Dat is heul niet bij mij om de hoekquote:Op maandag 27 maart 2017 21:34 schreef Pokkelmans het volgende:
Dan hier nog maar een keer:
[ afbeelding ]
Weet niet of het er nu nog zit. Foto is van vorig jaar, en heb het afgelopen winter nog wel gezien. Daarna niet meer echt op gelet.quote:
Dat zeggen scheefwoners altijd. Toch gaan ze niet weg.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel de verhuurdersheffing. Scheefwonen is larie.
Als ik dit huis zou kopen was ik goedkoper uit.
Welke pissteeg is dat dan?quote:Op maandag 27 maart 2017 21:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Weet niet of het er nu nog zit. Foto is van vorig jaar, en heb het afgelopen winter nog wel gezien. Daarna niet meer echt op gelet.
Als ik dit huis zou kopen zou ik het verhuren aan vier studentjes en dik binnenlopen. Twee/drie van die huisjes en je hoeft niet meer te werken, heerlijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zeggen scheefwoners altijd. Toch gaan ze niet weg.
Oh nee?quote:Op maandag 27 maart 2017 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Binnen ring amster?quote:Op maandag 27 maart 2017 21:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik dit huis zou kopen zou ik het verhuren aan vier studentjes en dik binnenlopen. Twee/drie van die huisjes en je hoeft niet meer te werken, heerlijk.
Duurde bij jou ook lang.quote:
Dat is mijn plan ook, ooit.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik dit huis zou kopen zou ik het verhuren aan vier studentjes en dik binnenlopen. Twee/drie van die huisjes en je hoeft niet meer te werken, heerlijk.
Was het maar zo makkelijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hopen dat 'ie lekker wat erfpachtcanon moet aftikken binnenkort.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is dat letterlijk exact wat mijn huisbaas doet.
Scheidemakershof.quote:
Ligt aan je definitie van 'niet hoeven werken', wat is de jouwe? Praat tchoc over grachtenpanden of woningen in een vergelijkbare prijscategorie?quote:Op maandag 27 maart 2017 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk.
Vaak heb je er toch wel 5-6 nodig.
Goh, hoe zou dat nu komen?quote:Op maandag 27 maart 2017 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heeft hij alleen panden binnen de ring van amsterdam? Buiten de ring is toch niet eenvoudig verhuurbaar? Heb echter wel vernomen dat ZuidOost grootste populatie aan studenten heeft.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Financiering is lastiger. En je mist de afrekposten ve eigen bewoonde woning. En je hebt de ellende vh onderhoud, zeikende huurders etc. Tenzij je dat uitbesteedt. Maar dat is ook niet gratis.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach lul toch niet zo joh.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Heeft hij alleen panden binnen de ring van amsterdam? Buiten de ring is toch niet eenvoudig verhuurbaar? Heb echter wel vernomen dat ZuidOost hoogste populatie aan studenten heeft.
Omdat ze (prijs/kwaliteit) best goedkoop zitten.quote:
Nee, hokken van 2 ton waar je 3 studenten in duwt heeft Tchock het over.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van 'niet hoeven werken', wat is de jouwe? Praat tchoc over grachtenpanden of woningen in een vergelijkbare prijscategorie?
Klopt. Klopt. Klopt.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Financiering is lastiger. En je mist de afrekposten ve eigen bewoonde woning. En je hebt de elkende vh onderhoud, zeikende huurders etc. Tenzij je dat uitbesteedt. Maar dat is ook niet gratis.
Of vier. Deel je een kamertje op, extra deurtje er in, kunnen er vijf in slapen. Ze betalen toch wel.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, hokken van 2 ton waar je 3 studenten in duwt heeft Tchock het over.
T heeft het over in theorie. Ooit. Wellicht.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van 'niet hoeven werken', wat is de jouwe? Praat tchoc over grachtenpanden of woningen in een vergelijkbare prijscategorie?
Polen zijn minder klaagziek dan studenten.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of vier. Deel je een kamertje op, extra deurtje er in, kunnen er vijf in slapen. Ze betalen toch wel.
Ik had het helemaal niet over mezelf. Moet weer huur betalen en zat te denken aan de kapitalen die hij aan ons verdient voor zo'n crappy huisje.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tvhoch heeft het over in theorie. Ooit. Wellicht.
Ook. Niet de enige reden.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat ze (prijs/kwaliteit) best goedkoop zitten.
Mijn huisbaas heeft wel eens voorzichtig geopperd dat hij misschien wil verkopen. Wordt nog gezellig als het echt zo ver komt want ik heb een huurcontract voor onbepaalde tijdquote:Op maandag 27 maart 2017 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pro-tip: nooit rechtenstudenten huisvesten. Die kennen het huurrecht te goed.
20% is idd niet ongewoon. Weet echter niet wat Capex is.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Klopt. Klopt.
Reken gewoon 20% van de bruto huur.
Dat is nog excl. Capex.
Zo heeft een studievriendin van m'n zusje haar studie weten te betalen.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn huisbaas heeft wel eens voorzichtig geopperd dat hij misschien wil verkopen. Wordt nog gezellig als het echt zo ver komt want ik heb een huurcontract voor onbepaalde tijd
Investeringen. Dus renovaties/verbouwingen, dat soort dingen.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
20% is idd niet ongewoon. Weet echter niet wat Capex is.
Wel toch? Ooit hetzelfde als je huisbaas. Of het nu schertsend was of niet..quote:Op maandag 27 maart 2017 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het helemaal niet over mezelf. Moet weer huur betalen en zat te denken aan de kapitalen die hij aan ons verdient voor zo'n crappy huisje.
Woningen in die categorie zijn toch niet te vinden binnen de ring voor die prijs? Of bedoelt hij buiten de ring?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, hokken van 2 ton waar je 3 studenten in duwt heeft Tchock het over.
Ah, dank!quote:Op maandag 27 maart 2017 22:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Investeringen. Dus renovaties/verbouwingen, dat soort dingen.
Hij woont in West.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:09 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Woningen in die categorie zijn toch niet te vinden binnen de ring voor die prijs? Of bedoelt hij buiten de ring?
Wat zijn de belangrijkste criteria waarop je moet letten indien je een woning aanschaft voor verhuur speciaal voor studenten?
Huren Polen veelal zwart? Heb vernomen dat iemand zijn lening op een woning betaald met huur dat ie ontvangt van Polen waaraan ie woning verhuurd.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Polen zijn minder klaagziek dan studenten.
Pro-tip: nooit rechtenstudenten huisvesten. Die kennen het huurrecht te goed.
Buitenlandse studenten zijn het best.
Als je hypotheekverstrekker daar achterkomt heb je meestal een groot probleem.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:11 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Huren Polen veelal zwart? Heb vernomen dat iemand zijn lening op een woning betaald met huur dat ie ontvangt van Polen waaraan ie woning verhuurd.
Jij bent echt geldziek he?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:11 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Huren Polen veelal zwart? Heb vernomen dat iemand zijn lening op een woning betaald met huur dat ie ontvangt van Polen waaraan ie woning verhuurd.
Nee, kleine eigenaren doen vaak weinig tot niets aan onderhoud.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, dank!
Maar besteden (kleine) eigenaren dat ook uit? Lijkt me niet lonend.
Onze VvE is zelfs vrij actief. Vorig jaar alle gevels gerenoveerd en zo.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, kleine eigenaren doen vaak weinig tot niets aan onderhoud.
Ik begrijp dat Tchock zelfs in een appartement woont, dus dan is het de VvE en c'est ca.
Buiten de ring. Een woning voor studenten moet vooral veel oppervlakte hebben, hufter-proof keuken en badkamer (liefst meerdere) en een VvE hebben die het allemaal wel best vindt.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:09 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Woningen in die categorie zijn toch niet te vinden binnen de ring voor die prijs? Of bedoelt hij buiten de ring?
Wat zijn de belangrijkste criteria waarop je moet letten indien je een woning aanschaft voor verhuur speciaal voor studenten?
Juist, vraag me echter af hoe die erachter komen, er worden zoveel woningen openbaar verhuurt die duidelijk niet officieel verhuurt mogen worden, zoals in advertenties vermelden dat inschrijven etc. geen optie is. Indien je een aantal Polen of studenten fixt die iets willen huren hoeft er niets aan de hand te zijn toch?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je hypotheekverstrekker daar achterkomt heb je meestal een groot probleem.
Zozo, is er een eigenaar die meer dan 50% van de VvE heeft, ofzo?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze VvE is zelfs vrij actief. Vorig jaar alle gevels gerenoveerd en zo.
Geen idee, nul ervaring met illegale verhuur.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:16 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Juist, vraag me echter af hoe die erachter komen, er worden zoveel woningen openbaar verhuurt die duidelijk niet officieel verhuurt mogen worden, zoals in advertenties vermelden dat inschrijven etc. geen optie is. Indien je een aantal Polen of studenten fixt die iets willen huren hoeft er niets aan de hand te zijn toch?
Geen idee. Kan de documenten van de VvE niet inzien. Maar nu hebben we wel een net balkonnetje.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zozo, is er een eigenaar die meer dan 50% van de VvE heeft, ofzo?
Bepaalde buurten/stadsdelen die aan te raden zijn? Veel oppervlakte is er vooral in Bijlmer, BOLO etc. en studenten wonen daar vgm liever niet ivm populatie.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buiten de ring. Een woning voor studenten moet vooral veel oppervlakte hebben, hufter-proof keuken en badkamer (liefst meerdere) en een VvE hebben die het allemaal wel best vindt.
Ik bedoel kleine eigenaren in de zin ve paar studentenpandjes van max 3 verdiepingen, itt tot investeerders met meerdere grote complexen in bezitquote:Op maandag 27 maart 2017 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Tchock zelfs in een appartement woont, dus dan is het de VvE en c'est ca.
Mooi. Zou overigens best een gestaakt uitpondcomplex kunnen zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Kan de documenten van de VvE niet inzien. Maar nu hebben we wel een net balkonnetje.
Maakt eigenlijk weinig meer uit in Amsterdam.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Bepaalde buurten/stadsdelen die aan te raden zijn? Veel oppervlakte is er vooral in Bijlmer, BOLO etc. en studenten wonen daar vgm liever niet ivm populatie.
Ik hoop het voor hem. Doe maar als ik weg ben svpquote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi. Zou overigens best een gestaakt uitpondcomplex kunnen zijn.
Dan ben je goed de sjaak, krijgt de woco het op z'n heupen, mag je mooi meelappen voor de cosmetische oplapbeurt.
Tsja, hangt er helemaal vanaf. Ik ken hele keurige eigenaren met een paar huizen, die alles netjes bijhielden en ook niet te beknepen waren op het onderhoud, maar er zijn ook slechtere verhalen.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel kleine and igenaren in de zin ve paar studentenpandjes van max 3 verdiepingen, itt tot investeerders met meerdere grote complexen in bezit
Hypotheekachterstanden bijv.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:16 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Juist, vraag me echter af hoe die erachter komen, er worden zoveel woningen openbaar verhuurt die duidelijk niet officieel verhuurt mogen worden, zoals in advertenties vermelden dat inschrijven etc. geen optie is. Indien je een aantal Polen of studenten fixt die iets willen huren hoeft er niets aan de hand te zijn toch?
Watergraafsmeer, nog een leuk huis gezien laatst.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk weinig meer uit in Amsterdam.
Studenten wonen waar ze kunnen. Ook voor Diemen, Watergraafsmeer, Amstelveen, Osdorp en Zuidoost is markt.
tnx. Vind gebied rond Bijlmer Arena een van de tofste gebieden van Amsterdam, toffer dan Zuidas maar populatie is minder maar bij Bijlmerdreef valt dat wel mee en veel nieuwbouw, wellicht is dat een optie.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk weinig meer uit in Amsterdam.
Studenten wonen waar ze kunnen. Ook voor Diemen, Watergraafsmeer, Amstelveen, Osdorp en Zuidoost is markt.
Zoek je meer ruimte?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Watergraafsmeer, nog een leuk huis gezien laatst.
Centrum en OZ.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:19 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Bepaalde buurten/stadsdelen die aan te raden zijn? Veel oppervlakte is er vooral in Bijlmer, BOLO etc. en studenten wonen daar vgm liever niet ivm populatie.
Trouwens, er zijn nog steeds slapende VVE's. Ofwel: niet bestaande. Ondanks allerhande wetgeving.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Schitterend gebied inderdaad.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
tnx. Vind gebied rond Bijlmer Arena een van de tofste gebieden van Amsterdam, toffer dan Zuidas maar populatie is minder maar bij Bijlmerdreef valt dat wel mee en veel nieuwbouw, wellicht is dat een optie.
Waarom heb je het steeds over populatie.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
tnx. Vind gebied rond Bijlmer Arena een van de tofste gebieden van Amsterdam, toffer dan Zuidas maar populatie is minder maar bij Bijlmerdreef valt dat wel mee en veel nieuwbouw, wellicht is dat een optie.
100 als het even kan, maar max rond de zes ton. Onmogelijke opgave momenteel voor een beetje chille locatie.quote:
Lekker ontbijten bij de Ikea.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
tnx. Vind gebied rond Bijlmer Arena een van de tofste gebieden van Amsterdam,
Beter dan Zuidas met allemaal gebouwen die geen geheel vormen en niets te doen is. Centrum is esthetisch mooi maar veelal onpraktisch.quote:
Ja, duh. Uiteraard komt beide voor. Maar ik bedoelde of kleine eigenaren de "capex" ook uit besteden (en dan bedoel ik niet een aannemer inhuren)? Lijkt me niet lonend namelijk..quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, hangt er helemaal vanaf. Ik ken hele keurige eigenaren met een paar huizen, die alles netjes bijhielden en ook niet te beknepen waren op het onderhoud, maar er zijn ook slechtere verhalen.
Die dingen zijn qua prijs-kwaliteit best prima.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja, populair maatje.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
100 als het even kan, maar max rond de zes ton. Onmogelijke opgave momenteel voor een beetje chille locatie.
Hmmhmm. Je hebt er kijk opquote:Op maandag 27 maart 2017 22:24 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Beter dan Zuidas met allemaal gebouwen die geen geheel vormen en niets te doen is. Centrum is esthetisch mooi maar veelal onpraktisch.
Nee, nooit eerder gehoord.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, duh. Uiteraard komt beide voor. Maar ik bedoelde of kleine eigenaren de "capex" ook uit besteden (en dan bedoel ik niet een aannemer inhuren)? Lijkt me niet lonend namelijk..
Bedoel je vanwaar dat woord of waarom ik niet zeg wat er niet tof is aan die populatie?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom heb je het steeds over populatie.
Dat eerste vooral maar eigenlijk sowieso.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:26 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Bedoel je vanwaar dat woord of waarom ik niet zeg wat er niet tof is aan die populatie?
Bedoel je dit ensemble?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:24 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Beter dan Zuidas met allemaal gebouwen die geen geheel vormen en niets te doen is. Centrum is esthetisch mooi maar veelal onpraktisch.
Misschien via de gemeente. Inschrijving BRP? Maar dat lijkt me niet iets waar hypotheekverstrekkers zich intensief mee bezig houden. Al ken ik dat wereldje niet.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
En indien je alles altijd betaalt en geen overlast creëert?
OZ is duur toch en ver van UvA, VU heeft veel allochtonen en christenen die veelal niet uitwonen.quote:
De losse onsamenhangende bouw van de Zuid-as vindt ik wel kek, onNederlands.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:24 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Vindtdt ik nou ook.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De losse onsamenhangende bouw van de Zuid-as vindt ik wel kek, onNederlands.
10min fietsen.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:27 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
OZ is duur toch en ver van UvA, VU heeft veel allochtonen en christenen die veelal niet uitwonen.
Ben allochtoon vriend.quote:
Racist.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, daarom wil ik ook graag dat je verdwijnt.
lol?quote:Op maandag 27 maart 2017 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bedoel je dit ensemble?
[ afbeelding ]
Ik geef enkel mijn centjes hier uit hoor.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 maart 2017 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bijlmerdreef 101.quote:
Wow wow wow, rustig aan ja.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, nu is allochtonen ook al een ras? Linkse maffia slaat weer toe
tnx.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die dingen zijn qua prijs-kwaliteit best prima.
Deden in 2014 nog 170k, overigens.
http://www.funda.nl/koop/(...)nna-blamansingel-64/
Had daar niet echt over nagedacht maar populatie is gewoon een goed woord toch? Wil liever niet zeggen wat er niet tof is aan die populatie vanwege p.c.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat eerste vooral maar eigenlijk sowieso.
Dat valt dan ook wel mee. Da's 5,5% netto.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:31 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
tnx.
Verbaasde me dat die studio's op Europaplein, Utrecht in 2014 weggingen voor 90, vier voor die dingen voor minder dan vier ton en je haalt 2400 binnen.
Gewoon een expat weten te strikken, ik heb een appartementje in de buurt van de Rijnstraat dat ik verhuur een iemand die voor Shell werkt.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:31 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
tnx.
Verbaasde me dat die studio's op Europaplein, Utrecht in 2014 weggingen voor 90, vier voor die dingen voor minder dan vier ton en je haalt 2400 binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |