abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169831409
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:30 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dat wordt volgens een blog een dollarlening. Ik hou het voorlopig maar op de euro.

Indonesië was ook al aangekondigd toch? Die zie ik nu ook niet meer.
Zou goed kunnen. Naast Georgië was nog een nieuw land aangekondigd, maar het is me ontschoten wat dat was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2017 10:17:54 ]
pi_169831663
Uit berichten op hun blog maak ik op dat ze naast Georgie o.a. concreet bezig zijn met Ecuador, en voor de wat langere termijn met het Midden Oosten, de Golfregio en Noord-Afrika.
pi_169831853
LaH is in ieder geval van start gegaan in België volgens de nieuwsbrief en er staat ook weer een nieuw 6% project op: https://www.lendahand.com(...)rojects/4801-nucafe/
pi_169831996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:35 schreef OpDieFiets het volgende:
Uit berichten op hun blog maak ik op dat ze naast Georgie o.a. concreet bezig zijn met Ecuador, en voor de wat langere termijn met het Midden Oosten, de Golfregio en Noord-Afrika.
De Golfregio? Zoals in Oman, Qatar, Dubai en Abu Dhabi? Die kunnen wel wat steun gebruiken :)
Pecunia non olet
pi_169832087
Heeft er iemand recent iets van KoM vernomen over het vastleggen van zekerheden m.b.t. reeds lopende projecten? Ik heb 3 projecten waarbij van alles verpand was (voorraden, inventaris, sportwagen, zeiljacht.....). Ik heb er meerdere keren over gemaild maar altijd 'we zijn ermee bezig'.

Mijn volgende stap is dit a) bij de AFM neer te leggen (heeft dit zin??) en b) zelf contact met de ondernemers op te nemen.....
pi_169832126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:48 schreef crowdiefunder het volgende:
LaH is in ieder geval van start gegaan in België volgens de nieuwsbrief en er staat ook weer een nieuw 6% project op: https://www.lendahand.com(...)rojects/4801-nucafe/
Ik heb beide 6% projecten meegenomen
pi_169832197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

De Golfregio? Zoals in Oman, Qatar, Dubai en Abu Dhabi? Die kunnen wel wat steun gebruiken :)
Die Golfstaten hoeven, lijkt mij, inderdaad niet te gaan lenen. Zou het misschien gaan om projecten van arbeidsmigranten? Die werken daar vaak voor een appel en een ei.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe het dan zal gaan met het betalen van rente. De Islam verwerpt rente.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:10:34 #43
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_169832228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:03 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Ik heb beide 6% projecten meegenomen
Waarbij de koffieboeren een heel klein tikkie meer zekerheid bieden dan de zonnepanelenboeren. De laatste is een "directe investering". Mede daarom zal de eerste wel snelfilterkoffie zijn: hard doorlopend, snel gezet.
pi_169832383
De debiteuren financiering door Financial Access zie ik nog niet zo zitten; FA heeft een beperkt EV, valt er een lenende partij om, dan worden zij snel meegetrokken. En de kans dat er niet op tijd afgelost wordt, is behoorlijk aanwezig (bijv. door mislukte oogst in geval van de koffieboeren).
Of zie ik het nu te negatief in?
pi_169832494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tja :)
Jemen, misschien? Hoewel dat momenteel niet bepaald een stabiel land is.
Ik heb ook geen idee hoe concreet LAH's interesse in die regio is; ik kwam het toevallig tegen in dit stukje:
https://www.lendahand.com(...)-lie-naar-lendahand/
pi_169832660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:01 schreef AapNootMuis het volgende:
Heeft er iemand recent iets van KoM vernomen over het vastleggen van zekerheden m.b.t. reeds lopende projecten? Ik heb 3 projecten waarbij van alles verpand was (voorraden, inventaris, sportwagen, zeiljacht.....). Ik heb er meerdere keren over gemaild maar altijd 'we zijn ermee bezig'.

Mijn volgende stap is dit a) bij de AFM neer te leggen (heeft dit zin??) en b) zelf contact met de ondernemers op te nemen.....
Je kan dit gerust bij de AFM neerleggen. Men is erg geïnteresseerd naar dit soort verkeerde voorlichting. Je moet dit dan wel per project documenteren en erbij ook doorgeven welke acties je al hebt ondernomen om hun op hun verantwoordelijkheid te wijzen.
pi_169833165
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef obligataire het volgende:
Ik zit met enige verbazing naar dat bouwbedrijf op FNC te kijken. In 2015 verlies gemaakt, en toch een stijgend eigen vermogen. Minder negatief eigenlijk. Ben benieuwd of hij dat huisje nog verkocht krijgt. En anders kon hij de 144 jaren wel eens nipt niet gaan halen....... _O-
Het onroerend goed op bedrijfs/woon locatie ziet er wel goed uit.
https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1
pi_169833854
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef obligataire het volgende:
Ik zit met enige verbazing naar dat bouwbedrijf op FNC te kijken. In 2015 verlies gemaakt, en toch een stijgend eigen vermogen. Minder negatief eigenlijk. Ben benieuwd of hij dat huisje nog verkocht krijgt. En anders kon hij de 144 jaren wel eens nipt niet gaan halen....... _O-
Ik heb hem wel meegenomen. Mijn vrees is vooral voor wat er gebeurt als het huis is verkocht. FNC kent geen boete bij vervroegd aflossen, dus er is een kans dat het project na een paar maanden al weer is afgelopen.
pi_169835151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:39 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb hem wel meegenomen. Mijn vrees is vooral voor wat er gebeurt als het huis is verkocht.
Er zijn ergere dingen denkbaar. Bijvoorbeeld dat je de hele inleg kwijtraakt......als het huis niet verkocht wordt...... :7
Pecunia non olet
pi_169835303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn ergere dingen denkbaar. Bijvoorbeeld dat je de hele inleg kwijtraakt......als het huis niet verkocht wordt...... :7
Inderdaad, want met alleen die gevraagde 30k van de crowd is het liquiditeitsprobleem zo te zien nog niet opgelost...
pi_169836024
2 nieuwe @FNC:
Occasions 50K -> geld rond pompen zonder rendement.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Groei Exploitatie Fotosystemen 50K - 10.1% - 3jaar - C risico
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
--> dit is hetzelfde bedrijf waarin ik in april'16 heb geinvesteerd via FNC (toen 80K ten behoeve van 'groei', 24mnd tegen 7%, B klasse). De beoogde groei heeft in 2016 in ieder geval nog niet plaats gevonden in termen van omzet...
Vreemd dat dit niet gemeld wordt, het bedrijf betaalt trouwens netjes op tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door marathon2000 op 28-03-2017 14:58:01 ]
pi_169836856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:52 schreef marathon2000 het volgende:
2 nieuwe @FNC:
Occasions 50K -> geld rond pompen zonder rendement.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Groei Exploitatie Fotosystemen 50K - 10.1% - 3jaar - C risico
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
--> dit is hetzelfde bedrijf waarin ik in april'16 heb geinvesteerd via FNC (toen 80K ten behoeve van 'groei', 24mnd tegen 7%, B klasse). De beoogde groei heeft in 2016 in ieder geval nog niet plaats gevonden in termen van omzet...
Vreemd dat dit niet gemeld wordt, het bedrijf betaalt trouwens netjes op tijd.
Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...
pi_169836973
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:32 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...
Dat zou goed kunnen, stop dan jullie geld maar in andere projecten :).
pi_169838047
En Twino ligt alweer op z'n gat met nieuwe leningen. Amper iets te krijgen en ondertussen staat m'n geld niks te doen.
Schip ahoy!
pi_169838312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
En Twino ligt alweer op z'n gat met nieuwe leningen. Amper iets te krijgen en ondertussen staat m'n geld niks te doen.
Mooi moment om wat winst af te romen :7
Pecunia non olet
pi_169840636
quote:
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?
pi_169841009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef MrFlowers het volgende:

[..]

Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?
Tot nu toe loopt het perfect
pi_169841061
Kruiger:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
Pecunia non olet
pi_169841222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
Probleem is dat je aan een pandrecht op inventaris niet veel hebt. Als het verkeerd gaat heeft de fiscus recht op de opbrengst van de bodemzaken (inventaris) middels het bodemvoorrecht.
pi_169841340
vind de Kruiger wel een sympathiek bedrijfje en hij heeft ondertussen weer een termijn voldaan van de eerste lening
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169846537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:

SPOILER
Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:58:01 #63
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169847402
Als het goed is morgen 1 betaling van default project QB.

Zie toch wel een heel groot deel nog terugkomen zo dat is wel prettig natuurlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169849244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Als het goed is morgen 1 betaling van default project QB.

Zie toch wel een heel groot deel nog terugkomen zo dat is wel prettig natuurlijk.
Beter iets dan niets!
pi_169849914
Collin betaald lening aan geldnemer uit zonder dat ze rechtsgeldig getekend contract hebben.
Hier mijn mail naar Collin;
SPOILER
Antwoord Collin;
SPOILER
Ik had dit bij Collin niet verwacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Appeltje58 op 28-03-2017 22:55:59 ]
pi_169849951
Gratis geld, whoopa! Wat slecht van Collin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mooi moment om wat winst af te romen :7
Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.
Schip ahoy!
pi_169850031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gratis geld, whoopa! Wat slecht van Collin.

[..]

Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.
Er stonden net wat PG leningen voor 12% bij Twino ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169850621
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!
Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.
Pecunia non olet
pi_169850846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:48 schreef Appeltje58 het volgende:
Collin betaald lening aan geldnemer uit zonder dat ze rechtsgeldig getekend contract hebben.
Hier mijn mail naar Collin;
SPOILER
Antwoord Collin;
SPOILER
Ik had dit bij Collin niet verwacht.
Een ernstige blunder inderdaad. Laten we hopen dat het om een detail ging waarom er opnieuw moest worden getekend.
pi_169850929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.
Mee eens dat die laatste optie nog beter zou zijn geweest. Je zou er een mailtje aan GvE aan kunnen wagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')