Gisteren kon hij er volgens velen niks van. Gat van Rosberg naar Lewis was vorig jaar groter.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef beantherio het volgende:
Bottas heeft het toch ook wel goed gedaan hoor. Lastig om Rosberg te vervangen en er dan gelijk bij de eerste kwalificatie zo tussen te zitten: zelfs met een Mercedes. Ze gaan bij dat team nog veel plezier van hem hebben.
ik had toch liever een wat positievere verrassing van hem gehad al weet ik ook wel dat het er waarschijnlijk niet inzitquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef beantherio het volgende:
Bottas heeft het toch ook wel goed gedaan hoor. Lastig om Rosberg te vervangen en er dan gelijk bij de eerste kwalificatie zo tussen te zitten: zelfs met een Mercedes. Ze gaan bij dat team nog veel plezier van hem hebben.
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
hoe veel moet er aan de auto van Ricciardo gebeuren? Krijgt hij daar een grid penalty voor of gewoon P10?
en de achterophanging?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10
Volgens mij stond z'n rechter achterwiel in een vreemde hoek, zou zomaar kunnen dat dat ook een bakwissel gaat worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
hoe veel moet er aan de auto van Ricciardo gebeuren? Krijgt hij daar een grid penalty voor of gewoon P10?
Lewis is toch wel goed hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Bottas is de laatste 2 seizoenen in slaap gesust bij Williams. Kansen die hij had en kreeg op de baan werden door de grond geboord door falende tactiek en communicatie. Zeker Silverstone 2015 was pijnlijken heeft het vuur uit z'n talent gehaald. Nu bij Mercedes zal z'n zelfvertrouwen weer groeien en ik denk dat dat sneller zal gaan dan Hamilton zou willen.
ik hoop het met je al is het leuke nu wel dat een Ferrari ze splitstquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Bottas is de laatste 2 seizoenen in slaap gesust bij Williams. Kansen die hij had en kreeg op de baan werden door de grond geboord door falende tactiek en communicatie. Zeker Silverstone 2015 was pijnlijken heeft het vuur uit z'n talent gehaald. Nu bij Mercedes zal z'n zelfvertrouwen weer groeien en ik denk dat dat sneller zal gaan dan Hamilton zou willen.
In dat korte interviewtje net op Ziggo met RIC klonk het niet alsof hij zelf dacht dat er ook nog een gridpenalty aan zat te komen. Maar goed, dat zegt op zich nog niks.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10
Een versnellings bak moet een minimaal aantal races meegaan voordat deze penalty vrij gewisseld mag worden. Ik dacht 6 races voor de bak.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:51 schreef SnowOokami het volgende:
Waarom staan er eigenlijk grid penalties voor het vervangen van de versnellingsbak? Zie het nut niet helemaal om daar penalties voor te geven.
Daar stoor ik mij ook zo vaak aan. Voor hetzelfde geldt stuitert een tweede auto in de grind terwijl er dan nog maar 2 minuten op de klok staat, voor je het weet heb je dan helemaal geen tijd gezet.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Jane het volgende:
Netjes gedaan van Vettel. Hopen dat het morgen echt een gevecht wordt met Mercedes.
Max kwam op mij vooral erg solide over tijdens de hele kwalificatie. In control. Maar waarom toch altijd zo laat naar buiten? Niet goed voor mijn hart.
En het doel is volgens mij betrouwbaarheid en daarmee kostenbesparing. Rijke teams zouden anders elke race een nieuwe bak in de auto leggen, terwijl armere teams dat niet kunnen betalen. De vraag is wel of het in de praktijk echt iets uitmaakt voor de kosten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een versnellings bak moet een minimaal aantal races meegaan voordat deze penalty vrij gewisseld mag worden. Ik dacht 6 races voor de bak.
Als je laat gaat weet je beter in hoeverre je moet reageren op anderen - en vervolgens kan de ander niet meer op jou reageren. Bovendien is het idee dat de baan steeds sneller wordt naarmate er meer op gereden is, dus ook daarom wil je laat gaan.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar stoor ik mij ook zo vaak aan. Voor hetzelfde geldt stuitert een tweede auto in de grind terwijl er dan nog maar 2 minuten op de klok staat, voor je het weet heb je dan helemaal geen tijd gezet.
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden... overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zoquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En het doel is volgens mij betrouwbaarheid en daarmee kostenbesparing. Rijke teams zouden anders elke race een nieuwe bak in de auto leggen, terwijl armere teams dat niet kunnen betalen. De vraag is wel of het in de praktijk echt iets uitmaakt voor de kosten.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zo
Met 2 auto's al 40 keer he.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden... overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zo
deze lijsten we inquote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:24 schreef Mani89 het volgende:
Slecht van Max Verstappen. Hij moet echt beter kwalificeren als hij dit jaar wereldkampioen wil worden.
Als je weet dat je de bak toch elke race gaat vervangen kun je hem ook veel lichter maken, Omdat hij toch maar 1 race mee hoeft. En dus zullen de rijke teams veel geld in de ontwikkeling daarvan gaan stoppen terwijl auto 7 t/m 20 dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden...
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:24 schreef Mani89 het volgende:
Slecht van Max Verstappen. Hij moet echt beter kwalificeren als hij dit jaar wereldkampioen wil worden.
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes.
Precies, je kunt goed zien dat Hamilton een stuk dieper op het pedaal trapt. Zijn auto trekt sneller op en gaat sneller op het rechte stuk!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max moet gewoon meer gas geven dan komt alles goed
Er staat een motorupgrade voor Barcelona gepland.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.
2016 all over againquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Ja leuk, maar al die hype voor dit seizoen dat Max wel even wereldkampioen zou worden kan nu wel gelijk de prullenbak in.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max moet gewoon meer gas geven dan komt alles goed
Ok dat is wel goed nieuws dan.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat een motorupgrade voor Barcelona gepland.
Ik zou bodemplaat laten verwijderen zodat Max zijn pedaal dieper kan trappen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:25 schreef XL het volgende:
[..]
Precies, je kunt goed zien dat Hamilton een stuk dieper op het pedaal trapt. Zijn auto trekt sneller op en gaat sneller op het rechte stuk!
quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou bodemplaat laten verwijderen zodat Max zijn pedaal dieper kan trappen.
Profit
Bijna iedereen hoorde ik hier zeggen aan het eind van het vorig seizoen dat de Redbull de andere dit seizoen zou inhalen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar al die hype voor dit seizoen dat Max wel even wereldkampioen zou worden kan nu wel gelijk de prullenbak in.
Dit inderdaad, nergens hebben ze bij RB gezegd dat ze wel even kampioen zouden gaan worden. Ze waren altijd terughoudend. Het zijn vooral de Nederlanders zelf en de vele nieuwe fans die er te makkelijk over denken.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpen
Mwah, het was anders Helmut Marko zelf die bij Pauw aanschoof om te vertellen dat de nieuwe auto wel even zou gaan meedingen om het kampioenschap.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpen
Helmut zat bij Jinek. Wel bij de feiten blijven hč?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, het was anders Helmut Marko zelf die bij Pauw aanschoof om te vertellen dat de nieuwe auto wel even zou gaan meedingen om het kampioenschap.
Je moet niet lezen wat ik schrijf, maar wat ik bedoelquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helmut zat bij Jinek. Wel bij de feiten blijven hč?
Laat me weten hoe het afloopt!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:54 schreef Beach het volgende:
Uitgeslapen, naar de sportschool geweest, de Q van de private tracker gedownload en nu kijken.
Mensen hebben zich in hun hoofd gehaald dat Verstappen de uitdager van Hamilton ging worden en dat was ten eerste nergens op gebaseerd, en ten tweede wil het er maar niet uit.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes.
Ik hoop dat de Q bij jou wel droog blijftquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:54 schreef Beach het volgende:
Uitgeslapen, naar de sportschool geweest, de Q van de private tracker gedownload en nu kijken.
Wat praat jij onzin zegquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Bijna iedereen hoorde ik hier zeggen aan het eind van het vorig seizoen dat de Redbull de andere dit seizoen zou inhalen.
Toen riep ik hier al dat Merceds ook niet stil zou blijven staan.
Mercedes heeft een voorsprong op de rest die moeilijk in te halen zal zijn. IK denk dat de Redbull op dit moment op het zelfde nivo zit als Mercedes vorig seizoen.
Mercedes heeft zelf het niveau van zijn auto weer verbeterd zodat het weer een slagje voorblijft. Dat zal de komende jaren zo blijven. Maar het is natuurlijk altijd de bestuurder die uiteindelijk bepaalt of er alles uit een auto gehaald gaat worden.
Max is niet kansloos om uiteindelijk bij de top 3 te eindigen. Wat mij betreft is hij na Hamilton de 2e beste rijder.
Of je zegt: verstappen is ongeveer on par met de man die Vettel het snot uit de ogen reedquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen hebben zich in hun hoofd gehaald dat Verstappen de uitdager van Hamilton ging worden en dat was ten eerste nergens op gebaseerd, en ten tweede wil het er maar niet uit.
Vettel kon wel 4 keer wereldkampioen worden in een RBR, maar een titel is doorgaans een traject waarbij de auto en de rijder samen heel goed moeten worden als je geen Mercedes hebt. Verstappen is helemaal zover nog niet, een ruwe diamant. Hij is nog niet stelselmatig sneller dan zijn teamgenoot, het rijden van dat ene snelle kwalificatierondje wanneer het moet heeft hij nog niet onder de knie, en die volwassenheid van hem zit hem vooral in de interviews en ook dat niet altijd.
We mogen blij zijn als hij zich dit seizoen weet te ontwikkelen tot kopman door Ricciardo structureel te snel af te zijn, wanneer hij belangrijk is bij het doorontwikkelen van de auto en wanneer hij consistent de punten er uit sleept die erin zitten. Het is een bijzonder talent maar ook weer niet zo bijzonder dat hij alleen op rauwe snelheid mee kan doen voor de titel. Hij heeft nog aardig wat te leren.
En dat je dan door de nieuwe auto's niet kan inhalen en ferrari door foute strategie de race verspeeltquote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:11 schreef Jane het volgende:
Vettel was vorig jaar vaak erg goed weg bij de start. Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij Hamilton gelijk inhaalt?
In een Renault wordt Lewis ook gewoon 12e. Het is wat mij betreft vooral de Mercedes die gewoon weer heel goed is. Stop je Bottas in een Mercedes, wordt ie dus ook tweede, terwijl hij vorig jaar gewoon 8e-11e eindigde, zoals zijn auto voor hem bepaalde. Poppetjes zijn redelijk inwisselbaar. Al scheelt het natuurlijk wel 1 of 2 plaatsen, wat belangrijk is om kampioen te worden.quote:
Toen Hamilton naar Mercedes ging was dat volgens velen een keuze voor het geld, Mercedes was destijds redelijk kansloos voor de titel. Het is moeilijk te voorspellen wanneer, maar de regeerperiode van Mercedes zal ooit stoppen, zou wel ironisch zijn als Max juist dan instapt.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes.
Of nog beter: hoe groot is de kans dat ze elkaar eraf rijdenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:11 schreef Jane het volgende:
Vettel was vorig jaar vaak erg goed weg bij de start. Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij Hamilton gelijk inhaalt?
Natuurlijk is het materiaal bepalend voor de bandbreedte waarin een coureur kan presteren, maar de coureur is verantwoordelijk voor het optimale presteren binnen de bandbreedte die het materiaal hem geeft. Dat is voor Mercedes niet het verschil tussen structureel eerste of structureel tiende worden, maar het verschil tussen structureel eerste en structureel tweede / derde worden. Dat is dan ook waar je als coureur op wordt beoordeeld.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In een Renault wordt Lewis ook gewoon 12e. Het is wat mij betreft vooral de Mercedes die gewoon weer heel goed is. Stop je Bottas in een Mercedes, wordt ie dus ook tweede, terwijl hij vorig jaar gewoon 8e-11e eindigde, zoals zijn auto voor hem bepaalde. Poppetjes zijn redelijk inwisselbaar. Al scheelt het natuurlijk wel 1 of 2 plaatsen, wat belangrijk is om kampioen te worden.
Wat is dat een kut regel als het waar is. Teams die niet genoeg plaatsen kunnen inleveren zijn meestal de kleine teams, straf ze even nog harder ...quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:24 schreef Twieki het volgende:
Vijf plekken gridstraf voor Stroll wegens wisselen versnellingsbak.Hij was 19e gekwalificeerd, dus start 20e.
Was er dit jaar niet een nieuwe regel dat plaatsen die niet ingeleverd konden worden meegenomen worden naar de volgende race? Dus dat Stroll in Shanghai ook nog vier plaatsen naar achteren gezet wordt?
Iemand die 't kan verduidelijken.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat is dat een kut regel als het waar is. Teams die niet genoeg plaatsen kunnen inleveren zijn meestal de kleine teams, straf ze even nog harder ...
Nee. Alleen de penalty voor een extra onderdeel moet de volgende race ingelost worden. Dus twee motorwissels (na de vierde) in een weekend betekent twee races achter elkaar een penalty.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:24 schreef Twieki het volgende:
Vijf plekken gridstraf voor Stroll wegens wisselen versnellingsbak.Hij was 19e gekwalificeerd, dus start 20e.
Was er dit jaar niet een nieuwe regel dat plaatsen die niet ingeleverd konden worden meegenomen worden naar de volgende race? Dus dat Stroll in Shanghai ook nog vier plaatsen naar achteren gezet wordt?
Iemand die 't kan verduidelijken.![]()
Ah okquote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Alleen de penalty voor een extra onderdeel moet de volgende race ingelost worden. Dus twee motorwissels (na de vierde) in een weekend betekent twee races achter elkaar een penalty.
Dus je kan niet meer 1 race opofferen met 2 a 3 motorwissels zodat je weer 3 goede motoren hebt? Je wordt dan afgerekend in dat weekend en in de volgende 2 weekenden?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Alleen de penalty voor een extra onderdeel moet de volgende race ingelost worden. Dus twee motorwissels (na de vierde) in een weekend betekent twee races achter elkaar een penalty.
Zeer groot.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:11 schreef Jane het volgende:
Vettel was vorig jaar vaak erg goed weg bij de start. Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij Hamilton gelijk inhaalt?
Vorig jaar lag Vettel ook eerste na bocht 1. Hamilton kwam toen slecht weg. P6 of zo. Zelfs Max zat er voor.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:11 schreef Jane het volgende:
Vettel was vorig jaar vaak erg goed weg bij de start. Hoe groot schatten jullie de kans in dat hij Hamilton gelijk inhaalt?
Die rijdt voor het eerst in die Mercedes op 100% tegen een zeer ervaren teamgenoot. Er is een reden dat Williams Massa wilde houden.quote:
Dit. Bottas doet het prima!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die rijdt voor het eerst in die Mercedes op 100% tegen een zeer ervaren teamgenoot. Er is een reden dat Williams Massa wilde houden.
En de coureur is essentieel in zijn rol bij het doorontwikkelen van de auto. Dat wordt ook nog wel eens onderschat.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het materiaal bepalend voor de bandbreedte waarin een coureur kan presteren, maar de coureur is verantwoordelijk voor het optimale presteren binnen de bandbreedte die het materiaal hem geeft. Dat is voor Mercedes niet het verschil tussen structureel eerste of structureel tiende worden, maar het verschil tussen structureel eerste en structureel tweede / derde worden. Dat is dan ook waar je als coureur op wordt beoordeeld.
Ik denk dat Bottas mentaal sterker is dan Rosberg.En ook wel een betere coureur.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:54 schreef Meike26 het volgende:
Bottas gaat echt nog wel loskomen.. Ik gok na zo'n 4/5 races. vanaf Barcelona of Monaco dan (ken kalender niet uit hoofd).. Hamilton gaat het gedurende het jaar echt wel lastig met hem krijgen. Zeer relaxed mannetje en naar mijn gevoel veel meer coureur dan moiboy Rosberg.
Ja dat denk ik dus ook.. veel meer down to earth, net als Riciardo of Verstappen, laat zich niet het kaas van het brood eten. Rosberg af en toe echt Pietje Paniek met "Waar zit hij? Welke banden heeft ie? Redt ik het zo wel? Zit m'n haar nog goed?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik denk dat Bottas mentaal sterker is dan Rosberg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |