Het systeem verdient veel meer aandacht en lof dan het gekregen heeft. De libary heeft zoveel kwaliteit, zeker vergeleken met een Switch die weer overgewaardeerd wordt. Doet mij denken aan de Sega Dreamcast die destijds ook niet begrepen werd.quote:
Op Reddit staat ook een mooie reactie over de Vita in vergelijking met de Switchquote:
.quote:Here's my story and perspective:
I owned a vita about two years ago and absolutely loved it, then when the switch came out I sold my vita to pay towards a switch + Zelda. I played the hell out of breath of the wild clocking in about 200 hours, but after that not much held my attention. Splatoon in all honesty wasn't very good, Mario kart 8 was the same old game, there was a spattering of good Indies but to be honest not much else!
So a couple of months ago, I bought a vita again.
I now play my Vita every day, constantly finding games that I'm willing to sink time into, whilst my switch still sits gathering dust. I don't think I've played it in about a month. I'm sure I'll pick up Mario but once I'm finished with that after a month or so I don't see myself playing it again for a very long time! The switch is great, but personally something about it doesn't feel right. I never use it in docked mode because I much prefer playing games on a handheld, and in handheld mode it's too big and unwieldy, and the controls just don't feel good! Coming to the vita from the switch just feels better every time in my opinion, it's a much better console it's just a shame it never got more attention! But on the plus side that means it has hit a level of finality, so you have an incredible backlog to get through with nothing else being added to steal your time!
If you're not feeling it with the switch just stick with the vita, it's an all round better experience
Ja prima hoor. Ik roep ook weleens dat WiiU een fantastische console is.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:36 schreef Kamover het volgende:
Op
[..]
Op Reddit staat ook een mooie reactie over de Vita in vergelijking met de Switch
[..]
.
Toen was je waarschijnlijk aan de geestverruimende middelen?quote:Op woensdag 3 april 2019 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja prima hoor. Ik roep ook weleens dat WiiU een fantastische console is.
Dat lijkt mij wel een pareltje! En de libary is al zo goedquote:Op woensdag 3 april 2019 22:36 schreef Aether het volgende:
Volgend jaar nog Utawarerumono (nooit in het Engels uitgebracht)
https://www.katernjapan.nl/utawarerumono-geinspireerd-door-ainu/
Het zijn toch games die hoge cijfers hebben ontvangen en goed zijn gewaardeerd , ik vind vooral de indiegames erg goed van de vita. De AAA titels speel ik nog het minst.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik raak nog niet echt overtuigd hoor. Het zijn nou niet écht top games.
Ja, precies ja. Want die zijn er niet.quote:
Badum tssquote:Op woensdag 10 april 2019 20:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, precies ja. Want die zijn er niet.
Euh, dat is geen FIFA 18.quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:51 schreef Kamover het volgende:
Het vreemde of eigenlijk mooie is, is dat FIFA 18 gewoon op de Vita is uitgekomen. Heb hem nog niet gespeeld, maar wel bijzonder dat dit mogelijk is.
Nee maar wel mooi en leuk gedaan.quote:
Moet je die los kopen? Bij Switch krijg je die er gewoon gratis bij.quote:Op woensdag 17 april 2019 23:06 schreef Kamover het volgende:
Heb sinds vandaag een PS Vita Handgrip. Ik moet zeggen, dat is wel erg nice. Ligt goed in de hand en bovendien kan de handgreep dienst doen als ‘stand’ voor wanneer je klaar bent met spelen. Het speelt comfortabel ook na langere gamesessies.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nintendo geeft niks gratis, dus is al 3x betaald in de aanschafprijs. Maar zon grip kost natuurlijk helemaal niks.quote:Op woensdag 17 april 2019 23:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Moet je die los kopen? Bij Switch krijg je die er gewoon gratis bij.
Jongen, dat kon de GameBoy Micro al. Ben je nu al door je positieve Vita eigenschappen heen dat je het over de slaapstand moet hebben?quote:Op donderdag 25 april 2019 14:35 schreef Kamover het volgende:
Heb de Vita een week niet aangeraakt, maar gisteravond weer eens aangezet. En dan is die slaapmodus toch wel heerlijk uitgewerkt bij de Vita. Een week in stand-by en dan nog 35% batterij over, hoe geniaal is dat!
Gozer, gameboy micro heeft geen sleep modus. Laat staan de switch. Is gewoon een super feature van deze vergeten handheldquote:Op donderdag 25 april 2019 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jongen, dat kon de GameBoy Micro al. Ben je nu al door je positieve Vita eigenschappen heen dat je het over de slaapstand moet hebben?
Heb de game uitgespeeld. Spel bestaat uit 6 levels. Elke 5 minuten gaat de moeilijkheidsgraad omhoog. Een hele run duurt iets langer dan een uur. Het was intens!quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:41 schreef Kamover het volgende:
Holy shit, net Risk of Rain ontdekt op de Vita! Dit is echt een hele intense indie.
edit: ik zal voor de lezers in dit topic nog even toelichten wat deze game zo goed maakt. De game nodigt namelijk op het eerste gezicht niet direct uit tot spelen. Ten eerste zijn de graphics gebrekkig (8-bit) en ook uitwerking van de characters in de game vragen van de speler inlevingsvermogen.
Deze game doet denken aan metroid vs 2001 a space odyssey. De sfeer grijpt je vrijwel direct naar de strot en je word direct meegenomen in het 'verhaal'. Je wordt in een 2-D wereld gedropt waarbij er weinig toelichting is wat nu precies de bedoeling is. Je krijgt geen inleiding of kans om goed voor te bereiden. De shit is direct aan, waarbij je de mogelijkheid hebt om vijanden met geweer van je af te houden. Je kunt levelen en percs verzamelen om beter door de game te komen. Dit is goed uitgewerkt en draagt echt bij aan de beleving.
Deze game kent geen vergiffenis, je hebt 1 leven en dood is game over. Dit is nogal hard als je net een uur hebt lopen levelen en je een horde wezens net niet hebt kunnen weerstaan.
En dan de muziek! De muziek is een ontzettend sterk punt binnen de game. Deed mij denken aan Hotline Miami, waar je in een trance gewiegd word en zelf de game wordt.
Aanrader
Je had beter de grip van Hori kunnen kopen (als je een slim hebt). Die heeft L2/L3/R2/R3 knoppen, ideaal!quote:Op woensdag 17 april 2019 23:06 schreef Kamover het volgende:
Heb sinds vandaag een PS Vita Handgrip. Ik moet zeggen, dat is wel erg nice. Ligt goed in de hand en bovendien kan de handgreep dienst doen als ‘stand’ voor wanneer je klaar bent met spelen. Het speelt comfortabel ook na langere gamesessies.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sine Mora is op zo'n beetje alle platformen uitgekomen he? En SM EX ook weer op de PS4, X1, PC. Dus ik begrijp je opmerking niet zo goed waarom de Switch versie specifiek een Vita port is?quote:Op donderdag 25 april 2019 20:25 schreef Kamover het volgende:
Enfin, gisteren dus lekker aan de slag gegaan met Sine Mora. Komt bekend voor he? Ja dat klopt, want is de zoveelste Vita port naar de Switch. Let op: ik ben geen Switch hater, alleen is de Vita beter.
Heb een OLED, dus dat feest gaat niet op. Maar wel goede tip. Misschien koop ik er nog een SLIM bij.quote:Op maandag 29 april 2019 12:56 schreef pixarnl het volgende:
[..]
Je had beter de grip van Hori kunnen kopen (als je een slim hebt). Die heeft L2/L3/R2/R3 knoppen, ideaal!
https://www.amazon.com/HO(...)chment/dp/B01ERA94BY
[..]
Sine Mora is op zo'n beetje alle platformen uitgekomen he? En SM EX ook weer op de PS4, X1, PC. Dus ik begrijp je opmerking niet zo goed waarom de Switch versie specifiek een Vita port is?
In hoeverre zijn die R2 buttons compatibel met games? Is dat goed in te stellen?quote:Op maandag 29 april 2019 12:56 schreef pixarnl het volgende:
[..]
Je had beter de grip van Hori kunnen kopen (als je een slim hebt). Die heeft L2/L3/R2/R3 knoppen, ideaal!
https://www.amazon.com/HO(...)chment/dp/B01ERA94BY
[..]
Sine Mora is op zo'n beetje alle platformen uitgekomen he? En SM EX ook weer op de PS4, X1, PC. Dus ik begrijp je opmerking niet zo goed waarom de Switch versie specifiek een Vita port is?
Ze simuleren een druk op de touchpad op de achterkant. Een rubbertje drukt op de touchpad wanneer je de knop indrukt. Dus in principe zou iedere game die de touchpad op de achterkant gebruikt de L2/R2 buttons gebruiken.quote:Op maandag 29 april 2019 15:13 schreef Kamover het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die R2 buttons compatibel met games? Is dat goed in te stellen?
Nice! Dat is met borderlands 2 ook vrij vervelend.quote:Op maandag 29 april 2019 16:11 schreef pixarnl het volgende:
[..]
Ze simuleren een druk op de touchpad op de achterkant. Een rubbertje drukt op de touchpad wanneer je de knop indrukt. Dus in principe zou iedere game die de touchpad op de achterkant gebruikt de L2/R2 buttons gebruiken.
Ik heb niet zoveel Vita games, maar Ratchet & Clank gebruikt het bv om te strafen. Dat werkt met een R2 knop echt vele malen beter dan dat je zit te prutsen met je vingers op de touchpad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |