abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170144078
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:16 schreef NgInE het volgende: [..]

Zelfs wanneer dit een gevaar betekent voor de volksgezondheid? Ik vind het nogal gevaarlijk dat ziektes zoals de Mazelen weer terug zijn in Europa.
Mazelen evolueerde tot een gevaarlijke ziekte toen een meestal eenvoudige kinderziekte een vaccinatieziekte werd. De strijd tussen immumstelsel en mazelen ging daarmee in de stroomversnelling. Het lijkt winst, maar is een verzwakking van de bevolking. Daarom had het middel beperkt moeten blijven tot de grote dodelijke ziektes.

Mazelen en waterpokken had iedereen als kind moeten krijgen om levenslange weerstand tegen op te doen en omdat het in de kleutertijd meestal snel voorbij was, terwijl volwassenen er doodziek van werden. Kinkhoest, rode hond en de bof waren minder algemeen maar nog net kinderziektes. Voor jongetjes was het wel handig om toch als kind de bof te krijgen, omdat je er als volwassen man onvruchtbaar van wordt. Rode hond kan voor blindheid zorgen (zie prinses Christina), wat zowel tijdens de ziekte als tijdens verblijf in de baarmoeder van een door een zieke/besmette moeder kon komen. Kinkhoest was wat zwaarder.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:40 schreef Beathoven het volgende:
Generaties van nu kijken hoofdzakelijk nog naar de eigen tenen. Die vragen zich niet meer af 'waarom' iets is zoals het is.

De reden dat we vaccineren is vergelijkbaar met waarom grote steden riolering hebben laten aanleggen. In Parijs loosde het volk zn ontlasting in de slootjes en rivieren en scheet de adel gewoon op de vloer in de zalen van de paleizen.

De stank van het geloosde slachtafval icm de stront van dieren en mensen was er niet te harden en veroorzaakte vele ziektegolven.

Mooie tijden. We zouden het er geen dag kunnen uithouden.
In de jaren '80 van vorige eeuw werd in Utrecht de riolering uitgebreid naar de grachtenhuizen. Daar kwamen de riolen nog uit op de grachten.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:53:04 #202
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_170144232
Gaan we nou letterlijk bij alles de schuld leggen bij asielzoekers ofzo?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:09:18 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170146414
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Los van wat je verder zegt vind ik dit altijd zo'n vreemd argument. Dat er weinig vliegtuigen uit de lucht vallen lijkt me geen reden om ons maar niet meer te bezigen met het verbeteren van de vliegveiligheid.
Ik bedoel dat ouders die hun kinderen laten vaccineren zich geen zorgen moeten maken over het gevaar van mazelen. Ik verwacht natuurlijk dat de Europese overheden aan hun verplichtingen voldoen, en dat de mazelen uiteindelijk uit Europa zullen verdwijnen, al betwijfel ik dat we het streefdoel van 2020 halen gezien het aantal landen waar het nog endemisch is.

Samengevat:
are we infinite or am I alone
pi_170162742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Mazelen evolueerde tot een gevaarlijke ziekte toen een meestal eenvoudige kinderziekte een vaccinatieziekte werd. De strijd tussen immumstelsel en mazelen ging daarmee in de stroomversnelling. Het lijkt winst, maar is een verzwakking van de bevolking. Daarom had het middel beperkt moeten blijven tot de grote dodelijke ziektes.

Mazelen en waterpokken had iedereen als kind moeten krijgen om levenslange weerstand tegen op te doen en omdat het in de kleutertijd meestal snel voorbij was, terwijl volwassenen er doodziek van werden. Kinkhoest, rode hond en de bof waren minder algemeen maar nog net kinderziektes. Voor jongetjes was het wel handig om toch als kind de bof te krijgen, omdat je er als volwassen man onvruchtbaar van wordt. Rode hond kan voor blindheid zorgen (zie prinses Christina), wat zowel tijdens de ziekte als tijdens verblijf in de baarmoeder van een door een zieke/besmette moeder kon komen. Kinkhoest was wat zwaarder.

[..]

In de jaren '80 van vorige eeuw werd in Utrecht de riolering uitgebreid naar de grachtenhuizen. Daar kwamen de riolen nog uit op de grachten.
eindelijk iemand die het snapt !
pi_170162917
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Vrij kolderieke nonsens natuurlijk. Mazelen is helemaal niet 'geëvolueerd tot een gevaarlijke ziekte'. De CFR van mazelen is heden ten dage veel lager dan in pakweg 1900. Ook niet zo gek, want de complicaties waaraan mensen met infectieziekten als mazelen doorgaans overlijden zoals longontsteking veel minder dodelijk zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170163735
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vrij kolderieke nonsens natuurlijk. Mazelen is helemaal niet 'geëvolueerd tot een gevaarlijke ziekte'. De CFR van mazelen is heden ten dage veel lager dan in pakweg 1900. Ook niet zo gek, want de complicaties waaraan mensen met infectieziekten als mazelen doorgaans overlijden zoals longontsteking veel minder dodelijk zijn.
Ja, het is duidelijk dat je dit niet begrijpt. Wat je niet ziet, dat is er niet hè?
pi_170164036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, het is duidelijk dat je dit niet begrijpt. Wat je niet ziet, dat is er niet hè?
Nou leg eens uit dan?
pi_170164037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Inhoudelijk niks te melden verder?
Terug naar BNW dan maar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170165269
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 16:12 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik stel slechts een vraag. Nergens trek ik een conclusie.
Ik lees de OP waarin staat dat Roemenië met een grote uitbraak te maken heeft, terwijl Roemenië nou niet echt bekend staat als een land waar de "vluchtelingen" naar toe gaan.
bron?
  woensdag 12 april 2017 @ 13:14:55 #210
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_170165290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:13 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

bron?
Bron van wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties