Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:52 schreef marathon2000 het volgende:
2 nieuwe @FNC:
Occasions 50K -> geld rond pompen zonder rendement.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Groei Exploitatie Fotosystemen 50K - 10.1% - 3jaar - C risico
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
--> dit is hetzelfde bedrijf waarin ik in april'16 heb geinvesteerd via FNC (toen 80K ten behoeve van 'groei', 24mnd tegen 7%, B klasse). De beoogde groei heeft in 2016 in ieder geval nog niet plaats gevonden in termen van omzet...
Vreemd dat dit niet gemeld wordt, het bedrijf betaalt trouwens netjes op tijd.
Dat zou goed kunnen, stop dan jullie geld maar in andere projectenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:32 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...
Mooi moment om wat winst af te romenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
En Twino ligt alweer op z'n gat met nieuwe leningen. Amper iets te krijgen en ondertussen staat m'n geld niks te doen.
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 17:33 schreef wouterde het volgende:
Stond deze hier al :
https://greencrowd.nl/project/evensnelladen-fase-ii
?
Tot nu toe loopt het perfectquote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef MrFlowers het volgende:
[..]
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:Probleem is dat je aan een pandrecht op inventaris niet veel hebt. Als het verkeerd gaat heeft de fiscus recht op de opbrengst van de bodemzaken (inventaris) middels het bodemvoorrecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
Beter iets dan niets!quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Als het goed is morgen 1 betaling van default project QB.
Zie toch wel een heel groot deel nog terugkomen zo dat is wel prettig natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had dit bij Collin niet verwacht.
[ Bericht 1% gewijzigd door Appeltje58 op 28-03-2017 22:55:59 ]
Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi moment om wat winst af te romen
Er stonden net wat PG leningen voor 12% bij Twinoquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gratis geld, whoopa! Wat slecht van Collin.
[..]
Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.
Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:48 schreef Appeltje58 het volgende:
Collin betaald lening aan geldnemer uit zonder dat ze rechtsgeldig getekend contract hebben.
Hier mijn mail naar Collin;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin;Een ernstige blunder inderdaad. Laten we hopen dat het om een detail ging waarom er opnieuw moest worden getekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had dit bij Collin niet verwacht.
Mee eens dat die laatste optie nog beter zou zijn geweest. Je zou er een mailtje aan GvE aan kunnen wagen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.
Nou dit is de 1e betaling die ik op mijn 4 defaults heb. Als het allemaal in dit tempo gaat heb ik er een hard hoofd in. Van default project QB hebben we na deze betaling nog 20 termijnen tegoed. Met dit tempo duurt dit dus ongeveer 20 jaarquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Als het goed is morgen 1 betaling van default project QB.
Zie toch wel een heel groot deel nog terugkomen zo dat is wel prettig natuurlijk.
Heb ik zojuist gedaan. Maar dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken lijkt me......quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens dat die laatste optie nog beter zou zijn geweest. Je zou er een mailtje aan GvE aan kunnen wagen.
Zijn ze persoonlijk ook geen schuldeiser geworden ivm destijds voorschieten (1?) termijn aan schuldenaar ?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:36 schreef leolinedance het volgende:
Is de laatste update (21 maart) van Aygodutch betreffende default Infraunion nog besproken hier? Ik vind het een redelijk vaag verhaal. Ze hebben het over een pluraliteitsvereiste:
"Wat betreft de pluraliteit onderzoeken we of iedere investeerder als afzonderlijke contractpartner gezien kan worden waar bij aan deze vereiste voldaan is. Mocht dit niet het geval zijn zullen we een andere schuldeiser moeten zoeken."
Dan was ik dus te laatquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:52 schreef komrad het volgende:
[..]
Er stonden net wat PG leningen voor 12% bij Twino
Lijkt mij wel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 00:07 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Zijn ze persoonlijk ook geen schuldeiser geworden ivm destijds voorschieten (1?) termijn aan schuldenaar ?
Jawel dat is wel zo ja maar ik denk dat vooral de 1e betaling lang duurt omdat het ook even duurt voordat zoiets begint natuurlijk, en voor je rendement maakt het wel een groot verschil of je geld terugkrijgt of helemaal niets meer, en wellicht kan zo iemand in de toekomst meer gaan betalen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou dit is de 1e betaling die ik op mijn 4 defaults heb. Als het allemaal in dit tempo gaat heb ik er een hard hoofd in. Van default project QB hebben we na deze betaling nog 20 termijnen tegoed. Met dit tempo duurt dit dus ongeveer 20 jaar![]()
Maar goed, beter dit dan niets uiteraard!
Mee eens, zeker positief!quote:Op woensdag 29 maart 2017 08:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel dat is wel zo ja maar ik denk dat vooral de 1e betaling lang duurt omdat het ook even duurt voordat zoiets begint natuurlijk, en voor je rendement maakt het wel een groot verschil of je geld terugkrijgt of helemaal niets meer, en wellicht kan zo iemand in de toekomst meer gaan betalen.
Dus opzich wel positief.
Heeft iemand anders ervaringen met deel 1?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef MrFlowers het volgende:
[..]
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes dat ze dit aangeven en investeerders de mogelijkheid geven om alsnog uit te stappen.
Als de beloofde achtergestelde lening in de eerste plaats al niet was beloofd, had dat waarschijnlijk geen invloed gehad op mijn beslissing om te investeren. Maar nu vraag ik me af waarom de aandeelhouder zich bedenkt.
Slechts 8 investeerders.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:19 schreef crowd-fundi het volgende:
En nog een Colombiaan bij LAH
¤ 3800
24 maanden
4%
partner: Eclof Colombia
Edit: vol
Woonsituatie: Huurwoningquote:Op woensdag 29 maart 2017 09:14 schreef obligataire het volgende:
Nog even terugkomend op Kruiger.
Gisteren heeft hij een nieuwe koopwoning betrokken, met bedrijfsruimte. Ook dat roept toch nog wat vragen op. Heeft hij de vorige woning(ook koop?) kunnen verkopen of zit hij nu met dubbele woonlast? Er is een hogere privé opname in 2017 begroot. Is er een relatie tussen de 2e GvE financiering en de koop nieuwe woning?
Ik begin een beetje te neigen om hem maar over te slaan/niet opnieuw in te schrijven, ten slotte zit ik ook al in de eerste lening en zo vet is de rente nu ook weer niet (6%), voor een 'tweede pandrecht'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.net de inleg gehandhaafd in de hernieuwde pitch, heb er wel vertrouwen, een koopwoning met bedrijfsruimte doe je niet als je geen perspectieven hebt, laat staan de hypo verstrekker, als die er niets in ziet. .
van huur > koop.
Zit niet in de 1e derhalve , en obligataire ; inderdaad risicospreiding is altijd een goed motief.
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 29-03-2017 13:47:22 ]
thanks, die doe ik ook in m'n Lendahand mandjequote:Op woensdag 29 maart 2017 11:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Nou, 't kan niet op bij LAH
Colombiaan
¤ 3800
4%
18 maanden
Dank voor het melden! Voor de spreiding heb ik er één uit Colombia en één uit Kenia meegenomen.quote:
Klopt. Bij LAH is het belangrijk om ook te kijken naar de spreiding over de locale partners, want daar zit het risico. BNF (Kenia) is voor mij een nieuwe partner. Bij de partner uit Colombia (Eclof Colombia) had ik nog slechts ¤50,- uitstaan.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:51 schreef OM602 het volgende:
Nuja spreiding, binnen hetzelfde platform dan toch
Als ik het goed zie heeft de borg een materiële zekerheid van ¤50.000,- op een bedrag van ¤130.000,-. Beide ondernemers hebben geen ervaring in de branche, maar de schoonvader kan dat wellicht (deels) compenseren. Zijn functie binnen het bedrijf wordt echter niet vermeld. Het bijgelegde Credit-Safe rapport stelt dat er sprake is van een hoog risico. Ik krijg de indruk dat dit komt omdat er teveel cijfers niet beschikbaar waren. Ik pas.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:51 schreef AQuila360 het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15384
Iemand al gekeken naar het autopoets project op GVE?
Ik vind de eigen inleg van de 2 vennoten wat mager.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:11 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Als ik het goed zie heeft de borg een materiële zekerheid van ¤50.000,- op een bedrag van ¤130.000,-. Beide ondernemers hebben geen ervaring in de branche, maar de schoonvader kan dat wellicht (deels) compenseren. Zijn functie binnen het bedrijf wordt echter niet vermeld. Het bijgelegde Credit-Safe rapport stelt dat er sprake is van een hoog risico. Ik krijg de indruk dat dit komt omdat er teveel cijfers niet beschikbaar waren. Ik pas.
P.s. Die Agrarische Service lijkt mij aantrekkelijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leendoel uitbreiden voorraad, terugdringen handelscrediteuren, inclusief het inlopen van een tijdelijke belastingachterstand.
Zekerheden 2e hypotheek en persoonlijke borgstelling met momenteel materiële waarde.
Het onderpand is voorbelast met een 1ste hypotheek van de Rabobank van ¤ 250.000,- waar een financiering van ¤ 243.000,- in privé tegen overstaat. De WOZ-waarde per 1-1-2016 is ¤ 442.000,-.
Deze laatste zin begrijp ik niet helemaal.
Hier klopt het wel gewoon, alles is ook weer uitbetaalt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 14:23 schreef bleyenburg het volgende:
mail van FNC gehad met overzicht betalingen maart
hoe verrassend.... klopt niet met wat mijn FNC dashboard zegt en met daadwerkelijk ontvangen bedrag
quote:Op woensdag 29 maart 2017 14:39 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe CollinIk denk dat hij het pand in privé bezit en verhuurt aan de zaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leendoel uitbreiden voorraad, terugdringen handelscrediteuren, inclusief het inlopen van een tijdelijke belastingachterstand.
Zekerheden 2e hypotheek en persoonlijke borgstelling met momenteel materiële waarde.
Het onderpand is voorbelast met een 1ste hypotheek van de Rabobank van ¤ 250.000,- waar een financiering van ¤ 243.000,- in privé tegen overstaat. De WOZ-waarde per 1-1-2016 is ¤ 442.000,-.
Deze laatste zin begrijp ik niet helemaal.
De zekerheden spreken me nogal aan in deze pitch (volledige materiële borg, 2e hypotheek met een beetje waarde als het mee zit, verpanding voorraad). Dat geld moet terug kunnen komen zou je zeggen.....Pecunia non olet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |