Of van die lui die met je mee gaan denken in het verkeer terwijl dat totaal niet nodig is, bijvoorbeeld bij het invoegen (ik ben geen vrachtwagen, heb geen aanhanger en de invoegstrook is ook niet extreem kort)... De taxi voor mij maakt geen tempo, dus ik trek niet door en laat vervolgens mijn gas los op de invoeger omdat ik achter jou, jij die op de rechter rijstrook rijdt, wil invoegen, want voor je wordt het juist te krap (klein gat) en loop ik ook nog eens vast op een fietsendrager. Laat dan niet ook je gas los, maar rij gewoon door. Nu kan ik hem alsnog vol op zijn kloten geven om te zorgen dat ik niet die vangrail die iets na de invoeger staat, want smalle vluchtstrook, mee pak, terwijl ik dat juist wilde voorkomen omdat ik net 2 km onderweg ben. Blijf lekker 90-95 rijden, ik pas mij wel aan, achter je was namelijk een meter of 200 lege rijstrook.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Neenee, dat zie je verkeerd. Ze zijn hardstikke sociaal bezig (vinden ze zelf).quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Ik had gisteren nog een wielrenner die vond dat de voorrangsregels op de rotonde anders werken. Dan heb je het zeldzame moment dat ze gewoon op het fietspad gaan, stoppen ze niet even voor haaietanden én een voorrangsbord. Dan ben ik nog zo een die dan maar stopt (stukjes wielrenner en fiets aan je wielen schijnt rotzooi te geven), maar het is weer een stukje generalisatie van bepaalde typen weggebruikers dat jammer genoeg nog steeds blijkt te kloppen.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Verder: Belgen Leer fucking autorijden. Kunnen wie die mensen aub weren uit Nederland? Die hebben nooit enig idee wtf ze aan het doen zijn.
Wielrenners, dat is idd een irritante groep verkeersdeelnemers. Die denken echt dat ze onbreekbaar zijn ofzoquote:Op maandag 27 maart 2017 08:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog een wielrenner die vond dat de voorrangsregels op de rotonde anders werken. Dan heb je het zeldzame moment dat ze gewoon op het fietspad gaan, stoppen ze niet even voor haaietanden én een voorrangsbord. Dan ben ik nog zo een die dan maar stopt (stukjes wielrenner en fiets aan je wielen schijnt rotzooi te geven), maar het is weer een stukje generalisatie van bepaalde typen weggebruikers dat jammer genoeg nog steeds blijkt te kloppen.
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Verder: Belgen Leer fucking autorijden. Kunnen wie die mensen aub weren uit Nederland? Die hebben nooit enig idee wtf ze aan het doen zijn.
Er is een wereld van verschil tussen iets socialer doen en je auto blind met 90 naar links flikkeren als je een invoegstrook ziet.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.
Ga jij maar eens 1000 km iedere week in België rijden, dan zou je willen dat mensen eens een beetje sociaal deden.
Het probleem is dat de mensen die invoeghulp verlenen precies niet de mensen zijn die doorrijden. Die blijven dan met 90 links rijden en wachten tot diegene die in wil voegen ze rechts voorbij rijd.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.
Ga jij maar eens 1000 km iedere week in België rijden, dan zou je willen dat mensen eens een beetje sociaal deden.
Argh, ik krijg gewoon een kleine beroerte van je post die menses zien er echt geen kwaad in nee:')quote:Op maandag 27 maart 2017 04:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat zie je verkeerd. Ze zijn hardstikke sociaal bezig (vinden ze zelf).
Ja, dat gebeurt daar wel vaker. Je zou soms hopen dat ze dijk afrijden.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:22 schreef Qarrad het volgende:
Vorige week ergens tussen Deventer en Zwolle. Dat is een tweebaans tachtig-weg met dubbele doorgetrokken streep bovenop een bochtige dijk, voor de mensen die dat stuk niet kennen. Ik rijd lekker tachtig in het zonnetje, niks aan het handje, zie ik (ver) echter me wat onrust. Ik kan niet echt zien wat er aan de hand is maar het lijkt erop dat er iemand aan het inhalen is.
Ondertussen bereid ik me voor op een rotonde na een bocht, knalt er in die bocht ineens een donkerblauwe Corsa voorbij die het allemaal niet snel genoeg ging ofzo, maar die niet echt gerekend heeft op het bestaan van die rotonde.
Gevolg: Opel die me afsnijdt omdat ie ineens in de remmen moet teneinde a) niet tegen tegenopkomend verkeer op te knallen en b) de rotonde überhaupt te halen. Ik weet niet hoe hard die gereden moet hebben om in die paar seconden bij me te zijn, maar tachtig was het niet.
Ach ja, snelheidslimieten, verkeersborden en verkeersregels, wat voor functie hebben die nu helemaal?
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ook fijn, vrachtwagenchauffeurs die denken dat richting aangeven automatisch voorrang krijgen is. Zo van: ik ben groter en je gaat toch wel aan de kant
Dit.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Perfect moment om je asbak te legen ook trouwens..quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voorrang krijg je, die neem je niet.
Ik rook niet, maar mag je ook de kruimels uit je broodtrommel kloppen?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Perfect moment om je asbak te legen ook trouwens..
Hij zit er al bijna naast op het moment dat de vrachtwagen richting aangeeft. Das gewoon te laat om er nog voor te gaanquote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Die vrachtwagen neemt hier echt duidelijk de voorrangquote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voorrang krijg je, die neem je niet.
Filmer ook.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die vrachtwagen neemt hier echt duidelijk de voorrang
Hier zit de vrachtwagen toch wel fout. Auto is er al praktisch naast.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ook fijn, vrachtwagenchauffeurs die denken dat richting aangeven automatisch voorrang krijgen is. Zo van: ik ben groter en je gaat toch wel aan de kant
Je bent serieus? Ten eerste neemt de vrachtwagen hier voorrang terwijl de auto er al zowat naast zit. Ten tweede begint de blokmarkering pas over 600m. De vrachtwagen heeft nog genoeg tijd om deze manoeuvre te maken zonder overig verkeer op deze wijze te hinderen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Op het moment dat de chauffeur zijn strook verlaat zit er +/- 3 meter tussen. Dan ben je gewoon asociaal bezig.quote:
In dit filmpje gaat de linker baan rechtdoor en de rechterbaan rechtsaf. Hij ging dus gewoon voorsorteren.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden gewoon een inhaalverbod moeten krijgen op wegen met minder dan 3 banen
Ohquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:20 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In dit filmpje gaat de linker baan rechtdoor en de rechterbaan rechtsaf. Hij ging dus gewoon voorsorteren.
Er is een verschil tussen beide weggebruikers. Vrachtwagenchauffeur zet richting aan en stuurt meteen. Ja, dat is lomp en dat had niet moeten gebeuren. Automobilist ziet de richtingaanwijzer aan gaan (aanwijzing 1) en had daar al rekening kunnen houden met een eventuele voorrangsfout. Toen chauffeur ook nog eens in begon te sturen (aanwijzing 2) had de automobilist af kunnen remmen. Maar nee, meneer plankt gewoon door. Hij neemt een risico en vergroot daarmee de kans op een aanrijding, of misschien erger, een ongeval. Meneer de automobilist heeft misschien wel vrije doorgang mogen verwachten, maar "Ik had wél voorrang" staat nogal klote als grafschrift...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent serieus? Ten eerste neemt de vrachtwagen hier voorrang terwijl de auto er al zowat naast zit. Ten tweede begint de blokmarkering pas over 600m. De vrachtwagen heeft nog genoeg tijd om deze manoeuvre te maken zonder overig verkeer op deze wijze te hinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |