Zou goed kunnen. Naast Georgië was nog een nieuw land aangekondigd, maar het is me ontschoten wat dat was.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:30 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Dat wordt volgens een blog een dollarlening. Ik hou het voorlopig maar op de euro.
Indonesië was ook al aangekondigd toch? Die zie ik nu ook niet meer.
De Golfregio? Zoals in Oman, Qatar, Dubai en Abu Dhabi? Die kunnen wel wat steun gebruikenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:35 schreef OpDieFiets het volgende:
Uit berichten op hun blog maak ik op dat ze naast Georgie o.a. concreet bezig zijn met Ecuador, en voor de wat langere termijn met het Midden Oosten, de Golfregio en Noord-Afrika.
Ik heb beide 6% projecten meegenomenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:48 schreef crowdiefunder het volgende:
LaH is in ieder geval van start gegaan in België volgens de nieuwsbrief en er staat ook weer een nieuw 6% project op: https://www.lendahand.com(...)rojects/4801-nucafe/
Die Golfstaten hoeven, lijkt mij, inderdaad niet te gaan lenen. Zou het misschien gaan om projecten van arbeidsmigranten? Die werken daar vaak voor een appel en een ei.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Golfregio? Zoals in Oman, Qatar, Dubai en Abu Dhabi? Die kunnen wel wat steun gebruiken![]()
Waarbij de koffieboeren een heel klein tikkie meer zekerheid bieden dan de zonnepanelenboeren. De laatste is een "directe investering". Mede daarom zal de eerste wel snelfilterkoffie zijn: hard doorlopend, snel gezet.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:03 schreef AapNootMuis het volgende:
[..]
Ik heb beide 6% projecten meegenomen
Tjaquote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Golfregio? Zoals in Oman, Qatar, Dubai en Abu Dhabi? Die kunnen wel wat steun gebruiken![]()
Je kan dit gerust bij de AFM neerleggen. Men is erg geïnteresseerd naar dit soort verkeerde voorlichting. Je moet dit dan wel per project documenteren en erbij ook doorgeven welke acties je al hebt ondernomen om hun op hun verantwoordelijkheid te wijzen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:01 schreef AapNootMuis het volgende:
Heeft er iemand recent iets van KoM vernomen over het vastleggen van zekerheden m.b.t. reeds lopende projecten? Ik heb 3 projecten waarbij van alles verpand was (voorraden, inventaris, sportwagen, zeiljacht.....). Ik heb er meerdere keren over gemaild maar altijd 'we zijn ermee bezig'.
Mijn volgende stap is dit a) bij de AFM neer te leggen (heeft dit zin??) en b) zelf contact met de ondernemers op te nemen.....
Het onroerend goed op bedrijfs/woon locatie ziet er wel goed uit.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef obligataire het volgende:
Ik zit met enige verbazing naar dat bouwbedrijf op FNC te kijken. In 2015 verlies gemaakt, en toch een stijgend eigen vermogen. Minder negatief eigenlijk. Ben benieuwd of hij dat huisje nog verkocht krijgt. En anders kon hij de 144 jaren wel eens nipt niet gaan halen.......
Ik heb hem wel meegenomen. Mijn vrees is vooral voor wat er gebeurt als het huis is verkocht. FNC kent geen boete bij vervroegd aflossen, dus er is een kans dat het project na een paar maanden al weer is afgelopen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:10 schreef obligataire het volgende:
Ik zit met enige verbazing naar dat bouwbedrijf op FNC te kijken. In 2015 verlies gemaakt, en toch een stijgend eigen vermogen. Minder negatief eigenlijk. Ben benieuwd of hij dat huisje nog verkocht krijgt. En anders kon hij de 144 jaren wel eens nipt niet gaan halen.......
Er zijn ergere dingen denkbaar. Bijvoorbeeld dat je de hele inleg kwijtraakt......als het huis niet verkocht wordt......quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:39 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik heb hem wel meegenomen. Mijn vrees is vooral voor wat er gebeurt als het huis is verkocht.
Inderdaad, want met alleen die gevraagde 30k van de crowd is het liquiditeitsprobleem zo te zien nog niet opgelost...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er zijn ergere dingen denkbaar. Bijvoorbeeld dat je de hele inleg kwijtraakt......als het huis niet verkocht wordt......
Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:52 schreef marathon2000 het volgende:
2 nieuwe @FNC:
Occasions 50K -> geld rond pompen zonder rendement.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Groei Exploitatie Fotosystemen 50K - 10.1% - 3jaar - C risico
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
--> dit is hetzelfde bedrijf waarin ik in april'16 heb geinvesteerd via FNC (toen 80K ten behoeve van 'groei', 24mnd tegen 7%, B klasse). De beoogde groei heeft in 2016 in ieder geval nog niet plaats gevonden in termen van omzet...
Vreemd dat dit niet gemeld wordt, het bedrijf betaalt trouwens netjes op tijd.
Dat zou goed kunnen, stop dan jullie geld maar in andere projectenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:32 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Die nieuwe lening is dan ook om jouw oude af te betalen...
Mooi moment om wat winst af te romenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
En Twino ligt alweer op z'n gat met nieuwe leningen. Amper iets te krijgen en ondertussen staat m'n geld niks te doen.
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 17:33 schreef wouterde het volgende:
Stond deze hier al :
https://greencrowd.nl/project/evensnelladen-fase-ii
?
Tot nu toe loopt het perfectquote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef MrFlowers het volgende:
[..]
Nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaringen met deel I ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:Probleem is dat je aan een pandrecht op inventaris niet veel hebt. Als het verkeerd gaat heeft de fiscus recht op de opbrengst van de bodemzaken (inventaris) middels het bodemvoorrecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef obligataire het volgende:
Kruiger:Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, maar wie kan hem weerhouden om later die rekening-courant met de bank alsnog op te hogen, zonder dat de crowd daar weet van heeft?
Beter iets dan niets!quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Als het goed is morgen 1 betaling van default project QB.
Zie toch wel een heel groot deel nog terugkomen zo dat is wel prettig natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had dit bij Collin niet verwacht.
[ Bericht 1% gewijzigd door Appeltje58 op 28-03-2017 22:55:59 ]
Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi moment om wat winst af te romen
Er stonden net wat PG leningen voor 12% bij Twinoquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gratis geld, whoopa! Wat slecht van Collin.
[..]
Of om alles daar weg te halen. Schiet niet op zo.
Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, een essentieel verschil of er nog wel of geen bank bij betrokken is. In iedergeval keurig en correct opgelost door GvE!
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:48 schreef Appeltje58 het volgende:
Collin betaald lening aan geldnemer uit zonder dat ze rechtsgeldig getekend contract hebben.
Hier mijn mail naar Collin;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord Collin;Een ernstige blunder inderdaad. Laten we hopen dat het om een detail ging waarom er opnieuw moest worden getekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had dit bij Collin niet verwacht.
Mee eens dat die laatste optie nog beter zou zijn geweest. Je zou er een mailtje aan GvE aan kunnen wagen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 23:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hmmm, als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan dan was deze tweede pitch niet nodig geweest. Sterker nog, ze hadden die rekening-courant bank beter kunnen aflossen onder gelijktijdige verhoging van de GvE lening met 10K. Was ook nu nog een optie geweest trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |