amsterdam, Zwolle en DEVENTER naar een mooier land. Tijden geen idee, 10:51 uit Haarlem.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zijn die 2 miljard van die zuiderzeelijn nou NOG niet op? Na digitale CTA's op alle Baflo's en Scheemda's van de Dutch Arctic was ook hier nog geld voor. Wauw.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er was gewoon een webcam en hij heeft daar een timelapse van gemaakt en een muziekje eronder. Tering.Bier.![]()
Ik bedoel niet het maken van het filmpje natuurlijk hea. Ik bedoel dat er nog geld was voor de verbouwing van het station zelf. Tering.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op somda wordt gemeld dat ie rond 16u in Bentheim zou zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen vertrekt de laatste gereviseerde Noorse BM73 uit Haarlem via Amsterdam, Zwolle en DEVENTER naar een mooier land. Tijden geen idee, 10:51 uit Haarlem.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Meeste geld zit in project wat later dit jaar van start gaat, ring zuid te Groningenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn die 2 miljard van die zuiderzeelijn nou NOG niet op? Na digitale CTA's op alle Baflo's en Scheemda's van de Dutch Arctic was ook hier nog geld voor. Wauw.![]()
![]()
Zug-chef meldde dat hij om 13:39 door Deventer zou komen, maar ik heb niks gezien. Jammerdebammer.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
morgen vertrekt de laatste gereviseerde Noorse BM73 uit Haarlem via Amsterdam, Zwolle en DEVENTER naar een mooier land. Tijden geen idee, 10:51 uit Haarlem.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op zaterdag 6 mei 2017 reed Rotterdam Railfeeding weer een Lotos ketelwagentrein naar Bad Bentheim. Als gevolg van werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort moest worden omgereden via Zwolle.
Hierdoor werd een foto mogelijk bij de fraaie molen in Wijhe, tussen Zwolle en Deventer. Deze molen, gebouwd in 1703, is de oudste achtkantige molen van de provincie Overijssel en heeft de functie van korenmolen.De RRF 4402 komt hier met 32 ketelwagens aan de haak door Wijhe als trein 42787 van IJsselmonde naar Bad Bentheim. Vanaf deze Nederlands/Duitse grensplaats neemt de Poolse vervoerder Lotos de trein over ri Polen.
Een half uur later dan de laatste overbrenging van een gereviseerde NSB Bm-stel.Helaas waren de wolken de 7 fotograferen niet gunstig gezind.
![]()
Net of die loc erbij hoort qua kleurenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Een half uur later dan de laatste overbrenging van een gereviseerde NSB Bm-stel.
[ link | afbeelding ]Helaas waren de wolken de 7 fotograferen niet gunstig gezind.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die nieuwe verbinding van Abellio tussen Arnhem en Düsseldorf is volgens mij echt een farce, ben nu een aantal keren mee geweest maar het zit niet bepaald vol en dat is nog zacht uitgedrukt.''Aquila non capit muscas.''![]()
Ik wil hem zeker weleens gaan proberen hoorLeukleuk een dagje naar Emmerich als het wat beter weer is dan nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Geef het wat tijd - die verbinding rijdt nu net een maand, het is de eerste grensoverschrijdende verbinding sinds de ICE is gaan rijden.![]()
Goede analyse.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:28 schreef AQUILA. het volgende:
Die nieuwe verbinding van Abellio tussen Arnhem en Düsseldorf is volgens mij echt een farce, ben nu een aantal keren mee geweest maar het zit niet bepaald vol en dat is nog zacht uitgedrukt.![]()
Mooie plaatjesquote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Op zaterdag 6 mei 2017 reed Rotterdam Railfeeding weer een Lotos ketelwagentrein naar Bad Bentheim. Als gevolg van werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort moest worden omgereden via Zwolle.
Hierdoor werd een foto mogelijk bij de fraaie molen in Wijhe, tussen Zwolle en Deventer. Deze molen, gebouwd in 1703, is de oudste achtkantige molen van de provincie Overijssel en heeft de functie van korenmolen.
[ link | afbeelding ]De RRF 4402 komt hier met 32 ketelwagens aan de haak door Wijhe als trein 42787 van IJsselmonde naar Bad Bentheim. Vanaf deze Nederlands/Duitse grensplaats neemt de Poolse vervoerder Lotos de trein over ri Polen.
Een half uur later dan de laatste overbrenging van een gereviseerde NSB Bm-stel.
[ link | afbeelding ]Helaas waren de wolken de 7 fotograferen niet gunstig gezind.![]()
Rijdt die "blokjesloc" eigenlijk nog wel, lang geen plaatjes van gezien hierKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nee die is van de baan getrapt. Die club waar hij van was (en is, HSL Logistics) mag niet meer rijden ivm wat veiligheidsincidenten.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooie plaatjes![]()
Rijdt die "blokjesloc" eigenlijk nog wel, lang geen plaatjes van gezien hierSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nou allez dan. "Staat". Maar er wordt geen millimeter meer mee geredenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hij staat er nog gewoon op hoorop de Kijfhoek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Koop dat gebouw!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Dijksma bij de Kwis, dit moet ik wel kijken
(NED1)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Uiteraard kwam Schiphol voorbijquote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Dijksma bij de Kwis, dit moet ik wel kijken
(NED1)
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Toevallig vandaag voor het eerst genomen. Met een acceptabele +2 nog weg uit Arnhem (die van 09:44), maar er werd om 9:43 nog omgeroepen dat er door een defecte trein in Zevenaar niet in Zevenaar gestopt kon worden. Waarschijnlijk is er daarom nog even gewacht, er was al veilig.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:28 schreef AQUILA. het volgende:
Die nieuwe verbinding van Abellio tussen Arnhem en Düsseldorf is volgens mij echt een farce, ben nu een aantal keren mee geweest maar het zit niet bepaald vol en dat is nog zacht uitgedrukt.
In Zevenaar stond de trein van 08:44 uit Arnhem naar Düsseldorf kapot op spoor 3, dus men kon van- en naar Duitsland alleen via het perronloze spoor.
In Wesel wordt er normaal gecombineerd, maar door een onduidelijke reden (en onduidelijke omroep) werd de trein daar leeg gebonjourd, en stonden aan de overkant van het perron 2 stellen klaar naar Düsseldorf. De omroep was iets van "Dieser zugabteil endet hier, bitte steigen Sie allen auf nach die Zug am uberseite dem Bahnsteig". Niet heel duidelijk verstaanbaar ook.![]()
En de RvB en directeur hebben ruzie gehad, dus het schijnt nu helemaal over en uit te zijn voor HSL Logistik Nederland.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die is van de baan getrapt. Die club waar hij van was (en is, HSL Logistics) mag niet meer rijden ivm wat veiligheidsincidenten.![]()
Goh, had jij daar ook al last van? Scheelt mij weer typwerkquote:Op zaterdag 6 mei 2017 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Toevallig vandaag voor het eerst genomen. Met een acceptabele +2 nog weg uit Arnhem (die van 09:44), maar er werd om 9:43 nog omgeroepen dat er door een defecte trein in Zevenaar niet in Zevenaar gestopt kon worden. Waarschijnlijk is er daarom nog even gewacht, er was al veilig.
In Zevenaar stond de trein van 08:44 uit Arnhem naar Düsseldorf kapot op spoor 3, dus men kon van- en naar Duitsland alleen via het perronloze spoor.
In Wesel wordt er normaal gecombineerd, maar door een onduidelijke reden (en onduidelijke omroep) werd de trein daar leeg gebonjourd, en stonden aan de overkant van het perron 2 stellen klaar naar Düsseldorf. De omroep was iets van "Dieser zugabteil endet hier, bitte steigen Sie allen auf nach die Zug am uberseite dem Bahnsteig". Niet heel duidelijk verstaanbaar ook.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Zag op Arnhem inderdaad al een hele groep bij de trap staan waarvan ik ook NVBS'er herkende. Toen jij later ook even kort kwam buurten, kon het ook niet anders![]()
Wij waren mooi op tijd met IC142 vanaf Bentheim. Nog mooi de BM73 zien staan achter een keteltrein en daarna achter de LTE-dozentrein uit China, en vol tegenlicht dus kon er toch niks. Toen snel Bentheim in gevlucht voor wat eten![]()
![]()
Leuk voor die mensen die daar al een uur stonden te wachten op de volgende treinquote:Op zaterdag 6 mei 2017 22:54 schreef greavy het volgende:
In Zevenaar stond de trein van 08:44 uit Arnhem naar Düsseldorf kapot op spoor 3, dus men kon van- en naar Duitsland alleen via het perronloze spoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mag hopen voor ze dat ze met Arriva teruggestuurd waren naar Arnhem om daar de volgende te kunnen nemen, maar of ze dan +60 hebben kunnen halen betwijfel ikquote:Op zaterdag 6 mei 2017 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk voor die mensen die daar al een uur stonden te wachten op de volgende trein![]()
Ja, de mensen uit die defecte trein keken ook niet heel blij naar onze trein... Die hebben dus gewoon +120 opgelopen. Wij zijn door deze actie twee mensen kwijtgeraakt, die ook met de auto Emmerich niet gehaald hebben (ondanks bellen bij Velperpoort al). Die twee hebben het eerste deel van ons reisje daardoor gemist.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk voor die mensen die daar al een uur stonden te wachten op de volgende treinPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Abellio heeft 7 stellen die naar Nederland kunnen, waarvan er dus eentje defect stond in Zevenaar.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 22:54 schreef greavy het volgende:
In Wesel wordt er normaal gecombineerd, maar door een onduidelijke reden (en onduidelijke omroep) werd de trein daar leeg gebonjourd, en stonden aan de overkant van het perron 2 stellen klaar naar Düsseldorf. De omroep was iets van "Dieser zugabteil endet hier, bitte steigen Sie allen auf nach die Zug am uberseite dem Bahnsteig". Niet heel duidelijk verstaanbaar ook.
Ik vermoed dat ze de dienst in Wesel hebben geknipt om te voorkomen dat er treinen zouden uitvallen als er verderop nog eentje stuk zou gaan.![]()
Geen bus geregeld?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 23:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, de mensen uit die defecte trein keken ook niet heel blij naar onze trein... Die hebben dus gewoon +120 opgelopen. Wij zijn door deze actie twee mensen kwijtgeraakt, die ook met de auto Emmerich niet gehaald hebben (ondanks bellen bij Velperpoort al). Die twee hebben het eerste deel van ons reisje daardoor gemist.![]()
Niet voor de mensen uit die eerste trein, in elk geval niet voordat onze trein er was. Die hebben dus sowieso +120.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
"ik kan beter wachten tot de kinderziektes eruit zijn"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ach, daar heb je in ieder geval nog een bliksembezoek aan de AB-fabriek aan overhoudenquote:Op zondag 7 mei 2017 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
"ik kan beter wachten tot de kinderziektes eruit zijn"![]()
![]()
En een prachtverhaal tot ver na de eeuwigheidquote:Op zondag 7 mei 2017 00:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, daar heb je in ieder geval nog een bliksembezoek aan de AB-fabriek aan overhouden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh vandaar, vond het al verdacht stil rondom die firma. Die 1300's (en 1200 hadden ze ook toch?) op de baan is dus ook verleden tijdquote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die is van de baan getrapt. Die club waar hij van was (en is, HSL Logistics) mag niet meer rijden ivm wat veiligheidsincidenten.
Kan ik ergens wat meer lezen over die veiligheidsissues?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is wel weer genoeg geweest. Deze topic gaat op slot. Ik hoop dat jullie je beter gedragen in de nieuwe.Bier.![]()
Dat bepaal ik gvd zelfquote:Op zondag 7 mei 2017 00:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is wel weer genoeg geweest. Deze topic gaat op slot. Ik hoop dat jullie je beter gedragen in de nieuwe.Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: