Doe je rugby? Nice! Ja was echt super wedstrijd. Al verwacht ik dat ze komende donderdag vooral gaan verdedigen. Maar zal even goed spannen wordenquote:Op zondag 7 mei 2017 18:28 schreef Rauw. het volgende:
Denk niet dat ik dan thuis ben ivm rugbytraining, vorige wedstrijd toevallig wel gezien. Was echt een erg leuke wedstrijd, zelden zo van voetbal genoten.
Even een speciale vermelding, ik vind het echt top dat je de switch wilt maken! (en voor de juiste redenen, vrouw en kind en een gezonder leven). Ik denk dat dat goed zal motiveren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal bedankt voor de nuttige reacties!![]()
[..]
Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.
Ga rond 07:00 weg en kom meestal pas rond 19:00 uur thuis.
We eten thuis meestal rond tussen 20:30-21:30.
Als ik minder boterhammen eet heb ik echt honger einde van de middag, en dat is niet erg maar ik krijg hoofdpijn van honger en dat is wel erg.
[..]
Het plan is om gewoon te stoppen en het niet meer te doen.
1x in de week op vrijdagavond patat met een stuk vlees en een salade oid.
Doordeweeks geen bier meer drinken en gezond eten en op de calorieën letten.
Zit elke dag ook wel 1-2 biertjes op de zaak weg te drinken, is ook niet echt goed voor het gewicht natuurlijk.
Met mijn huidige eetpatroon ben ik redelijk stabiel in gewicht laatste paar jaar heel langzaam van 135 naar 140 gegaan dus dat valt mee.
Ik drink in de avond 1 liter Cola zero ongeveer.
Voor de rest water of Engelse thee zonder zoetje/suiker.
Ik heb een login aangemaakt op Voedingscentrum en daar kan ik per dag bijhouden wat ik eet.
Ook handig is dat je ziet wat je teveel of te weinig binnen krijgt aan diverse zaken.
[..]
Dat klopt, ik kan echt genieten van een lekkere vette hap.
Ik ben geen emo eter oid, maar wordt er gewoon blij van om lekker te eten.
Mij hoef je niet mee te nemen naar een 5 sterren restaurant maar gewoon naar De Beer, lekkere spare ribs oid![]()
In die yoghurt gaat 30 gram rozijnen, 10 gram hazelnoten en 10 gram walnoten.
Samen met die yoghurt is dat iets van 350 calorieën.
Op brood eet ik kipfilet, 20+ smeerkaas, gekookt ei of halvajam.
Avondeten eet ik de helft meer dan mijn vriendin, maar dat is niet echt een grote eter.
Als we een gerecht voor 3 personen eten dan gaat het meestal samen op en dan voor mij het grootste deel.
Dan eet mijn zoon van 1 jaar oud wel mee maar dat is niet echt noemenswaardig.
Zoals gezegd ben ik begonnen bij het voedingscentrum met de Eetmeter om alles bij te houden, schept een hoop duidelijkheid inderdaad.
Overdag eet ik geen groenten, wel in de avond en dan zit het dus in een prakkie of een ovenschotel of in een salade.
Ben ook niet echt een groente eter, maar doe het wel voor de gezondheid.
Zie boven wat betreft die boterhammen, die heb ik nu nog echt nodig, ik at er eerst 8-10 dus dit is al een hele verbetering
Ik liep hard toen ik 125kg was, maar dat ga ik nu niet meer doen want ben met dit gewicht bang voor blessures en heb een eigen zaak dus thuiszitten is geen optie.
Maar is uiteindelijk wel het doel, ik probeer nu veel buiten te wandelen al dan niet met vrouw en kind en heb een kinderzitje in bestelling staan zodat we ook met z'n 3en fietstochten kunnen gaan maken.
Zou ook graag 1x per week zwemmen maar daar heb ik de tijd niet echt voor, werk meestal 6 dagen per week.
[..]
Ik heb al veel gezond gekookt en geprobeerd maar vind het altijd tegenvallen.
Daarnaast ga ik geen 12 ingrediënten halen voor een recept met allerlei zaken die ik nooit gebruik, kruiden die ik dan na een jaar weggooi bijvoorbeeld.
De winter gaat wel, dan is het boerenkool, zuurkool e.d. en dat is allemaal prima weg te krijgen.
Maar de zomer en dan vooral als het warm is vind ik dat echt wel lastig.
Lust b.v. al geen paprika en tomaat om maar een voorbeeld te noemen.
En iets tegen mijn zin ga eten dat ga ik niet doen, dan smeer ik wel een boterham.
Ik ga dus bij de Tango waar je dus bij de pomp afrekent met je tankpas, en dan loop ik toch even naar binnen omdat ik toch sigaretten ga halen en dan is het snel meegenomen.
Maar ik moet daar inderdaad mee stoppen, scheelt een hoop geld overigens.
Maar het is geen excuus maar soms heb ik niet ontbeten doos de stress soms 's ochtends en dan heb ik wel honger en dan loopt dit voor mij hierop uit.
Dan begin je elke dag als je uit bed komt met een 130kg squat amiright?quote:Op maandag 8 mei 2017 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Het weekend was fantastisch gezellig. En nu weeg ik denk ik weer 130 kg. Gelukkig is het maandag.
U right.quote:Op maandag 8 mei 2017 08:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dan begin je elke dag als je uit bed komt met een 130kg squat amiright?
Nice.
Ja ik ga woensdag samen met m'n moeder (want bewindvoerster) naar een bijeenkomst hier om de hoek, om eens te kijken of het wat is en voor wat informatie. Heb al een paar mensen gesproken die er heel positief over zijn, mits je elke week braaf naar de bijeenkomsten gaat.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat wel een heel goed idee voor jou PP.
Ik denk dat als je dit serieus oppakt en je best doet, je hier ook WEL leert wat normaal gedrag is, in tegenstelling tot alle andere pogingen die je gedaan hebt.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:20 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Ja ik ga woensdag samen met m'n moeder (want bewindvoerster) naar een bijeenkomst hier om de hoek, om eens te kijken of het wat is en voor wat informatie. Heb al een paar mensen gesproken die er heel positief over zijn, mits je elke week braaf naar de bijeenkomsten gaat.
Die PT helpt voor geen zak zie ik nu in, crashdieet en sporten. Sonja bakker houdt me niet genoeg in de gaten. Dus dacht dit is misschien wel een optie.
Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dit serieus oppakt en je best doet, je hier ook WEL leert wat normaal gedrag is, in tegenstelling tot alle andere pogingen die je gedaan hebt.
Idd. Die bewustwording lijkt me wel goed voor je.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.
Het is 1 x per week, en je word elke week ook gewogen, dus dat is wel een stok achter de deur.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Idd. Die bewustwording lijkt me wel goed voor je.
Daarnaast als je wekelijsk/dagelijks naar die meetings zou kunnen gaan, zal dat ook een stok achter de deur geven denk ik/ hoop ik
Wat Cue zegt. Het is een bewustwording creeeren. Ik (en Cue ook wel denk ik) doe dit ook zo. Ik beoordeel elk product of ik het de calorien die ik mag waard vind. Voorbeeld: Vandaag was er iemand jarig, dus multivlaai taart. Dan weet ik al van mijzelf dat ik het die 350 kcal niet echt waard vindt en liever een bak kwark eet met een appel erin. (afgezien van de macro verschillen) Als iemand een zelfgemaakte appeltaart heeft gemaakt dan zou ik die wellicht wel eten omdat ik daar echt van geniet ipv plichtmatig opeet.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.
100%.quote:Op maandag 8 mei 2017 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat wel een heel goed idee voor jou PP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |