abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169977861
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:33 schreef probeer het volgende:

[..]

En een zichzelf respecterende vriend durft de ander in die vriendschap gewoon eerlijk te zeggen wat hij vindt. Maarja, he ...
Oh dat heb ik gedaan hoor, eerder al en gisteren ook weer. Ik vind dit zelf ook niet kunnen, zou nooit mijn eigen vlees en bloed laten zitten, en ja het is allemaal niet echt eerlijk gegaan, niet van hem en niet van haar, ongelukkige samenloop van omstandigheden denk ik meer, de kindjes zijn de dupe weer. Maar het is al gebeurd en kan niet meer teruggedraaid worden, hij is al 36 jaar mijn vriend en ik wil geen partij kiezen.
pi_169977964
oeps
"Pools are perfect for holding water"
pi_169977973
nvm
pi_169977989
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Oh dat heb ik gedaan hoor, eerder al en gisteren ook weer. Ik vind dit zelf ook niet kunnen, zou nooit mijn eigen vlees en bloed laten zitten, en ja het is allemaal niet echt eerlijk gegaan, niet van hem en niet van haar, ongelukkige samenloop van omstandigheden denk ik meer, de kindjes zijn de dupe weer. Maar het is al gebeurd en kan niet meer teruggedraaid worden, hij is al 36 jaar mijn vriend en ik wil geen partij kiezen.
Daar ga je weer, de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen.
Nee, je had waarschijnlijk niet kunnen voorkomen dat je vriend bij een ander een kind verwekte. Maar je weet al tijden dat dat kind er is, je weet al tijden dat je vriend weer samen is met zijn eerdere vriendin en je hebt dus al tijden de kans gehad om met hem te bespreken hoe zijn verantwoordelijkheid en eerlijk zijn naar zijn huidige vriendin kan oppakken, aangezien hij dat blijkbaaar niet zelf kan.

Jij koos ervoor hier niks mee te doen.
En nu komt het opeens wat te dichtbij en raakt het opeens aan je eigen moraal, maar dan kan je er niks meer mee 'want het is al gebeurd'. Onzin. Het is nooit te laat om zaken aan te pakken.

Maar wat in dit topic gebeurt is wat je in je andere topics ook laat zien en je hier al gezegd is: ogen sluiten, afwachten, en als je echt in de shit zit kijken of je de verantwoording ergens anders kunt neerleggen. En anders de 'het is nu eenmaal gebeurd/ me overkomen' kaart spelen. Dat doen kinderen. Grow up.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169978069
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je je vrienden het niet eens durft te zeggen wanneer ze het grondig verneukt hebben, heb ik verder niet echt hoge verwachtingen van wat jij onder vriendschappen verstaat.
36 jaar lief en leed delen, maten voor het leven, samen opgegroeid, hij was getuige op mijn huwelijk, collega's. Die vriendschap gaat diep, voor jou misschien vreemd maar voor mij normaal.
De man is er altijd voor me geweest en nog steeds.
pi_169978113
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Zo heerlijk laf. Wat een enorm waardevolle vriendschap, als het je blijkbaar nooit genoeg kan schelen om daadwerkelijk consequenties te stellen wanneer de ander iets flikt wat gewoon echt niet kan. Gewoon afborstelen, want he, het zou maar eens invloed kunnen hebben op jullie vriendschap, en dan krijg jij er misschien zelfs nog last van. En dat moeten we natuurlijk niet hebben.
pi_169978125
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, je had waarschijnlijk niet kunnen voorkomen dat je vriend bij een ander een kind verwekte. Maar je weet al tijden dat dat kind er is, je weet al tijden dat je vriend weer samen is met zijn eerdere vriendin en je hebt dus al tijden de kans gehad om met hem te bespreken hoe zijn verantwoordelijkheid en eerlijk zijn naar zijn huidige vriendin kan oppakken, aangezien hij dat blijkbaaar niet zelf kan.

En nu komt het opeens wat te dichtbij en raakt het opeens aan je eigen moraal, maar dan kan je er niks meer mee 'want het is al gebeurd'. Onzin. Het is nooit te laat om zaken aan te pakken.

Maar wat in dit topic gebeurt is wat je in je andere topics ook laat zien en je hier al gezegd is: ogen sluiten, afwachten, en als je echt in de shit zit kijken of je de verantwoording ergens anders kunt neerleggen. En anders de 'het is nu eenmaal gebeurd/ me overkomen' kaart spelen. Dat doen kinderen. Grow up.
Dus jij zou het wel zeggen?
pi_169978137
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit is TS zijn verantwoordelijkheid ook niet, toch.
Er is een dilemma dat hij niet voor zijn vriend wilt getuigen.

Hij moet keuzes maken.
Niet getuigen betekend einde vriendschap, geloof me.
Maar zijn vriend afvallen is ook weer een ding (waarbij is ook wel geloof dat zijn vriend hem ondersteund heeft toen TS door een gitzwarte periode ging).

Dus of je bent getuige en her-bevestig je vriendschap of je zegt nee dit is de streep.

Want je kan niet een halve vriend zijn toch?

Maar ja, ik zou het ook niet weten.
Hell To The Liars
pi_169978183
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:46 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

36 jaar lief en leed delen, maten voor het leven, samen opgegroeid, hij was getuige op mijn huwelijk, collega's. Die vriendschap gaat diep, voor jou misschien vreemd maar voor mij normaal.
Blijkbaar niet diep genoeg want volgens mij zit je nogal met de angst dat jullie vriendschap in gevaar komt wanneer jij wat ballen toont en een breekpunt maakt van deze kwestie.

Want je zou maar eens van je levenslange vriend verwachten dat hij het goede doet.

Daarbij lijkt hij er ook geen enkele moeite mee te hebben om zijn schuldgevoel bij jou te ontladen, ook nog eens met de verwachting dat jij je mond wel houdt.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 03-04-2017 19:55:50 ]
pi_169978488
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:48 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dus jij zou het wel zeggen?
Ik had het niet zover laten komen (en ik heb in een vergelijkbare situatie verkeerd, dus kan uit eigen ervaring spreken). Jij moet je eigen keuze maken, met de stand van zaken zoals die nu is.

Wat vind je belangrijk in de vriendschap met die maat van je: open en eerlijk alles kunnen zeggen en daarvan de consequenties dragen, of mogen er ook zaken onuitgesproken blijven, waar je ooit misschien last van krijgt als je van gedachten verandert of de moeder van het kind stennis gaat schoppen. Of je kan natuurlijk ook de ogen blijven sluiten, wellicht gaat het de rest van jullie leven goed en komt het nooit tussen jullie in te staan. Geen idee. Mijn vriend is het niet, wel de jouwe.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169978560
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:46 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Zoals hij er voor zijn scharrel met kind is? En zo eerlijk als hij is naar zijn vriendin nu?
Ja, natuurlijk is dat een andere relatie, jullie zullen echt goede tijden samen hebben en hij zal echt ook zijn goede kanten hebben, maar wat in het beestje zit moet er ooit ook bij jou uitkomen, denk ik dan. Tenzij jij hem alles blijft vergeven, omwille van het verleden wat jullie samen hebben.

Begrijp me goed, dat is een mooie eigenschap, maar pas op dat je jezelf daar niet door wegcijfert en krampachtig blijft vasthouden aan iets wat je op de langere termijn kan schaden.
pi_169978592
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dit is TS zijn verantwoordelijkheid ook niet, toch.
Er is een dilemma dat hij niet voor zijn vriend wilt getuigen.

Hij moet keuzes maken.
Maar zijn vriend afvallen is ook weer een ding (waarbij is ook wel geloof dat zijn vriend hem ondersteund heeft toen TS door een gitzwarte periode ging).

Dus of je bent getuige en her-bevestig je vriendschap of je zegt nee dit is de streep.

De vriendschap is opgezegd met een patstelling, we blijven wel collega's omdat het niet anders kan, hij heeft ook mijn werken aangenomen in de tijd dat ik straks weg ben.
pi_169978664
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:06 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

De vriendschap is opgezegd met een patstelling, we blijven wel collega's omdat het niet anders kan, hij heeft ook mijn werken aangenomen in de tijd dat ik straks weg ben.
Hell To The Liars
pi_169978782
quote:

[..]

Waitwhut? :?

Ik dacht dat je nog bevriend was, alleen had aangegeven geen getuige te willen zijn? Ik snap het nu even niet.
pi_169978799
Op de lange termijn zal het denk ik een goede keuze zijn.

:)

Hoop alleen dat je keuze goed bedacht is en niet gebaseerd op reacties in dit topic.
Hell To The Liars
pi_169978897
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb dat gister ook al gezegd hoor, hij bewaart mijn geheim en ik het zijne
pi_169979482
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? In mijn vrienden verwacht in loyaliteit en vriendelijkheid richting mij. Stupiditeiten die hij buiten onze vriendschap om doet zijn zijn eigen zaak. Zolang hij mij daar niet ongewild bij betrekt lijkt dat me geen reden om een (degelijke) vriendschap af te kappen.

Een vriend van mij heeft een flinke tijd geleden in z'n domme jaren een gewapende overval gepleegd. Moet ik hem nu ditchen ondanks dat hij tegen mij nooit anders dan goed is geweest? :P
Daar sta ik dan anders in dan jij. :)
Op zich ben ik heel loyaal (en dat vind ik ook heel belangrijk in relaties), maar dat heeft uiteindelijk wel bepaalde grenzen. En daarbij vind ik het ook belangrijk hoe een persoon in het algemeen is, niet alleen hoe iemand zich tegenover mij gedraagt.

Maar ik heb makkelijk praten, want het moet erg gek lopen wil ik überhaupt al met iemand bevriend raken die dit soort dingen doet (of gewapende overvallen pleegt :D ) en dan valt er ook niks te 'ditchen'.

Verder, gaat het om een fout/stupiditeit waar iemand later oprecht spijt van heeft/krijgt, dan kan ik iemand mogelijk best vergeven. Daar lijkt in dit geval echter totaal geen sprake van te zijn. De persoon waar TS het over heeft gedraagt zich ook op dit moment nog als een grote/laffe hufter.
Tails tell tales
pi_169980187
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Daar sta ik dan anders in dan jij. :)
Op zich ben ik heel loyaal (en dat vind ik ook heel belangrijk in relaties), maar dat heeft uiteindelijk wel bepaalde grenzen. En daarbij vind ik het ook belangrijk hoe een persoon in het algemeen is, niet alleen hoe iemand zich tegenover mij gedraagt.

Maar ik heb makkelijk praten, want het moet erg gek lopen wil ik überhaupt al met iemand bevriend raken die dit soort dingen doet (of gewapende overvallen pleegt :D ) en dan valt er ook niks te 'ditchen'.

Verder, gaat het om een fout/stupiditeit waar iemand later oprecht spijt van heeft/krijgt, dan kan ik iemand mogelijk best vergeven. Daar lijkt in dit geval echter totaal geen sprake van te zijn. De persoon waar TS het over heeft gedraagt zich ook op dit moment nog als een grote/laffe hufter.
En wie ben ik om die fout/ stommiteit voor mijn rekening te pakken?
Maar gij zou dit uiteraard achter elkaar doen ofzo? In elk geval..
pi_169986480
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:32 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

10 lullige eurootjes tssss, daar kom ik mijn nest niet eens voor uit.
En maten naaien is niet zo mijn ding.
Schiet toch op.
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 08:57 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ja lach er maar om.
Ik wou dat die gast zijn bek had gehouden tegen mij.
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:32 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

10 lullige eurootjes tssss, daar kom ik mijn nest niet eens voor uit.
En maten naaien is niet zo mijn ding.
Over naaien gesproken... dat oor dat jouw 'maat' jou en anderen aangenaaid heeft, mag dus niks gezegd worden.
Sorry, maar jullie zijn allebei twee ontzettend slappe dweilen, geen greintje ruggengraat.
Ga gewoon naar die bruiloft toe als getuige, en maak je vooral niet druk over je geweten, want dat heb je gewoon niet.
pi_169986867
quote:

[..]

Mooi, probleem opgelost dus. Vergeet niet om een kuisheidsgordel te kopen voor Kim, als jij met 'vakantie' gaat.
Beetje cynisch van mij, maar jij en je maat zijn nog gladder dan een paling in een emmer snot.
  dinsdag 4 april 2017 @ 00:19:03 #221
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169987651
Dus iemand hangt zijn pielemuis in een ander nadat de relatie uitgegaan is, hij dus vrijgezel was, en schiet per ongeluk raak.

Shit happens.
pi_169988549
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mooi, probleem opgelost dus. Vergeet niet om een kuisheidsgordel te kopen voor Kim, als jij met 'vakantie' gaat.
Beetje cynisch van mij, maar jij en je maat zijn nog gladder dan een paling in een emmer snot.
Kim gaat niet vreemd!
pi_169988581
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Schiet toch op.

[..]

[..]

Over naaien gesproken... dat oor dat jouw 'maat' jou en anderen aangenaaid heeft, mag dus niks gezegd worden.
Sorry, maar jullie zijn allebei twee ontzettend slappe dweilen, geen greintje ruggengraat.
Ga gewoon naar die bruiloft toe als getuige, en maak je vooral niet druk over je geweten, want dat heb je gewoon niet.
Wie zegt dat ik geen geweten heb? Ik vind
dit net zo min kunnen als jou maar ik kan niet de persoon zijn die de waarheid aan het licht gaat brengen, dat moet hij zelf maar doen.
Maar jij zou je beste vriendin dus wel verraden? Vind ik ook niet kunnen
pi_169988637
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 07:01 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik geen geweten heb? Ik vind
dit net zo min kunnen als jou maar ik kan niet de persoon zijn die de waarheid aan het licht gaat brengen, dat moet hij zelf maar doen.
Maar jij zou je beste vriendin dus wel verraden? Vind ik ook niet kunnen
Wat jij allemaal vind kunnen of niet vind kunnen, dat weten we nou onderhand wel.
Ik schreef al eerder dat ik mijn vriend bij zijn haren zou meesleuren om dit probleem met zijn drieën op te lossen. Dat is geen verraad, dat is vriendschap.
Maar goed, het is niet mijn probleem, je zoekt het maar uit.
pi_169988641
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 06:37 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Kim gaat niet vreemd!
Jouw vriend wel. Hij bedroog zijn vrouw, en hij zal jou niet besodemieteren als hij de kans krijgt?
Prettige 'vakantie'!

:r
pi_169988654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 07:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jouw vriend wel. Hij bedroog zijn vrouw, en hij zal jou niet besodemieteren als hij de kans krijgt?
Prettige 'vakantie'!

:r
Schei uit.
  dinsdag 4 april 2017 @ 07:44:13 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169988725
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 07:29 schreef JohnShooter het volgende:

Schei uit.
Het is wel iets om rekening mee te houden. Maar ach, wat verder niet weet, wat niet deert, toch?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169988812
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 07:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is wel iets om rekening mee te houden. Maar ach, wat verder niet weet, wat niet deert, toch?
Ik ga straks die kliniek bellen, misschien is er iets mogelijk met dagbehandeling ofzo. Want ergens heb je wel gelijk, hij is niet echt te vertrouwen, zeker niet met mn vrouwtje.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:07:50 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169988848
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:01 schreef JohnShooter het volgende:

Ik ga straks die kliniek bellen, misschien is er iets mogelijk met dagbehandeling ofzo. Want ergens heb je wel gelijk, hij is niet echt te vertrouwen, zeker niet met mn vrouwtje.
En vrouwtjes zijn van nature onbetrouwbare sujetten.
pi_169988855
quote:

[..]

Matennaaier!!!

:|W
pi_169988934
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

En vrouwtjes zijn van nature onbetrouwbare sujetten.
Nee, haar vertrouw ik wel maar hem bij nader inzien niet.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:28:40 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169988998
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:19 schreef JohnShooter het volgende:

Want je denkt dat hij haar wel eens tegen haar zin zou kunnen nemen?
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:29:13 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_169989003
quote:

[..]

Ben je bang dat hij haar gaat verkrachten dan? Want anders is het een rare zin die je geschreven hebt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169989009
quote:

[..]

Je bent bang dat hij haar gaat verkrachten? Want als je Kim 100% vertrouwt zou je je geen zorgen hoeven maken over eventuele verleidingspogingen, toch? Dan zegt zij gewoon nee.
pi_169989024
Wel mooi dat dit een podium krijgt voor de gemiddelde tokkiesoap fan :D
Ja doei.
pi_169989027
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel weer een erg goede reden om niet voor opname te gaan. Want je moet Kim beschermen! Dat jij ook totaal geen trek hebt in opname is een gelukkige bijkomstigheid. ...
pi_169989055
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel weer een erg goede reden om niet voor opname te gaan. Want je moet Kim beschermen! Dat jij ook totaal geen trek hebt in opname is een gelukkige bijkomstigheid. ...
hoe toevallig idd _O-
Een eckte verslaafde; een probleem verzinnen en zo draaien dat je niet kan afkicken |:(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:38:14 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169989084
Zitten Kim en die beste vriend ook aan de nif? Dan is het natuurlijk helemaal de kat op het spek binden.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:41:05 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169989115
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hij moet keuzes maken.

Hoeft niet, ik heb al eens tegen een vriendin gezegd dat ze me niet als getuige hoefde vragen als ze met haar toenmalige verkering ging trouwen.
Dat heeft ze dan ook niet gedaan en sinds de scheiding geven we de vriendin die er wel voor getekend heeft de schuld ;)
Waar die vriendin bij is trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169989131
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:38 schreef Copycat het volgende:
Zitten Kim en die beste vriend ook aan de nif? Dan is het natuurlijk helemaal de kat op het spek binden.
hoop t niet, Kim is zwanger toch? (Tenzij t weer misgegaan is...)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:43:18 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169989140
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:42 schreef tombolafan het volgende:

Jong geleerd, oud gedaan. Geen beter klaslokaal dan de baarmoeder.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:03:33 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169989347
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat meen je niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169989368
Ah is dit het nieuwe dennis en kim topic?

laatste wat ik heb meegekregen is dat dennis in een afkickkliniek zat, iemand een samenvatting?
pi_169990416
Slotje

[ Bericht 91% gewijzigd door Droopie op 04-04-2017 10:51:02 ]
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')