abonnement Unibet Coolblue
pi_170113827

Itali is na jaren van afwezigheid er vanaf 2011 weer bij op het Eurovisie songfestival. Via San Remo, een groot muziekfestijn dat vanaf 1951 elk jaar wordt gehouden, wordt de artiest voor het Eurovisie songfestival bepaald (uitzondering: 2014). De winnende kandidaat krijgt de eer Itali te vertegenwoordigen, maar mag ook weigeren. De kandidaat die tweede is geeindigd, zal dan gevraagd worden etc. Itali hoort bij The Big 5, de 5 grote landen, die al in de finale staan.

Dit jaar is San Remo gewonnen door Francesco Gabbani met het lied Occidentali's Karma. Francesco Gabbani debuteerde vorig jaar op San Remo in de categorie Giovani (nieuwkomers). Met het lied Amen won hij in deze categorie. Vanaf dat moment is het hard gegaan met zijn carriere. Dit jaar deed Francesco Gabbani mee in de categorie Campioni (grote/bekende artiesten). Hij begon als outsider, maar werd langzaamaan tot n van de favorieten beschouwd. In een superfinale samen met Fiorella Mannoia (2e plek) en Ermal Meta (3e plek) wist hij te winnen.



Direct na de show werd op de persconferentie aan Francesco Gabbani gevraagd of hij zijn land wil vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Kiev. En guess what, zijn antwoord was: Si! Ommmmm. Fantastico!

EurovisionRai twitterde op zondag 12-02-2017 om 02:18:29 🎤🎉Francesco Gabbani con Occidentali's Karma rappresenter l'Italia all'Eurovision Song Contest 2017! https://t.co/nIzh1W30X0 reageer retweet
Hij wordt nu al tot favoriet voor de eindzege gebombardeerd. Op diverse internationale Eurovisie websites krijgt hij lovende commentaren. Kan hij het waarmaken? Gaan we met z'n allen volgend jaar gezellig naar Rome, Turijn of Milaan? Check het hieronder.


Video met een vertaling: http://www.dailymotion.co(...)arma-subtitled_music





Links
San Remo terugkijken kan via http://www.rai.it/programmi/sanremo/
Francesco op Facebook: https://it-it.facebook.com/francescogabbaniofficial/
Francesco op Twitter: https://twitter.com/frankgabbani
Francesco op Instagram: https://www.instagram.com/francescogabbani/
pi_170113841
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:12 schreef Soof123 het volgende:

[..]

Ik denk dat de dames van Ogene echt een voorbeeld aan Gabbani kunnen nemen. Ogene is vocaal echt beduidend sterker, en toch is Gabbani veel beter en heeft hij een veel grotere kans op de winst. Met name doordat hij wel een heel sterk nummer heeft die een groot publiek aan zal spreken en zijn performance is zoveel beter. Ik denk echt dat Occidentali's Karma de zomerhit van 2017 kan worden
Ik denk ook dat het een heel grote hit kan worden. Sterker nog: het zou me verbazen als dat niet gebeurt.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 april 2017 @ 20:18:49 #3
163650 Greys
pi_170113873
Z'n energie en charisma maken (voor mij iig) het iets mindere live zingen volledig goed. En voor meer mensen kennelijk omdat hij bij de polls 'wie was het beste live' na de preparties hij steeds bovenaan of hoog eindigt.

(En wat een gelul in het vorige topic dat ie Michael Jackson nadoet met dansen :') )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170113956
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het een heel grote hit kan worden. Sterker nog: het zou me verbazen als dat niet gebeurt.
Dit idd.
~The present is all there is~
pi_170128455
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het een heel grote hit kan worden. Sterker nog: het zou me verbazen als dat niet gebeurt.
Gaat geen grote hit worden zoals Euphoria, Heroes of Fairytale. Zal heus wel paar weekjes in de charts verschijnen, maar ook snel weer verdwijnen. Dit gaat de grote tegenvaller dit jaar worden. Gaat ook niet winnen echt niet.
pi_170129472
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gaat geen grote hit worden zoals Euphoria, Heroes of Fairytale. Zal heus wel paar weekjes in de charts verschijnen, maar ook snel weer verdwijnen. Dit gaat de grote tegenvaller dit jaar worden. Gaat ook niet winnen echt niet.
Ik spreek je zaterdag 13 mei weer. :)

Ik voorspel trouwens niet alleen Songfestival-winst, maar ik denk ook dat het de grootste Italiaanstalige hit in Nederland gaat worden sinds het tijdperk Eros Ramazotti, Laura Pausini, etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 16:43:39 ]
pi_170129959
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik spreek je zaterdag 13 mei weer. :)

Ik voorspel trouwens niet alleen Songfestival-winst, maar ik denk ook dat het de grootste Italiaanstalige hit in Nederland gaat worden sinds het tijdperk Eros Ramazotti, Laura Pausini, etc.
Euphoria is de allergrootste ESF hit ooit. Denk je nu echt dat dit dat gaat overtreffen? :') Even serieus.
pi_170130028
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Euphoria is de allergrootste ESF hit ooit. Denk je nu echt dat dit dat gaat overtreffen? :') Even serieus.
Dat schrijf ik niet; beter lezen.
pi_170133816
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Euphoria is de allergrootste ESF hit ooit. Denk je nu echt dat dit dat gaat overtreffen? :') Even serieus.
Ik denk niet dat het Euphoria gaat overtreffen, maar dat het een grotere hit wordt dan Fairytale en Heroes geloof ik echt wel :Y
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2017 @ 20:43:11 #10
163650 Greys
pi_170134383
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Euphoria is de allergrootste ESF hit ooit. Denk je nu echt dat dit dat gaat overtreffen? :') Even serieus.
Het heeft wel nu al meer views op YouTube vr het ESF dan dat Euphoria er zoveel jaar n winst heeft. Nee dat zegt nog steeds niet alles, maar toch wel ets over de populariteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 12:25:19 #11
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170164517
NAMASTE AL
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_170164930
Ik geloof ook wel in de potentile zomerhit :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 13:49:30 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_170167397
quote:
Blanche :')
Robin Bengtsson :D
~The present is all there is~
pi_170172751
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik spreek je zaterdag 13 mei weer. :)

Ik voorspel trouwens niet alleen Songfestival-winst, maar ik denk ook dat het de grootste Italiaanstalige hit in Nederland gaat worden sinds het tijdperk Eros Ramazotti, Laura Pausini, etc.
Ik ben niet meteen overtuigd dat de almachtige zendermanagers deze plaat wel in het profiel van Radio 2 of 3FM vinden passen. Zodra het een ESF-plaat is, moet het immers minstens van het niveau Stairway To Heaven of Child In Time zijn om enige aanspraak op airplay te maken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_170178354
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben niet meteen overtuigd dat de almachtige zendermanagers deze plaat wel in het profiel van Radio 2 of 3FM vinden passen. Zodra het een ESF-plaat is, moet het immers minstens van het niveau Stairway To Heaven of Child In Time zijn om enige aanspraak op airplay te maken.
3FM gaat dit inderdaad niet of nauwelijks draaien. 3FM is hard op weg om een onluisterbare pauperzender te worden, waar de nieuwste flop van Fresku tot Megahit wordt gebombardeerd.

Overigens - ik voel me net riazop - nadert de videoclip van Occidentali's Karma nu de 90 miljoen op YouTube.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2017 @ 21:37:15 #17
368283 ato
pi_170178693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

3FM gaat dit inderdaad niet of nauwelijks draaien. 3FM is hard op weg om een onluisterbare pauperzender te worden, waar de nieuwste flop van Fresku tot Megahit wordt gebombardeerd.

Overigens - ik voel me net riazop - nadert de videoclip van Occidentali's Karma nu de 90 miljoen op YouTube.
Werd Loreen op radio FM regelmatig gedraaid?
Life can be a bitch, so like it..
pi_170178872
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:37 schreef ato het volgende:

[..]

Werd Loreen op radio FM regelmatig gedraaid?
Redelijk vaak, niet extreem:
https://www.3fmfan.nl/page/muziekstats/trackinfo/18429
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 april 2017 @ 21:42:08 #19
163650 Greys
pi_170178906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

3FM gaat dit inderdaad niet of nauwelijks draaien. 3FM is hard op weg om een onluisterbare pauperzender te worden, waar de nieuwste flop van Fresku tot Megahit wordt gebombardeerd.

Overigens - ik voel me net riazop - nadert de videoclip van Occidentali's Karma nu de 90 miljoen op YouTube.
Nog steeds op schema om ruim voor het ESF de 100 miljoen te halen dus. _O_ _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170179021
Hoe vaker ik hem hoor hoe leuker ik hem vind.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_170179124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hoe vaker ik hem hoor hoe leuker ik hem vind.
Dat had ik dus ook. Ik heb het nummer nu zo vaak gehoord dat het niet meer leuker kan worden dan het is, maar het is voor mij nu een serieuze kandidaat voor plek #1 in mijn jaarlijst. Het jaar is natuurlijk nog lang, maar deze plaat gaat zeker in de Top 10 eindigen :Y
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 21:50:00 #22
375570 crew  Cyan9
pi_170179191
Even een tegen geluidje; het doet me nog steeds helemaal niks. Ik begrijp wel waarom mensen het helemaal geweldig vinden, zie de charme er ook wel van, maar ik verwacht niet dat ik nog in de "NAMASTE ALE" modus kom. ;)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_170179906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:50 schreef Cyan9 het volgende:
Even een tegen geluidje; het doet me nog steeds helemaal niks. Ik begrijp wel waarom mensen het helemaal geweldig vinden, zie de charme er ook wel van, maar ik verwacht niet dat ik nog in de "NAMASTE ALE" modus kom. ;)
Je begrijpt waarom mensen het geweldig vinden. Dat zegt eigenlijk alles al.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 april 2017 @ 22:19:58 #24
163650 Greys
pi_170180450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:50 schreef Cyan9 het volgende:
Even een tegen geluidje; het doet me nog steeds helemaal niks. Ik begrijp wel waarom mensen het helemaal geweldig vinden, zie de charme er ook wel van, maar ik verwacht niet dat ik nog in de "NAMASTE ALE" modus kom. ;)
Kan toch, heel veel mensen vonden de Oekrane inzending vorig jaar geweldig en daarvan kon ik me niet eens voorstellen dat anderen het berhaupt een beetje mooi vonden. :D Dus jij bent al veel meer inlevend nu met Itali dan ik destijds met Oekrane :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 22:26:41 #25
375570 crew  Cyan9
pi_170180766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan toch, heel veel mensen vonden de Oekrane inzending vorig jaar geweldig en daarvan kon ik me niet eens voorstellen dat anderen het berhaupt een beetje mooi vonden. :D Dus jij bent al veel meer inlevend nu met Itali dan ik destijds met Oekrane :P
Maar er zijn grenzen, het hoeft niet te winnen. :P
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')