abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172224498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:31 schreef Mineola het volgende:

[..]

Lokquote O-) Nikki, je hebt de Keiler nu toch? Hoe bevalt ie? En was er een reden dat je zo lang erop moest wachten?
Ja we hebben hem! Ein-de-lijk! Geen idee wat nu precies de reden was dat het zo lang duurde, iets met productie die uitliep ofzo. En ik denk dat de boot ook tegenwind had en de vrachtwagen ook. :+ Man, man, man wat duurde dat lang!

Maargoed, we hebben hem nu en ik vind dat het een prima ding is voor het belachelijk lage bedrag van 1100 euro excl. rijklaarmaken dat we ervoor betaald hebben. Inmiddels heb ik er 30km op gefietst met lekker veel trapondersteuning en de accu staat nog op 60%.
Het is ongetwijfeld een fiets van iets mindere kwaliteit dan de Babboes, Johnny Loco's of Urban Arrows, maar zeker omdat wij niet verwachten er meer dan 3 jaar gebruik van te maken is dit voor ons een prima keus geweest.
pi_172224829
Ik heb nu ongeveer 175 km ofzo gefietst met de babboe big E heb hem vandaag voor de 4de x opgeladen

Ben er erg blij mee en de kinderen ook. Regentent er op was ook erg fijn en geen overbodige luxe. Helaas wel een probleempje met het slot gehad maar de babboe monteur heeft het netjes opgelost.
Thuis staat hij met een extra dik (8 mm) slot vast die door een haak aan de muur zit wat wel fijn is want ja bij een driewieler is til het achterwiel op en rollen maar
pi_172224877
Oh dat klinkt heel goed Nikki! Wij zouden m net als jullie ook niet zoveel en lang gebruiken (tot wanneer gaan je kinderen eigenlijk in een bakfiets?) dus ik vind de meeste bakfietsen dan echt te duur. Dit leek me een goed alternatief. Voor die prijs en ons beoogde gebruik hoef ik idd geen topkwaliteit! Ik ga een proefritje voorstellen hier. Dank voor je recensie!
pi_172225358
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:27 schreef Mineola het volgende:
Oh dat klinkt heel goed Nikki! Wij zouden m net als jullie ook niet zoveel en lang gebruiken (tot wanneer gaan je kinderen eigenlijk in een bakfiets?) dus ik vind de meeste bakfietsen dan echt te duur. Dit leek me een goed alternatief. Voor die prijs en ons beoogde gebruik hoef ik idd geen topkwaliteit! Ik ga een proefritje voorstellen hier. Dank voor je recensie!
L van 7 past er ook nog makkelijk in. :)

p.s. baby nichtje zat er even in voor de show omdat hij net nieuw was hier. Die mag nog lang niet op een fiets. ;)

Ik vind overigens het bedrijf Keiler maar een beetje vaag en heb me af en toe afgevraagd of we niet waren opgelicht, dat zou ook echt weer iets voor ons zijn. :') Die levering duurde tenslotte zo lang. Maar uiteindelijk is de fiets gewoon netjes geleverd.
pi_172225465
Mijn 7-jarige zit soms ook nog in de bakfiets, en mijn 5-jarige nog dagelijks, omdat hij nog steeds niet zelf kan fietsen. Maar bij ons functioneert de bakfiets echt als auto, omdat we die niet hebben.
pi_172225627
Ik heb Jan er bijna dagelijks er in hij is 4 en Teun is 3
Jan kan zelf goed fietsen naar school maar ik heb meestal de tijd niet smorgens en z'n oren zijn vroegtijdig met vakantie gegaan....

Ik heb door de weeks geen auto en in het weekend ook niet altijd dus functioneert hier ook als auto en zooooo fijn met boodschappen doen *O*
pi_172302923
Kun je ergens bakfietsen fijn uitproberen? Ik denk dat ik twijfel tussen de Babboe Big en City en we willen hem via marktplaats/tweedehands kopen, maar ik wil eerst even op beide proefrijden. Nu zie ik wel die Babboe testdagen, maar je kunt toch ook vast wel ergens gewoon bij een winkel bakfietsen proberen (en daarna waarschijnlijk niets kopen :@ )? Hoe hebben jullie dat gedaan?
pi_172304055
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:26 schreef Minarosa het volgende:
Kun je ergens bakfietsen fijn uitproberen? Ik denk dat ik twijfel tussen de Babboe Big en City en we willen hem via marktplaats/tweedehands kopen, maar ik wil eerst even op beide proefrijden. Nu zie ik wel die Babboe testdagen, maar je kunt toch ook vast wel ergens gewoon bij een winkel bakfietsen proberen (en daarna waarschijnlijk niets kopen :@ )? Hoe hebben jullie dat gedaan?
mijn schoonzusjes en gastouder hebben beiden een big E
Ik ben voor een nieuwe gegaan omdat de ondersteuning en accu van de big E iets van 2 jaar geleden is veranderd daarvoor heb je de stand aan en uit en de nieuwe heeft 6 stappen

Ik zou naar Babboe testdagen gaan om te testen. Ze staan niet bij fietsenmakers volgens mij
pi_172304137
Beide soorten fietsen heel ander ik heb 1-2 dagen aan de big moeten wennen maar blij met de keuze en stabiliteit. Enige is met opdraaien van een woonerf of verkeersheuvels moet je echt recht doen en dat zal met de city anders zijn. Voordeel als je stil staat hoef je geen balans te houden
pi_172339628
Ik ben zondag voor het eerst met de gazelle met de kindjes op pad geweest. T achterop in de yepp, W in de bak. T was vrij stil, want eerste fietsrit ooit (zomg alle indrukken! :o ) en W vond het superleuk. Ik verheug me nu al op die koppies samen in de bak O+ daarna hebben ze allebei heel lang geslapen want het was toch wel heel spannend allemaal :D. Maar het ging heel goed! Ben ook meteen door het centrum geweest enzo, viel me met verkeer en dat soort dingen niks tegen. Ik fiets voornamelijk in versnelling 5-6-7, dan kun je prima terugschakelen voor bruggen en andere heuvels. Morgenochtend gaan we weer.
pi_172340280
Ik ben er sowieso uit dat het een electrische bakfiets wordt, maar kan iemand mij adviseren of het met 2 of 3 wielen het makkelijkste is? Met 3 wielen lijkt mij stabieler maar ook breder.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:11:38 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_172342372
Wat Goitske al zegt: met 3 wielen is stabieler maar je moet goed opletten met het opdraaien van woonerven e.d.
Als het ijzelt ben ik altijd weer blij met die 3 wielen ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_172342441
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:11 schreef Mark het volgende:
Wat Goitske al zegt: met 3 wielen is stabieler maar je moet goed opletten met het opdraaien van woonerven e.d.
Als het ijzelt ben ik altijd weer blij met die 3 wielen ^O^
nou vooral dat laatste dus met gladheid wil ik echt 3 wielen
pi_172346336
Ik denk dat zowel de 2 als 3-wiel eigenaren overtuigd een keuze hebben gemaakt, we gaan er hier sowieso niet uitkomen wat 'beter' is. Het lijkt me vooral voorkeursafhankelijk! Als je toch electrisch neemt maakt het extra gewicht en weerstand met 3 wielen ook weinig uit denk ik, dus dan vooral een kwestie van proberen. Niemand in de speeltuin/op het schoolplein die er eentje heeft die je mag proberen?
pi_172350707
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:18 schreef Crumpette het volgende:
Ik denk dat zowel de 2 als 3-wiel eigenaren overtuigd een keuze hebben gemaakt, we gaan er hier sowieso niet uitkomen wat 'beter' is. Het lijkt me vooral voorkeursafhankelijk! Als je toch electrisch neemt maakt het extra gewicht en weerstand met 3 wielen ook weinig uit denk ik, dus dan vooral een kwestie van proberen. Niemand in de speeltuin/op het schoolplein die er eentje heeft die je mag proberen?
het is ook heel persoonlijk. Mijn schoonzusjes hebben een 2 wieler gehad. De ene vond hem prima, de ander vond hem instabiel als ze bij het stoplicht stond dus omdat ze er allebei op fietsen zijn ze voor een 3 wieler gegaan en daarna een 3 wieler big E

Het grote nadeel van een 3 wieler is verkeersheuvels, woonerf oprijden etc daar moet je echt recht op rijden en rustig door de bochten. En aangezien het in de wijk waar ik woon stikt van de woonerven leer ik snel :@
pi_172350976
Ik weet niet wat een woonerf moet zijn :P dus die zijn hier niet zo veel. Hier zijn de straten weer niet helemaal plat, lopen rond af de goot in vaak, want oude stad, dus dan voel je je met een driewieler ook niet perse stabiel. Ik vind iig de tweewieler echt prima. En 'slechts' 38 kilo is bij niet-electrisch voor mij de doorslaggever. Een tweewieler van 60kg zou ik electrisch moeten hebben, dus dit is het beste compromis voor mij. :)
pi_172424206
Ik heb een vraagje over de babboe peuterschalen. Hier zit geen bekleding bij zoals bij de Melia schalen. Is er hier iemand met die originele Babboe schalen? Ik vraag me af dat wel comfortabel genoeg is?
pi_173145274
Hoi -Nikki-,

Ik zag dat je ook een keiler bakfiets hebt. Bevalt die jullie nog steeds? Hoe doen jullie dat met beurtjes? Of wonen jullie in de buurt van een verkooppunt. Ik heb er gister één gekocht. Twijfelde heel erg. En nadat ik de gisteravond op fb had gekeken naar de reviews hoop ok zo dat hij een beetje snel komt. ik hoop dat je wat vragen van me kunt beantwoorden😳 Groetjes kim
pi_173146090
[quote]1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:39 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

L van 7 past er ook nog makkelijk in. :)
[ link | afbeelding ]
p.s. baby nichtje zat er even in voor de show omdat hij net nieuw was hier. Die mag nog lang niet op een fiets. ;)

Ik vind overigens het bedrijf Keiler maar een beetje vaag en heb me af en toe afgevraagd of we niet waren opgelicht, dat zou ook echt weer iets voor ons zijn. :') Die levering duurde tenslotte zo lang. Maar uiteindelijk is de fiets gewoon netjes geleverd.
[/quot

Hoi Nikki, kun je mijn berichtje lezen onder aan dit topic? Ben namelijk nieuw en heb geen idee hoe dit werkt 😳.
pi_173146448
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:00 schreef Kim89 het volgende:
Hoi -Nikki-,

Ik zag dat je ook een keiler bakfiets hebt. Bevalt die jullie nog steeds? Hoe doen jullie dat met beurtjes? Of wonen jullie in de buurt van een verkooppunt. Ik heb er gister één gekocht. Twijfelde heel erg. En nadat ik de gisteravond op fb had gekeken naar de reviews hoop ok zo dat hij een beetje snel komt. ik hoop dat je wat vragen van me kunt beantwoorden😳 Groetjes kim
Hij bevalt prima tot nu toe. De eerste 200 kilometer zitten er al op. Trapt heel licht en door het grote aantal versnellingen en trapondersteuningsmogelijkheden op de onze ideaal voor een beetje heuvelachtig gebied zoals de duinen.
Voor eventuele onderhoudsbeurten gaan we hem gewoon bij een plaatselijke fietsenmaker brengen.

De levering was wel dramatisch, maar het was het wachten dubbel en dwars waard!
pi_173147091
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hij bevalt prima tot nu toe. De eerste 200 kilometer zitten er al op. Trapt heel licht en door het grote aantal versnellingen en trapondersteuningsmogelijkheden op de onze ideaal voor een beetje heuvelachtig gebied zoals de duinen.
Voor eventuele onderhoudsbeurten gaan we hem gewoon bij een plaatselijke fietsenmaker brengen.

De levering was wel dramatisch, maar het was het wachten dubbel en dwars waard!
Bedankt voor je snelle reactie, moet hij al snel voor een onderhoudsbeurt? Ben dit namelijk vergeten te vragen. Bij mij werd verteld dat hij gewoon op voorraad was en dat ik met 5 a 15 werkdagen een telefoontje van de bezorger kon verwachten. Ging dit bij jou ook zo? Zie namelijk via de fb site dat iedereen super lang erop moet wachten. Fijn te horen dat je er tot nu toe super blij mee bent.
pi_173148513
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:57 schreef Kim89 het volgende:

[..]9

Bedankt voor je snelle reactie, moet hij al snel voor een onderhoudsbeurt? Ben dit namelijk vergeten te vragen. Bij mij werd verteld dat hij gewoon op voorraad was en dat ik met 5 a 15 werkdagen een telefoontje van de bezorger kon verwachten. Ging dit bij jou ook zo? Zie namelijk via de fb site dat iedereen super lang erop moet wachten. Fijn te horen dat je er tot nu toe super blij mee bent.
Wij hebben er ongeveer 5 maanden op moeten wachten helaas. We wisten bij aankoop dat er 2 maanden levertijd op zat, maar dat werden er dus uiteindelink 5. Ik heb geen idee hoe het nu zit met de wachttijd.

Ze hebben mij ook niets gezegd over eventueel onderhoud. Ik breng hem gewoon weg als ik denk dat hij eraan toe is. :)
pi_173149136
wow 5 maanden is lang 😱. Ik ga duimen dat hij er snel is😉. Fijne avond nog!
pi_173151693
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij hebben er ongeveer 5 maanden op moeten wachten helaas. We wisten bij aankoop dat er 2 maanden levertijd op zat, maar dat werden er dus uiteindelink 5. Ik heb geen idee hoe het nu zit met de wachttijd.

Ze hebben mij ook niets gezegd over eventueel onderhoud. Ik breng hem gewoon weg als ik denk dat hij eraan toe is. :)
een nieuwe fiets moet altijd na een paar weken gebruik of 100/200 km even voor service beurt. Even alles aan laten draaien, spaken aan laten draaien etc

Babboe adviseert dit maar ook bij mijn 3 andere fietsen die ik ooit nieuw heb gekocht moest dit!
pi_173151695
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hij bevalt prima tot nu toe. De eerste 200 kilometer zitten er al op. Trapt heel licht en door het grote aantal versnellingen en trapondersteuningsmogelijkheden op de onze ideaal voor een beetje heuvelachtig gebied zoals de duinen.
Voor eventuele onderhoudsbeurten gaan we hem gewoon bij een plaatselijke fietsenmaker brengen.

De levering was wel dramatisch, maar het was het wachten dubbel en dwars waard!
Wauw... Ik ben nu echt blij dat mijn twijfel tussen Keiler en babboe naar Babboe is om geslagen. Anders zat ik nu nog te wachten waarschijnlijk :o
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:17:32 #76
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_173152837
Ah dit topic leeft ook nog steeds!
Even een update, wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Urban Arrow (incl. trapondersteuning)
Babboe viel wellicht direct af door de massa aan negatieve ervaringen.
We wilden een 2-wieler nadat we beiden (ik & vrouw) voor geen meter konden fietsen op een 3-wielige Johnny Loco.
Troy en Keiler wel bekeken maar niet zo'n goed gevoel voor de kwaliteit en volgens mij bij bieden geen ondersteuning bij het wegfietsen zoals de U.A. Andere opties waren ongeveer net zo duur als de Urban Arrow en dan hadden we toch liever iets waarmee we om de hoek terecht konden voor reparaties.

Enige nadeel aan de Urban Arrow vind ik de bak. Niet dat hout nou erg duurzaam is, maar het polypropyleen (soort piepschuim) lijkt me in de loop van de jaren wel aardig te gaan deuken met kinderen.

Mijn persoonlijke advies: Wil je een bakfiets voor de gezelligheid, een kleine boodschap en veel kinderen, neem een 3 wielige bakfiets voor niet teveel geld (Keiler / Troy).

Wil je kunnen fietsen als een normale fiets, snel zijn, koop een Urban Arrow (of andere 2-wieler)

Elektrische ondersteuning vind ik bij een 2 wieler eigenlijk niet nodig, maar het is wel lekker hoor, daardoor pak ik 'm wel veel makkelijker. De UA is niet meer zonder ondersteuning te krijgen. Bij een 3-wieler lijkt het me wel noodzakelijk (meer weerstand met 3 wielen, waarschijnlijk zwaarder beladen)

De oververtegenwoordige Babboe kreeg ik zelf erg jeuk van, zoveel slechte verhalen over zowel kwaliteit als service. Bovendien vind ik ze echt ontzettend lelijk, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:29:20 #77
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173155404
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:17 schreef PietPossum het volgende:
Babboe viel wellicht direct af door de massa aan negatieve ervaringen.
quote:
De oververtegenwoordige Babboe kreeg ik zelf erg jeuk van, zoveel slechte verhalen over zowel kwaliteit als service.
Heb even teruggelezen maar daar is in dit topic geen sprake van.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173156274
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:17 schreef PietPossum het volgende:

Enige nadeel aan de Urban Arrow vind ik de bak.
Ik vind zelf de prijs van de UA ook wel een nadeel :P

We hebben zelf uiteindelijk tegen onze verwachtingen in een Babboe tweewieler gekozen :P De driewieler vond ik vreselijk fietsen, steeds het gevoel dat ie omkiepte in bochten en zo. Voor ons was dit op basis van prijs, beoogd gebruik (weinig), levering (snel) en gemak (past door een deur) uiteindelijk de beste optie. Ik bleef twijfelen over die Keiler, ook omdat ik behalve Nikki's recensie nauwelijks andere ervaringen tegenkwam. Tot nu toe erg blij mee en al veel gebruik van gemaakt!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:49:07 #79
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_173157200
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Heb even teruggelezen maar daar is in dit topic geen sprake van.
Nee, hier verrassend positief. Bij een veelverkocht product zul je ook wel sneller negatieve verhalen lezen, bovendien zijn mensen volgens mij sneller geneigd in de digitale pen te kruipen als ze te klagen hebben. Onder het motto een gewaarschuwd mens telt voor twee hebben we de babboe niet aangedurfd, ik ben niet graag afhankelijk van het merk zelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:05 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik vind zelf de prijs van de UA ook wel een nadeel :P

We hebben zelf uiteindelijk tegen onze verwachtingen in een Babboe tweewieler gekozen :P De driewieler vond ik vreselijk fietsen, steeds het gevoel dat ie omkiepte in bochten en zo. Voor ons was dit op basis van prijs, beoogd gebruik (weinig), levering (snel) en gemak (past door een deur) uiteindelijk de beste optie. Ik bleef twijfelen over die Keiler, ook omdat ik behalve Nikki's recensie nauwelijks andere ervaringen tegenkwam. Tot nu toe erg blij mee en al veel gebruik van gemaakt!
Haha herkenbaar van de 3-wieler. Ik heb er nog een blokje om mee gereden, mn vrouw ongeveer 3 meter en bij de eerste bocht stapte ze af: "Doodeng dit!"
Wat betreft prijs: duur is erg objectief. Wij vonden 'm ook wel duur, omdat er goedkopere alternatieve bestaan. Maar goed, een berekening liet zien dat we zo'n twee jaar auto konden rijden (incl. alles, afschrijven etc) dus dan is-ie snel terugverdiend. Ik had ook 't idee dat we 'm niet bijzonder veel zouden gebruiken, maar omdat we nu zo'n fijne hebben, gebruik ik 'm vanzelf wel meer. Als het een log, zwaar ding zou zijn, weet ik helemaal dat ik 'm vaak zou laten staan.

Overigens hebben we nog maar één klein mannetje. Past dus allemaal gemakkelijk en is een beetje overdreven luxe, maar goed, nu des te langer plezier van en ik pak 'm ook om vuilnis weg te brengen, boodschappen te doen etc.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:51:00 #80
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_173157225
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Heb even teruggelezen maar daar is in dit topic geen sprake van.
http://www.thuisvergelijken.nl/ervaringen/Babboe%20bakfiets/

ik kan niks zeggen over de betrouwbaarheid van de website, maar teveel negatieve verhalen m.i.
pi_173158841
Ohja jij had een auto en alles op loopafstand en 1 kind he? Fijn dat je ook nog 3500 euro had liggen ^O^ ik denk dat ik een UA ook mooi had gevonden, maar omdat ik het voor stadsverkeer op een tweewieler ook niet nodig vond electrisch te kopen, heb ik het niet gedaan :+.
pi_173158886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:49 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Nee, hier verrassend positief. Bij een veelverkocht product zul je ook wel sneller negatieve verhalen lezen, bovendien zijn mensen volgens mij sneller geneigd in de digitale pen te kruipen als ze te klagen hebben. Onder het motto een gewaarschuwd mens telt voor twee hebben we de babboe niet aangedurfd, ik ben niet graag afhankelijk van het merk zelf
Jouw link laat idd weinig positiefs zien! Ik heb me van te voren uitgebreid ingelezen over Babboe maar heb er geen negatieve totaalindruk aan overgehouden. Ik heb me wel vooral gericht op zaken die voor ons van belang waren: dus de ervaringen met een niet-elektrische fiets, zelf ophalen en in elkaar zetten en niet zo zeer de service, onderhoud door Babboe zelf en aftersales. En het vetgedrukte is helemaal waar denk ik! Uiteindelijk vond ik de veelvoud aan recensies over een product dat al behoorlijk lang op de markt is, en het aspect goed verder te verkopen zwaarder wegen dan nauwelijks info of ervaringen. Dat durfde ik dan weer niet aan.

Wat betreft onderhoud: ik heb dat eerst nagevraagd bij de lokale fietsenmaker. Hij gaf aan dat hij een Babboe prima kon onderhouden. Dat was voor mij voldoende. En in geval van nood is de leverancier van Babboe niet ver, dat vond ik ook een groot voordeel boven een Keiler of een Troy.

quote:
Wat betreft prijs: duur is erg objectief. Wij vonden 'm ook wel duur, omdat er goedkopere alternatieve bestaan. Maar goed, een berekening liet zien dat we zo'n twee jaar auto konden rijden (incl. alles, afschrijven etc) dus dan is-ie snel terugverdiend. Ik had ook 't idee dat we 'm niet bijzonder veel zouden gebruiken, maar omdat we nu zo'n fijne hebben, gebruik ik 'm vanzelf wel meer. Als het een log, zwaar ding zou zijn, weet ik helemaal dat ik 'm vaak zou laten staan.

Overigens hebben we nog maar één klein mannetje. Past dus allemaal gemakkelijk en is een beetje overdreven luxe, maar goed, nu des te langer plezier van en ik pak 'm ook om vuilnis weg te brengen, boodschappen te doen etc.
Ja precies, ieder zijn eigen afwegingen. Fijn dat de UA jullie zo bevalt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 15-08-2017 15:08:16 ]
pi_173166362
Fijn dat de urban arrow zo goed bevalt, heb er ook naar zitten kijken omdat ik hem hier in de buurt ook zie rond rijden maar vond het wel echt heel veel geld. Ik ga hem denk ik niet dagelijks gebruiken. (Of hij moet zo goed bevallen) Meer voor eens naar de kinderboerderij als het droog is naar het kdv/werk en eens naar de stad/ speeltuin. Hebben namelijk ook gewoon een tweede auto. Wilde zoiezo een tweewieler omdat die in de schuur past en een driewieler niet bij ons. En ik ga er ook voor nu niet vanuit dat de keiler voor dat geld 10 jaar meer zal gaan 😜. Maar dat is ook niet nodig. Blijf het lastig vinden waar je goed aan doet kwa budget en kwaliteit. Hopelijk hebben we gewoon een beetje mazzel met de keiler. Ben ook wel van mening dat er nog weinig over te vinden is omdat het een nieuw merk is en wat je erover kunt vinden negatief is omdat mensen nou eenmaal eerder iets negatiefs dan positief posten. Hopelijk kan ik een positieve post eruit gooien😜. Mijn twijfel lag ook nog bij de babboe city electrisch maar vond ik ook wel een berg geld. En als ik dan op mp kijk zijn zoveel bakken daar helemaal verweerd.
pi_173170183
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Mark het volgende:

[..]


[..]

Heb even teruggelezen maar daar is in dit topic geen sprake van.
Hier ook een Babboe en tot nu toe heel tevreden. Er was bij de levering iets niet helemaal goed gegaan (vergeten zitjes te monteren), dat hebben ze heel netjes en snel opgelost.
pi_173176149
Ik ben tot nu toe heel tevreden en ken meerdere babboe rijders die ook tevreden zijn

Mijn schoonzusjes laten hun babboe buiten staan en vergeten vaak de hoes er op te doen. Na een jaar ziet de bak er nog wel goed uit maar is natuurlijk niet bevorderlijk. De mijnr staat met extra slot aan de muur vast en altijd onder de hoes
pi_173348607
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja we hebben hem! Ein-de-lijk! Geen idee wat nu precies de reden was dat het zo lang duurde, iets met productie die uitliep ofzo. En ik denk dat de boot ook tegenwind had en de vrachtwagen ook. :+ Man, man, man wat duurde dat lang!

Maargoed, we hebben hem nu en ik vind dat het een prima ding is voor het belachelijk lage bedrag van 1100 euro excl. rijklaarmaken dat we ervoor betaald hebben. Inmiddels heb ik er 30km op gefietst met lekker veel trapondersteuning en de accu staat nog op 60%.
Het is ongetwijfeld een fiets van iets mindere kwaliteit dan de Babboes, Johnny Loco's of Urban Arrows, maar zeker omdat wij niet verwachten er meer dan 3 jaar gebruik van te maken is dit voor ons een prima keus geweest.
Hoi Nikki,

Mijn bakfiets is vandaag al binnen gekomen. Ben er tot nu toe heel blij mee. Weet jij alleen toevallig hoe het achterlicht aan gaat?
pi_173350429
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:56 schreef Kim89 het volgende:

[..]

Hoi Nikki,

Mijn bakfiets is vandaag al binnen gekomen. Ben er tot nu toe heel blij mee. Weet jij alleen toevallig hoe het achterlicht aan gaat?
Goede vraag, nog niet nodig gehad dus eerlijkgezegd geen idee.
pi_173350505
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Goede vraag, nog niet nodig gehad dus eerlijkgezegd geen idee.
bij de babboe zit een knopje bij de trapondersteuning bediening voor het achterlicht bij jullie misschien ook? Of een schuifje achterop?
pi_173351881
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:20 schreef Goitske het volgende:

[..]

bij de babboe zit een knopje bij de trapondersteuning bediening voor het achterlicht bij jullie misschien ook? Of een schuifje achterop?
Nee nergens een knopje te vinden🙈. Ook niet op het display. Ga morgen wel even bellen🙊.
pi_173352135
Veel achterlichten gaan gewoon aan als ze detecteren dat het donker is en je in beweging bent? Misschien even zwaaien voor het licht als hij nu in het donker staat?
pi_173493839
Bedankt voor de tip, we weten inmiddels hoe hij aan moet 😊.
pi_173502394
Mijn oudste dochter en haar vriendinnetjes lachen hun leeftijdsgenootjes in bakfietsen uit, omdat het stom is. Pfff wat was ik toen in dubio zeg. Ik heb haar maar gezegd dat ze die kinderen niet moet uitlachen maar eigenlijk heeft ze gewoon dik gelijk natuurlijk
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:02:45 #93
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173502455
Vriendjes van mijn kinderen stonden altijd te springen om mee te mogen rijden. Weet niet hoe oud je dochter is, maar kleine kinderen vinden het geweldig.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:39:59 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_174451771
Zijn er users met persoonlijke ervaring met bakfiets.nl bakfietsen?

De verleiding van de goedkope bakfiets is namelijk groot, maar ik denk dat ik er spijt van ga krijgen. En deze bakfietsen zie ik echt overal en er zijn ook gewoon dealers vlakbij.
Ik heb gisteren even een proefrondje gereden met een cargo long maar het viel me echt mee, als die op de juiste hoogte is afgesteld fietst dat prima.
Elektrisch vind ik wel wat te gortig qua prijs, of ben ik een ontzettende oen als ik dat niet doe? Ik ben een zeer geoefend pakezelfietser en de maximale fietsafstand enkele reis zal rond de 8 kilometer liggen (of, als ik blijf werken waar ik nu werk, waarschijnlijker rond de 4-5 kilometer).
disclaimer
pi_174452838
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn er users met persoonlijke ervaring met bakfiets.nl bakfietsen?

De verleiding van de goedkope bakfiets is namelijk groot, maar ik denk dat ik er spijt van ga krijgen. En deze bakfietsen zie ik echt overal en er zijn ook gewoon dealers vlakbij.
Ik heb gisteren even een proefrondje gereden met een cargo long maar het viel me echt mee, als die op de juiste hoogte is afgesteld fietst dat prima.
Elektrisch vind ik wel wat te gortig qua prijs, of ben ik een ontzettende oen als ik dat niet doe? Ik ben een zeer geoefend pakezelfietser en de maximale fietsafstand enkele reis zal rond de 8 kilometer liggen (of, als ik blijf werken waar ik nu werk, waarschijnlijker rond de 4-5 kilometer).
Ik heb een bakfiets (Babboe City) zonder elektrische ondersteuning, maar met 7 versnellingen. Het is zwaar, maar als ongeoefende pakezel kan ik 10km fietsen volhouden. Dan kom ik wel compleet bezweet en moe aan op de eindbestemming, maar dat zal bij jou dan vast beter zijn.
Ik mis het alleen bij heuvel op en bij heul erge tegenwind. Maar ja, dan mis ik mijn auto ook.
pi_174453833
Ik lees even mee voor de bakfiets.nl fietsen. Ben ook nieuwsgierig. Wij nemen overigens wel een elektrische ondersteuning, toekomstige basisschool is een halfuur fietsen incl een flinke heuvel dat ga ik mezelf niet aandoen zonder ondersteuning :+
♥ J & S
pi_174454459
Wij hebben sinds april bakfiets.nl, cargo long, zonder elektrische ondersteuning.
Hij bevalt echt prima! Enkele reis naar mijn werk is 8 km, goed te doen op deze fiets. Het fietst ook weinig anders dan een gewone fiets.
Wij hebben 7 versnellingen, ik fiets meestal in de 5. Misschien was 8 versnellingen net wat fijner geweest, omdat je dan nog wat meer hebt voor in tunnels bijvoorbeeld.

Hij staat altijd buiten, met een zadelhoesje en een zeil over de bak.
Ziet er nu nog prima uit :)
We hebben geen regentent. Baby zit nu nog in de maxcosi, eventueel met regenhoes.

Wij hebben 'm gekocht bij fietsenwinkel.nl, dat is géén aanrader. Vertraging, vertraging, verkeerd zeil en nog meer vertraging.
pi_174455019
Oh wat betreft zo'n huif: ik dacht (hoopte) ook dat het niet nodig zou zijn, peuter doet zijn capuchon op en/of kan een senz paraplu vasthouden, maar mijn dreumes moet ernstig huilen als we door de regen moeten fietsen dus ik ben toch overstag gegaan. Ziet er wel superknus en behaaglijk uit O+.
pi_174455083
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:51 schreef Crumpette het volgende:
Oh wat betreft zo'n huif: ik dacht (hoopte) ook dat het niet nodig zou zijn, peuter doet zijn capuchon op en/of kan een senz paraplu vasthouden, maar mijn dreumes moet ernstig huilen als we door de regen moeten fietsen dus ik ben toch overstag gegaan. Ziet er wel superknus en behaaglijk uit O+.
Jezus, issie van suiker ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174455112
Moet jij niet ff een ei gaan leggen in z&g ofzo?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')