abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170455921
Ik ben ook erg benieuwd hoe verder het onderzoek gaat over het geest en het lichaam. Het is natuurlijk bekend dat stress het immuunsysteem beïnvloed. Er zijn flink wat onderzoekers die nou de theorie hebben dat aandoeningen veroorzaakt wordt door bepaalde emoties te onderdrukken bijvoorbeeld; ''nooit voor je eigen opkomen en altijd maar iedereen zijn zin geven''. Ze hebben alle verhalen van mensen die MS of bijvoorbeeld kanker naast elkaar gelegd om te kijken wat de geschiedenis van de mensen en wat voor trauma's ze bijvoorbeeld hebben. Daarom schijnt dat neurologische aandoeningen tegenwoordig vaak voorkomen omdat vele mensen constant hun hersenen aan het werk te zetten zonder enige vorm van rust te nemen. Bij jullie zelf kunnen jullie het ook wel herkennen als je flinke stress krijgt je sneller lichamelijke klachten krijgt.
Dan zou heel het medische gebied onder de loep genomen moeten worden ende vraag is hoever kunnen we dit zelf beïnvloeden.
pi_170455941
Nooit voor je eigen wat opkomen?
Conscience do cost.
pi_170455962
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:44 schreef Propps het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe verder het onderzoek gaat over het geest en het lichaam. Het is natuurlijk bekend dat stress het immuunsysteem beïnvloed. Er zijn flink wat onderzoekers die nou de theorie hebben dat aandoeningen veroorzaakt wordt door bepaalde emoties te onderdrukken bijvoorbeeld; ''nooit voor je eigen opkomen en altijd maar iedereen zijn zin geven''. Ze hebben alle verhalen van mensen die MS of bijvoorbeeld kanker naast elkaar gelegd om te kijken wat de geschiedenis van de mensen en wat voor trauma's ze bijvoorbeeld hebben. Daarom schijnt dat neurologische aandoeningen tegenwoordig vaak voorkomen omdat vele mensen constant hun hersenen aan het werk te zetten zonder enige vorm van rust te nemen. Bij jullie zelf kunnen jullie het ook wel herkennen als je flinke stress krijgt je sneller lichamelijke klachten krijgt.
Dan zou heel het medische gebied onder de loep genomen moeten worden ende vraag is hoever kunnen we dit zelf beïnvloeden.
Ik geloof best dat stress nadelige effecten heeft op zowel je lichaam maar ook tijdens ziekte/infectie maar dat emoties ziektes veroorzaken zoals MS of kanker gaat mij wat te ver.
pi_170456323
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik geloof best dat stress nadelige effecten heeft op zowel je lichaam maar ook tijdens ziekte/infectie maar dat emoties ziektes veroorzaken zoals MS of kanker gaat mij wat te ver.
Een nieuw idee is het niet en er worden steeds meer onderzoeken uitgebracht die dit beamen. in de geschiedenis zagen ze het nooit als twee losse delen.
Een feit is op dit moment nog steeds dat we niet weten waar MS, Alzheimer, Kanker of de meeste aandoeningen vandaan komen, waarom krijgt de ene er wel last van en de andere niet. Tuurlijk hebben bepaalde aandoeningen een lichte invloed op factoren van buiten.

Kijk naar wat voor aandoeningen ze het placebo effect onderzoeken.

Dit is wel interessant om is te beluisteren:
  maandag 24 april 2017 @ 16:07:11 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170456504
We weten niet waar kanker vandaan komt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_170458259
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:07 schreef ATuin-hek het volgende:
We weten niet waar kanker vandaan komt?
Dat klopt...
  maandag 24 april 2017 @ 17:51:25 #107
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170458358
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:43 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat klopt...
Spreek voor jezelf en niet de wetenschap aub.
1 + 1 = blauw
pi_170458428
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf en niet de wetenschap aub.
De wetenschap verteld dat we niet weten waar aandoeningen precies vandaan komen en waarom mensen bepaalde aandoeningen krijgen en sommige niet. Als je iets anders hebt gevonden zou ik het graag willen weten.
  maandag 24 april 2017 @ 18:04:11 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170458610
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:43 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat klopt...
En alles wat bekend is over kankerverwekkende stoffen, DNA schade, en hoe dit tot kanker kan leiden dan?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 18:20:14 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_170458901
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:55 schreef Propps het volgende:

[..]

De wetenschap verteld dat we niet weten waar aandoeningen precies vandaan komen en waarom mensen bepaalde aandoeningen krijgen en sommige niet. Als je iets anders hebt gevonden zou ik het graag willen weten.
Als je dat gebied betreedt kom je al snel uit bij de kankerisjeeigenschuld-maffia.
pi_170458932
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En alles wat bekend is over kankerverwekkende stoffen, DNA schade, en hoe dit tot kanker kan leiden dan?
Dat geef ik net aan dat het beinvloed kan worden door iets van buiten. We maken heel ons leven kankercellen aan alleen ons immuunsysteem lost het voor ons op. Maar dan hebben we de oorzaak nog niet gevonden van kanker en andere aandoeningen.
  maandag 24 april 2017 @ 18:27:01 #112
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170459025
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:55 schreef Propps het volgende:

[..]

De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Het grootste probleem in de vinger leggen op exacte oorzaken, is dat het vaak geen exacte oorzaak heeft. De ontwikkeling van deze ziekte is lang en de aanleidingen talloos.
1 + 1 = blauw
  maandag 24 april 2017 @ 18:34:50 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170459167
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:21 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat geef ik net aan dat het beinvloed kan worden door iets van buiten. We maken heel ons leven kankercellen aan alleen ons immuunsysteem lost het voor ons op. Maar dan hebben we de oorzaak nog niet gevonden van kanker en andere aandoeningen.
En hoe zou daaruit volgen dat we niets weten over het ontstaan van kanker? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_170459171
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:27 schreef Kamina het volgende:

[..]

De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Het grootste probleem in de vinger leggen op exacte oorzaken, is dat het vaak geen exacte oorzaak heeft. De ontwikkeling van deze ziekte is lang en de aanleidingen talloos.
Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet...
Dat zijn ze juist op dit moment aan het onderzoeken, ik geef alleen aan dat er op dit moment steeds meer te weten is gekomen over het lichaam en de geest en dat er aanwijzingen zijn met het leven wat je hebt geleid en aandoeningen. Dit is een heel ander perspectief dan de huisige behandelingen want dat draait alleen maar op symptoom bestrijding en niet kijken waar de oorzaak ligt.
Ideeën maken de wereld beter, zolang dat er niet is komt er geen vooruitgang.
De wetenschap staat nog zo in zijn kinderschoenen dat we moeten oppassen dat we niet denken dat we alles al weten.
  maandag 24 april 2017 @ 18:37:00 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170459202
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:35 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat zijn ze juist op dit moment aan het onderzoeken, ik geef alleen aan dat er op dit moment steeds meer te weten is gekomen over het lichaam en de geest en dat er aanwijzingen zijn met het leven wat je hebt geleid en aandoeningen. Dit is een heel ander perspectief dan de huisige behandelingen want dat draait alleen maar op symptoom bestrijding en niet kijken waar de oorzaak ligt.
De wetenschap staat nog zo in zijn kinderschoenen dat we moeten oppassen dat we niet denken dat we alles al weten.
De wereld is niet zo zwart wit.
Onikaan ni ov dovah
pi_170459261
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De wereld is niet zo zwart wit.
Verklaar je nader...?
  maandag 24 april 2017 @ 19:15:36 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170460231
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:39 schreef Propps het volgende:

[..]

Verklaar je nader...?
Dat we niet alles weten betekend niet dat we niets weten.
Onikaan ni ov dovah
pi_170460662
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat we niet alles weten betekend niet dat we niets weten.
Dat zeg ik ook niet...het enige wat ik aangeef is dat de wetenschap nog niet heel lang bestaat en dat we langzamerhand achter nieuwe dingen komen. Maar we moeten ook niet denken dat we met de informatie van nu al een conclusie kunnen trekken hoe het menselijke lichaam en het brein in elkaar zit want dit is zo complex.
  maandag 24 april 2017 @ 19:35:05 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170460804
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:30 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet...het enige wat ik aangeef is dat de wetenschap nog niet heel lang bestaat en dat we langzamerhand achter nieuwe dingen komen. Maar we moeten ook niet denken dat we met de informatie van nu al een conclusie kunnen trekken hoe het menselijke lichaam en het brein in elkaar zit want dit is zo complex.
Dat zeg je wel:
"Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet... "
Onikaan ni ov dovah
pi_170461049
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zeg je wel:
"Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet... "
Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Dat zijn kamina zijn woorden..
pi_170461075

[ Bericht 100% gewijzigd door Propps op 24-04-2017 19:45:07 ]
  maandag 24 april 2017 @ 19:52:59 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461262
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:42 schreef Propps het volgende:

[..]

Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Dat zijn kamina zijn woorden..
En de zin er na?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 24 april 2017 @ 20:09:18 #123
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170461635
quote:

[..]

Ik geloof best dat door minder te bewegen en bijv overgewicht je sneller kanker en andere aandoeningen kan krijgen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je geest nu echt de oorzaak van kanker kan zijn.

Wel via een omweg natuurlijk, je bent depressief.. gaat minder bewegen, slechten eten en bijvoorbeeld roken. Tjah dat je daardoor sneller ziek kan worden geloof ik wel... maar dan is dan indirect.

Overigens zullen bepaalde medicatie en ook de natuurlijke supplementen vast wel eens een stofje kunnen bevatten dat DNA schade oplevert... dus ook in dat geval indirect.

Het enige wat natuurlijk wel te leiden kan hebben onder je geest is je hart dat het wat drukker kan hebben als je bijv een angststoornis hebt.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_170461680
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En de zin er na?
Dat er op dit moment nog veel onderzoek naar is? Ik snap niet goed waar je heen wilt. Ik zeg niet dat de wetenschap niks weet, ik geef alleen aan dat ze de reden nog niet hebben gevonden hoe kanker ontstaat en waarom sommige mensen het wel krijgen en sommige niet. Zo ook met andere aandoeningen. Ze komen stapje voor stapje achter meer dingen.

Er werd bijvoorbeeld altijd aangegeven dat je zelf niet je immuunsysteem kan beinvloeden, terwijl dit nu anders is bewezen.

Dus nogmaals ik zeg niet dat de wetenschap niks weet..
  maandag 24 april 2017 @ 20:11:28 #125
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461696
quote:

[..]

Dat dus
Onikaan ni ov dovah
pi_170461768
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik geloof best dat door minder te bewegen en bijv overgewicht je sneller kanker en andere aandoeningen kan krijgen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je geest nu echt de oorzaak van kanker kan zijn.

Wel via een omweg natuurlijk, je bent depressief.. gaat minder bewegen, slechten eten en bijvoorbeeld roken. Tjah dat je daardoor sneller ziek kan worden geloof ik wel... maar dan is dan indirect.

Overigens zullen bepaalde medicatie en ook de natuurlijke supplementen vast wel eens een stofje kunnen bevatten dat DNA schade oplevert... dus ook in dat geval indirect.

Het enige wat natuurlijk wel te leiden kan hebben onder je geest is je hart dat het wat drukker kan hebben als je bijv een angststoornis hebt.
Daarom is het onderzoek naar het placebo effect nou juist zo interessant.

Er is op dit moment alleen onderzoek bezig dus zou het onmogelijk met overtuiging kunnen zeggen ;)
  maandag 24 april 2017 @ 20:14:37 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461786
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:10 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat er op dit moment nog veel onderzoek naar is? Ik snap niet goed waar je heen wilt. Ik zeg niet dat de wetenschap niks weet, ik geef alleen aan dat ze de reden nog niet hebben gevonden hoe kanker ontstaat en waarom sommige mensen het wel krijgen en sommige niet. Zo ook met andere aandoeningen. Ze komen stapje voor stapje achter meer dingen.

Er werd bijvoorbeeld altijd aangegeven dat je zelf niet je immuunsysteem kan beinvloeden, terwijl dit nu anders is bewezen.

Dus nogmaals ik zeg niet dat de wetenschap niks weet..
Hoe kom je hier eigenlijk bij? Er zijn meerdere mechanismen gevonden die tot kanker kunnen leiden. Natuurlijk is hier nog genoeg te onderzoeken en is het beeld niet compleet, maar we kunnen al best wel wat zeggen over hoe kanker kan ontstaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_170461861
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat dus
Het ging over een reactie van kamena; De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Hij geeft aan dat de wetenschap heel goed weet hoe het komt en waardoor, daarna geeft hij aan dat ze nog niet 100% de kennis hebben. Dus kunnen ze dit niet met overtuiging zeggen. Ging alleen over de tegenstrijdige tekst.
  maandag 24 april 2017 @ 20:18:56 #129
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170461901
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:13 schreef Propps het volgende:
erzoek bezig dus zou het onmogelijk met overtuiging kunnen z
100% zekerheid kan niemand geven aangezien het nog niet bewezen is dat het niet kan. Echter weet ik bijna zeker dat de enige link die ze gaan vinden mbt geest en kanker een indirecte gaat zijn zoals ik net al aangaf.
  maandag 24 april 2017 @ 20:21:41 #130
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461964
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:17 schreef Propps het volgende:

[..]

Het ging over een reactie van kamena; De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Hij geeft aan dat de wetenschap heel goed weet hoe het komt en waardoor, daarna geeft hij aan dat ze nog niet 100% de kennis hebben. Dus kunnen ze dit niet met overtuiging zeggen. Ging alleen over de tegenstrijdige tekst.
En jij wil wachten tot men wel 100% zekerheid heeft voor je conclusies trekt?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 20:23:29 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_170462003
@Propps:

Hoe ontstaat kanker en is het te voorkomen?
Een op de drie kankergevallen ontstaat door een ongezonde leefstijl. Hoe kanker ontstaat en of het te voorkomen is, leest u hier.

Oorzaak

Kanker ontstaat doordat in een cel een fout wordt gemaakt in het kopieermechanisme, waardoor deze cel zichzelf ongeremd blijft vermenigvuldigen. Deze foutjes ontstaan veelvuldig bij alle mensen, maar meestal zijn cellen waarin een fout wordt gemaakt niet levensvatbaar, waardoor de fout vanzelf wordt hersteld.

Van veel soorten kanker is bekend wat de oorzaken of risicofactoren zijn. Er zijn echter vrijwel altijd meerdere oorzaken aan te wijzen en gelukkig krijgt niet iedereen die wordt blootgesteld aan een mogelijke oorzaak van kanker ook daadwerkelijk kanker. Bekende risicofactoren zijn:

Leeftijd
Gedurende uw leven worden er steeds opnieuw foutjes gemaakt in de celdeling in uw lichaam. Naarmate uw ouder wordt, functioneert het herstelmechanisme van uw lichaam ook steeds minder goed, waardoor foutjes niet meer goed worden hersteld.

Erfelijkheid
Sommige soorten van kanker kunnen in de familie zitten. Overigens kan kanker ook meer in bepaalde families voorkomen omdat alle familieleden worden blootgesteld aan dezelfde risicofactoren.

Ongezond leven

Ongeveer een op de drie kankergevallen ontstaat door ongezonde leefgewoontes of blootstelling aan ongezonde stoffen. Bekende voorbeelden hiervan zijn roken, alcohol, ongezonde voeding, overgewicht, gebrek aan lichaamsbeweging, zonverbranding, blootstelling aan asbest en radioactieve straling.

bron: https://www.leef.nl/kennisbank/hoe-ontstaat-kanker
pi_170462116
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:18 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

100% zekerheid kan niemand geven aangezien het nog niet bewezen is dat het niet kan. Echter weet ik bijna zeker dat de enige link die ze gaan vinden mbt geest en kanker een indirecte gaat zijn zoals ik net al aangaf.
Wie weet dat is nog niet te zeggen. Iedereen heeft kanker in zijn lichaam alleen geeft onze immuunsysteem aan dat er iets mis gaat. Waarom gebeurd dit met mensen die kanker hebben niet? Ik wil ook niet met overtuiging zeggen dat dit klopt want dit kan nog niemand zeggen, alleen komen ze er steeds meer achter dat het lichaam en geest 1 is. Dan is de vraag nog in hoeverre kan je zelf je immuunsysteem beinvloeden.
pi_170462229
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:23 schreef Lavenderr het volgende:
@Propps:

Hoe ontstaat kanker en is het te voorkomen?
Een op de drie kankergevallen ontstaat door een ongezonde leefstijl. Hoe kanker ontstaat en of het te voorkomen is, leest u hier.

Oorzaak

Kanker ontstaat doordat in een cel een fout wordt gemaakt in het kopieermechanisme, waardoor deze cel zichzelf ongeremd blijft vermenigvuldigen. Deze foutjes ontstaan veelvuldig bij alle mensen, maar meestal zijn cellen waarin een fout wordt gemaakt niet levensvatbaar, waardoor de fout vanzelf wordt hersteld.

Van veel soorten kanker is bekend wat de oorzaken of risicofactoren zijn. Er zijn echter vrijwel altijd meerdere oorzaken aan te wijzen en gelukkig krijgt niet iedereen die wordt blootgesteld aan een mogelijke oorzaak van kanker ook daadwerkelijk kanker. Bekende risicofactoren zijn:

Leeftijd
Gedurende uw leven worden er steeds opnieuw foutjes gemaakt in de celdeling in uw lichaam. Naarmate uw ouder wordt, functioneert het herstelmechanisme van uw lichaam ook steeds minder goed, waardoor foutjes niet meer goed worden hersteld.

Erfelijkheid
Sommige soorten van kanker kunnen in de familie zitten. Overigens kan kanker ook meer in bepaalde families voorkomen omdat alle familieleden worden blootgesteld aan dezelfde risicofactoren.

Ongezond leven

Ongeveer een op de drie kankergevallen ontstaat door ongezonde leefgewoontes of blootstelling aan ongezonde stoffen. Bekende voorbeelden hiervan zijn roken, alcohol, ongezonde voeding, overgewicht, gebrek aan lichaamsbeweging, zonverbranding, blootstelling aan asbest en radioactieve straling.

bron: https://www.leef.nl/kennisbank/hoe-ontstaat-kanker
Dit snap ik allemaal wel en snap dat dit allemaal factoren zijn die meespelen. Maar waarom komt dit bij de meeste gevallen goed en bij de andere niet.
Ik heb het ook niet alleen over kanker maar ook over andere aandoeningen. Waarom krijg jij op een latere leeftijd wel dementie en ik niet bijvoorbeeld.
  maandag 24 april 2017 @ 20:34:32 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170462322
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:31 schreef Propps het volgende:

[..]

Dit snap ik allemaal wel en snap dat dit allemaal factoren zijn die meespelen. Maar waarom komt dit bij de meeste gevallen goed en bij de andere niet.
Ik heb het ook niet alleen over kanker maar ook over andere aandoeningen. Waarom krijg jij op een latere leeftijd wel dementie en ik niet bijvoorbeeld.
Waarom denk je dat daar een reden voor bestaat?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 20:42:00 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_170462541
quote:

[..]

Ik denk dat dat random is.
  maandag 24 april 2017 @ 20:42:13 #136
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170462544
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:27 schreef Propps het volgende:

[..]

Wie weet dat is nog niet te zeggen. Iedereen heeft kanker in zijn lichaam alleen geeft onze immuunsysteem aan dat er iets mis gaat. Waarom gebeurd dit met mensen die kanker hebben niet? Ik wil ook niet met overtuiging zeggen dat dit klopt want dit kan nog niemand zeggen, alleen komen ze er steeds meer achter dat het lichaam en geest 1 is. Dan is de vraag nog in hoeverre kan je zelf je immuunsysteem beinvloeden.
In het hele lichaam/geest verhaal verwijst men overigens graag naar Wim Hof. Weet ook dat hij samenwerkt met wetenschappers.. Uit het artikel uit de link blijken die wetenschappers overigens ontdekt te hebben dat het meer de manier van de ademen lijkt te zijn dan de geest..

https://skepsis.nl/wim-hof-methode/
pi_170463807
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat random is.
Dat is de vraag daarom zijn ze het aan het onderzoeken. Ik geef ook niet aan dat het klopt wat ik zeg ik geef alleen aan dat er meer onderzoek naar is op dit moment.
pi_170463928
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

In het hele lichaam/geest verhaal verwijst men overigens graag naar Wim Hof. Weet ook dat hij samenwerkt met wetenschappers.. Uit het artikel uit de link blijken die wetenschappers overigens ontdekt te hebben dat het meer de manier van de ademen lijkt te zijn dan de geest..

https://skepsis.nl/wim-hof-methode/
Ik vermoed ook deels de geest (vermoed) calm down ;)
Meditatie is ook al veel over bekend dat het flink wat voordelen oplevert http://liveanddare.com/benefits-of-meditation-2/
pi_170464337
https://www.scientificame(...)of-healing-thoughts/
http://www.thedailybeast.(...)al-you-for-real.html
Gabor Mate heeft ook een mooi boek geschreven dat heet ''when the body say no''
  maandag 24 april 2017 @ 23:13:28 #140
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170467002
quote:

[..]

Simpel, ieders leven is anders.
1 + 1 = blauw
pi_170471945
Malaria vaccin, als dat zou werken zou het de levens van miljoenen mensen redden en veranderen. En hopelijk de bevolkingsgroei temperen.

http://www.bbc.co.uk/news/health-39666132
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:21:14 #142
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_170471992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:18 schreef .SP. het volgende:
Malaria vaccin, als dat zou werken zou het de levens van miljoenen mensen redden en veranderen. En hopelijk de bevolkingsgroei temperen.

denk je dat werkelijk. ¿?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_170472543
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

denk je dat werkelijk. ¿?!
Jazekers, of heb jij onderzoek (geen mening aub) wat anders aantoont dat je met ons wilt delen?
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:09:33 #144
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170487908
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:27 schreef Propps het volgende:

[..]

Ik vermoed ook deels de geest (vermoed) calm down ;)
Meditatie is ook al veel over bekend dat het flink wat voordelen oplevert http://liveanddare.com/benefits-of-meditation-2/
Voor sommige mensen werkt meditatie inderdaad. Voor anderen kan het totaal het verkeerd werken.

Voor mij bijvoorbeeld. Ik doe gewoon weer wat ik leuk vind en ontspanning bied. Dat is mijn meditatie 😀
  woensdag 26 april 2017 @ 04:22:51 #145
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_170491912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:18 schreef .SP. het volgende:

*O* *O* *O*
  woensdag 26 april 2017 @ 07:26:43 #146
52357 Lambiekje
pi_170492150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:55 schreef .SP. het volgende:

[..]

Jazekers, of heb jij onderzoek (geen mening aub) wat anders aantoont dat je met ons wilt delen?
http://www.naturalnews.co(...)ma-drugs-failed.html

Bigpharma is een big fail. Gaat om geld en dat er patiënten gecreeerd, gedood of genegeerd worden maakt allemaal niet uit. Als er maar absurde winstmarges geboekt worden op producten die volstrekt niet werken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_170493986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.naturalnews.co(...)ma-drugs-failed.html

Bigpharma is een big fail. Gaat om geld en dat er patiënten gecreeerd, gedood of genegeerd worden maakt allemaal niet uit. Als er maar absurde winstmarges geboekt worden op producten die volstrekt niet werken.
Wat een zwamverhaal, een extract van die plant werkt inderdaad een beetje en dat is al jaren lang bekend. Het is alleen geen wondermiddel zoals je favoriete website juichend bericht, ik neem aan dat je weet (haha) dat malaria door meerdere soorten plasmodiums worden veroorzaakt (dus ja, malaria is een verzamelnaam!) en niet allemaal op dezelfde (genees)middelen reageren?
  donderdag 27 april 2017 @ 23:22:53 #148
52357 Lambiekje
pi_170534093
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30

Voor Lavenderr. Keuze voor chemo. Die heb je niet. Niet in ons huidige volstrekt geschifte maatschappij. En al helemaal niet als niet-volwassene.

In de ogen van justitie ben je als kind wilsonbekwaam en monddood (tenminste als je in de vergrijphanden zit van jeugdzorg).

Het is natuurlijk compleet bezopen dat een rechter besluit of je wel of niet de kwalijke troep dient in te nemen.
pi_170540684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:22 schreef Lambiekje het volgende:

Voor Lavenderr. Keuze voor chemo. Die heb je niet. Niet in ons huidige volstrekt geschifte maatschappij. En al helemaal niet als niet-volwassene.

In de ogen van justitie ben je als kind wilsonbekwaam en monddood (tenminste als je in de vergrijphanden zit van jeugdzorg).

Het is natuurlijk compleet bezopen dat een rechter besluit of je wel of niet de kwalijke troep dient in te nemen.
Fijn dat je niet het complete verhaal vertelt.
De vader heeft een zaak aangespannen tegen de gezagsvoerders van het kind die niet naar de wil van de vader luisteren.

Hier om het verhaal nog even compleet te maken:

"Volgens de dagvaarding hebben medici verklaard dat zijn kansen op genezing zonder verdere behandeling fiftyfifty zijn. Bij een vervolgbehandeling bedraagt zijn overlevingskans 75 tot 80 procent."
pi_170540851
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:22 schreef Lambiekje het volgende:

De enige die compleet bezopen is ben jij weer eens lambiekje, je vertelt zoals gewoonlijk niet het hele verhaal maar dat kan ook niet als je je zo makkelijk laat beinvloeden door angszaaiers zoals niburu (met onder het artikel, die nogal vrij omgaat met de gebruikte bronnen, uiteraard reclame voor hun eigen "gezondheidswinkel" ).

Het is wel weer duidelijk dat een tegendraadse mening niet gelijk staat aan een kritische mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChrisCarter op 28-04-2017 13:13:12 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:10 #151
52357 Lambiekje
pi_170540866
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:11 schreef .SP. het volgende:

[..]

Fijn dat je niet het complete verhaal vertelt.
De vader heeft een zaak aangespannen tegen de gezagsvoerders van het kind die niet naar de wil van de vader luisteren.

Hier om het verhaal nog even compleet te maken:

"Volgens de dagvaarding hebben medici verklaard dat zijn kansen op genezing zonder verdere behandeling fiftyfifty zijn. Bij een vervolgbehandeling bedraagt zijn overlevingskans 75 tot 80 procent."
Het gaat om integriteit eigen lichaam. En dat heb je niet (als kind) in farmafacsistisch Nederland.

Je geloofd toch niet echt dat chemo je kans verbeterd??
pi_170540906
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gaat om integriteit eigen lichaam. En dat heb je niet (als kind) in farmafacsistisch Nederland.
Ja een kind waarvan 1 van de ouders voor deze behandeling is en de andere net zo achterlijk verkeerd geïnformeerd is als jij.

quote:
Dat heeft niks met geloof te maken lambiekje, dat heet kennis en daar ontbreekt het nogal aan bij jou. Gezien jouw argumentatie en gebruikte bronnen kunnen we wel stellen dat er bij jou sprake is van geloof, dat wordt alleen nog maar meer bevestigd door het feit dat jij in al die jaren nog nooit iets hebt kunnen onderbouwen.
pi_170541283
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind dat een kind van 12 jaar, die duidelijk tussen twee ouders met een verschil van mening zit, daar niet op eigen houtje over mag beslissen. Het is een kind die niet volledig op de hoogte is van de consequenties van zijn/haar beslissingen.

Chemo verbetert inderdaad je kansen op genezing. En nee, ik hoef geen naturalnews linkje om mijn ongelijk te bewijzen, dank je.
pi_170541318
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De droefheid druipt ervan af, kan je echt niet wat inhoudelijker en onderbouwder (en rustiger) reageren?

[ Bericht 18% gewijzigd door ChrisCarter op 28-04-2017 13:13:44 ]
pi_170541323
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.
Het is vooral jammer dat jij niet verder komt dan dit soort lege reacties en totaal geen kennis van zaken hebt.

Je blijft ook maar aantonen dat jij hier het makke schaap bent wat zich makkelijk laat beïnvloeden door zwakzinnige sites als naturalnews en niburu. Kritische blik is jou volkomen vreemd.

[ Bericht 8% gewijzigd door ChrisCarter op 28-04-2017 13:13:56 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:49:24 #156
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170551105
Goed informatie stuk wmb over chemotherapie.

https://sciencebasedmedic(...)lesson-from-history/
  zaterdag 29 april 2017 @ 08:45:14 #157
52357 Lambiekje
pi_170558758
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is vooral jammer dat jij niet verder komt dan dit soort lege reacties en totaal geen kennis van zaken hebt.

Je blijft ook maar aantonen dat jij hier het makke schaap bent wat zich makkelijk laat beïnvloeden door zwakzinnige sites als naturalnews en niburu. Kritische blik is jou volkomen vreemd.
nee jullie blijven hangen in die sprookjes van bigpharma.

Kennelijk weet je niet op wat voor schaal gefraudeerd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 29-04-2017 08:55:13 ]
  zaterdag 29 april 2017 @ 11:39:43 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170560494
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En kennelijk weet jij dat soort claims niet te bewijzen.
Onikaan ni ov dovah
pi_170560597
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En het inhoudsloos gezever gaat maar door.
  zaterdag 29 april 2017 @ 11:58:07 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170560767
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 11:45 schreef .SP. het volgende:

[..]

En het inhoudsloos gezever gaat maar door.
Verder dan copy paste van aluhoedjes clickbait sites gaat het nooit. Een inhoudelijk onderbouwde reactie komt nooit, en tot een discussie ook niet.
Er wordt wat geclaimt, bv over homeopatie, ik post daar weer eens een zeer uitvoerig antwoord op en men gaat *ploef* over op wat anders, maar nooit inhoudelijk in op wat er gepost wordt. Schelden gaat beter dan wat melden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170561056
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verder dan copy paste van aluhoedjes clickbait sites gaat het nooit. Een inhoudelijk onderbouwde reactie komt nooit, en tot een discussie ook niet.
Er wordt wat geclaimt, bv over homeopatie, ik post daar weer eens een zeer uitvoerig antwoord op en men gaat *ploef* over op wat anders, maar nooit inhoudelijk in op wat er gepost wordt. Schelden gaat beter dan wat melden.
Zal ook met het gevoel van super intelligentie en ultieme waarheid van aluhoedjes te maken hebben; hun visie is zo duidelijk de enige waarheid dat uitleg niet nodig is en zelfs een belediging van hun intelligentie.
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:44:22 #162
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170562384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:17 schreef .SP. het volgende:

[..]

Zal ook met het gevoel van super intelligentie en ultieme waarheid van aluhoedjes te maken hebben; hun visie is zo duidelijk de enige waarheid dat uitleg niet nodig is en zelfs een belediging van hun intelligentie.
Het is een soort religie geworden voor ze... Ik ben zelf Christen maar wel een kritische en neem niet zomaar alles aan wat de kerk/predikanten roepen. Sterker nog ik twijfel soms aan de bijbel (of iig hoe hij vertaald is).

"Onderzoek alles en behoud het goede"

Zelfde geld voor mij voor BigPharma of alternatieve geneeswijzen. Neem van beide kanten niet alles aan. Zelf onderzoek lezen en informatie inwinnen bij professionals.

Moet wel zeggen dat je van de reguliere artsen vaak een beter onderbouwd verhaal krijgt. Alternatieven hebben vaak een rant over de reguliere artsen of komen niet verder dan: "Ja maar dat is chemisch"
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:38:24 #163
52357 Lambiekje
pi_170571253

De kankerpatient die wil het ziekenhuis niet meer. Do it yourself suckers.
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:46:40 #164
52357 Lambiekje
pi_170571449

Mijn god. Chemo is nog triester dan triest.

[ Bericht 12% gewijzigd door ChrisCarter op 29-04-2017 21:05:13 ]
pi_170576366
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:46 schreef Lambiekje het volgende:

Mijn god. Chemo is nog triester dan triest.

en de vastgelopen plaat die Lambiekje heet blijft maar draaien.....
pi_170599795
Het is altijd goed om meer informatie op te zoeken en er niet gelijk vanuit gaan dat iets klopt.

De farmaceutische industrie draait om winst helaas en niet om de beste zorg voor de patienten. Een middel wat je maar 1 keer hoeft te gebruiken is niet profijtelijk om in te investeren.

Bekijk de onderzoeken naar MDMA en ptss bijvoorbeeld de resultaten zijn verbluffend maar toch moeten het van donaties hebben. Ook neemt dit jarenlang in beslag voordat ze voor zulke middelen eindelijk toestemming krijgen om onderzoek er naar te doen.

Er zijn genoeg medische dokters die naar voren zijn gekomen hoe het er aan toe gaat in de farmaceutische industrie wat moeten die mensen hieruit halen terwijl ze meer kunnen verdienen? Wat doen lobbyisten bijvoorbeeld in de politiek?

Of bijvoorbeeld onderzoeken en verslagen die je voor veel geld moet kopen bij bepaalde organisaties waardoor arme landen hier niet over kunnen beschikken.

http://www.telegraph.co.u(...)ncer-fighting-drugs/
Het is natuurlijk maar wat je wilt geloven en welke informatie je op zoekt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Propps op 01-05-2017 01:32:52 ]
pi_170600924
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:39 schreef Propps het volgende:
Het is altijd goed om meer informatie op te zoeken en er niet gelijk vanuit gaan dat iets klopt.

De farmaceutische industrie draait om winst helaas en niet om de beste zorg voor de patienten. Een middel wat je maar 1 keer hoeft te gebruiken is niet profijtelijk om in te investeren.

Bekijk de onderzoeken naar MDMA en ptss bijvoorbeeld de resultaten zijn verbluffend maar toch moeten het van donaties hebben.
Niets belet de publieke sector toch om dat onderzoek te financieren? Je kan private partijen daar toch niet toe dwingen? Wat is daar fout aan?

quote:
Ook neemt dit jarenlang in beslag voordat ze voor zulke middelen eindelijk toestemming krijgen om onderzoek er naar te doen.

Er zijn genoeg medische dokters die naar voren zijn gekomen hoe het er aan toe gaat in de farmaceutische industrie wat moeten die mensen hieruit halen terwijl ze meer kunnen verdienen? Wat doen lobbyisten bijvoorbeeld in de politiek?

Of bijvoorbeeld onderzoeken en verslagen die je voor veel geld moet kopen bij bepaalde organisaties waardoor arme landen hier niet over kunnen beschikken.

Dit begrijp ik niet helemaal. Welke organisaties, wat voor een onderzoeken heb je het over?
quote:
http://www.telegraph.co.u(...)ncer-fighting-drugs/
Het is natuurlijk maar wat je wilt geloven en welke informatie je op zoekt.
Wat bedoel je hiermee? Er staat toch niet dat chemo geen zin heeft? Alleen dat sommige mensen er eerder dood aan gaan, en dat je de patienten misschien beter moet selecteren.
pi_170607842
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:05 schreef Broomer het volgende:

[..]

Niets belet de publieke sector toch om dat onderzoek te financieren? Je kan private partijen daar toch niet toe dwingen? Wat is daar fout aan?

Omdat het miljoenen kost om dit te financieren. Er is een grote kans dat een middel die misschien beter werkt niet eens op de markt kan komen omdat het geen profijt oplevert.

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal. Welke organisaties, wat voor een onderzoeken heb je het over?
Er zijn veel websites die medische of andere publicaties op hun site hebben staan waarvoor je moet betalen. Arme landen kunnen dit niet betalen waardoor we misschien de kans mislopen dat hun nieuwe ideeën of behandelingen kunnen komen. Dit is bijvoorbeeld een van de datebase http://www.sciencedirect.com/
[..]

Wat bedoel je hiermee? Er staat toch niet dat chemo geen zin heeft? Alleen dat sommige mensen er eerder dood aan gaan, en dat je de patiënten misschien beter moet selecteren.
Het heeft in sommige gevallen misschien wel zin. Maar zoals ik hierboven al aangaf zijn er misschien middelen die beter kunnen werken zonder risico maar geen sponsoring krijgen voor hun onderzoek.
Bekijk cannabis bijvoorbeeld, er zijn de onderzoeken die aantonen dat het een antitumor effect heeft en vernietigd niet zoals chemo alle goede cellen, toch worden de onderzoeken hierin elke keer tegengehouden en moeilijk gemaakt. Ik wil niet zeggen dat dit een wondermiddel is maar als de potentie er is waarom komt hier geen meer onderzoek naar?
dit zijn nou de mensen die ook toestemming moeten geven voor klinische testen.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:51:21 #169
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170614500
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:10 schreef Propps het volgende:

[..]

Het heeft in sommige gevallen misschien wel zin. Maar zoals ik hierboven al aangaf zijn er misschien middelen die beter kunnen werken zonder risico maar geen sponsoring krijgen voor hun onderzoek.
Bekijk cannabis bijvoorbeeld, er zijn de onderzoeken die aantonen dat het een antitumor effect heeft en vernietigd niet zoals chemo alle goede cellen, toch worden de onderzoeken hierin elke keer tegengehouden en moeilijk gemaakt. Ik wil niet zeggen dat dit een wondermiddel is maar als de potentie er is waarom komt hier geen meer onderzoek naar?
Als het cellen vernietigt, zoals je aangeeft (inclusief spelfout), dan is het heel goed dat men waakzaam is. ^O^

Toegegeven, het stigma dat kleeft aan cannabis is de voornaamste reden dat het moeilijkheden heeft om onderzocht te worden.

Overigens vernietigt chemo niet standaard cellen; het remt de groei van ((snel)delende) cellen. Dat is waarom je haar uitvalt, dat groeit dankzij delende cellen.

Het zou je geen kwaad doen om meer, met name kwalitatief goed, onderzoek te doen. Of laat de stellingen over aan goed geïnformeerde personen. Of vraag om constructieve kritiek wanneer je een mening plaatst over feiten. Met feiten sta je (doorgaans) sterker in een discussie. :)
(toevoeging hierop, na het zien van de video: deze ondervraagde is a) ongeinformeerd, of b) oneerlijk. En de interviewer is terecht keihard; de feiten ondersteunen de mening niet. En dat onderstreept mijn, en de interviewer zijn, stelling, namelijk om politiek beleid te baseren op feiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamina op 01-05-2017 18:57:24 ]
1 + 1 = blauw
pi_170615666
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als het cellen vernietigt, zoals je aangeeft (inclusief spelfout), dan is het heel goed dat men waakzaam is. ^O^

Toegegeven, het stigma dat kleeft aan cannabis is de voornaamste reden dat het moeilijkheden heeft om onderzocht te worden.

Overigens vernietigt chemo niet standaard cellen; het remt de groei van ((snel)delende) cellen. Dat is waarom je haar uitvalt, dat groeit dankzij delende cellen.

Het zou je geen kwaad doen om meer, met name kwalitatief goed, onderzoek te doen. Of laat de stellingen over aan goed geïnformeerde personen. Of vraag om constructieve kritiek wanneer je een mening plaatst over feiten. Met feiten sta je (doorgaans) sterker in een discussie. :)
(toevoeging hierop, na het zien van de video: deze ondervraagde is a) ongeinformeerd, of b) oneerlijk. En de interviewer is terecht keihard; de feiten ondersteunen de mening niet. En dat onderstreept mijn, en de interviewer zijn, stelling, namelijk om politiek beleid te baseren op feiten.
Chemo vernietigd ook normale cellen, grotendeels de sneldelende cellen.

Het is niet alleen het stigma rondom cannabis als de farmaceutische industrie of alcohol industrie anti cannabis reclames sponsoren.

De persoon in het filmpje geeft wel beslissingen of onderzoeken naar een bepaalde drug mogen door gaan of niet.
  maandag 1 mei 2017 @ 20:40:48 #171
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170617674
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:36 schreef Propps het volgende:

[..]

Chemo vernietigd ook normale cellen, grotendeels de sneldelende cellen.
Dat is wat ik zeg; daarom is het goed om waakzaam te zijn, of het nou chemo is of cannabis. Het exacte mechanisme is belangrijk om mensen goede therapie te bieden.

quote:
Het is niet alleen het stigma rondom cannabis als de farmaceutische industrie of alcohol industrie anti cannabis reclames sponsoren.
Kan je dit als een Nederlandse zin schrijven, want hier kan ik geen kaas uit maken.

quote:
De persoon in het filmpje geeft wel beslissingen of onderzoeken naar een bepaalde drug mogen door gaan of niet.
Klopt, en hij sabelt de (zogenaamd?) ongeïnformeerde antagonist neer, door hem te wijzen op zijn gebrek aan steekhoudende argumenten, waar zelfs medestanders op afknappen. Simpel gezegd, als je niet eens kan uitleggen waarom het slecht is, waarom zou iemand je geloven, zelfs al zijn ze van mening dat het slecht is?
1 + 1 = blauw
pi_170619243
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is wat ik zeg; daarom is het goed om waakzaam te zijn, of het nou chemo is of cannabis. Het exacte mechanisme is belangrijk om mensen goede therapie te bieden.

[..]

Kan je dit als een Nederlandse zin schrijven, want hier kan ik geen kaas uit maken.

[..]

Klopt, en hij sabelt de (zogenaamd?) ongeïnformeerde antagonist neer, door hem te wijzen op zijn gebrek aan steekhoudende argumenten, waar zelfs medestanders op afknappen. Simpel gezegd, als je niet eens kan uitleggen waarom het slecht is, waarom zou iemand je geloven, zelfs al zijn ze van mening dat het slecht is?
Misschien geeft een oud directeur van pfizer meer informatie over hoe de industrie werkt.

http://www.collective-evo(...)maceutical-industry/
  maandag 1 mei 2017 @ 21:26:30 #173
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170619562
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:18 schreef Propps het volgende:

[..]

Misschien geeft een oud directeur van pfizer meer informatie over hoe de industrie werkt.

http://www.collective-evo(...)maceutical-industry/
Hij zegt dat geld, niet kennis regeert. De conclusie van het 'artikel' is dat de website dat het artikel publiceert, een 'belangrijke' bijdrage levert als alternatieve nieuwsbron. Iets dat mij heel erg doet denken aan 'alternative facts'.

Hoe dan ook staaft het mijn mening, namelijk dat niet feiten regeren, maar ideologie, zoals dat economisch gewin voor al het andere gaat bijvoorbeeld.

Kritisch lezen en denken is goed voor je. ;)
1 + 1 = blauw
pi_170624616
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:10 schreef Propps het volgende:

[..]

Botticelli is van het Office of National Drug Control Policy. Die gaan toch niet over klinische testen, of zie ik dat fout? Hij staat wel met zijn mond vol tanden.

https://en.wikipedia.org/(...)_Drug_Control_Policy
  woensdag 3 mei 2017 @ 07:24:35 #175
52357 Lambiekje
pi_170648555
Ziekenhuis wordt DNA-databank voor justitie

Demissionair minister Schippers van Volksgezondheid (VVD) wil dat gegevens over afgenomen lichaamsmateriaal in de zorg beschikbaar komen voor politie en justitie. Ook in het verleden afgestaan materiaal valt hieronder. Patiënten wordt daarbij niet om toestemming gevraagd. De minister heeft hiervoor een wetsvoorstel ter consultatie gepubliceerd.

https://www.privacybarome(...)tabank_voor_justitie

En jawel de arts hoeft niets te vragen. Gewoon doen.

Dus men kan mij bannen. Realiteit haalt het wel in.

[ Bericht 26% gewijzigd door ChrisCarter op 03-05-2017 08:23:09 ]
  woensdag 3 mei 2017 @ 08:39:47 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170649127
KNMG is er tegen, er is sowieso heel veel felle kritiek op. Plan wordt op het moment afgeschoten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-justitie-te-geven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170650267
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
KNMG is er tegen, er is sowieso heel veel felle kritiek op. Plan wordt op het moment afgeschoten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-justitie-te-geven
Belachelijk slecht plan, weer iemand zonder enige competentie op een minister positie.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 12:50:06 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_170702897
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 07:24 schreef Lambiekje het volgende:
Ziekenhuis wordt DNA-databank voor justitie

Demissionair minister Schippers van Volksgezondheid (VVD) wil dat gegevens over afgenomen lichaamsmateriaal in de zorg beschikbaar komen voor politie en justitie. Ook in het verleden afgestaan materiaal valt hieronder. Patiënten wordt daarbij niet om toestemming gevraagd. De minister heeft hiervoor een wetsvoorstel ter consultatie gepubliceerd.

https://www.privacybarome(...)tabank_voor_justitie

En jawel de arts hoeft niets te vragen. Gewoon doen.

Dus men kan mij bannen. Realiteit haalt het wel in.

Lambiekje, ik moet je even vertellen dat ik zo blij ben met Big Pharma en met de artsen en verpleegkundigen. Zonder Big Pharma was ik gek geworden van de pijn. Dus bij deze even _O_
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:52:22 #179
52357 Lambiekje
pi_170710590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lambiekje, ik moet je even vertellen dat ik zo blij ben met Big Pharma en met de artsen en verpleegkundigen. Zonder Big Pharma was ik gek geworden van de pijn. Dus bij deze even _O_
Ik snap dat.

Echter Pijn is een emotie.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 19:00:46 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_170710793
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik snap dat.

Ik zal hier maar niet zeggen welke emotie er bij mij op kwam na het lezen van je tweede zinnetje.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:46:09 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170714329
quote:

[..]

Ik snap dat.

de somatische component wellicht, de viscerale niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_170718719
quote:

[..]

Ik snap dat.

Leuke ijsbreker voor iemand met bijvoorbeeld 2egraads brandwonden lijkt me.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:04:53 #183
52357 Lambiekje
pi_170720955
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 00:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Leuke ijsbreker voor iemand met bijvoorbeeld 2egraads brandwonden lijkt me.
..wat is er gebeurd Waardoor brandwonden.

Ik had zelfs een rullend stuk vel door vetspetters. Idd was indringende pijnbeleving.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:06:17 #184
52357 Lambiekje
pi_170720964
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zal hier maar niet zeggen welke emotie er bij mij op kwam na het lezen van je tweede zinnetje.
Wat is gebeurd.. Ik had wel gelezen van operatie
  zaterdag 6 mei 2017 @ 21:26:18 #185
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170733367
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

..wat is er gebeurd Waardoor brandwonden.

Ik had zelfs een rullend stuk vel door vetspetters. Idd was indringende pijnbeleving.
Echter, rullend vel is een emotie. Spetterend vet is een hoax van Phat Pharma.
1 + 1 = blauw
  maandag 8 mei 2017 @ 23:36:24 #186
52357 Lambiekje
pi_170789222
quote:
Almost all medical studies are “bogus”
If you’ve ever wanted to read large collections of fake news, look no further than medical science journals such as The Lancet or the British Medical Journal. Almost everything they publish is “bogus,” explains science writer Richard Harris, who writes for NPR, and the result is billions of dollars in fraud, waste and unnecessary expenditures on Big Pharma drugs that simple don’t work.

His new book is called Rigor Mortis: How Sloppy Science Creates Worthless Cures, Crushes Hope, and Wastes Billions, and it reveals the truth about science fraud that I’ve been documenting for years on Natural News and Scientific.news. What truth is that? Most “science” studies don’t hold up under scrutiny, and most of them can’t be reproduced when someone else attempts to perform the same experiment.

The entire apparatus of Big Pharma and FDA approved drugs, in other words, is largely fraudulent. Most drugs simply don’t work on most people, which is exactly why people who take lots of prescription medications almost always see a decline in their health (they get sicker, not healthier).
bron
Whahaha. Bedrog, fraude en bogus in medische wetenschap wordt met de dag groter en groter

En er is weer een boek over de walgelijk misdadige en criminele handel en wandel van de medische wetenschap.
pi_170789318
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Whahaha. Bedrog, fraude en bogus in medische wetenschap wordt met de dag groter en groter

En er is weer een boek over de walgelijk misdadige en criminele handel en wandel van de medische wetenschap.
Lees de reviews.

quote:
For the most part, academic biomedical scientists are not evil, malicious, or liars at heart."
--Ars Technica
Ipv zelf weer krachttermen erbij te fantaseren.
  maandag 8 mei 2017 @ 23:44:36 #188
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_170789426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:53 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik vind dat een kind van 12 jaar, die duidelijk tussen twee ouders met een verschil van mening zit, daar niet op eigen houtje over mag beslissen. Het is een kind die niet volledig op de hoogte is van de consequenties van zijn/haar beslissingen.

Chemo verbetert inderdaad je kansen op genezing. En nee, ik hoef geen naturalnews linkje om mijn ongelijk te bewijzen, dank je.
is daar bewijs voor?
Huig
pi_170789660
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:44 schreef Orwell het volgende:

[..]

is daar bewijs voor?
Ja
  maandag 8 mei 2017 @ 23:54:20 #190
52357 Lambiekje
pi_170789683
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:44 schreef Orwell het volgende:

[..]

is daar bewijs voor?
Natuurlijk niet.
Petrochemische industrie moet wel geld verdienen.

Chemo maakt kwaal alleen maar erger. En dat is een win-win situatie voor bigpharma.

Dat men 'beter' wordt is ondanks.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChrisCarter op 08-05-2017 23:59:35 ]
pi_170789707
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Chemo maakt kwaal alleen maar erger. En dat is een win-win situatie voor bigpharma.

Je bent zo contra productief bezig met de manier waarop je reageert.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChrisCarter op 08-05-2017 23:59:19 ]
  maandag 8 mei 2017 @ 23:57:11 #192
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_170789744
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:53 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ja
ah ok...
Huig
  dinsdag 9 mei 2017 @ 00:01:24 #193
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_170789831
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

dat is ook mijn trieste privé conclusie.
vandaar mijn vraag
Huig
pi_170789943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 00:01 schreef Orwell het volgende:

[..]

dat is ook mijn trieste privé conclusie.
vandaar mijn vraag
n=1 is niet relevant.

Effectiviteit van chemo is sterk afhankelijk van het type kanker en hoe je effectiviteit meet. Het is niet zo zwart-wit als vooral Lambiekje denkt dat de wereld in inelkaar zit.

http://www.independent.co(...)ess-rate-400248.html
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:21:43 #195
52357 Lambiekje
pi_170791404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 00:08 schreef .SP. het volgende:

[..]

n=1 is niet relevant.

Effectiviteit van chemo is sterk afhankelijk van het type kanker en hoe je effectiviteit meet. Het is niet zo zwart-wit als vooral Lambiekje denkt dat de wereld in inelkaar zit.

http://www.independent.co(...)ess-rate-400248.html
nee de wereld is velen maken corrupter, crimineler en bedenkelijker op episch schaal wat ik stel.
pi_170791414
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee de wereld is velen maken corrupter, crimineler en bedenkelijker op episch schaal wat ik stel.
Klopt, de wereld van de "alternatieve genezers" bestaat puur met winstoogmerk.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:23:44 #197
52357 Lambiekje
pi_170791417
http://www.naturalnews.co(...)never-goes-away.html

Het moet een feest zijn om jonge vrouwen vernaggeld hebben. Ik kan me voorstellen dat er flink aantal champagnes zijn ontkurkt.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:25:09 #198
52357 Lambiekje
pi_170791425
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Klopt, de wereld van de "alternatieve genezers" bestaat puur met winstoogmerk.
Dat is een triljoenste op wat de kankerindustrie doet.

En daarnaast men gaat naar alternatief en regulier buitenland om de reguliere arts hier in dit kutland.

[ Bericht 11% gewijzigd door ChrisCarter op 09-05-2017 07:30:06 (Topicpointer!) ]
pi_170791445
quote:
Lees de bronnen nou eens :')

quote:
She has since been treated for PoTS at University of Newcastle Royal Victoria Infirmary where doctors are unable to say what caused her illness.
8 miljoen gevaccineerde meisjes. 400 hebben er helaas een bijwerking die niet eens te linken is aan het vaccin. Dat is 0,005%

Nog steeds vervelend maar hardly een complot te noemen he.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:05:45 #200
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170792286
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het wordt niet groter, want dit is al tientallen jaren bekend. Daarom zijn peer reviews en reproducibility testing zo belangrijk, want die halen aantoonbaar de rotte appels uit het net.

Lees je alleen naturalnews, of lees je je ook daadwerkelijk in wat betreft de onderwerpen waar ze over schrijven? Hun artikelen zitten namelijk vol fouten, en icm met al die reclame op hun site, corrumpeert die site hun geïnformeerde lezers. Ik ben benieuwd wie deze site sponsort.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')