Kwam ook door de manier van kwalificeren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:20 schreef JJH het volgende:
Ik keek net ff.
Ricciardo kwalificeerde zich vorig jaar als 8ste. Kvyat 18de.....
Ik hoop voor Haas dat het dit jaar niet weer gaan achter lopen in de ontwikkelingquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maakt het toch niet minder? Tenminste niet naar mijn mening, al was Haas vorig jaar in het begin ook goed maar lieten ze het in de ontwikkeling afweten
We willen toch geen achterstand hebben op Ferrari en Mercedes, waarom nou altijd genoegen nemen met minder. RBR gaat nu voor het kampioenschap en voor niets minder.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:19 schreef Kyran het volgende:
Vorig jaar had Max 1.7sec op Hamilton .... en 1.2sec op Vettel ... Dit bedoel ik dus met zeiken zonder te weten waar je het over hebt.
Verstappen reed toen in een Torro Rossoquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:20 schreef NieuwsgierigvrAagje het volgende:
Vettel is 2,2 seconden sneller dan vorig seizoen. Verstappen is 2,0 seconden sneller dan vorig jaar. Hamilton is slechts 1,6 seconden sneller dan vorig jaar.
Het lijkt erop dat Ferrari en Red Bull iets dichter bij Mercedes zijn gekomen.
Oh. Dat wijzigde ook na een aantal races ja.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kwam ook door de manier van kwalificeren.
Denk dat hij liever even 'per ongeluk' tegen de voet van Hamilton schopt in het vierkantje..quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:18 schreef DutchTrain het volgende:
Vettel loopt rond alsof hij op de grote occasionshow is. Nu alleen nog even tegen de bandjes schoppen...
Ja en beide Toro's waren sneller dan de Bulls toenquote:
Ferrari heeft zich wel goed verbeterd al is het gat nog best wel groot, het is dat Bottas het potentieel nog niet helemaal benutquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:17 schreef M.Melandri het volgende:
Mooi dat het close is tussen Ferrari en Mercedes. Gat met het middenveld is wel schrikbarend groot.
Zit wel een randje aan, als je zowat de auto kopieert van het hoofdteam. Toevallig liet Ferrari het qua ontwikkeling ook afweten vorig jaarquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maakt het toch niet minder? Tenminste niet naar mijn mening, al was Haas vorig jaar in het begin ook goed maar lieten ze het in de ontwikkeling afweten
Zou mooie tv opleverenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat hij liever even 'per ongeluk' tegen de voet van Hamilton schopt in het vierkantje..![]()
Hebben ze gelijk een boxring mee als het escaleerd
Ah dus omdat het vorig seizoen NOG kutter was, valt het nu wel mee?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:19 schreef Kyran het volgende:
Vorig jaar had Max 1.7sec op Hamilton .... en 1.2sec op Vettel ... Dit bedoel ik dus met zeiken zonder te weten waar je het over hebt.
Kwam vooral door de manier van kwalificeren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja en beide Toro's waren sneller dan de Bulls toen
Ricciardo was nog een tiende langzamer dan Max, dus gat was zelfs nog groter tussen RB en Ferrari/Mercedes.
De TR kunnen niet ontwikkelen de RB wel zoals we gezien hebben. Ja ze zijn te langzaam, ja het gaat een paar races duren voordat ze erbij zijn, maar seizoen afschrijven is echt belachelijk.
Daarnaast lijkt het er dit jaar op dat de Ferrari's mee gaan komen met de Mercedes, dus punten van elkaar afpakken en dat werk in voordeel van RB.
Als dit gat zo blijft tot Europa kan je het kampioenschap wel vergeten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
We willen toch geen achterstand hebben op Ferrari en Mercedes, waarom nou altijd genoegen nemen met minder. RBR gaat nu voor het kampioenschap en voor niets minder.
Nee, beste wat red bull dit seizoen kan lijkt aanhaken op pak hem beet een halve seconde. En misschien een keer profiteren bij problemen bij ferrari/merc.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah dus omdat het vorig seizoen NOG kutter was, valt het nu wel mee?
ik begrijp je ook welquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zit wel een randje aan, als je zowat de auto kopieert van het hoofdteam. Toevallig liet Ferrari het qua ontwikkeling ook afweten vorig jaar
Eerst zien, dan geloven Tot nu toe horen we alleen nog maar gouden bergen. Maar voorlopig is het Hamilton die als enige echt lacht.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:23 schreef beantherio het volgende:
1.297 seconden is niet wat je wilt maar ook geen ramp. RBR moet gewoon aan de bak, maar dat wisten we voor dit weekend ook. Er zit echt wel meer in deze auto dan we nu zien, en dat gaan ze er echt we uit halen.
Vettel, sowieso.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:25 schreef Stien_Struis het volgende:
Een Ferrari en Mercedes die in de 1e bocht crashen.
Dus 2 teams die strijden om de overwinning is beter dan 1 team? Je loopt de eerste races op 2 teams achterstand op. Wereldkampioen word je sowieso niet dit jaar. En waar je vorig seizoen 2e werd in het constructeurskampioenschap, mag je nu voorlopig alleen hopen op plek 2.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja en beide Toro's waren sneller dan de Bulls toen
Ricciardo was nog een tiende langzamer dan Max, dus gat was zelfs nog groter tussen RB en Ferrari/Mercedes.
De TR kunnen niet ontwikkelen de RB wel zoals we gezien hebben. Ja ze zijn te langzaam, ja het gaat een paar races duren voordat ze erbij zijn, maar seizoen afschrijven is echt belachelijk.
Daarnaast lijkt het er dit jaar op dat de Ferrari's mee gaan komen met de Mercedes, dus punten van elkaar afpakken en dat werk in voordeel van RB.
5 setjes us gebruik, waarschijnlijk 1 stopper. verplicht starten op de snelste q2 set.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:23 schreef alpeko het volgende:
Redelijke Q van Max gezien het weinige aantal rondjes in practice. Meer zat er niet in. Werk aan de winkel voor RB. De extra run in Q2 vond ik zonde van de banden. Hoeveel setjes ultra's heeft ie nog?
Hopelijk kan de RB in racepace de Ferrari volgen. Anders kan het een eenzame race worden.
Het zou me niet eens verbazen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Max komt gewoon op het podium morgen.
Kunnen ze al vergeten. Cheaten met de vering is afgelopen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als dit gat zo blijft tot Europa kan je het kampioenschap wel vergeten.
Nee, door manier van kwalificeren kan je het niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:25 schreef Yaku het volgende:
Nogmaals. Ricci was vorig jaar 8e met de RB, 1.7 seconden achter MB. We zijn pas net begonnen dus er is zeker hoop dat RB dichter bij kan komen (zie vorig jaar...).
Met de top voor je en de minder bedeelden achter je sta je waar je moet staan, maar echt goed is het niet. Verstappen heeft het minimum gehaald en dat is het eigenlijk dan ook wel. .quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:23 schreef alpeko het volgende:
Redelijke Q van Max gezien het weinige aantal rondjes in practice. Meer zat er niet in. Werk aan de winkel voor RB. De extra run in Q2 vond ik zonde van de banden. Hoeveel setjes ultra's heeft ie nog?
Hopelijk kan de RB in racepace de Ferrari volgen. Anders kan het een eenzame race worden.
Het is gewoon niet veel anders als vorig jaar tijdens de kwalificaties.quote:
Dat zeg ik toch ook?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Met de top voor je en de minder bedeelden achter je sta je waar je moet staan, maar echt goed is het niet. Verstappen heeft het minimum gehaald en dat is het eigenlijk dan ook wel. .
op f1.com kan je wel veel terug vindenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:29 schreef klaasweetalles het volgende:
is er ergens een lijst van alle kwalificaties vorig seizoen en het daadwerkelijke eindresultaat?
Weet je niet, het token systeem is overboord gegooid en er kunnen eindelijk weer eens innovatieve ideëen halverwege het seizoen gebracht worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het hele concept om net door de mazen van de wet te glippen is nu al mislukt.
zie topicstart, vergeet zomertijd nietquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef klaasweetalles het volgende:
dus morgen start de race om 7 uur ?
jij weet het!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef klaasweetalles het volgende:
dus morgen start de race om 7 uur ?
wtf moet ik daar ook al rekening mee gaan houdenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef Hanschje het volgende:
[..]
zie topicstart, vergeet zomertijd niet
Gisteren kon hij er volgens velen niks van. Gat van Rosberg naar Lewis was vorig jaar groter.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef beantherio het volgende:
Bottas heeft het toch ook wel goed gedaan hoor. Lastig om Rosberg te vervangen en er dan gelijk bij de eerste kwalificatie zo tussen te zitten: zelfs met een Mercedes. Ze gaan bij dat team nog veel plezier van hem hebben.
ik had toch liever een wat positievere verrassing van hem gehad al weet ik ook wel dat het er waarschijnlijk niet inzitquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:32 schreef beantherio het volgende:
Bottas heeft het toch ook wel goed gedaan hoor. Lastig om Rosberg te vervangen en er dan gelijk bij de eerste kwalificatie zo tussen te zitten: zelfs met een Mercedes. Ze gaan bij dat team nog veel plezier van hem hebben.
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
hoe veel moet er aan de auto van Ricciardo gebeuren? Krijgt hij daar een grid penalty voor of gewoon P10?
en de achterophanging?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10
Volgens mij stond z'n rechter achterwiel in een vreemde hoek, zou zomaar kunnen dat dat ook een bakwissel gaat worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
hoe veel moet er aan de auto van Ricciardo gebeuren? Krijgt hij daar een grid penalty voor of gewoon P10?
Lewis is toch wel goed hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Bottas is de laatste 2 seizoenen in slaap gesust bij Williams. Kansen die hij had en kreeg op de baan werden door de grond geboord door falende tactiek en communicatie. Zeker Silverstone 2015 was pijnlijken heeft het vuur uit z'n talent gehaald. Nu bij Mercedes zal z'n zelfvertrouwen weer groeien en ik denk dat dat sneller zal gaan dan Hamilton zou willen.
ik hoop het met je al is het leuke nu wel dat een Ferrari ze splitstquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Bottas is de laatste 2 seizoenen in slaap gesust bij Williams. Kansen die hij had en kreeg op de baan werden door de grond geboord door falende tactiek en communicatie. Zeker Silverstone 2015 was pijnlijken heeft het vuur uit z'n talent gehaald. Nu bij Mercedes zal z'n zelfvertrouwen weer groeien en ik denk dat dat sneller zal gaan dan Hamilton zou willen.
In dat korte interviewtje net op Ziggo met RIC klonk het niet alsof hij zelf dacht dat er ook nog een gridpenalty aan zat te komen. Maar goed, dat zegt op zich nog niks.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt er vanaf, als de versnellingsbak vervangen moet worden bijvoorbeeld wel, zo niet dan p10
Een versnellings bak moet een minimaal aantal races meegaan voordat deze penalty vrij gewisseld mag worden. Ik dacht 6 races voor de bak.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:51 schreef SnowOokami het volgende:
Waarom staan er eigenlijk grid penalties voor het vervangen van de versnellingsbak? Zie het nut niet helemaal om daar penalties voor te geven.
Daar stoor ik mij ook zo vaak aan. Voor hetzelfde geldt stuitert een tweede auto in de grind terwijl er dan nog maar 2 minuten op de klok staat, voor je het weet heb je dan helemaal geen tijd gezet.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:49 schreef Jane het volgende:
Netjes gedaan van Vettel. Hopen dat het morgen echt een gevecht wordt met Mercedes.
Max kwam op mij vooral erg solide over tijdens de hele kwalificatie. In control. Maar waarom toch altijd zo laat naar buiten? Niet goed voor mijn hart.
En het doel is volgens mij betrouwbaarheid en daarmee kostenbesparing. Rijke teams zouden anders elke race een nieuwe bak in de auto leggen, terwijl armere teams dat niet kunnen betalen. De vraag is wel of het in de praktijk echt iets uitmaakt voor de kosten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een versnellings bak moet een minimaal aantal races meegaan voordat deze penalty vrij gewisseld mag worden. Ik dacht 6 races voor de bak.
Als je laat gaat weet je beter in hoeverre je moet reageren op anderen - en vervolgens kan de ander niet meer op jou reageren. Bovendien is het idee dat de baan steeds sneller wordt naarmate er meer op gereden is, dus ook daarom wil je laat gaan.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar stoor ik mij ook zo vaak aan. Voor hetzelfde geldt stuitert een tweede auto in de grind terwijl er dan nog maar 2 minuten op de klok staat, voor je het weet heb je dan helemaal geen tijd gezet.
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden... overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zoquote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En het doel is volgens mij betrouwbaarheid en daarmee kostenbesparing. Rijke teams zouden anders elke race een nieuwe bak in de auto leggen, terwijl armere teams dat niet kunnen betalen. De vraag is wel of het in de praktijk echt iets uitmaakt voor de kosten.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zo
Met 2 auto's al 40 keer he.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden... overigens zijn de meeste bak wissels te wijten aan crashes denk ik zo
deze lijsten we inquote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:24 schreef Mani89 het volgende:
Slecht van Max Verstappen. Hij moet echt beter kwalificeren als hij dit jaar wereldkampioen wil worden.
Als je weet dat je de bak toch elke race gaat vervangen kun je hem ook veel lichter maken, Omdat hij toch maar 1 race mee hoeft. En dus zullen de rijke teams veel geld in de ontwikkeling daarvan gaan stoppen terwijl auto 7 t/m 20 dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:59 schreef SnowOokami het volgende:
Dat was idd mijn vraag, maar vraag me af of het idd zo hard in de kosten gaat lopen als deze 20x vervangen moet worden...
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:24 schreef Mani89 het volgende:
Slecht van Max Verstappen. Hij moet echt beter kwalificeren als hij dit jaar wereldkampioen wil worden.
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes.
Precies, je kunt goed zien dat Hamilton een stuk dieper op het pedaal trapt. Zijn auto trekt sneller op en gaat sneller op het rechte stuk!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max moet gewoon meer gas geven dan komt alles goed
Er staat een motorupgrade voor Barcelona gepland.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.
2016 all over againquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Ja leuk, maar al die hype voor dit seizoen dat Max wel even wereldkampioen zou worden kan nu wel gelijk de prullenbak in.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max moet gewoon meer gas geven dan komt alles goed
Ok dat is wel goed nieuws dan.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat een motorupgrade voor Barcelona gepland.
Ik zou bodemplaat laten verwijderen zodat Max zijn pedaal dieper kan trappen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:25 schreef XL het volgende:
[..]
Precies, je kunt goed zien dat Hamilton een stuk dieper op het pedaal trapt. Zijn auto trekt sneller op en gaat sneller op het rechte stuk!
quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou bodemplaat laten verwijderen zodat Max zijn pedaal dieper kan trappen.
Profit
Bijna iedereen hoorde ik hier zeggen aan het eind van het vorig seizoen dat de Redbull de andere dit seizoen zou inhalen.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Red Bull moet gewoon de motor sneller maken anders heeft het op deze manier geen zin.
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpenquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar al die hype voor dit seizoen dat Max wel even wereldkampioen zou worden kan nu wel gelijk de prullenbak in.
Dit inderdaad, nergens hebben ze bij RB gezegd dat ze wel even kampioen zouden gaan worden. Ze waren altijd terughoudend. Het zijn vooral de Nederlanders zelf en de vele nieuwe fans die er te makkelijk over denken.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpen
Mwah, het was anders Helmut Marko zelf die bij Pauw aanschoof om te vertellen dat de nieuwe auto wel even zou gaan meedingen om het kampioenschap.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die hype hebben max en Red Bull niet de wereld in geholpen
Helmut zat bij Jinek. Wel bij de feiten blijven hè?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, het was anders Helmut Marko zelf die bij Pauw aanschoof om te vertellen dat de nieuwe auto wel even zou gaan meedingen om het kampioenschap.
Je moet niet lezen wat ik schrijf, maar wat ik bedoelquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helmut zat bij Jinek. Wel bij de feiten blijven hè?
Laat me weten hoe het afloopt!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:54 schreef Beach het volgende:
Uitgeslapen, naar de sportschool geweest, de Q van de private tracker gedownload en nu kijken.
Mensen hebben zich in hun hoofd gehaald dat Verstappen de uitdager van Hamilton ging worden en dat was ten eerste nergens op gebaseerd, en ten tweede wil het er maar niet uit.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iiedere Idioot weet al dat Hamilton wereldkampioen gaat worden, of er moet iets heel geks gaan gebeuren.
Als Max ooit wereldkampioen wil worden moet hij naar Ferrari of Mercedes.
Ik hoop dat de Q bij jou wel droog blijftquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:54 schreef Beach het volgende:
Uitgeslapen, naar de sportschool geweest, de Q van de private tracker gedownload en nu kijken.
Wat praat jij onzin zegquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Bijna iedereen hoorde ik hier zeggen aan het eind van het vorig seizoen dat de Redbull de andere dit seizoen zou inhalen.
Toen riep ik hier al dat Merceds ook niet stil zou blijven staan.
Mercedes heeft een voorsprong op de rest die moeilijk in te halen zal zijn. IK denk dat de Redbull op dit moment op het zelfde nivo zit als Mercedes vorig seizoen.
Mercedes heeft zelf het niveau van zijn auto weer verbeterd zodat het weer een slagje voorblijft. Dat zal de komende jaren zo blijven. Maar het is natuurlijk altijd de bestuurder die uiteindelijk bepaalt of er alles uit een auto gehaald gaat worden.
Max is niet kansloos om uiteindelijk bij de top 3 te eindigen. Wat mij betreft is hij na Hamilton de 2e beste rijder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |