abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170455921
Ik ben ook erg benieuwd hoe verder het onderzoek gaat over het geest en het lichaam. Het is natuurlijk bekend dat stress het immuunsysteem beïnvloed. Er zijn flink wat onderzoekers die nou de theorie hebben dat aandoeningen veroorzaakt wordt door bepaalde emoties te onderdrukken bijvoorbeeld; ''nooit voor je eigen opkomen en altijd maar iedereen zijn zin geven''. Ze hebben alle verhalen van mensen die MS of bijvoorbeeld kanker naast elkaar gelegd om te kijken wat de geschiedenis van de mensen en wat voor trauma's ze bijvoorbeeld hebben. Daarom schijnt dat neurologische aandoeningen tegenwoordig vaak voorkomen omdat vele mensen constant hun hersenen aan het werk te zetten zonder enige vorm van rust te nemen. Bij jullie zelf kunnen jullie het ook wel herkennen als je flinke stress krijgt je sneller lichamelijke klachten krijgt.
Dan zou heel het medische gebied onder de loep genomen moeten worden ende vraag is hoever kunnen we dit zelf beïnvloeden.
pi_170455941
Nooit voor je eigen wat opkomen?
Conscience do cost.
pi_170455962
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:44 schreef Propps het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe verder het onderzoek gaat over het geest en het lichaam. Het is natuurlijk bekend dat stress het immuunsysteem beïnvloed. Er zijn flink wat onderzoekers die nou de theorie hebben dat aandoeningen veroorzaakt wordt door bepaalde emoties te onderdrukken bijvoorbeeld; ''nooit voor je eigen opkomen en altijd maar iedereen zijn zin geven''. Ze hebben alle verhalen van mensen die MS of bijvoorbeeld kanker naast elkaar gelegd om te kijken wat de geschiedenis van de mensen en wat voor trauma's ze bijvoorbeeld hebben. Daarom schijnt dat neurologische aandoeningen tegenwoordig vaak voorkomen omdat vele mensen constant hun hersenen aan het werk te zetten zonder enige vorm van rust te nemen. Bij jullie zelf kunnen jullie het ook wel herkennen als je flinke stress krijgt je sneller lichamelijke klachten krijgt.
Dan zou heel het medische gebied onder de loep genomen moeten worden ende vraag is hoever kunnen we dit zelf beïnvloeden.
Ik geloof best dat stress nadelige effecten heeft op zowel je lichaam maar ook tijdens ziekte/infectie maar dat emoties ziektes veroorzaken zoals MS of kanker gaat mij wat te ver.
pi_170456323
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik geloof best dat stress nadelige effecten heeft op zowel je lichaam maar ook tijdens ziekte/infectie maar dat emoties ziektes veroorzaken zoals MS of kanker gaat mij wat te ver.
Een nieuw idee is het niet en er worden steeds meer onderzoeken uitgebracht die dit beamen. in de geschiedenis zagen ze het nooit als twee losse delen.
Een feit is op dit moment nog steeds dat we niet weten waar MS, Alzheimer, Kanker of de meeste aandoeningen vandaan komen, waarom krijgt de ene er wel last van en de andere niet. Tuurlijk hebben bepaalde aandoeningen een lichte invloed op factoren van buiten.

Kijk naar wat voor aandoeningen ze het placebo effect onderzoeken.

Dit is wel interessant om is te beluisteren:
  maandag 24 april 2017 @ 16:07:11 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170456504
We weten niet waar kanker vandaan komt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_170458259
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:07 schreef ATuin-hek het volgende:
We weten niet waar kanker vandaan komt?
Dat klopt...
  maandag 24 april 2017 @ 17:51:25 #107
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170458358
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:43 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat klopt...
Spreek voor jezelf en niet de wetenschap aub.
1 + 1 = blauw
pi_170458428
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf en niet de wetenschap aub.
De wetenschap verteld dat we niet weten waar aandoeningen precies vandaan komen en waarom mensen bepaalde aandoeningen krijgen en sommige niet. Als je iets anders hebt gevonden zou ik het graag willen weten.
  maandag 24 april 2017 @ 18:04:11 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170458610
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:43 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat klopt...
En alles wat bekend is over kankerverwekkende stoffen, DNA schade, en hoe dit tot kanker kan leiden dan?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 18:20:14 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_170458901
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:55 schreef Propps het volgende:

[..]

De wetenschap verteld dat we niet weten waar aandoeningen precies vandaan komen en waarom mensen bepaalde aandoeningen krijgen en sommige niet. Als je iets anders hebt gevonden zou ik het graag willen weten.
Als je dat gebied betreedt kom je al snel uit bij de kankerisjeeigenschuld-maffia.
pi_170458932
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En alles wat bekend is over kankerverwekkende stoffen, DNA schade, en hoe dit tot kanker kan leiden dan?
Dat geef ik net aan dat het beinvloed kan worden door iets van buiten. We maken heel ons leven kankercellen aan alleen ons immuunsysteem lost het voor ons op. Maar dan hebben we de oorzaak nog niet gevonden van kanker en andere aandoeningen.
  maandag 24 april 2017 @ 18:27:01 #112
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170459025
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:55 schreef Propps het volgende:

[..]

De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Het grootste probleem in de vinger leggen op exacte oorzaken, is dat het vaak geen exacte oorzaak heeft. De ontwikkeling van deze ziekte is lang en de aanleidingen talloos.
1 + 1 = blauw
  maandag 24 april 2017 @ 18:34:50 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170459167
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:21 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat geef ik net aan dat het beinvloed kan worden door iets van buiten. We maken heel ons leven kankercellen aan alleen ons immuunsysteem lost het voor ons op. Maar dan hebben we de oorzaak nog niet gevonden van kanker en andere aandoeningen.
En hoe zou daaruit volgen dat we niets weten over het ontstaan van kanker? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_170459171
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:27 schreef Kamina het volgende:

[..]

De wetenschap vertelt heel goed dat we weten hoe het komt en waardoor. Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Het grootste probleem in de vinger leggen op exacte oorzaken, is dat het vaak geen exacte oorzaak heeft. De ontwikkeling van deze ziekte is lang en de aanleidingen talloos.
Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet...
Dat zijn ze juist op dit moment aan het onderzoeken, ik geef alleen aan dat er op dit moment steeds meer te weten is gekomen over het lichaam en de geest en dat er aanwijzingen zijn met het leven wat je hebt geleid en aandoeningen. Dit is een heel ander perspectief dan de huisige behandelingen want dat draait alleen maar op symptoom bestrijding en niet kijken waar de oorzaak ligt.
Ideeën maken de wereld beter, zolang dat er niet is komt er geen vooruitgang.
De wetenschap staat nog zo in zijn kinderschoenen dat we moeten oppassen dat we niet denken dat we alles al weten.
  maandag 24 april 2017 @ 18:37:00 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170459202
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:35 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat zijn ze juist op dit moment aan het onderzoeken, ik geef alleen aan dat er op dit moment steeds meer te weten is gekomen over het lichaam en de geest en dat er aanwijzingen zijn met het leven wat je hebt geleid en aandoeningen. Dit is een heel ander perspectief dan de huisige behandelingen want dat draait alleen maar op symptoom bestrijding en niet kijken waar de oorzaak ligt.
De wetenschap staat nog zo in zijn kinderschoenen dat we moeten oppassen dat we niet denken dat we alles al weten.
De wereld is niet zo zwart wit.
Onikaan ni ov dovah
pi_170459261
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De wereld is niet zo zwart wit.
Verklaar je nader...?
  maandag 24 april 2017 @ 19:15:36 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170460231
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:39 schreef Propps het volgende:

[..]

Verklaar je nader...?
Dat we niet alles weten betekend niet dat we niets weten.
Onikaan ni ov dovah
pi_170460662
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat we niet alles weten betekend niet dat we niets weten.
Dat zeg ik ook niet...het enige wat ik aangeef is dat de wetenschap nog niet heel lang bestaat en dat we langzamerhand achter nieuwe dingen komen. Maar we moeten ook niet denken dat we met de informatie van nu al een conclusie kunnen trekken hoe het menselijke lichaam en het brein in elkaar zit want dit is zo complex.
  maandag 24 april 2017 @ 19:35:05 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170460804
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:30 schreef Propps het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet...het enige wat ik aangeef is dat de wetenschap nog niet heel lang bestaat en dat we langzamerhand achter nieuwe dingen komen. Maar we moeten ook niet denken dat we met de informatie van nu al een conclusie kunnen trekken hoe het menselijke lichaam en het brein in elkaar zit want dit is zo complex.
Dat zeg je wel:
"Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet... "
Onikaan ni ov dovah
pi_170461049
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zeg je wel:
"Tevens verteld het geen 100% kennis te hebben. Dus ze weten het niet... "
Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Dat zijn kamina zijn woorden..
pi_170461075

[ Bericht 100% gewijzigd door Propps op 24-04-2017 19:45:07 ]
  maandag 24 april 2017 @ 19:52:59 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461262
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:42 schreef Propps het volgende:

[..]

Tevens erkent het geen 100% kennis te hebben, wat tegelijkertijd een kernpunt is van de wetenschap.

Dat zijn kamina zijn woorden..
En de zin er na?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 24 april 2017 @ 20:09:18 #123
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_170461635
quote:

[..]

Ik geloof best dat door minder te bewegen en bijv overgewicht je sneller kanker en andere aandoeningen kan krijgen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je geest nu echt de oorzaak van kanker kan zijn.

Wel via een omweg natuurlijk, je bent depressief.. gaat minder bewegen, slechten eten en bijvoorbeeld roken. Tjah dat je daardoor sneller ziek kan worden geloof ik wel... maar dan is dan indirect.

Overigens zullen bepaalde medicatie en ook de natuurlijke supplementen vast wel eens een stofje kunnen bevatten dat DNA schade oplevert... dus ook in dat geval indirect.

Het enige wat natuurlijk wel te leiden kan hebben onder je geest is je hart dat het wat drukker kan hebben als je bijv een angststoornis hebt.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_170461680
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En de zin er na?
Dat er op dit moment nog veel onderzoek naar is? Ik snap niet goed waar je heen wilt. Ik zeg niet dat de wetenschap niks weet, ik geef alleen aan dat ze de reden nog niet hebben gevonden hoe kanker ontstaat en waarom sommige mensen het wel krijgen en sommige niet. Zo ook met andere aandoeningen. Ze komen stapje voor stapje achter meer dingen.

Er werd bijvoorbeeld altijd aangegeven dat je zelf niet je immuunsysteem kan beinvloeden, terwijl dit nu anders is bewezen.

Dus nogmaals ik zeg niet dat de wetenschap niks weet..
  maandag 24 april 2017 @ 20:11:28 #125
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_170461696
quote:

[..]

Dat dus
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')