Mazelen evolueerde tot een gevaarlijke ziekte toen een meestal eenvoudige kinderziekte een vaccinatieziekte werd. De strijd tussen immumstelsel en mazelen ging daarmee in de stroomversnelling. Het lijkt winst, maar is een verzwakking van de bevolking. Daarom had het middel beperkt moeten blijven tot de grote dodelijke ziektes.quote:Op zaterdag 8 april 2017 19:16 schreef NgInE het volgende: [..]
Zelfs wanneer dit een gevaar betekent voor de volksgezondheid? Ik vind het nogal gevaarlijk dat ziektes zoals de Mazelen weer terug zijn in Europa.
In de jaren '80 van vorige eeuw werd in Utrecht de riolering uitgebreid naar de grachtenhuizen. Daar kwamen de riolen nog uit op de grachten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 19:40 schreef Beathoven het volgende:
Generaties van nu kijken hoofdzakelijk nog naar de eigen tenen. Die vragen zich niet meer af 'waarom' iets is zoals het is.
De reden dat we vaccineren is vergelijkbaar met waarom grote steden riolering hebben laten aanleggen. In Parijs loosde het volk zn ontlasting in de slootjes en rivieren en scheet de adel gewoon op de vloer in de zalen van de paleizen.
De stank van het geloosde slachtafval icm de stront van dieren en mensen was er niet te harden en veroorzaakte vele ziektegolven.
Mooie tijden. We zouden het er geen dag kunnen uithouden.
Ik bedoel dat ouders die hun kinderen laten vaccineren zich geen zorgen moeten maken over het gevaar van mazelen. Ik verwacht natuurlijk dat de Europese overheden aan hun verplichtingen voldoen, en dat de mazelen uiteindelijk uit Europa zullen verdwijnen, al betwijfel ik dat we het streefdoel van 2020 halen gezien het aantal landen waar het nog endemisch is.quote:Op maandag 10 april 2017 16:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Los van wat je verder zegt vind ik dit altijd zo'n vreemd argument. Dat er weinig vliegtuigen uit de lucht vallen lijkt me geen reden om ons maar niet meer te bezigen met het verbeteren van de vliegveiligheid.
eindelijk iemand die het snapt !quote:Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Mazelen evolueerde tot een gevaarlijke ziekte toen een meestal eenvoudige kinderziekte een vaccinatieziekte werd. De strijd tussen immumstelsel en mazelen ging daarmee in de stroomversnelling. Het lijkt winst, maar is een verzwakking van de bevolking. Daarom had het middel beperkt moeten blijven tot de grote dodelijke ziektes.
Mazelen en waterpokken had iedereen als kind moeten krijgen om levenslange weerstand tegen op te doen en omdat het in de kleutertijd meestal snel voorbij was, terwijl volwassenen er doodziek van werden. Kinkhoest, rode hond en de bof waren minder algemeen maar nog net kinderziektes. Voor jongetjes was het wel handig om toch als kind de bof te krijgen, omdat je er als volwassen man onvruchtbaar van wordt. Rode hond kan voor blindheid zorgen (zie prinses Christina), wat zowel tijdens de ziekte als tijdens verblijf in de baarmoeder van een door een zieke/besmette moeder kon komen. Kinkhoest was wat zwaarder.
[..]
In de jaren '80 van vorige eeuw werd in Utrecht de riolering uitgebreid naar de grachtenhuizen. Daar kwamen de riolen nog uit op de grachten.
Vrij kolderieke nonsens natuurlijk. Mazelen is helemaal niet 'geëvolueerd tot een gevaarlijke ziekte'. De CFR van mazelen is heden ten dage veel lager dan in pakweg 1900. Ook niet zo gek, want de complicaties waaraan mensen met infectieziekten als mazelen doorgaans overlijden zoals longontsteking veel minder dodelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Mazelen evolueerde tot een gevaarlijke ziekte toen een meestal eenvoudige kinderziekte een vaccinatieziekte werd. De strijd tussen immumstelsel en mazelen ging daarmee in de stroomversnelling. Het lijkt winst, maar is een verzwakking van de bevolking. Daarom had het middel beperkt moeten blijven tot de grote dodelijke ziektes.
Mazelen en waterpokken had iedereen als kind moeten krijgen om levenslange weerstand tegen op te doen en omdat het in de kleutertijd meestal snel voorbij was, terwijl volwassenen er doodziek van werden. Kinkhoest, rode hond en de bof waren minder algemeen maar nog net kinderziektes. Voor jongetjes was het wel handig om toch als kind de bof te krijgen, omdat je er als volwassen man onvruchtbaar van wordt. Rode hond kan voor blindheid zorgen (zie prinses Christina), wat zowel tijdens de ziekte als tijdens verblijf in de baarmoeder van een door een zieke/besmette moeder kon komen. Kinkhoest was wat zwaarder.
Ja, het is duidelijk dat je dit niet begrijpt. Wat je niet ziet, dat is er niet hè?quote:Op woensdag 12 april 2017 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij kolderieke nonsens natuurlijk. Mazelen is helemaal niet 'geëvolueerd tot een gevaarlijke ziekte'. De CFR van mazelen is heden ten dage veel lager dan in pakweg 1900. Ook niet zo gek, want de complicaties waaraan mensen met infectieziekten als mazelen doorgaans overlijden zoals longontsteking veel minder dodelijk zijn.
Nou leg eens uit dan?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat je dit niet begrijpt. Wat je niet ziet, dat is er niet hè?
Inhoudelijk niks te melden verder?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat je dit niet begrijpt. Wat je niet ziet, dat is er niet hè?
bron?quote:Op zaterdag 8 april 2017 16:12 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik stel slechts een vraag. Nergens trek ik een conclusie.
Ik lees de OP waarin staat dat Roemenië met een grote uitbraak te maken heeft, terwijl Roemenië nou niet echt bekend staat als een land waar de "vluchtelingen" naar toe gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |