abonnement Unibet Coolblue
pi_170326181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar waarom zou Erdogan Turks grondgebied opgeven? Lijkt me niet te stroken met z'n historische verwijzingen naar het Ottomaanse rijk.
in datzelfde interview had hij erover dat onder de ottomanen er provincies waren als "lazistan en koerdistan, omdat de ottomanen zelfverzekerd genoeg waren om het toe te laten"

dus als je het vanuit erdo pov bekijkt strookt het volledig met zijn verwijzingen naar het ottomaanse rijk.

aan de andere kant kan het ook gewoon verkiezingsretoriek zijn om een paar extra stemmen te winnen, maar ik hoop eerlijk gezegd dat hij vroeg of laat net als een aantal jaar terug weer aan tafel gaat met de pkk om het gesprek aan te gaan om het conflict te begraven. nu is het momentum niet aanwezig denk ik, maar die zal zeker komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170326211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We zitten al bij de derde generatie paplepels..
cultuur / traditie waait niet zomaar weg, net als dat vlaggen zwaaien simpelweg niet past binnen de nederlandse cultuur, dat krijg je er niet zomaar in, omdat het niet past binnen de traditie en dan kijken mensen inderdaad raar op als je het wel doet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170326248
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:50 schreef Chad_Feldheimer het volgende:
De mensen hier hebben net zo goed op een dictatuur gestemd, de dictatuur van het partijkartel (VVD, D66, PVD, CDA, Groenlinks). En als er dan iemand iets anders roept; PVV, Baudet, SP dan word die verketterd, of nog erger dood geschoten zoals bij Fortuin, eigenlijk worden die dan net zo verketterd als in Turkije.
mwah, das wel heel erg zwart/wit denken, maar wat we democratie noemen is gewoon de dictatuur van de meerderheid, laten we wel wezen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 19 april 2017 @ 10:55:55 #204
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170326271
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

in datzelfde interview had hij erover dat onder de ottomanen er provincies waren als "lazistan en koerdistan, omdat de ottomanen zelfverzekerd genoeg waren om het toe te laten"

dus als je het vanuit erdo pov bekijkt strookt het volledig met zijn verwijzingen naar het ottomaanse rijk.

aan de andere kant kan het ook gewoon verkiezingsretoriek zijn om een paar extra stemmen te winnen, maar ik hoop eerlijk gezegd dat hij vroeg of laat net als een aantal jaar terug weer aan tafel gaat met de pkk om het gesprek aan te gaan om het conflict te begraven. nu is het momentum niet aanwezig denk ik, maar die zal zeker komen.
Maar een provincie Koerdistan is niet hetzelfde als een staat (die zich zou verenigen met het Koerdische gedeelte van Irak). Het is wel beter dan blijven aankloten met de Koerden.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170326272
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

cultuur / traditie waait niet zomaar weg, net als dat vlaggen zwaaien simpelweg niet past binnen de nederlandse cultuur, dat krijg je er niet zomaar in, omdat het niet past binnen de traditie en dan kijken mensen inderdaad raar op als je het wel doet.
w/ EN DEZE SMILEY DANNNN
pi_170326299
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:50 schreef Chad_Feldheimer het volgende:
De mensen hier hebben net zo goed op een dictatuur gestemd, de dictatuur van het partijkartel (VVD, D66, PVD, CDA, Groenlinks). En als er dan iemand iets anders roept; PVV, Baudet, SP dan word die verketterd, of nog erger dood geschoten zoals bij Fortuin, eigenlijk worden die dan net zo verketterd als in Turkije.
Oh? Ik wist niet dat je ook in Nederland kon worden opgepakt als je op roept PVV, Baudet of SP. Of dat je vrouw, kinderen, vader of moeder worden opgepakt als ze jou niet kunnen vinden. Of dat je bedrijf in beslag wordt genomen en de kas wordt geleegd? Of dat je paspoorten worden ingenomen? Of dat je diploma's nietig worden verklaard?

Dus nogmaals, worden die mensen net zo verketterd als in Turkije?
  woensdag 19 april 2017 @ 10:58:22 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170326310
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je kunt je beter afvragen wanneer hij geen onzin uitkraamt, met zijn selectieve geheugen.

Er zijn verschillende onderzoeken in Nederland verricht naar de Gülenbeweging. In opdracht van minister Ella Vogelaar onderzocht de AIVD de beweging en kwam tot de conclusie dat zij niet staatsgevaarlijk is en geen verontrustende activiteit voorbereidt. Kamervragen over de Gülenbeweging met de zorg dat de beweging sektarisch en segregatiebevorderend zouden zijn, werden door Martin van Bruinessen uitvoerig onderzocht en hij concludeerde dat de beweging niet sektarisch is, maar juist de integratie bevordert.

Liegen en bedriegen zit sommige mensen in het bloed, al zijn er ook goede Albanezen.
klopt

di ehele ouwe man in de USA heeft geen ene zak gedaan

het is Erdogan die zelf tegenstellingen maakt, daar is hij goed in en ondertussen heeft ie Turkije op de knieën gekregen en is alles van hem

En de lira zakt vrolijk verder tot is net zoveel waard is als eeen zimbabwaanse dollar
https://fd.nl/beurs/11980(...)a-referendum-weer-in

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 11:12:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 11:12:21 #208
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170326545
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

mwah, das wel heel erg zwart/wit denken, maar wat we democratie noemen is gewoon de dictatuur van de meerderheid, laten we wel wezen
Absolute onzin en als je dit echt denkt dan snap je niets van wat een democratie eigenlijk is.

Juist in een parlementaire democratie met de mogelijkheid om ook actief je stemrecht vorm te geven, is gewaarborgd dat ook de minderheden een stem hebben. Juist in zo'n systeem geldt niet het meeste stemmen gelden principe. In Nederland is dat, tot op het treurige en onconstructieve af, geregeld. In een echte democratie worden de minderheden beschermd en wordt hun visie meegenomen in de besluitvorming. Maar wel in verhouding tot de afmetingen van de minderheid (de vertegenwoordiging in het electoraat) en voor zover het in het algemeen belang is.

Een 'democratie' zoals die van Erdogan, waar 50%+1 het verschil maakt tussen 'ja' of 'nee' is een dictatuur van de meerderheid en zorgt er voor dat je vrij eenvoudig een systeem kunt implementeren waarin de minderheid slachtoffer wordt. In Nederland kun je als partij, en daarmee als partijleider, vrijwel onmogelijk een absolute meerderheid krijgen. En al kreeg je die wel, dan nog zijn er waarborgen (zeg maar, de rechsttaat) die er voor zorgen dat minderheden beschermd worden.

Er is, in de marge, best wel wat mis met het politieke systeem in Nederland. Maar stellen dat het een dictatuur van de meerderheid is getuigt van weinig politiek besef. Natuurlijk heeft Baudet wel een punt dat we een regenten-cultuur hebben en dat het niet zo veel uitmaakt op welke partijen je stemt. En dat daar een baantjescarrousel achter zit. Dat laatste stoort mij ook, dat eerste is inherent aan ons politieke systeem. De hele noodzaak om coalities te vormen waardoor verschillende regeringen alleen in de nuance een andere aanpak kennen, is voor de continuïteit van onze staat gewoon goed.

Een echte democratie is niet perfect, maar het is wel het minst imperfecte systeem.
  woensdag 19 april 2017 @ 11:14:39 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170326579
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Absolute onzin en als je dit echt denkt dan snap je niets van wat een democratie eigenlijk is.

Juist in een parlementaire democratie met de mogelijkheid om ook actief je stemrecht vorm te geven, is gewaarborgd dat ook de minderheden een stem hebben. Juist in zo'n systeem geldt niet het meeste stemmen gelden principe. In Nederland is dat, tot op het treurige en onconstructieve af, geregeld. In een echte democratie worden de minderheden beschermd en wordt hun visie meegenomen in de besluitvorming. Maar wel in verhouding tot de afmetingen van de minderheid (de vertegenwoordiging in het electoraat) en voor zover het in het algemeen belang is.

Een 'democratie' zoals die van Erdogan, waar 50%+1 het verschil maakt tussen 'ja' of 'nee' is een dictatuur van de meerderheid en zorgt er voor dat je vrij eenvoudig een systeem kunt implementeren waarin de minderheid slachtoffer wordt. In Nederland kun je als partij, en daarmee als partijleider, vrijwel onmogelijk een absolute meerderheid krijgen. En al kreeg je die wel, dan nog zijn er waarborgen (zeg maar, de rechsttaat) die er voor zorgen dat minderheden beschermd worden.

Er is, in de marge, best wel wat mis met het politieke systeem in Nederland. Maar stellen dat het een dictatuur van de meerderheid is getuigt van weinig politiek besef. Natuurlijk heeft Baudet wel een punt dat we een regenten-cultuur hebben en dat het niet zo veel uitmaakt op welke partijen je stemt. En dat daar een baantjescarrousel achter zit. Dat laatste stoort mij ook, dat eerste is inherent aan ons politieke systeem. De hele noodzaak om coalities te vormen waardoor verschillende regeringen alleen in de nuance een andere aanpak kennen, is voor de continuïteit van onze staat gewoon goed.

Een echte democratie is niet perfect, maar het is wel het minst imperfecte systeem.
klopt dictators hebben altijd een slechte economie, omdat men geen vertrouwen heeft in de financiële stabiliteit , men heeft altijd de neiging om goede onderneming ""aan te kopen"" voor zichzelf, of vrienden.
Nationaliseren noemen ze dat dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 11:22:43 #210
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170326729
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

in datzelfde interview had hij erover dat onder de ottomanen er provincies waren als "lazistan en koerdistan, omdat de ottomanen zelfverzekerd genoeg waren om het toe te laten"

dus als je het vanuit erdo pov bekijkt strookt het volledig met zijn verwijzingen naar het ottomaanse rijk.

aan de andere kant kan het ook gewoon verkiezingsretoriek zijn om een paar extra stemmen te winnen, maar ik hoop eerlijk gezegd dat hij vroeg of laat net als een aantal jaar terug weer aan tafel gaat met de pkk om het gesprek aan te gaan om het conflict te begraven. nu is het momentum niet aanwezig denk ik, maar die zal zeker komen.
Sterker nog, in het Ottomaanse rijk was gewoon plek voor christelijke kerken. Die moesten wel deels onder de grond gebouwd worden, want ze mochten qua hoogte niet boven het schoft van een paard uitkomen. De Ottomanen begrepen heel goed dat je onderdrukking niet bereikt door het wegdrukken van minderheden, maar door te laten zien dat zij 'zichzelf' mochten zijn dankzij de goedheid van de onderdrukker.

Erdogan doet dat overigens heel slim, die verwijzingen naar de Ottomanen. Daarmee zet hij zich duidelijk af tegen die grote Turkse held Atatürk en zijn seculiere instelling. Het is wachten tot het Turkse volk zover opgehitst is dat ze de standbeelden van Atatürk zelf neer gaan halen.
  woensdag 19 april 2017 @ 11:38:56 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170327004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Erdogan doet dat overigens heel slim, die verwijzingen naar de Ottomanen.

Daarmee zet hij zich duidelijk af tegen die grote Turkse held Atatürk en zijn seculiere instelling.
Het is wachten tot het Turkse volk zover opgehitst is dat ze de standbeelden van Atatürk zelf neer gaan halen.
ja dat gaat gebeuren , de turken laten zich wel piepelen door hun Tsaar

Democratie begrijpen de turken niet , Syriers en Irakezen ook niet , Iranezen ook niet , Lybiers ook niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170327021
quote:
Ik zou ook pissed of zijn als ik door mensen die er zelf niet mee te maken hebben van een dictator word voorzien.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170327055
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

die mokkel ziet er niet al te best uit sorry
Ah, een internet held die thuis een fotomodel heeft zitten :')

ik zie weinig zulke mooie Turkse dames in Nederland rondlopen -O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170327466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er is, in de marge, best wel wat mis met het politieke systeem in Nederland. Maar stellen dat het een dictatuur van de meerderheid is getuigt van weinig politiek besef. Natuurlijk heeft Baudet wel een punt dat we een regenten-cultuur hebben en dat het niet zo veel uitmaakt op welke partijen je stemt. En dat daar een baantjescarrousel achter zit. Dat laatste stoort mij ook, dat eerste is inherent aan ons politieke systeem. De hele noodzaak om coalities te vormen waardoor verschillende regeringen alleen in de nuance een andere aanpak kennen, is voor de continuïteit van onze staat gewoon goed.

Een echte democratie is niet perfect, maar het is wel het minst imperfecte systeem.
Er is veel mis met onze democratie. Een totaal versnippert politiek klimaat (van DENK naar de PVV) bewijst dat. Het verzet tegen de kartelpolitiek van de zittende middenpartijen laat zich duidelijk via kiezersaantallen verwoorden.

Nu men zelfs een ondemocratisch cordon sanitair heeft ingezet om de PVV buiten spel te houden, wordt de afbraak van onze zuivere politieke normen en waarden steeds duidelijker. Niet voor niets dat een nieuwkomerpartij (slechts enkele maanden oud) binnen komt op maar liefst twee zetels en nu al virtueel in aantallen groeit.

Klopt, je bereikt met zo'n aantal niet de kern van de macht maar het zegt wel iets over de zittende macht.
pi_170327596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is veel mis met onze democratie. Een totaal versnippert politiek klimaat (van DENK naar de PVV) bewijst dat. Het verzet tegen de kartelpolitiek van de zittende middenpartijen laat zich duidelijk via kiezersaantallen verwoorden.

Nu men zelfs een ondemocratisch cordon sanitair heeft ingezet om de PVV buiten spel te houden, wordt de afbraak van onze zuivere politieke normen en waarden steeds duidelijker. Niet voor niets dat een nieuwkomerpartij (slechts enkele maanden oud) binnen komt op maar liefst twee zetels en nu al virtueel in aantallen groeit.

Klopt, je bereikt met zo'n aantal niet de kern van de macht maar het zegt wel iets over de zittende macht.
Niet onderhandelen met de PVV heeft niets met een cordon sanitaire te maken maar met extreme verschillen in opvattingen. Een cordon sanitaire zou plaatsvinden als Wilders volledig genegeerd zou worden in de Kamer, maar daar is niet bepaald sprake van. :')
  woensdag 19 april 2017 @ 12:12:24 #216
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170327702
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is veel mis met onze democratie. Een totaal versnippert politiek klimaat (van DENK naar de PVV) bewijst dat. Het verzet tegen de kartelpolitiek van de zittende middenpartijen laat zich duidelijk via kiezersaantallen verwoorden.

Nu men zelfs een ondemocratisch cordon sanitair heeft ingezet om de PVV buiten spel te houden, wordt de afbraak van onze zuivere politieke normen en waarden steeds duidelijker. Niet voor niets dat een nieuwkomerpartij (slechts enkele maanden oud) binnen komt op maar liefst twee zetels en nu al virtueel in aantallen groeit.

Klopt, je bereikt met zo'n aantal niet de kern van de macht maar het zegt wel iets over de zittende macht.
Maar tegelijkertijd zie je wel dat de standpunten van de PVV onder het licht komen en dat de zittende partijen daar veel, voor zover in het algemeen belang en binnen de kaders van onze grondwet, van overnemen.

Daarbij is dat cordon sanitair rondom de PVV niet éénzijdig. Ook Wilders heeft van diverse partijen geroepen dat hij er niet mee wil regeren. Dat neemt hij natuurlijk na de verkiezingen snel terug, omdat hij voor de bühne wil kunnen roepen dat hij degene is die benadeeld wordt. Slim spel, maar iedereen met een IQ boven de 60 doorziet dat gewoon hoor.

Maar ik ben het wel met je eens dat het politieke landschap in Nederland te ver versnipperd is. Zoals ik al aangaf, het actieve kiesrecht en de bescherming van minderheden is zo ver doorgeschoten dat het niet meer constructief is.
pi_170327754
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:07 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]

Niet onderhandelen met de PVV heeft niets met een cordon sanitaire te maken maar met extreme verschillen in opvattingen. Een cordon sanitaire zou plaatsvinden als Wilders volledig genegeerd zou worden in de Kamer, maar daar is niet bepaald sprake van. :')
Negeren wordt ook een beetje moeilijk met twintig Kamerzetels.

Een cordon sanitair inzetten tijdens de verkiezingen om daarmee kiezers te ontmoedigen om op de PVV te zetten zegt iets over de frustratie van deze kartelpartijen.

Ik bedoel, we vloeken wel op de Turken maar in eigen landje is men ook ruimhartig in het weggeven van de eigen soevereiniteit aan Brussel en zo nodig het instellen van een cordon sanitair om de grootste politieke concurrent buiten spel te zetten.

Maar goed, ik voer hierover al elders een discussie. Binnen deze discussie ging het mij meer om de toename van een versplintert politiek klimaat en de inkrimping van bestaande middenpartijen als gevolg hiervan. Dat is een duidelijk signaal.
pi_170327864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:14 schreef Elzies het volgende:

[..]
.

Een cordon sanitair inzetten tijdens de verkiezingen om daarmee kiezers te ontmoedigen om op de PVV te zetten zegt iets over de frustratie van deze kartelpartijen.
Nog steeds doorzagen over een vermeend cordon sanitaire tegen een verliezer zegt des te meer iets over frustratie van de kleine man.
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:18:59 #219
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170327881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is nogal kort door de bocht. Aanklagers van de overheid hebben deze mensen laten arresteren en rechters hebben ze veroordeeld of niet. Dat ging om zaken als Ergenekon en Balyoz. Niet bepaald zaken die ik zou scharen onder 'omdat ze kritisch waren op hun beweging'.

Wel mooi, je hanteert zelfs dezelfde tactieken als Erdogan. Je neemt er 1 of 2 situaties uit van de tientallen/honderden om aan te tonen dat in alle gevallen het terroristen zouden zijn. Vervolgens doe je ook nog net alsof er sprake is van een onafhankelijke rechtsgang. Als je wilt aantonen dat er een verschil is tussen Erdogan en zijn aanhangers en Gülen en zijn aanhangers, dan bewijs je je stelling hier geen goed punt. _O-

quote:
Heb je hier ook concreet bewijs voor of ben je geen moslim en zie je dus ook geen behoefte om je bewering met feiten te staven?

Je vindt discrimineren op geloof ineens wel goed als het pro-moslim is?
quote:
Erdogan heeft een bestuurlijke functie, Gulen niet. Dictatorschap is voor de laatste dus per definitie uitgesloten. Maar misschien kun je toelichtingen geven?

Geen speld tussen te krijgen. Ik noem hem dan ook geen dictator. Ik geef aan dat hij net zo'n gek met dicatoriale trekjes is.

quote:
De ene heeft scholen geopend, de ander gesloten. Begrijp je dat verschil? Kun je ook met concrete bewijzen komen deze scholen alleen worden gebruikt om leerlingen met anti-Westerse gevoelens te indoctrineren? De verschillende inlichtingendiensten van de betreffende landen zijn het namelijk niet met je eens.

Mooi, weer hanteer je dezelfde tactiek als de Erdogan aanhangers. Die claimen namelijk ook dat Erdogan scholen heeft geopend en een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van het onderwijs in Turkije. Het is allemaal zo makkelijk en zo doorzichtig. Goedkoop populisme, verder kom je niet.

quote:
Je kunt natuurlijk ook doen of je me kent. Wat mij betreft gaat Gulen morgen dood, daar zal ik niet meer of minder om rouwen dan een willekeurig ander persoon. Het gaat mij er om dat mensen andere mensen van de zwaarst mogelijke misdaden beschuldigen, zonder ook maar met enig bewijs te komen. Nogmaals, als je geen moslim bent zijn dergelijke valse beschuldigingen van weinig waarde. Doet een moslim dit, dan is het mijn plicht om de andere moslim hierop te wijzen, want hij verspeelt hiermee zijn hier hiernamaals.
En wederom discriminatie op basis van geloof. Nou nou, je hebt het er maar druk mee.
pi_170329181
Erdogan: ik ben geen dictator

Het feest is ook op FP los, uiteraard met een stel achterlijke Erdofielen die de boel verder opleuken *O*
pi_170329394
http://www.ad.nl/buitenla(...)-objectief~a4784e95/

Turkije: Kritisch OVSE-rapport is niet objectief

quote:
Volgens de Turkse minister Mevlüt Çavuşoğlu van Buitenlandse Zaken is het kritische rapport van internationale waarnemers over het Turkse referendum niet objectief. De bewindsman vermoedt dat met opzet fouten zijn opgenomen in de tekst.

,,Het OVSE-rapport is onbetrouwbaar'', stelde Çavuşoğlu op een persconferentie in Ankara. ,,Hun waarnemingen missen objectiviteit en zijn erg partijdig.''

Geen gelijke kansen
De waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa hadden geconcludeerd dat de voor- en tegenstanders geen gelijke kansen hadden. Zo had het nee-kamp in aanloop naar het referendum nauwelijks mogelijkheden om zijn standpunten in de media bekend te maken. In de campagne in de media was vrijwel alleen ruimte voor de standpunten van het ja-kamp dat de macht van de Turkse president wil vergroten.

De grootste oppositiepartij van Turkije heeft aan het kiescollege van het land gevraagd de uitslag van het referendum ongeldig te verklaren.
Tuurlijk, vermoei je vooral niet met het toelichten waarom je denkt dat de waarnemingen niet objectief en erg partijdig waren.
pi_170330761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geloof jij dat het om een echte couppoging ging en dat deze door Gulen georkestreerd zou zijn, en niet zoals de rest van de wereld gelooft dat het om een door Erdogan gecontroleerde en misbruikte coup ging?
Was een vermoeden van mij die ik beter niet had kunnen hebben, laat staan het uiten. Misschien had ik dat aangenomen vanwege bijv. de getuigenis van generaal Hulusi Akar, maar hoe betrouwbaar is hij (met welke partij is hij verbonden)? Ik ben geen rechter, ben ook niet voor/tegen Gulen/Erdogan en heb respect voor Hizmet en wat ze doen. Dat Erdogan er achter zit vind ik ook vergezocht.
pi_170330821
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)-objectief~a4784e95/

Turkije: Kritisch OVSE-rapport is niet objectief

[..]

Tuurlijk, vermoei je vooral niet met het toelichten waarom je denkt dat de waarnemingen niet objectief en erg partijdig waren.
Dat ze überhaupt nog moeite doen.
  woensdag 19 april 2017 @ 14:49:07 #224
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170330856
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:44 schreef Tevik het volgende:

[..]

Was een vermoeden van mij die ik beter niet had kunnen hebben, laat staan het uiten. Misschien had ik dat aangenomen vanwege bijv. de getuigenis van generaal Hulusi Akar, maar hoe betrouwbaar is hij (met welke partij is hij verbonden)? Ik ben geen rechter, ben ook niet voor/tegen Gulen/Erdogan en heb respect voor Hizmet en wat ze doen. Dat Erdogan er achter zit vind ik ook vergezocht.
Dit soort false flags zijn helemaal niet raar voor gekke dictators met een napoleon-complex. Aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen kloppen en een Gülen-actie kunnen zijn.

Eigenlijk maakt het geen fuck uit, want het resultaat is hetzelfde. De staatsgreep, zo het er één was, is niet gelukt en Erdogan heeft de oppositie verder uitgeschakeld. Er is maar één winnaar in deze geschiedenis en dat is Erdogan.

De echte staatsgreep is afgelopen week gepleegd, door de President zelf.
pi_170330931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit soort false flags zijn helemaal niet raar voor gekke dictators met een napoleon-complex. Aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen kloppen en een Gülen-actie kunnen zijn.

Eigenlijk maakt het geen fuck uit, want het resultaat is hetzelfde. De staatsgreep, zo het er één was, is niet gelukt en Erdogan heeft de oppositie verder uitgeschakeld. Er is maar één winnaar in deze geschiedenis en dat is Erdogan.

De echte staatsgreep is afgelopen week gepleegd, door de President zelf.
Juist.
  woensdag 19 april 2017 @ 14:54:11 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170330957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Erdogan: ik ben geen dictator

Het feest is ook op FP los, uiteraard met een stel achterlijke Erdofielen die de boel verder opleuken *O*
Noord Korea en Zimbabwe houden ook verkiezingen
Poetin ook en Loekosjenko in Wit-Rusland ook
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Loekasjenko
ook zo een vader een echte Tsaar , vanaf 1994 heeft ie ALLE verkiezingen gewonnen *O* :W 8)7 |:(

https://www.bloomberg.com(...)onal-assembly-duties
wat wil die maffe Erdolf nu zeggen hiermee

Hij moet eens naar de koers van de Turkse lira kijken , dan weet ie hoe de wereld erover denkt, de turkse lira is nu slechts 25% van 6 jaar terug en zakt naar NUL.
http://www.dekritischebel(...)t-op-turkse-lira-24/




[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 19:32:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 15:28:53 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170331706
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_op_Wilders__.html

nou nou vermoord
gewoon kiezen ,
Of Turkse Nationaliteit , Of Nederlandse Nationaliteit

Het moet niet mogelijk zijn dat mensen uit heimwee hun geboorteland in de ellende storten, dat is alles , ga dan daar wonen als je een held bent die op een dictator gaat stemmen

quote:
De Turkse minister verweet de PVV-leider er fascistische denkbeelden op na te houden. ,,

Dus mensen die 'ja' gestemd hebben mogen niet leven, moeten verbannen of vermoord worden'', zei Çavusoglu


[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 18:54:17 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170336847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is vrij simpel, beide hebben (onder het mom van staatsgreep of voorbereidingen daarop) in het vrij recente verleden gezorgd voor het arresteren en vervolgen van journalisten, rechters en oppositie omdat ze kritisch waren op hun beweging. Erdogan en Gülen streven exact hetzelfde na, namelijk een Groot Islamitisch Turkije en een Islamisering van de Westerse wereld. Het zijn beide dictatoriale engnekken.

Dat de één een schooltje meer heeft geopend dan de andere is gerommel in de marge, zeker als die scholen alleen worden gebruikt om de leerlingen te indoctrineren met anti-Westerse gevoelens.

Maar die discussie met jou heeft totaal geen zin, omdat je alleen maar blijft hangen in je adoratie voor Gülen. Je wilt alleen maar horen wat men er bij jou in gestampt heeft met Gülen-propaganda. De enige reden waarom Gülen en Erdogan uiteindelijk uit elkaar zijn gegroeid in hun bewegingen, is dat Erdogan het Turkse volk zijn wil van bovenaf wilde opleggen en Gülen van onderop via indoctrinatie en misleiding. Kennelijk heeft dat bij jou goed gewerkt.
Had het niet beter kunnen verwoorden _O_
  woensdag 19 april 2017 @ 20:21:05 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170338236
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Had het niet beter kunnen verwoorden _O_
President Bouterse ook zo n lekkertje net als Erdogan, zo een land helemaal leegstelen en een waardeloze munt
https://www.trouw.nl/home(...)n-weer-won~a7d26e0d/


quote:
Een verleden als couppleger en dictator.

Hoofdverdachte van de Decembermoorden, de moord op vijftien critici van zijn militaire regime in 1982.

Desi Bouterse, sinds 2010 president van Suriname, torst een schimmig verleden met zich mee.

Toch lijkt hij volgens de voorlopige verkiezingsuitslagen af te stevenen op een nieuwe verkiezingsoverwinning


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 21:06:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170340303
Dan is er deze gek ook nog :')

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2017 21:19:49 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 21:45:47 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170341187
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:19 schreef Triggershot het volgende:
Dan is er deze gek ook nog :')
Er zijn net zoveel dictaturen als democratieën

De dictaturen draaien financieel economisch zeer slecht , maar dat maakt kennelijk niet uit

Alleeen in Gambia is men erin geslaagd een dictator het veld te laten ruimen, met medename van al zijn luxe autos en goud
http://nos.nl/artikel/214(...)rekt-na-22-jaar.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 21:47:13 #232
464976 Seuteltotsucces
Hoi ik heb een sleutel
pi_170341250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zijn net zoveel dictaturen als democratieën

De dictaturen draaien financieel economisch zeer slecht , maar dat maakt kennelijk niet uit
China draait wel goed moet ik zeggen.
Het is een mooie sleutel
  woensdag 19 april 2017 @ 21:48:05 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170341282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:47 schreef Seuteltotsucces het volgende:

[..]

China draait wel goed moet ik zeggen.
China is geen dictatuur., Noord Korea wel , Zuid Korea niet

China wordt aangestuurd door het centraal comité 150 leden, de coalitie zeg maar
Die bestaat uit gekozen leden uit het congres 3000 leden

https://nl.wikipedia.org/(...)Volksrepubliek_China

quote:
Centrale staatsinrichting[bewerken]
Bovenaan de ingewikkelde piramide van de bestuursinrichting van de CCP staat het Nationaal Volkscongres, met ongeveer 3000 leden.

De leden worden voor vijf jaar gekozen en komen slechts een keer per jaar bij elkaar.
De leden worden gekozen door de provincies, de autonome gebieden, de stadsgewesten onder centraal gezag en de strijdkrachten.
Dit congres wordt vaak gezien als een soort van 'applauscomité'.

Het heeft zeker bepaalde bevoegdheden zoals het beslissingsrecht over kwesties van oorlog en vrede, maar het wordt meestal geacht zijn goedkeuring te verlenen aan het economische beleid van de regering.

De meest ruime bevoegdheden worden uitgeoefend door een permanent comité.

Ongeveer 150 leden uit het congres hebben een zetel in dit permanent comité.
Zij hebben ook de macht om onjuiste besluiten van provinciale besturen, autonome gebieden etc. te wijzigen of in zijn geheel in te trekken.

Ook beslissen zij over de benoeming en ontslagen van de leden van de Staatsraad (het kabinet).
De Staatsraad bestaat uit de minister-president, de vicepremier, de ministers en de ministers die aan het hoofd van enkele commissies staan.

De Staatsraad is het belangrijkste uitvoerend bestuursorgaan en is eigenlijk ook het uitvoerend orgaan voor het congres en het permanent comité.


[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 21:54:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170341402
Lachen hoe gisteren zo'n achterlijke Erdo-pijper bij Pauw werd klem geluld.

http://pauw.vara.nl/media/372271
  woensdag 19 april 2017 @ 21:58:41 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170341666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:47 schreef Seuteltotsucces het volgende:

[..]

China draait wel goed moet ik zeggen.
Hier is een lijst net autocratische bewinden
is al bijgewerkt met President Erdogan zag ik
Democraat is trouwens een scheldwoord in Rusland
Dictaturen worden gekenmerkt door een torenhoge rente om de waardeloos geworden valuta te steunen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Autocratie

quote:
In sommige gevallen, zoals Adolf Hitler in nazi-Duitsland, kan een dictator op ogenschijnlijk democratische wijze aan de macht gekomen zijn.

Eenmaal aan de macht schakelde Hitler de democratische instituties geleidelijk aan uit.
Andere autocraten die op democratische wijze aan de macht kwamen waren onder anderen Ferdinand Marcos, Papa Doc en recentelijk Recep Tayyip Erdogan .


[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2017 22:35:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170342492
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lachen hoe gisteren zo'n achterlijke Erdo-pijper bij Pauw werd klem geluld.

http://pauw.vara.nl/media/372271
"200 nog wat journalisten vast" euh euh mm euhh "ja maar stel je zit in een auto met wapens en je rijdt naar het oosten" :|W

En als ik ze aarswormen noem, dan raken ze beledigd.
pi_170343139
http://www.ad.nl/politiek(...)turkije-op~a099a7d1/

'Schort EU-onderhandelingen met Turkije op'

quote:
REFERENDUM|Turkije kan na het referendum van afgelopen weekend geen lid meer worden van de Europese Unie, zo vindt de Tweede Kamer. Het kabinet moet er in Brussel voor pleiten definitief de stekker uit het toetredingsproces te trekken, bleek vanavond tijdens een debat.

Een krappe meerderheid van de Turkse kiezers stemde zondag voor een grondwetswijziging waardoor president Erdogan meer macht krijgt. Volgens de Kamer holt hij daarmee de democratie verder uit en drijft het land verder af van Europese waarden. Joël Voordewind van de ChristenUnie vindt dat Turkije zelf kiest zich af te wenden van Europa. ,,Waar wacht de EU dan nog op?”, vroeg hij zich af. Volgens de PVV hoort Turkije ‘niet bij Europa’.

De onderhandelingen tussen de EU en Turkije over toetreding zijn al jaren geleden in de ijskast gezet. Volgens VVD-Kamerlid Han ten Broeke is het de vraag wie de stekker eruit trekt. ,,Gaat dat Erdogan dat zelf doen?” Daar moet de EU niet op wachten, meent SP’er Renske Leijten. ,,Stop dan ook formeel met de toetredingsonderhandelingen.”

Ten Broeke wees echter ook op de Nederlandse handelsbelangen en de vluchtelingendeal met Turkije. Bovendien is de kans van slagen in Brussel klein, zo zei hij. ,,Dan is het als een grote bos bloemen naar Ankara.”

Banden verkoelen
Leijten riep het kabinet ook op om de ‘warme banden’ met Turkije te verkoelen en de banden met de Turkse moskeeorganisatie Diyanet te verbreken. Eerder op de dag schreef het kabinet dat het niet van plan is dat te doen, terwijl een Kamermeerderheid daar wel om had gevraagd.

Het volledig verbieden van buitenlandse financiering tast volgens de regering de grondwettelijke vrijheden aan. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt stelde dat Oostenrijk het wel heeft gedaan. ,,Waarom kunnen wij dat niet doen?” Hij vroeg het kabinet dat nogmaals te bekijken.

Volgens Denk-fractieleider Tunahan Kuzu wordt er met twee maten gemeten. Het uitslag van het Britse referendum over de Brexit werd gerespecteerd, maar de Turkse uitslag ‘bij voorbaat niet’. Leijten noemde het ongepast dat Kuzu deze twee uitslagen met elkaar vergelijkt. Zij wees er op dat verkiezingswaarnemers van de OVSE hebben gesteld dat het referendum in Turkije – in tegenstelling tot het referendum in het Verenigd Koninkrijk – niet eerlijk is verlopen.

In het debat waarbij de situatie in kandidaat-lidstaat Turkije aan de orde kwam, werd ook gesproken over het land dat de EU juist wil verlaten. Op 29 april staat een Europese top geheel in het teken van het naderende vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de EU. De Kamer wil, net als het kabinet, niet dat de Brexit een ‘vechtscheiding’ wordt.
Mooie reactie van Leijten op het treurige relaas van de ambtenaar van Erdogan Kuzu. Ik vraag mij af wat zijn intelligente weerwoord was geweest.
pi_170343230
Albania must watch out for FETO, warns Turkish official

quote:
Albania should be watch out for the dangerous Fetullah Terrorist Organization (FETO), the group behind last July’s defeated coup in Turkey, urged a visiting Turkish official Wednesday.

"They need to be very careful. Albania is in fact going through a very sensitive process. It seems that a terrorist organization in Turkey that can’t reach its goals and can’t find safe haven anymore is making a great effort to carve out new areas for itself," Food, Agriculture and Livestock Minister Faruk Celik said in Albania's capital Tirana, where he is paying an official visit to boost bilateral trade.

Celik characterized FETO as a sneaky and dangerous organization.

Led by U.S.-based Fetullah Gulen, FETO is accused of orchestrating the July 15 coup plot -- which left 249 people martyred and some 2,200 injured -- as well as being behind a long-running campaign to overthrow the state through the infiltration of Turkish institutions, particularly the military, police, and the judiciary.

Speaking about FETO members fleeing Turkey to become fugitives in other countries, Celik said that one of those countries is Albania.

"The important thing is that the government is aware of this. As a friendly country, we provide them the information. The rest is their own responsibility," said Celik.

He stressed that Turkey does not interfere in the internal affairs of any country, including ones in the Balkans.
Al die Gulenistische sletjes eruit _O_
  woensdag 19 april 2017 @ 22:36:54 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.ad.nl/politiek(...)turkije-op~a099a7d1/

'Schort EU-onderhandelingen met Turkije op'

[..]

Mooie reactie van Leijten op het treurige relaas van de ambtenaar van Erdogan Kuzu. Ik vraag mij af wat zijn intelligente weerwoord was geweest.
Dan zal Erdogan de EU wel weer van fascisme betichten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 22:37:25 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343259
quote:
17s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:36 schreef Triggershot het volgende:
Albania must watch out for FETO, warns Turkish official

[..]

Al die Gulenistische sletjes eruit _O_
hou toch op met je gulen joh.

Die heeft er helemaal niets me te maken

http://www.telegraaf.nl/b(...)est_Venezuela__.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170343314
Na Marokko ook Albanië verlost van de Pooier Hocaefendi. :Y
pi_170343496
Opzich erken ik het referendum wel gewoon, geloof best dat een meerderheid voor was.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:48:32 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343621
quote:
17s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:38 schreef Triggershot het volgende:
Na Marokko ook Albanië verlost van de Pooier Hocaefendi. :Y
ja als je niets weet te zeggen dan klets je gewoon wat onzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 22:49:06 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich erken ik het referendum wel gewoon, geloof best dat een meerderheid voor was.
dom volk dus , gestoorde idioten

een Tsaar kiezen , Een Vader

net als in Venezuela
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170343650
Mijn nicht is docente in 1 van die Balkan landen, zwaar fetocu. Niet leuk voor haar :( :D
pi_170343669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich erken ik het referendum wel gewoon, geloof best dat een meerderheid voor was.
Nu wordt Armenië weer een stukje van Turkije. Ffkes referendum houden :Y
pi_170343680
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich erken ik het referendum wel gewoon, geloof best dat een meerderheid voor was.
Het doet helemaal niet ter zake. Turkije is effectief allang een dictatuur; de oppositie dwarsbomen, kranten en tv-zenders sluiten, critici opsluiten, mensen intimideren, noem maar op. Deze uitslag, die je van tevoren allang kon zien aankomen, bevestigt de islamitische dictatuur nog eens. Het maakt geen moer uit of die uitslag eerlijk tot stand is gekomen. Het gaat alleen maar om macht. Erdogan had de macht allang.

De EU moet niet alleen de toetredingsonderhandelingen met deze schurkenstaat definitief beëindigen, maar verder ook de banden zo veel mogelijk verbreken. Verder is een economische boycot nodig. Hoe sneller de economie verslechtert en de armoede in Turkije toeneemt, des te eerder komt de bevolking in opstand tegen dictator Erdogan.
pi_170343698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hou toch op met je gulen joh.

Die heeft er helemaal niets me te maken

http://www.telegraaf.nl/b(...)est_Venezuela__.html
Er is een zondebok nodig om de misdaden van Erdogan te kunnen verbloemen en wat is er makkelijker dan de meest vreedzame grote groep op de korrel te nemen? Je weet immers dat ze geen geweld zullen gebruiken en al zeker geen wapens. Uitstekende keuze om misbruik van te maken.
pi_170343703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het doet helemaal niet ter zake. Turkije is effectief allang een dictatuur; de oppositie dwarsbomen, kranten en tv-zenders sluiten, critici opsluiten, mensen intimideren, noem maar op. Deze uitslag, die je van tevoren allang kon zien aankomen, bevestigt de islamitische dictatuur nog eens. Het maakt geen moer uit of die uitslag eerlijk tot stand is gekomen. Het gaat alleen maar om macht. Erdogan had de macht allang.

De EU moet niet alleen de toetredingsonderhandelingen met deze schurkenstaat definitief beëindigen, maar verder ook de banden zo veel mogelijk verbreken. Verder is een economische boycot nodig. Hoe sneller de economie verslechtert en de armoede in Turkije toeneemt, des te eerder komt de bevolking in opstand tegen dictator Erdogan.
De haat zit diep he :D
  woensdag 19 april 2017 @ 22:52:08 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343716
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het doet helemaal niet ter zake. Turkije is effectief allang een dictatuur; de oppositie dwarsbomen, kranten en tv-zenders sluiten, critici opsluiten, mensen intimideren, noem maar op. Deze uitslag, die je van tevoren allang kon zien aankomen, bevestigt de islamitische dictatuur nog eens. Het maakt geen moer uit of die uitslag eerlijk tot stand is gekomen. Het gaat alleen maar om macht. Erdogan had de macht allang.

De EU moet niet alleen de toetredingsonderhandelingen met deze schurkenstaat definitief beëindigen, maar verder ook de banden zo veel mogelijk verbreken. Verder is een economische boycot nodig. Hoe sneller de economie verslechtert en de armoede in Turkije toeneemt, des te eerder komt de bevolking in opstand tegen dictator Erdogan.
Datzeker

Inderdaad een schurkenstaat
Straks gaat Poetin ook Erdogan helpen met bombarderen als de eigen piloten het niet aankunnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170343719
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:49 schreef xaban06 het volgende:
Mijn nicht is docente in 1 van die Balkan landen, zwaar fetocu. Niet leuk voor haar :( :D
De trots van de familie dus. Had ik maar zo'n familielid om trots op te zijn.
pi_170343724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:49 schreef xaban06 het volgende:
Mijn nicht is docente in 1 van die Balkan landen, zwaar fetocu. Niet leuk voor haar :( :D
Je nichtje verdient beter dan bij zo een puşt te werken. :Y
pi_170343740
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

De haat zit diep he :D
Als je met die haat doelt op aanhangers van de politieke islam, die met geweld hun religieuze regels aan anderen opdringen, dan heb je daar volledig gelijk in, ja.
pi_170343753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De trots van de familie dus. Had ik maar zo'n familielid om trots op te zijn.
Ze kan Turkije niet meer in, nou ja, kan wel, maar risico dat ze wordt opgepakt. Is zielig.
pi_170343791
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu wordt Armenië weer een stukje van Turkije. Ffkes referendum houden :Y
Vermits de handhavers Circassiers en het hogere bestuur Levantines/Bosniërs/Joden zijn zou het voor de gemiddelde Armeniër nog best weleens goed kunnen uitpakken.
Gewoon autonomie geven zoals Tsetsjenie in Rusland en het nieuwe Armenië is binnen twintig jaar zeker zo welvarend als Cyprus.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:55:15 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170343798
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ze kan Turkije niet meer in, nou ja, kan wel, maar risico dat ze wordt opgepakt. Is zielig.
Heeft ze iig een prima reden om dat steeds naarder wordend land te mijden en zich te richten op haar toekomst in haar nieuwe vaderland.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170343816
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ze kan Turkije niet meer in, nou ja, kan wel, maar risico dat ze wordt opgepakt. Is zielig.
Waarom? Ze is toch terrorist in jouw ogen? Ik zou geen medelijden hebben als ik een terrorist in de familie had.
pi_170343821
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vermits de handhavers Circassiers en het hogere bestuur Levantines/Bosniërs/Joden zijn zou het voor de gemiddelde Armeniër nog best weleens goed kunnen uitpakken.
Gewoon autonomie geven zoals Tsetsjenie in Rusland en het nieuwe Armenië is binnen twintig jaar zeker zo welvarend als Cyprus.
Moet lukken met het millet-systeem.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:00:35 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom? Ze is toch terrorist in jouw ogen? Ik zou geen medelijden hebben als ik een terrorist in de familie had.
massa mensen mogen Turkije niet in en niet uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 april 2017 @ 23:02:07 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343934
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heeft ze iig een prima reden om dat steeds naarder wordend land te mijden en zich te richten op haar toekomst in haar nieuwe vaderland.
Ja Turkije wordt een raar land , heel raar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170343939
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170343963
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moet lukken met het millet-systeem.
Daar ben ik zeker voor, alhoewel Erdokhan zijn Bilal wel zal aanstellen als landheer van het nieuwe wingewest en Bilal kan bitter weinig.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:03:50 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170343972
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:02 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is de juiste benadering ja

Pleurop bloempjes voor erdo
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170343986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

massa mensen mogen Turkije niet in en niet uit
Klopt, maar het kwartje valt bij de meesten pas als het de eigen familie raakt.
pi_170344057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

massa mensen mogen Turkije niet in en niet uit
Denk ook eens aan de gelukzoekers uit Afghanistan ;( zij willen ook een blond wijf, een golf 5 en een Miele.
pi_170344064
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Daar ben ik zeker voor, alhoewel Erdokhan zijn Bilal wel zal aanstellen als landheer van het nieuwe wingewest en Bilal kan bitter weinig.
Eerder zijn schoonzoon

http://www.ad.nl/home/sch(...)se-premier~a45c0d8d/

Nu nog minister van Energiezaken en mede-onderhandelaar om met Flynn Gulen illegaal het land uit te krijgen:

http://dailycaller.com/20(...)-fire-michael-flynn/
pi_170344112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerder zijn schoonzoon

http://www.ad.nl/home/sch(...)se-premier~a45c0d8d/

Nu nog minister van Energiezaken en mede-onderhandelaar om met Flynn Gulen illegaal het land uit te krijgen:

http://dailycaller.com/20(...)-fire-michael-flynn/
Dat is ook een goede ja, dan kan Bilal de Turkse franchise van Brinks gaan leiden want hij schijnt goed met het fysiek verplaatsen van geld te zijn.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:10:24 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170344114
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Denk ook eens aan de gelukzoekers uit Afghanistan ;( zij willen ook een blond wijf, een golf 5 en een Miele.
Daar is niets mis mee, mits ze voldoende heroïne meenemen om te verkopen, ze moeten wel zien dat ze Europa inkomen dan , dat valt niet mee, gezien al die grote hekken in macedonie en Bulgarije en als de Taliban het goed vind
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170344131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee
Zeker niet, er is geen betere.
pi_170344180
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is ook een goede ja, dan kan Bilal de Turkse franchise van Brinks gaan leiden want hij schijnt goed met het fysiek verplaatsen van geld te zijn.
Ooh, je doelt op het fysiek verplaatsen zoals ook in het volgende filmpje (met Engelse ondertiteling) is te zien:

pi_170344224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ooh, je doelt op het fysiek verplaatsen zoals ook in het volgende filmpje (met Engelse ondertiteling) is te zien:

Jij snapt het ;)
  woensdag 19 april 2017 @ 23:16:23 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170344243
Dictaturen zijn bovengrondse maffia
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170344426
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Daar ben ik zeker voor, alhoewel Erdokhan zijn Bilal wel zal aanstellen als landheer van het nieuwe wingewest en Bilal kan bitter weinig.
InshaAllah Abi. :@
  donderdag 20 april 2017 @ 07:52:59 #275
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170346719
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

De haat zit diep he :D
Ik lees geen haat, ik lees weloverwogen woorden met inhoud. Maar dat zal voor sommige wel niet te begrijpen zijn als inhoud gericht is op iets waar ze zelf in geloven omdat ze geindoctrineerd zijn.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:17:03 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170347551
http://www.telegraaf.nl/t(...)jn_vervelend___.html

'Toeter-Turken zijn vervelend'
Gisteren, 19:17
De VVD-fractie in Rotterdam wil alle Turken die toeterend rondreden na het referendum op de bon slingeren.

http://www.telegraaf.nl/t(...)de_gevangenen__.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170348925




[ Bericht 23% gewijzigd door Slayage op 20-04-2017 11:10:58 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170348956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:16 schreef michaelmoore het volgende:
Dictaturen zijn bovengrondse maffia
ik heb de belastingdienst altijd als de bovengrondse maffia gezien :Y

death and taxes, je kan er nooit omheen })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 april 2017 @ 11:25:12 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170350396
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb de belastingdienst altijd als de bovengrondse maffia gezien :Y

Nee, dat is de gezamelijke pot waar onze onkosten uit betaald worden
en jij je uitkering uit krijgt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 april 2017 @ 11:26:05 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170350410
quote:
lekker blijven staan dan joh

zal de nederlanders een worst zijn als jullie je land naar het grootje helpen


quote:
Al jaren spreekt president Erdogan over de tijd van de Osmanen, toen de macht van de sultans zich uitstrekte van de Balkan tot aan Jemen.

Het rijk was het centrum van de islamitische wereld, haar legers werden gevreesd.

Of de huidige leider van Turkije zich op enig moment tot een nieuwe sultan uit zal roepen
Hij is er gek genoeg voor, alleen heeft ie der geen geld voor , tenzij die saudi arabie zo gek krijgt om mee te doen aan een wereldoorlog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170350473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, dat is de gezamelijke pot waar onze onkosten uit betaald worden
en jij je uitkering uit krijgt
neemt niet weg dat ik gedwongen wordt om het af te staan en anderen met mijn geld aan de haal gaan. dat zijn gewoon maffia praktijken, hoe je het ook bekijkt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 april 2017 @ 11:30:48 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170350485
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

neemt niet weg dat ik gedwongen wordt om het af te staan en anderen met mijn geld aan de haal gaan. dat zijn gewoon maffia praktijken, hoe je het ook bekijkt.
nee,
jjij rijd ook over de wegen en geniet van scholen en werk

Erdogan is diefstal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170350504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee,
jjij rijd ook over de wegen en geniet van scholen en werk

Erdogan is diefstal
het wordt door mijn strot geduwd...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 april 2017 @ 11:33:17 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170350528
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

het wordt door mijn strot geduwd...
nee
jij woont hier
ga dan ergens anders wonen
ga daar je uitkering halen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170350539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee
jij woont hier
ga dan ergens anders wonen
ga daar je uitkering halen

[ afbeelding ]
verandert niks aan het feit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 april 2017 @ 11:34:46 #287
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170350557
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

verandert niks aan het feit
wij kiezzen geen dictator, dan kost het net zoveel maar krijg je er niks dan ellende voor terug
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170350610
quote:
belastingdienst = maffia
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 12:12:04 #289
8781 crew  Frutsel
pi_170351210
quote:
Inval bij online-medium Turkije

ISTANBUL - De Turkse politie heeft donderdag een inval gedaan bij het online-medium Sendika.org in Istanbul. Hoofdredacteur Ali Ergin Demirhan werd meegenomen omdat hij weigert de uitslag van het grondwetsreferendum van afgelopen zondag te erkennen, liet het door linkse activisten gerunde medium weten. De computer en mobiele telefoon van Demirhan werden in beslag genomen.

De website was donderdag vanuit Turkije niet meer bereikbaar. Bij het oproepen ervan verscheen de informatie dat deze op bevel van de rechter als ,,voorzorgsmaatregel'' gesloten was.
:')
  donderdag 20 april 2017 @ 12:42:30 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170351748
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

belastingdienst = maffia
nee belastingdienst is on ze gezamenlijke pot die we gezamenlijk besteden aan collectieve onkosten , uitkeringen, zorg , wegen , defensie , onderwijs
dictatuur is maffia
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170354255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee belastingdienst is on ze gezamenlijke pot die we gezamenlijk besteden aan collectieve onkosten , uitkeringen, zorg , wegen , defensie , onderwijs
dictatuur is maffia
En je spullen en je woning van je afneemt, desnoods met geweld, als jij niet het resultaat van je arbeid afstaat aan indirect Turkije, Griekenland en een keur aan andere projecten.

Opzich kenmerken van de maffia.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:55:28 #292
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170354464
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En je spullen en je woning van je afneemt, desnoods met geweld, als jij niet het resultaat van je arbeid afstaat aan indirect Turkije, Griekenland en een keur aan andere projecten.

Opzich kenmerken van de maffia.
Als je je niet kunt vinden in de democratie, dan kun je natuurlijk nu naar Turkije verhuizen.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:56:46 #293
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170354484
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

:')
Onafhankelijke rechtspraak, groot goed.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:03:35 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170354624
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En je spullen en je woning van je afneemt, desnoods met geweld, als jij niet het resultaat van je arbeid afstaat aan indirect Turkije, Griekenland en een keur aan andere projecten.

Opzich kenmerken van de maffia.
belasting moet je betalen, daar heb je ook de voordelen van

anders moet je niet in Nederland gaan wonen
ga dan naar erdogan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 april 2017 @ 15:03:49 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170354631
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je je niet kunt vinden in de democratie, dan kun je natuurlijk nu naar Turkije verhuizen.
Dat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170355445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je je niet kunt vinden in de democratie, dan kun je natuurlijk nu naar Turkije verhuizen.
Dat is natuurlijk gewoon onzin.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:59:40 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170355765
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:43 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon onzin.
Onzin met onzin bestrijden.
pi_170355849
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Onzin met onzin bestrijden.
Zoals de CHP van Soros zou zeggen: hayir!
  donderdag 20 april 2017 @ 16:08:49 #299
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170355949
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zoals de CHP van Soros zou zeggen: hayir!
Ik spreek geen Turks.
pi_170355991
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:08 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik spreek geen Turks.
Soros ook niet maar dat let hem niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')