abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:23:51 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170093262
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

zodra ik hoorde dat het geen epilepsie was ook nooit meer terug gekomen. Verder alleen maar naar doktors en huisarts geweest
Hou dan gewoon je muil verder over zaken waar je niets van weet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170093387
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:23 schreef Molo het volgende:

[..]

pi_170093469
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:23 schreef Molo het volgende:

[..]

pi_170093722
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:12 schreef Pg_up het volgende:

[..]

[..]

Mijn hemel, jullie stonden niet vooraan toen de hersencellen uitgedeeld werden hč?
ik geef voorbeelden van 2 mensen die toch aardig wat werkte en nooit een burn-out hebben gehad
pi_170094082
Even wat langer nadenken voor je een topic opent tf.
pi_170094269
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:57 schreef Kaas- het volgende:
Even wat langer nadenken voor je een topic opent tf.
Weer een mislukkeling gespot die het zo zwaar heeft :')
pi_170094411
Ik voel me aangesproken :{
Op anoniem
pi_170094695
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:42 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik geef voorbeelden van 2 mensen die toch aardig wat werkte en nooit een burn-out hebben gehad
2 mensen =/= iedereen
2 mensen =/= het gemiddelde
pi_170095320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:20 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

2 mensen =/= iedereen
2 mensen =/= het gemiddelde
het gemiddelde zegt zelf dat ze een burn-out hebben.
pi_170095829
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

zodra ik hoorde dat het geen epilepsie was ook nooit meer terug gekomen.
aansteller dus
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_170095970
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

aansteller dus
jup.
pi_170095984
quote:

[..]

en Steve is nog steeds zo gezond ^O^
pi_170096014
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

en Steve is nog steeds zo gezond ^O^
pc is geen gevolg van een burnout
pi_170096156
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

pc is geen gevolg van een burnout
daarom had hij ook een Mac
pi_170096262
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:46 schreef tailfox het volgende:

[..]

het gemiddelde zegt zelf dat ze een burn-out hebben.
Dat zeg jij.
pi_170096504
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

daarom had hij ook een Mac
hij stierf aan een pc
pi_170098756
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:28 schreef tailfox het volgende:

[..]

niet zo overdreven nee
burnout heeft te maken met hoe iemand in het leven staat. In combi met stress ( of t nou in prive of werksfeer is) kan dat dan burnout veroorzaken
pi_170098760
Is dit het Tailfox draait door tipoc?
  zondag 9 april 2017 @ 05:29:05 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170098768
Burn-out heeft niks te maken met het aantal uur dat je werkt. Over het algemeen heeft het te maken met een hoog arbeidsethos in combinatie met suboptimale werkomstandigheden, waardoor het door de werknemer gewenste niveau van perfectie niet gehaald kan worden ondanks de inspanningen die daarvoor worden gedaan, vaak ook zonder waardering/erkenning van de werkgever of collega's voor die inspanningen. En de werkgever zal dat ook niet nodig vinden, want die ziet alleen iemand die zich voor meer dan 100% inzet voor de zaak, zonder te zeuren. Tot de rek eruit is en die burn-out komt.
Wie niet weet wat beroepseer en loyaliteit zijn, zal minder vatbaar zijn voor een burn-out. Leidinggevenden zijn minder vatbaar omdat ze meer grip op hun werkomstandigheden hebben (planning, delegeren).

Ergo: TS is een luie zak die geen reet geeft om zijn werk en onderpresteert.
pi_170100187
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 05:29 schreef Lunatiek het volgende:
Burn-out heeft niks te maken met het aantal uur dat je werkt. Over het algemeen heeft het te maken met een hoog arbeidsethos in combinatie met suboptimale werkomstandigheden, waardoor het door de werknemer gewenste niveau van perfectie niet gehaald kan worden ondanks de inspanningen die daarvoor worden gedaan, vaak ook zonder waardering/erkenning van de werkgever of collega's voor die inspanningen. En de werkgever zal dat ook niet nodig vinden, want die ziet alleen iemand die zich voor meer dan 100% inzet voor de zaak, zonder te zeuren. Tot de rek eruit is en die burn-out komt.
Wie niet weet wat beroepseer en loyaliteit zijn, zal minder vatbaar zijn voor een burn-out. Leidinggevenden zijn minder vatbaar omdat ze meer grip op hun werkomstandigheden hebben (planning, delegeren).

Duidelijker kun je het niet omschrijven denk ik. :)
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zondag 9 april 2017 @ 09:14:27 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170100254
quote:

[..]

Ik werk ook als een malle en heb nog nooit een burn-out gehad. Dat is al 3 dan.

Dude :')
  zondag 9 april 2017 @ 09:15:20 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170100273
quote:

Zoveel waarheid in één post :)
pi_170100275
quote:

Nee, je werkt zelf boven je niveau als je het presteert om met 40 uur per week werken al een burn-out te krijgen. Geen probleem, maar dan moet je op zoek gaan naar ander werk.
  zondag 9 april 2017 @ 09:17:23 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170100307
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 09:15 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Nee, je werkt zelf boven je niveau als je het presteert om met 40 uur per week werken al een burn-out te krijgen. Geen probleem, maar dan moet je op zoek gaan naar ander werk.
Hoeft niet, de functie kan ook te intensief zijn voor 1 fte. Dan moet de functie aangepast worden of moet er meer fte aan gekoppelt worden.
pi_170100331
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeft niet, de functie kan ook te intensief zijn voor 1 fte. Dan moet de functie aangepast worden of moet er meer fte aan gekoppelt worden.
Daarom zeg ik ook: 40-urige werkweek.

In plaats van direct de ziektewet in de gaan kun je ook;
- kijken hoe je efficiënter kunt werken door je tijd beter in te delen
- een paar ballen groeien en met je leidinggevende praten
pi_170100361
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 09:19 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Ik ben een gevalletje 'beiden opties hierboven werken niet' en dan zit er niets anders op dan een andere baan zoeken, maar tot die tijd werk je je wel overspannen...

Mensen moeten er niet te licht over denken en ja, ik had een diagnose.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170100585
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik werk ook als een malle en heb nog nooit een burn-out gehad. Dat is al 3 dan.

Dude :')
team burn-out moet gewoon eerder rust nemen.
pi_170100769
Iedereen loopt te mauwen dat een burn out jaren duurt voordat je het hebt nou dan kan je het ook tegenaan
  zondag 9 april 2017 @ 09:51:43 #79
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_170100909
TS begrijpt er geen klote van
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 9 april 2017 @ 09:51:55 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170100911
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:44 schreef tailfox het volgende:
Iedereen loopt te mauwen dat een burn out jaren duurt voordat je het hebt nou dan kan je het ook tegenaan
Ik gun je er eentje. Van het kaliber van mijn ex-collega zaliger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170100928
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:44 schreef tailfox het volgende:
Het grappige is dat die burn-out dat ook 'plots opspeelt' als het wel heel gunstig is om 2 jaar betaald thuis te zitten :')

Van die excuustruusjes die alleen maar de baan hebben omdat ze een kut hebben die ze net niet aankunnen, dan 'toevallig' zwanger worden en geen zin meer hebben om te werken en dan maar de ziektewet induiken onder het mom van een burn-out :')

Dat soort mensen moeten ze echt tegen de muur zetten :r
pi_170101098
Altijd fijn dat er nog mensen zijn die roepen dat mensen met psychische klachten lekker normaal moeten doen. Als jullie nou allemaal psycholoog zouden worden, kwam het wel goed met ons landje.
pi_170101112
quote:

dat is maar 1 van de mogelijke scenario's he. Sommigen krijgen het ook onder prima werkomstandigheden door hoe ze zelf met het werk omgaan ( als in doordraaien met perfectionisme, bepaalde onzekerheid etc.) Burnout hoeft ook niet perse werkgerelateerd te zijn he! Het is gewoon het overbelasten van je hersenen in principe. Te weinig rust aan je hersenen geven. Zo ken ik ook iemand die het had doordat haar pasgeboren baby voor langere tijd geen eten binnen wilde houden en de dokters er lang over deden voordat ze snapten hoe dat kwam. Ze maakte zich nonstop zorgen hierover en kreeg een burnout. Het kan dus door van alles komen waardoor je hoofd overuren maakt. Ook door bijv. overmatig piekeren, langdurig slaaptekort etc...
pi_170101118
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 09:51 schreef Enchanter het volgende:
TS begrijpt er geen klote van
leg uit dan?
pi_170101139
quote:
10s.gif Op zondag 9 april 2017 09:52 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Het grappige is dat die burn-out dat ook 'plots opspeelt' als het wel heel gunstig is om 2 jaar betaald thuis te zitten :')

Van die excuustruusjes die alleen maar de baan hebben omdat ze een kut hebben die ze net niet aankunnen, dan 'toevallig' zwanger worden en geen zin meer hebben om te werken en dan maar de ziektewet induiken onder het mom van een burn-out :')

Dat soort mensen moeten ze echt tegen de muur zetten :r
jij snapt de klacht
pi_170101180
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 09:19 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk.

Probleem is dat sommige mensen hun eigen grenzen niet bewaken, lat te hoog leggen of een enorm plichtbesef hebben. Dan is het op moment van uitvallen te laat om bovenstaande punten te hervatten.

Bijvoorbeeld als je behoefte voelt je iemand (zoals je leidingevende) te vermoorden, zoals TS.
.
pi_170101311
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:07 schreef Fer het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk.

Probleem is dat sommige mensen hun eigen grenzen niet bewaken, lat te hoog leggen of een enorm plichtbesef hebben. Dan is het op moment van uitvallen te laat om bovenstaande punten te hervatten.

Bijvoorbeeld als je behoefte voelt je iemand (zoals je leidingevende) te vermoorden, zoals TS.
Als je de lat voor jezelf te hoog legt of geen plichtsbesef hebt is dat je eigen probleem, niet dat van je werkgever. Een jaartje terug werkte ik nog op een callcenter voor klantenservicwerk en daar had je ook 2 mutsen die ziek uitvielen met een burn-out. Met een werkweek van 36 uur :') x 999
pi_170101385
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:17 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Als je de lat voor jezelf te hoog legt of geen plichtsbesef hebt is dat je eigen probleem, niet dat van je werkgever. Een jaartje terug werkte ik nog op een callcenter voor klantenservicwerk en daar had je ook 2 mutsen die ziek uitvielen met een burn-out. Met een werkweek van 36 uur :') x 999
Risico voor de werkgever, had ie maar geen mensen in dienst moeten nemen.
.
pi_170101431
Wat een absolute teringlijer ben je, heb er geen andere woorden voor. Dat het je zelf mag overkomen ^O^
pi_170101471
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:24 schreef Swlabr het volgende:
Wat een absolute teringlijer ben je, heb er geen andere woorden voor. Dat het je zelf mag overkomen ^O^
zo hard weer
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_170101490
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:17 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Maar wat schort er aan jou dat je zo ontzettend boos bent op allerlei mensen? Klinkt niet gezond hoor.
pi_170101515
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:24 schreef Swlabr het volgende:
:') als het zo erg is waarom raad je het andere aan?
  zondag 9 april 2017 @ 10:30:18 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170101535
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:29 schreef tailfox het volgende:

:') als het zo erg is waarom raad je het andere aan?
Omdat we het jou gunnen. Met alles wat erbijhoort. Tot je geen uitweg meer ziet.

RIP aan je nabestaanden.
pi_170101596
quote:
17s.gif Op zondag 9 april 2017 10:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat we het jou gunnen. Met alles wat erbijhoort. Tot je geen uitweg meer ziet.

RIP aan je nabestaanden.
Ik neem geen tijd om een burn-out te nemen
  zondag 9 april 2017 @ 10:34:06 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170101612
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:33 schreef tailfox het volgende:

Ik neem geen tijd om een burn-out te nemen
Die burn-out gaat jou wel nemen. No worries.
pi_170101709
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:26 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

zo hard weer
Wel redelijk accuraat, ik gun hem geen burn-out maar dat het een on-empatische teringlijer is, ca va.
pi_170101732
quote:
17s.gif Op zondag 9 april 2017 10:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die burn-out gaat jou wel nemen. No worries.
kan je niet lezen dit topic gaat over een tv programma en aanstellers die zelf vinden dat ze een burn-out hebben en heel zielig doen
  zondag 9 april 2017 @ 10:46:53 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170101787
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:42 schreef tailfox het volgende:

kan je niet lezen dit topic gaat over een tv programma en aanstellers die zelf vinden dat ze een burn-out hebben en heel zielig doen
Toevallig zat een vriendin van mij ook in dat programma van Sophie, want bff's. Die stelde zich toch aan, joh! Met d'r burn-out.
Misschien moet je wat meer levenservaring opdoen, voordat je stupide gaat oordelen.
pi_170101833
quote:
17s.gif Op zondag 9 april 2017 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Toevallig zat een vriendin van mij ook in dat programma van Sophie, want bff's. Die stelde zich toch aan, joh! Met d'r burn-out.
Misschien moet je wat meer levenservaring opdoen, voordat je stupide gaat oordelen.
lezen is moeilijk he?
pi_170101855
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:49 schreef tailfox het volgende:

[..]

lezen is moeilijk he?
Leesbaar typen ook natuurlijk. Daarvan ben je van alle Fokkers in het algemeen eigenlijk toch wel het allerbeste voorbeeld. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')