Zonder de mazzeloverwinning van zijn schoonvader was hij politiek ook nergens geweest. Thierry hoopt ook op zo'n gelukstreffer.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte verschil is dat Kushner wel macht heeft en Thierry achterin de tweede kamer zit te pruilen.
Wat kan ons de rest van de wereld verrotten? Als die mensen elkaar graag uitmoorden in de naam van een fictieve figuur moeten ze lekker zelf weten.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Half de wereld staat in de hens en in Nederland hebben het over het vieren van Pasen en een paar losse dagen vrije voor papa.
Niets dan hulde.
Thierry heeft een vrouw?quote:Op woensdag 12 april 2017 13:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie nu pas de gelijkenissen tussen Jared en Thierry. Behalve dat Jared zijn vrouw gewoon door haar vader laat neuken. Dat zou Thierry natuurlijk nooit toestaan.
quote:Op woensdag 12 april 2017 13:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte verschil is dat Kushner wel macht heeft en Thierry achterin de tweede kamer zit te pruilen.
twitter:HireMeImFunny twitterde op donderdag 06-04-2017 om 20:20:01"I know what we're up against. Bin Laden had a rich dad, too." https://t.co/xl1YrhCyIx reageer retweet
En dan te bedenken dat hij dat hier ook in deze sc had kunnen doen samen met de rest van de aanwezigen.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde.quote:
Is ook geen verbod op de consumptie. Wel op het slachten van honden en katten.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo snel niks kunnen vinden over een verbod op de consumptie van honden- en kattenvlees. Maar mocht iemand anders iets kunnen vinden, dan hou ik mij aanbevolen
quote:§ 3. Doden van dieren
Artikel 1.9. Toepassingsbereik
Als diercategorieën als bedoeld in artikel 2.10, eerste lid, van de wet worden aangewezen ganzen, honden en katten.
In Drente is het sowieso legaal en gangbaar, vraag maar aan du_ke.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo snel niks kunnen vinden over een verbod op de consumptie van honden- en kattenvlees. Maar mocht iemand anders iets kunnen vinden, dan hou ik mij aanbevolen
Dat wordt trouwen met de dochter of zoon van Omtzigt.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zonder de mazzeloverwinning van zijn schoonvader was hij politiek ook nergens geweest. Thierry hoopt ook op zo'n gelukstreffer.
Hij heeft dochters, maar Google kan geen afbeeldingen vinden.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat wordt trouwen met de dochter of zoon van Omtzigt.
Weet niet of dat nou meer zegt over Google dan over jou.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Hij heeft dochters, maar Google kan geen afbeeldingen vinden.
Vier stuks zelfs. Keuze genoeg dus voor onze dekhengst.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik zocht op 'xpompompomx geheime fotomap', dus aan mij ligt het niet.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet niet of dat nou meer zegt over Google dan over jou.
Ja het ging mij specifiek om de consumptie. Als de hond toevallig tóch dood is mag je hem hier dus wel opeten, maar in Taiwan (waar mensen het waarschijnlijk wél zouden kunnen waarderen) dus niet.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is ook geen verbod op de consumptie. Wel op het slachten van honden en katten.
http://maxius.nl/wet-dieren/artikel2.1/
[..]
Keuze? Alsof Thierry genoegen neemt met minder dan vier.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vier stuks zelfs. Keuze genoeg dus voor onze dekhengst.
Hij heeft al een FvD-harem bestaande uit Leidse studentes.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Keuze? Alsof Thierry genoegen neemt met minder dan vier.
quote:Op woensdag 12 april 2017 13:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Carola ontheiligdquote:Op woensdag 12 april 2017 13:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Hij heeft al een FvD-harem bestaande uit Leidse studentes.
Goede smaak. Omtzigt is eigenlijk wel een held.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De dame hier op de voorgrond is mogelijk zijn vrouw.. (hij is getrouwd met een Syrische dacht ik)
Op de facebookpagina van zijn vrouw staat een foto met het hele gezin. Ik zal het niet hier neerplempen, maar als je heel nieuwsgierig bent....quote:Op woensdag 12 april 2017 13:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De dame hier op de voorgrond is mogelijk zijn vrouw.. (hij is getrouwd met een Syrische dacht ik)
Ja, daar zijn er te weinig van in de polletiek.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Goede smaak. Omtzigt is eigenlijk wel een held.
Niet echt, misschien waht.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Op de facebookpagina van zijn vrouw staat een foto met het hele gezin. Ik zal het niet hier neerplempen, maar als je heel nieuwsgierig bent....
Stalker.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Op de facebookpagina van zijn vrouw staat een foto met het hele gezin. Ik zal het niet hier neerplempen, maar als je heel nieuwsgierig bent....
Goed stalk werk.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Meh, dat is standaardprocedure voor alle Leidse freules. De koning mag eerst.quote:
Kan jij dat beter begrijpen?quote:Op woensdag 12 april 2017 13:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het beste journaal van Nederland krijgt meer zendtijd.
Yep, al is het grotemensenjournaal tegenwoordig ook wel te volgen als ik heel goed mijn best doe.quote:
Dit zijn mensen die op nationale tv (Nieuwsuur) proberen te verdedigen dat ze zwarte Nederlanders met apen vergelijken. Het is een speciaal slag mens.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)elf-slachtoffer.html
Ze voelen zich slachtoffer....je kan het niet verzinnen.
De slachtofferrol zit de gefrustreerde kereltjes natuurlijk als gegoten.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
Opvallend citaat:quote:Op woensdag 12 april 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
quote:"Als je een echte vent bent, dan neem je je verantwoordelijkheid zonder een slachtofferrol aan te nemen.
Slachtoffers van willekeur, dat wel.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
De linkse weg-met-ons D66-rechters mogen weer trots zijn.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Slachtoffers van willekeur, dat wel.
Mocht Simons niet de uitspraken selecteren die haar het meest geraakt hadden? Dan is het niet helemaal willekeur.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Slachtoffers van willekeur, dat wel.
Dat maakt het toch alleen maar willekeuriger?quote:Op woensdag 12 april 2017 13:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mocht Simons niet de uitspraken selecteren die haar het meest geraakt hadden? Dan is het niet helemaal willekeur.
Ik zag gisteravond Ben van der Kooi (die krantenbezorger) ook weer voorbijkomen, da's een vrij bekende neonazi.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die op nationale tv (Nieuwsuur) proberen te verdedigen dat ze zwarte Nederlanders met apen vergelijken. Het is een speciaal slag mens.
Over speciaaltjes gesproken:
Ahmadinejad wil meedoen aan de opkomende Iraanse presidentsverkiezingen.
De oplossing is om het doelwit uit de publiciteit te halen.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:57 schreef Ryon het volgende:
Moet ik erbij zeggen dat ik de opvatting van de "slachtoffers" wel deel. Dit hele circus is het willekeurig opknopen van 20 mensen uit een groep van 40k+. Half Fok! had er ook net zo goed bij kunnen staan.
Dat maakt de uitspraken van de mensen niet meteen goed, maar bewijst wel dat het strafrecht niet de oplossing is om toe te passen om dit probleem op te lossen.
Er worden dagelijks honderden, zo niet duizenden van zulke uitspraken op internet gezet of verzonden. Een fractie daarvan wordt gemeld, in een nihiil gedeelte van die eerdere fractie gaat men over tot vervolging.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mocht Simons niet de uitspraken selecteren die haar het meest geraakt hadden? Dan is het niet helemaal willekeur.
Of gewoon te accepteren dat een groot deel van het volk geen respect heeft voor politici en zich niet beschaafd kan uiten. Iets wat trouwens al sinds de jaren nul zo is. Asscher, Rutte en Wilders worden elke dag structureel uitgemaakt voor de meest barbaarse en walgelijke zaken. Part of the job.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:58 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De oplossing is om het doelwit uit de publiciteit te halen.
Dat ook. Het is altijd dezelfde groep die gaat miepen.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of gewoon te accepteren dat een groot deel van het volk geen respect heeft voor politici en zich niet beschaafd kan uiten. Iets wat trouwens al sinds de jaren nul zo is. Asscher, Rutte en Wilders worden elke dag structureel uitgemaakt voor de meest barbaarse en walgelijke zaken. Part of the job.
Dan mag de GBL wel eens wat meer eelt op zijn ziel gaan kweken.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of gewoon te accepteren dat een groot deel van het volk geen respect heeft voor politici en zich niet beschaafd kan uiten. Iets wat trouwens al sinds de jaren nul zo is. Asscher, Rutte en Wilders worden elke dag structureel uitgemaakt voor de meest barbaarse en walgelijke zaken. Part of the job.
Alsof dat zich beperkt tot politici.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Volgens mij kun je die beledigingswetgeving ook beter afschaffen. Dat was houdbaar toen de hoeveelheid informatie die in een bepaald tijdsbestek werd gepubliceerd klein was. Maar nu worden er elke seconde zoveel berichten "de ether" in gepompt dat handhaving niet meer mogelijk is zonder de zweem van willekeur.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:57 schreef Ryon het volgende:
Moet ik erbij zeggen dat ik de opvatting van de "slachtoffers" wel deel. Dit hele circus is het willekeurig opknopen van 20 mensen uit een groep van 40k+. Half Fok! had er ook net zo goed bij kunnen staan.
Dat maakt de uitspraken van de mensen niet meteen goed, maar bewijst wel dat het strafrecht niet de oplossing is om toe te passen om dit probleem op te lossen.
De GBL en zijn aanhang?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:01 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat ook. Het is altijd dezelfde groep die gaat miepen.
Compleet ongeschikt als politicus.
Er niks aan doen helpt echter zeker niet. Dan kan het soms helpen een voorbeeld te stellen. Waarbij FOK!, Geenstijl of Facebook aanspreken op het faciliteren van dergelijk gedrag ook niet onlogisch zou zijn...quote:Op woensdag 12 april 2017 13:57 schreef Ryon het volgende:
Dat hoeft toch niet? Natuurlijk is het subjectief wat de ergste twintig uitspraken zijn. Maar er is waarschijnlijk ook een reden dat juist deze twintig Simons zo geraakt hebben. Het is dus deels willekeur, maar het is weer wat minder willekeur dan wanneer je er blind twintig uit had gepikt.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat maakt het toch alleen maar willekeuriger?
Tja, BN'ers evenzo.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof dat zich beperkt tot politici.
Twitteraars bedoel je? Dat is hun eigen schuld.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook ON'ers worden regelmatig bedreigd en uitgescholden voor het hebben van een mening.
Bedreigingen vind ik dan ook wat anders.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook ON'ers worden regelmatig bedreigd en uitgescholden voor het hebben van een mening.
Verdiende loon.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:08 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Twitteraars bedoel je? Dat is hun eigen schuld.
Ja dat zou helemaal wat zijn geweest natuurlijkquote:Op woensdag 12 april 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet? Natuurlijk is het subjectief wat de ergste twintig uitspraken zijn. Maar er is waarschijnlijk ook een reden dat juist deze twintig Simons zo geraakt hebben. Het is dus deels willekeur, maar het is weer wat minder willekeur dan een wanneer je er blind twintig uit had gepikt.
Pak dan die platforms die dergelijk gedrag faciliteren en aanjagen aan ipv 'ikneukjedemoeder" wat eigenlijk een 42-jarige werkeloze autist blijkt te zijn.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er niks aan doen helpt echter zeker niet. Dan kan het soms helpen een voorbeeld te stellen. Waarbij FOK!, Geenstijl of Facebook aanspreken op het faciliteren van dergelijk gedrag ook niet onlogisch zou zijn...
Nee, de strafbaarheid van een uiting mag er natuurlijk niet vanaf hangen wat mevrouw Simons vindt. Dat zou bizar zijn. Dan zijn wij allemaal vogelvrij verklaard.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet? Natuurlijk is het subjectief wat de ergste twintig uitspraken zijn. Maar er is waarschijnlijk ook een reden dat juist deze twintig Simons zo geraakt hebben. Het is dus deels willekeur, maar het is weer wat minder willekeur dan wanneer je er blind twintig uit had gepikt.
Wat mij betreft zouden beiden aangepakt mogen worden.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pak dan die platforms die dergelijk gedrag faciliteren en aanjagen aan ipv 'ikneukjedemoeder" wat eigenlijk een 42-jarige werkeloze autist blijkt te zijn.
De mening van het vermeende slachtoffer is in dezen natuurlijk wel een noodzakelijk vereiste voor een veroordeling; het is een klachtdelict.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, de strafbaarheid van een uiting mag er natuurlijk niet vanaf hangen wat mevrouw Simons vindt. Dat zou bizar zijn. Dan zijn wij allemaal vogelvrij verklaard.
Zij heeft toch ook niet het laatste woord over wat strafbaar is?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, de strafbaarheid van een uiting mag er natuurlijk niet vanaf hangen wat mevrouw Simons vindt. Dat zou bizar zijn. Dan zijn wij allemaal vogelvrij verklaard.
Maar dat is toch niet realistisch? Je kan als OM toch niet je dagtaak verleggen van het opsporen van mensenhandelaren, verkrachters, en inbrekersbendes naar "beledigende teksten op het internet"?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden beiden aangepakt mogen worden.
Nee, dat heeft de rechter en de wetgever die algemeen geldende normen opstelt en toetst. Daarom is het ook zo belangrijk dat mevrouw Simons niet willekeurig mensen gaat aanwijzenquote:Op woensdag 12 april 2017 14:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zij heeft toch ook niet het laatste woord over wat strafbaar is?
Eens. Tenzij antisemieten.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet realistisch? Je kan als OM toch niet je dagtaak verleggen van het opsporen van mensenhandelaren, verkrachters, en inbrekersbendes naar "beledigende teksten op het internet"?
Er wordt zoveel diarree uitgescheten dat handhaving gewoon niet mogelijk is zonder dat je willekeurig te werk gaat. Daarom kun je wat mij betreft beter de strafbaarstelling van beledigingen opheffen en de beperkte middelen besteden aan zaken die er meer toe doen.
Je kan niet verwachten dat alles aangepakt wordt. Maar als het de spuigaten uit spuit mag er van mij best ingegrepen worden. En bedreigen en beledigen (die gaan immers bijna altijd hand in hand) niet meer strafbaar stellen vind ik geen briljant idee. Dan stimuleer je dat gedrag immers alleen maar.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet realistisch? Je kan als OM toch niet je dagtaak verleggen van het opsporen van mensenhandelaren, verkrachters, en inbrekersbendes naar "beledigende teksten op het internet"?
Er wordt zoveel diarree uitgescheten dat handhaving gewoon niet mogelijk is zonder dat je willekeurig te werk gaat. Daarom kun je wat mij betreft beter de strafbaarstelling van beledigingen opheffen en de beperkte middelen besteden aan zaken die er meer toe doen.
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die door door een grote groep (verbaal) worden aangevallen gewoon pech hebben? Puur omdat het praktisch niet mogelijk is om 1000+ mensen te vervolgen voor de racistische en seksistische bagger die ze produceren.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de rechter en de wetgever die algemeen geldende normen opstelt en toetst. Daarom is het ook zo belangrijk dat mevrouw Simons niet willekeurig mensen gaat aanwijzen
Zijn er 1000+ mensen die Sylvana bedreig(d)en?quote:Op woensdag 12 april 2017 14:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die door door een grote groep (verbaal) worden aangevallen gewoon pech hebben? Puur omdat het praktisch niet mogelijk is om 1000+ mensen te vervolgen voor de racistische en seksistische bagger die ze produceren.
Ik heb het niet over bedreigingen, maar beledigingen.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat alles aangepakt wordt. Maar als het de spuigaten uit spuit mag er van mij best ingegrepen worden. En bedreigen en beledigen (die gaan immers bijna altijd hand in hand) niet meer strafbaar stellen vind ik geen briljant idee. Dan stimuleer je dat gedrag immers alleen maar.
Echter over het algemeen gaan beledigen en bedreigen gezellig samen op. Het onderscheid is grotendeels cosmetischquote:Op woensdag 12 april 2017 14:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb het niet over bedreigingen, maar beledigingen.
Als iemand zich beledigd voelt, of aangetast in de goede naam, moet deze maar via een onrechtmatige daad-vordering in een civiele zaak zijn/haar gram halen. Strafbaarstellingen dienen het algemeen belang te dienen. En iemand die zich (subjectief) beledigd voelt door een uitlating van een ander lijkt mij niet voldoende aan het algemeen belang raken dat een strafbaarstelling daar de meest gepaste oplossing voor is.
Zo maak je het proces ook op het risico van de klager.
Geen idee wat ze precies naar haar hoofd geslingerd heeft gekregen. Het zal ook wel moeilijk zijn om te beslissen wat precies dreigend is en wat beledigend is. Je hebt immers ook nog het effect van de hoeveelheid. Twee berichten met racistische bagger en een half dreigement is vervelend. Krijg je heel veel van dit soort berichten in je bus, dan wordt het waarschijnlijk dreigender.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zijn er 1000+ mensen die Sylvana bedreig(d)en?
Volgens mij een hoop vuilpraters, maar het aantal daadwerkelijke wetsovertreders zal wel meevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |