Ja, eng. Al die leuke dingen. Kunnen ze beter verbieden.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:36 schreef Copycat het volgende:
Ja, daar wil je net zo min dood gevonden als in de Efteling.
Op vakantie onderweg naar Frankrijk rookte mijn vader en moeder terwijl niemand een veiligheidsgordel droeg en mijn zusje achterop de hoedenplank lag te slapen. Het is maar 35 jaar geleden maar als je ziet in welke onvrije samenleving we nu leven lijkt het wel 300 jaar geleden.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:29 schreef LXIV het volgende:
Vroeger zaten kinderen (zonder gordel) 15 uur in de auto naar Spanje, terwijl hun ouders voorin de ene sigaret na de andere opstaken. De raampjes moesten dicht blijven want moeder had een hekel aan de tocht. Hoorde je die kinderen klagen? Nee, want anders kregen ze meteen een bats voor hun bek.
Nee hoor. Als jij daar plezier hebt, moet je vooral gaan. Ik vind het plastic not so fantastic-vermaak, dus ga er niet heen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:40 schreef Maarten het volgende:
Ja, eng. Al die leuke dingen. Kunnen ze beter verbieden.
Jij drinkt zeker ook geen koffie.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik rook niet. Is gewoon zielig om afhankelijk te zijn van drugs
We hebben het over Nederland niet over de rest van de wereldquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inderdaad. In de rest van de wereld mag je gewoon overal en altijd je peuk opsteken.
Ja, het verbaast mij eigenlijk ook dat dat nog niet gold voor de wachtrijen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:48 schreef Gunner het volgende:
Oh. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat attractieparken al rookvrij waren
Ja daarom. Het is -zoals je stelde- inderdaad typisch Nederlands, zo'n rookverbod.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef karr-1 het volgende:
We hebben het over Nederland niet over de rest van de wereld
Blijkbaar waren we tot voor kort een stuk verstandiger. Om de een of andere reden hebben we in dit land de behoefte om alles dood te reguleren.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het verbaast mij eigenlijk ook dat dat nog niet gold voor de wachtrijen.
Evenals de betutteling er om heenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja daarom. Het is -zoals je stelde- inderdaad typisch Nederlands, zo'n rookverbod.
Onvrij?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Op vakantie onderweg naar Frankrijk rookte mijn vader en moeder terwijl niemand een veiligheidsgordel droeg en mijn zusje achterop de hoedenplank lag te slapen. Het is maar 35 jaar geleden maar als je ziet in welke onvrije samenleving we nu leven lijkt het wel 300 jaar geleden.
Nou ja, het is natuurlijk ook wel een beetje triest als je tussen de kinderen in de rij aan je kankerstokje moet gaan staan lurken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar waren we tot voor kort een stuk verstandiger. Om de een of andere reden hebben we in dit land de behoefte om alles dood te reguleren.
Geen idee, hebbebn die kinderen daar last van dan? In de open lucht verwaait het meteen en heeft geen mens er last vanquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk ook wel een beetje triest als je tussen de kinderen in de rij aan je kankerstokje moet gaan staan lurken.
Als iets zo overduidelijk schadelijks is voor de gezondheid (ook van anderen) dan mag je het van mij wel verbieden. In bepaalde steden in de VS mag je toch ook niet op straat roken?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:32 schreef Lyrebird het volgende:
Ik woon al weer een tijdje in het buitenland (VS, Japan), waar ze het roken wat voortvarender hebben aangepakt. Gaat helemaal tegen mijn ideeën over vrijheid in, maar ik moet zeggen dat het mij persoonlijk wel bevalt. In Nederland kijk ik er in ieder geval iedere keer weer van op, over waar mensen menen wel een sigaret op te mogen steken.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:44 schreef Stien_Struis het volgende:
Tijden veranderen. roken in een kleine ruimte met veel mensen om je heen dat doe je gewoon niet meer
We vergeten ook dat we inmiddels een veelvoud aan auto's hebben maar het aantal verkeersdoden gedecimeerd is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onvrij?
Wij, mensen, laten zien dat wij af en toe geholpen moeten worden. En door die regeltjes, heb je op andere gebieden net meer vrijheid gekregen alleen dat vergeten "we"
Haha jaquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef Copycat het volgende:
Nostalgie voelen over je ouders die je hun smerige sigarettenrook opdrongen in de auto. Dan heeft die rook echt je hersenen aangetast.
Doe je nu alsof je nooit buiten komt?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, hebbebn die kinderen daar last van dan? In de open lucht verwaait het meteen en heeft geen mens er last van
Geen idee, ik kom de hele dag door buiten vanwege werk enzo, maar hier heb ik echt nog nooit last van gehadquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe je nu alsof je nooit buiten komt?
Jij hebt het niet door als je op een terrasje zit te eten en aan de tafel naast je zitten ze te roken, want het "verwaait" meteen?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, hebbebn die kinderen daar last van dan? In de open lucht verwaait het meteen en heeft geen mens er last van
En dat hebben we juist aan banden gelegd zodat we niet na elk ongeluk een begrafenis hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Op vakantie onderweg naar Frankrijk rookte mijn vader en moeder terwijl niemand een veiligheidsgordel droeg en mijn zusje achterop de hoedenplank lag te slapen. Het is maar 35 jaar geleden maar als je ziet in welke onvrije samenleving we nu leven lijkt het wel 300 jaar geleden.
Preciesquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt het niet door als je op een terrasje zit te eten en aan de tafel naast je zitten ze te roken, want het "verwaait" meteen?
Vrouwen in boerka's zeggen ook vaak dat ze ontzettend vrij zijn maar als je geen vergelijkingsmateriaal hebt dan heeft zo'n uitspraak weinig waarde.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onvrij?
Wij, mensen, laten zien dat wij af en toe geholpen moeten worden. En door die regeltjes, heb je op andere gebieden net meer vrijheid gekregen alleen dat vergeten "we"
Toen ik net was gestopt met roken schrok ik hoe penetrant die lucht om rokers hangt. In kleding, in haren. Alles wasemt rook. Dat was even een eye-opener.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:47 schreef Leandra het volgende:
Jij hebt het niet door als je op een terrasje zit te eten en aan de tafel naast je zitten ze te roken, want het "verwaait" meteen?
ik drink soms koffie ver buiten verslavingquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij drinkt zeker ook geen koffie.
Bizar ja. Gelukkig mag dat nu niet meer, anders zou het waarschijnlijk nog steeds gebeuren. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef Copycat het volgende:
Nostalgie voelen over je ouders die je hun smerige sigarettenrook opdrongen in de auto. Dan heeft die rook echt je hersenen aangetast.
Ja, vreselijk goor, je weet ook gelijk waarom het als puber volstrekt zinloos was om tegen je moeder te liegen dat je ECHT NIET gerookt hadquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Toen ik net was gestopt met roken schrok ik hoe penetrant die lucht om rokers hangt. In kleding, in haren. Alles wasemt rook. Dat was even een eye-opener.
ja preciesquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, vreselijk goor, je weet ook gelijk waarom het als puber volstrekt zinloos was om tegen je moeder te liegen dat je ECHT NIET gerookt had
Je zou kunnen stellen, omdat nu een beroep wordt gedaan op het verstand van de roker, de niet-roker nu meer vrijheid heeft gekregenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vrouwen in boerka's zeggen ook vaak dat ze ontzettend vrij zijn maar als je geen vergelijkingsmateriaal hebt dan heeft zo'n uitspraak weinig waarde.
met mijn reukvermogen is niets mis, ik ben alleen niet zo van het ontnemen van vrijheden omdat je toevallig iets doet wat een ander "slecht" vind. In plaats van alles dood te reguleren in dit land kunnen we elkaar beter wat ruimte gunnen dan wordt het leven een stuk leuker.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heel apart dat je dat niet merkt, ik zou eens naar de huisarts gaan om je reukvermogen te laten testen.
Oef, in 1967 hadden we 1.000.000 auto's en 3.000 verkeersdoden, en dan hebben we nu 7.000.000 auto's... dat zouden 21.000 verkeersdoden zijn, terwijl het er zo'n 700 zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:50 schreef richolio het volgende:
[..]
Bizar ja. Gelukkig mag dat nu niet meer, anders zou het waarschijnlijk nog steeds gebeuren. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Daar ga je al (dubbel) de fout in.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:52 schreef karr-1 het volgende:
met mijn reukvermogen is niets mis, ik ben alleen niet zo van het ontnemen van vrijheden omdat je toevallig iets doet wat een ander "slecht" vind. In plaats van alles dood te reguleren in dit land kunnen we elkaar beter wat ruimte gunnen dan wordt het leven een stuk leuker.
Wanneer ze mij in de fik steken is de hele buurt stoned.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Toen ik net was gestopt met roken schrok ik hoe penetrant die lucht om rokers hangt. In kleding, in haren. Alles wasemt rook. Dat was even een eye-opener.
mijn ma dacht wel eens dat ik rookte nope mensen naast mij welquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, vreselijk goor, je weet ook gelijk waarom het als puber volstrekt zinloos was om tegen je moeder te liegen dat je ECHT NIET gerookt had
Koffie is moord.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik drink soms koffie ver buiten verslaving
Slecht en last hebben van zijn verschillende dingen, prima als jij jezelf naar de klote drinkt, rookt, snuift, maar dat hoef je niet te doen waar het kind van een ander bij is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
met mijn reukvermogen is niets mis, ik ben alleen niet zo van het ontnemen van vrijheden omdat je toevallig iets doet wat een ander "slecht" vind. In plaats van alles dood te reguleren in dit land kunnen we elkaar beter wat ruimte gunnen dan wordt het leven een stuk leuker.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:53 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wanneer ze mij in de fik steken is de hele buurt stoned.
We gaan met minder regels elkaar niet meer gunnen, we gaan wel meer toe-eigenen want we denken toch vooral aan onszelf. Dôhquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dit.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We gaan met minder regels elkaar niet meer gunnen, we gaan wel meer toe-eigenen want we denken toch vooral aan onszelf. Dôh
Dus als er mensen zijn die zeggen dat ze hartkwalen krijgen van jouw make-up en kleding dan verander jij a la minuut je levensstijl?quote:
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij kan niet wachten tot in de de toekomst ieders hersens in een aquarium dobberen en iedereen hetzelfde denkt, leeft en zich gedraagt he?
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:53 schreef Taaikorsie het volgende:
Je krijgt meer schadelijke fijnstof binnen op weg daar naar toe van uitlaatgassen dan dat er af en toe een pufje in je bakkes waait in de rij daar. En maar miepen over gezondheid..
Beetje uit proportie getrokken dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |