Idd. TS komt over alsof hij vroeger regelmatig uit een klimrek is gevallen en dat nu anderen toewenstquote:
Mijn koffie😂quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Idd. TS komt over alsof hij vroeger regelmatig uit een klimrek is gevallen en dat nu anderen toewenst
Straks mag je niet eens meer een peuk roken op straat.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:23 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland loopt achter in het terugdringen van roken. Daar mag juist wel een tandje bij.
Na roken, mogen we straks ook geen alcohol, vlees, suikers eten!quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Straks mag je niet eens meer een peuk roken op straat.
Mag al niet meer in de horeca, op het perron moet je bij zo'n paal staan. Roken in wachtrijen mag in bepaalde gevallen ook niet, mag niet in openbare gebouwen.
Dat gaat toch allemaal veel te ver, die betutteling.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Na roken, mogen we straks ook geen alcohol, vlees, suikers eten!
Wie is "de politiek" ? De kamerleden , regering?quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
Het is eerder een self-fullfilling prophecy van de politiek dat de burger te dom is om zijn eigen onderbroek te verwisselen als er iets fout ging met de eerder genoemde scheet.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is "de politiek" ? De kamerleden , regering?
Geloof je zelf wel in deze flauwekul ? Of zeurt dat lekkerder?
Hoe vreselijk de vijand is en hoe vreselijk slachtoffer jij en het hele volk zijn.
Ja, ik had je wel gezien. Het antwoord op je post is 'ja'.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Idd. TS komt over alsof hij vroeger regelmatig uit een klimrek is gevallen en dat nu anderen toewenst
Nee, die vind ik er dus prima bij passen. Enkel hebben linkse en rechtse partijen andere speerpunten als het gaat om dezelfde beweging.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:26 schreef keste010 het volgende:
Ik vind dan ook het idee kloppen, maar de gekozen voorbeelden nogal ongelukkig gekozen. Het ontmoedigen van roken of vuurwerkgebruik heeft niets met betutteling te maken, maar met de sociale impact van de gevolgen ervan.
Maar wie zegt dat het willen inperken van het afsteken van vuurwerk daar uit voortkomt? Dat is toch echt vooral je eigen interpretatie.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, die vind ik er dus prima bij passen. Enkel hebben linkse en rechtse partijen andere speerpunten als het gaat om dezelfde beweging.
De hele beweging van "Oh ik vind vuurwerk toch niet leuk, dus mensen hoeven dat niet meer af te steken" vind ik heel ernstig. Hoezo elkaar niks meer gunnen?
Ook hier gaat het om je interpretatie ervan. Het vergaande ontmoedigen van roken heeft m.i. vrij weinig te maken met paternalisme of het willen inperken van de vrijheid van dat individu om te roken, maar vooral met de maatschappelijke impact die het rookgedrag van het individu heeft.quote:Maar ook met roken is met te ver doorgeschoten. Iedereen weet dat het slecht voor je is. Maar toch komt de politiek bijvoorbeeld op het tamelijk zieke idee om onsmakelijke plaatjes op verpakkingen te gaan dwingen. Dan ben je imo meer met psychologische terreur bezig.
Het probleem is waarschijnlijk dat jij net als vele anderen er net zo tegen vecht als D66 voor een democratischer EU vecht: 'Niet? Ok, even goeie vrienden en gaan we gewoon door'. Jij blijft natuurlijk ook gewoon lid.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk is ook iedere politieke stroming er medeschuldig aan geweest. Van de SP tot de VVD. Maar ook de PVV en zelfs mijn eigen partij D66 hebben op verschillende manieren de zeur samenleving gefaciliteerd. En dan moet ik de politiek in ons land nog nageven relatief terughouden er mee om te gaan. Maar ook de media doet vrolijk mee door ieder beetje gemekker lekker breed uit te meten.
Een van mijn politieke drijfveren is altijd geweest om er tegen terug te vechten. Maar soms wordt ik er wat moedeloos van. Wie voelt met me mee?
Jij denkt serieus dat de voedselveiligheid te streng is?quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
Nogmaals, de politiek hoeft helemaal niet te reageren op kleine clubjes zeurende "ik vind het kut, dus dan mag een ander het ook niet"-types. Maar ze kiezen ervoor om dat wel te doen.
Ze kiezen ervoor om 28 verkeersborden per strekkende hectometer straat te plaatsen, of haaientanden op een kruising van fietspaden. Ze kiezen ervoor om artsen (!) te dwingen om een of ander formulier in te vullen waardoor 80% van de ouders van kinderen met blauwe plekken van mishandeling worden beschuldigd terwijl ze natuurlijk ook écht uit het klimrek gevallen kunnen zijn. En ze kiezen ervoor om voedselveiligheidsregels zo rigide te maken dat er per jaar een paar miljoen kilo goed voedsel wordt doorgedraaid.
Daar vraagt echt niemand om hoor. Maar ze doen het wel.
Voor wat betreft de houdbaarheidsdata op voedsel heeft ze inderdaad een punt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de voedselveiligheid te streng is?
Het is een enorme sector en het CDA en VVD hebben er nauwe banden mee...
Op detailhandelsniveau absoluut. Op het industriële vlak heb ik er minder verstand van, dus daar durf ik niet veel over te zeggen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
Die is geloof ik niet veel strenger dan elders in West Europa. Bovendien wordt er amper gehandhaafd. Er is flink gehakt in het controleurs bestand. Sinds paars al. Boetes stellen relatief weinig voor (tov andere landen).quote:
Het weggooien van voedsel houdt juist de omzet lekker hoog voor de productiebedrijven.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een enorme sector en het CDA en VVD hebben er nauwe banden mee...
Jaarlijks gooien Nederlanders twee miljard kilo weg. Als volgens Janneke dankzij voedselveiligheid "een paar miljoen kilo" wordt weggegooid, dan valt dat op het totaal wel mee.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het weggooien van voedsel houdt juist de omzet lekker hoog voor de productiebedrijven.
Het is eerder andersom...quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:56 schreef torentje het volgende:
Ze gunnen slechts de mensen met geen gebrek niets. Ik roep al langer geef de mensen met een gebrek geen wapens, want dan schieten ze de weinigen met geen gebrek dood. Ook de overheid weet dat, maar onderneemt niets, hebben dus geen verantwoordelijkheidsgevoel.
Had zelf gewoon je bek dichtgehouden in die stiltecoupe. Waarom moet iemand dat aan je vragen? En als je overlast veroorzaakt in je achtertuin voor anderen wordt je daar op aangesproken. Gek he?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:32 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Kleine toevoeging:
- Mensen die in een overvolle trein komen zeuren dat je in een stiltecoupé praat (en uiteraard pas als ze zelf de trein uit stappen. Had dan eerder je giecheltje opengetrokken, mens!).
- Mensen die zeuren dat je in je eigen tuin aan het roken/blowen/barbecueën bent.
Het is te triest voor woorden maar al die makke schapen blijven maar volgen.
()
Kijk... zo een stiltecoupé ken handig zijn, maar ik vind niet dat je het mag verwachten als een trein overvol is. Vooral niet in een tweede klas coupé, als je de stilte zoekt in een trein mag je er ook extra voor betalen!quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Had zelf gewoon je bek dichtgehouden in die stiltecoupe. Waarom moet iemand dat aan je vragen? En als je overlast veroorzaakt in je achtertuin voor anderen wordt je daar op aangesproken. Gek he?
Het wordt echter geen wetgeving.
Ja, maar het is nooit de bedoeling geweest om hinkelbanen vergunningsplichtig te maken. Het is onderdeel van een standaardformulering van het aanplak- en graffitiverbod in een APV. Dit artikel komt bv uit de APV van de gemeente Nijmegen:quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
http://www.nporadio2.nl/e(...)het-stoepkrijtverbod
Het is een bericht van ná 1 april, en hoewel ik verder niet echt achtergrondonderzoek gedaan heb vermoed ik toch zo maar dat dit waar is: je mag in diverse gemeentes niet stoepkrijten zonder vergunning.
quote:Artikel 2.4.2 Plakken en kladden
1. Het is verboden de weg of dat gedeelte van een onroerend goed dat vanaf de weg zichtbaar is
te bekrassen of te bekladden.
2. Het is verboden zonder schriftelijke toestemming van de rechthebbende op de weg of op dat
gedeelte van een onroerend goed dat vanaf de weg zichtbaar is:
a. een aanplakbiljet of ander geschrift, afbeelding of aanduiding, aan te plakken of op andere
wijze aan te brengen;
b. met kalk, krijt, teer of een kleur- of verfstof enige afbeelding, letter, cijfer of teken aan te
brengen.
3. Het in het tweede lid gestelde verbod is niet van toepassing indien gehandeld wordt krachtens
wettelijk voorschrift.
4. Het in het tweede lid, aanhef en sub a gestelde verbod, geldt niet voor het aanplakken op
daartoe door de gemeente geplaatste publicatieborden.
5. De houder van de in het tweede lid bedoelde schriftelijke toestemming is verplicht die aan een
opsporingsambtenaar op diens eerste vordering terstond ter inzage te geven.
Nou en?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:11 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, maar het is nooit de bedoeling geweest om hinkelbanen vergunningsplichtig te maken. Het is onderdeel van een standaardformulering van het aanplak- en graffitiverbod:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik vind het in principe prima dat we roken niet te gemakkelijk maken. Maar ik vind dat we nu te ver doorslaan door steeds gekkere dingen te doen om de overgebleven rokers te overtuigen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:04 schreef Morendo het volgende:
Roken ontmoedigen vind ik nog wel een objectieve rechtvaardiging hebben. Of vind je arbowetgeving ook betutteling?
Zie daar de problemen tav de eigendomsrechten discussie.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Had zelf gewoon je bek dichtgehouden in die stiltecoupe. Waarom moet iemand dat aan je vragen? En als je overlast veroorzaakt in je achtertuin voor anderen wordt je daar op aangesproken. Gek he?
Het wordt echter geen wetgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |