Heb je ook een recept?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:53 schreef Vanyel het volgende:
L_S/ Lot, aardappels met polenta was het. Van mini eigenlijk.
Ja. Dat vind ik echt onwijs smerig. Keer per ongeluk gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige die als ergens slagroom in moet altijd eerst een klein slokje uit t pak neemt?
Ja. Ik doe dat wel met kokosmelk. Ik hoop altijd op klontjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige die als ergens slagroom in moet altijd eerst een klein slokje uit t pak neemt?
echt? ik heb meestal blikken en dan schud ik eerst heel hard....quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Ik doe dat wel met kokosmelk. Ik hoop altijd op klontjes.
Heerlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:13 schreef liedetector het volgende:
[..]
echt? ik heb meestal blikken en dan schud ik eerst heel hard....
niks mis met kokos...maar brokjes klinkt mehquote:
Kook aardappels (bij voorkeur kruimig) minuut of 10. Ondertussen oven voorverwarmen op 220, met schaal erin met dun laagje olie erin.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:06 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Heb je ook een recept?
En ja. Lijkt me ook vies.
Is er een verschil tussen (grof) maismeel en polenta?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kook aardappels (bij voorkeur kruimig) minuut of 10. Ondertussen oven voorverwarmen op 220, met schaal erin met dun laagje olie erin.
Aardappels afgieten, polenta (met wat zout) erbij (genoeg voor een lichte coating), deksel erop en heel hard schudden. Aardappels in ovenschaal, schudden zodat olie rondom, crispy laten worden.
Ik gebruik griesmeel ervoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef Lot_1 het volgende:
Is er een verschil tussen (grof) maismeel en polenta?
volgens mij gaat het vooral om het laagje en dat het spul niet TE fijn moet zijn en werkt het dan welquote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ja!quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik gebruik het eerste.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Vies kind!quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Ik doe dat wel met kokosmelk. Ik hoop altijd op klontjes.
Nee, ongeslagen slagroom (zeker de vettere britse varianten) zijn ook ongeslagen erg lekker.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:02 schreef Vanyel het volgende:
die gaan feesten in het verre oost'n?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar vanavond. Werken op hiphop feestjes met mensen uit de bijlmer.
Oja, dat vond ik ook altijd zo goor in Engeland, zo'n klodder ongezoete room bij een stuk (appel)taart. Klap in je bek. Bah.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ongeslagen slagroom (zeker de vettere britse varianten) zijn ook ongeslagen erg lekker.
zwitserland idem btwquote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oja, dat vond ik ook altijd zo goor in Engeland, zo'n klodder ongezoete room bij een stuk (appel)taart. Klap in je bek. Bah.
ja die auto heeft er 100.000 keer niet gereden waardoor je het altijd deed natuurlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr room drinken en klontjes en sliertjes ieuwww.
Veilig thuis aangekomen. Ben heel vroeg gaan remmen de heuvel af en dat ging helemaal goed (dat er geen auto reed hielp ook natuurlijk )
NF?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Scandal is een veel te verslavende serie.
Leer jezelf aan op de motor te remmen, is beter en veiliger.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr room drinken en klontjes en sliertjes ieuwww.
Veilig thuis aangekomen. Ben heel vroeg gaan remmen de heuvel af en dat ging helemaal goed (dat er geen auto reed hielp ook natuurlijk )
ja das op de fiets echt een prima optie.....quote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leer jezelf aan op de motor te remmen, is beter en veiliger.
Op een fiets?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leer jezelf aan op de motor te remmen, is beter en veiliger.
polenta is een gerecht, maisgriesmeel het ingrediënt ervoorquote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Heeeeeerlijk! Wel paar keer gebeld en straks even wat dingen op/aanzetten. Maar voel me rijk met zo'n extra dagje ipv gestresst door alle kleine dingetjes die ik dit weekend nog moet aanzetten/doen. Het lekkerste gevoel vind ik dat het weekend officieel nog moet beginnen. Ik heb nog een heeeeeeel weekend.quote:
Ah, fiets, goed, dat had ik niet meegekregenquote:
Zondag gaat de zon weg he?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 18:21 schreef Myraela het volgende:
De hele week m'n pompoensoep zitten uitstellen, maar hij is juist keilekker.![]()
Nu lijstjes aan het maken voor het eten dit weekend. Morgen een avondje tapas en zondag een middagje picknicken.
Hier in Duitsland is de schlagsahne ook zonder suiker.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oja, dat vond ik ook altijd zo goor in Engeland, zo'n klodder ongezoete room bij een stuk (appel)taart. Klap in je bek. Bah.
Het is even wennen maar inmiddels vind ik het lekkerquote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in Duitsland is de schlagsahne ook zonder suiker.
Dat heeft dan ook absoluut mijn voorkeur!quote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:32 schreef z80 het volgende:
Ik zou zeggen dat dat alleen maar aantoont dat hij nog vaak moet oefenenquote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:17 schreef minilot het volgende:
Sindsdien, als ik ook maar de suggestie doe dat hij me zou kunnen helpen met een kookhandeling laat -ie me zijn vinger zien met een blik van 'weet je nog wat daar de vorige keer van kwam?!'
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:23 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat dat alleen maar aantoont dat hij nog vaak moet oefenen
Joe werkt dat dan met vervoer? Ik lees altijd dat het best een aardige administratie is.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Zo, even contact gehad met m'n Nederlandse slager en eea uitgezocht. Als het goed is stelt het (levend) exporteren van een koe niets voor. De laatste maanden van Bullie (r) zijn aangebroken. Brutus belandt waarschijnlijk als kalfsvlees op het bord.
[ afbeelding ]
Morgen rodeo, dan gaan er wat vaarsen weg.
Dan laat je toch gewoon je eigen littekens zien?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:17 schreef minilot het volgende:
Sindsdien, als ik ook maar de suggestie doe dat hij me zou kunnen helpen met een kookhandeling laat -ie me zijn vinger zien met een blik van 'weet je nog wat daar de vorige keer van kwam?!'
Ik heb er maar twee!quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dan laat je toch gewoon je eigen littekens zien?![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is regionaal verschillendquote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat knapquote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb er maar twee!Eentje van solderen op school toen ik groep zeven zat en eentje van toen er een draagbare radio (met een scherp onderrandje) op mijn arm viel toen we jaren geleden een keer stevig aan de xtc waren.
Oh, en of met een textielschaar diep in mijn vinger knippen blijvend te zien is moet nog blijken. Niks kookgerelateerds dus. Ik snij en verbrand mezelf voortdurend in de keuken, maar tot nu toe geen zichtbare wapenfeiten
Als het goed is, aanvragen van rundveepaspoort afmelden in Duitsland voor export en de slager in NL meldt hem weer aan en slacht hem.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Joe werkt dat dan met vervoer? Ik lees altijd dat het best een aardige administratie is.
Ah, Brutus woont in Duitsland.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als het goed is, aanvragen van rundveepaspoort afmelden in Duitsland voor export en de slager in NL meldt hem weer aan en slacht hem.
Bloedproeven Bloedmonsters (zat met Blutproben in m'n kop) zijn in Dld sowieso elk jaar verplicht.
Zit ondertussen even te neuzen hoe lang je rundvlees moet laten afhangen. Denk dat ik de achtervoet een week of vier laat afhangen. Voor de voorvoet volstaat twee las ik. Twijfel of ik dat laat afhangen of vacuüm. Voor stoofvlees en gehakt maakt dat weinig verschil schijnt.
Vorige keer kreeg m'n oom nog geen ¤2,50 de kg voor zo'n "scharrelrund" (via de veehandelaar) maar hij had geen zin in geregel, dus dat mag ik doen
Jup en ik wil ze in NL laten slachten.quote:
Woah! Waarvan dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat knap![]()
Ik heb alleen al 25 littekens op mijn handen.
Poeh, van van alles. De grootste is van een diepe schaafwond toen ik te dicht langs een ongeschaafde schutting fietste als kleine LS. Verder haal ik regelmatig mijn knokkels open. Schrammetje hier, sneetje daar. Ongelukjes met een sigaret vroeger of met een kaasschaaf.quote:
Ja ok. Goed zo?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:47 schreef Maarten het volgende:
Meuh, meuh. Et'n en drink'n geht nog wa, maar meuh meuh.
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:47 schreef Maarten het volgende:
Meuh, meuh. Et'n en drink'n geht nog wa, maar meuh meuh.
Collega stond met de schouder tegen de deur. Ik wilde naar binnen. Hij liet me binnen maar deed toen voor de grap de deur weer dicht.quote:
Vind ik ook.quote:
Rip pink. Maar voor de rest eens.quote:
Dat kapsel was begin jaren 80 in de mode. Matjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leer net wie Nathan Rutjes is. Ik hoop dat zijn kapsel niet de nieuwe mode wordt.
Kende hem ook nog niet maar vind hem toch wel schattig (als je het kapsel negeert)quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leer net wie Nathan Rutjes is. Ik hoop dat zijn kapsel niet de nieuwe mode wordt.
Mwa. Hij zit erg dicht tegen mijn irritatiegrens aan.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kende hem ook nog niet maar vind hem toch wel schattig (als je het kapsel negeert)
Ja een leuke kerel, met een goed hart. Maar matjes, dat was ooit en hoeft niet terug.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kende hem ook nog niet maar vind hem toch wel schattig (als je het kapsel negeert)
Ik herinner me een jongetje in mijn kleuterklas met een mat. Sjonnie heette hij.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat kapsel was begin jaren 80 in de mode. Matjes.
Ik vind het er best leuk uitzien. Vooral van voren.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ik vind als je zo'n jurk aantrekt, ga er dan ook voor en zit er niet de hele tijd aan te trekken.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 23:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het indrukwekkendste was vanavond het decolleté van die schrijfster.
Da's mooi beroerd. Je moet alleen vallen als je gezopen hebt, Loon. Dan voel je het minder.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 02:12 schreef Lonaa het volgende:
Goed, het feestje was net begonnen en toen ging ik thunderhard op mn bakkes. Struikelen over een opstapje dat daar altijd al gezeten heeft.
Knie (weer) dik, vol met vocht. Koelen, drukverband, verder werken. Maar het was en bleef zo rustig dat ik naar huis mocht.
So yeah, beentje omhoog en slapen. Kijken wat ie doet morgen.
Maar die volgende dag hè.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 06:59 schreef Maarten het volgende:
[..]
Da's mooi beroerd. Je moet alleen vallen als je gezopen hebt, Loon. Dan voel je het minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |