Maar stel nu: een gedachtenexperiment:quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
Waarom ik wat denk? Waarom lees je niet gewoon wat er staat?quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:33 schreef kree het volgende:
[..]
Dus..... leg het even uit, aan google het maar even, kan iedereen zich lekker makkelijk uit een discuusie houden.
Leg het maar uit dan volgens jou, met ondersteunende artikelen waarom jij dat denkt?
Bedankt Bart.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar stel nu: een gedachtenexperiment:
Als je nu in een elektrische auto 25 kilo aan zandzakken meeneemt in b.v. zakjes van 250 gram en je gooit elke kilometer 1 zakje naar buiten. Dan maken we die efficiencyslag ook.
Ja, die is leuk nietwaar? Het is precies jouw redenatie.quote:
Ik lees wat je zei, maar moest ff wat editten enzo omdat het ineens veranderde allemaal ;')quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom ik wat denk? Waarom lees je niet gewoon wat er staat?
Wat een gebrabbel .
Sinds ze worden begrensd in de ontsteking. Zodra het ding 25 of 45 bereikt heeft, wordt het ontstekingstijdstip verlaat, waardoor de verbranding een stuk slechter wordt en brandstof onverbrand de motor uit komt.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sinds wanneer stinken 4takt brommers? Ze stoten nog altijd zooi uit ; maar het is geen tweetakt van weleer met een blauwe oliewalm
Stropop.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
Ik lees wat je zei, maar moest ff wat editten enzo omdat het ineens veranderde allemaal ;')
Het punt blijft meer, waarom ben je er zo van overtuigd dat die fossiele brandstof beter is?
Als elektromotoren te heet worden stort de efficientie in.quote:Of dat is het nog niet eens, en dat stuit me tegen mijn elektro hart, jij zegt dat brandstof motoren net zo efficient kunnen werken, leg dat eens uit dan?
Ja dat is zo omdat jij dat denkt?quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Stropop.
[..]
Als elektromotoren te heet worden stort de efficientie in.
Allemaal al gezegd dus lees het nog eens rustig terug.
Kwh kost maar 7ct ofzo, 11ct erop is belasting, ecotax en btw.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.
[..]
Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
Wat dat betreft lijk je verdacht veel op Piet V. Die doet dat ook als ie het niet meer weet.quote:
Dat ook nog inderdaad, hmms ik werk in meer het laden van die auto's industrie, maargoed, ok sta open voor meningen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwh kost maar 7ct ofzo, 11ct erop is belasting, ecotax en btw.
Maar over dat extra gewicht van de accu, een electroauto heeft brake energy recovery, dus een deel van die extra kinetische energie wordt ook weer terug gewonnen, bij mijn plofauto worden alleen de remschijven heet tijdens het afremmen.
Klopt als een zwerende vinger. Bij tweetakt gaan ze nog een stap verder ; daar zitten proppen in de in en uitlaat. Die motor kan voor geen meter ademen en spuugt dus allemaal strontzooi de atmosfeer in.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Sinds ze worden begrensd in de ontsteking. Zodra het ding 25 of 45 bereikt heeft, wordt het ontstekingstijdstip verlaat, waardoor de verbranding een stuk slechter wordt en brandstof onverbrand de motor uit komt.
Grootste probleem is de carburateur. De benzinedampen spoelen de oliefilm weg van de krukas/drijfstang, daarom is de mengsmering nodig. Als we de carburateur vervangen met directe injectie, kun je met een oliedruppelaar veel nauwkeuriger en zuiniger smeren, immers geen benzinedampen in de carter.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt als een zwerende vinger. Bij tweetakt gaan ze nog een stap verder ; daar zitten proppen in de in en uitlaat. Die motor kan voor geen meter ademen en spuugt dus allemaal strontzooi de atmosfeer in.
Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een écht wetenschappelijk onderzoek. Er is volgens mij een keer onderzoek gedaan en daar wordt nu van alles op gebaseerd. Ik vraag me af hoe een moderne gekatalyseerde 2takt zich houdt tov 4 taktjes. Desondanks is 2 takt wel ingehaald, 4 taktjes zijn zuiniger en slijtvaster.
Dus een electroauto van 2000 kilo wordt minder efficiënt als er 400 kilo passagiers en bagage bijkomen in verhouding tot een fossielle verbranding koekblikje van 1000 kilo waar die 400 kilo bijkomt.quote:Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is in compleet andere verhouding. Een auto met verbrandingsmotor wordt minder efficient als hij zwaarder wordt, maar in verhouding een stuk minder dan een auto met een elektromotor.
.
In #126 heb ik de door hem aangehaalde verschillen (in efficiency) opgelost geheel volgens zijn eigen redenatie.quote:Op zaterdag 8 april 2017 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb het idee dat je alleen aan het trollen bent hier.
Nou hij komt nu met een aantal beweringen, zal prima zijn, maar ben benieuwd waar ik dat dan even kan nalezen ook...quote:Op zaterdag 8 april 2017 09:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In #126 heb ik de door hem aangehaalde verschillen (in efficiency) opgelost geheel volgens zijn eigen redenatie.
Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.quote:Tesla werkt aan elektrische vrachtwagen
De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla wil in september een elektrische vrachtwagen presenteren. Dat meldde topman Elon Musk van Tesla donderdag op Twitter.
Volgens Musk heeft zijn ontwerpteam "buitengewoon goed werk'' geleverd met de vrachtwagen.
Verder wil het bedrijf uit Californië ook zijn eigen pick-uptruck naar buiten brengen. Dat kan nog wel anderhalf tot twee jaar gaan duren, denkt Musk.
VDL is daar ook mee bezig. Met een actieradius van 100km, bedoeld voor het op een schone manier bevoorraden van de winkels in steden.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Ik vind dat niet bijzonder. Het ligt veel meer voor de hand wat mij betreft. Hij kan veel meer accu's meenemen zonder dat men zich gekwetst voelt qua smaak en wat het doet voor het uiterlijk. Het zijn toch vooral "autoliefhebbers" die bijvoorbeeld een Leaf niet zien zitten om hun moverende redenen. Er speelt teveel sentiment en range anxiety mee. Ze willen hem pas als ie er retegeil uitziet en je er non-stop mee naar Zuid Italië kan rijden. Ze hebben niet door dat het straks geen keuze meer is. Dat is luxe. Maar al die dingen spelen dus met een vrachtwaggel niet.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Er zijn genoeg vrachtwagens die de stad / provincie niet uitkomen. Als dat electrische trucks worden dan is dit een grote winst voor de luchtkwaliteit in steden.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Ik weet dat met de huidige beschikbare technologie je 5km per dag kan laden met een zonnepaneel op een dak van een auto. Dat schiet niet echt op.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:10 schreef MrSweets het volgende:
Je kunt ook een mooi zonnepaneel kwijt op het dak, misschien kun je daar ook de batterij iets mee laden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Om eerlijk te zijn vind ik de ontwikkeling traag gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2017 19:28 schreef kree het volgende:
[..]
Toch zul je zien dat die elektrische auto's terrein gaan winnen.
Die hele ontwikkeling daarin is al snel gegaan.
Zeker als er komend jaar meer betaalbare gezinsauto's komen met een redelijke actieradius.
En van verbrandingsmotoren met een beter rendement als elektromotoren die ook nog eens praktisch gebruikt kunnen worden, zie ik graag een linkje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |