Nee 2 weken geleden, ik was al tijdje niet actief hier omdat alles zo lang duurde.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:03 schreef Itam het volgende:
[..]
Wanneer is die uitspraak in hoger beroep gedaan? Deze week?
Als dit klopt dan heeft Woonbron er geen belang bij om op 210k te blijven hangen. En als ze dat toch doen dan heb je recht op de helft daarvan. Stel dat anders voor.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:07 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Nou het probleem is dat in de koopakte bepalingen duidelijk staat dat woonbron niet voor meer mag verkopen als wat de verkoper er voor terug heeft gehad van woonbron.
Is dat in of exclusief de grond. Het lijkt me namelijk normaal dat wanneer ze de opstal in een zelfde constructie opnieuw zouden verkopen dit inderdaad contractueel vastgelegd kan zijn dat dit tegen die prijs zou moeten gebeuren. Het zou mij echter zeer vreemd lijken dat in het contract staat dat wanneer ze een opstal terug kopen ze deze opstal met grond niet voor meer mogen verkopen dan alleen de terugkoopprijs van de opstal.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:07 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
De taxateur was op de hoogte hiervan en de gehele constructie aangezien zij ook regelmatig opdrachten kreeg van woonbron.
Nou het probleem is dat in de koopakte bepalingen duidelijk staat dat woonbron niet voor meer mag verkopen als wat de verkoper er voor terug heeft gehad van woonbron.
Dat gebeurd wel.
Volgens mij gaat dit over een andere zaak dan waarvan het vonnis gepubliceerd is?quote:De rechter beslist dat woonbron op papier geen winstmakende organisatie is en daarom er geen sprake van dwaling of corruptie mogelijk is.
Maar als je wel winst maakt en je kom met bewijs zoals een folder uit 2016 (na aanpassing acm) die ons in 2010 gegeven is ??? En de rechter kijkt hier niet eens naar is dat op ze minst merkwaardig te noemen toch?
Verder werd Teun van de keuken van de monitor een stemmingmakende journalist genoemd, heeft het acm koopgarant niet laten aanpassen, sliep er 1 van de 3 rechters en heeft er geen woning terugverkoop plaatsgevonden?
Op geen van deze punten word gereageerd.
Maar de inhoud van de folder klopt wel? Welke aanpassing heeft de ACM gedaan dan?quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:07 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Maar als je wel winst maakt en je kom met bewijs zoals een folder uit 2016 (na aanpassing acm) die ons in 2010 gegeven is ??? En de rechter kijkt hier niet eens naar is dat op ze minst merkwaardig te noemen toch?
Dat klopt, ben ik het volledig mee eens.quote:Verder werd Teun van de keuken van de monitor een stemmingmakende journalist genoemd
Het zijn net mensen.quote:sliep er 1 van de 3 rechters
Wellicht op dat moment nog niet? Of, is die woning wel onder koopgarant verkocht destijds?quote:heeft er geen woning terugverkoop plaatsgevonden?
Ja het zit er allemaal bij, ik haal het er niet bij.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:28 schreef Itam het volgende:
[..]
Maar de inhoud van de folder klopt wel? Welke aanpassing heeft de ACM gedaan dan?
[..]
Dat klopt, ben ik het volledig mee eens.
[..]
Het zijn net mensen.
[..]
Wellicht op dat moment nog niet? Of, is die woning wel onder koopgarant verkocht destijds?
Je haalt er allerlei zaken bij die niet relevant zijn naar mijn smaak.
Het is hetzelfde vonnis, alleen onze punten worden totaal niet aangehaald.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:25 schreef Dennism het volgende:
[..]
Is dat in of exclusief de grond. Het lijkt me namelijk normaal dat wanneer ze de opstal in een zelfde constructie opnieuw zouden verkopen dit inderdaad contractueel vastgelegd kan zijn dat dit tegen die prijs zou moeten gebeuren. Het zou mij echter zeer vreemd lijken dat in het contract staat dat wanneer ze een opstal terug kopen ze deze opstal met grond niet voor meer mogen verkopen dan alleen de terugkoopprijs van de opstal.
[..]
Volgens mij gaat dit over een andere zaak dan waarvan het vonnis gepubliceerd is?
Als ik kijk naar het gepubliceerde vonnis ( https://uitspraken.rechts(...)=Woonbron+koopgarant ) gaat de beoordeling over wel of geen dwaling wel wat verder dan jij schetst. Wat jij aanhaalt komt inderdaad teug in 4.9, maar in 4.5 t/m 4.8 falen de argumenten ten aanzien van dwaling al volgens de rechter. 4.9 zegt eigenlijk voor zover ik snel kan zien alleen dat als het argument van dwaling zou slagen in 4.5 t/m 4.8 het alsnog voor rekening van jullie zou komen.
Hoe denkt je advocaat evt over cassatie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:55 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Het is hetzelfde vonnis, alleen onze punten worden totaal niet aangehaald.
Dat is juist mijn probleem naar dr rechter toe.
Welke punten zijn dit exact dan?quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:55 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Het is hetzelfde vonnis, alleen onze punten worden totaal niet aangehaald.
Dat is juist mijn probleem naar dr rechter toe.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:02 schreef Dennism het volgende:
Nu weet ik niet welke koper jij bent, maar de rechter lijkt er ook redelijk zwaar aan te tillen dat minimaal koper 5 en 6 simpelweg de koopovereenkomst niet gelezen hebben en daarnaast ook nog eens bij de notaris het voorlezen van de akten niet op prijs te stellen. (Punt 4.5).
Ook dit lijkt mij terecht.quote:Het lijkt er sterk op dat de rechter de officiële (notariële) aktes en overeenkomsten belangrijker vind dan een foldertje en daar kan ik me eigenlijk wel in vinden.
Even afwachten hoe de andere zaken verlopen, de advocaat heeft er meerdere van dezelfde soort lopen in meerde gemeentes.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:31 schreef Elpis het volgende:
[..]
Hoe denkt je advocaat evt over cassatie?
Ik ben koper 1, ja zoals het in vonnis staat lijkt het redelijk te kloppen.quote:
Dat klinkt goed! Hopelijk gaat dat hier over een tijdje ook zo.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 17:26 schreef ender_xenocide het volgende:
In 2012 een woning gekocht met koopgarant.
Dit jaar verkopen we hem terug en alles gaat mooi vlot en zonder problemen.
Marktconforme taxatie gekregen waar wij het mee eens zijn, we mochten zelf de 1e taxateur aanwijzen. En dus binnen waarschijnlijk binnen 2 maanden alles fijn afgewikkeld.
Bij ons is getaxeerd op basis van vrijemarktwaarde (inclusief grond dus). Vervolgens ging daar de 25% korting vanaf en dat werd de koopsom.
Meerwaarde marktontwikkeling 62,5% voor ons 37,5% voor woningstichting. Meerwaarde verbouwingen (dakkapel, aanbouw etc.) 100% voor ons.
Ons deel meerwaarde opgeteld bij oorspronkelijke 2012 koopsom en dat werd de prijs.
En? Kan het?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:07 schreef Gnittoo het volgende:
even dit topic afstoffen.
Is het ook mogelijk om het koopgarant deel over te nemen van de woningcorporatie? In de folders staat wel informatie over de verkoopprocedure, maar niets als je gewoon blijft zitten.
Ja, ik ga ze maandag sowieso even bellen.
Dat is mogelijk, maar niet bij alle Koopgarant-woningen. Het zal afhangen of dat in je koopovereenkomst is opgenomen. Zie voor meer informatie: http://www.opmaat.nl/part(...)-van-koopgarant.htmlquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:07 schreef Gnittoo het volgende:
even dit topic afstoffen.
Is het ook mogelijk om het koopgarant deel over te nemen van de woningcorporatie? In de folders staat wel informatie over de verkoopprocedure, maar niets als je gewoon blijft zitten.
Ja, ik ga ze maandag sowieso even bellen.
Ja. Al is het in feite gewoon de terugkoop procedure en verkoopt de woningbouwvereniging het huis weer aan mij.quote:
Ik zit momenteel in dezelfde procedure, al had ik maar 10% korting en hoef maar 15% winst te delen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 17:26 schreef ender_xenocide het volgende:
In 2012 een woning gekocht met koopgarant.
Dit jaar verkopen we hem terug en alles gaat mooi vlot en zonder problemen.
Marktconforme taxatie gekregen waar wij het mee eens zijn, we mochten zelf de 1e taxateur aanwijzen. En dus binnen waarschijnlijk binnen 2 maanden alles fijn afgewikkeld.
Bij ons is getaxeerd op basis van vrijemarktwaarde (inclusief grond dus). Vervolgens ging daar de 25% korting vanaf en dat werd de koopsom.
Meerwaarde marktontwikkeling 62,5% voor ons 37,5% voor woningstichting. Meerwaarde verbouwingen (dakkapel, aanbouw etc.) 100% voor ons.
Ons deel meerwaarde opgeteld bij oorspronkelijke 2012 koopsom en dat werd de prijs.
wij hebben de andere 2 taxateurs inderdaad niet gebruikt, komt ook wel doordat de taxatie al gelijk boven de verkoopprijs van 2 andere woningen in de straat zat (die ongeveer 2 maand voor taxatie verkocht waren)quote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:37 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in dezelfde procedure, al had ik maar 10% korting en hoef maar 15% winst te delen.
De drie aangeboden 'gratis' taxateurs (conform de nieuwe procedure van OpMaat) hebben jullie dus links laten liggen?
Ik zit een beetje te dubben, gezien de de taxatie nu betrekking heeft op "terugkoop en opvolgende verkoop met Koopgarant: het bepalen van de prijs bij: terugkoop en verkoop".
Dan heeft de (op lange termijn) een te lage taxatie toch niet zo heel veel zin voor de woningcorporatie (in mijn geval WoonInvest). Op korte termijn inderdaad wel (lagere cashflow mijn kant op).
Sorry, maar voor de zekerheid: op basis van je 'eigen' taxateur toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 07:10 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
wij hebben de andere 2 taxateurs inderdaad niet gebruikt, komt ook wel doordat de taxatie al gelijk boven de verkoopprijs van 2 andere woningen in de straat zat (die ongeveer 2 maand voor taxatie verkocht waren)
Bij mij was het zo dat we in samenspraak een 1e taxateur aanwezen op kosten van de woningbouw.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:38 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Sorry, maar voor de zekerheid: op basis van je 'eigen' taxateur toch?
(misschien een beetje verwarrend omdat mij drie taxateurs worden aangeboden vanuit WoonInvest en ik daarnaast kan kiezen voor een 'eigen' taxateur)
Dus jij koopt het koopgarant deel af van de woningbouw?quote:Op woensdag 20 november 2019 21:31 schreef Gnittoo het volgende:
Gisteren de terugkoopovereenkomst en koopovereenkomst getekend bij de notaris. Binnenkort volledig in eigendom.
Woningbouw die lekker meewerkt, taxatie waar ik me wel in kon vinden en alles verloopt lekker vlotjes.
jep.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:13 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dus jij koopt het koopgarant deel af van de woningbouw?
Ah, en dan is het dus een normaal huis waar je mee mag doen wat je wil en op de vrije markt verkopen? Eens kijken of dat bij mij ook kan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |