Een tatoeëerder is net zo goed een kunstenaar. Naast dat ze ook daadwerkelijk heel goed kunnen schilderen en tekenen is een tatoeage zetten ook kunst. Wat een bekrompenheid, Ryon.quote:
Ja, met die redenatie zijn graffiti-vandalen ook kunstenaars. Pff..quote:Op woensdag 26 april 2017 12:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een tatoeëerder is net zo goed een kunstenaar. Naast dat ze ook daadwerkelijk heel goed kunnen schilderen en tekenen is een tatoeage zetten ook kunst. Wat een bekrompenheid, Ryon.
Kunst volgens Tchock:quote:Op woensdag 26 april 2017 12:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, met die redenatie zijn graffiti-vandalen ook kunstenaars. Pff..
Het is culturele toeeigening om tatoeages te hebben.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een tatoeëerder is net zo goed een kunstenaar. Naast dat ze ook daadwerkelijk heel goed kunnen schilderen en tekenen is een tatoeage zetten ook kunst. Wat een bekrompenheid, Ryon.
Zijn ze ook. Jij wil beweren dat dit geen kunst is?quote:Op woensdag 26 april 2017 12:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, met die redenatie zijn graffiti-vandalen ook kunstenaars. Pff..
Ik wil beweren dat het geen kunst is. Een kleurplaat van m'n 3-jarige neefje is ook geen kunst.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn ze ook. Jij wil beweren dat dit geen kunst is?
[ afbeelding ]
Dat ze het doorgaans zonder toestemming doen en dus andermans eigendom molesteren is een ander verhaal. Tatoeages zetten zonder toestemming is zware mishandeling
Veel mensen snappen niet dat de kwalificatie "kunst" geen waardeoordeel over de schoonheid of het nut is. Vergt natuurlijk ook enig denkvermogen.quote:
Kunst moet iets verhevens hebben.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel mensen snappen niet dat de kwalificatie "kunst" geen waardeoordeel over de schoonheid of het nut is. Vergt natuurlijk ook enig denkvermogen.
Nee dit is kunst:quote:Op woensdag 26 april 2017 12:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ze het doorgaans zonder toestemming doen en dus andermans eigendom molesteren is een ander verhaal. Tatoeages zetten zonder toestemming is zware mishandeling
Prager University is het met je eens.quote:
Ja dat is kunst.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beide zijn kunst. Of het canvas een mens of een vloer is maakt niet uit.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee dit is kunst:
[ afbeelding ]
Plakplaatjes op dronken Engele toeristen zetten is wansmaak.
Manifestatie aan het strand te Petten > Pindakaasvloer.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee dit is kunst:
[ afbeelding ]
Plakplaatjes op dronken Engelse toeristen zetten is wansmaak.
Ik vind "Het is me wat" zo leuk van hem.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Manifestatie aan het strand te Petten > Pindakaasvloer.
Als je niet weet welk nut het dient, is het meestal kunst.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je er niet pretentieus over kan doen is het geen kunst.
Zo'n schijnbaar zwevende kei heeft wel iets fascinerends.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind "Het is me wat" zo leuk van hem.
[ afbeelding ]
Idd.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je er niet pretentieus over kan doen is het geen kunst.
Ik snap Klimmt nooit zo goed, vind het ook helemaal niet mooi.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Vorig jaar nog wel dit werk gezien in het Haags gemeentemuseum:
[ afbeelding ]
![]()
Dat heb ik ook met Christo.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap Klimmt nooit zo goed, vind het ook helemaal niet mooi.
Kunst met tieten is altijd goed.quote:Op woensdag 26 april 2017 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Vorig jaar nog wel dit werk gezien in het Haags gemeentemuseum:
[ afbeelding ]
![]()
Wel weer geinig in het kader van nutteloze tijdelijkheid:quote:Op woensdag 26 april 2017 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd.... knap hoor, maar het heeft geen nut en het is niet blijvend.
Ah, de nucleaire wapens van Noord Korea.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel weer geinig in het kader van nutteloze tijdelijkheid:
[ afbeelding ]
Die zijn tof jaquote:Op woensdag 26 april 2017 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die strandlopers zijn fantastisch.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus de werkhypothese: "Is iets op bepaalde wijze georganiseerd zonder enig ander nut te dienen, dan is het kunst".quote:Op woensdag 26 april 2017 12:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je niet weet welk nut het dient, is het meestal kunst.
Snap ik wel.quote:During the Second World War, Picasso remained in Paris while the Germans occupied the city. Picasso's artistic style did not fit the Nazi ideal of art, so he did not exhibit during this time. He was often harassed by the Gestapo.
Kunst is alles wat bedoeld is als kunst. Dus een bouwtekening van een flat niet. Het broddelwerk van een driejarige wel.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:05 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dus de werkhypothese: "Is iets op bepaalde wijze georganiseerd zonder enig ander nut te dienen, dan is het kunst".
Onder iets vallen dan in ieder geval, kleurstoffen, stoffelijke voorwerpen, klanken, en bewegingen.
Kunst definiëren, dat moeten wij toch gewoon kunnen?
Maar architectuur is dus per definitie geen kunst, omdat het een zeker nut dient.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kunst is alles wat bedoeld is als kunst. Dus een bouwtekening van een flat niet. Het broddelwerk van een driejarige wel.
En het allerbelangrijkste: of iets kunst is hangt niet af van de complexiteit, esthetische kwaliteit, de maker, etc.
Ja en nee. Enerzijds inderdaad niet omdat het een nut dient. Maar je kunt ook betogen dat het ontwerp géén nut dient - anders zou elk gebouw er identiek uitzien.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar architectuur is dus per definitie geen kunst, omdat het een zeker nut dient.
De bedoeling van wie?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kunst is alles wat bedoeld is als kunst. Dus een bouwtekening van een flat niet. Het broddelwerk van een driejarige wel.
En het allerbelangrijkste: of iets kunst is hangt niet af van de complexiteit, esthetische kwaliteit, de maker, etc.
Mits elk gebouw dezelfde behoeften zou vervullen.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Enerzijds inderdaad niet omdat het een nut dient. Maar je kunt ook betogen dat het ontwerp géén nut dient - anders zou elk gebouw er identiek uitzien.
Een deel van architectuur is kunst, een ander deel is bouwkunde.
quote:Op woensdag 26 april 2017 13:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Enerzijds inderdaad niet omdat het een nut dient. Maar je kunt ook betogen dat het ontwerp géén nut dient - anders zou elk gebouw er identiek uitzien.
Het gaat dan om de ontwerpkeuzen die niet zuiver dienen tot het bereiken van een technisch effect die maken of het kunst is of niet.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar architectuur is dus per definitie geen kunst, omdat het een zeker nut dient.
Ja, precies. Het Paleis op de Dam is niet als geheel een kunstwerk. Maar het is wel helemaal gedecoreerd met kunst.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het gaat dan om de ontwerpkeuzen die niet zuiver dienen tot het bereiken van een technisch effect die maken of het kunst is of niet.
De (intellectueel) maker van het kunstwerk. Die dat natuurlijk niet altijd zelf hoeft te beseffen, want een driejarige weet niet wat kunst is.quote:
Dus de "bedenker"? Dat je een bouwtekening feitelijk door Reya's bouwvakkers uit laat voeren, maakt dat hen kunstenaars?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
De (intellectueel) maker van het kunstwerk. Die dat natuurlijk niet altijd zelf hoeft te beseffen, want een driejarige weet niet wat kunst is.
Je kunt je afvragen of de som der delen niet eveneens een kunstwerk is.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Het Paleis op de Dam is niet als geheel een kunstwerk. Maar het is wel helemaal gedecoreerd met kunst.
In beginsel niet. Maar je kunt denk ik ook wel betogen dat iedereen die een kunstwerk maakt (dus zowel de bedenker als de praktische uitvoerder) kunstenaar is.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dus de "bedenker"? Dat je een bouwtekening feitelijk door Reya's bouwvakkers uit laat voeren, maakt dat hen kunstenaars?
Wat een grijs leven als je bij kunst alleen maar aan subsidie en andere politieke thema's kunt denken.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Deze pagina zegt alles over kunst.
https://www.rijksoverheid(...)t-voor-ondersteuning
Mooi, dan kunnen we nog wel wat bouwvakkers voor een lager loontje bij de kunstacademie halen.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
In beginsel niet. Maar je kunt denk ik ook wel betogen dat iedereen die een kunstwerk maakt (dus zowel de bedenker als de praktische uitvoerder) kunstenaar is.
Ik probeer enkel een glimlach op uw gezicht te toveren. Maar dank voor deze keiharde sneer.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een grijs leven als je bij kunst alleen maar aan subsidie en andere politieke thema's kunt denken.
Juist niet. Mislukte schilders zijn productiever dan geslaagde kunstenaars.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef Reya het volgende:
Het is belangrijk om schilders te ondersteunen; het is een historisch gegeven dat mislukte schilders een maatschappelijk risico vormen.
Ja daar zat ik dus een beetje mee. Als een bouwvakker die een bouwtekening, die méér dan slechts elementen voor een bepaald technisch effect omvat, bouwt geen kunstenaar is, hoe zit dat dan met uitvoerders van muziekstukken in een orkest? Of dansers die een choreografie van een ander ten uitvoer brengen?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
In beginsel niet. Maar je kunt denk ik ook wel betogen dat iedereen die een kunstwerk maakt (dus zowel de bedenker als de praktische uitvoerder) kunstenaar is.
Nice.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef GSbrder het volgende:
De PVV is weer eens woest op de slinkse VVD:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilometerheffing.html
Goed in het opzetten van kampen, inderdaad. Niet het soort productiviteit waar we naar zoeken.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist niet. Mislukte schilders zijn productiever dan geslaagde kunstenaars.
Improvisatiebouwvakkers. Zonder helm, want dat past niet als je al een baret op hebt.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we nog wel wat bouwvakkers voor een lager loontje bij de kunstacademie halen.
Ik doelde op Vincent van Gogh.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Goed in het opzetten van kampen, inderdaad. Niet het soort productiviteit waar we naar zoeken.
Greet is er groot mee geworden.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een grijs leven als je bij kunst alleen maar aan subsidie en andere politieke thema's kunt denken.
En een baguette onder je arm.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Improvisatiebouwvakkers. Zonder helm, want dat past niet als je al een baret op hebt.
Daarom hecht ik dus waarde aan de intentie van de maker. Een bouwvakker die gewoon instructies opvolgt om een monument te bouwen zou ik niet direct een kunstenaar noemen, maar de ontwerper van het monument wel. Bij muziek en dans ligt het anders omdat dat niet één keer hoeft te worden uitgevoerd en dan af is, maar eigenlijk pas bestaat als het wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja daar zat ik dus een beetje mee. Als een bouwvakker die een bouwtekening, die méér dan slechts elementen voor een bepaald technisch effect omvat, bouwt geen kunstenaar is, hoe zit dat dan met uitvoerders van muziekstukken in een orkest? Of dansers die een choreografie van een ander ten uitvoer brengen?
Zijn er serieus nog mensen die GeenStijl lezen?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef GSbrder het volgende:
De PVV is weer eens woest op de slinkse VVD:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilometerheffing.html
Ja, jij deed het zojuist.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn er serieus nog mensen die GeenStijl lezen?
Gewoon weer uitbreiden, dus. Bij voorkeur meer vluchten over Amsterdam-Centrum.quote:Bereidt u zich voor: Schiphol wordt alleen maar drukker
Die vooral populair was onder Oostenrijkse joden?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik doelde op een andere mislukte schilder.
Heeft de PVV serieus nog stemmers?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn er serieus nog mensen die GeenStijl lezen?
Ik heb vernomen dat joden niet laaiend enthousiast over hem waren.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die vooral populair was onder Oostenrijkse joden?
Prima. Toeristen naar Antalya kunnen ook wel via Lelystad of Rotterdam.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon weer uitbreiden, dus. Bij voorkeur meer vluchten over Amsterdam-Centrum.
quote:Op woensdag 26 april 2017 13:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat joden niet laaiend enthousiast over hem waren.
quote:Samuel Morgenstern, an Austrian businessman and a business partner of the young Hitler in his Vienna period, bought many of the young Hitler's paintings. It is found that the majority of the buyers were Jewish. An important client of Morgenstern, a lawyer by the name of Josef Feingold, bought a series of paintings by Hitler depicting old Vienna.
Oei, compromitterend stukje. Typische namen ook, 'Morgenstern', 'Feingold'.quote:
Gewoon weer de luchthavengelden omhoog en dan vertrekken die paupermaatschappijen vanzelf wel.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Prima. Toeristen naar Antalya kunnen ook wel via Lelystad of Rotterdam.
Daar woont het merendeel van de uitgaande all-inclusive toeristen immers.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:
Ook een vraag voor jou, Pokkel. Is bladmuziek an sich een kunstwerk?
Nee, ik zag alleen de url van de link die GS (hihi) postte.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja, jij deed het zojuist.
Straks kunnen Henk en Ingrid niet meer op vakantie naar Turkije.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon weer de luchthavengelden omhoog en dan vertrekken die paupermaatschappijen vanzelf wel.
quote:Op woensdag 26 april 2017 13:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Oei, compromitterend stukje. Typische namen ook, 'Morgenstern', 'Feingold'.
Er zit nog net geen 'Hebrewberg Moneygrabber' bij.
Dit al gelezen? http://www.reuters.com/ar(...)cs-fpo-idUSKBN17R232quote:Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik zag alleen de url van de link die GS (hihi) postte.
Gaat Lelystad nou nog een keer open?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Straks kunnen Henk en Ingrid niet meer op vakantie naar Turkije.
Dan moeten ze in Bloemendaal het strand vervuilen.
Geen idee, ik vlieg alleen via Schiphol.quote:
Zo te lezen in 2019. Kan op dat vlak wel helpen.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen idee, ik vlieg alleen via Schiphol.
Haha mooi, resistance is futile.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dit al gelezen? http://www.reuters.com/ar(...)cs-fpo-idUSKBN17R232
Dan is IJburg inmiddels vastgegroeid aan Almere en is Lelystad beter bereikbaar dan Haarlemmermeer.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Zo te lezen in 2019. Kan op dat vlak wel helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |