Nee daar moet woonbron toestemming voor geven.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:19 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Misschien stom hoor maar kan je niet verhuren?
Die 170K daar is je korting van EUR +- 40K vanaf?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Nee ik heb de woning nog altijd, woonbron wil het alleen terugkopen voor 170.000.
En dan verkopen voor bieden vanaf 260.000 waarschijnlijk.
De enige die het erfpacht ken afstaan is woonbron en dat doen ze niet.
Als zijn koopcontract op de mijne lijkt mag dat niet, staat in het koopcontractquote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:19 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Misschien stom hoor maar kan je niet verhuren?
Ze willen het dus eigenlijk kopen voor +-¤210.000, want je hebt ook +-¤40.000 "korting" gehad toch? Ik snap best dat ze die grond niet voor niets gaan weggegeven.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Nee ik heb de woning nog altijd, woonbron wil het alleen terugkopen voor 170.000.
En dan verkopen voor bieden vanaf 260.000 waarschijnlijk.
De enige die het erfpacht ken afstaan is woonbron en dat doen ze niet.
Ah oké dat is jammer. Dat timmeren ze natuurlijk ook goed dicht...quote:Op woensdag 5 juni 2019 00:32 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Nee daar moet woonbron toestemming voor geven.
En er staat in het contract dat ik zelfbewoningsplicht heb.
Je doet nu net alsof die woning niet in waarde is gestegen, die "korting" is meestal omdat je de grond er niet bij koopt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:20 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ze willen het dus eigenlijk kopen voor +-¤210.000, want je hebt ook +-¤40.000 "korting" gehad toch? Ik snap best dat ze die grond niet voor niets gaan weggegeven.
Als dat klopt lijkt mij ¤210:000 nog niet eens zo'n gekke prijs voor een woning die staat op grond belast met erfpacht.
Dat doe ik helemaal niet, echter voor zover ik kan zien heeft de rechter al geoordeeld dat het terugrekenen van de korting correct is volgens het contract.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof die woning niet in waarde is gestegen, die "korting" is meestal omdat je de grond er niet bij koopt.
En als Woonbron dat niet gedaan zou hebben had de hypotheeknemer dat wel gedaan. Die houden in de regel ook niet zo van verhuurde onderpanden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:27 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Ah oké dat is jammer. Dat timmeren ze natuurlijk ook goed dicht...
Volgens mij is die 170000 juist het bedrag zónder de korting. Deze moet dáár dus nog vanaf.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:20 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ze willen het dus eigenlijk kopen voor +-¤210.000, want je hebt ook +-¤40.000 "korting" gehad toch? Ik snap best dat ze die grond niet voor niets gaan weggegeven.
Als dat klopt lijkt mij ¤210:000 nog niet eens zo'n gekke prijs voor een woning die staat op grond belast met erfpacht.
Als dat zo is dan klopt er inderdaad iets niet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij is die 170000 juist het bedrag zónder de korting. Deze moet dáár dus nog vanaf.
Juist ja. En toen ging je neem ik aan in beroep. Een taxateur die door hun gestuurd en betaald wordt (neem ik aan) is natuurlijk nooit onpartijdig.quote:Woonbron stuurt hun taxateur en die taxeert voor 210.000.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:10 schreef vincentfr1908 het volgende:
Ik bel een makelaar/taxateur (grote uit de regio) en die taxeert het op moment dat ik wil verkopen voor 240.000.
Hier gaat het dus om. De rest wordt er met de haren bijgesleept geheel in rijdende rechter stijl. Niemand gelooft dat omdat jij/jullie de formule voor de 'korting' op verschillende manieren uit kan leggen hij daarmee in jullie voordeel uit gaat vallen.quote:Woonbron stuurt hun taxateur en die taxeert voor 210.000.
Dat is gebeurd, waarna er 2 taxateurs kwamen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Juist ja. En toen ging je neem ik aan in beroep. Een taxateur die door hun gestuurd en betaald wordt (neem ik aan) is natuurlijk nooit onpartijdig.
Elk van die koopgarant contracten die ik heb gezien hebben de mogelijkheid om in bezwaar te gaan tegen de taxatie en een andere taxateur in te schakelen die door beide partijen uitgezocht en betaald wordt (moet je ook mee oppassen, maar deze zou onpartijdiger moeten zijn)...
Waarom heb je dat niet gedaan (want daar lees ik niets over)?
Ik zou wel willen alleen woonbron weigert elke vorm van contact met mij en de overige buren die in de rechtszaak betrokken zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:09 schreef Itam het volgende:
[..]
[..]
Hier gaat het dus om. De rest wordt er met de haren bijgesleept geheel in rijdende rechter stijl. Niemand gelooft dat omdat jij/jullie de formule voor de 'korting' op verschillende manieren uit kan leggen hij daarmee in jullie voordeel uit gaat vallen.
Heb je al eens een nieuwe taxatie aangevraagd nadat de overburen verkocht hebben? Immers, er is nu een referentiepand waar niemand omheen kan.
En woonbron houd nu zijn poot stijf op die taxatie van 210k (volgens bepaalde mensen hier werkt dat uitstekend, toch Blomke?)quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:26 schreef vincentfr1908 het volgende:
Ik bel wederom naar de betreffende medewerker/manager en krijg vervolgens te horen dat hij niks beloofd heeft en aangezien het de 2e taxatie betreft, het bindend is en ik binnen 3 maanden de woning dien te verlaten!
Als die tweede taxatie bindend was en je daarna inderdaad contractueel verplicht was om te verkopen, dan wordt het lastig inderdaad. Zo niet leest bovenstaand als contractbreuk.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:28 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Ik zou wel willen alleen woonbron weigert elke vorm van contact met mij en de overige buren die in de rechtszaak betrokken zijn.
Maar welke taxateurs waren dit, wie heeft die uitgezocht en betaald?quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:26 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Dat is gebeurd, waarna er 2 taxateurs kwamen.
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:50 schreef Itam het volgende:
[..]
En woonbron houd nu zijn poot stijf op die taxatie van 210k (volgens bepaalde mensen hier werkt dat uitstekend, toch Blomke?)
Het lijkt me vreemd van niet, maar die taxateur die jij als eerste ingehuurd hebt, die wist neem ik aan dat het om een verkoop ging zonder de grond?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:10 schreef vincentfr1908 het volgende:
Nee de 170.000 is na de aftrek "korting"
De woning is casco voor 215.000 gekocht zonder korting en voor 179.500 met korting.
Ik bel een makelaar/taxateur (grote uit de regio) en die taxeert het op moment dat ik wil verkopen voor 240.000.
Zoals mij uitgelegd is door ooms makelaars (grootste uit de regio) en woonbron, en kort samengevat bij de notaris (met bijzijn van de medewerker woonbron die ons het uitgelegd heeft) heb je dan een verschil van 25.000 euro en die zouden we dan delen.
Taxatie word ongeldig verklaard want deze is niet in opdracht van woonbron uitgevoerd.
Woonbron stuurt hun taxateur en die taxeert voor 210.000.
Vreemd maar 5.000 verlies valt te overzien als je dat deelt.
Tevens krijg ik vervolgens het aanbod van 170.000 omdat de korting er af gaat.
Deze korting zou zoals eerder door alle partijen uitgelegd is niet terugbetaald hoeven te worden.
Wij kregen de korting zodat alle woningen in de nieuw te bouwen wijk bewoond zouden worden.
Als wij zouden verkopen zou woonbron het terugkopen en vervolgens doorverkopen met of zonder koopgarant afhankelijk van de situatie op de huizenmarkt.
De korting zou dan op die manier doorberekend worden aan de volgende bewoners en aan woonbron.
Dus als ik de korting terug betaal en woonbron verkoopt voor het maximale dan zouden ze dus dikke winst maken wat niet mag volgens de wet aangezien ze geen op winst uit zijnde bv zijn.
Mijn overburen kregen 260.000 euro en moesten wel de korting terug betalen.
Woonbron verkoopt het vervolgens voor een hogere prijs als de contractueel vastgelegde afspraak dat het niet voor meer verkocht mag worden dan de prijs die de vorige bewoner ontvangen heeft (anders zouden ze winst maken).
Ik ben misschien te naïef geweest dat ik op basis van (wat ik dacht onafhankelijke partijen) geloofde wat hun zeiden en in de folders stond (deze zijn later aangepast).
Maar er klopt heel veel niet zoals woonbron handelt.
Het ergste vind ik nog dat de rechter op al deze punten geen antwoorden geeft.
Verder hoop ik dat u allen goed oplet bij het aanschaffen van een koopgarant woning bij woonbron.
Ik heb geen idee want ik krijg geen reaktie.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:52 schreef Itam het volgende:
[..]
Als die tweede taxatie bindend was en je daarna inderdaad contractueel verplicht was om te verkopen, dan wordt het lastig inderdaad. Zo niet leest bovenstaand als contractbreuk.
Of wouden ze geen contact hangende de rechtzaken?
Ooms makelaars en vbw makelaars, de kosten van 1850 euro moest ik betalen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maar welke taxateurs waren dit, wie heeft die uitgezocht en betaald?
Wanneer is die uitspraak in hoger beroep gedaan? Deze week?quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:59 schreef vincentfr1908 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee want ik krijg geen reaktie.
Ik heb gebeld en letterlijk een uur in de wacht gestaan en vervolgens word er opgehangen.
Mails worden niet beantwoord en als ik langs ga heb ik geen afspraak en word ik door de beveiliger naar buiten gewerkt.
Hun plegen ook contractbreuk door zich niet aan de regels te houden zoals een makelaar een taxatie doen die al eerder aanwezig is geweest in het proces, ooms deed de verkoop aan ons met valse belofte en oude folders en later dus een taxatie.
De taxateur was op de hoogte hiervan en de gehele constructie aangezien zij ook regelmatig opdrachten kreeg van woonbron.quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:57 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het lijkt me vreemd van niet, maar die taxateur die jij als eerste ingehuurd hebt, die wist neem ik aan dat het om een verkoop ging zonder de grond?
Ik kan er namelijk niet bij dat een taxateur een opstal zonder grond op 240.000 zal taxeren terwijl eenzelfde opstal met grond schijnbaar voor op minimaal 260.000 getaxeerd is. Ik vind een bod van 210.000 in dit opzicht echt niet slecht voor een opstal zonder grond wanneer eenzelfde opstal met grond een vanaf prijs heeft van 260.000.
Voor zover ik kan zien heeft de rechter trouwens prima antwoord in het eerste vonnis op de in stelling gebrachte argumenten, het zijn alleen niet de antwoorden waar jij op hoopte.
Verder ben ik ook wel benieuwd waarom woonbron op een individuele transactie geen winst zou mogen maken, volgens mag dat juridisch gezien prima en mag een coöperatie zonder winstoogmerk best wat verdienen op een individuele transactie, zolang ze maar niet jaar na jaar structureel winst maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |