abonnement Unibet Coolblue
pi_169911344
Nieuwe OP.
pi_169911358
Of zoiets. Godnondeju.
pi_169911411
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar dan worden de gewenste huizen toch ook weer duurder? Sowieso was het maar één blok, waarvan de huizen alleen nu zo goedkoop waren (of nou ja, twee ton is nu toch ineens weer heel erg onbereikbaar duur) omdat ze van huur naar koop gingen en achterstallig waren in onderhoud. Steeds op de dag dat ze op Funda kwamen waren ze al verkocht, dus iedereen had het ook in de peiling.

Nou ja, ik moet het echt loslaten, anders word ik er ongelukkig van.
Ja, zo is het ook.

Wij keken afgelopen jaar naar een kavel om te bouwen, hadden min of meer gerekend op 30k restschuld. Die blijkt hoger, de kavel en bouwen zou als het tegenzat 4 ton gaan kosten, maar het kon ook meevallen en 325 kosten... ja das nogal een verschil.

Misschien verkeerde gok, want zodra die huizen er staan zijn ze meteen meer waard, maar het risico dat het tegen de 4 ton gaat kosten was me te groot. Dan werk ik echt alleen voor een stapel bakstenen en dat lijkt me niet de bedoeling. Dan hoeft er 1 zn baan te verliezen en dan hangen we.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169911475
Ik ga ook eerst maar eens echt bedenken wat ik nu wil. Wil ik hier blijven wonen, of wil ik een stukje terug naar beneden. Wil ik perse vrijstaand? Wil ik dan zelf bouwen of flink verbouwen of moet het kant en klaar zijn?

Enz enz
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169911531
Je vindt vast je weg wel daarin. Volgens mij weet jij heel goed wat je wilt en krijg je ook veel voor elkaar.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:21:40 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169911535
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en voor mij en C-tje zou over 3 of 5 jaar ook prima zijn. maar voor S en R zou het meer dan fantastisch zijn geweest als het nu had gekund. Ivm zelf fietsen naar school en veel vriendjes en vriendinnetjes in de buurt.

Het voelt een beetje uitzichtsloos, eerlijk gezegd. Maar het zit niet in mijn aard om me daar echt bij neer te leggen.
En de optie van je ouders die garant willen staan? Of is de restschuld daar te groot voor?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169911624
Zonder restschuld hadden ze voor 30.000 garant willen staan en dat zou dan mijn mogelijke 170.000 (in het beste geval, zonder restschuld, met spaardeel als extra) kunnen aanvullen tot 200.000. Maar er is dus een hele hoge restschuld, laat staan een spaardeel dat extra inzetbaar is.

Ik zou zonder spaardeel nog maar recht hebben op 157.000, haal daar die 40.000 vanaf, dus nog 117.000. Daarmee kom ik helaas niet ver. Ook niet met wat hulp van mijn ouders.
pi_169911639
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je vindt vast je weg wel daarin. Volgens mij weet jij heel goed wat je wilt en krijg je ook veel voor elkaar.
Het lijkt alsof ik dat goed weet, maar ik ben juist een enorme draaikont om veel dingen.
En andere dingen weer niet, ik heb inderdaad wel een duidelijk doel waar ik qua carriere heen wil en daar werk ik ook hard voor om dat voor elkaar te krijgen.
In mijn priveleven ben ik ook totaal anders dan op mn werk. Zakelijk kan ik vertrouwen op mn ervaring en kennis, bv als moeder heb ik vaak het gevoel dat ik maar wat aankloot en ik enorm faal. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:26:55 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169911673
Ik lees net een heel stuk bij Groofsken. Wat ontzettend balen. :(

En Ticootje, jullie misschien ook weer verhuisplannen?
in de haak.
pi_169911687
Tsja. Ik kan me er maar moeilijk bij neerleggen. Er zijn toch grenzen aan wat ik in mijn eentje kan bereiken blijkbaar :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:29:08 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169911733
En iets huren? Is dat nog een optie?
in de haak.
pi_169911737
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het lijkt alsof ik dat goed weet, maar ik ben juist een enorme draaikont om veel dingen.
En andere dingen weer niet, ik heb inderdaad wel een duidelijk doel waar ik qua carriere heen wil en daar werk ik ook hard voor om dat voor elkaar te krijgen.
In mijn priveleven ben ik ook totaal anders dan op mn werk. Zakelijk kan ik vertrouwen op mn ervaring en kennis, bv als moeder heb ik vaak het gevoel dat ik maar wat aankloot en ik enorm faal. :D
Waarschijnlijk voor velen herkenbaar. :*
pi_169911754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:29 schreef trui het volgende:
En iets huren? Is dat nog een optie?
En dan met een restschuld zitten van 40.000? Dat krijg ik nooit afgelost.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:31:09 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169911795
Oh sorry, ik heb niet goed genoeg gelezen, dacht dat je met wat je hiervoor kreeg een heel eind kwam. :(
in de haak.
pi_169911817
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:26 schreef trui het volgende:
Ik lees net een heel stuk bij Groofsken. Wat ontzettend balen. :(

En Ticootje, jullie misschien ook weer verhuisplannen?
Nee, lange termijn plannen.

We komen een kamer te kort. Niet nu meteen, maar het zou handiger zijn met een kamer meer. Dan kunnen we 20/25k tegenaan gooien om een dakopbouw te plaatsen, maar als je dan toch bezig bent is het ook wel wenselijk als er nog een badkamer was.
Dan kunnen we denk ik beter zoeken naar een huis wat dit al heeft dan dat ik veel geld in een huis pomp waar ik eigenlijk liever niet voor altijd blijf wonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169911865
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

En dan met een restschuld zitten van 40.000? Dat krijg ik nooit afgelost.
Als je niet verkoopt heb je ook geen restschuld. Zo denk ik er maar voorlopig over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:33:48 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169911883
Ja, begrijpelijk. Maar dan komt dat verkoop gedoe weer om de hoek kijken. Ik kan me voorstellen dat je daar ook niet echt naar uit kijkt.
in de haak.
pi_169911935
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:33 schreef trui het volgende:
Ja, begrijpelijk. Maar dan komt dat verkoop gedoe weer om de hoek kijken. Ik kan me voorstellen dat je daar ook niet echt naar uit kijkt.
Nou het zou ook fijn zijn om de laatste financiele stukjes van de scheidingen geregeld te hebben. Ja das allemaal nog best wat regelen, maar het praat allemaal makkelijker als je niet 30k p.p op tafel hoeft te leggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:38:27 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912010
Ik ben qua werk ook niet zo vol zelfvertrouwen, helaas. Ik vind anderen snel beter dan dat ik ben. We hebben sinds november een nieuwe collega en die doet het nu al zo goed dat ik geneigd ben om de leuke nieuwe projecten aan haar te laten omdat ik het idee heb dat ze het toch beter kan dan ik.

En dan probeer ik mezelf tot de orde te roepen, maar ik voel me gewoon verbleken vergeleken bij haar. En ze is nog gewoon aardig en leuk ook :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912099
Oh. Vrijdag moet ik een echo laten maken van een klier in mn hals :(

Ik vind dat stom, straks ga ik kapot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben qua werk ook niet zo vol zelfvertrouwen, helaas. Ik vind anderen snel beter dan dat ik ben. We hebben sinds november een nieuwe collega en die doet het nu al zo goed dat ik geneigd ben om de leuke nieuwe projecten aan haar te laten omdat ik het idee heb dat ze het toch beter kan dan ik.

En dan probeer ik mezelf tot de orde te roepen, maar ik voel me gewoon verbleken vergeleken bij haar. En ze is nog gewoon aardig en leuk ook :(
Oh Livelink, echt? Zo jammer. Je verdient beter. :*
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:43:44 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912151
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh. Vrijdag moet ik een echo laten maken van een klier in mn hals :(

Ik vind dat stom, straks ga ik kapot.
Die echo is waarschijnlijk bedoeld om je niet kapot te laten gaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:45:05 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169912202
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben qua werk ook niet zo vol zelfvertrouwen, helaas. Ik vind anderen snel beter dan dat ik ben.
ik ook. Voordeel is dat ik de enige ben die mijn werk doet in onze organisatie. ;) Tegelijk een nadeel, want er ligt wat teveel op mijn bord.

quote:
We hebben sinds november een nieuwe collega en die doet het nu al zo goed dat ik geneigd ben om de leuke nieuwe projecten aan haar te laten omdat ik het idee heb dat ze het toch beter kan dan ik.

En dan probeer ik mezelf tot de orde te roepen, maar ik voel me gewoon verbleken vergeleken bij haar. En ze is nog gewoon aardig en leuk ook :(
Bah wat rot. :{ Hopelijk kun je dat gevoel toch echt bijtrekken want ik geloof er niks van dat jij zoveel minder waard bent. XX
in de haak.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:45:10 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912205
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh Livelink, echt? Zo jammer. Je verdient beter. :*
Dank, maar ik doe het mezelf aan. Dus dan verdien ik het waarschijnlijk ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912226
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:43 schreef livelink het volgende:

[..]

Die echo is waarschijnlijk bedoeld om je niet kapot te laten gaan?
Nee. Mn dokter, die btw echt goddelijk lekker is, zei ook al dat het een grotere kans is dat het gewoon een soort griepje is wat ik niet gemerkt heb ofzo. Maar ja. Als ik gewoon uitga van het ergste kan het alleen maar meevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912241
Oh Tico, dat klinkt akelig?

@ Livelink: Ja tuurlijk, en ik verdien geen huis van 200.000 omdat ik nou eenmaal minder waard ben? Zo werkt het toch niet in het leven he?
pi_169912264
Trui, jij ook al! Mijn wijze voorbeelden, wat doen jullie nou!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:47:33 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912288
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee. Mn dokter, die btw echt goddelijk lekker is, zei ook al dat het een grotere kans is dat het gewoon een soort griepje is wat ik niet gemerkt heb ofzo. Maar ja. Als ik gewoon uitga van het ergste kan het alleen maar meevallen.
Op zich is een opgezette klier natuurlijk een teken van een goed werkend afweersyteem. Mijn jongste krijgt direct een enorme bult als hij ook maar iets onder de leden heeft. De eerste keer schrok ik me toen ook wild. Inmiddels zie ik het maar als een goed teken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:48:20 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912313
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Trui, jij ook al! Mijn wijze voorbeelden, wat doen jullie nou!
Ja, maar jij was juist mijn voorbeeld :D ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912334
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Tico, dat klinkt akelig?

@ Livelink: Ja tuurlijk, en ik verdien geen huis van 200.000 omdat ik nou eenmaal minder waard ben? Zo werkt het toch niet in het leven he?
Dingen in het leven zijn vaak niet op basis of het eerlijk is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912342
Wat ontzettend balen, Groof...bah

Wij willen ook heel erg graag verhuizen.
In onze wijk zijn de prijzen nog best laag maar met wat geluk spelen we quite. Misschien een restschuld van max 10000 en die kan ik financieren. Ik ben kostwinner (mijn man is huisman) maar ik heb een ontzettend goed salaris dus op mijn inkomen kan ik genoeg financieren.

Maar eerst de boel op orde en schilderen (alles, ook de miljoen deuren) en dat is best nog een flinke klus met een huis van 165 m2 woonoppervlak en 5 personen die alles volgestouwd hebben.

En dan maar afwachten..
pi_169912352
Precies Tico, dat denk ik ook.
pi_169912397
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Op zich is een opgezette klier natuurlijk een teken van een goed werkend afweersyteem. Mijn jongste krijgt direct een enorme bult als hij ook maar iets onder de leden heeft. De eerste keer schrok ik me toen ook wild. Inmiddels zie ik het maar als een goed teken.
Ja. Maar het zat er ook opeens. Dus het lijkt mij ook dat als iets er opeens zit het een reactie is van je lijf.

Wat irritanter is, ik kan niet slikken, hihaho, zonder dat het "knakt".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912442
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh. Vrijdag moet ik een echo laten maken van een klier in mn hals :(

Ik vind dat stom, straks ga ik kapot.
Ben jij van je restschuld af.

Toch blijft het kut. Succes :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912458
Oh,en over klieren gesproken.

Ik had er ook laatst 2 die niet weg wilde.
Naast mijn oor in mijn gezicht en knder mijn oor. Voor de rest nergens last van.

Ze hebben er zeker 3 maanden gezeten.

Echo en antibiotica ...maar niks. Op een gegeven moment waren ze weg.
pi_169912462
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:49 schreef lily het volgende:
Wat ontzettend balen, Groof...bah

Wij willen ook heel erg graag verhuizen.
In onze wijk zijn de prijzen nog best laag maar met wat geluk spelen we quite. Misschien een restschuld van max 10000 en die kan ik financieren. Ik ben kostwinner (mijn man is huisman) maar ik heb een ontzettend goed salaris dus op mijn inkomen kan ik genoeg financieren.

Maar eerst de boel op orde en schilderen (alles, ook de miljoen deuren) en dat is best nog een flinke klus met een huis van 165 m2 woonoppervlak en 5 personen die alles volgestouwd hebben.

En dan maar afwachten..
Spannend! En aan de slag dus... Hoppa!
pi_169912465
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Ben jij van je restschuld af.

Toch blijft het kut. Succes :*
:D
Positief bekeken ja!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912491
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:52 schreef lily het volgende:
Oh,en over klieren gesproken.

Ik had er ook laatst 2 die niet weg wilde.
Naast mijn oor in mijn gezicht en knder mijn oor. Voor de rest nergens last van.

Ze hebben er zeker 3 maanden gezeten.

Echo en antibiotica ...maar niks. Op een gegeven moment waren ze weg.
In mn hals en het drukt op mn oor. Het is echt super vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912527
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben qua werk ook niet zo vol zelfvertrouwen, helaas. Ik vind anderen snel beter dan dat ik ben. We hebben sinds november een nieuwe collega en die doet het nu al zo goed dat ik geneigd ben om de leuke nieuwe projecten aan haar te laten omdat ik het idee heb dat ze het toch beter kan dan ik.

En dan probeer ik mezelf tot de orde te roepen, maar ik voel me gewoon verbleken vergeleken bij haar. En ze is nog gewoon aardig en leuk ook :(
Ik inmiddels ook niet meer :')
Ik was zo goed in mijn werk maar sinds die burnout durf ik niet meer. Nu solliciteer ik op andere baantjes zoals schoonmaak of wat dan ook. En als je dan word afgewezen doet dat ook weinig goed aan je zelfvertrouwen :')

Ik baal zo dat ik geen baan heb. En tegelijkertijd ben ik zo druk met het huis nu dat ik niet eens tijd heb om te balen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:54:50 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912532
Ik heb ook een positief nieuwtje qua werk. Ik ga weer meer werken *O*
Per 1 mei wordt mijn contract aangepast. Ik heb het aangedurfd. En het extra geld is wel welkom.

Tijd om het huis op te knappen en wat nieuwe meubels te kopen. Ik zit mezelf al helemaal rijk te rekenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912579
Wij zijn rond aan het kijken naar meubels en lampen. Maar we moeten echt eerst sparen (of een baan vinden) om te kunnen kopen want de verbouwing kostte flink meer dan verwacht. En we hadden al een ruime begroting :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:57:49 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912605
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik inmiddels ook niet meer :')
Ik was zo goed in mijn werk maar sinds die burnout durf ik niet meer. Nu solliciteer ik op andere baantjes zoals schoonmaak of wat dan ook. En als je dan word afgewezen doet dat ook weinig goed aan je zelfvertrouwen :')

Ik baal zo dat ik geen baan heb. En tegelijkertijd ben ik zo druk met het huis nu dat ik niet eens tijd heb om te balen :')
Tally, dat lijkt me helemaal vervelend. Zo'n burn-out kan er zo inhakken merk ik bij mijn collega.
Solliciteer je nu helemaal niet meer naar vergelijkbare functies van je vorige werk?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912607
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:54 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook een positief nieuwtje qua werk. Ik ga weer meer werken *O*
Per 1 mei wordt mijn contract aangepast. Ik heb het aangedurfd. En het extra geld is wel welkom.

Tijd om het huis op te knappen en wat nieuwe meubels te kopen. Ik zit mezelf al helemaal rijk te rekenen.
Haha, nou dan zien ze het daar toch anders, lijkt me. Volgens mij zijn ze juist blij met je.
pi_169912630
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In mn hals en het drukt op mn oor. Het is echt super vervelend.
Ja, ergerlijk.
En maar blijven voelen. En denken, volgens mij is het minder...oh nee, toch niet.... man man
pi_169912643
En dat rijk rekenen is zo stom. Ik woonde ook al in ons nieuwe huis. Ik ben blij dat het lente is nu, want ons poppenhuisje is wel echt heel prettig in de lente/ zomer. dat maakt de teleurstelling iets draaglijker :-p
pi_169912649
Klinkt naar tico.
Lily succes met verven ed.
Livelink ik zie jou altijd als een sterke wijze vrouw.

Hier vloog de aardlek eruit. En als ik hem terug zette sprong hij er meteen weer uit. Een groep uitgelaten en toen deed de rest het weer. Net de groep waar de koelkast en vriezer opzitten deed het niet meer. Vriezer op een andere groep gezet en de vakantie koelkast naar beneden gesleept. En dit allemaal tussen 16:00 & 17:00 met jengelende kinderen. Het probleem zit in de stoomoven dus koelkast doet het weer.
pi_169912654
Goed nieuws, livelink *O*
pi_169912662
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:58 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, ergerlijk.
En maar blijven voelen. En denken, volgens mij is het minder...oh nee, toch niet.... man man
Ja echt precies!
J zegt dan ook, blijf nou eens van je nek af!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912669
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Tally, dat lijkt me helemaal vervelend. Zo'n burn-out kan er zo inhakken merk ik bij mijn collega.
Solliciteer je nu helemaal niet meer naar vergelijkbare functies van je vorige werk?
Ik heb toevallig vandaag een mail gestuurd naar een potentiele werkgever die dezelfde functie aanbied. Maar ik werd niet wijs uit de vacature. Hoeveel uur enzo.
Maar idd solliciteer ik eerder naar kassa werk dan naar IT werk :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912684
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Klinkt naar tico.
Lily succes met verven ed.
Livelink ik zie jou altijd als een sterke wijze vrouw.

Hier vloog de aardlek eruit. En als ik hem terug zette sprong hij er meteen weer uit. Een groep uitgelaten en toen deed de rest het weer. Net de groep waar de koelkast en vriezer opzitten deed het niet meer. Vriezer op een andere groep gezet en de vakantie koelkast naar beneden gesleept. En dit allemaal tussen 16:00 & 17:00 met jengelende kinderen. Het probleem zit in de stoomoven dus koelkast doet het weer.
Ik had dat vorig jaar toen bleek het de buitenlamp te zijn die kortsluiting maakte. Kostte maar een paar uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:01:23 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Haha, nou dan zien ze het daar toch anders, lijkt me. Volgens mij zijn ze juist blij met je.
Het is ook een direct gevolg van het feit dat de nieuwe collega gevraagd heeft of ze een dag minder mag gaan werken. Ze was aangenomen voor 40 uur, maar wilde liefst 32 uur gaan werken. Dat mocht ze alleen maar op voorwaarde dat ik dan meer ging werken. Het voelde wel een beetje als emotionele chantage maar het heeft me toch het zetje gegeven om het te gaan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912719
Tally, geen werk lijkt me ook moeilijk. Ik hoop dat je snel wat vindt.
pi_169912740
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:54 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook een positief nieuwtje qua werk. Ik ga weer meer werken *O*
Per 1 mei wordt mijn contract aangepast. Ik heb het aangedurfd. En het extra geld is wel welkom.

Tijd om het huis op te knappen en wat nieuwe meubels te kopen. Ik zit mezelf al helemaal rijk te rekenen.
Hoeveel uur ga je werken?

Ik heb een contract voor 32, maar werk er 36 of 40. Maar ik wil m niet omzetten omdat ik nu de keus heb of ik wil werken. Als ik nu een woendag niet wil dan zeg ik gewoon nee. :') (deed ik dat maar)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912759
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tally, geen werk lijkt me ook moeilijk. Ik hoop dat je snel wat vindt.
En dan het liefst werk waarbij ik me nuttig voel :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912804
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoeveel uur ga je werken?

Ik heb een contract voor 32, maar werk er 36 of 40. Maar ik wil m niet omzetten omdat ik nu de keus heb of ik wil werken. Als ik nu een woendag niet wil dan zeg ik gewoon nee. :') (deed ik dat maar)
Dat ken ik ja. Toendertijd met IVF had ik mijn contract laten aanpassen naar 32 uur zodat ik een dag had voor ziekenhuisgedoe of bijkomen. Maar ipv dat deed ik naast dat ziekenhuisgedoe gewoon nog 60 uur werken. Gewoon t weekend erbij :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912810
Als ik geen werk zou hebben, zou ik om die reden ws heel veel vrijwilligerswerk/ bijbaantjes zoeken. Zodat ik me nuttig zou voelen nog idd. Surveilleren op universiteiten en hogescholen misschien iets?
pi_169912828
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Toendertijd met IVF had ik mijn contract laten aanpassen naar 32 uur zodat ik een dag had voor ziekenhuisgedoe of bijkomen. Maar ipv dat deed ik naast dat ziekenhuisgedoe gewoon nog 60 uur werken. Gewoon t weekend erbij :')
Ja precies. Mn functie is gewoon 1fte en ik probeer het werk in 32 uur te proppen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912833
Ah wel, ik ga naar bed. Gesloopt na zo'n stomme dag. Morgen weer een nieuwe dag.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:06:13 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169912872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ah wel, ik ga naar bed. Gesloopt na zo'n stomme dag. Morgen weer een nieuwe dag.
Welterusten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169912888
Nieuwe kansen nieuwe prijzen. Dat soort.

Ik ben wel even blij met het weekend. Morgen ga ik 2 bedden halen en opzetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169912924
De toekomst een onbeschreven blad. Klaar voor onverwachte wendingen. Daar gaan we voor. Truste!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:09:27 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169912946
Wat een hoop veranderingen in aantocht hier (of juist niet en alleen maar de wens er voor :*). Is dat wat de lente met je doet?
Wij zijn ook aan het kijken naar huizen, maar ik vind dat we eigenlijk nog wel best lekker wonen hier. Ik wil vooral de regio niet uit, maar wat we zoeken, is hier nauwelijks betaalbaar (wat meer ruimte, vrijstaand of semi-vrijstaand en een lekker stukje grond erbij).
Ik zou ook heel graag weer aan het werk willen en toch ook weer niet... Nouja, het houdt je bezig hè. :+.
KuikenGuppy
pi_169912955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ah wel, ik ga naar bed. Gesloopt na zo'n stomme dag. Morgen weer een nieuwe dag.
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912993
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Nieuwe kansen nieuwe prijzen. Dat soort.

Ik ben wel even blij met het weekend. Morgen ga ik 2 bedden halen en opzetten.
Ik heb morgen nog 3 roljaloezie op te hangen. En morgenavond een etentje met schoonfamilie. Maar ik ben bang dat ik samen met Fee kan gaan want manlief en Zoë hebben op t moment koorts :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169912997
Tally hopelijk vindt je snel iets leuks.

Ik had vrij snel uitgevonden wat het kon zijn. Ook omdat dit de enige groep is waar ik onder geschreven heb wat er globaal op zit.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:12:38 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169913041
Trusten Groofs :*.
KuikenGuppy
pi_169913062
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb morgen nog 3 roljaloezie op te hangen. En morgenavond een etentje met schoonfamilie. Maar ik ben bang dat ik samen met Fee kan gaan want manlief en Zoë hebben op t moment koorts :{
Hier is de oudste ook niet helemaal fit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169913286
Weltrusten groofs
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:24:58 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169913418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:49 schreef lily het volgende:
Wij willen ook heel erg graag verhuizen.
In onze wijk zijn de prijzen nog best laag maar met wat geluk spelen we quite. Misschien een restschuld van max 10000 en die kan ik financieren. Ik ben kostwinner (mijn man is huisman) maar ik heb een ontzettend goed salaris dus op mijn inkomen kan ik genoeg financieren.

Maar eerst de boel op orde en schilderen (alles, ook de miljoen deuren) en dat is best nog een flinke klus met een huis van 165 m2 woonoppervlak en 5 personen die alles volgestouwd hebben.

En dan maar afwachten..
Spannend Lily. Laat je man maar vast beginnen met het schilderen van de deuren. ;) Dat mooie huis van jullie krijg je vast wel goed verkocht. Succes!
in de haak.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:27:40 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169913524
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:54 schreef livelink het volgende:
Ik heb ook een positief nieuwtje qua werk. Ik ga weer meer werken *O*
Per 1 mei wordt mijn contract aangepast. Ik heb het aangedurfd. En het extra geld is wel welkom.

Tijd om het huis op te knappen en wat nieuwe meubels te kopen. Ik zit mezelf al helemaal rijk te rekenen.
Super! Succes! :*
in de haak.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:40:15 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169915662
Wij gaan morgen bij de open huizendag ook naar een huis kijken. We willen ook graag net iets groter. Grotere woonkamer, kamer extra. Maar ik wil echt graag in de wijk blijven omdat de kinderen zo'n fijne schoon hebben waar ik zelf inmiddels ook mijn draai heb gevonden.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:47:57 #72
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169915866
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:40 schreef Kyara het volgende:
Wij gaan morgen bij de open huizendag ook naar een huis kijken. We willen ook graag net iets groter. Grotere woonkamer, kamer extra. Maar ik wil echt graag in de wijk blijven omdat de kinderen zo'n fijne schoon hebben waar ik zelf inmiddels ook mijn draai heb gevonden.
Oh leuk, Kyara. Spannend ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169920434
Al die wensen en plannen.
Wij kunnen niets vinden dat ons'past' in ons dorp. Wil nergens anders heen. Niet dat ik er zo'n band mee heb maar waarom ergens weer helemaal opnieuw beginnen terwijl ik en de kinderen daar sociaal net lekker zitten? Mijn man is toch amper thuis dus hij heeft geen stem ;)

Wij gaan verbouwen als we terug zijn. Extra slaapkamer, extra badkamer op zolder. Garage naar voren uitbouwen zodat het aansluit op het huis en dan daar een bijkeuken en werk/speel kamer. En daarna doorsparen om de tuin aan te pakken.
Met een meidenkwartet
pi_169920523
Wat een verhuis- en verbouwplannen. Dat iedereen maar dat kan krijgen wat ze wenst. Ik hoop dat je goed geslapen hebt groofs en dat over een paar jaar voor jou ook meer mogelijk is.
  zaterdag 1 april 2017 @ 09:25:51 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169920580


[ Bericht 100% gewijzigd door livelink op 01-04-2017 09:39:42 (stom klaagverhaal) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 1 april 2017 @ 09:38:52 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169920689
Spannende plannen hier allemaal. Ik hoop dat iedereen krijgt wat jullie wensen want fijn wonen is heel belangrijk :Y

Na jaren klagen over onze behuizing, heb ik niks meer te wensen voorlopig. We wonen er met zoveel plezier *O*
Klein detail maar de restschuld van de flat is ook afbetaald dus die kunnen we eindelijk definitief achter ons laten.
Ik blijk best groene vingers te hebben dus ben al een paar weken bezig de tuin weer helemaal kleurrijk klaar te maken voor hopelijk een mooie zomer. We hebben van de week weer voor het eerst in de tuin gegeten O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169920713
Nog net gelezen LL, en ik snap het helemaal hoor! Ik vind het juist een goed verhaal, als waarschuwing.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 1 april 2017 @ 09:42:00 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169920723
Oh livelink wat een verhaal joh :o
En die houding van de gemeente, ongelooflijk!
Wel zonde want 3x8 meter is een flinke ruimte. Ik zou dat ook zeker er bij getrokken hebben als die optie er was dus ik vind het wel logisch dat jullie dat gedaan hebben toen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 1 april 2017 @ 09:48:11 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169920776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 09:40 schreef McLaura het volgende:
Nog net gelezen LL, en ik snap het helemaal hoor! Ik vind het juist een goed verhaal, als waarschuwing.
Maar de kans is natuurlijk heel klein dat zoiets gebeurt. Dus daarom heb ik het juist weggehaald. Iedereen moet blijmoedig en enthousiast plannen kunnen maken.

*hele kort samenvatting van mijn verwijderde post*. Een slechte ervaring met een verbouwing, waarna we nooit meer in staat zijn geweest van het resultaat te genieten en we nu dus een extra kamer hebben die we niet gebruiken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169921130
O LL dat klinkt naar zeg.

En Lazi, wat fijn om te lezen.

En Kyara, ben benieuwd of jullie iets leuks gaan zien vandaag.

[ Bericht 19% gewijzigd door Cathmar op 01-04-2017 10:31:47 ]
Met een meidenkwartet
pi_169922672
Livelink, ik heb het niet gelezen, maar ellende, begrijp ik.

Lazy, fijn dat jullie zo genieten van je huidige woning.

En Kyara, was het wat?

Wij kwamen net langs de huizen waar ik op aasde (kaartjes uitdelen voor kinderfeestje dochter) en ik mompelde zoiets als 'stomme kuthuizen', en de kinderen helemaal vol verbazing en lol :o . Ik praat normaal heel braaf en netjes, zonder vloek- en scheldwoorden enzo. Was eigenlijk wel even lekker :P
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:39:11 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169925265
Zolang het maar helpt, Groofsken :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169926761
Ik heb 2 kinderen blij gemaakt :D
Bram vroeg gelukkig pas een week wanneer ik zn trapbed ging halen. Zaterdag om, 2 kamers omgebouwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169931297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb 2 kinderen blij gemaakt :D
Bram vroeg gelukkig pas een week wanneer ik zn trapbed ging halen. Zaterdag om, 2 kamers omgebouwd.
Heerlijk zulke projecten met snel groot resultaat. Goed bezig.
Met een meidenkwartet
pi_169932836
Wij waren ook bij de Open Huizendag. Wonen nu in een huurappartement maar willen graag een huis, met tuin en extra slaapkamer. En we hebben zowaar een mooi huis gezien met dat alles, dus wie weet... Hoewel onze makelaar ons als meteen waarschuwde dat het na zo'n open dag vaak op een biedingsstrijd uitloopt. Wij kunnen niet heel veel boven de vraagprijs gaan zitten, dus moeten maar zien of het lukt.
  zaterdag 1 april 2017 @ 21:04:14 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169933207
Wij hebben de open Huizendag maar overgeslagen voor ons eigen huis. Na 1 dag op Funda al 30 bezichtigingen gepland. :D 8)7

Hier gaan de huizen ook per inschrijving weg. 10% boven de vraagprijs begint normaal te worden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169933273
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 21:04 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben de open Huizendag maar overgeslagen voor ons eigen huis. Na 1 dag op Funda al 30 bezichtigingen gepland. :D 8)7

Hier gaan de huizen ook per inschrijving weg. 10% boven de vraagprijs begint normaal te worden.
Ligt vast aan de boekenkast op kleur ;)
  zaterdag 1 april 2017 @ 21:55:10 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169934697
Huis vandaag was het niet echt. Woonkamer net wat te klein en heel veel was echt niet onze smaak dus daar moest wat aan gebeuren.

We azen op een bepaald type huizen twee straten verder. Die zijn er met en zonder opbouw. Zonder opbouw zijn er vandaag weer 2 te koop bij gekomen maar we azen echt op die opbouw. Zodra die te koop komen, staan we dezelfde dag nog op de stoep O+
pi_169935161
Wij hadden zes bezichtigingen vandaag *O* Dat is zes meer dan bij het open huis toen het in de verkoop ging :')

Woonhuizen gaan hier idd heel hard, alles waar wij op geboden hadden ging uiteindelijk voor vraagprijs of hoger en je moet op de dag van online komen ook gelijk de bezichtiging plannen anders grijp je al mis (bij de goede huizen). Appartementen gaan voor wat minder dan de vraagprijs (is ook veel meer aanbod van hier in de wijk), maar verkopen alsnog in 3 ~ 6 maanden vaak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 2 april 2017 @ 08:16:59 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169940200
Jullie zijn zelf al wel verhuisd toch FF?

Wij gaan ons huis pas in de verkoop zetten als we iets anders hebben. We hebben zulke specifieke wensen/eisen dat ik het niet aandurf. En we hopen dat de huizen snel genoeg gaan :D
pi_169940260
Grappig om te lezen hoe het bij veel kriebelt. Kyara, wij hebben een beetje hetzelfde. We willen wel in onze buurt blijven. Als we in andere buurten van DH kijken dan lopen we eigenlijk steeds tegen hetzelfde aan: dat het tov waar en hoe we nu wonen toch niet echt een verbetering is, en als het wel een verbetering is dan is de prijs ook echt heel veel hoger of zo ver van het centrum vandaan dat we dat niet willen. Maar in onze buurt zijn een paar straten verderop huizen die net een slag groter zijn dan die van ons nu. En dat is straks met 2 kinderen wel heel lekker: paar extra slaapkamers. Dus wij hopen nu ook dat daar nu net een huis te koop komt dat geknipt is voor ons.

Groofs, ik vind het echt ellendig voor je. Kan me zo voorstellen hoe dit je aangrijpt en ook hoe eng het allemaal is als je het alleen moet doen. Het is je erg gegund. Hopelijk wordt het in de toekomst toch mogelijk. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169940513
Hebben jullie eigenlijk al wat nieuws mariposas? Spannend hoor!
  zondag 2 april 2017 @ 09:26:05 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169940569
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 09:19 schreef Crumpette het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al wat nieuws mariposas? Spannend hoor!
Nee nog niet. Wilde nu gebruik maken van de gekte op de markt dus daarom eerst verkopen, ook omdat we dan weten wat we door verkoop als eigen geld kunnen inbrengen. Wij gaan huren (ga ik van uit, of we moeten ineens wat vinden) en dan rustig kijken. Wij willen echt specifiek in de bom-, bloe- of vru-buurt blijven. Net als geloof ik 400 andere mensen die nu op zoek zijn. :')
Jullie ook nog op zoek?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169940591
Groot gelijk Mariposas, je zag hoe snel het bij ons ging ;). Enige waar wij tegenaan liepen is dat er net zoveel mensen zoeken naar een huurhuis in die omgeving. Maar wellicht is dat al bijgetrokken?

Wel spannend hoor, alle bezichtigingen en kriebels voor nieuwe huizen!
Ons nieuwbouwhuis wordt deze maand opgeleverd :o

[ Bericht 22% gewijzigd door GotC op 02-04-2017 09:36:26 ]
pi_169940597
Wat goed al die bezichtigingen! Daar moet vast wel een koper bij zitten. Hopelijk lukt het snel om jullie huis te verkopen mariposas en FF. Jullie hebben al wel iets nieuws toch FF?

En Kyara en Luna op zoek naar iets nieuw, spannend! Hopelijk lukt ook dat snel.

Groofs, ik sluit me aan bij Franny, wat enorm jammer. Ben je eindelijk zo ver dat je zelf mogelijkheden ziet en de stap wil zetten ;(

[ Bericht 74% gewijzigd door Mineola op 02-04-2017 09:38:11 ]
pi_169940859
Jeetje wat een boel wensen om te verhuizen. Spannend en leuk. Voor Groof soms erg moeilijk :*
  zondag 2 april 2017 @ 10:02:33 #97
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169940887
Het huis naast ons heeft heeeeeeel veel bezichtigingen gehad en was echt een krot.
Veel mensen ook aan de deur gehad die baalden dat ze ons huis waren mis gelopen.

Maar binnen een week verkocht, voor veel geld en dan ook nog veel verbouwing nodig.
ik heb echt met open mond gekeken naar de tientallen kijkers :o
pi_169940892
Groofs, wat onwijs kut van het huis! En ook echt suf dat je alleen aan woningbouw mag terugverkopen, dan kan je het ook niet echt gewoon probeeen op de markt te zetten en kijken wat er gebeurt.

En nog meer huisontwikkelingen! Wij doen mee! Heel erg in twijfel over verkopen ofwel verhuren (we gaan voor een bepaalde tijd naar buitenland), en het is zooooo aanlokkelijk onze overwaarde nu te cashen, hebben we meteen een financiële buffer die we normaal niet hebben. Maar met verhuur hebben we iig een huis bij thuiskomst. Keuzes! Jammer dat je gewoon niet weet wat de huizenmarkt over 2 jaar doet :+
pi_169940959
Wij hebben het andersom bedacht omdat we maar 1 keer willen verhuizen :o dus we hebben al gekocht! En hopelijk gaat komende week ons huis de markt op. Wij hopen dus op dezelfde gekte qua snelle verkoop. We zijn nu iig hard aan het poetsen :')
  zondag 2 april 2017 @ 10:13:07 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169940997
quote:
17s.gif Op zondag 2 april 2017 10:02 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het huis naast ons heeft heeeeeeel veel bezichtigingen gehad en was echt een krot.
Veel mensen ook aan de deur gehad die baalden dat ze ons huis waren mis gelopen.

Maar binnen een week verkocht, voor veel geld en dan ook nog veel verbouwing nodig.
ik heb echt met open mond gekeken naar de tientallen kijkers :o
Het is ongelooflijk hoe overspannen de markt binnen no time weer is geworden.

Het is dat ik alweer 1,5 jaar heerlijk ruim woon maar soms vraag ik me af of we geen restschuld hadden gehad als we een jaar later hadden verkocht.

Svane wat een leuke plannen. Waar gaan jullie precies heen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169941076
Ja, wij krijgen dinsdag eindelijk de sleutel *O* hebben bewust gekozen om eerst weer te kopen en daarna te verkopen zodat we rustig naar een geschikt huis konden kijken dat helemaal aan onze wensen voldoet. En we wilden niet het gedoe van mogelijk een keer extra verhuizen of vanwege haast genoegen nemen met minder. Plus dat het huidige appartement grotendeels is afbetaald, dus dubbele lasten kunnen we prima opvangen voor een tijdje, alleen zonde van de VVE kosten. We zijn in het najaar van 2015 begonnen met rondkijken (voorjaar 2016 echt serieus) dus we zijn heel blij dat we het op deze manier hebben gedaan, ook al had het handiger uitgekomen als de overdracht net iets eerder zou zijn vanwege de zwangerschap.

Het plan was oorspronkelijk dat een 2e ook prima in ons oude huis nog had gepast het eerste half jaar, maar met 3 wordt dat al een flink stuk krapper. Hoewel we nu in het nieuwe huis in eerste instantie ook met z'n vieren in een kleinere slaapkamer gaan slapen :')

Franny, welke wijk wonen jullie nu? Mijn man heeft me bij ons samenwonen in zijn huis (ik kom uit DH) voorgehouden dat we daarna weer terug konden. Er zit financieel echter zoveel verschil tussen DH en Zmeer dat we hier maar blijven, het huis wat we nu gekocht hebben zou het dubbele kosten in een redelijke wijk in DH en dat zouden we er niet voor betalen. En in de wijk waar ik graag zou willen wonen (Bezuidenhout, niet west) zijn ook amper gezinswoningen met tuin. Plus dat ik de stad waar ik nooit dood in gevonden wilde worden eigenlijk wel heel fijn vind om in te wonen, dichtbij DH maar zonder het gedoe ervan qua (betaald) parkeren, drukte en evenementen. Ik mis alleen het naar het strand kunnen fietsen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169941144
Lazi, ik vraag me bijna hetzelfde af. We hebben ons appartement met winst verkocht, maar nu gaan de appartementen voor ¤10.000 meer :+. Maargoed! Alsalsals..

FF, wij woonden in DH en nu in het Westland. Bevalt me eigenlijk helemaal prima, wonen in zo'n groot dorp. En ben nog steeds binnen 20 min in DH centrum :Y).
Fijn dat jullie trouwens zo relaxed naar een huis konden zoeken!
  zondag 2 april 2017 @ 10:36:22 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169941278
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:25 schreef GotC het volgende:
Lazi, ik vraag me bijna hetzelfde af. We hebben ons appartement met winst verkocht, maar nu gaan de appartementen voor ¤10.000 meer :+. Maargoed! Alsalsals..

FF, wij woonden in DH en nu in het Westland. Bevalt me eigenlijk helemaal prima, wonen in zo'n groot dorp. En ben nog steeds binnen 20 min in DH centrum :Y).
Ons verlies was wel wat groter dan dat helaas :'(
Maar goed ik ben blij dat we het binnen 2 jaar weer afbetaald hebben en ik denk er maar niet meer over na wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen.

Wij woonden, buiten de ruimte om, heel fijn aan de rand van DH dichtbij de snelweg en toch met de tram maar 10 minuten van het centrum.
Dat mis ik nog wel eens maar ben blij dat we direct naast de stad zijn gaan wonen waardoor we een mooie grote tuin en twee parkeerplaatsen o.a. hebben en direct er achter de weilanden en slootjes van het westland binnen 3 minuten fietsen. Het strand is 10km dus dat is ook nog best te fietsen. En we komen nog vaak genoeg in de stad om er geen heimwee naar te hebben :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169941382
Als ik zou overzien hoe ik 40.000 schuld zou kunnen aflossen zonder absoluut armoedig door het leven te hoeven gaan, zou ik overwegen mijn huisje te verkopen en te gaan huren. Als dat de weg zou zijn om dingen mogelijk te maken later (maar wel binnen een paar jaar, anders hebben mijn kinderen er niks meer aan, en zij zijn toch de belangrijkste reden om die kant op te willen).

Ik weet nu wat ik wil, maar ik weet niet goed welke weg ik zou moeten bewandelen om daar te komen. Ik kan ook gewoon drie jaar rustig blijven zitten nog, verder sparen/ aflossen (vooral niks meer verbouwen) en dan hopelijk tegen die tijd zonder al te groot verlies verkopen. Dat zou uiteraard de prettigste weg zijn, maar ik vraag me af of dat de slimste weg is. (En ik ben zo bang dat die huizen dan weg zijn of voor veel duurder de verkoop in gaan :'( )

En daarbij voelt dit huisje nu een beetje als een vloek.

Iemand ideeën? :P
  zondag 2 april 2017 @ 10:46:36 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169941444
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Het is ongelooflijk hoe overspannen de markt binnen no time weer is geworden.

Het is dat ik alweer 1,5 jaar heerlijk ruim woon maar soms vraag ik me af of we geen restschuld hadden gehad als we een jaar later hadden verkocht.

Svane wat een leuke plannen. Waar gaan jullie precies heen?
Oh, ik denk dat we nu ook geen restschuld meer op het huis van N zouden hebben gehad, maar doordat we nu aflossen (en ik ook best aardig extra aflos), is onze hypotheek nu na drieënhalf jaar iig ruim lager dan bij aanvang minus de restschuld van toen.

Aan de andere kant denk ik wel dat onze relatie in zwaar weer was gekomen als we nog veel langer in de situatie van toen hadden gezeten, dus al met al toch de grootste winst behaald door toen met >25.000 verlies te verkopen.
En gelukkig had het beleggingsdeel van de hypotheek ook nog wat waarde, dus dat halveerde dat verlies weer.

Maar ik vind het zo heerlijk om nu maandelijks te zien dat de hypotheekschuld weer lager is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169941464
Waarom zou je liever huren groofs? Op termijn is huur elke maand geld wat je min of meer uit het raam gooit.. ondanks de teleurstellende taxatie zijn hypotheekaflossingen iig een investering in iets? Als het (grotendeels) afbetaald zou zijn heb je wel wat!
pi_169941488
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:47 schreef Crumpette het volgende:
Waarom zou je liever huren groofs? Op termijn is huur elke maand geld wat je min of meer uit het raam gooit.. ondanks de teleurstellende taxatie zijn hypotheekaflossingen iig een investering in iets? Als het (grotendeels) afbetaald zou zijn heb je wel wat!
Ik weet niet, om mezelf de teleurstelling te besparen. En dan weet ik echt waar ik aan toe ben. Als ik dan schuldvrij zou zijn en huur, kan ik elke moment de stap tot kopen zetten, zonder negatieve verrassingen, zoals nu.
pi_169941497
En afbetaald is het pas over 23 jaar ofzo? Ik heb een hypotheek van 30 jaar, denk ik, en 7 jaar geleden gekocht.
  zondag 2 april 2017 @ 10:50:36 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169941509
Spannend Svane! Waar gaan jullie naar toe?

Groofs, het is ook frustrerend als je denkt dat iets binnen je bereik ligt en het blijkt toch net even anders te zijn :*

Wij hadden het net andersom. Ik ben bijna 3 jaar thuis geweest zonder inkomen en nu verdien ik nog steeds minimaal. We dachten echt dat we flink onder water zouden staan en dat we hier niet weg zouden komen. Ik was alleen vergeten dat we door een schenking extra konden aflossen en dat mijn man wel flink gestegen is.
  zondag 2 april 2017 @ 11:12:10 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169941834
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik denk dat we nu ook geen restschuld meer op het huis van N zouden hebben gehad, maar doordat we nu aflossen (en ik ook best aardig extra aflos), is onze hypotheek nu na drieënhalf jaar iig ruim lager dan bij aanvang minus de restschuld van toen.

Aan de andere kant denk ik wel dat onze relatie in zwaar weer was gekomen als we nog veel langer in de situatie van toen hadden gezeten, dus al met al toch de grootste winst behaald door toen met >25.000 verlies te verkopen.
En gelukkig had het beleggingsdeel van de hypotheek ook nog wat waarde, dus dat halveerde dat verlies weer.

Maar ik vind het zo heerlijk om nu maandelijks te zien dat de hypotheekschuld weer lager is.
Dit gaat grotendeels voor ons ook op hoor :Y
Wij hadden alleen 30k verlies op een huisje van 60m2 met al een minimale hypotheek. Dame had een goede deal zeg maar. Maar ja na 32 maanden je eerste bod wil je wel :')
Wij hadden de helft van de restschuld ook al zelf en de andere helft tegen gunstige voorwaarden van familie geleend.
Maar de situatie werd er niet beter op met de tijd die verstreek en we wonen nu alweer een tijd met plezier groter. Dat had ik ook niet nog uit willen zingen op de flat.
Nu we van de restschuld af zijn kunnen we ook gaan extra aflossen en mijn promotie op het werk zorgt ook voor ruimte om af te lossen.
En zelfs zonder extra aflossen daalt de schuld hard inderdaad. We zijn net op het punt aangekomen dat de aflossing groter is dan de rente vanaf nu :D

Al met al mogen we allemaal blij zijn dat we ondanks de restschuld mogelijkheden hadden om dit op te vangen en toch de volgende stap te zetten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169941906
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als ik zou overzien hoe ik 40.000 schuld zou kunnen aflossen zonder absoluut armoedig door het leven te hoeven gaan, zou ik overwegen mijn huisje te verkopen en te gaan huren. Als dat de weg zou zijn om dingen mogelijk te maken later (maar wel binnen een paar jaar, anders hebben mijn kinderen er niks meer aan, en zij zijn toch de belangrijkste reden om die kant op te willen).

Ik weet nu wat ik wil, maar ik weet niet goed welke weg ik zou moeten bewandelen om daar te komen. Ik kan ook gewoon drie jaar rustig blijven zitten nog, verder sparen/ aflossen (vooral niks meer verbouwen) en dan hopelijk tegen die tijd zonder al te groot verlies verkopen. Dat zou uiteraard de prettigste weg zijn, maar ik vraag me af of dat de slimste weg is. (En ik ben zo bang dat die huizen dan weg zijn of voor veel duurder de verkoop in gaan :'( )

En daarbij voelt dit huisje nu een beetje als een vloek.

Iemand ideeën? :P
Het is misschien een beetje rigoureus, maar bijvoorbeeld met je werkgever afspreken een jaar meer fte te werken zodat je op dat salaris een hypotheek krijgt? Zo'n hypotheekbepaling is een momentopname, wij hebben allebei de maand na de koop van ons huidige huis (december 2014) ons werk opgezegd. :+ als je zelf goed berekent of je het sowieso kan blijven betalen, zou je wellicht in zo'n soort constructie kunnen denken.

Wij gaan voor 3 (of heel misschien 2) jaar naar de grootste stad in het noorden van het VK! Vanaf september/oktober. Megaspannend! Maar nu eerst dus bedenken wat we met het huis doen. Als we nou eens konden inschatten of we het huis over 3 jaar voor minstens hetzelfde zouden kunnen verkopen, zou dat handige info zijn. :+
  zondag 2 april 2017 @ 11:17:26 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169941925
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit gaat grotendeels voor ons ook op hoor :Y
Wij hadden alleen 30k verlies op een huisje van 60m2 met al een minimale hypotheek. Dame had een goede deal zeg maar. Maar ja na 32 maanden je eerste bod wil je wel :')
Wij hadden de helft van de restschuld ook al zelf en de andere helft tegen gunstige voorwaarden van familie geleend.
Maar de situatie werd er niet beter op met de tijd die verstreek en we wonen nu alweer een tijd met plezier groter. Dat had ik ook niet nog uit willen zingen op de flat.
Nu we van de restschuld af zijn kunnen we ook gaan extra aflossen en mijn promotie op het werk zorgt ook voor ruimte om af te lossen.
En zelfs zonder extra aflossen daalt de schuld hard inderdaad. We zijn net op het punt aangekomen dat de aflossing groter is dan de rente vanaf nu :D
Ik heb een paar maanden geleden rentemiddeling gedaan, en daardoor komt dat punt wat sneller, op basis van de huidige normale aflossing en rente zijn we daar nog niet, maar door de extra aflossing wordt die verhouding idd zo dat de aflossing hoger is dan de rente.

Ik denk dat dat punt anders over zo'n anderhalf jaar bereikt zou zijn.

Mijn extra aflossingen verlagen trouwens niet het reguliere maandbedrag, dat blijft gewoon zoals het is, en daarmee leveren de extra aflossingen dus maximaal op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169942115
Svane jij woont in Utrecht toch? Daar gaan wij heen :)
pi_169942155
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:25 schreef GotC het volgende:
Lazi, ik vraag me bijna hetzelfde af. We hebben ons appartement met winst verkocht, maar nu gaan de appartementen voor ¤10.000 meer :+. Maargoed! Alsalsals..

Ik denk daar ook wel eens over na! :) We hadden weinig restschuld en hebben dat meteen afgetikt, maar als we dat huis nu hadden verkocht... maar goed, we hebben ons huidige huis op dat moment ook meer dan gunstig gekocht, daar hadden we nu echt veeeeeeel meer voor betaald. Dus all in all denk ik toch dat een klein beetje restschuld betalen gunstiger was. Financieel dan. Qua woonplezier was verhuizen naar ons huidige huis sowieso een win :+

[ Bericht 8% gewijzigd door Mineola op 02-04-2017 11:37:05 ]
pi_169942163
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:28 schreef L-E het volgende:
Svane jij woont in Utrecht toch? Daar gaan wij heen :)
Ja! Zoek je nog een huis voor 3 jaar huur incl trampoline en schommel? :+
pi_169942217
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:30 schreef Svane het volgende:

[..]

Ja! Zoek je nog een huis voor 3 jaar huur incl trampoline en schommel? :+
Ik wou net zeggen, ik zie mogelijkheden :D
pi_169942219
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:30 schreef Svane het volgende:

[..]

Ja! Zoek je nog een huis voor 3 jaar huur incl trampoline en schommel? :+
Het is zeker een optie voor ons! Wil je niet liever verkopen?
  zondag 2 april 2017 @ 11:34:14 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169942231
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:28 schreef L-E het volgende:
Svane jij woont in Utrecht toch? Daar gaan wij heen :)
Oh spannend!
Gaan jullie ook verhuizen voor een andere school? Democratisch onderwijs?

En tof Svane!
pi_169942253
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2017 11:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh spannend!
Gaan jullie ook verhuizen voor een andere school? Democratisch onderwijs?

En tof Svane!
Ja wij verhuizen voor Lumiar inderdaad. Verhuisplannen waren er al, dankzij Lumiar weten we nu waar we heen willen ;)
pi_169942313
Wauw, wat een spannende stap LE! Ik vind het heel tof te lezen dat je voor een school verhuist :D
pi_169942374
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Mineola het volgende:
Wauw, wat een spannende stap LE! Ik vind het heel tof te lezen dat je voor een school verhuist :D
Haha dat is leuk om te lezen, veel mensen vinden ons gek.
pi_169942396
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is zeker een optie voor ons! Wil je niet liever verkopen?
Ja dat is nu de grote twijfel! Verkopen zou nu veel opleveren maar ik vind het ook wel heftig om echt niks te hebben bij terugkomst, geen baan, geen woning, etc.
  zondag 2 april 2017 @ 11:44:34 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169942418
Wat tof LE! Spannende ontwikkelingen!
pi_169942725
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:43 schreef Svane het volgende:

[..]

Ja dat is nu de grote twijfel! Verkopen zou nu veel opleveren maar ik vind het ook wel heftig om echt niks te hebben bij terugkomst, geen baan, geen woning, etc.
Ja snap ik. Ik hoor het wel als je er uit bent he :D
pi_169943242
L-e. Wat spannend zeg. Ik heb even op de site gekeken en wat ik lees en zie klinkt het als een geweldige school. O+
pi_169951165
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:19 schreef FlyingFish het volgende:

Franny, welke wijk wonen jullie nu? Mijn man heeft me bij ons samenwonen in zijn huis (ik kom uit DH) voorgehouden dat we daarna weer terug konden. Er zit financieel echter zoveel verschil tussen DH en Zmeer dat we hier maar blijven, het huis wat we nu gekocht hebben zou het dubbele kosten in een redelijke wijk in DH en dat zouden we er niet voor betalen. En in de wijk waar ik graag zou willen wonen (Bezuidenhout, niet west) zijn ook amper gezinswoningen met tuin. Plus dat ik de stad waar ik nooit dood in gevonden wilde worden eigenlijk wel heel fijn vind om in te wonen, dichtbij DH maar zonder het gedoe ervan qua (betaald) parkeren, drukte en evenementen. Ik mis alleen het naar het strand kunnen fietsen.
Top van jullie nieuwe huis!

Rivierenbuurt, op de grens van het oude centrum/Spui/Huygenspark. Het fijne is dat we hartje centrum zitten, maar wel een terras, balkon en een gezamenlijke binnentuin hebben + een garage. Met de drukte of lawaai valt het hier ook erg mee. Daarom is het lastig om iets te vinden dat daar tegenop kan. We zijn allebei echte stadsmensen en willen erg graag in de buurt blijven van kunst & cultuur. We zitten nu op loopafstand van filmhuis, Theater aan het Spui, musea zijn heel dichtbij, etc. Dat we daar wat meer voor betalen, vind ik niet erg. Ik heb altijd het idee gehad: ik wil of echt in de stad wonen, of ergens buiten, maar niet iets er tussenin. Een tweede huisje in het bos lijkt me het meest ideaal. :7 . :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169951493
Je weet het toch nooit met de huizenmarkt en de overheid. Wij kochten net 1,5 week te vroeg om (met terugwerkende kracht) recht te hebben op de verlaagde overdrachtsbelasting, ik had zoveel andere dingen kunnen doen met dat geld.
pi_169952354
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:00 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja snap ik. Ik hoor het wel als je er uit bent he :D
Waar willen jullie wonen in Utrecht?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 2 april 2017 @ 18:15:51 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169952401
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 17:34 schreef Hupje het volgende:
Je weet het toch nooit met de huizenmarkt en de overheid. Wij kochten net 1,5 week te vroeg om (met terugwerkende kracht) recht te hebben op de verlaagde overdrachtsbelasting, ik had zoveel andere dingen kunnen doen met dat geld.
Auw, 4% over de aankoopwaarde, darn....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 april 2017 @ 19:25:57 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169954172
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 17:34 schreef Hupje het volgende:
Je weet het toch nooit met de huizenmarkt en de overheid. Wij kochten net 1,5 week te vroeg om (met terugwerkende kracht) recht te hebben op de verlaagde overdrachtsbelasting, ik had zoveel andere dingen kunnen doen met dat geld.
Dat is wel iets om even goed ziek van te zijn, ja :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 april 2017 @ 19:41:16 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_169954606
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 17:34 schreef Hupje het volgende:
Je weet het toch nooit met de huizenmarkt en de overheid. Wij kochten net 1,5 week te vroeg om (met terugwerkende kracht) recht te hebben op de verlaagde overdrachtsbelasting, ik had zoveel andere dingen kunnen doen met dat geld.
Wij ook zoiets.
Via onze makelaar of notaris (ik weet het niet meer) bezwaar gemaakt. Maar helaas.
4 zure procenten inderdaad.
pi_169958487
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 18:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Waar willen jullie wonen in Utrecht?
Hebben we nog niet heel helder. Op fietsafstand van de nieuwe school iig.
pi_169958586
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2017 17:19 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Top van jullie nieuwe huis!

Rivierenbuurt, op de grens van het oude centrum/Spui/Huygenspark. Het fijne is dat we hartje centrum zitten, maar wel een terras, balkon en een gezamenlijke binnentuin hebben + een garage. Met de drukte of lawaai valt het hier ook erg mee. Daarom is het lastig om iets te vinden dat daar tegenop kan. We zijn allebei echte stadsmensen en willen erg graag in de buurt blijven van kunst & cultuur. We zitten nu op loopafstand van filmhuis, Theater aan het Spui, musea zijn heel dichtbij, etc. Dat we daar wat meer voor betalen, vind ik niet erg. Ik heb altijd het idee gehad: ik wil of echt in de stad wonen, of ergens buiten, maar niet iets er tussenin. Een tweede huisje in het bos lijkt me het meest ideaal. :7 . :D . O+ .
Dat is wel echt een fijne locatie idd. Zeker met die faciliteiten erbij gaat iets soortgelijks idd heel lastig worden.

Tweede huisjes in het bos zijn ook fijn! Die huren wij gewoon af en toe :P

Hupje, dat is wel zuur idd. Maar ik heb met dat soort dingen ook het gevoel dat de vraagprijs van woningen daar heel snel op gecorrigeerd wordt, waardoor je netto alsnog ongeveer hetzelfde kwijt bent.

Wow L-E, speciaal voor een school verhuizen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ziet er uit als een soort vrijeschool in het kwadraat. Hopelijk voldoet het aan je verwachting.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169958687
Nee ik vind het juist heel erg niet de VS hoor! Gewoon een heel andere vorm van onderwijs eigenlijk :)
  zondag 2 april 2017 @ 21:36:14 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169959134
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:27 schreef L-E het volgende:
Nee ik vind het juist heel erg niet de VS hoor! Gewoon een heel andere vorm van onderwijs eigenlijk :)
Wat tof L-E, ik vind het ook juist stoer en een beetje begrijpelijk dat je daarvoor wilt verhuizen. Het klinkt mij ook als een interessante school. Hebben jullie LIFE in Landsmeer nog overwogen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169959368
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat tof L-E, ik vind het ook juist stoer en een beetje begrijpelijk dat je daarvoor wilt verhuizen. Het klinkt mij ook als een interessante school. Hebben jullie LIFE in Landsmeer nog overwogen?
Ja, twee bezwaren daar: de prijs (bijna 4000 per jaar per kind, dat heb ik gewoon niet) en daarmee samenhangend: het feit dat zulke prijzen niet bepaald een gemêleerd publiek zullen trekken. Het idee dat mijn kinderen omringd worden door uitsluitend kindjes uit welgestelde gezinnen vind ik niet tof, willen we gewoon niet voor ze.
pi_169959410
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Hebben we nog niet heel helder. Op fietsafstand van de nieuwe school iig.
Leidsche Rijn dan?

Een vriendin ging uit Utrecht Centrum weg verhuizen. 1 van de trekkers qua locatie was de nieuwe Lumiarlocatie in Groenekan. Verhuisden ze die plotseling naar Leidsche Rijn... Precies de andere kant van de stad.
Dag Lumiar.
Dat was wel een dikke teleurstelling.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169959510
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:27 schreef L-E het volgende:
Nee ik vind het juist heel erg niet de VS hoor! Gewoon een heel andere vorm van onderwijs eigenlijk :)
Ik ben niet bekend met de vs, maar dat was een beetje het idee dat ik daarbij had, leren wat je wil op een manier die bij je past. Dergelijke onderwijsvormen zijn hier sowieso geen optie, enkel montessori evt (ook omdat O daar straks naar de opvang gaat ivm dichtbij en we er daardoor kennis mee kunnen maken, anders was dat ook direct een 'Nee' van mn man).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 2 april 2017 @ 21:47:45 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169959592
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, twee bezwaren daar: de prijs (bijna 4000 per jaar per kind, dat heb ik gewoon niet) en daarmee samenhangend: het feit dat zulke prijzen niet bepaald een gemêleerd publiek zullen trekken. Het idee dat mijn kinderen omringd worden door uitsluitend kindjes uit welgestelde gezinnen vind ik niet tof, willen we gewoon niet voor ze.
Oh, dat bedrag had ik nog niet op m'n netvlies inderdaad. En het tweede punt snap ik ook goed.
Succes met een nieuwe plek zoeken!

@Vanyel, wat zuur :o
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169960076
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, twee bezwaren daar: de prijs (bijna 4000 per jaar per kind, dat heb ik gewoon niet) en daarmee samenhangend: het feit dat zulke prijzen niet bepaald een gemêleerd publiek zullen trekken. Het idee dat mijn kinderen omringd worden door uitsluitend kindjes uit welgestelde gezinnen vind ik niet tof, willen we gewoon niet voor ze.
Dat laatste punt snap ik heel goed en zou voor mij ook een reden zijn om het niet te willen.

Maar ik las juist op hun website (was ook even gaan kijken) dat ze een doorstart gaan maken en dat een belangrijke verandering wordt dat de ouderbijdrage omlaag zal gaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169960189
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Hebben we nog niet heel helder. Op fietsafstand van de nieuwe school iig.
Kan je mij een linkje sturen van de nieuwe school? Hier of via dm/pm.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 2 april 2017 @ 22:08:03 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169960292
Lumiar, staat hier boven ergens ;)
pi_169960574
Oh, ik zie nu dat ik bij een verkeerde school aan het kijken was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169960707
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2017 22:08 schreef Kyara het volgende:
Lumiar, staat hier boven ergens ;)
Ik was benieuwd waar in Utrecht :)
Maar ik zag in Leidsche Rijn. Te laat zag ik t dat wel :)

Zag ook net dat ze er nog eentje in Houten gaan openen. Daar zou ik persoonlijk eerder naar verhuizen. Maar dat is misschien omdat ik in de 'foute' wijken van Leidsche Rijn ben gaan kijken voor een huis :P
Het nichtje van mijn man woont er heerlijk zegt ze :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169960800
Leidsche Rijn O+
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 23:42:04 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169962455
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:20 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik was benieuwd waar in Utrecht :)
Maar ik zag in Leidsche Rijn. Te laat zag ik t dat wel :)

Zag ook net dat ze er nog eentje in Houten gaan openen. Daar zou ik persoonlijk eerder naar verhuizen. Maar dat is misschien omdat ik in de 'foute' wijken van Leidsche Rijn ben gaan kijken voor een huis :P
Het nichtje van mijn man woont er heerlijk zegt ze :)
Seriously? Houten is echt het meest sfeerloze dorp van Nederland. Zou er voor geen goud willen wonen :X Leidsche Rijn vind ik overigens ook niks, bovendien is dat geen Utrecht ;)

L-E als je tips nodig hebt van leuke wijken laat het me weten :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 23:44:37 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169962485
Wij zitten ook te kijken of we kunnen gaan verkopen/kopen binnenkort. Ons huurhuis 1,5 jaar geleden voor 165000 gekocht en die gaan nu voor rond de twee ton weg :o het probleem is alleen dat we dan wel Utrecht uit moeten als we meer ruimte willen. Maar wil ook wel weer in een kleiner stadje wonen, we gaan toch zelden nog het centrum in :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 3 april 2017 @ 01:05:23 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169963211
Houten is inmiddels alweer een stuk leefbaarder hoor, vind ik. Maar misschien heb ik m'n normen ook wel verlegd. Een vriendin van me woont er prachtig. Ik vind Houten zelfs sfeervoller dan Leidsche Rijn (voor zover ik LR dan echt ken). Er zijn best veel leuke dingen te doen in Houten en ´t is toch nog lekker dicht bij Utrecht.
in de haak.
  maandag 3 april 2017 @ 06:23:14 #149
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169963726
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:10 schreef Crumpette het volgende:
Wij hebben het andersom bedacht omdat we maar 1 keer willen verhuizen :o dus we hebben al gekocht! En hopelijk gaat komende week ons huis de markt op. Wij hopen dus op dezelfde gekte qua snelle verkoop. We zijn nu iig hard aan het poetsen :')
Oh wat tof! Waar?
Kwak
  maandag 3 april 2017 @ 06:28:11 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169963736
Het voordeel van Houten is het station dichtbij. Het maakt volgens mij echt niet uit of je in Leidsche Rijn woont of in Houten als het gaat om de bereikbaarheid van Utrecht. Houten wordt inderdaad ook in mijn beleving steeds beter om te wonen.

Mijn jongste is vannacht flauwgevallen. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand flauwviel en ik ben ook nooit zelf flauwgevallen. Ik schrok me helemaal rot. Hij maakte me vannacht wakker omdat hij een enorme bloedneus had. Nadat het bloeden gestopt was en ik hem schoongemaakt had, ging ik zijn bed verschonen. Hij stond nog in de badkamer en ging ineens met een enorme klap onderuit. Met zijn hoofd op de tegels, dus hij had ook nog hoofdpijn. Ik heb de rest van de nacht nauwelijks geslapen want ik moest hem ook af en toe wakker maken ivm mogelijke hersenschudding. HIj is zich logischerwijs ook rot geschrokken, maar wil nu wel naar school. Ik denk dat ik hem maar naar school laat gaan. Hem thuishouden lijkt ook niet echt zinvol te zijn.

Hij heeft elk jaar zodra het warmer wordt enorme bloedneuzen.
Vorig jaar ben ik daarvoor met hem naar de huisarts geweest, maar die kon er eigenlijk niets mee. Ik denk dat ik toch maar weer met hem ga.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 april 2017 @ 06:38:58 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169963759
Had ik vroeger ook livelink. Warmte, bukken, verkouden, alles leverde bloedneuzen op. Volgens mijn huisarts gewoon pech met de aanleg van bloedvaten in de neus en als prepuber/puber groeit en rekt het daarbinnen. Het was idd over na de puberteit.

Ik heb toen wel heel duidelijke instrucitw gehad om te grote bloedingen te voorkomen (en evt misselijkheid door ingeslikt bloed) - hard knijpen net onder neusbotje, kin op de borst, na vijf minuten loslaten, als t gestopt is een keer snuiten, dan weer knijpen (want dan bloedt t weer), als t daarna stopt evt nog een poosje een watje in de neus. Dat snuiten was omdat er vaak eerst een bloed/snotprop komt die t wel afdekt maar waardoor t niet echt dicht gaat.

Maar goed om sowieso even te laten checken!!
Kwak
  maandag 3 april 2017 @ 06:41:37 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169963770
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 06:38 schreef kwakz0r het volgende:
Had ik vroeger ook livelink. Warmte, bukken, verkouden, alles leverde bloedneuzen op. Volgens mijn huisarts gewoon pech met de aanleg van bloedvaten in de neus en als prepuber/puber groeit en rekt het daarbinnen. Het was idd over na de puberteit.

Ik heb toen wel heel duidelijke instrucitw gehad om te grote bloedingen te voorkomen (en evt misselijkheid door ingeslikt bloed) - hard knijpen net onder neusbotje, kin op de borst, na vijf minuten loslaten, als t gestopt is een keer snuiten, dan weer knijpen (want dan bloedt t weer), als t daarna stopt evt nog een poosje een watje in de neus. Dat snuiten was omdat er vaak eerst een bloed/snotprop komt die t wel afdekt maar waardoor t niet echt dicht gaat.

Maar goed om sowieso even te laten checken!!
Ah, dank je voor de tips en de geruststelling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 april 2017 @ 06:49:34 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169963783
Tjee Livelink, wat een schrik zo middenin de nacht. Ik hoop dat het inderdaad zoiets onschuldigs en voorbijgaands is als Kwakz0r heeft gehad. Maar misschien toch wel even melden bij de huisarts.
in de haak.
pi_169963819
Ik had het ook als kind en dat was zo storend (steeds gedoe in de klas enzo) dat ze die oppervlakkige vaten 'dichtgebrand' hebben. Een paar minuten zitten met watten in de neus. Ik zat me al gespannen af te vragen hoe ze dat vuur lokaal in mijn neus gingen krijgen, maar na de watten was het klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 03-04-2017 07:54:12 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 3 april 2017 @ 07:19:24 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169963861
Jeetje livelink wat een nacht. Iemand flauw zien vallen is altijd schrikken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 april 2017 @ 07:19:57 #156
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169963862
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik had het ook als kind en dat was zo storend (steeds gedoe in de klas enzo) dat ze die oppervlakkige vaten 'dichtgebrand' hebben. Een paar minuten zitten met eten in de neus. Ik zat me al gespannen af te vragen hoe ze dat vuur lokaal in mijn neus gingen krijgen, maar na de watten was het klaar.
Vorig jaar hadden ze inderdaad vanuit school gevraagd of ik met hem naar de huisarts wilde gaan, omdat het inderdaad op school ook heel storend was. De huisarts had het toen ook over dichtbranden, maar dat leek haar toen niet echt nodig. Misschien nu maar op aandringen, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 april 2017 @ 07:44:19 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_169963945
Bij mijn man zijn ze ook dichtgebrand toen hij klein was, inderdaad. Hij had het zo erg, dat hij er ernstige bloedarmoede van kreeg. Toen ze op de parkeerplaats van het ziekenhuis liepen, begon z'n neus weer te bloeden -O- Hij had het nog steeds toen we bij elkaar kwamen, op z'n 32e, maar inmiddels is het helemaal over.
pi_169964225
Mijn man heeft ook vaak bloedneuzen. Dat zit bij hem in de familie. Mijn schoonvader en zwager hebben precies hetzelfde. Mijn zwager heeft het laten dichtbranden en heeft nergens meer last van. Mn man is panisch voor de dokter/ziekenhuis dus die neemt ze voor lief. Al gaat het op het moment beter. Tijdens een verkoudheid moeten we wel 3 keer per nacht zn kussensloop verschonen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 april 2017 @ 10:57:20 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169966462
Oh wat eng livelink! Dan lijkt dichtbranden idd toch wel iets om te gaan bespreken.

Wij willen ook HEEL GRAAG verhuizen. En we kunnen samen inmiddels ook wel een hogere hypotheek dragen dan nu, dus een betere wijk.
Maar goen we in Januari een makelaar lieten komen boorde die ons onze dromen heel rap de grond in, hij kwam met een voorgestelde verkoopprijs waardoor we 50,000 euro restschuld zouden hebben. Nu denk ik dat hij wel heel pessimistisch was: 'zet het maar voor 150,000 te koop, dan heb je mensen die tot 150 zoeken en mensen die vanaf 150 zoeken'. :')
Ja, en wat vang je dan uiteindelijk? 142,500 met een beetje pech. We kochten zelf 12 jaar terug voor 169 plus nog een verbouwing etc. etc. -O-
En we wilden een restschuld wel voor lief nemen, ogen dicht, deur achter je dichttrekken, niet meer achterom kijken en die schuld zsm aflossen, maar met dit soort bedragen is het gewoon niet grappig meer. -O-

Ondertussen komt er nu vanavond een aannemer voor de badkamer en willen we dan ook meteen het toilet opnieuw laten tegelen, dat gaat al heel veel verschil maken voor hoe het geheel oogt. En dan de komende 2-3 jaar het een en ander aanpakken (bijvoorbeeld plafond in de woonkamer laten stucen) en zelf het eea goed bijwerken en hopen dat het dan gunstiger uit pakt.

Maar net als Groofs is het wel kl*te dat de huizenprijzen ook niet stil blijven staan in die tijd.

Vorig jaar had ik echt een supergaaf huis gezien in de binnenstad, moest onwijs veel aan gebeuren, maar had zo veel potentie, vraagprijs was ook 'maar' 189 voor een enorm oppervlakte. Maar voor dat ik F. mee had was het al verkocht. En daarna baalde hij net zo hard als ik zeg maar. :X -O-

(We willen graag de binnenstad in, of net aan de andere kant van de singels van waar we nu zitten (dat zegt jullie niks), dat scheelt dan 's ochtends iig een kwartier fietsen ong. met O naar school brengen. Het is best nog wel een flink stukje om tov zijn oude school waar S wel nog steeds zit. ;) )
***
pi_169966589
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:20 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik was benieuwd waar in Utrecht :)
Maar ik zag in Leidsche Rijn. Te laat zag ik t dat wel :)

Zag ook net dat ze er nog eentje in Houten gaan openen. Daar zou ik persoonlijk eerder naar verhuizen. Maar dat is misschien omdat ik in de 'foute' wijken van Leidsche Rijn ben gaan kijken voor een huis :P
Het nichtje van mijn man woont er heerlijk zegt ze :)
Nee, er is een werkgroep gestart omdat ze er een in Houten willen openen. Die plannen zijn niet bepaald vergevorderd te noemen, ik denk dat nog wel een tijd kan duren.

We willen graag Utrecht omdat mijn man dan gewoon in Amsterdam kan blijven werken, ik ben ervan overtuigd dat we een huis zullen vinden in een wijk waar wij gelukkig zullen zijn. We zullen al jullie meningen over alle wijken mee laten wegen ;)
pi_169966639
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Leidsche Rijn dan?

Een vriendin ging uit Utrecht Centrum weg verhuizen. 1 van de trekkers qua locatie was de nieuwe Lumiarlocatie in Groenekan. Verhuisden ze die plotseling naar Leidsche Rijn... Precies de andere kant van de stad.
Dag Lumiar.
Dat was wel een dikke teleurstelling.
Ja, ik sluit niet uit dat ze nogmaals zullen verhuizen in de toekomst. De locatie nu is op zich prima, maar ze delen het gebouw en ik kan me voorstellen dat ze dat op enig moment ontgroeien. Maar Lumiar is dusdanig flexibel in de schooltijden dat het voor ons geen reden zou zijn om ze niet meer daarheen te laten gaan, ook al is het meer reistijd dan eerst.
pi_169969112
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:03 schreef L-E het volgende:

We zullen al jullie meningen over alle wijken mee laten wegen ;)
Graag, het is wel Fok he :+

Wanneer wil je verhuizen, zijn jullie al op huizenjacht?
pi_169970034
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, er is een werkgroep gestart omdat ze er een in Houten willen openen. Die plannen zijn niet bepaald vergevorderd te noemen, ik denk dat nog wel een tijd kan duren.

We willen graag Utrecht omdat mijn man dan gewoon in Amsterdam kan blijven werken, ik ben ervan overtuigd dat we een huis zullen vinden in een wijk waar wij gelukkig zullen zijn. We zullen al jullie meningen over alle wijken mee laten wegen ;)
Mijn Pa woont in Utrecht (bijna centrum) en werkt ook in Amsterdam. Doet hij nu al 25 jaar en is goed te doen. Zeker nu met die vernieuwd A2 :)

En FOK meningen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 april 2017 @ 13:39:36 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_169970037
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, er is een werkgroep gestart omdat ze er een in Houten willen openen. Die plannen zijn niet bepaald vergevorderd te noemen, ik denk dat nog wel een tijd kan duren.

We willen graag Utrecht omdat mijn man dan gewoon in Amsterdam kan blijven werken, ik ben ervan overtuigd dat we een huis zullen vinden in een wijk waar wij gelukkig zullen zijn. We zullen al jullie meningen over alle wijken mee laten wegen ;)
Met auto of trein naar Amsterdam vanuit Utrecht? Als ik vanaf Amsterdam naar Utrecht ga in de ochtend (maar ook in de avond weer terug), staat er altijd enorme file. Just saying, mag het woongeluk niet in de weg staan natuurlijk ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 3 april 2017 @ 13:40:22 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_169970046
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn Pa woont in Utrecht (bijna centrum) en werkt ook in Amsterdam. Doet hij nu al 25 jaar en is goed te doen. Zeker nu met die vernieuwd A2 :)

En FOK meningen.
Grappig, ik zeg dus eigenlijk het tegenovergestelde....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_169970066
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:40 schreef Susie het volgende:

[..]

Grappig, ik zeg dus eigenlijk het tegenovergestelde....
:D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169970292
Met het OV ;)
  maandag 3 april 2017 @ 14:00:16 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_169970429
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:51 schreef L-E het volgende:
Met het OV ;)
OV is prima, snelle verbinding ook wel. ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_169975134
Jee livelink, wat naar van die bloedneuzen en het flauwvallen vannacht? Hopelijk ging het vandaag goed?

Leuk om al jullie verhuis/verbouwplannen te lezen.

Ook ik kan me aansluiten bij de huis-activiteiten. Ik ga half mei verhuizen vanuit de randstad naar het noorden. Ene kant heel fijn, want het huisje is geweldig (net verbouwde badkamer, mooie keuken, tuin op het zuiden, extra slaapkamer), maar ik vind het ook heel heftig. De verhuizing alleen voorbereiden, m'n flat leeg opleveren en ook definitief "het oude" achterlaten. Het zal vast goed uitpakken, maar toch is het ook best wel verdrietig.
pi_169975574
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Graag, het is wel Fok he :+

Wanneer wil je verhuizen, zijn jullie al op huizenjacht?
Dat hebben we voor onszelf nog niet helemaal duidelijk. Het wordt deze zomer, of eerste kwartaal 2018. We moeten nog wat sparen voor het volgende koophuis, de tijd overbruggen door tijdelijk te huren is ook een optie (maar de betaalbare huurhuizen liggen niet voor het oprapen). Twijfeltwijfel!
  maandag 3 april 2017 @ 21:19:20 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169981167
Ook al spannend Madivi. Wel een grote stap. Heb je familie oid in het noorden wonen? Of verhuis je voor een baan? Wel spannend om zo met je jongens weer opnieuw te beginnen.
pi_169988891
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 21:19 schreef Kyara het volgende:
Ook al spannend Madivi. Wel een grote stap. Heb je familie oid in het noorden wonen? Of verhuis je voor een baan? Wel spannend om zo met je jongens weer opnieuw te beginnen.
Ja mijn ouders en wat andere familie wonen in het noorden, dus t was de meest logische keus voor nu. Heb getwijfeld, want ik heb meer vrienden in het zuiden, maar dit is wel het beste voor nu. Blijft een beetje als falen voelen om weer steun van m'n ouders nodig te hebben, maar ze kunnen wel de meeste hulp bieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 04-04-2017 08:22:38 ]
pi_169989004
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:13 schreef Madivi het volgende:

[..]

Ja mijn ouders en wat andere familie wonen in het noorden, dus t was de meest logische keus voor nu. Heb getwijfeld, want ik heb meer vrienden in het zuiden, maar dit is wel het beste voor nu. Blijft een beetje als falen voelen om weer steun van m'n ouders nodig te hebben, maar ze kunnen wel de meeste hulp bieden.
Falen? Je voedt twee kindjes alleen op. Ik heb hun hulp al nodig met partner en maar 1 kindje hoor!
Hulp vragen is sowieso nooit falen, 'it takes a village to raise a child'.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169989040
Eh hallo madivi, er zijn talloze stellen die het niet/nauwelijks redden zonder hulp van opa's en oma's (hoi :W :+ ), en jij hebt het al een jaar in je eentje gedaan allemaal! Dus verre van falen dacht ik zo :* O+

Ga je naar het noordoosten of noordwesten?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169989099
Ik vind het ook totaal niet falen Madivi. Klinkt als een weldoordachte keus O+
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:52:37 #176
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169989219
Madivi, falen? Ben je gek. Je hebt een prestatie geleverd door je mannen alleen op te voeden en te verzorgen. Ik heb ook hulp nodig van opa's en oma's en ik ben niet eens alleen. Respect dat je het zomaar hebt gedaan hoor!
pi_169990303
Ik sluit me aan bij iedereen voor mij, Madivi. Je doet het super, menigeen had het niet zo klaargespeeld, waaronder ikzelf. :*

Leuk, al die verhuisplannen! Wij zijn 3 jaar geleden naar dit huis verhuisd en hebben net de badkamer en tuin verbouwd. We zitten hier verder echt perfect: de straat is rustig, maar toch maar 5 minuten fietsen naar de binnenstad, er zijn meerdere supermarkten/kleine winkelcentra en speeltuinen op loopafstand en we betalen echt heel erg weinig. Het enige dat ik zou willen is een extra slaapkamer, daar hebben we er namelijk maar 2 van en daarom vermoed ik dat we binnen een jaar of 5 wel zullen verhuizen. Het liefst zou ik gewoon het huis van de buren (we wonen 2 onder 1 kap) er bij aankopen en de binnenmuren slopen zodat we gewoon op deze plek kunnen blijven wonen, maar dan met de dubbele ruimte, maar dat zal wel altijd een fantasie blijven. :+
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:14:47 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169990346
Ik vind het ook onzin Madivi, en juist een dappere stap om te verhuizen en daarmee het beste voor jullie drieën te regelen. Maar ik snap wel het gevoel. Want ik ben heel dankbaar met de hulp die mijn ouders straks gaan bieden, maar het voelt ergens ook een beetje gek. Ze hebben me grootgebracht, ik ben al bijna 20 jaar zelfstandig, en straks heb ik opeens weer een dag per week een ouder over de vloer en nu komen ze ook al om de haverklap om me te helpen met de voorbereidingen. En ik hoor mezelf dan zeggen 'omdat ik alleen ben', maar anders zou ik de (emotionele) steun van mijn ouders ook hard nodig hebben denk ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169990404
Ik vind dapper ook een goed woord voor je keuze, Madivi. En als het verhuizen eenmaal achter de rug is, dan voelt het vast ook goed. Kun je hulp inschakelen voor de practische zaken? Ik moet ook zeggen, wij wonen heeel ver weg van alle opa's en oma's, en er zijn tijden dat ik dat echt heel erg mis.

Ook wij gaan verhuizen, van Berlijn naar Brussel. Ik vind het maar spannend, hoe en wat. Ken Brussel erg slecht, en spreek bijna geen Frans. Maar, het is een goede carrieremove voor de Duutser, en voor mij straks ook makkelijker werk te vinden. Plus, we zitten dan dichter bij m'n familie en Nederlandse vrienden, wat ook fijn is! En, we gaan vast groter wonen dan de 60m2 die we nu hebben, daar kijk ik echt naar uit. Mijn minimale vereiste is een vaatwasser. Dat moet lukken, toch?
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:24:56 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169990503
Het gaat door dus, Jagärtrut? Spannend! Vind je het jammer om weg te gaan uit Berlijn? Maar de voordelen die je noemt klinken heel logisch. En die vaatwasser past vast ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169990527
Madivi, ik hoop zo dat als je eenmaal over bent je straks echt snel merkt dat het een heel fijne keuze is geweest! En ik vind het sowieso al bizarknap, hoe je alles zo doet met je twee jongens.

Jagar wat spannend! Alle Europese hoofdsteden verzamelen? :+ wanneer ga je over?
pi_169990573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:24 schreef Lemijn het volgende:
Het gaat door dus, Jagärtrut? Spannend! Vind je het jammer om weg te gaan uit Berlijn? Maar de voordelen die je noemt klinken heel logisch. En die vaatwasser past vast ^O^
Ja, het gaat door. Ik heb nog vooral gemengde gevoelens, want ik voel me zo thuis hier in Berlijn, en ik weet hoe moeilijk het is om je ergens thuis te voelen waar je de taal niet spreekt. Zo snel mogelijk Frans leren, dus.

Wat ook lastig is dat we nog niets weten, vooral niet wanneer de duutser begint te werken. We kunnen dus nog niet op zoek naar woonruimte en een kdv voor T. Wat het nog moeilijker maakt is dat ik precies in de laatste fase van m'n promotieonderzoek zit, en er op een gegeven moment plannen gemaakt moeten worden mbt een verdediging, die dan niet meer stopgezet kunnen worden. Ach ja, het komt vast goed.
pi_169990609
Spannend Jagar!

leuk al die verhuisplannen!! Wij willen ook wel erg graag verhuizen.. maar eerst moet er eea in huis opgeknapt worden voor we het in de verkoop kunnen gooien. Aangezien we allebei momenteel een beetje krakkemikkig zijn zit dat opknappen er voorlopig niet in.
Och we zitten verder prima. Dicht bij het pitoreske oude centrum, bus stopt voor de deur, tram om de hoek en 5min van de snelweg af..
Maar toch wil ik zo onwijs graag een tuin.

Ooit.. als ik later groot ben :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_169990619
Madivi, ik vind jou een held. Als ik iets heb geleerd nadat ik kinderen heb gekregen, is dat (om welke reden dan ook) alleenstaande ouders kie- en keihard werk leveren. En jij hebt er nog twee ook! Mijn SO wonen sinds kort vlakbij en ik weet nu al niet hoe ik zonder ze zou moeten.

Wij gaan ook verhuizen! Ooit, als het huis eens klaar is :') We zijn nu bezig met de verkoop van ons huidige huis. Man, wat een zooi verzamelt een mens. Heb als doel gesteld om alleen mee te nemen wat we écht nodig hebben/gebruiken/willen hebben.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:31:40 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169990621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, het gaat door. Ik heb nog vooral gemengde gevoelens, want ik voel me zo thuis hier in Berlijn, en ik weet hoe moeilijk het is om je ergens thuis te voelen waar je de taal niet spreekt. Zo snel mogelijk Frans leren, dus.

Wat ook lastig is dat we nog niets weten, vooral niet wanneer de duutser begint te werken. We kunnen dus nog niet op zoek naar woonruimte en een kdv voor T. Wat het nog moeilijker maakt is dat ik precies in de laatste fase van m'n promotieonderzoek zit, en er op een gegeven moment plannen gemaakt moeten worden mbt een verdediging, die dan niet meer stopgezet kunnen worden. Ach ja, het komt vast goed.
Ja tuurlijk komt het goed, maar dit is wel nogal een hoeveelheid onzekerheden bij elkaar zeg. Hij kan zeker niet gewoon regelen dat hij pas beschikbaar is vanaf datum X, en dat dat na je promotie ligt?

Veel succes :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:34:37 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169990679
Ik zie teveel op tegen in m'n eentje verhuizen met een kind. Dus ik blijf voorlopig gewoon zitten in m'n kleine goedkope huisje. Dan maar geen plek voor een vaatwasser }:|

Oh ja BE jouw verhaal verbaasde me zo. Hoe kan een huis nou niet in waarde stijgen als je er zoveel aan hebt opgeknapt? Maar ik zal wel teveel vanuit randstad-perspectief spreken... Nog jaren moeten blijven waar je zit terwijl je zo graag weg wil lijkt me enorm frustrerend.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169990746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, het gaat door. Ik heb nog vooral gemengde gevoelens, want ik voel me zo thuis hier in Berlijn, en ik weet hoe moeilijk het is om je ergens thuis te voelen waar je de taal niet spreekt. Zo snel mogelijk Frans leren, dus.

Wat ook lastig is dat we nog niets weten, vooral niet wanneer de duutser begint te werken. We kunnen dus nog niet op zoek naar woonruimte en een kdv voor T. Wat het nog moeilijker maakt is dat ik precies in de laatste fase van m'n promotieonderzoek zit, en er op een gegeven moment plannen gemaakt moeten worden mbt een verdediging, die dan niet meer stopgezet kunnen worden. Ach ja, het komt vast goed.
Wat lastig om de datum niet te weten!

Ik vind nu het niet-weten van wat voor woning we terechtkomen of hoe we dat op afstand moeten regelen het engste aan naar buitenland verhuizen. Dat we straks wellicht ons huis verkocht hebben maar nog niks daar hebben geregeld en dat we dan met twee kleine kinderen en een auto vol spullen in een vreemde stad staan. :')
pi_169991068
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:37 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat lastig om de datum niet te weten!

Ik vind nu het niet-weten van wat voor woning we terechtkomen of hoe we dat op afstand moeten regelen het engste aan naar buitenland verhuizen. Dat we straks wellicht ons huis verkocht hebben maar nog niks daar hebben geregeld en dat we dan met twee kleine kinderen en een auto vol spullen in een vreemde stad staan. :')
Dit heb ik ook, en wij gaan maar 45 min. verderop zitten :')

Madivi, ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd maar verhuizen om dan dichter bij de grootouders van je kindjes te zitten klinkt als heel dapper en goed voor je gezin, helemaal geen falen. Bovendien ken ik geen enkele ouder die nooit op een ander leunt, fijn dat die mogelijkheid er is juist :)
pi_169991129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, het gaat door. Ik heb nog vooral gemengde gevoelens, want ik voel me zo thuis hier in Berlijn, en ik weet hoe moeilijk het is om je ergens thuis te voelen waar je de taal niet spreekt. Zo snel mogelijk Frans leren, dus.

Wat ook lastig is dat we nog niets weten, vooral niet wanneer de duutser begint te werken. We kunnen dus nog niet op zoek naar woonruimte en een kdv voor T. Wat het nog moeilijker maakt is dat ik precies in de laatste fase van m'n promotieonderzoek zit, en er op een gegeven moment plannen gemaakt moeten worden mbt een verdediging, die dan niet meer stopgezet kunnen worden. Ach ja, het komt vast goed.
Brussel is ook een erg leuke stad, waar je fijn kunt wonen. Een vriend van mij woont er met z'n gezin, met veel plezier. Hiervoor zaten ze in Madrid, maar ze hebben goed hun draai gevonden. Mocht je misschien behoefte hebben om contact te hebben met iemand die daar al een tijdje woont met jonge kinderen dan kan dat denk ik wel? Of ken je al mensen daar?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169991388
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:00 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Brussel is ook een erg leuke stad, waar je fijn kunt wonen. Een vriend van mij woont er met z'n gezin, met veel plezier. Hiervoor zaten ze in Madrid, maar ze hebben goed hun draai gevonden. Mocht je misschien behoefte hebben om contact te hebben met iemand die daar al een tijdje woont met jonge kinderen dan kan dat denk ik wel? Of ken je al mensen daar?
oh, dat zou fijn zijn Franny! Tips mbt welke wijken, kdv's enzo zijn heel erg fijn!
pi_169991418
Ik ben uiteindelijk maar op 5 minuten verhuisd, maar had die angst ook hoor.
We hadden ons huis verkocht en niets nieuws op het oog.
Uiteindelijk hebben we dus 3 maanden overbrugd in een huurappartement. Dat was op zich prima, maar 2 keer verhuizen met dreumes, waarvan 1 keer ook nog zwanger en heel beroerd was misschien niet zo'n succes.
Aan de andere kant, het blijkt toch altijd wel goed te komen :)

Leuk om al die verhuiswensen en plannen te lezen hier, zeker naar het buitenland. Wat een enorme beslissingen zijn dat zeg!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169991482
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:16 schreef LeSage het volgende:
Ik ben uiteindelijk maar op 5 minuten verhuisd, maar had die angst ook hoor.
We hadden ons huis verkocht en niets nieuws op het oog.
Uiteindelijk hebben we dus 3 maanden overbrugd in een huurappartement. Dat was op zich prima, maar 2 keer verhuizen met dreumes, waarvan 1 keer ook nog zwanger en heel beroerd was misschien niet zo'n succes.
Aan de andere kant, het blijkt toch altijd wel goed te komen :)

Leuk om al die verhuiswensen en plannen te lezen hier, zeker naar het buitenland. Wat een enorme beslissingen zijn dat zeg!
Wij overwegen precies dat: een paar maanden huren tussen de twee koophuizen in. Was het voor je kind erg onrustig?
pi_169991506
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij overwegen precies dat: een paar maanden huren tussen de twee koophuizen in. Was het voor je kind erg onrustig?
Wat is voor jullie de reden om niet meteen te kopen? Eerst 'proberen' in deze stad of weinig huizen/aanbod wat jullie willen?
pi_169991530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij overwegen precies dat: een paar maanden huren tussen de twee koophuizen in. Was het voor je kind erg onrustig?
Ja, ik denk het ergens wel, maar aan de andere kant heeft hij nu alweer helemaal zijn rust en plekkie gevonden, en we wonen hier nog geen maand.
Daarbij vind ik het moeilijk om het in te schatten, omdat ik in die tijd heel slecht in mijn vel zat door alle stress en ook nog eens zwanger.
Ik verwacht in ieder geval geen blijvende schade bij hem ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169991576
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:21 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat is voor jullie de reden om niet meteen te kopen? Eerst 'proberen' in deze stad of weinig huizen/aanbod wat jullie willen?
Vooral dat we echt nog even verder moeten sparen vanwege de hoeveelheid eigen geld die je in moet brengen, en dat kan op zich wel: dan zouden we eind dit jaar verhuizen. Maarrr ik vind voor mijn Oudste de zomervakantie echt het beste moment voor zo'n overstap, dus verhuizen zou ik dan al willen doen. Daarnaast zie ik heel erg op tegen al het gedoe: huizen gaan bezichtigen en daar telkens een uur voor rijden enzo, ook proef ik liever eerst wat van de sfeer aldaar voordat we tot kopen overgaan.
pi_169991875
Wij hebben gisteren een bod gedaan op een huis en de makelaar heeft er een goed gevoel over! Brrrrr ik vind het maar wát spannend. :X Zo volwassen (tot nu toe altijd gehuurd). Een vriendin zei "ja, maar jullie hebben al een kind, dan is niks meer eng", maar zo werkt dat dus niet. :')

Verder respect hoor Madivi :*

En spannend Jagär! Wel fijn om weer dichter bij familie te zitten denk ik.
pi_169991890
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Vooral dat we echt nog even verder moeten sparen vanwege de hoeveelheid eigen geld die je in moet brengen, en dat kan op zich wel: dan zouden we eind dit jaar verhuizen. Maarrr ik vind voor mijn Oudste de zomervakantie echt het beste moment voor zo'n overstap, dus verhuizen zou ik dan al willen doen. Daarnaast zie ik heel erg op tegen al het gedoe: huizen gaan bezichtigen en daar telkens een uur voor rijden enzo, ook proef ik liever eerst wat van de sfeer aldaar voordat we tot kopen overgaan.
Logisch! Leuk om straks de stad en wijken al wat beter te kennen voor jullie kopen. Maar dat twee keer verhuizen zou ik ook wel tegenop zien, maar ik houd gewoon niet van verhuizen. :+
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:50:48 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_169992038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:41 schreef lunapuella het volgende:
Een vriendin zei "ja, maar jullie hebben al een kind, dan is niks meer eng"
Huh? I wish.....
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:53:16 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169992077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:34 schreef Lemijn het volgende:
Ik zie teveel op tegen in m'n eentje verhuizen met een kind. Dus ik blijf voorlopig gewoon zitten in m'n kleine goedkope huisje. Dan maar geen plek voor een vaatwasser }:|

Oh ja BE jouw verhaal verbaasde me zo. Hoe kan een huis nou niet in waarde stijgen als je er zoveel aan hebt opgeknapt? Maar ik zal wel teveel vanuit randstad-perspectief spreken... Nog jaren moeten blijven waar je zit terwijl je zo graag weg wil lijkt me enorm frustrerend.
Nou ja, zoveel... een dakkapel en andere vloeren etc. Wat ons enorm tegenviel was dat ons huis ineens 20m2 kleiner bleek dan wat ze ons verkocht hadden. :') 'Ja, maar ja... toen deden we alleen maar aan ruwe schattingen... nu meten we elke ruimte precies op.' :') Uhuh... zijn wij mooi klaar mee. Gelukkig kwam er nog 10m2 bij toen we aangaven dat onze bijkeuken wel degelijk centrale verwarming heeft. Echt... ik vind makelaars zulke engerds... -O-

En we zitten in Gouda he, meer randstad wordt het niet. We denken dan ook dat de makelaar uit was op een makkelijke verkoop en dus lekker laag inzette... Wij wilden een prijsindicatie, om gewoon eens te weten waar we aan toe waren. 'Ik wil u toch wel aanraden de boel meer op te ruimen en te zorgen dat alles er zo leeg mogelijk uit ziet.' Eh ja... dat gaat ook wel gebeuren, maar zoals gezegd, we willen een indicatie, ik ga niet al 1 jaar voor de verkoop met een leeggesleurd huis zitten. ;)

We willen hier graag weg omdat er gewoon steeds dingen zijn aan het huis. Ik grap wel eens dat we op een indianenkerkhof wonen ofzo. Er gaan continue lampen stuk, dan weer de droger, een jaar later de wasmachine, weer een jaar later de vaatwasser en dan gaan we daarna over op de tv en dat soort apparaten. Het voelt gewoon niet fijn meer. Qua ruimte is het namelijk wel prima. :Y
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:58:35 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169992158
Oh, en gisteren is de aannemer geweest! *O* Die kan in juni aan de slag. :') Even geduld dus nog.
F. heeft een noodbad geplaatst, dus tot die tijd kunnen we lekvrij douchen en dan hebben we daarna een mooie nieuwe badkamer. Toilet wordt ook gelijk meegenomen, dus dan ziet iig het sanitair er weer strak uit. Volgens de makelaar kunnen we de kosten 1 op 1 in de vraagprijs stoppen, dus dan zouden we iig het geld dat we daar in stoppen er relatief makkelijk uit moeten kunnen krijgen. ;)
***
pi_169992544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

'Ik wil u toch wel aanraden de boel meer op te ruimen en te zorgen dat alles er zo leeg mogelijk uit ziet.' Eh ja... dat gaat ook wel gebeuren, maar zoals gezegd, we willen een indicatie, ik ga niet al 1 jaar voor de verkoop met een leeggesleurd huis zitten. ;)

Kun je bij jullie zien dat er geleefd wordt dan? Schandalig. En dat met twee kinderen. :{w
_O-
Wat een sukkel :')

Wij zijn nu dus, met twee kinderen, het huis verkoopklaar aan het maken. Wat een takkewerk zeg. Echt alle kasten zijn overvol, en we vonden zelfs nog een onuitgepakte verhuisdoos van toen we hier kwamen wonen. In 2012 :')
Er zijn hier doorgaans finke bied-rondes, of hoe heet dat, dus we willen wel dat alles er picobello uit ziet. Dus ik vlucht met de kinderen voor 2,5 week naar NL en dan mag mijn man de restjes doen :7
pi_169992569
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Huh? I wish.....
Ja, het was duidelijk een vriendin zonder kinderen. ;)
pi_169992796
Haha, Room, herkenbaar van die verhuisdozen. Vooral de zooi die uit die dozen komt ook :o Decoratiespullen uit het jaar stilletjes enzo. Dat zijn we nu aan het uitzoeken bij de opslag en gaat vanuit daar door naar de stort.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169993485
Wij hebben vanmorgen bij de notaris getekend en de sleutels in ontvangst genomen *O* O moest alleen even slapen dus we hebben even 'pauze' voordat straks de schilder komt voor afspraken voor morgen en overmorgen. Vanaf het weekend kunnen we zelf echt aan de slag!

En wij verhuizen naar maar 10 minuten verderop, maar daar word ik al onrustig van, laat staan als je naar de andere kant van het land, of zelfs een heel ander land gaat. Maar goed, ik word ook al gestresst van vakantiekoffers pakken :@ terwijl ik verder echt wel stressbestendig ben, alleen niet wat betreft huis/verblijf. Tussentijds huren zou alleen daarom al niets voor ons zijn.

Luna, hebben jullie geboden op een huis waar jullie zaterdag zijn wezen kijken? Waren er veel bezichtigingen toen of weet je dat niet?

De makelaar van onze nieuwe woning verwacht overigens een flinke bubbel die binnen tien jaar barst. Er wordt dik boven de vraagprijs betaald momenteel (30.000 er bovenop voor een eengezinswoning is niet uniek), onderhandelen is nu meer bieders tegen elkaar uitspelen ipv koper en verkoper die een prijs overeenkomen. Ben blij dat onze verkopers die tactiek niet hanteerden...

Room, ik zou die doos gelijk doorschuiven naar afval. Als je het al die tijd niet gemist hebt...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169993707
Gefeliciteerd, FF! Wat fijn dat je nu ook echt aan de slag kunt voor de baby's!
En die verhuisdozen konden toch niet allemaal naar de stort meteen. Een aantal zijn bij mij ook spullen van vroeger met een emotionele waarde (dingen die je bij de geboorte gekregen hebt, zelfgemaakte knuffels van mijn mama, mijn eerste schoentjes). Zondag toevallig die dozen open gehad en moest er zo'n beetje van huilen :') hormonen :{w
Heb wel iets kritischer gekeken en niet alle zooi bewaard, maar wel de echt emotionele dingen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169993780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:23 schreef FlyingFish het volgende:
Luna, hebben jullie geboden op een huis waar jullie zaterdag zijn wezen kijken? Waren er veel bezichtigingen toen of weet je dat niet?
Ja! Weet niet hoeveel bezichtigingen er waren, maar er was wel een ander bod gedaan. Wij zijn daar iets overheen gegaan, maar nog steeds onder de vraagprijs (huis staat al 2 maanden te koop en is al eens verlaagd). Dus fingers crossed...
pi_169993889
Spannend hoor, alle verhuisplannen.

Madivi, ik heb alleen maar heel veel bewondering voor jou. Hoe je het redt in je eentje met je jongens, petje af!
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:59:07 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169994188
Ik zit intussen toch ineens weer op Funda terwijl ik mezelf beloofd had het niet meer te doen, ik wil dan zo graag!

Deze vind ik bijvoorbeeld geweldig http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49192644-karnemelksloot-63/
Hij mist alleen helaas een werkplek en F. wil niet in de bijkeuken gaan zitten. :D :@ (Zie de plattegrond, inpandig, naast de keuken)

Of dan zoiets: http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49714382-kuiperstraat-20/ en er heel veel geld en werk tegenaan smijten.
De garage zou welkom zijn voor de motor en een berg duikmeuk en dan achterin een werkplek ofzo.
Keuken bij de woonkamer trekken etc. etc.

Oh well, het is misschien maar goed ook dat we voorlopig niks kunnen. ;)
Dat wat jij zegt FlyingFish vrees ik ook voor, het is momenteel echt weer een gekte. -O-
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:02:12 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169994239
die eerste vind ik echt heel leuk, BE!
in de haak.
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:06:08 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169994292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit intussen toch ineens weer op Funda terwijl ik mezelf beloofd had het niet meer te doen, ik wil dan zo graag!

Deze vind ik bijvoorbeeld geweldig http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49192644-karnemelksloot-63/
Hij mist alleen helaas een werkplek en F. wil niet in de bijkeuken gaan zitten. :D :@ (Zie de plattegrond, inpandig, naast de keuken)

Of dan zoiets: http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49714382-kuiperstraat-20/ en er heel veel geld en werk tegenaan smijten.
De garage zou welkom zijn voor de motor en een berg duikmeuk en dan achterin een werkplek ofzo.
Keuken bij de woonkamer trekken etc. etc.

Oh well, het is misschien maar goed ook dat we voorlopig niks kunnen. ;)
Dat wat jij zegt FlyingFish vrees ik ook voor, het is momenteel echt weer een gekte. -O-
Die eerste zou voor mij veel te klein zijn maar hij is wel heel erg O+ O+ O+

Die tweede heeft wel potentie, en ze hebben mijn badkamertegeltjes in de keuken, dus dan voel je je gelijk thuis *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:12:17 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169994410
Wauw die eerste O+ de huidige bewoners hebben er ook wel een paleisje van gemaakt qua inrichting zeg O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169994550
Wij zijn begonnen met het huis leeghalen.
Alles wat we niet mee willen verhuizen gaat weg.

18 jaar, 4 verdiepingen en 3 kinderen. Wat een werk zeg. Kolere.

We zijn nu al twee dagen de container aan het volladen en steeds stoppen er auto's om de boel weer eruit trekken. Wel handig :7

Zelfs al een geintereseerde voor ons huis *O*
pi_169994573
Geweldig, dat eeste huis. Aan het water ook nog O+
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:30:30 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169994777
Ik vermoed dat het binnen een week weg is. :Y

Lily, wat goed zeg! Spannend!
***
pi_169997196
Oh damned, ik ben jaloers op jullie allemaal O+
  dinsdag 4 april 2017 @ 16:23:07 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169997568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh damned, ik ben jaloers op jullie allemaal O+
Geen zorgen, er zijn er genoeg die jaloers zijn op jou, je doet het allemaal toch maar even alleen, en dat doe je verdomd goed ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2017 @ 17:05:47 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169998958
Ons huis is al verkocht na 1 dag bezichtigingen en 5 dagen Funda w/
Althans, we hebben het bod geaccepteerd (1 van de 5 biedingen trouwens), nu wachten op koopcontract en zulks. :%
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169999486
Wij hadden ook mazzel. De vrijdag voor Pinksteren te koop gezet en de vrijdag erna was het verkocht. In de tussentijd wel 40 bezichtigingen :')

Alleen hadden we toen dus niks. We wilde niet verliefd worden op een huis terwijl we niet konden kopen want we hadden nog een huis. Toen was het opeens voor ons razendsnel op zoek naar een huis. Want 1 oktober moesten we er al uit :')

Veel hoefde ik niet te doen aan ons oude huis. Een verfje en heel veel opruimen. We hadden ook flink wat overwaarde. Dat konden we ontzettend goed gebruiken voor ons huidige huis. En we hadden in de jaren al flink weer wat afgelost. Elk jaar onze bonussen, vakantiegeld en noem maar op. Dit huis hebben we dan ook weer met veel mazzel kunnen kopen. Ver onder de prijs. Maar dat was ook wel nodig want het moest van t dak tot aan de fundering opgeknapt worden :') En inmiddels woon ik in een paleisje O+
Ik ga hier alleen nog weg voor vrijstaand/2 onder een kap met garage.

Ik woon op 10 minuten lopen van school en schoonouders. Zelfs op 10 minuten afstand van de rest van de schoonfamilie :') maar die zien ons niet graag :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_169999865
Omg wat spannend mari! En, 10% boven vraag? :D
pi_170000334
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en gisteren is de aannemer geweest! *O* Die kan in juni aan de slag. :') Even geduld dus nog.
F. heeft een noodbad geplaatst, dus tot die tijd kunnen we lekvrij douchen en dan hebben we daarna een mooie nieuwe badkamer. Toilet wordt ook gelijk meegenomen, dus dan ziet iig het sanitair er weer strak uit. Volgens de makelaar kunnen we de kosten 1 op 1 in de vraagprijs stoppen, dus dan zouden we iig het geld dat we daar in stoppen er relatief makkelijk uit moeten kunnen krijgen. ;)
Wat positief!
Met een meidenkwartet
pi_170000852
Wat fijn Mari! *O*

Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170000900
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef lunapuella het volgende:
Wat fijn Mari! *O*

Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woooow! Gefeliciteerd! Waar gaan jullie heen?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:33:07 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170001082
Jemig! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:33:14 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170001085
Jeetje wat een hoop (ver)huis perikelen hier.

Succes voor iedereen die verkoopt en aankoopt!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170001355
Wat gaaf Luna! *O*
pi_170001411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef lunapuella het volgende:
Wat fijn Mari! *O*

Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat tof!!!! Gefeliciteerd! Wat heerlijk voor jullie!

En mari ook al verkocht, jij ook gefeliciteerd, wat fijn zo snel!

*O*
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:46:28 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170001446
Gefeliciteerd Luna! *O*
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:08:54 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170002010
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:40 schreef Crumpette het volgende:
Omg wat spannend mari! En, 10% boven vraag? :D
Bijna. Mooi afgerond bedrag. :) heb je het op Facebook voorbij zien komen? Denk dat jullie het ook zo kwijt zijn! Zet je boeken op kleur. :7

Luna, gefeliciteerd wat leuk!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170002311
Wauw Luna! Spannend!!

Mari, dat is wel heel vlotjes! Gefeliciteerd!
Bij ons stond het vrijdag op Funda en maandag verkocht aan de eerste kijkers. Ik kwam om 10 voor 10 aan op het werk: 'Vinden jullie het goed als ik nog even met *vriend* bel? We hebben net ons huis verkocht.' :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170002608
Gefeliciteerd luna en Mariposas! *O* Bizar zeg, die huizenmarkt :o
pi_170002990
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bijna. Mooi afgerond bedrag. :) heb je het op Facebook voorbij zien komen? Denk dat jullie het ook zo kwijt zijn! Zet je boeken op kleur. :7

Luna, gefeliciteerd wat leuk!
Ja, gezien idd.. supertof zeg, gefeliciteerd! *O*
pi_170003455
Gefeliciteerd Luna en Mariposas *O* Wanneer krijgen jullie de sleutel / moeten jullie eruit?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170003847
Wauw, wat Luna en Maripoasa, wat goed *O* . Grote stappen!
pi_170004512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:09 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Luna en Mariposas *O* Wanneer krijgen jullie de sleutel / moeten jullie eruit?
Weten we nog niet, moet allemaal nog in overleg besloten worden. We gaan wat dieper de wijk in, van de Vinex naar een oudere wijk.
pi_170013370
Wat een verhuisperikelen, wij blijven voorlopig maar zitten, met die nieuwe badkamer ;).
Ik zou wel dichter bij mijn ouders en beste vriendin willen wonen, mocht mijn wederhelft ooit de gelegenheid krijgen om daar meer in de buurt te gaan werken, dan zou het wat mij betreft wel het overwegen waard zijn. Maar ik vermoed dat dat voorlopig niet gaat gebeuren...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_170013446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit intussen toch ineens weer op Funda terwijl ik mezelf beloofd had het niet meer te doen, ik wil dan zo graag!

Deze vind ik bijvoorbeeld geweldig http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49192644-karnemelksloot-63/
Hij mist alleen helaas een werkplek en F. wil niet in de bijkeuken gaan zitten. :D :@ (Zie de plattegrond, inpandig, naast de keuken)

Of dan zoiets: http://www.funda.nl/koop/gouda/huis-49714382-kuiperstraat-20/ en er heel veel geld en werk tegenaan smijten.
De garage zou welkom zijn voor de motor en een berg duikmeuk en dan achterin een werkplek ofzo.
Keuken bij de woonkamer trekken etc. etc.

Oh well, het is misschien maar goed ook dat we voorlopig niks kunnen. ;)
Dat wat jij zegt FlyingFish vrees ik ook voor, het is momenteel echt weer een gekte. -O-
Dat 1e huis is echt zoveel ruimer dan ik altijd gedacht heb, mooi huis O+ En fijne buurt O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 april 2017 @ 09:24:34 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170013507
Ik wil nu ook zo´n behangetje in de gang. :D

Gefeliciteerd allemaal met de verkoop dan wel aankoop van jullie huizen. Spannend zeg!
in de haak.
pi_170013601
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:24 schreef trui het volgende:


Gefeliciteerd allemaal met de verkoop dan wel aankoop van jullie huizen. Spannend zeg!
Ja dit! Super leuke tijd. succes en veel plezier.
Met een meidenkwartet
pi_170013846
Gefeliciteerd FlyingFish, lunapuella en Mariposas! *O*

Jager, spannend zo'n internationale verhuizing!

BrightEyes, fijn dat er een mooi plan ligt om je huis op te knappen.

Dank voor de lieve woorden. Ik hoop ook dat als we er eenmaal zitten, dat het duidelijk voelt als "het juiste" in ieder geval voor nu. Heb t er moeilijk mee nu het echt dichterbij komt (deze week bezichtiging van m'n huurflat en bezorging verhuisdozen).

Tombola, we gaan naar een dorp onder Groningen, kwartiertje bij m'n ouders vandaan.
  woensdag 5 april 2017 @ 09:54:09 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170013932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:23 schreef FlyingFish het volgende:
De makelaar van onze nieuwe woning verwacht overigens een flinke bubbel die binnen tien jaar barst. Er wordt dik boven de vraagprijs betaald momenteel (30.000 er bovenop voor een eengezinswoning is niet uniek), onderhandelen is nu meer bieders tegen elkaar uitspelen ipv koper en verkoper die een prijs overeenkomen. Ben blij dat onze verkopers die tactiek niet hanteerden...

Er is in onze omgeving ook een tekort aan echt grote eengezinswoningen.
Ik ben zo benieuwd wat de toekomst brengt voor mijn buurt.

Ik herken het wel je gevoel met onze woonplaats, ik vond het ook altijd de plek waar ik nooit dood gevonden had willen worden, en toen kreeg ik enorme heimwee naar alles in deze omgeving :')

Heel veel mensen zijn in shock als ze mij tegenkomen, wat doe jij nou hier :D ik riep 9 jaar geleden nog dat ik nooit maar dan ook nooit meer terug zou komen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:49 schreef Madivi het volgende:
Dank voor de lieve woorden. Ik hoop ook dat als we er eenmaal zitten, dat het duidelijk voelt als "het juiste" in ieder geval voor nu. Heb t er moeilijk mee nu het echt dichterbij komt (deze week bezichtiging van m'n huurflat en bezorging verhuisdozen).

Als het niet het juiste is dan valt dat ook wel weer op te lossen toch :Y
Maar ik hoop met je mee :*
pi_170013940
Succes Madivi!

En jij ook Jäger! Brussel is een hele fijne stad. Man had er jaren een apartment voor doordeweeks aan het begin van onze relatie O+
Met een meidenkwartet
  woensdag 5 april 2017 @ 11:17:00 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170015285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:49 schreef Madivi het volgende:
Gefeliciteerd FlyingFish, lunapuella en Mariposas! *O*

Jager, spannend zo'n internationale verhuizing!

BrightEyes, fijn dat er een mooi plan ligt om je huis op te knappen.

Dank voor de lieve woorden. Ik hoop ook dat als we er eenmaal zitten, dat het duidelijk voelt als "het juiste" in ieder geval voor nu. Heb t er moeilijk mee nu het echt dichterbij komt (deze week bezichtiging van m'n huurflat en bezorging verhuisdozen).

Tombola, we gaan naar een dorp onder Groningen, kwartiertje bij m'n ouders vandaan.
Joh, ik heb de eerste twee jaar echt zo enorm op mijn moeder geleund. Ik heb ook echt een keer mijn moeder gebeld toen M ziek werd en de kamer (en mij) onder spuugde en tegelijkertijd de meiden hangerig waren. Toen mijn moeder kwam zat ik nog steeds onder de kots midden in de kamer met een baby aan de borst, een baby slapend naast me en een zieke dreumes hangend tegen me aan :')

Maarrrr, vanochtend kwam het perfecte huis voor ons op funda. Om de hoek van school met heel veel ruimte, vrij nieuwe keuken en badkamer en zelfs nog een extra badkamer op zolder. Echt, dit huis voldoet aan ALLE wensen die we hebben. We kunnen pas volgende week donderdag gaan kijken en ik vind het zoooooooo spannend.
  woensdag 5 april 2017 @ 11:22:30 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170015435
oeh! leuk alle huizen perikelen!

wij zitten ook al een tijdje te broeden op een ander huis.. maar we weten niet zo goed wat te doen.. een familie huis met het risico op geen kinderen of een huis toch wat meer in de stad , met het risico op kinderen :P

na de zomer gaan we mijn huis te koop zetten en dan eens goed op zoek.
Ik vind het lastig omdat ook in den haag de prijzen een beetje hoog liggen. we hebben een ruim budget, maar ik zie vaak niet echt waarom een huis een ton extra waard is ten opzichte van de huizen die goedkoper zijn.. het zal wel allemaal lokatie lokatie zijn, en wij willen ook graag in bepaalde buurten, maar de prijzen ! :X

tevens leuk en goed om te lezen dat de andere haagse dames wel vlot hun huizen kwijtraken en nieuwe huisjes vinden! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 5 april 2017 @ 12:31:14 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170016760
Kom je in mijn wijk wonen Barreltje? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 april 2017 @ 12:40:22 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170016932
Kyara klinkt ideaal met je meiden hun eigen badkamer boven later :D Succes ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170017168
Kyara spannend!! Klinkt super. Weekje wachten.
Met een meidenkwartet
  woensdag 5 april 2017 @ 13:14:14 #247
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170017567
Echt super veel verhuis perikelen. Wij zijn pas verhuisd van een huurappartement naar een rijtjeswoning met tuin O+
Op fietsafstand van mijn werk, in de buurt van vriendinnen. Dichter bij mijn ouders (al is het nog steeds een half uur rijden).
Huis kunnen kopen net onder de vraagprijs, terwijl alles in de buurt voor vraagprijs of meer weg gaat. Wel heel de benedenverdieping aangepakt. Zo blij dat we verhuisd zijn. Meiden kunnen nu lekker in de tuin spelen! Volgende week komt de tuinset, dan kunnnen wij ook lekker buiten zitten.
  woensdag 5 april 2017 @ 13:38:52 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_170018065
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:31 schreef laziness het volgende:
Kom je in mijn wijk wonen Barreltje? ;)
dat vind ik te ver weg :@ al woon ik nu op 1 km hemelsbreed :P

al vind ik de ennergiebesparende filisofie wel erg aantrekkelijk.. merken jullie het al in je portomonee??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 5 april 2017 @ 14:38:29 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170019243
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat vind ik te ver weg :@ al woon ik nu op 1 km hemelsbreed :P

al vind ik de ennergiebesparende filisofie wel erg aantrekkelijk.. merken jullie het al in je portomonee??
Ja ik wek op wat ik verbruik en dat is mijn gehele energierekening omdat we geen gas hebben in de wijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 april 2017 @ 17:15:27 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170022431
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:40 schreef laziness het volgende:
Kyara klinkt ideaal met je meiden hun eigen badkamer boven later :D Succes ^O^
Ja precies. Geen rijen voor de badkamer :D
pi_170022454
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja ik wek op wat ik verbruik en dat is mijn gehele energierekening omdat we geen gas hebben in de wijk.
Dat klinkt wel tof! Is dat heel nieuw oid?
pi_170023298
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:16 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dat klinkt wel tof! Is dat heel nieuw oid?
:Y, wij hebben hetzelfde als lazi (maar nog geen zonnepanelen).
Ons nieuwbouwhuis heeft ook geen gas meer. We gebruiken restwarmte van de omliggende kassen.
pi_170023431
Oooh, wat gaat het snel bij jullie! Gefeliciteerd *O*

en Kyara, twee badkamers...dat lijkt me heerlijk.
Wij delen nu met 5 een (piep)kleine badkamer. Ook geen probleem want de jongste twee (7 en 12) houden niet van badkamers maar het lijkt me toch wel wat.

Ons huis is leeg.
Althans, de kelder, de zolderverdieping, de stenen schuur buiten, de tuin. Heerlijk gevoel.

Er staan in ons huis alleen nog spullen die we mee willen nemen.

En nu nog klussen ;(

In onze regio gaat het ook zeker niet zo snel als in de grote steden dus we zullen sowieso veel geduld moeten hebben maar nu het zo leeg is heb ik goede moed.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:57:56 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170024524
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:16 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dat klinkt wel tof! Is dat heel nieuw oid?
Het zijn nieuwe duurzame technieken maar men bouwt hier zo vanaf 2013 en ons huis is van oktober 2015. Ze hanteren de EPC norm van 0. Nieuwbouw moet vanaf 2020 allemaal gebouwd worden met die norm van 0 maar hier doet men dat nu al.
Naast HR+++ glas, goede isolatie, warmte terug win systeem in de douche en overal vloerverwarming hebben we een water/water warmtepomp op zolder die middels een bron onder de grond in mijn achtertuin warmte en kou uit de bodem haalt om zo ons huis en tapwater te verwarmen dan wel te koelen 's zomers. Doordat we ook koken op inductie heb je zo geen gas meer nodig. Een warmtepomp verbruikt ook wel behoorlijk wat energie dus hebben we 12 zonnepanelen die minimaal moeten voorzien in het verbruik vam de pomp. In de praktijk wekken ze echter voldoende op voor het volledige verbruik ^O^
Het is niet zo dat het nou volledig gratis is. We hebben wel betaald voor het systeem maar er zijn ook veel subsidies momenteel en btw op je panelen kan je ook terugvragen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170024557
BE, dat eerste huis! O+
pi_170024684
Wij hadden ons ook ingeschreven op een nieuwbouwwoning met zulke duurzame technieken. Leek me wel wat, vooral om geen stadsverwarming meer te hebben - wat ik een prima systeem vind maar veel te duur.

Maar het was een bizar populair project, 400+ inschrijvingen op 33 woningen. :') Geen verrassing dus dat weet niet ingeloot zijn, en ik ben blij dat we nu lekker weer naar een woning met gas gaan. :P
pi_170025760
Wauw, dat klinkt wel heel futureproof :D. Leuk zeg! Wij hebben een oude bak gekocht maar hij is compleet nageisoleerd en we gooien ook nog een paar zonnepanelen op het dak denk ik. Er passen maar 9 ivm 2 kapellen, maar alle beetjes helpen niewaar? :Y)
  woensdag 5 april 2017 @ 19:56:49 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170026126
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:43 schreef Crumpette het volgende:
Wauw, dat klinkt wel heel futureproof :D. Leuk zeg! Wij hebben een oude bak gekocht maar hij is compleet nageisoleerd en we gooien ook nog een paar zonnepanelen op het dak denk ik. Er passen maar 9 ivm 2 kapellen, maar alle beetjes helpen niewaar? :Y)
Zeker 9 panelen brengt je een eind :Y
Ik zit wel een beetje midden links van het politieke spectrum dus deze duurzaamheid zonder gas past wel in mijn straatje ;)

Maar hands down het feit dat mijn huis 23 graden is als het buiten 35 graden is en ik gewoon heerlijk slaap is het mooiste aan het geheel :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170027046
Wat heerlijk, laziness.
Ons huis uit 1938 wordt in de zomer echt een graad of 29 (beneden).
Vreselijk.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:31:05 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170027208
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:26 schreef lily het volgende:
Wat heerlijk, laziness.
Ons huis uit 1938 wordt in de zomer echt een graad of 29 (beneden).
Vreselijk.
Dat huis uit 1938 heeft ook zijn charme tov de eenheidsworst hier ;)
Mijn collega's kopen in hele andere plaatsen of zelfs provincies nieuwbouw maar overal is de indeling en standaard maten hetzelfde :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170027613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:57 schreef laziness het volgende:
Een warmtepomp verbruikt ook wel behoorlijk wat energie dus hebben we 12 zonnepanelen die minimaal moeten voorzien in het verbruik vam de pomp. In de praktijk wekken ze echter voldoende op voor het volledige verbruik ^O^
Jullie redden het hele verbruik met 12 panelen? Dat is hoopgevend :)
Wij hebben er nu 11 aangesloten en nog 13 liggen niks te doen tot er een plek voor ze is. Ik dacht dat ik met die 11 nooit in de buurt van mijn verbruik zou komen, maar dat kan dus wel meevallen (al liggen ze nu niet ideaal). Nice.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 5 april 2017 @ 20:53:20 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170027974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel... een dakkapel en andere vloeren etc. Wat ons enorm tegenviel was dat ons huis ineens 20m2 kleiner bleek dan wat ze ons verkocht hadden. :') 'Ja, maar ja... toen deden we alleen maar aan ruwe schattingen... nu meten we elke ruimte precies op.' :') Uhuh... zijn wij mooi klaar mee. Gelukkig kwam er nog 10m2 bij toen we aangaven dat onze bijkeuken wel degelijk centrale verwarming heeft. Echt... ik vind makelaars zulke engerds... -O-

En we zitten in Gouda he, meer randstad wordt het niet. We denken dan ook dat de makelaar uit was op een makkelijke verkoop en dus lekker laag inzette... Wij wilden een prijsindicatie, om gewoon eens te weten waar we aan toe waren. 'Ik wil u toch wel aanraden de boel meer op te ruimen en te zorgen dat alles er zo leeg mogelijk uit ziet.' Eh ja... dat gaat ook wel gebeuren, maar zoals gezegd, we willen een indicatie, ik ga niet al 1 jaar voor de verkoop met een leeggesleurd huis zitten. ;)

We willen hier graag weg omdat er gewoon steeds dingen zijn aan het huis. Ik grap wel eens dat we op een indianenkerkhof wonen ofzo. Er gaan continue lampen stuk, dan weer de droger, een jaar later de wasmachine, weer een jaar later de vaatwasser en dan gaan we daarna over op de tv en dat soort apparaten. Het voelt gewoon niet fijn meer. Qua ruimte is het namelijk wel prima. :Y
Over makelaars: wij hebben aangekocht via alpha makelaars, beviel heel erg goed. Leuke dames allemaal daar, die echt met een persoonlijke touch proberen te verkopen.
Kwak
  woensdag 5 april 2017 @ 20:59:42 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170028193
Ja, daar hoor ik inderdaad meer mensrn over. :Y
***
  woensdag 5 april 2017 @ 21:03:26 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170028367
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jullie redden het hele verbruik met 12 panelen? Dat is hoopgevend :)
Wij hebben er nu 11 aangesloten en nog 13 liggen niks te doen tot er een plek voor ze is. Ik dacht dat ik met die 11 nooit in de buurt van mijn verbruik zou komen, maar dat kan dus wel meevallen (al liggen ze nu niet ideaal). Nice.
Yep, we komen precies uit. Maar goed vorig jaar had veel zonuren, zachte winter. Dit jaar weer die zachte winter, zonuren is even afwachten. De omstandigheden kunnen natuurlijk wisselen per jaar.
Ze liggen in een ideale hoek op het zuid-oosten.
Ons huis is volgens de laatste normen geïsoleerd en ze hebben er alles aan gedaan om geen enkel tochtlek te creëren. We hebben bijv een recirculatiekap in de keuken omdat een afzuiggat naar buiten wordt afgeraden ivm een tochtlek. Al onze apparaten zijn A+ label want net nieuw en we werken allebei dus overdag staat er ook weinig aan qua apparatuur.
We hebben nu ook overal laagtemperatuursvloerverwarming en in de flat hadden we blokverwarming. We verbruiken in verhouding veel minder dan toen door al die verschillen.

Met 11 kom je al een heel eind maar met die 13 er bij moet je toch wel volledig uitkomen lijkt mij :D Wat een luxe 24 panelen :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170028708
Kwamen bij het huis, ik had er zelf ws ietsje minder genomen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 5 april 2017 @ 21:47:37 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170029796
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jullie redden het hele verbruik met 12 panelen? Dat is hoopgevend :)
Wij hebben er nu 11 aangesloten en nog 13 liggen niks te doen tot er een plek voor ze is. Ik dacht dat ik met die 11 nooit in de buurt van mijn verbruik zou komen, maar dat kan dus wel meevallen (al liggen ze nu niet ideaal). Nice.
Ik heb er 12 met hetzelfde aantal Wp (265) als Laziness, maar die liggen nagenoeg plat en tot 12.30 uur valt er schaduw van het huis op de achterste helft, maar die zijn wel goed voor zo'n 2.130 kWh per jaar, en in ons geval is dat zo'n 81% van ons verbruik.
Met optimizers zou ik dat verlies van de achterste 6 panelen dus wel eens kunnen compenseren en op 100% kunnen uitkomen.

Overigens was m'n opbrengst in maart 76% van m'n verbruik, dus je die cijfers als richtlijn zou kunnen nemen dan kom je op voorhand misschien op een berekening waarmee je wat kunt.

Moet ik wel zeggen dat mij stroomverbruik over het hele jaar veel stabieler is dan in de meeste energiemanagers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170029997
Berekenen is voor nu lastig. Eigenlijk ook niet nodig, maar ik vind het gewoon leuk.
We zijn net verhuisd naar een huis waar we meer apparatuur in hebben dan eerder en waren voorheen al grootverbruikers. We hadden een deel van maart 8 panelen aangesloten, daar zijn er eind van de maand 3 bijgekomen en ze gaan ergens (hopelijk) voor de zomer allemaal ergens zuid, misschien ietsje zuidoost worden geplaatst met praktisch geen schaduw. Daarna gaan we ongetwijfeld (een tijdje) meer leveren dan we gebruiken, maar wanneer is dus onzeker en of dat vroeg genoeg is om het jaar positief af te sluiten ook. Ik reken op wel, mijn energiejaar is net begonnen.

Edit, ons laatste normale jaar zaten we op bijna 4800 kWh..

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 05-04-2017 22:00:18 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 5 april 2017 @ 22:34:56 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170031566
Oeps, dat is wel een beetje meer dan de 2.650 die wij verbruiken :X
Begin maar met aansluiten zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170031602
:D
Zodra we geld hebben en degene die het moet doen tijd heeft..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 5 april 2017 @ 23:00:30 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170032163
Onze hoekwoning verbruikte vorig jaar 3400kWh maar dat is dan ook meteen het totaalverbruik want geen gas.
Nu in maart hebben we meer terug geleverd dan verbruikt weer. De goede maanden komen er weer aan *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 april 2017 @ 23:11:44 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170032394
Ik heb echt geen idee van verbruik.
Lang leve gescheiden financieen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170036286
We zitten hier rond de 3600 kWh per jaar. hoekhuis, 2 kids en teveel elektrische apparaten ;) . Er ligt voor 3640 kW aan panelen op het dak, daar zouden we ca 3300 kWh uit moeten halen. Meer past er ook niet op het dak. En gas komt daar nog bij. Maar de stroomrekening is aardig gekelderd..
pi_170036433
Wow, panelen klinken wel echt lucratief! In hoeveel jaar heb je dat er nou uit?
Even opgezocht, wij gebruiken per jaar 1500 kwh (maar ook nog 1200 kuub gas...), en dat zou je er eigenlijk dus al met relatief weinig panelen kunnen opbrengen?

Niet dat dat iets is wat we op korte termijn gaan doen, maar vind het wel interessant!
pi_170036466
Oh, ik zie net dat die elektra ook geen klap kost in verhouding tot onze kosten voor gas. Hm. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Svane op 06-04-2017 10:28:42 ]
  donderdag 6 april 2017 @ 10:23:46 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170036469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:21 schreef Svane het volgende:
Wow, panelen klinken wel echt lucratief! In hoeveel jaar heb je dat er nou uit?
Even opgezocht, wij gebruiken per jaar 1500 kwh (maar ook nog 1200 kuub gas...), en dat zou je er eigenlijk dus al met relatief weinig panelen kunnen opbrengen?

Niet dat dat iets is wat we op korte termijn gaan doen, maar vind het wel interessant!
Dan ben je echt heel zuinig met elektriciteit :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170036576
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb echt geen idee van verbruik.
Lang leve gescheiden financieen.
Haha! Herkenbaar :@ Het zegt wel genoeg dat ik niet eens weet wie onze energieleverancier is he? In my defense: we wisselen elk jaar :D
pi_170036617
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben je echt heel zuinig met elektriciteit :o
Nouja, dat komt denk ik omdat koken en verwarmen allemaal op gas gaat?

Voor de rest kan ik me zuinig qua elektra niet per se voorstellen. Ik let er wel enigszins op maar er is hier 6 dagen per week iemand thuis en we hebben een gemiddelde hoeveelheid apparaten.
pi_170036858
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:21 schreef Svane het volgende:
Wow, panelen klinken wel echt lucratief! In hoeveel jaar heb je dat er nou uit?
Even opgezocht, wij gebruiken per jaar 1500 kwh (maar ook nog 1200 kuub gas...), en dat zou je er eigenlijk dus al met relatief weinig panelen kunnen opbrengen?

Niet dat dat iets is wat we op korte termijn gaan doen, maar vind het wel interessant!
Ligt er nogal aan. Ons dak ligt ideaal op het zuiden, dus wij hebben zo'n 90% van de 3640kWh aan panelen aan opbrengst waarschijnlijk (13 stuks a 280kWh). Ik dacht dat we 650-700 per jaar verdienen en zo'n 4000 euro betaald hebben. Wij zouden, ideaal gezien, over 7 jaar wel de kosten terug verdient. We hadden het geld gewoon op de plank liggen door een potje wat mijn man meekreeg toen hij zijn baan kwijt raakte. Hij had daarna wel vlot een baan, en dan is 700 euro verdienen over 4000 euro toch meer dan de rente opbrengt op de bank..
  donderdag 6 april 2017 @ 11:06:18 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170037482
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:30 schreef Svane het volgende:

[..]

Nouja, dat komt denk ik omdat koken en verwarmen allemaal op gas gaat?

Voor de rest kan ik me zuinig qua elektra niet per se voorstellen. Ik let er wel enigszins op maar er is hier 6 dagen per week iemand thuis en we hebben een gemiddelde hoeveelheid apparaten.
Dan nog, ons verbruik van 2.650 kWh voor een driepersoonsgezin is al laag :D
Je hebt een gemiddeld stroomverbruik dat lager is dan voor een eenpersoonshuishouden _O_
http://www.energiesite.nl(...)eld-energieverbruik/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 april 2017 @ 11:27:17 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170037946
Ons rendement was vorig jaar ruim 107%. Dat hoop ik dit jaar weer te halen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170038073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan nog, ons verbruik van 2.650 kWh voor een driepersoonsgezin is al laag :D
Je hebt een gemiddeld stroomverbruik dat lager is dan voor een eenpersoonshuishouden _O_
http://www.energiesite.nl(...)eld-energieverbruik/
Haha! Ik ben het eens gaan checken, maar in 2016 echt 1550 kWh, en in 2015 1300 kWh (toen woonden we er pas vanaf februari). Als ik de grafiekjes er op na sla is dat inderdaad bizárzuinig? Qua gas zitten we om en nabij het gemiddelde met die 1000-1200 kuub.

Zou dan serieus de meter niet kloppen? Of kan dat niet? :')
  donderdag 6 april 2017 @ 11:51:27 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170038450
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef Svane het volgende:

[..]

Haha! Ik ben het eens gaan checken, maar in 2016 echt 1550 kWh, en in 2015 1300 kWh (toen woonden we er pas vanaf februari). Als ik de grafiekjes er op na sla is dat inderdaad bizárzuinig? Qua gas zitten we om en nabij het gemiddelde met die 1000-1200 kuub.

Zou dan serieus de meter niet kloppen? Of kan dat niet? :')
Dat zou kunnen, maar ik zou me er niet zo druk over maken, als je een beetje energiezuinige apparatuur hebt dan gaat het al snel naar zuinig, als wij de droger niet zouden hebben (en die gebruik ik nagenoeg voor iedere was) dan zou ons stroomverbruik ook lager zijn, en ik heb al weinig te klagen.
Verder hebben we wel vrij zuinige apparatuur; de koelkast is van 2013, de vaatwasser van 2014 we hebben 2 led-TV's (de Plasma-TV voor zolder is nog steeds niet aangesloten) alleen de wasmachine en droger zijn niet nieuw, maar waren destijds ook al vrij zuinig in hun categorie, verder overal spaarlampen of ledlampen en daar waar een spaarlamp vervangen moet worden komt er een ledlamp in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170038934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef Svane het volgende:

[..]

Haha! Ik ben het eens gaan checken, maar in 2016 echt 1550 kWh, en in 2015 1300 kWh (toen woonden we er pas vanaf februari). Als ik de grafiekjes er op na sla is dat inderdaad bizárzuinig? Qua gas zitten we om en nabij het gemiddelde met die 1000-1200 kuub.

Zou dan serieus de meter niet kloppen? Of kan dat niet? :')
Ons elektraverbruik is ongeveer 2200 heb ik net nagevraagd bij chef energie :+
Ook bizar weinig als ik de stats mag geloven. Ik verbaas me er wel over, we hebben geen droger maar verder beschouwde ik ons als gemiddeld eigenlijk. Al laten we nooit apparaten op stand-by staan of opladers in het stopcontact. Zou dat echt zoveel schelen? :o

Qua gas wist ik wel dat we zuinig waren (isolatie en verwarming niet hoog) dus dat verbaast me niet zo.
  donderdag 6 april 2017 @ 12:22:00 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170039055
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ons elektraverbruik is ongeveer 2200 heb ik net nagevraagd bij chef energie :+
Ook bizar weinig als ik de stats mag geloven. Ik verbaas me er wel over, we hebben geen droger maar verder beschouwde ik ons als gemiddeld eigenlijk. Al laten we nooit apparaten op stand-by staan of opladers in het stopcontact. Zou dat echt zoveel schelen? :o

Qua gas wist ik wel dat we zuinig waren (isolatie en verwarming niet hoog) dus dat verbaast me niet zo.
Ik laat de opladers wel gewoon in het stopcontact, maar van de opladers die in de woonkamer liggen, ligt het gros weer aan een stekkerblok dat ik wel uitzet als het niet gebruikt wordt.

Ik kwam er trouwens net achter dat het wasrekje dat ik 's zomers wel eens aan het balkon hang gewoon perfect aan de radiator in de badkamer past :D _O-
Ja ik weet, ik heb net gezegd dat alles in de droger ging, maar er zaten twee truien bij die liggend moeten drogen, en gezien het wasrek boven het trapgat naar zolder al voorzien was van de ene trui....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 april 2017 @ 12:40:59 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170039354
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef Svane het volgende:

[..]

Haha! Ik ben het eens gaan checken, maar in 2016 echt 1550 kWh, en in 2015 1300 kWh (toen woonden we er pas vanaf februari). Als ik de grafiekjes er op na sla is dat inderdaad bizárzuinig? Qua gas zitten we om en nabij het gemiddelde met die 1000-1200 kuub.

Zou dan serieus de meter niet kloppen? Of kan dat niet? :')
Ik ben ook even gaan kijken: ik zit qua energie al jaren onder de 1000 kWh :o Maar ik speel een beetje vals, want woon alleen en ben veel van huis. Daarom valt gas ook wel mee: max 400 m3. Ik ben erg benieuwd hoe dit verandert straks met veel thuis + baby :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170040410
Wij hebben nu geen gas, gaat straks vast ook tegenvallen...

Mineola, loont dat overstappen? Ik heb vandeweek even zitten kijken want we moeten energie voor het nieuwe huis aanvragen, maar met hetzelfde verbruik zat er bij drie energieleveranciers waar ik heb gekeken toch zeker wel 3 euro prijsverschil. Op een bedrag van 100+ euro...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170042398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:32 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben nu geen gas, gaat straks vast ook tegenvallen...

Mineola, loont dat overstappen? Ik heb vandeweek even zitten kijken want we moeten energie voor het nieuwe huis aanvragen, maar met hetzelfde verbruik zat er bij drie energieleveranciers waar ik heb gekeken toch zeker wel 3 euro prijsverschil. Op een bedrag van 100+ euro...
Ja, zeker! Je hebt vaak van die kortingsacties die het eerste jaar gelden. Als je daarna weer wisselt :D
pi_170042738
of bij je huidige leverancier melden dat je een goed aanbod hebt gehad en ze en tegenbod laten doen.
wij zitten al jaren bij dezelfde, bevalt prima maar wel elke keer dat er overgestapt kan worden een nieuw aanbod vragen. bij internet/tv trouwens hetzelfde.
pi_170042815
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:33 schreef Elleska het volgende:
of bij je huidige leverancier melden dat je een goed aanbod hebt gehad en ze en tegenbod laten doen.
wij zitten al jaren bij dezelfde, bevalt prima maar wel elke keer dat er overgestapt kan worden een nieuw aanbod vragen. bij internet/tv trouwens hetzelfde.
Ik verleng elk jaar bij Telfort. Ging van 2 maand gratis internet naar 3, naar 3 maand álles gratis. ^O^
pi_170042923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:33 schreef Elleska het volgende:
of bij je huidige leverancier melden dat je een goed aanbod hebt gehad en ze en tegenbod laten doen.
wij zitten al jaren bij dezelfde, bevalt prima maar wel elke keer dat er overgestapt kan worden een nieuw aanbod vragen. bij internet/tv trouwens hetzelfde.
Dat nieuwe aanbod hadden we de laatste keer ook gevraagd, maar dat viel tegen. Dus toch overgestapt.
pi_170043050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:36 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik verleng elk jaar bij Telfort. Ging van 2 maand gratis internet naar 3, naar 3 maand álles gratis. ^O^
goed om te lezen dat telfort dat ook doet, bevalt verder ook goed? we hebben telfort als 2e optie staan.
nu nog vodafone/tmobile met de eerste 6maand 50% korting. komt eigenlijk op hetzelfde neer.
steeds een nieuw aanbod vragen scheelt ook weer aansluitkosten en wisselen van apparatuur wat bij een overstap naar een andere aanbieder vaak wel nodig is. ben wat dat betreft blij dat we glasvezel hebben en geen kabel want daarop is vrijwel geen concurrentie.
pi_170043452
Overstappen van energieleverancier doen wij jaarlijks, kijken waar het één van de goedkoopste is en met een leuke welkomstpremie. In februari 2018 krijgen we weer ¤285,- bonus en dan stappen we weer over naar de volgende.

Bij KPN bel ik ieder jaar als ons contract is afgelopen en dan krijgen we ook allerlei korting, 50% 6 maanden lang, ¤15,- korting het hele jaar, dat soort dingen. Het loont altijd wel om te proberen.

Voor de statistieken: Wij hebben een tussenwoning uit 1904, met overal enkel glas. We verbruiken 2400 kWh energie en 800m3 gas per jaar. Ik probeer nu ook op die opladers te letten, maar vrouw is er behoorlijk laks in helaas.
pi_170043619
Vodafone heeft mijn man net ook 6 maand 50% korting geregeld.
Stroom wisselen we ook bijna elk jaar. Soms blijven we plakken als ze een goed aanbod doen. Al zijn we nu met zonnepanelen iets minder vrij. De teruglevering wordt niet overal hetzelfde berekend, dus dat moeten we even meenemen in de berekening.
pi_170043625
Overstappen bij energie en internet doe ik dan weer nooit!
Van energie wil ik dat het écht van een maatschappij is die voor duurzame energie is en van internet wil ik dat het werkt en blijft werken. Wil ik allebei best voor betalen.
pi_170043749
Ik heb weleens Vodafone gebeld tegen het einde van mijn contract. "He ik ben tevreden en wil nu Sim Only verlengen, maar al het aanbod wat ik op jullie site zie is veel duurder dan de concurrentie. Kunnen jullie een mooi aanbod maken voor een trouwe klant?"

Konden ze niet. Ja doei dan hè. :W
pi_170044257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

goed om te lezen dat telfort dat ook doet, bevalt verder ook goed? we hebben telfort als 2e optie staan.
nu nog vodafone/tmobile met de eerste 6maand 50% korting. komt eigenlijk op hetzelfde neer.
steeds een nieuw aanbod vragen scheelt ook weer aansluitkosten en wisselen van apparatuur wat bij een overstap naar een andere aanbieder vaak wel nodig is. ben wat dat betreft blij dat we glasvezel hebben en geen kabel want daarop is vrijwel geen concurrentie.
Telfort bevalt méér dan prima :Y Ik heb alleen internet en tv (plus pluspakket), ik betaal 47,50 per maand. Dit is wel kabel.
Ik begin ook niet aan elk jaar opnieuw aansluiten, dus bel ik elk jaar voor een verleningsbonus en dat pakt tot nu toe goed uit.

Energie wissel ik ook elk jaar, via de Consumentenbond. Die geeft me automatisch de goedkoopste tarieven en hoogste welkomstbonus.
  donderdag 6 april 2017 @ 17:12:14 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170044814
Wij zijn trouwe honden die zelden overstappen
  donderdag 6 april 2017 @ 17:33:35 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170045202
Met mijn zonnepanelen ben ik ook wat huiverig om zomaar te switchen. De ene partij geeft meer aan kaal teruglevertarief dan de andere. Tevens mag je niet bij allemaal eindeloos salderen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170045914
bedrijven mogen best een beetje moeite doen voor hun vaste klanten. veel bedrijven bieden allemaal mooie kortingen aan nieuwe klanten maar lijken de vaste klanten een beetje te vergeten.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:12 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn trouwe honden die zelden overstappen
trouwe honden en korting vragen gaat prima samen bij bedrijven die hun vaste klanten waarderen.

met zowel energie als internet/tv zitten we al vanaf dat we hier wonen bij dezelfde aanbieder.
mobiel heb ik zelfs al vanaf het moment dat ik een eigen abbo kon afsluiten bij dezelfde provider lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170046668
Wij hebben afgelopen maand geen tv gehad omdat T-mobile niet werkte.
Ik belde dinsdag weer eens op, inmiddels wel een beetje boos. Maar nog voordat ik echt boos kon worden stelde ze zelf voor om ons te compenseren voor de dagen dat we geen tv hebben gehad O+ Zo kan het ook! (Heb dit gedoe ook al wel eens ergens anders gehad en kon toen fluiten naar alle service).

En overstappen scheelt vaak heel veel ja!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170046672
Dicht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')