quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:00 schreef Selvaria het volgende:
Ik ken het van N. ook niet en dat maakt het wel extra lastig vind ik.
Chanty, ik pm je later even.
De meeste baby's hebben wel in meer of mindere mate krampjes. Is het bij elke voeding raak? Is er een patroon te vinden? Denk je bijvoorbeeld aan overproductie? Of refluxklachten? A. had het erger dan I. en bij toeval kwamen wij erachter dat het een stuk minder was als ik geen melkproducten at/dronk. Nog steeds verdraagt hij slecht koemelk. Dat is iets wat je een dag of 3 zou kunnen uitproberen, als dat krampjes veroorzaakt (of verergert), merk je echt snel verschil. Sterkte, krampjes zijn sowieso klote!quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben andere newborns ook standaard krampfeest na elke voeding? Maud had dit nauwelijks dus ik ben niet helemaal zeker wat nou "normaal" is en wanneer ik in actie zou moeten komen.
hoe is je productie?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik drink alleen water en 1 kopje decaf per dag.
Maar misschien is mijn baby cacao intolerant. Dat kan ik wellicht nog wel proberen want dan valt er veel winst te behalen
zijn je tepels normaliter ook erg gevoelig?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:16 schreef Sam1993 het volgende:
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
niet echt heel gevoelig ook tijdens de zwangerschap nagenoeg geen last van gehad. zie nu al op naar de volgende voeding. gewoon omdat de pijn non stop aanwezig is. miss iets wat ik tussen de voedingen kan doen om de pijn te verminderen?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
zijn je tepels normaliter ook erg gevoelig?
Het kan de eerste tijd met de eerste slokken heftig voelen...
Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:20 schreef tombolafan het volgende:
Heb je wel ook voor jezelf crème? Dat gaat niet op recept maar moet je gewoon zelf kopen... En ik kreeg van de lactatiekundige t advies om ipv 4x daags een ml te geven, na elke voeding een beetje te geven (en dan 4ml delen door het aantal voedingen per dag, dan weet je hoeveel je moet geven).
jaquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:28 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is.Miconazol is dat denk ik he?
Als je echt zeker weet dat ie goed aanhapt dan zal 't wennen zijn, bij twijfel lk. En hier verlichtte de lanoline wel vrij snelquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:16 schreef Sam1993 het volgende:
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebersquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:12 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hoe is je productie?
Heb je overproductie?
Hoe ziet de poep eruit van kleur. Schuimt het? Is het groen groen? Of gewone gelige normale borstboedingsbabypoep?
Ditquote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:57 schreef SaskiaR het volgende:
Gelpadsvan Rite aid
http://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads.html
Hier ook, achteraf gezien was die pijn juist het eerste teken dat het niet goed zat. Ik gaf geen kik tijdens de bevalling (staat ook in het verslagquote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:22 schreef Burdie het volgende:
De kraam maande me steeds de pijn weg te zuchten, net als een wee.
Ook niet goed (genoeg) aanhappen is het pijnlijkste aan het begin van de voeding (kwam ik achteraf achter), dus het wegebben maakt niet het onderscheid met de normale gevoeligheid van de tepels bij het wennen aan de borstvoeding.quote:De pijn hoort wel tijdens de voeding weg te ebben.
nee daar is niet naar gekeken! goede tip morgenochtend meteen even bespreken.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:23 schreef Phaidra het volgende:
A reageert op geitenkaas net zo heftig als koemelk. Dat is echter niet altijd zo.
Sam, wat rot dat het zo pijnlijk is. Je zegt dat hij goed aanhapt, maar is er ook goed gekeken naar zijn lipbandje en tongriempje? Misschien dat de hap wel goed is, maar je tepel net niet ver genoeg komt in zijn mond. Dat kan echt flink pijnlijk zijn!
Dit is sowieso altijd het beste adviesquote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Denk je dat er iets niet helemaal klopt, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in.
Als je tepel plat is na de voeding, komt die niet ver genoeg in het mondje van je zoon. En bedoel je melkblaren? Ook die zijn een teken dat je tepel ergens tegenaan schuurt: het harde gehemelte voor in het mondje, want achterin zit het zachte gehemelte. Hopelijk lukt het om het aanhappen verder te verbeteren!quote:Op zondag 26 maart 2017 18:55 schreef Sam1993 het volgende:
tongriempje enzo zijn bekeken die zien er goed uit. wel blijkt hij met zijn kaken te klemmen waardoor mijn tepel scheef/plat word en ik daardoor blaasjes krijg. we gaan nog beter kijken naar het aanhappen.
Overproductie kan ook voor darmkrampjes zorgen, maar zoals je het beschrijft lijkt het dat niet te zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebers
Ik heb voor mijn gevoel geen overproductie, zelden stuwingsgevoel en hij drinkt de borst goed leeg.
Ik zal eens kijken of ik met melkproducten nog wat winst kan behalen want ik eet dus wel vla en kaas bedenk ik me
Telt geitenkaas ook?
ik vind dit stiekem het meest geruststellende antwoordquote:Op maandag 27 maart 2017 09:06 schreef WupWup het volgende:
Sq, hier ook een baby met krampjes. Niks vergeleken bij m'n oudste, heel veel vergeleken bij peuter. Krampjes zijn normaal, hoort bij de darmrijping. Per kind verschilt het hoeveel last ze ervan hebben. Als er geen andere problemen zijn, zoals inderdaad overproductie of vermoeden op allergie is het kut, maar niks aan te doen. Met zes weken is het hoogtepunt, wij tellen ook af...
n=71 vind ik niet heel betrouwbaar... En voor de rest de omstandigheden beheersen lijkt mij ook belangrijkquote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:02 schreef Vosje6 het volgende:
Laten boeren: behoefte daaraan is erg kind-afhankelijk geloof ik. Ik deed vaak niet heel lang mijn best maar: https://www.google.nl/amp(...)ten-grote-onzin/amp/
kaakchirurg bevestigde het korte lipbandje maar weigerde er iets mee te doen. volgens hem konden de voedingsproblemen daar niet vandaan komen... morgenochtend 9 uur komt er een lactatiedeskundige hopelijk kan die me helpen. anders ga ik einde van de week over op flesvoeding of volledig kolven.quote:
Je moet idd een lactatiekundige of verloskundige hebben die wil knippen, zo'n kaakchirurg heeft er 1. geen verstand van en 2. moet dan een bepaalde ingreep declareren. Het is voor een klein babietje echt maar een klein knipje met vrijwel alleen maar voordelen (ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken?), terwijl het op 'latere' leeftijd best een ingreep kan zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:24 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
kaakchirurg bevestigde het korte lipbandje maar weigerde er iets mee te doen. volgens hem konden de voedingsproblemen daar niet vandaan komen... morgenochtend 9 uur komt er een lactatiedeskundige hopelijk kan die me helpen. anders ga ik einde van de week over op flesvoeding of volledig kolven.
de lactatiekundige die morgen komt klieft niet helaas. de kaakchirurg zegt dat er erg veel bloedvaatjes zitten en hun dit altijd onder narcose doen(bovenlip bandje) maar alleen bij oudere kindjes.. in de tussentijd ben ik weer een paar kloven en melkblaren verderquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je moet idd een lactatiekundige of verloskundige hebben die wil knippen, zo'n kaakchirurg heeft er 1. geen verstand van en 2. moet dan een bepaalde ingreep declareren. Het is voor een klein babietje echt maar een klein knipje met vrijwel alleen maar voordelen (ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken?), terwijl het op 'latere' leeftijd best een ingreep kan zijn.
De kinderarts wilde het bij Guppy ook niet doen.
daar ga ik even kijken bedanktquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:37 schreef Morretje het volgende:
Ach Sam, wst ruk..
Kijk anders even op de facebookgroep "Lipbandjes/ tongriempjes, ouders en zorgverleners", daar zitten zorgverleners met kennis hierover. En, vaak weten ze ook wel welke collega bij jou in de buurt wél behandelt...
Dankzij deze post ben ik met chocola gestopt, en zo waar, een veel rustigere baby 's avondsquote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik drink alleen water en 1 kopje decaf per dag.
Maar misschien is mijn baby cacao intolerant. Dat kan ik wellicht nog wel proberen want dan valt er veel winst te behalen
aanhappen deed hij zo goed als hij voor nu kan. ik heb dikke grote tepels en hij een heel klein mondje. nu dus toch over op een tepelhoedje tijdelijk zodat mijn tepeld de kans krijgen te genezen om het over een tijdje eens zonder te proberen. net veel minder pijn bij het voeden.quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:44 schreef marel88 het volgende:
Succes vandaag, Sam. Hopelijk levert het wat op! Goed dat je zo volhoudt!
[..]
Dankzij deze post ben ik met chocola gestopt, en zo waar, een veel rustigere baby 's avonds. Het leek bij ons vorige week beter te gaan, maar plotseling weer 2 uur krijsen 's avonds. En toen zag ik een verband: de chocola was een paar dagen op geweest en weer bijgekocht. Hier gelukkig niet na elke voeding, maar alleen 's avonds.
ja is allemaal nagekeken. lipbandje wel wat kort maar ze twijfelde of het toegevoegde waarde ging hebben omdat het niet heel erg is. vandaag tot nu toe alle voedingen pijnloos gedaanquote:Op woensdag 29 maart 2017 17:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn dat je kan bijvoeden met eigen melk Sam! Heeft de lk vandaag ook naar lipbandjes/tongriempje gekeken? Die van mij kliefde ook niet zelf maar bracht wel alles in kaart.
Tip voor als het niet bij 1x blijft: nutrilon is hier ook nooit opgedronken, want bah. De Hero voeding ging (en gaat, voor in de pap dan ) er wel goed in. Dus mocht het nodig zijn, kun je ook die nog is proberen...quote:Op donderdag 30 maart 2017 00:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Yikes, mijn baby weigerde vanavond de Nutrilon die ik wilde geven omdat ik een voeding te weinig in de koelkast had.Ze had het ongeveer een week niet gehad, kunnen ze dat opeens niet meer lekker vinden? Een andere verklaring is de oorontsteking die ze sinds gisterochtend heeft, misschien heeft ze nu pijn bij het slikken gekregen. De gekolfde melk die ik daarna probeerde ging er wel in.
Hopelijk een eenmalig geintje, want door die sporadische fles kunstvoeding is het kolven juist goed vol te houden.
Ze is nu ruim 5 maanden, en krijgt al sinds ze 5 weken was zo nodig Nutrilon erbij, in sommige perioden dagelijks maar de laatste maanden veel minder vaak. Ze heeft nooit laten merken dat ze het ene lekkerder vindt dan het andere. Ik denk dat het toch de oorontsteking is, daar heeft ze vooral 's avonds last van en ze piepte vandaag ook even bij de laatste fles terwijl het moedermelk was.quote:Op donderdag 30 maart 2017 11:52 schreef Vosje6 het volgende:
Vivi, kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Hopelijk blijft het bij een keer. Hoe oud is ze nu trouwens? Kan zijn dat ze nu meer besef heeft dat mama's melk beter smaakt dan poedermelk
Goed om te weten, dank je!quote:Op donderdag 30 maart 2017 17:50 schreef silliegirl het volgende:
Tip voor als het niet bij 1x blijft: nutrilon is hier ook nooit opgedronken, want bah. De Hero voeding ging (en gaat, voor in de pap dan ) er wel goed in. Dus mocht het nodig zijn, kun je ook die nog is proberen...
L. reageert al op 1 kop thee met theïne, maar ik kan me zo voorstellen dat dat inderdaad per kind verschilt.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen of meningen over cafeïne en borstvoeding?
Ik zou best een kopje koffie (of 4![]()
) lusten, maar ik geloof dat cafeïne wel overgaat in moedermelk. In hoeverre hebben baby's daar last van? Of verschilt dat per kind?
Lijkt me per kind verschillen, ik heb niet de indruk dat een van mijn kinderen ooit last gehad hebben van iets wat ik at of dronk. Ik drink ook gewoon koffie als normaal, 1-4 koppen per dag.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen of meningen over cafeïne en borstvoeding?
Ik zou best een kopje koffie (of 4![]()
) lusten, maar ik geloof dat cafeïne wel overgaat in moedermelk. In hoeverre hebben baby's daar last van? Of verschilt dat per kind?
+1quote:Op vrijdag 31 maart 2017 17:03 schreef marel88 het volgende:
Hier ook 1-3 koppen koffie per dag. De eventuele krampjes wegen niet op tegen mijn humeur zonder koffie. Maar ik merk geen verschil tussen een dag met veel of weinig/geen koffie.
Zie hier de info van het voedingscentrum: http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspxquote:Op vrijdag 31 maart 2017 20:50 schreef Svane het volgende:
Zwanger heb ik wel over koffie-inname nagedacht maar borstvoedend eigenlijk helemaal niet meer.is dat behalve krampjes (die mijn kinderen allebei bijna helemaal hebben overgeslagen, best veel geluk!) en eventueel impact op slaap nog 'slecht'?
Ik zie een lege pagina?quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:49 schreef Logician2.0 het volgende:
Toch ook even hier delen, mooie aanbieding![]()
http://www.youseebaby.nl/voedingsnachthemd-carriwell-2
ik nu ook, vanmiddag ging hij wel naar de voedingsnachthemdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het begin is het aanhappen/aanleggen echt iets waar je zoveel mogelijk rust en concentratie bij nodig hebt. Zo'n familiebezoekje waar jij stress van krijgt, werkt dan niet goed. Ik heb het gevoel nu, door wat je hier schrijft, dat het meer het mentale stuk is, dat je stress/zorg/verdriet ervaart en dat het een wisselwerking wordt. Want met kraam en lk erbij lukte het wel. Daarom zou ik, als het mogelijk is, op die voedingsmomenten, je echt terug trekken, er is tijd voor nodig. Voed je op verzoek of leg je hem op bepaalde tijden aan?quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:15 schreef Gogo83 het volgende:
Gisteren heb ik hem denk ik zeven of acht keer aangelegd. De eerste twee keer gingen goed, een keer met lk erbij en toen met kraam. De keer daarna was ik enigszins gestresst vanwege een familiebezoekje dat anders liep dan gehoopt en toen wilde hij niet meer. Hij hapte wel een paar keer, maar niet goed en als hij wel goed aanhapte liet hij snel los. Ik merk dat ik sindsdien zelf ook gestresst en verdrietig word als het niet lukt.
Ik weet niet of het terecht is te denken dat je lijf het niet goed oppakt. De productie hoeft nu ook nog niet enorm te zijn en dat moet zich ook nog gaan regelen. Dat kan ook nog. Maar daarvoor is die rust dus wel enorm belangrijk. En dat betekent ook dat als het aanhappen niet meteen goed lukt, je een tijdje blijft proberen. Misschien eventueel de lk bellen als je bezig bent en het lukt niet goed, zodat ze even kan luisteren naar wat je hierover vertelt, met je mee kan denken en weer wat vertrouwen kan geven? Ik weet het nog goed van mijn kraamtijd dat dit echt best heftig en moeilijk is, maar vertrouwen blijven houden in jezelf en in je kind is daarbij essentieel. Geef het aub niet te snel op, en probeer a. de omstandigheden optimaal te maken (dus geen stress van bezoekjes, en je terugtrekken en de tijd/rust nemen voor de voed momenten b. als het aanhappen niet direct goed lukt, niet gaan twijfelen, maar even blijven proberen. Eventueel pauze nemen, iemand bellen. Heeft je baby echt honger als je hem aanlegt? Goede hulp vragen als je het gevoel hebt en houdt, dat het aan happen problematisch is en er iets niet goed gaat. c. voor ogen houden dat bv een wisselwerking is tussen jou en je kind en dat een moeilijke start helemaal niet betekent dat het ook niet meer lukt. Je lijf kan dit en je kind ook.quote:Aan de ene kant denk ik dat ik moet stoppen. Ik ben er ruim een week vol voor gegaan, we hebben heel veel geprobeerd, maar ik kolf nog steeds maar +/- 10 cc per keer. Heb ook vrijwel geen stuwing en vraag me af of mijn lijf niet gewoon alle energie in herstellen heeft gestopt en de borstvoeding vergeten is. Ook is deze frustratie en dit verdriet een negatieve spiraal aan het worden die nergens goed voor is. Niet voor mij en niet voor m'n kleine vent. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ik deze beslissing wel moet nemen nu ik er zo emotioneel over ben. Vraag me dus af of ik niet alles op het kolven kan zetten, aanhappen even laten zitten (ivm de frustratie bij allebei) en eerst die emoties onder controle krijgen. Ik vind het zo moeilijk!
Hier precies zo.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:24 schreef Miezziej het volgende:
+1 op Franny en Bloesem.
Toen ik kolfde in de kraamweek had ik vaak ook maar 5-10cc. Ik had een hele lieve kraam die nog net niet stond te juichen bij mijn kolfresultaten, gaf toch weer zelfvertrouwen![]()
Je doet het goed Gogo
quote:Op dinsdag 4 april 2017 16:15 schreef Miezziej het volgende:
Project heb ik stilgelegd. Ik heb er nu wel vrede mee.
Wat Gogo beschrijft over een gefrustreerde baby aan de borst, dat was hier ook. Mijn man ging dan een rondje met haar lopen en zingen om haar te kalmeren: "What do we want? Boobies! When do we want them? Now!"quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:47 schreef Ooi86 het volgende:
Gogo, goed bezig! Bij mij keek mijn vriend altijd mee tijdens het voeden. Of de baby goed aanhapte, maar ook of ik lekker kon zitten en de baby comfortabel lag. Is misschien heel vanzelfsprekend, maar ik had er heel veel aan.
Ik heb geen enkel probleem gehad met voeden na de KS, heb mijn baby zelfs op de OK al uitgebreid aan de borst gehadquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.
Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?
In ieder geval is het goed om de artsen en verpleegkundigen op de hoogte te stellen dat je borstvoeding wil geven (en eventueel bepalen of je tegen bijvoeden met kv bent en dat doorgeven). Dat kan al een hoop schelen. Als je een gentle sectio krijgt, mag je misschien al op de OK aanleggen, dat zou natuurlijk het tofst zijn!quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.
Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?
Je moet met 2 dingen rekening houden, namelijk die 36 weken (prematuur) en met de keizersnede.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 april 2017 15:24 schreef Gogo83 het volgende:
Lang verhaal deel 2Ik vind je een topper! Hang in thereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Echt? Wat zonde zeg! Er is een speciale Facebook pagina waar moeders oproepjes plaatsen. Toentertijd nog niet?quote:Op donderdag 6 april 2017 20:13 schreef Hupje het volgende:
Wel tof dat je iemand kon vinden, mies! Om dezelfde reden heb ik toen uiteindelijk mijn hele voorraad door de gootsteen gegooid.
hier gaat het heel goed! tepelhoedje doet me goed. J drinkt nu ook een stuk effectiever. ondanks dat ik me wat zorgen maakte want geen harde volle borsten meer en minder kolfopbrengst na het voeden. ( moet 2 x per dag kolven vanwege tepelhoedje maar daar kom ik gewoon niet aan. hij drinkt nog elke 2 a 3 uur en als daar een keertje langer tussenzit dan ben ik blij dat ik even niks aan mn borsten heb hangen haha) maar hij is nu met het tepelhoedje en af en toe afgekolfde melk tussendoor toch 200 gram aangekomen in een week en hij zit nu na 2 weken 20 gram boven zinn geboortegewichtquote:
quote:
Ik hield gisteravond wat eerder op met kolven omdat ik naar bed wilde, en toen liet mijn baby me vanochtend uitslapen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:11 schreef Vosje6 het volgende:
(tot hij een keer oorpijn had en niet zo graag wilde drinken- toen kolfde ik ineens mijn persoonlijke record van 200).
Wat fijn om te horen zeg!quote:
Ik denk dat sommigen daar gewoon gevoelig voor zijn. Wel belangrijk om het weg te krijgen, want zo'n plek kan borstontsteking opleveren. Vooraf verwarmen (bijvoorbeeld onder de warme douche) en masseren helpt. Masseren kan ook tijdens het kolven als je enkelzijdig kolft. Ik heb hier wel eens gelezen dat trilling ook werkt (achterkant van een elektrische tandenborstel ofzo), maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een kolfvraag; soms als ik gekolfd heb zitten er op bepaalde plekken in mijn borsten nog harde (volle) plekken, maar ik krijg dat met kolven gewoon niet weg. Doe ik iets niet goed, of heeft iemand tips?
Zodra ik mijn baby aankoppel, slurpt die het meteen weg. Het is alleen lastig als ik een lange dag weg ben en zo'n harde plek bouwt steeds verder op. Bovendien kan het niet goed zijn voor de productie.Kan het ook iets te maken hebben met een niet volledige tsr ofzo? Ik heb me wel eens af lopen vragen of ik misschien met zo'n neusspray moet experimenteren.quote:[b]Op vrijdag 7 april 2017 21:59 schreef ViviRAWRS het volgende
[..]
Ik denk dat sommigen daar gewoon gevoelig voor zijn. Wel belangrijk om het weg te krijgen, want zo'n plek kan borstontsteking opleveren. Vooraf verwarmen (bijvoorbeeld onder de warme douche) en masseren helpt. Masseren kan ook tijdens het kolven als je enkelzijdig kolft. Ik heb hier wel eens gelezen dat trilling ook werkt (achterkant van een elektrische tandenborstel ofzo), maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Oh ja, aan zulke voor de hand liggende oplossingen denk ik niet als fulltime kolver.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:14 schreef Ooi86 het volgende:
Zodra ik mijn baby aankoppel, slurpt die het meteen weg.
Misschien is dit iets voor je, een warmtepack voor om je borstschild:quote:Het is alleen lastig als ik een lange dag weg ben en zo'n harde plek bouwt steeds verder op.
Ik *denk* dat een tsr niet selectief op enkele melkkanalen kan werken, maar heb me daar niet in verdiept.quote:Kan het ook iets te maken hebben met een niet volledige tsr ofzo?
Bij mij helpt masseren en de druk op de borst houden (door met je hand een C om je borst te maken), had je dat al geprobeerd?quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een kolfvraag; soms als ik gekolfd heb zitten er op bepaalde plekken in mijn borsten nog harde (volle) plekken, maar ik krijg dat met kolven gewoon niet weg. Doe ik iets niet goed, of heeft iemand tips?
Ah, dat is misschien wel wat mocht het probleem blijven.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja, aan zulke voor de hand liggende oplossingen denk ik niet als fulltime kolver.
[..]
Misschien is dit iets voor je, een warmtepack voor om je borstschild:
https://www.mamaloesbabys(...)-breast-therapy-pack
[ afbeelding ]
[..]
Ik *denk* dat een tsr niet selectief op enkele melkkanalen kan werken, maar heb me daar niet in verdiept.
Goede tip, ga ik proberen!quote:Op vrijdag 7 april 2017 23:06 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Bij mij helpt masseren en de druk op de borst houden (door met je hand een C om je borst te maken), had je dat al geprobeerd?![]()
Neusspray helpt hier btw wel om goed leeg te kolven, maar kan (daardoor) ook juist je productie weer omhoog krikken waardoor je weer eerder harde plekken hebt. Bij mij is dat wel zoeken en in de gaten blijven houden van een balans, maar het hielp wel erg toen kolven hier moeizamer begon te gaan. Steeds met harde plekken lopen totdat je baby het weg kan drinken is ook niet alles, helemaal niet als je dan met supervolle borsten klaarstaat en babylief net een flesje gehad heeft bijv
Volgens mij kolven mensen dan vaak nog steeds wel 1 of 2 keer, maar dan in eigen tijd (in plaats van pauze, en/of door vakantieuren op te nemen).quote:Op zondag 9 april 2017 07:49 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje over het eindigen van kolfrecht.
Negen maanden na de geboorte stopt het kolfrecht, maar wat doe je dan? Drinkt de gemiddelde baby dan zo weinig dat kolven om melk mee te geven niet meer nodig is of kolfden jullie 's avonds en op vrije dagen alles bij elkaar?
Zo heb ik het gedaan: na 9 maanden kolfde ik thuis voor vertrek, om 10:00 (koffiepauze) en 12:30 (lunchpauze). Nu nog eenmaal tijdens de lunch. Ben wel een snelle kolver geloof ik. De laatste maanden heb ik uit de vriezer aangevuld en steeds wat minder meegegeven. Nu (14 maanden) vertellen de leidsters dat de flesjes er steeds minder goed ingaan dus ik hoop na de zomervakantie niet meer te hoeven kolven tijdens het werkquote:Op zondag 9 april 2017 08:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij kolven mensen dan vaak nog steeds wel 1 of 2 keer, maar dan in eigen tijd (in plaats van pauze, en/of door vakantieuren op te nemen).
Wat geef jij nu mee?quote:Op zondag 9 april 2017 20:30 schreef Vosje6 het volgende:
Lamb, dat had ik ook net na de 12 maanden, dat er weer wat meer gedronken werd. Vond het fijn dat ik wist dat het tegen die tijd niet meer absoluut noodzakelijk was (flesvoedingskindjes word überhaupt na een jaar halfvolle koemelk aanbevolen). Ik kolf dus ook net voor vertrek sochtends en wist daar het inlopen op de vriezervoorraad aardig mee te beperken. Nu bijna 14,5 maand en de bodem van de vriezer is nu dan toch echt wel in zicht.
in mijn hoofd ben je net bevallenquote:Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef BlueEyes het volgende:
Werk; alsof ik niet bijna 9mnd weg ben geweest weer vol erin gas op die lolly![]()
Speentje wil ze niet meer sinds we de krampjesperiode voorbij zijn.
Gut wat was ik toen blij met de Aventspeen die driftig tot haar huig zowat naar binnen gezogen werd![]()
Misschien maar eens een ander merk kopen
helaas nog geen toenemende productie rechts. ik leg hem wel daar als eerste aan. hij lijkt verder wel tevreden buiten de krampjes om.quote:
Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had.quote:Op dinsdag 11 april 2017 12:49 schreef Vosje6 het volgende:
Ben ik voor mijn werk op een congres, gaat het over de ontwikkeling van de menselijke darmflora gedurende het leven. Oftewel: onderzoeken naar effect van bv, fv en fv met toevoegingen op darmflora van baby's en kinders. Super interessant vanuit werk en prive
Stoer!quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:47 schreef marel88 het volgende:
En dat kolven op locatie blijft bijzonder... Mijn bijzonderste locatie was een skybox van het FC Utrecht stadion
werkt kolven terwijl je links laat drinken?quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:56 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
helaas nog geen toenemende productie rechts. ik leg hem wel daar als eerste aan. hij lijkt verder wel tevreden buiten de krampjes om.
En antibioticagebruik vóór de zwangerschap?quote:Op woensdag 12 april 2017 06:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had.
[..]
Ik weet niet of dat onderzocht is, maar het lijkt me in theorie wel mogelijk dat dit een indirect effect heeft op de flora van je kind, als je eigen flora nog niet de oude is aan het einde van de zwangerschap.quote:Op woensdag 12 april 2017 16:36 schreef Unihipili het volgende:
En antibioticagebruik vóór de zwangerschap?
Klopt, we hebben eerst 3 dagen afgewacht en toen bleek de oorontsteking juist uitgebreid te zijn van één naar beide oren.quote:Op woensdag 12 april 2017 20:01 schreef Vosje6 het volgende:
Bij jonge kindjes (waar de darmflora nog aan het ontwikkelen is) zijn artsen extra terughoudend met het voorschrijven van ab. Toch wordt er bij veel aanhoudende infecties wel voorgeschreven, want liever een (hopelijk tijdelijk) effect op de darmflora dan een door infectie beschadigd, of erger, kindje.
quote:Op woensdag 12 april 2017 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat wel heel lief was, was dat hij voor het voeden persé een zakdoekje wou, en m'n tepel even moest poetsen...
Gewoon benieuwd voor mezelf (want ik hoor hier niet), wat zijn verschillen in darmflora tussen vaginale bevalling en keizersnede?quote:Op woensdag 12 april 2017 06:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had.
Ik vind dat ook wel interessant. M is vaginaal geboren, maar ikzelf met een keizersnede.quote:Op donderdag 13 april 2017 06:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon benieuwd voor mezelf (want ik hoor hier niet), wat zijn verschillen in darmflora tussen vaginale bevalling en keizersnede?
probeer van het voeden van vandaag nog wat foto's te (laten) maken, als je het vermoeden hebt dat het na je paar dagen weg voorbij is ...quote:Op woensdag 12 april 2017 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, T vond het zonet tijdens het drinken heel erg nodig om in m'n tepels te bijten, en er heel hard om te lachen. En ik moest huilen, wat hij zag als lachen. We zijn maar gestopt met voeden voor vandaag. Wat werd ik daar verdrietig van zeg. Hopenlijk morgen beter. En anders is het voorbij denk ik, want vrijdag tot dinsdag zie ik T niet. Nou ja, dan is het ook goed.
Wat wel heel lief was, was dat hij voor het voeden persé een zakdoekje wou, en m'n tepel even moest poetsen...
Heel kort gezegd: bij een vaginale bevalling krijgt het kindje moeders vaginale bacteriën mee en die vormen de basis voor een goede darmflora ontwikkeling. Bij een keizersnede niet en duurt het langer voordat zich een goede darmflora kan ontwikkelen. Bv bevat suikers die wijzelf niet, maar de goede darmbacteriën wel kunnen gebruiken. Bv geven heeft dus ook een gunstige invloed op de darmflora en kan het effect van een keizersnede minimaliseren. Vanwege deze kennis voegen kv fabrikanten tegenwoordig sommige suikers toe aan kv (GOS en FOS), daarmee kan de tijdsduur van het ontwikkelen van een goede darmflora verkort worden (na 6 weken) en zijn druk bezig met het bekijken wat het effect is van ook toevoegen van probiotica (gunstige bacteriën in de kv; eerste resultaten zijn heel gunstig, maar weet niet wannneer dat op de markt komt). Kortom: vooral bij een keizersnede is intensief contact van moeder en kind extra belangrijk en het geven van bv extra gunstig voor de gezondheid van het kindjequote:Op donderdag 13 april 2017 07:09 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel interessant. M is vaginaal geboren, maar ikzelf met een keizersnede.
Toen M 2 weken was heb ik ab geslikt wegens borstontsteking. Ze had toen ook wel diarree (al was het altijd al vrij dun, maar toen nog dunner)
Vervelend jagerHoop dat je nog een mooi moment samen krijgt
Ja, maar dat is niet bewezen nuttig of veilig.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:39 schreef tombolafan het volgende:
Er was/is toch ook zo'n trend dat je een vaginaal uitstrijkje oid moest nemen zelf en aan je keizersnede kind moest geven/hem ermee in moest smeren?
Proberen het hoofdje erin te duwenquote:Op donderdag 13 april 2017 08:55 schreef Molo het volgende:
MI van eerst vingeren/fisten (na SOA-test uiteraard) en dan je kind even lekker in het gezichtje aaien
Ok ik ga wel weer weg
nogal.. lijkt geen verschil te maken. probeer nu iniedergeval te zorgen dat de productie niet stilvalt daar.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
werkt kolven terwijl je links laat drinken?
Beetje gehannes wel he?
Zoutoplossing, monodose, van otrivin, eventueel met uitzuigen (dat mag niet te vaak per dag). Hier hielp het om tijdens het voeden het neusje iets op te lichten tijdens het voeden (echt heel weinig maar), dan kon ze langs het snot ademen...quote:Op donderdag 13 april 2017 09:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh kak, m'n baby wordt verkouden en pakt daardoor de borst niet zo goed meer. Het vacuüm wordt steeds verbroken.
Haar neus zit nog niet vol snot maar ik hoor aan haar ademhaling wel dat er wat zit.
Is er iets wat ik hier aan kan doen? Vooral ook om te voorkomen dat ze helemaal dicht gaat zitten
eens in de 5 dagen ongeveer en alleen met veel duwen na het themperaturen.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:49 schreef tombolafan het volgende:
De uitslag kan heel goed baby-acne zijn Sam, dat is vrij normaal. Krampjes helaas ook. Hoe bedoel je slecht poepen? Niet zo vaak, of bijvoorbeeld lang persen bij elke poepbeurt?
hmmm eens in de 5 dagen zou op zich geen probleem hoeven zijn, dat kan best met bv... Maar dat ie heel erg moet duwen is niet echt fijn nee (neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat je na het temperaturen nog even duwt met de thermometer?), is het ook dikker dan eerst?quote:Op donderdag 13 april 2017 09:55 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
eens in de 5 dagen ongeveer en alleen met veel duwen na het themperaturen.
nee hij gaat juist duwen dor het temperaturen haha. niet heel dik maar wel vergelijkbaar met tandpasta dikte.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hmmm eens in de 5 dagen zou op zich geen probleem hoeven zijn, dat kan best met bv... Maar dat ie heel erg moet duwen is niet echt fijn nee (neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat je na het temperaturen nog even duwt met de thermometer?), is het ook dikker dan eerst?
oh dat is wel dik denk ik voor borstvoedingspoep? Ik zou even de huisarts bellen voor overlegquote:Op donderdag 13 april 2017 10:04 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
nee hij gaat juist duwen dor het temperaturen haha. niet heel dik maar wel vergelijkbaar met tandpasta dikte.
Oja, zoutoplossingquote:Op donderdag 13 april 2017 09:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zoutoplossing, monodose, van otrivin, eventueel met uitzuigen (dat mag niet te vaak per dag). Hier hielp het om tijdens het voeden het neusje iets op te lichten tijdens het voeden (echt heel weinig maar), dan kon ze langs het snot ademen...
Lastig, sterkte
Multipurpose moedermelkquote:
Hier hetzelfdequote:Op donderdag 13 april 2017 11:52 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik ben de laatste nachten steeds zo moe dat ik O 'slordig' laat drinken. Ze drinkt dan aan borst 1 en dan vallen we allebei in slaap. Vervolgens worden we 2 uur later weer wakker en verschoon ik haar en drinkt ze borst 2Nouja, het werkt voor ons beide, als ze honger heeft laat ze wel van zich horen
Hopelijk is het zoiets, Sam.quote:Een ander soort baby acné: ENT
Zien de puistjes er anders uit dan ‘gewone’ (jeugd)puistjes en zitten ze ook in de hals en op de schouders (of over het hele lichaam)? Dan is er mogelijk sprake van een ander soort baby acné, namelijk erythema neonatorum toxicum (ENT). ENT is te herkennen aan de lichtgele of witte bultjes die vast aanvoelen en is, net als de ‘gewone’ baby acné, onschuldig.
Wat de precieze oorzaak is van ENT is niet bekend. Wel staat vast dat dit niet wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde soort babyolie of -crème of (borst)voeding. In veruit de meeste gevallen hoeft er niets tegen ENT te worden gedaan en verdwijnt het binnen een week vanzelf. Heel soms houdt ENT enkele maanden aan. Ook dan is er niks aan de hand.
oh het CB zei hier baby acne bij pukkels in het gezicht, nek en op de halsquote:Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, kom net tijdens het Googlen dit tegen :
[..]
Hopelijk is het zoiets, Sam.
Naja, is blijkbaar ook een soort baby acnequote:Op donderdag 13 april 2017 12:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh het CB zei hier baby acne bij pukkels in het gezicht, nek en op de halsdie weten dus ook niet alles
beste manier!quote:Op donderdag 13 april 2017 09:16 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Proberen het hoofdje erin te duwen
ik ben na vijf dagen al naar 1 borst per voeding gegaan. Er zit genoeg in. (Hij vraagt ook niet om meer en drinkt ze goed leeg).quote:Op donderdag 13 april 2017 12:40 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Hier hetzelfde![]()
Hoewel ze overdag ook vaak maar 1 borst drinkt, is dat erg eigenlijk?
's avonds drinkt ze wel een borst of 6
wurm heeft van veel last gehad, maar van spruiten nog nooit..quote:Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
Niet, voor niets eigenlijk bewezen bij ieder kindquote:Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
Uitslag kan ook van warmte zijn of of of ofquote:Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
nogal.. lijkt geen verschil te maken. probeer nu iniedergeval te zorgen dat de productie niet stilvalt daar.
ow sinds gisteren over hele buik/rug uitslag en bultjes in gezicht. ook sinds 1.5 week neusverkouden krampen en slecht poepen. vrees een beetje voor kma. lisa had dat ook.
ik hoop het niet want ik heb al veel tekorten door mijn maagverkleining en koemelk vermijden zie ik niet zitten. zou erg jammer zijn.
ow en hier AB voor blaasontsteking blegh.
ik zou never nooit mijn vaginale troep over mn kind uitsmeren expres. bah
het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh dat is wel dik denk ik voor borstvoedingspoep? Ik zou even de huisarts bellen voor overleg
met wat was jij de was?quote:Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef Sam1993 het volgende:
het lijkt mij niet specifiek acne? zit nu op het cb om te wegen dus zal er eens naar laten kijken.
[ link | afbeelding ]
Ohquote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Dat is ook een goede!quote:
Oh, vorige week nog gegeten. Niks gemerkt geloof ik?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Goed om te weten!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Wat vonden ze ervan? Had hij dit al toen jij met AB begon? Anders kan het ook een bijwerking zijn via de moedermelk.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef Sam1993 het volgende:
het lijkt mij niet specifiek acne? zit nu op het cb om te wegen dus zal er eens naar laten kijken.
ja uitslag was er gisterochtend heel duidelijk en ben smiddags pas begonnen. cb denkt toch een allergische reactie. i.c.m de dikkere ontlasting nu toch besloten 1.5 week koemelk te laten staan en indien verbetering 1 week nutramigen proberen terwijl ik blijf kolven voor de productie. ( ik wil geen borstvoeding blijven geven indien kma. ik kan al veel niet eten en neem maar weinig op van voedingsstoffen dat ik dat niet zie zitten.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat vonden ze ervan? Had hij dit al toen jij met AB begon? Anders kan het ook een bijwerking zijn via de moedermelk.
Het varieert geloof ik van 2min tot 2 uur.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:05 schreef Cygne het volgende:
Hoelang drinken jullie baby's eigenlijk per voeding?
Omg waar haal je die kudde dames vandaan?quote:Op donderdag 13 april 2017 12:40 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
's avonds drinkt ze wel een borst of 6
Maar wat doet hij dan tussendoor? Of wat doe jij met hem? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:18 schreef Cygne het volgende:
Het wisselt bij M. Hij laat overdag meestal zo'n 3u tussen de voedingen. Hij drinkt best een flinke hoeveelheid per keer.
In de avond echt veel vaker. 1.5-2u
Ook dat wisselt.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:19 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Maar wat doet hij dan tussendoor? Of wat doe jij met hem? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.Of slaapt hij wel langer?
Had ik in het begin ook. Beetje zoals Vosje6 beschrijft.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben ook veel buiten de deur, maar langer dan 1,5-2 uur zonder voeden lukt dan ook echt niet. Als ik de stad in wil moet ik dus of opschieten, of elke keer een koffietentje zoeken om even te kunnen voeden. In de wagen, in de doek/zak of op de arm wordt ze dan echt niet meer rustig voor er weer een tiet in gaat. Ik maak denk ik gewoon kleine drinkers, haar zus liet er ook nooit veel tijd tussen.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:45 schreef marel88 het volgende:
Hier wisselt het vooral. In de ochtend drinkt ze elke 2 u (6, 8, 10 u bijv). Tussendoor is ze wakker of slaapt ze kort en onrustig. Tussen 10 en 16 slaapt ze bijna alleen maar, lange tukken, en kan er 3-4 u tussen voedingen zitten. Dan tot 22 u weer vaak drinken, tussendoor in de box/op schoot/in de doek. En dan weer lange rukken in de nacht.
Hier trouwens ook een flesweigeraar, brullen joh, als ze een speen in haar mond voelt! Dus ik neem alle tips mee en hoop dat we het de komende vier weken gaan leren...
Over vier weken ga ik weer een paar uurtjes p/w werken, over 8 weken weer vol aan de bak. Dus ze heeft nog even de tijd om het te leren, gelukkig! Hebben jullie al eerder "geoefend" met fles?quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:11 schreef WupWup het volgende:
[..]ik hoop met je mee. Vier weken nog? Lekker. Ik mag over drie weken alweer.
Toevallig heb ik vanmorgen ook een fles tevoorschijn gehaald, dus we gaan ervoor
Spruw werd bevestigd (voor zover dat kan) door de ha en lk en door de naalden in mijn tepels en de checklist van symptomen die ik bijna voor 100% af kon vinken bij L.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef Vosje6 het volgende:
Oe, flesperikelen: veel succes iedereen!
Selvaria: op de website van de groene vrouw staat bijv inderdaad dat het bij spruw handig is ook probiotica te gebruiken. Met een spuitje lijkt me doenlijk. Het is wel belangrijk daarnaast ook de spruw te behandelen. Hoe zeker weet je/de huisarts dat het dat nu is? Je kunt namelijk evt naar de mogelijkheid van behandelen met fluconazol vragen. Sommige candida stammen reageren niet meer op nystatine.
Spruw is ook echt bluh! Vond het bij nr 1 echt supervervelend (dat ging ook niet goed over na 3x nystatine en met 1x fluconazol bedwongen, maar ook niet helemaal over) en dan te bedenken dat ik er zelf gelukkig geen last van had. Lijkt me zo pijnlijk. Ik zag trouwens ook iets over natte vinger in probiotica poeder en dat door kindlief eraf laten tutteren (bv.com). Misschien is dat als spuitje niet werkt ook nog een optie. Hopelijk zijn jullie er snel van af!quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:19 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Spruw werd bevestigd (voor zover dat kan) door de ha en lk en door de naalden in mijn tepels en de checklist van symptomen die ik bijna voor 100% af kon vinken bij L.Nu herken ik het weer, al is het niet zo heftig als het was. Zoals ik al zei bel ik komende week weer even voor advies, ik wil er toch wel graag een keertje van af.
Die van mij (nu 8 maanden) poept ook elke vijf dagen en taai, vanaf het begin. Ik geef haar nu gedroogde pruimen dat helpt wel wat.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
die heeft (of hadquote:Op maandag 17 april 2017 18:55 schreef silliegirl het volgende:
Selvaria: heb jij ook behandeling voor jezelf? Volgens mij moet je kleine idd de nystatine, maar zou jij ook een creme (daktarin?) voor jezelf moeten hebben, anders besmet je elkaar steeds opnieuw..
Daar heb ik mezelf net een beetje over ingelezen, klinkt interessant. Dan bel ik morgen misschien wel eerst even de lk voor wat extra uitleg daar over.quote:Op maandag 17 april 2017 19:54 schreef Morretje het volgende:
Is gentiaan violet nog een optie voor je?
Man wat ruk zo!
Een 1 geloof ik, al kan ik het nu even hiet meer vinden. Maar op de verpakking stond vanaf 0 maanden.quote:
Gewoon de nr 1? Of heb je die dental?quote:Op woensdag 19 april 2017 20:38 schreef Selvaria het volgende:
Dat probleem was hier met de kleinste Difraxspeen opgelost. Nu nog zorgen dat ze het ook daadwerkelijk doorslikt.
Maar bij een Dr Brown fles hoeven ze niet hard te zuigen toch? Verslikken ze zich dan ook niet als ze dat wel doen?quote:Op woensdag 19 april 2017 20:35 schreef Molo het volgende:
Had ik ook met Avent, dr. Browns fles nummer 1 speen werkte daarvoor perfect hier.
Maar is erg baby en mama-afhankelijk wel natuurlijk
Bij die nummer 1 speen wel hoorquote:Op woensdag 19 april 2017 20:46 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar bij een Dr Brown fles hoeven ze niet hard te zuigen toch? Verslikken ze zich dan ook niet als ze dat wel doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |