Het WK van 1990 doet nu nog pijn aan mijn ogen.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb op Leo Beenhakker gestemd, die zorgt voor een groepsgevoel, geeft die kleine een tik op de kont, zet een cabaretier in het doel, als je met Trinidad en Tobago naar het WK kan kan dat ook met NL.
quote:
stem op anders namelijkquote:
Noem jij maar eens 12 Europese landen met een beter aanbod aan spelers. We zouden ons nog steeds met gemak moeten plaatsen voor het EK en je mag ook verwachten dat we nog wel 2e worden in deze poule. Dus er is wel degelijk eer te behalen.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:27 schreef BadderHaring het volgende:
Geen één trainer met verstand stapt hier nu toch in? Je moet wel echt op zoek zijn naar het einde van je carrière wil je in deze kansloze situatie instappen.
De mogelijkheden om nog te kwalificeren voor het WK zijn vrijwel nihil en materiaal om te bouwen aan de toekomst is er niet. Komende WK en het daaropvolgende EK zullen gewoon aan ons voorbij gaan, want al die zogenaamde 'talenten' krijgen het zelfs bij Jong Oranje niet voor elkaar. En dan hebben we het over jongens in de leeftijd die normaliter Jong Oranje gewoon zouden moeten overslaan als ze echt goed zijn.
Hij heeft al bij Chelsea, Newcastle, Feyenoord, Los Angeles en Grozny getraind en nergens pasten zijn trainerskwaliteiten bij zijn 'showmanship'... hij gaat spelers selecteren op de manier hoe ze uit hun ogen kijken..quote:Op dinsdag 28 maart 2017 01:39 schreef Impressme het volgende:
Gullit, ik wil weleens zien of zijn arrogantie past bij zijn kwaliteiten.
Nu nog even voorbij van Breukelen en we worden wereldkampioen.
Die blonde met dat pittige kapsel Vera pauw.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 03:51 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Die van het volleybal was wel een goeie.
Helemaal mee eens, waarom zouden we ook maar een euro besteden aan al die golddiggers. Laat Grim lekker staan, het kan niemand meer een snars schelen wie er voor de groep staat. Bovendien geeft Grim dan genoeg awkward momentjes als onervaren coach. Kan nu al niet wachten op zijn eerste interviewquote:Op dinsdag 28 maart 2017 03:54 schreef Stien_Struis het volgende:
Gewoon Fred Grim laten staan, lekker goedkoop en wie weet.
Weinig meer te verliezen toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 05:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, waarom zouden we ook maar een euro besteden aan al die golddiggers. Laat Grim lekker staan, het kan niemand meer een snars schelen wie er voor de groep staat. Bovendien geeft Grim dan genoeg awkward momentjes als onervaren coach. Kan nu al niet wachten op zijn eerste interview
Bij oranje krijgt Gullit in elk geval geen budget om spelers te kopen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 03:40 schreef Poepz0r het volgende:
Gullit zou prima kunnen en het gelul dat hij nergens wat gepresteerd heeft is lekker de media napraten natuurlijk. Won bekertjes, stond 2de bij Chelsea toen hij ontslagen werd en bij Feyenoord ook redelijk gedaan (zijn 2 opvolgers deden het niet beter). MAAR als Gullit aangesteld zou worden dan wel met 2 GOEDE assistenten zoals Meulensteen, Ten Cate en eventueel een man als Seedorf erbij.
Ten Cate zou dan de man zijn van de tactiek en Gullit de man van het charisma etc etc. Zou prima kunnen.
Gullit
Ten Cate
Seedorf
Broekje is los
Niet ook nog Seedorf erbij, dan heb je te veel mensen die zichzelf graag horen praten.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 03:40 schreef Poepz0r het volgende:
Gullit zou prima kunnen en het gelul dat hij nergens wat gepresteerd heeft is lekker de media napraten natuurlijk. Won bekertjes, stond 2de bij Chelsea toen hij ontslagen werd en bij Feyenoord ook redelijk gedaan (zijn 2 opvolgers deden het niet beter). MAAR als Gullit aangesteld zou worden dan wel met 2 GOEDE assistenten zoals Meulensteen, Ten Cate en eventueel een man als Seedorf erbij.
Ten Cate zou dan de man zijn van de tactiek en Gullit de man van het charisma etc etc. Zou prima kunnen.
Gullit
Ten Cate
Seedorf
Broekje is los
Deze man.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij oranje krijgt Gullit in elk geval geen budget om spelers te kopen.
Hij heeft Feyenoord destijds zowat in zijn eentje naar de klote gekregen. Waarvoor nog steeds respect.
twitter:HenkHoijtink twitterde op dinsdag 28-03-2017 om 11:07:49Nou ja, mijn kandidaat dan ook maar: Cesare Prandelli.Maar als hij niet zou willen, zou ik dat heel goed begrijpen.#Oranje reageer retweet
Dat is gewoon een debiele gok. Niemand kent die jongen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben ook wel voor Pepijn Lijnders. Misschien sijpelt zijn innovatieve kijk op voetbal door naar de clubteams. En we kunnen ook niet stellen dat ervaring per se een pre is, grote namen falen net zo vaak en onervaren trainers doen het regelmatig goed als bondscoach.
Liever een gok dan een keuze waarvan je weet dat het een verkeerde is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:00 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een debiele gok. Niemand kent die jongen.
Zo'n gast naast een ervaren (maar niet vastgeroeste) trainer als Rutten, zou ik toejuichen. Oudspeler er bij als Seedorf met veel aanzien en je staf is compleet.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben ook wel voor Pepijn Lijnders. Misschien sijpelt zijn innovatieve kijk op voetbal door naar de clubteams. En we kunnen ook niet stellen dat ervaring per se een pre is, grote namen falen net zo vaak en onervaren trainers doen het regelmatig goed als bondscoach.
Ja hehe. Beiden moet je niet doen. Het is te hopen dat Van Gaal het nog een keer wil.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Liever een gok dan een keuze waarvan je weet dat het een verkeerde is.
Dat zou me hogelijk verbazen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja hehe. Beiden moet je niet doen. Het is te hopen dat Van Gaal het nog een keer wil.
Het wordt sowieso weer een verschrikkelijke kutbondscoach.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zou me hogelijk verbazen.
Er zijn verrassend weinig conclusies getrokken bij de KNVB na twee achtereenvolgende dramatische keuzes (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso weer een verschrikkelijke kutbondscoach.
Ze hebben de boot gemist met Koeman. En voorlopig gaat er geen goede coach meer instappen. Tenzij Van Gaal ineens een enorm verantwoordelijkheidsgevoel krijgt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er zijn verrassend weinig conclusies getrokken bij de KNVB na twee achtereenvolgende dramatische keuzes (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Al zijn er op dit moment ook gewoon bar weinig (nul eigenlijk) echt logische opties, maar ook daarbinnen heb je gradaties.
Het probleem zit ook wel een beetje in de trainersopleidingen. Als de vijver van huidige trainers erg schraal is en er geen goede coaches doorstromen naar het betaald voetbal door jouw kutopleiding, tsja. Gelukkig zijn ze wel enigszins bezig om dat aan te pakken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er zijn verrassend weinig conclusies getrokken bij de KNVB na twee achtereenvolgende dramatische keuzes (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Al zijn er op dit moment ook gewoon bar weinig (nul eigenlijk) echt logische opties, maar ook daarbinnen heb je gradaties.
Klopt ja, maar als je Hans dan gister over de opleiding hoort vertellen vind ik het wel weer twijfelachtig. Mijn gevoel erbij is dat de opleiding naast ouderwets ook te eendimensionaal is. We missen tactische flexibiliteit (door het waanidee dat "de Hollandse school" een statische 4-3-3 is).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het probleem zit ook wel een beetje in de trainersopleidingen. Als de vijver van huidige trainers erg schraal is en er geen goede coaches doorstromen naar het betaald voetbal door jouw kutopleiding, tsja. Gelukkig zijn ze wel enigszins bezig om dat aan te pakken.
Dan rekenen we nog niet eens mee dat een van de grote kwellingen van Nederland is dat het een gruwelijk conservatief land is en dat werkt ook door in de media. Elke vorm van vernieuwing wordt bekritiseerd, afgeslagen en met een simpele: ''Oh Roger Schmidt is ontslagen bij Leverkusen dus laptoptrainers zijn kut gr gr doei haha skkltjes''. Dat zie je ook in de talkshows en als Pieter Zwart zijn 90 secondjes bij Rondo heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt ja, maar als je Hans dan gister over de opleiding hoort vertellen vind ik het wel weer twijfelachtig. Mijn gevoel erbij is dat de opleiding naast ouderwets ook te eendimensionaal is. We missen tactische flexibiliteit (door het waanidee dat "de Hollandse school" een statische 4-3-3 is).
En het willen veranderen is 1, het ook kunnen is een tweede. Daarvoor is veel radicalere verandering nodig ben ik bang. Want elk aspect waar je op inzoomt in het Nederlands voetbal loopt eigenlijk achter.
Ik keek gisteren wat beelden van Oranje in 1974, maar qua tactiek is dat totaal anders dan die zogenaamde Hollandse school die we nu spelen. Dat zijn ook veel meer Van Gaal invloeden, dan die van Cruijff. En we moeten weer terug naar het plan van Johan.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt ja, maar als je Hans dan gister over de opleiding hoort vertellen vind ik het wel weer twijfelachtig. Mijn gevoel erbij is dat de opleiding naast ouderwets ook te eendimensionaal is. We missen tactische flexibiliteit (door het waanidee dat "de Hollandse school" een statische 4-3-3 is).
En het willen veranderen is 1, het ook kunnen is een tweede. Daarvoor is veel radicalere verandering nodig ben ik bang. Want elk aspect waar je op inzoomt in het Nederlands voetbal loopt eigenlijk achter.
Voetballen uit stilstand en verdedigers die niet ingrijpen?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik keek gisteren wat beelden van Oranje in 1974, maar qua tactiek is dat totaal anders dan die zogenaamde Hollandse school die we nu spelen. Dat zijn ook veel meer Van Gaal invloeden, dan die van Cruijff. En we moeten weer terug naar het plan van Johan.
Stilstand? Dat is wat ze nu vooral doen. Ze zetten daar juist vol druk op de tegenstander en bewogen juist heel veel, het beroemde veel van positie wisselen natuurlijk. Natuurlijk zou je er nu misschien meer mee afgestraft worden, maar het gaat erom dat het nu helemaal stil staat vaak op het veld en ze dan maar tikkie terug doen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Voetballen uit stilstand en verdedigers die niet ingrijpen?
Niks ten nadelen van het voetbal en de resultaten van vroeger maar het is niet meer te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |