abonnement Unibet Coolblue
pi_169716319
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_169716329
Hier verder over flestraining en spenen :)
pi_169716368
Wat fijn dat het kolven al zo goed gaat, SQ. En dat een eerste flesje aardig ging.

Hier nog niet geprobeerd, maar morgen is papa thuis en wil ik het een keer proberen. Ze is dan 4,5 week. Van een speen moet ze niks weten in ieder geval, hopelijk gaat fles beter...
pi_169716630
Wij zijn ook vrij snel begonnen met een flesje, maar dat kwam ook omdat ik op een gegeven moment elk uur moest kolven ivm (dreigende) borstontsteking en ik nogal heel moe was :P
Speen vanaf een week of 8 en alleen bij het in slaap vallen.

Bij een eventuele volgende zou ik denk ik ook wel snel oefenen met de fles, maar ik zou denk ik wel langer doorzetten met live-voeden..
Daarover, M dronk altijd met een tepelhoedje. Wanneer ik haar nu probeer aan te leggen met tepelhoedje is het gelukkig geen gebrul meer, maar nu trekt ze steeds het tepelhoedje eraf om erop te 'kauwen' :') Ik had haar laatst na het kolven op mijn borst gelegd (dan heeft ze wat meer grip zeg maar :+) en ze hapte zowaar aan :o Ze schrok er zelf van, want ze liet weer los :+
pi_169717762
T heeft nooit melk uit een flesje gedronken. Of ja, nu soms wel maar nu is het niet meer nodig. Scheelde hier ook dat het niet hoefde, want ik was het eerste jaar thuis..

Ik heb m'n (halve) mijlpaal helemaal gemist, 18 maand bv. Van te voren niet gedacht, maar nu geniet ik er echt van. Vanmorgen T in bed nog even gevoed, en zo nu en dan liet hij los en keek met een grote grijns op z'n gezicht naar me. Dan kan ik nog niet aan stoppen denken...
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:57:00 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169718320
Wel of niet oefenen met fles maakte bij ons geen verschil... Kuiken vond alles wel prima, als er maar melk uit kwam. Guppy wordt heeeeeeel boos als hij een fles krijgt. Hij accepteert het (uiteindelijk) wel, maar dan wel alleen maar onder protest ( :') O+).
KuikenGuppy
pi_169718385
Ik ken het van N. ook niet en dat maakt het wel extra lastig vind ik.

Chanty, ik pm je later even.
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:17:51 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_169718654
Ja misschien is noud er ook wel zo 1 die uit alles wil en kan drinken hoor. Maar ik kom er liever niet achteraf achter als het niet zo is :P
Daarbij zal hij vanaf 12 weken toch 4 dagen per week uit een fles moeten drinken ;)
disclaimer
pi_169721318
Flesjes oefenen, bij tweede na de eerste week (wat flesjes gekolfde melk ivm wat teveel afvallen) niet meer gedaan en de maand voor start kdv flink peentjes gezweet want dusnietdoennee. Op de wendag dronk hij een keer 30 en 15 ml en daarna ging het snel beter gelukkig. Ik geloof dat ze na zes weken aanraden voor het geval de drinktechniek aan de borst nog niet helemaal top is. Bij een natuurtalentje aan de borst is het denk ik lood om oud ijzer wanneer je start.
Fijn JT: 18 mnd bv en genieten :).
Op het moment drinkt mijn kereltje nog maar een paar keer overdag maar wel fanatiek. Hij drinkt vooral goed voor het middagslaapje en laat dan gewoon niet meer los :D. Ikzelf wordt op het moment een beetje kriegel daarvan en maak hem meestal na een tijdje voorzichtig los en leg hem over in zijn bedje. Met een mini zou ik dat niet snel doen, maar he het is nu een grote knul dus als hij meer wil kan hij dat na zijn slaapje prima aangeven :P
  donderdag 23 maart 2017 @ 14:43:18 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169722437
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:00 schreef Selvaria het volgende:
Ik ken het van N. ook niet en dat maakt het wel extra lastig vind ik.

Chanty, ik pm je later even.
^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169723396
Flesweigeren; ervaring, check! Tot 4 maanden werd alles geweigerd, toen ging ik werken en dronk W. wel uit de fles, maar minimaal (max 100 ml per flesje, 2 a 3 keer per werkdag). Maar er waren ook dagen dat 'ie echt geen fles moest.. Met 8 maanden had 'ie het helemaal gehad met de fles en schreeuwde hij als 'ie dat ding nog maar zag.

Wat wij deden: op dagen dat een fles echt drama was gaven ze melk uit een cupje. Kreeg hij toch wat binnen. Met 6 maanden kreeg hij fruithap of pap ipv een fles als hij weigerde. Niet ideaal, want ik wilde eigenlijk volledig rapley'en, maar het idee dat 'ie dan toch wat binnen kreeg woog uiteindelijk zwaarder.

Wat hielp bij flessen: andere houdingen proberen. Ik kreeg W. uiteindelijk zo ver dat hij de fles dronk liggend in de box (op het voedingskussen) of in een wipstoel. Op mijn arm/op schoot was drama. Op 't kdv moest 'ie ook in een wipstoel, bij de leidsters op schoot moest 'ie ook echt geen fles.
pi_169770429
The soap continues. :+

Sinds gisteren weer heel veel huilen bij de voeding, vooral aan de linkerkant. Ook komt die tepel vervormd uit haar mond, prikt mijn tsr daar enorm en voelt de borst ook beurs: heel erg pijnlijk. Vandaag de lactatiekundige gebeld van ons kraamzorgbureau (hulde voor 7 dagen per week dienst _O_ ) en die vond het wel erg als spruw klinken. Gaasje gepakt en geprobeerd de witte melkwaas van L.'s tong te vegen. Aangezien haar mondje zo klein is en mijn vinger zo groot ( :+ ) was het moeilijk te beoordelen, maar het leek erop dat het niet weg te vegen was. Op aanraden van de lk heb ik toen de HAP gebeld en man is nu een middeltje tegen spruw aan het ophalen.

Ik hoop zo enorm dat het hierna opgelost is en ze weer rustig kan drinken.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:34:06 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_169771829
Oei dat is niet tof! Maar hopelijk lost de behandeling wel het probleem op!
disclaimer
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:35:56 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_169771874
Hebben andere newborns ook standaard krampfeest na elke voeding? Maud had dit nauwelijks dus ik ben niet helemaal zeker wat nou "normaal" is en wanneer ik in actie zou moeten komen.
disclaimer
pi_169772074
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben andere newborns ook standaard krampfeest na elke voeding? Maud had dit nauwelijks dus ik ben niet helemaal zeker wat nou "normaal" is en wanneer ik in actie zou moeten komen.
De meeste baby's hebben wel in meer of mindere mate krampjes. Is het bij elke voeding raak? Is er een patroon te vinden? Denk je bijvoorbeeld aan overproductie? Of refluxklachten? A. had het erger dan I. en bij toeval kwamen wij erachter dat het een stuk minder was als ik geen melkproducten at/dronk. Nog steeds verdraagt hij slecht koemelk. Dat is iets wat je een dag of 3 zou kunnen uitproberen, als dat krampjes veroorzaakt (of verergert), merk je echt snel verschil. Sterkte, krampjes zijn sowieso klote!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:55:04 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_169772289
Ja aan melk kan het niet liggen want ik eet nauwelijks zuivel. Ik denk niet dat het echt zorgelijk is maar ben soms wel een uur bezig na een voeding voor ik hem weg kan leggen. Overdag pak ik nu meteen de doek maar om 3 uur 's nachts vind ik het wel pittig :')
disclaimer
pi_169772365
Krampjes waren hier compleet over na het stoppen met melkproducten (net als bij dreumes) en thee met theïne. Ik drink helemaal geen koffie, maar het schijnt dat kindjes daar ook heftig op kunnen reageren. Als het echt heel heftig is zou ik het eens overwegen deze producten even achterwege te laten, dan heb je dat in elk geval vast uitgesloten.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:10:44 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_169772676
Ik drink alleen water en 1 kopje decaf per dag.
Maar misschien is mijn baby cacao intolerant. Dat kan ik wellicht nog wel proberen want dan valt er veel winst te behalen :')
disclaimer
pi_169772793
Eet je sterk eten? Mijn mini reageert erg op knoflook en uien. En thee. Dan was het veel en snel huilen. Nu is ie gewoon blij 😊
pi_169772831
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169773744
Bij mij deed het de eerste weken echt zeer, Sam. Alleen bij het aanhappen en de eerste slokken trouwens, daarna ging het weg. Ik denk dat het wel 4-5 weken duurde voordat het pijnloos was.
pi_169774919
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik drink alleen water en 1 kopje decaf per dag.
Maar misschien is mijn baby cacao intolerant. Dat kan ik wellicht nog wel proberen want dan valt er veel winst te behalen :')
hoe is je productie?

Heb je overproductie?

Hoe ziet de poep eruit van kleur. Schuimt het? Is het groen groen? Of gewone gelige normale borstboedingsbabypoep?
Schudden voor gebruik
pi_169774998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:16 schreef Sam1993 het volgende:
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
zijn je tepels normaliter ook erg gevoelig?

Het kan de eerste tijd met de eerste slokken heftig voelen...
Schudden voor gebruik
pi_169775316
Lastig selvaria, spruw! Hier ook :( herkende het van toen oudste en ik t hadden, dus naar de ha (eerst langs lastige assistente moeten komen :') ), ha zelf vroeg of ik t niet eerst even aan wilde kijken... Nou nee dank u, ze dronk al lastiger dan eerst en om dan nog af te wachten leek mij niet handig...

Heb je wel ook voor jezelf crème? Dat gaat niet op recept maar moet je gewoon zelf kopen... En ik kreeg van de lactatiekundige t advies om ipv 4x daags een ml te geven, na elke voeding een beetje te geven (en dan 4ml delen door het aantal voedingen per dag, dan weet je hoeveel je moet geven).

SQ elke voeding kramp lijkt me vreselijk! Hier is t af en toe, meestal tussen 17 en 19 op z'n ergst. Was al gestopt met koffie maar dat lijkt niet te helpen (maar las dat spruw ook niet bevorderlijk is voor kramp...)

Sam zijn je tepels niet vervormd na het drinken? Misschien een lactatiekundige om advies vragen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169775425
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

zijn je tepels normaliter ook erg gevoelig?

Het kan de eerste tijd met de eerste slokken heftig voelen...
niet echt heel gevoelig ook tijdens de zwangerschap nagenoeg geen last van gehad. zie nu al op naar de volgende voeding. gewoon omdat de pijn non stop aanwezig is. miss iets wat ik tussen de voedingen kan doen om de pijn te verminderen?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169775675
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:20 schreef tombolafan het volgende:
Heb je wel ook voor jezelf crème? Dat gaat niet op recept maar moet je gewoon zelf kopen... En ik kreeg van de lactatiekundige t advies om ipv 4x daags een ml te geven, na elke voeding een beetje te geven (en dan 4ml delen door het aantal voedingen per dag, dan weet je hoeveel je moet geven).
Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is. ^O^ Miconazol is dat denk ik he?
pi_169775755
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:28 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is. ^O^ Miconazol is dat denk ik he?
ja :Y kan ook bij drogist gehaald worden :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169776937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:16 schreef Sam1993 het volgende:
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
Als je echt zeker weet dat ie goed aanhapt dan zal 't wennen zijn, bij twijfel lk. En hier verlichtte de lanoline wel vrij snel :Y, voor en na elke voeding smeren, en elke keer zoogcompres vervangen, al bleef 't net als bij jagartrut paar weken pijnlijk.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57:06 #29
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169776987
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:06:01 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_169777423
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

hoe is je productie?

Heb je overproductie?

Hoe ziet de poep eruit van kleur. Schuimt het? Is het groen groen? Of gewone gelige normale borstboedingsbabypoep?
gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebers ;)
Ik heb voor mijn gevoel geen overproductie, zelden stuwingsgevoel en hij drinkt de borst goed leeg.
Ik zal eens kijken of ik met melkproducten nog wat winst kan behalen want ik eet dus wel vla en kaas bedenk ik me :)
Telt geitenkaas ook?
disclaimer
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:22:58 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169778223
quote:
Dit :).
Bij mij was het ook weer even wennen dit keer. De kraam maande me steeds de pijn weg te zuchten, net als een wee. Denk je daar van af te zijn... ;). De pijn hoort wel tijdens de voeding weg te ebben.
KuikenGuppy
pi_169778246
A reageert op geitenkaas net zo heftig als koemelk. Dat is echter niet altijd zo.

Sam, wat rot dat het zo pijnlijk is. Je zegt dat hij goed aanhapt, maar is er ook goed gekeken naar zijn lipbandje en tongriempje? Misschien dat de hap wel goed is, maar je tepel net niet ver genoeg komt in zijn mond. Dat kan echt flink pijnlijk zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 maart 2017 @ 22:45:23 #33
269689 crew  Viv
pi_169779357
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:22 schreef Burdie het volgende:
De kraam maande me steeds de pijn weg te zuchten, net als een wee.
Hier ook, achteraf gezien was die pijn juist het eerste teken dat het niet goed zat. Ik gaf geen kik tijdens de bevalling (staat ook in het verslag 8-) ) en dan wel tegen het plafond zitten vanwege het aanhappen. :X
quote:
De pijn hoort wel tijdens de voeding weg te ebben.
Ook niet goed (genoeg) aanhappen is het pijnlijkste aan het begin van de voeding (kwam ik achteraf achter), dus het wegebben maakt niet het onderscheid met de normale gevoeligheid van de tepels bij het wennen aan de borstvoeding.

Sam, vanuit mijn ervaring zou ik willen zeggen: luister naar je gevoel. Denk je dat er iets niet helemaal klopt, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in.
pi_169779395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:23 schreef Phaidra het volgende:
A reageert op geitenkaas net zo heftig als koemelk. Dat is echter niet altijd zo.

Sam, wat rot dat het zo pijnlijk is. Je zegt dat hij goed aanhapt, maar is er ook goed gekeken naar zijn lipbandje en tongriempje? Misschien dat de hap wel goed is, maar je tepel net niet ver genoeg komt in zijn mond. Dat kan echt flink pijnlijk zijn!
nee daar is niet naar gekeken! goede tip morgenochtend meteen even bespreken.

de gelpads had ik nog niet van gehoord ga ik ook even naar kijken.

bedankt :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 26 maart 2017 @ 09:32:28 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169785637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Denk je dat er iets niet helemaal klopt, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in.
Dit is sowieso altijd het beste advies :)
KuikenGuppy
pi_169786820
Hopelijk met alle tips en LK input snel verbetering Sam! Voeden met pijn is echt naar :*. Dankzij omgooien dagritme hier nu ook een verschuiving in de voedingen. Meneer drinkt voor zijn slaapje overdag en dat viel eerst rond 13:00 en nu om 11:00 (gister 10:00 dus). Ik had verwacht dat er dan wel een late middagvoeding bij zou komen maar nee dus. Gewoon pas weer drinken voor het slapen gaan savonds :D
pi_169795900
vandaag viel mij toch een witte waas op in zijn gehemelte en werden mijn tepels glazig. moet nu op advies van kraam en verloskundige miconazol smeren na de voedingen.

tongriempje enzo zijn bekeken die zien er goed uit. wel blijkt hij met zijn kaken te klemmen waardoor mijn tepel scheef/plat word en ik daardoor blaasjes krijg. we gaan nog beter kijken naar het aanhappen.

stuwing is vandaag wel op komen dagen met als resultaat dat het ventje zich verslikt en spuugt.

pluspuntje is dat het dus wel goed op gang komt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169796609
Heeft er wel een lactatiekundige meegekeken? En dan niet die van de kraamzorg. Ik zou dat echt aanbevelen, zo jammer als je gaat smeren terwijl er een andere oorzaak is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 maart 2017 @ 22:06:59 #39
269689 crew  Viv
pi_169801719
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:55 schreef Sam1993 het volgende:
tongriempje enzo zijn bekeken die zien er goed uit. wel blijkt hij met zijn kaken te klemmen waardoor mijn tepel scheef/plat word en ik daardoor blaasjes krijg. we gaan nog beter kijken naar het aanhappen.
Als je tepel plat is na de voeding, komt die niet ver genoeg in het mondje van je zoon. En bedoel je melkblaren? Ook die zijn een teken dat je tepel ergens tegenaan schuurt: het harde gehemelte voor in het mondje, want achterin zit het zachte gehemelte. Hopelijk lukt het om het aanhappen verder te verbeteren! :*
pi_169806343
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebers ;)
Ik heb voor mijn gevoel geen overproductie, zelden stuwingsgevoel en hij drinkt de borst goed leeg.
Ik zal eens kijken of ik met melkproducten nog wat winst kan behalen want ik eet dus wel vla en kaas bedenk ik me :)
Telt geitenkaas ook?
Overproductie kan ook voor darmkrampjes zorgen, maar zoals je het beschrijft lijkt het dat niet te zijn.

Melk zit in echt veel producten. Soms reageerd een kindje idd op geitenmelk/paardenmelk naast koemelk. Maar ook soja kan problemen geven.
Schudden voor gebruik
pi_169807940
Sq, hier ook een baby met krampjes. Niks vergeleken bij m'n oudste, heel veel vergeleken bij peuter. Krampjes zijn normaal, hoort bij de darmrijping. Per kind verschilt het hoeveel last ze ervan hebben. Als er geen andere problemen zijn, zoals inderdaad overproductie of vermoeden op allergie is het kut, maar niks aan te doen. Met zes weken is het hoogtepunt, wij tellen ook af...
pi_169808098
Vervelend van de krampjes, dames :* hier ging het na een week of 6 inderdaad een stuk beter. Merk wel invloed van knoflook, dat mijd ik wel nog steeds.

Sam, hopelijk gaat het wat beter nu. Lastige start!

Handkolf bevalt goed! Ik kolf makkelijker dan met de elektrische, tenminste wel voor even snel wat tussendoor. Deze voor thuis, en de elektrische voor op werk, prima :Y
  maandag 27 maart 2017 @ 09:41:28 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_169808295
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:06 schreef WupWup het volgende:
Sq, hier ook een baby met krampjes. Niks vergeleken bij m'n oudste, heel veel vergeleken bij peuter. Krampjes zijn normaal, hoort bij de darmrijping. Per kind verschilt het hoeveel last ze ervan hebben. Als er geen andere problemen zijn, zoals inderdaad overproductie of vermoeden op allergie is het kut, maar niks aan te doen. Met zes weken is het hoogtepunt, wij tellen ook af...
ik vind dit stiekem het meest geruststellende antwoord :@ :') ik denk diep in m'n hart ook dat hij er gewoon overheen moet groeien eigenlijk. Thanks O+
De rest ook bedankt voor de antwoorden hoor! Het is zo gek, je denkt alles te weten bij een tweede en dan doet ie ineens heel andere dingen dan je eerste :')
disclaimer
pi_169808928
I had ook vrij veel last van krampjes. Goed boeren na een voeding is wel belangrijk daarvoor. Lijkt een open deur, maar zij boerde niet zo gemakkelijk dus soms was ik wel drie kwartier bezig voor er een boer kwam. Dus dat is dan tip van flip. *) . Veel sterkte ermee, het is gewoon rot.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169809026
Hier ook krampjes, meer dan bij oudste. Geprobeerd door geen cafeïne te gebruiken, maar dat hielp niet :+
Boeren duurt hier ook lang, goede tip om er genoeg tijd aan te besteden ja! En anders nog 1,5 week dus? Mooi :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 27 maart 2017 @ 11:29:30 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_169809894
Oh ja, dat boeren schiet er wel eens bij in :@
disclaimer
pi_169815616
hier zijn de krampjes ook begonnen. vandaag nog eens gekeken naar het lipbandje en die is toch wel erg kort. morgen kan ik al bij de kaakchirurg terecht om te kijken of die het erg genoeg vind om het te klieven.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169834211
Laten boeren: behoefte daaraan is erg kind-afhankelijk geloof ik. Ik deed vaak niet heel lang mijn best maar: https://www.google.nl/amp(...)ten-grote-onzin/amp/

:+
pi_169836116
Ja, maar als je kind krampjes heeft, ben je geneigd om ook bij eventueel niet helemaal bewezen dingen te denken: ik probeer het toch maar. :+ . Ik had wel het idee dat het regelmatig dwars zat bij I.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:59:47 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_169836148
Nou ik ook hoor Franny. Hij ligt dan soms ineens te slikken en te hikken en dan hoor ik de lucht door z'n lijfje gaan :')
disclaimer
pi_169836536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:02 schreef Vosje6 het volgende:
Laten boeren: behoefte daaraan is erg kind-afhankelijk geloof ik. Ik deed vaak niet heel lang mijn best maar: https://www.google.nl/amp(...)ten-grote-onzin/amp/

:+
n=71 vind ik niet heel betrouwbaar... En voor de rest de omstandigheden beheersen lijkt mij ook belangrijk :+

Hier lijkt t wel iets beter te worden *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169837064
:D dat staat toch ook in het artikel? De titel leidt denk ik tot een te serieuze interpretatie.
Bij mijn kinders hielp de boertjes op gang helpen wel eens. Zo van: wurm/kreun/steun-boertje en weer blij. Het is maar om aan te geven dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je het op een gegeven moment niet elke keer voor elkaar krijgt een boertje eruit te krijgen. ;)
pi_169843296
Hoe gaat het nu met jullie Sam?
pi_169846020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:25 schreef Vosje6 het volgende:
Hoe gaat het nu met jullie Sam?
kaakchirurg bevestigde het korte lipbandje maar weigerde er iets mee te doen. volgens hem konden de voedingsproblemen daar niet vandaan komen... morgenochtend 9 uur komt er een lactatiedeskundige hopelijk kan die me helpen. anders ga ik einde van de week over op flesvoeding of volledig kolven.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169848098
Ah Sam, wat jammer dat het niet snel met klieven op te lossen viel. Hopelijk tref je morgen een fijne en bekwame lk die je wel vooruit kan helpen :*
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:13:57 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169848131
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:24 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

kaakchirurg bevestigde het korte lipbandje maar weigerde er iets mee te doen. volgens hem konden de voedingsproblemen daar niet vandaan komen... morgenochtend 9 uur komt er een lactatiedeskundige hopelijk kan die me helpen. anders ga ik einde van de week over op flesvoeding of volledig kolven.
Je moet idd een lactatiekundige of verloskundige hebben die wil knippen, zo'n kaakchirurg heeft er 1. geen verstand van en 2. moet dan een bepaalde ingreep declareren. Het is voor een klein babietje echt maar een klein knipje met vrijwel alleen maar voordelen (ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken?), terwijl het op 'latere' leeftijd best een ingreep kan zijn.
De kinderarts wilde het bij Guppy ook niet doen.
KuikenGuppy
pi_169848636
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je moet idd een lactatiekundige of verloskundige hebben die wil knippen, zo'n kaakchirurg heeft er 1. geen verstand van en 2. moet dan een bepaalde ingreep declareren. Het is voor een klein babietje echt maar een klein knipje met vrijwel alleen maar voordelen (ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken?), terwijl het op 'latere' leeftijd best een ingreep kan zijn.
De kinderarts wilde het bij Guppy ook niet doen.
de lactatiekundige die morgen komt klieft niet helaas. de kaakchirurg zegt dat er erg veel bloedvaatjes zitten en hun dit altijd onder narcose doen(bovenlip bandje) maar alleen bij oudere kindjes.. in de tussentijd ben ik weer een paar kloven en melkblaren verder :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 28-03-2017 22:30:00 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169849360
Ach Sam, wst ruk..
Kijk anders even op de facebookgroep "Lipbandjes/ tongriempjes, ouders en zorgverleners", daar zitten zorgverleners met kennis hierover. En, vaak weten ze ook wel welke collega bij jou in de buurt wél behandelt...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_169851195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:37 schreef Morretje het volgende:
Ach Sam, wst ruk..
Kijk anders even op de facebookgroep "Lipbandjes/ tongriempjes, ouders en zorgverleners", daar zitten zorgverleners met kennis hierover. En, vaak weten ze ook wel welke collega bij jou in de buurt wél behandelt...
daar ga ik even kijken bedankt
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_169855684
Succes vandaag, Sam. Hopelijk levert het wat op! Goed dat je zo volhoudt!

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik drink alleen water en 1 kopje decaf per dag.
Maar misschien is mijn baby cacao intolerant. Dat kan ik wellicht nog wel proberen want dan valt er veel winst te behalen :')
Dankzij deze post ben ik met chocola gestopt, en zo waar, een veel rustigere baby 's avonds :D . Het leek bij ons vorige week beter te gaan, maar plotseling weer 2 uur krijsen 's avonds. En toen zag ik een verband: de chocola was een paar dagen op geweest en weer bijgekocht. Hier gelukkig niet na elke voeding, maar alleen 's avonds.
pi_169862680
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:44 schreef marel88 het volgende:
Succes vandaag, Sam. Hopelijk levert het wat op! Goed dat je zo volhoudt!

[..]

Dankzij deze post ben ik met chocola gestopt, en zo waar, een veel rustigere baby 's avonds :D . Het leek bij ons vorige week beter te gaan, maar plotseling weer 2 uur krijsen 's avonds. En toen zag ik een verband: de chocola was een paar dagen op geweest en weer bijgekocht. Hier gelukkig niet na elke voeding, maar alleen 's avonds.
aanhappen deed hij zo goed als hij voor nu kan. ik heb dikke grote tepels en hij een heel klein mondje. nu dus toch over op een tepelhoedje tijdelijk zodat mijn tepeld de kans krijgen te genezen om het over een tijdje eens zonder te proberen. net veel minder pijn bij het voeden.

hij lijkt nu ook beter te drinken. hij is namelijk al 2 dagen op het zelfde gewicht en komt nog niet aan. gaan hem nu een beetje bijvoeden met mijn afgekolfde melk. net 130 gekolfd na het voeden nog.. heb een enorme productie

hopelijk doet jou kleine het goed en dan moet mama maar afkicken haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 17:03:27 #62
269689 crew  Viv
pi_169864785
Wat fijn dat je kan bijvoeden met eigen melk Sam! Heeft de lk vandaag ook naar lipbandjes/tongriempje gekeken? Die van mij kliefde ook niet zelf maar bracht wel alles in kaart.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 00:03:43 #63
269689 crew  Viv
pi_169876739
Yikes, mijn baby weigerde vanavond de Nutrilon die ik wilde geven omdat ik een voeding te weinig in de koelkast had. :X Ze had het ongeveer een week niet gehad, kunnen ze dat opeens niet meer lekker vinden? Een andere verklaring is de oorontsteking die ze sinds gisterochtend heeft, misschien heeft ze nu pijn bij het slikken gekregen. De gekolfde melk die ik daarna probeerde ging er wel in. }:| Hopelijk een eenmalig geintje, want door die sporadische fles kunstvoeding is het kolven juist goed vol te houden.
pi_169882156
Sam wat fijn dat het voeden met tepelhoedje minder pijn deed. Kloven: genees maar snel!
Vivi, kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Hopelijk blijft het bij een keer. Hoe oud is ze nu trouwens? Kan zijn dat ze nu meer besef heeft dat mama's melk beter smaakt dan poedermelk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vosje6 op 30-03-2017 12:39:34 ]
pi_169887415
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn dat je kan bijvoeden met eigen melk Sam! Heeft de lk vandaag ook naar lipbandjes/tongriempje gekeken? Die van mij kliefde ook niet zelf maar bracht wel alles in kaart.
ja is allemaal nagekeken. lipbandje wel wat kort maar ze twijfelde of het toegevoegde waarde ging hebben omdat het niet heel erg is. vandaag tot nu toe alle voedingen pijnloos gedaan :D
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:54:57 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_169887522
Fijn om te horen dat het tepelhoedje uitkomst biedt Sam!
disclaimer
  donderdag 30 maart 2017 @ 17:20:15 #67
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169888031
Hoi! Ik mag hier ook meeschrijven :W

Ik zag dat het over kloven ging. Ik vroeg me af of kloofjes wel de mogelijkheid hebben om te helen als baby vaak drinkt?
Ik heb op beide tepels kloven nadat ze besloot mijn tepels als speen te gebruiken (en ik daar niet zo op bedacht was 's nachts).
Opzich zijn de voedingen wel te doen, alleen eerste paar seconden doet het pijn, maar daarna niet meer. Maar de kloven worden niet minder.
Als ik tussen de voedingen door lanolin smeer, kan het daarmee genezen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169888519
Sylver, ik had in het begin ook wat kloofjes en een baby die vaak aan de borst hing. Met tussendoor lanoline smeren en hydrogel pads in mijn bh, zijn ze snel genezen :)

Sam, goed dat je zo doorzet en fijn dat het voeden pijnloos is gegaan vandaag!
pi_169888684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 00:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Yikes, mijn baby weigerde vanavond de Nutrilon die ik wilde geven omdat ik een voeding te weinig in de koelkast had. :X Ze had het ongeveer een week niet gehad, kunnen ze dat opeens niet meer lekker vinden? Een andere verklaring is de oorontsteking die ze sinds gisterochtend heeft, misschien heeft ze nu pijn bij het slikken gekregen. De gekolfde melk die ik daarna probeerde ging er wel in. }:| Hopelijk een eenmalig geintje, want door die sporadische fles kunstvoeding is het kolven juist goed vol te houden.
Tip voor als het niet bij 1x blijft: nutrilon is hier ook nooit opgedronken, want bah. De Hero voeding ging (en gaat, voor in de pap dan ) er wel goed in. Dus mocht het nodig zijn, kun je ook die nog is proberen...
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:35:02 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169892219
* Sylver_ schrijft hydrogel pads op
Dank je :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 23:42:58 #71
269689 crew  Viv
pi_169897950
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:52 schreef Vosje6 het volgende:
Vivi, kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Hopelijk blijft het bij een keer. Hoe oud is ze nu trouwens? Kan zijn dat ze nu meer besef heeft dat mama's melk beter smaakt dan poedermelk ;)
Ze is nu ruim 5 maanden, en krijgt al sinds ze 5 weken was zo nodig Nutrilon erbij, in sommige perioden dagelijks maar de laatste maanden veel minder vaak. Ze heeft nooit laten merken dat ze het ene lekkerder vindt dan het andere. Ik denk dat het toch de oorontsteking is, daar heeft ze vooral 's avonds last van en ze piepte vandaag ook even bij de laatste fles terwijl het moedermelk was.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:50 schreef silliegirl het volgende:
Tip voor als het niet bij 1x blijft: nutrilon is hier ook nooit opgedronken, want bah. De Hero voeding ging (en gaat, voor in de pap dan ) er wel goed in. Dus mocht het nodig zijn, kun je ook die nog is proberen...
Goed om te weten, dank je! :)
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:51:50 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169907889
Wat zijn jullie ervaringen of meningen over cafeïne en borstvoeding?

Ik zou best een kopje koffie (of 4 c_/ ;)) lusten, maar ik geloof dat cafeïne wel overgaat in moedermelk. In hoeverre hebben baby's daar last van? Of verschilt dat per kind?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169907917
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen of meningen over cafeïne en borstvoeding?

Ik zou best een kopje koffie (of 4 c_/ ;)) lusten, maar ik geloof dat cafeïne wel overgaat in moedermelk. In hoeverre hebben baby's daar last van? Of verschilt dat per kind?
L. reageert al op 1 kop thee met theïne, maar ik kan me zo voorstellen dat dat inderdaad per kind verschilt.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:54:48 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169907949
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen of meningen over cafeïne en borstvoeding?

Ik zou best een kopje koffie (of 4 c_/ ;)) lusten, maar ik geloof dat cafeïne wel overgaat in moedermelk. In hoeverre hebben baby's daar last van? Of verschilt dat per kind?
Lijkt me per kind verschillen, ik heb niet de indruk dat een van mijn kinderen ooit last gehad hebben van iets wat ik at of dronk. Ik drink ook gewoon koffie als normaal, 1-4 koppen per dag.
KuikenGuppy
pi_169908069
Hier ook 1-3 koppen koffie per dag. De eventuele krampjes wegen niet op tegen mijn humeur zonder koffie :X . Maar ik merk geen verschil tussen een dag met veel of weinig/geen koffie.
pi_169908346
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:03 schreef marel88 het volgende:
Hier ook 1-3 koppen koffie per dag. De eventuele krampjes wegen niet op tegen mijn humeur zonder koffie :X . Maar ik merk geen verschil tussen een dag met veel of weinig/geen koffie.
+1
pi_169908348
Ik drink een of twee kopjes per dag, M reageert er niet op.

De groei zit er goed in nu. Van zwemmen in 50, begint hij er nu uit te groeien. :o
pi_169908411
Fijn Cygne!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:44:02 #79
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169908768
Ik hoor het al, ik ga koffie zetten c_/
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169911509
Koffie; doe ikzelf twee kopjes (wel kleine dus) per dag. Voedingscentrum advies voor voedende vrouwen is max 1 omdat cafeine niet goed is voor je kindje. Staat helaas los van of je kind er onrustig van wordt of krampjes van krijgt -O-
pi_169911675
Hier ook drie per dag, zonder dat ik invloed op haar merk.

Regeldag vandaag (hoop ik :P) om de twee uur drinken en verder ook niet tevreden, na een eerst rustige tijd merk ik weer hoe moe je wordt van vaak voeden op een dag..
pi_169911700
Koffie: drink ik nog steeds minimaal. Ik was al geen groot koffiedrinker, maar dronk toch wel 2 kopjes per dag voor mn zwangerschap. Nu enkel 1 kopje op werkdagen (3x per week). Om dezelfde reden als Vosje eigenlijk, niet omdat ik er iets van merk, maar omdat cafeine me niet echt goed lijkt..

Kennelijk is BV erg lachwekkend. Ik zit hier al een half uur met een dreumes aan mn borst die ergens de slappe lach om heeft, want hij blijft maar lachen. Drinkt niet echt handig... :D
pi_169912312
Ha Sillie, ik zie het zo voor me. Wel gezellig dat wel _O-.
Dat soort dingen vind ik ookwel grappig van een niet-meer-zo-mini aan de borst. Vandaag moest die van mij voor het slapen gaan eventjes drinken en bij de wissel eerst van alles vertellen, zijn knuffeltje aan mij aanbieden om op te knagen (wat ik overigens beleefd geweigerd heb) om vervolgens een slokje te nemen en weer verder te babbelen. Toen heb ik hem maar in zijn bedje gedeponeerd waar hij zelf zijn muziekje aanzette en nu is het al een tijdje :z. Ik zie hem wel weer over een paar uur
pi_169912401
Zwanger heb ik wel over koffie-inname nagedacht maar borstvoedend eigenlijk helemaal niet meer. :@ is dat behalve krampjes (die mijn kinderen allebei bijna helemaal hebben overgeslagen, best veel geluk!) en eventueel impact op slaap nog 'slecht'?
pi_169913153
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:50 schreef Svane het volgende:
Zwanger heb ik wel over koffie-inname nagedacht maar borstvoedend eigenlijk helemaal niet meer. :@ is dat behalve krampjes (die mijn kinderen allebei bijna helemaal hebben overgeslagen, best veel geluk!) en eventueel impact op slaap nog 'slecht'?
Zie hier de info van het voedingscentrum: http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspx

Ik ben zelf gevoelig voor cafeïne; ik krijg na 2 koppen koffie kort op elkaar hartkloppingen en fors hoofdpijn. Mijn moeder heeft dat ook, dus ik wilde voor W. geen risico nemen daarin..
pi_169930556
Toch ook even hier delen, mooie aanbieding :)

http://www.youseebaby.nl/voedingsnachthemd-carriwell-2
pi_169934556
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:49 schreef Logician2.0 het volgende:
Toch ook even hier delen, mooie aanbieding :)

http://www.youseebaby.nl/voedingsnachthemd-carriwell-2
Ik zie een lege pagina?
pi_169934645
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 21:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zie een lege pagina?
ik nu ook, vanmiddag ging hij wel naar de voedingsnachthemden :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:00:20 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_169934842
Dan zijn ze vast uitverkocht. Zie daar ook de meerwaarde niet zo van, eigenlijk :D
disclaimer
pi_169934966
Dat is dan vlot gegaan :D
  dinsdag 4 april 2017 @ 04:27:22 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_169988438
Oh man, er is bijna geen beter gevoel dan zo'n nachtelijke stuwingstiet die eindelijk leeg wordt gedronken :') O+
disclaimer
pi_169988868
Lang verhaal..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169989308
Dat klinkt zwaar Gogo. M heeft bij mij de eerste dag ook bijna niet gedronken. Aanhappen ging ook niet goed, dat lukte pas toen de kraamzorg in overleg met mijn vk/lk kwam met een tepelhoedje. Daarna ging het beter.
Ik heb niet echt tips. Komt de lk nog een keer kijken of het nu beter gaat?

Sterkte in ieder geval :*
pi_169989556
Gogo, is al goed duidelijk waarom hij gefrustreerd raakt aan de borst en wat gebeurt er precies als 'het niet goed gaat'? Heeft het met het aanhappen te maken? Of is hij te onrustig aan de borst, laat hij vaak los? Heb je een idee wat vlak na het bezoek van de lk anders was waardoor het toen wel goed ging? Hoe vaak heb je hem gisteren precies aangelegd en hoe lang heeft hij denk je, al met al, gedronken?

Het klinkt alsof je wel wat meer hulp kunt gebruiken. :) . Ik hoop dat je het nog niet opgeeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169993379
Gisteren heb ik hem denk ik zeven of acht keer aangelegd. De eerste twee keer gingen goed, een keer met lk erbij en toen met kraam. De keer daarna was ik enigszins gestresst vanwege een familiebezoekje dat anders liep dan gehoopt en toen wilde hij niet meer. Hij hapte wel een paar keer, maar niet goed en als hij wel goed aanhapte liet hij snel los. Ik merk dat ik sindsdien zelf ook gestresst en verdrietig word als het niet lukt.

Aan de ene kant denk ik dat ik moet stoppen. Ik ben er ruim een week vol voor gegaan, we hebben heel veel geprobeerd, maar ik kolf nog steeds maar +/- 10 cc per keer. Heb ook vrijwel geen stuwing en vraag me af of mijn lijf niet gewoon alle energie in herstellen heeft gestopt en de borstvoeding vergeten is. Ook is deze frustratie en dit verdriet een negatieve spiraal aan het worden die nergens goed voor is. Niet voor mij en niet voor m'n kleine vent. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ik deze beslissing wel moet nemen nu ik er zo emotioneel over ben. Vraag me dus af of ik niet alles op het kolven kan zetten, aanhappen even laten zitten (ivm de frustratie bij allebei) en eerst die emoties onder controle krijgen. Ik vind het zo moeilijk!
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:38:53 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169993745
Oh Gogo, wat rot dat het niet goed lukt. Het kan je zo onzeker maken, hè.

Kan de lk nog een keer meekijken? Kijken waarom hij snel weer loslaat. Ik kan me voorstellen dat hij het geduld niet heeft om te wachten op de melkstroom, wellicht kan de lk daarvoor tips geven.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169994255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:15 schreef Gogo83 het volgende:
Gisteren heb ik hem denk ik zeven of acht keer aangelegd. De eerste twee keer gingen goed, een keer met lk erbij en toen met kraam. De keer daarna was ik enigszins gestresst vanwege een familiebezoekje dat anders liep dan gehoopt en toen wilde hij niet meer. Hij hapte wel een paar keer, maar niet goed en als hij wel goed aanhapte liet hij snel los. Ik merk dat ik sindsdien zelf ook gestresst en verdrietig word als het niet lukt.
In het begin is het aanhappen/aanleggen echt iets waar je zoveel mogelijk rust en concentratie bij nodig hebt. Zo'n familiebezoekje waar jij stress van krijgt, werkt dan niet goed. Ik heb het gevoel nu, door wat je hier schrijft, dat het meer het mentale stuk is, dat je stress/zorg/verdriet ervaart en dat het een wisselwerking wordt. Want met kraam en lk erbij lukte het wel. Daarom zou ik, als het mogelijk is, op die voedingsmomenten, je echt terug trekken, er is tijd voor nodig. Voed je op verzoek of leg je hem op bepaalde tijden aan?

quote:
Aan de ene kant denk ik dat ik moet stoppen. Ik ben er ruim een week vol voor gegaan, we hebben heel veel geprobeerd, maar ik kolf nog steeds maar +/- 10 cc per keer. Heb ook vrijwel geen stuwing en vraag me af of mijn lijf niet gewoon alle energie in herstellen heeft gestopt en de borstvoeding vergeten is. Ook is deze frustratie en dit verdriet een negatieve spiraal aan het worden die nergens goed voor is. Niet voor mij en niet voor m'n kleine vent. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ik deze beslissing wel moet nemen nu ik er zo emotioneel over ben. Vraag me dus af of ik niet alles op het kolven kan zetten, aanhappen even laten zitten (ivm de frustratie bij allebei) en eerst die emoties onder controle krijgen. Ik vind het zo moeilijk!
Ik weet niet of het terecht is te denken dat je lijf het niet goed oppakt. De productie hoeft nu ook nog niet enorm te zijn en dat moet zich ook nog gaan regelen. Dat kan ook nog. Maar daarvoor is die rust dus wel enorm belangrijk. En dat betekent ook dat als het aanhappen niet meteen goed lukt, je een tijdje blijft proberen. Misschien eventueel de lk bellen als je bezig bent en het lukt niet goed, zodat ze even kan luisteren naar wat je hierover vertelt, met je mee kan denken en weer wat vertrouwen kan geven? Ik weet het nog goed van mijn kraamtijd dat dit echt best heftig en moeilijk is, maar vertrouwen blijven houden in jezelf en in je kind is daarbij essentieel. Geef het aub niet te snel op, en probeer a. de omstandigheden optimaal te maken (dus geen stress van bezoekjes, en je terugtrekken en de tijd/rust nemen voor de voed momenten b. als het aanhappen niet direct goed lukt, niet gaan twijfelen, maar even blijven proberen. Eventueel pauze nemen, iemand bellen. Heeft je baby echt honger als je hem aanlegt? Goede hulp vragen als je het gevoel hebt en houdt, dat het aan happen problematisch is en er iets niet goed gaat. c. voor ogen houden dat bv een wisselwerking is tussen jou en je kind en dat een moeilijke start helemaal niet betekent dat het ook niet meer lukt. Je lijf kan dit en je kind ook.

Sorry, als ik 'pusherig' over komt, maar ik zou het zo jammer vinden als je nu stopt en daar verdriet van gaat hebben (later) omdat het misschien toch wel mogelijk was geweest.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169995066
Oh Gogo, wat rot dat je je zo voelt :* Ik sluit me helemaal bij Franny aan. Het inkomen van de melk kan echt een tijdje duren, zeker na zo’n heftige start. Dat je 10cc per keer kolft na alles wat er is gebeurd is hartstikke veel! En bovendien hartstikke knap, want die hele riedel voeden - nakolven - fles geven - zooi schoonmaken - voeden - nakolven - fles geven etcetera is lood- en loodzwaar. In het bijzonder omdat je nog midden in je herstelperiode zit. Het aanhappen is echt een kwestie van oefenen en proberen. Een worsteling in het begin, zeker als het pijnlijk is en als je het gevoel hebt dat het niet lukt. Het kan echt enorm frustrerend zijn en veel stress opleveren. Wat ik ook een tijdje heb gedaan in het prille begin is ’s ochtends (met de kraam) en ’s avonds (met mijn man) een poging doen tot aanleggen, maar dat de rest van de dag loslaten. Ik kolfde wel, eigenlijk zo vaak als dat kon, maar vulde aan met kunstvoeding en hoe verdrietig ik ook was om die flesjes, het heeft er wel voor gezorgd dat ik uiteindelijk zonder angst en stress kon gaan voeden. En dat doe ik nu, zestien maanden later, nog steeds.

Ik heb het gevoel dat er veel druk op je staat nu. Zijn er dingen die je kunt/jullie kunnen doen om het jou nu wat gemakkelijker te maken? Ik denk aan maaltijden laten verzorgen (echt krachtvoer, ik heb eventueel recepten), een fijn, kalm en comfortabel plekje maken speciaal voor het voeden (en dus ook speciaal voor jullie alleen! Met een fijn dik kussen, een mooie deken, een zacht lampje, wat jij wilt), extra begeleiding krijgen van de kraamverzorgster, de lactatiekundige, een postnataal doula of een borstvoedingscoach, veel drinken (water en borstvoedingsthee), de rust nemen die je nodig hebt, de boel echt even de boel laten (geef de strijk maar aan je bezoek mee, kunnen ze gelijk rechtsomkeert ;) ). Misschien kun je een dag of twee in je nakie met je kleintje in bed gaan liggen en je volledig in de watten laten leggen door je man, zodat je kindje naar hartenlust aan kan happen en jullie samen op een ontspannen manier kunnen oefenen met suuuperveel huid op huid contact. Ontspanning is echt een belangrijke factor in dit proces, dus probeer dat voor jezelf te creëren. Ik keek bijvoorbeeld filmpjes van SNL tijdens het kolven, omdat ik daar toen (enigszins labiel) zo ontzettend om moest lachen. Probeer iets te vinden wat voor jou werkt. En volgende week is pas volgende week, dus laat die maar daar ;)

Wat zal dit een doorzettingsvermogen van je vergen. Je doet het echt ontzettend knap :*
pi_169995901
+1 op Franny en Bloesem.
Toen ik kolfde in de kraamweek had ik vaak ook maar 5-10cc. Ik had een hele lieve kraam die nog net niet stond te juichen bij mijn kolfresultaten, gaf toch weer zelfvertrouwen O+

Je doet het goed Gogo :*
pi_169996468
Bedankt voor jullie input dames, geeft stof tot nadenken!

Ik heb vroeg in de middag alleen gekolfd en het voeden aan man overgelaten. Toen ik wilde gaan slapen en erover lag te denken heb ik besloten dat ik deze beslissing niet wil nemen nu ik 1) er zo emotioneel over ben en 2) ik het gevoel heb dat ik er nog niet alles aan heb gedaan. LK neemt helaas de telefoon niet op, hopelijk belt die nog terug.

In ieder geval waren de heftige emoties vrij snel weg nadat ik had besloten dat aanhappen nu even niet hoefde, ik probeer het vanavond nog wel een keer. Wel blijf ik kolven, misschien inderdaad zelfs weer wat vaker doen, man is de hele dag ook thuis, dus die kan de rest van de boel draaiende houden. Bezoek komt er ook niet meer vandaag, dus dat scheelt. :)

Nogmaals bedankt, het komt zeker niet pusherig over, al is stoppen nog steeds een serieuze optie. Alleen nu nog niet.
pi_169996690
Eens met bovenstaande meisjes O+
Bij mij heeft het ook echt wel een paar weken geduurd voor de bv goed liep. Ik heb toen nauw contact gehad met een lk en zij is ook een paar keer gekomen om te helpen met fijne voedingshoudingen, zodat ik me goed kon ontspannen.
Nu is het voeden echt genieten (tenzij ze me in mijn gezicht slaat of knijpt :') )

Miez, hoe gaat het met het project M. weer terug aan de borst?
pi_169996768
Ik weet nog zo goed dat ik de eerste week 's nachts keihard zat te huilen omdat voeden niet lukte. Wat was ik dan blij dat de nacht voorbij was en de kraam op de stoep stond O+
pi_169997175
Zo zat ik na de eerste nacht keihard huilend op de wc. Mooie tijden :')

Project heb ik stilgelegd. Ik heb er nu wel vrede mee. Weet nog niet hoe lang ik e.e.a. kan volhouden. Ik hoop in ieder geval tot een jaar genoeg te kunnen kolven/genoeg te hebben in de vriezer (M is nu 8 maanden). Daarna moet ik nog even kijken.
Soms douchen we samen of leg ik haar wel huid op huid. Dus ze heeft in ieder geval geen paniek huilacties meer, dus we kunnen wel gewoon lekker knuffelen O+ Alleen trekt ze nu steeds aan mijn tepel als ze die ziet :') ;(
pi_169999806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:24 schreef Miezziej het volgende:
+1 op Franny en Bloesem.
Toen ik kolfde in de kraamweek had ik vaak ook maar 5-10cc. Ik had een hele lieve kraam die nog net niet stond te juichen bij mijn kolfresultaten, gaf toch weer zelfvertrouwen O+

Je doet het goed Gogo :*
Hier precies zo.

Gogo. :*
pi_170002688
Thanks! Morgen komt de lk met huurkolf (kraam is morgen voor het laatst en neemt haar kolfapparatuur weer mee). Advies was om vandaag alleen veel bloot te knuffelen en te kolven, even niet laten aanhappen dus. En toen ik daarnet de afgekolfde melk vanaf vannacht in een flesje deed, bleek het toch al 60 cc te zijn. Dat is al bijna een voeding (als ik het vergelijk met kv-hoeveelheid die hier gedronken wordt. Dus we kunnen iig vandaag één volledige bv-voeding geven. :D
pi_170003604
Gogo goed bezig met die 60cc O+
pi_170003887
Gogo, ik lees net je verhaal. Wat een doorbijter ben je nu al :*. Ook van mij een dikke hoera voor die eerste fles van 60: die heb je alvast in de pocket! Heel veel succes morgen met de lk. Hopelijk kan ze een plan van aanpak met goede handvaten met je maken.
pi_170003940
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.

Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2017 20:28:11 ]
pi_170004180
Goed bezig Gogo! En wat je ook beslist, zo te horen is het weloverwogen, snap dat je het niet onder invloed van hormonen en emoties wilt doen, maar je denkt er duidelijk goed over na :* verder goede uitgebreide tips!
pi_170004552
Gogo, goed bezig! Bij mij keek mijn vriend altijd mee tijdens het voeden. Of de baby goed aanhapte, maar ook of ik lekker kon zitten en de baby comfortabel lag. Is misschien heel vanzelfsprekend, maar ik had er heel veel aan.
pi_170007574
Goed bezig, Gogo! Het kan echt nog slagen, succes met de lk!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 4 april 2017 @ 22:21:54 #112
269689 crew  Viv
pi_170007858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:15 schreef Miezziej het volgende:
Project heb ik stilgelegd. Ik heb er nu wel vrede mee.
:*
Fijn dat jullie het wel gewoon gezellig hebben samen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:47 schreef Ooi86 het volgende:
Gogo, goed bezig! Bij mij keek mijn vriend altijd mee tijdens het voeden. Of de baby goed aanhapte, maar ook of ik lekker kon zitten en de baby comfortabel lag. Is misschien heel vanzelfsprekend, maar ik had er heel veel aan.
Wat Gogo beschrijft over een gefrustreerde baby aan de borst, dat was hier ook. Mijn man ging dan een rondje met haar lopen en zingen om haar te kalmeren: "What do we want? Boobies! When do we want them? Now!" :D O+ Toen hij na 2,5 week weer bijna aan het werk zou gaan, sloeg de paniek pas toe :') en had ik de volgende dag een lk in huis.
pi_170008231
Gogo 60 cc *O* Gewoon een hele voeding O+ En bloot babyknuffelen O+
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:34:11 #114
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170008247
Logi, goed dat je er van te voren over na denkt :Y
Misschien een lk bellen voor tips?

Ik denk dat het prima op gang kan komen hoor. Bij zh wel aankaarten zodat de verpleegkundigen je extra kunnen helpen met vaak aanleggen en misschien extra kolven om het goed op gang te brengen de eerste dagen :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:54:53 #115
73386 Fazz
onderweg
pi_170008927
Gogo, goed dat de lk morgen weer komt! Het klinkt heel zwaar :*

Ik herken het wel van mijn eerste bevalling; veel bloed verloren en bv die niet op gang kwam. In de kraamweek voedde ik 12-14x per dag en kolfde ook nog na. Met vingervoeden ging er ook nog wat kV bij want hij had gewoon honger ;( Als ik er nu aan terug denk word ik weer moe. Maar het ging wel voorbij, de productie kwam op gang en ik heb meer dan 2 jaar kunnen voeden O+ Ik hoop dat je snel door deze zware tijd heen komt en gewoon kunt genieten van je baby aan de borst :*
  dinsdag 4 april 2017 @ 23:15:40 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170009499
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.

Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?
Ik heb geen enkel probleem gehad met voeden na de KS, heb mijn baby zelfs op de OK al uitgebreid aan de borst gehad O+ en het kwam toen eigenlijk weer net zo snel op gang als na mijn eerste bevalling.
Je zou in het zkh kunnen vragen of er de mogelijkheid is om op de OK al meteen aan te leggen?
KuikenGuppy
pi_170015590
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.

Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?
In ieder geval is het goed om de artsen en verpleegkundigen op de hoogte te stellen dat je borstvoeding wil geven (en eventueel bepalen of je tegen bijvoeden met kv bent en dat doorgeven). Dat kan al een hoop schelen. Als je een gentle sectio krijgt, mag je misschien al op de OK aanleggen, dat zou natuurlijk het tofst zijn!

Er is een kans dat de baby nog wat klein is om zelf (alle) voedingen live te drinken. Mijn beide kindjes waren met 38 weken zwangerschap rond de 2,5 kg en voor mijn oudste was het lastig om de bv op gang te krijgen, hij had daar te weinig kracht voor.

Wat is de voorspelling qua gewicht? En is een couveuse nog nodig? Dat zijn wel dingen die meespelen. Zodra het niet mogelijk is om live aan te leggen op verzoek, is kolven verstandig om de bv op gang te brengen. Het ziekenhuis heeft hiervoor heel goede kolven staan. Vraag erom als ze er zelf niet mee komen (dat is soms echt nodig!).

Mocht het nodig zijn om bij te voeden (als jouw productie niet snel genoeg op gang komt, al is die kans kleiner omdat het niet jouw eerste keer voeden is ;) ), kan je ook overwegen om donormelk te gebruiken in plaats van kv. Het is goed om daar van tevoren over na te denken en misschien zelfs aan te kaarten. Niet elk ziekenhuis staat daarvoor open.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_170016327
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, ik heb mijn jongste dochter tot 2jr2mnd bv gegeven en eigenlijk tot nu toe geen enkele zorg gehad over de bv straks.

Maar mijn baby wordt straks met 36.1wk met een kz gehaald, kan ik er vanuit gaan dat de bv dan wel gewoon op gang komt of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of alvast moet aanschaffen?
Je moet met 2 dingen rekening houden, namelijk die 36 weken (prematuur) en met de keizersnede.
De ene baby van 36 weken is de andere niet en het kan zijn dat jouw baby echt prematurengedrag vertoont, maar het kan ook zijn dat je daar niks van merkt. Gewicht zegt niet veel over de rijpheid.
Een keizersnede an sich hoeft je helemaal niet op achterstand te zetten voor wat betreft het op gang komen van de borstvoeding. Wel brengt een keizersnede wat risico's op complicaties die mogelijk invloed hebben, zoals overmatig bloedverlies. Maar goed, heb jij dat niet, dan kun je rekenen op melk. Je kunt je misschien wel voorstellen dat je de eerste dagen niet makkelijk kan zitten en dat je dus andere houdingen dan 'normaal' moet aannemen om je baby te voeden. De verpleging helpt je daarbij. Een voedingskussen kan best handig zijn als je een buikwond moet ontzien.
Dus, de optelsom is prematuur plus buikwond en ik denk dat het je voordeel oplevert als je je op die onderwerpen inleest. Bijvoorbeeld via de folders van La Leche League of de VBN.
  woensdag 5 april 2017 @ 12:14:53 #119
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_170016482
Hier een prematuurtje en een ks en qua gewicht meer dan ok 3265 gram met 34 weken zwangerschap.

Drinken was echt een probleem voor haar. Te weinig kracht, teveel afvallen en uiteindelijk bijvoeden met gekolfde melk en later helemaal terug. Heeft echt wel een week of zes geduurd eer ze sterk genoeg was om goed zelf effectief te kunnen drinken.

Er waren nog wat andere prematuurprobleempjes maar die zijn wel weggetrokken. Latere ontwikkeling van de motoriek en darmrijping bijvoorbeeld. Maar 34 tov 36 weken scheelt ook heel veel weer op een zwangerschap.
If you can dream it, you can do it...
pi_170020154
Lang verhaal deel 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170020268
Wat een strijd heb je geleverd, Gogo en wat knap dat je toch zo ver gekomen bent. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 april 2017 @ 16:00:51 #122
269689 crew  Viv
pi_170020893
Gogo ik herken het heel erg, dat je alles goed gedaan hebt en het toch niet gaat, en hoeveel verdriet dat geeft. :*
pi_170021523
Bedankt voor de reacties en tips!

Vandaag gesprek gehad in het ziekenhuis, en ze gaan de lactatiedeskundige alvast voor mij inlichten en er is al genoteerd dat ik graag bv wil geven en evt kolven, het liefst geen bijvoeding wil met kv etc.
Ze waren heel erg begripvol en meedenkend O+

Ze schatten haar qua groei en gewicht exact gemiddeld en denken dat de kans het grootste is dat ze geen hulp nodig zal hebben en direct bij mij op de kamer mag. Ze zeiden mocht ze toch hulp nodig hebben schatten ze het nu in dat dat niet langer dan 1 dag zal zijn, en ook dan zullen ze goed rekening houden met mijn bv wensen. Dus ik ben enorm gerustgesteld :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2017 16:34:05 ]
pi_170021528
Gogo :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2017 18:01:20 ]
pi_170023044
Je hebt het top gedaan, Gogo! Succes met afronden, :*
pi_170027466
Kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens na dat consult van de lk hebt Gogo. Fijn dat ze in ieder geval een duidelijke verklaring had. Veel succes en vooral veel genieten van jullie kleine muppie gewenst :*
pi_170027595
Gogo, fijn dat deze lk goed kon beoordelen wat er aan de hand is en het is in ieder geval fijn om te weten dat jij er alles aan hebt gedaan, dat dit een kwestie van overmacht is. Veel succes! :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 april 2017 @ 20:44:05 #128
269689 crew  Viv
pi_170027641
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:22 schreef Sam1993 het volgende:
lokquote
Hoe gaat het bij Sam?
pi_170028984
Ik lees alvast even mee. Ik ben nu 38+5 van ons 2e kindje, en bij de eerste ging BV heeel moeizaam, waardoor ik het uiteindelijk 'maar' 3 maanden heb volgehouden.

We begonnen vanaf dag 3 al met bijvoeden ivm gebrekkige productie, en uiteindelijk zat ik op een schema van BV-KV-kolven-BV-KV-kolven etc. Supervermoeiend.

Achteraf gezien lag het denk ik deels aan dat mijn productie nooit echt goed op gang is gekomen, dat mijn dochter haar tongriempje kort was (met 12 wkn alsnog gekliefd) en dat ze hele erge spruw heeft gehad waardoor het hele voeden erg pijnlijk was.

Ik ben nu alert op deze signalen en zou het superfijn vinden als het nu beter, en vooral langer lukt. Ik zal jullie dus ongetwijfeld binnen een paar weken om advies vragen :Y

Tot dat moment lees ik lekker mee en wacht ik tot de baby komt....
  woensdag 5 april 2017 @ 21:25:55 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170029063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:24 schreef Gogo83 het volgende:
Lang verhaal deel 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind je een topper! Hang in there :*
pi_170029579
Gogo, wat ben je moedig! :*
pi_170035128
Klein vraagje, wat doe je met overgebleven moedermelkflesjes? Ik vond het altijd handig om mijn vriezervoorraad in medela flesjes te hebben en nu de bodem in zicht komt heb ik er dus best veel over. Ik geloof dat het afgeraden wordt die aan een ander te geven (anders gaf ik ze weg), maar wat dan?
pi_170035343
Dat herinnert mij eraan dat ik heel veel Avent bekers heb staan die voor weinig weg mogen. PM maar even bij interesse :)
pi_170035389
Mochten die van Mineola snel weg zijn, ik heb er ook megaveel over, weg voor verzendkosten of halen voor niks in omgeving Utrecht! Heb 2 maten, 180 en (volgens mij) 240.
pi_170048544
Pm gestuurd :)

Ik heb zojuist mijn afgekolfde moedermelk (1.8 liter) gedoneerd aan een andere moeder O+ M. mag het niet omdat er koemelk in zit. Ben blij dat ik niet voor 'niks' zo veel moeite heb gedaan om te kolven.
Wel een gek idee, dat er een ander kindje mijn melk opdrinkt! :o O+
pi_170048925
Wel tof dat je iemand kon vinden, mies! Om dezelfde reden heb ik toen uiteindelijk mijn hele voorraad door de gootsteen gegooid.
pi_170048968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:13 schreef Hupje het volgende:
Wel tof dat je iemand kon vinden, mies! Om dezelfde reden heb ik toen uiteindelijk mijn hele voorraad door de gootsteen gegooid.
Echt? Wat zonde zeg! Er is een speciale Facebook pagina waar moeders oproepjes plaatsen. Toentertijd nog niet?
pi_170049227
Ik zit niet op FB. En verder had ik een paar keer bijna maar toch niet, en toen was ik het zat :@
pi_170058826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij Sam?
hier gaat het heel goed! tepelhoedje doet me goed. J drinkt nu ook een stuk effectiever. ondanks dat ik me wat zorgen maakte want geen harde volle borsten meer en minder kolfopbrengst na het voeden. ( moet 2 x per dag kolven vanwege tepelhoedje maar daar kom ik gewoon niet aan. hij drinkt nog elke 2 a 3 uur en als daar een keertje langer tussenzit dan ben ik blij dat ik even niks aan mn borsten heb hangen haha) maar hij is nu met het tepelhoedje en af en toe afgekolfde melk tussendoor toch 200 gram aangekomen in een week en hij zit nu na 2 weken 20 gram boven zinn geboortegewicht :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170062522
Fijn Sam! Verkijk je niet op de kolfopbrengst he? Het gaat om de extra stimulatie niet zozeer de opbrengst en hoe effectiever je kind drinkt hoe minder er 'overblijft'. Ook harde borsten zeggen niet alles (stuwing werkt trouwens als een rem op de productie). Mijn tweede wilde vaak drinken en ik heb werkelijk nauwelijks stuwing gehad (tot hij een keer oorpijn had en niet zo graag wilde drinken- toen kolfde ik ineens mijn persoonlijke record van 200 :D). Hij groeide echt als kool (2-3 uur ertussen ook).
pi_170063091
Team spruw hier }:|
pi_170063850
Buh das pech wupwup!
pi_170064342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:39 schreef WupWup het volgende:
Team spruw hier }:|
:'(

Wij komen er ook niet echt vanaf. Het gaat wel iets beter, maar het lijkt er nog niet helemaal op. Als het na dit flesje Nystatine nog niet over is maar weer eens sparren met de lk/ha over hoe nu verder.
pi_170066601
spruw bah. hier ook nog steeds spruw bij jason.

selvaria. ik kolf nu nog een goede 90 tot 120 na een voeding. dat lijkt me niet verkeerd toch?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:30:27 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170068062
Wow, dat klinkt als heel veel Sam!
Fijn dat het goed gaat :)

Oh bah, spruw - das echt zo k*t. Hopelijk snel onder controle Wup, Selv en Sam.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170068708
:D inderdaad Sam: als dat de opbrengst van kolven na een voeding is is het een flinke hoeveelheid. 150 was voor mij een kolfsessie op het werk (dus in plaats van een voeding)!
pi_170074149
Ik heb een kolfvraag; soms als ik gekolfd heb zitten er op bepaalde plekken in mijn borsten nog harde (volle) plekken, maar ik krijg dat met kolven gewoon niet weg. Doe ik iets niet goed, of heeft iemand tips?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 7 april 2017 @ 21:59:37 #148
269689 crew  Viv
pi_170075067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:11 schreef Vosje6 het volgende:
(tot hij een keer oorpijn had en niet zo graag wilde drinken- toen kolfde ik ineens mijn persoonlijke record van 200 :D).
Ik hield gisteravond wat eerder op met kolven omdat ik naar bed wilde, en toen liet mijn baby me vanochtend uitslapen. :') Zo zat er ineens 10 uur tussen, en dat leverde mijn record van 380 ml op!
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:34 schreef Sam1993 het volgende:
hier gaat het heel goed!
Wat fijn om te horen zeg! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een kolfvraag; soms als ik gekolfd heb zitten er op bepaalde plekken in mijn borsten nog harde (volle) plekken, maar ik krijg dat met kolven gewoon niet weg. Doe ik iets niet goed, of heeft iemand tips?
Ik denk dat sommigen daar gewoon gevoelig voor zijn. Wel belangrijk om het weg te krijgen, want zo'n plek kan borstontsteking opleveren. Vooraf verwarmen (bijvoorbeeld onder de warme douche) en masseren helpt. Masseren kan ook tijdens het kolven als je enkelzijdig kolft. Ik heb hier wel eens gelezen dat trilling ook werkt (achterkant van een elektrische tandenborstel ofzo), maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
pi_170075497
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 7 april 2017 21:59 schreef ViviRAWRS het volgende

[..]

Ik denk dat sommigen daar gewoon gevoelig voor zijn. Wel belangrijk om het weg te krijgen, want zo'n plek kan borstontsteking opleveren. Vooraf verwarmen (bijvoorbeeld onder de warme douche) en masseren helpt. Masseren kan ook tijdens het kolven als je enkelzijdig kolft. Ik heb hier wel eens gelezen dat trilling ook werkt (achterkant van een elektrische tandenborstel ofzo), maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Zodra ik mijn baby aankoppel, slurpt die het meteen weg. Het is alleen lastig als ik een lange dag weg ben en zo'n harde plek bouwt steeds verder op. Bovendien kan het niet goed zijn voor de productie.Kan het ook iets te maken hebben met een niet volledige tsr ofzo? Ik heb me wel eens af lopen vragen of ik misschien met zo'n neusspray moet experimenteren.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 7 april 2017 @ 22:57:57 #150
269689 crew  Viv
pi_170076626
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:14 schreef Ooi86 het volgende:
Zodra ik mijn baby aankoppel, slurpt die het meteen weg.
Oh ja, aan zulke voor de hand liggende oplossingen denk ik niet als fulltime kolver. :D
quote:
Het is alleen lastig als ik een lange dag weg ben en zo'n harde plek bouwt steeds verder op.
Misschien is dit iets voor je, een warmtepack voor om je borstschild:
https://www.mamaloesbabys(...)-breast-therapy-pack

quote:
Kan het ook iets te maken hebben met een niet volledige tsr ofzo?
Ik *denk* dat een tsr niet selectief op enkele melkkanalen kan werken, maar heb me daar niet in verdiept.
pi_170076835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een kolfvraag; soms als ik gekolfd heb zitten er op bepaalde plekken in mijn borsten nog harde (volle) plekken, maar ik krijg dat met kolven gewoon niet weg. Doe ik iets niet goed, of heeft iemand tips?
Bij mij helpt masseren en de druk op de borst houden (door met je hand een C om je borst te maken), had je dat al geprobeerd? :)

Neusspray helpt hier btw wel om goed leeg te kolven, maar kan (daardoor) ook juist je productie weer omhoog krikken waardoor je weer eerder harde plekken hebt. Bij mij is dat wel zoeken en in de gaten blijven houden van een balans, maar het hielp wel erg toen kolven hier moeizamer begon te gaan. Steeds met harde plekken lopen totdat je baby het weg kan drinken is ook niet alles, helemaal niet als je dan met supervolle borsten klaarstaat en babylief net een flesje gehad heeft bijv :X
pi_170084857
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja, aan zulke voor de hand liggende oplossingen denk ik niet als fulltime kolver. :D

[..]

Misschien is dit iets voor je, een warmtepack voor om je borstschild:
https://www.mamaloesbabys(...)-breast-therapy-pack
[ afbeelding ]

[..]

Ik *denk* dat een tsr niet selectief op enkele melkkanalen kan werken, maar heb me daar niet in verdiept.
Ah, dat is misschien wel wat mocht het probleem blijven.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 23:06 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Bij mij helpt masseren en de druk op de borst houden (door met je hand een C om je borst te maken), had je dat al geprobeerd? :)

Neusspray helpt hier btw wel om goed leeg te kolven, maar kan (daardoor) ook juist je productie weer omhoog krikken waardoor je weer eerder harde plekken hebt. Bij mij is dat wel zoeken en in de gaten blijven houden van een balans, maar het hielp wel erg toen kolven hier moeizamer begon te gaan. Steeds met harde plekken lopen totdat je baby het weg kan drinken is ook niet alles, helemaal niet als je dan met supervolle borsten klaarstaat en babylief net een flesje gehad heeft bijv :X
Goede tip, ga ik proberen! :)
pi_170086015
Hopelijk helpen de tips!

En nog een :* voor Gogo.

Ik had een vraag, mijn baby drinkt overdag om de 2 uur. In de nacht laat ze er wel vrij lang tussen (20-4-8 is het dan vaak). Nu moet ik straks weer werken en kan ik maximaal om de drie uur kolven. Oudste dronk dan weer vrij stipt om de drie uur en dronk dus eigenlijk altijd flessen rond de tijden dat ik kolfde, mini gaat vaker willen drinken denk ik. Wat is jullie ervaring, zou ze op het kdv ook om de 2 uur willen drinken of is dat toch anders als je er zelf niet bij bent? Ze vergaat ook niet om de 2 uur van de honger, ik leg haar vrij snel aan. Ik voed op verzoek, maar kdv/oma hebben wel behoefte aan vaste tijdstippen. En 4x kolven gaat me ook echt niet lukken, zou dat qua productie nog uitmaken?
pi_170091416
Helio, ik had ook een veeldrinker, maar kolfde 3x in het begin en met wat ik kolfde was hij prima tevreden. Ons kdv volgt wat de ouders aangeven en wij hadden ze verteld dat we graag op verzoek aanboden. Dat deden zij dus ook, maar als meneertje het niet duidelijk aangaf verdeelden ze de drie flessen simpelweg over de dag. Dat ging helemaal prima. Zo'n kleintje past zich vaak verwonderlijk goed aan aan het dagritme op een kdv. :)
pi_170091523
Qua productie: hoe vaker geleegd hoe meer melk in principe, maar voor de meesten is driemaal kolven afdoende om genoeg melk te kunnen meegeven en veel medekolfsters bij mij op het werk gingen al snel over op tweemaal (ik niet, want ik heb nooit heel ruim in de melk gezeten).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 april 2017 @ 22:40:14 #156
269689 crew  Viv
pi_170095143
Ik kolf 3 keer op het werk en heb dan ongeveer 2 voedingen in totaal. Qua stuwing zou ik het met 1 of 2 keer kolven ook wel redden, maar dit is goed voor de melkproductie. Ideaal zo, want thuis kom ik er lang niet altijd aan toe om zo vaak te kolven. :Y) De baby drinkt in de tussentijd 3 voedingen, maar dat compenseer ik 's ochtends en 's avonds wel.
pi_170095449
Ik heb pijn na het voeden. Niet aan mn tepels maar echt aan mijn borsten. Pijn is vergelijkbaar met gevoelige borsten tijdens de zwangerschap.

Iemans enig idee?
  zaterdag 8 april 2017 @ 22:58:26 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_170095647
Ik heb het ook Cygne. Voor zover ik weet is dat omdat je borsten weer hard werken om nieuwe melk aan te maken. Voelen ze wel soepel verder?
disclaimer
pi_170096062
Ja ze voelen wel soepel. Voelt idd als een soort stuwing direct na voeden.
pi_170099047
Ik had in het begin ook pijn na het voeden. Was volgens mij inderdaad een soort stuwing. Na een maand was het over :)

Vraagje over het eindigen van kolfrecht.
Negen maanden na de geboorte stopt het kolfrecht, maar wat doe je dan? Drinkt de gemiddelde baby dan zo weinig dat kolven om melk mee te geven niet meer nodig is of kolfden jullie 's avonds en op vrije dagen alles bij elkaar?
pi_170099237
Dank Vosje en Vivi! Maar even kijken wat er gebeurt, meer kan ik eigenlijk toch niet doen :P

Cygne, ik herken dat ook van het begin ja.

Mies_Poes, ik mocht nog een tijdje 2x kolven, en na 10 maanden ben ik overgegaan op 1x kolven in mijn lunchpauze. Dat was samen met mijn vriezervoorraad vrijwel voldoende, maar niet helemaal dus. Extra kolven thuis heb ik toen niet gedaan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 april 2017 @ 08:28:53 #162
269689 crew  Viv
pi_170099592
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 07:49 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje over het eindigen van kolfrecht.
Negen maanden na de geboorte stopt het kolfrecht, maar wat doe je dan? Drinkt de gemiddelde baby dan zo weinig dat kolven om melk mee te geven niet meer nodig is of kolfden jullie 's avonds en op vrije dagen alles bij elkaar?
Volgens mij kolven mensen dan vaak nog steeds wel 1 of 2 keer, maar dan in eigen tijd (in plaats van pauze, en/of door vakantieuren op te nemen).
pi_170099704
Ik kolf nu 1x in mijn pauze & moet thuis meestal aanvullen (hij is nu net 1jr)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 9 april 2017 @ 09:06:13 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_170100146
Ik ben overdag nutrilon gaan geven toen mijn kolfrecht ophield. Maar ik was ook echt meer dan klaar toen met die melkmachine :')
disclaimer
pi_170100218
Ik werd toen ziek en toen stopte mijn borsten resoluut met produceren :') Ik heb wel een collega die nog 2 keer kolft terwijl haar dochter al bijna 1,5 is. Vond haar leidinggevende geen punt.

In dat kader; ik heb nog steeds een overcomplete kolf te koop! Voor 100 euro heb je dit hele pakket met twee kolven, een handkolf, handige meeneemtas, flesjes en verschillende maten kolfschelpen:

Twee ARDO Calypso kolven, met handkolf en tas
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad
pi_170101699
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij kolven mensen dan vaak nog steeds wel 1 of 2 keer, maar dan in eigen tijd (in plaats van pauze, en/of door vakantieuren op te nemen).
Zo heb ik het gedaan: na 9 maanden kolfde ik thuis voor vertrek, om 10:00 (koffiepauze) en 12:30 (lunchpauze). Nu nog eenmaal tijdens de lunch. Ben wel een snelle kolver geloof ik. De laatste maanden heb ik uit de vriezer aangevuld en steeds wat minder meegegeven. Nu (14 maanden) vertellen de leidsters dat de flesjes er steeds minder goed ingaan dus ik hoop na de zomervakantie niet meer te hoeven kolven tijdens het werk
pi_170101718
Ik heb ook gekolfd tot 1,5 jaar. Geen 3x meer, geloof dat dat rond 9 maanden naar 2 keer ging en rond 1 jaar naar 1 keer. Maar het is maar net hoe je situatie is natuurlijk, qua benodigde flessen en qua stuwing.
pi_170102320
Volgende week ben ik een lange dag weg voor een congres (23:00 weer thuis) en ben heel benieuwd hoe dat gaat (kolven op onbekende lokatie: zo niet mijn ding). Meneertje drinkt steeds minder, maar lijkt veel waarde te hechten aan mamawarmte zeker voor het slapengaan. Komt vast wel goed, maar vriendlief ziet wel een beetje op tegen 'gedoe' rondom het slapen gaan :')
pi_170113517
Ik vind het nu wel lastig... E gaat juist ineens meer drinken. Na maanden 90 tot max 120 krijgt hij nu 2x 150 mee en gaat het ineens snel op ipv met moeite.

Ik kolf dus nog maar 1x en neem dan 150-220 mee ongeveer. Kom nu dus elke keer te kort.

Dus beetje aan het puzzelen met bij kolven. Gelukkig nog een beetje voorraad door buikgriep bij E toen veel kolven
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_170114191
Lamb, dat had ik ook net na de 12 maanden, dat er weer wat meer gedronken werd. Vond het fijn dat ik wist dat het tegen die tijd niet meer absoluut noodzakelijk was (flesvoedingskindjes word überhaupt na een jaar halfvolle koemelk aanbevolen). Ik kolf dus ook net voor vertrek sochtends en wist daar het inlopen op de vriezervoorraad aardig mee te beperken. Nu bijna 14,5 maand en de bodem van de vriezer is nu dan toch echt wel in zicht.
pi_170118392
vraagje. 1 borst loopt de productie gigantisch van terug. hij wil die borst ook niet zo graag en drinkt er onrustig. ney met kolven 150 uit links en 20 uit rechts... de voeding ervoor was al ruim 1.5 uur geleden. wat kan ik eraan doen? gewoon meer aanleggen rechts?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170119718
Ja en meer kolven ernaast als hij dat aanleggen daar weigert.
Herken je dat opwekken/snelle tutten als ze starten na de aanhap? Eigenlijk helpt dat ook bij kolven. Met een handpomp doe je dat ook. Korte snelle pompjes in het begin en dan even vasthouden.

Wat je kolft hoeft niet daadwerkelijk te zijn wat erin zit. Soms heb ik als ik volle borsten heb, dat er maar 30-60 gekolft komt (rechts) en zit er voor over de 160 in.... Soms is het handig om je kindje links te laten drinken en rechts gelijk mee te kolven. Door het drinken links krijgt rechts ook signalen.

Mee masseren kan ook helpen.

Hier na 21 maanden heeft wurm voorkeur om overdag links te drinken tussen alles door. En sóchtends bij het uit bed gaan, smiddags bij het slapen gaan, savonds bij het slapen gaan rechts.
snachts wisselt het af. Links zit bij mij de meeste melk.
Schudden voor gebruik
pi_170121716
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:30 schreef Vosje6 het volgende:
Lamb, dat had ik ook net na de 12 maanden, dat er weer wat meer gedronken werd. Vond het fijn dat ik wist dat het tegen die tijd niet meer absoluut noodzakelijk was (flesvoedingskindjes word überhaupt na een jaar halfvolle koemelk aanbevolen). Ik kolf dus ook net voor vertrek sochtends en wist daar het inlopen op de vriezervoorraad aardig mee te beperken. Nu bijna 14,5 maand en de bodem van de vriezer is nu dan toch echt wel in zicht.
Wat geef jij nu mee? :)
S morgens kan ik inderdaad regelmatig wat extra kolven omdat hij dan niet leeg drinkt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_170125514
Even nagezocht...(ja, ik hou van alles bij, dat is een beroepsdeformatie :P):
Op het hoogtepunt (6-9mnd) kolfde ik 450-500 op een dag bij elkaar in 3x. Van 9-12 mnd over op 2x kolven (+ soms 1x voor vertrek) en in die periode 300-350 mee naar kdv kunnen geven. Bij 12 mnd overgegaan op 1x kolven en kolfde daarmee 170, maar kind bliefde meer dus standaard ook sochtens voor vertrek gaan kolven (opbrengst tussen de 40-140).
Langzaam wat minder mee gaan geven, want kolfopbrengst wordt steeds een klein beetje minder.
Nu dus 2x kolven (1×voor vertrek), met opbrengst rond de 150 in totaal. Ik geef nog twee flesjes a 100 mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Vosje6 op 10-04-2017 19:49:46 ]
pi_170143686
Even sparren hoor, misschien dat iemand herkenning ziet en me een tip kan geven.

J is nu 15 weken oud en sinds afgelopen week ben ik weer aan het werk.
Was even zoeken welke hoeveelheid voeding ze het goed op doet, maar ze krijgt nu 2/3 keer 150cc bv als ik weg ben.
Ze gaat daar ontspannen op, spuugt niet en is tevreden en slaapt lekker die dagen.
Echter sabbelt ze veel op haar handjes, ook na een voeding bij mij.
En drinken bij mij is echt tot het gaatje, dan flink spugen en vervolgens weer aanhappen alsof ze uitgehongerd is om vervolgens weer te spugen op het eind 8)7
Ze is echt afgetopt als ze bij mij gedronken heeft en spuugt als een dolle.

Heb niet het idee dat ze honger heeft, ze is haar vrolijke vriendelijke zelf maar sabbelt haar handjes zuigzoenpaarsrood.
Spuugt tot 2 uur na de voeding nog en speen wordt ze woest op :')

Iemand een 'sabbel'tip of moet ik de voeding in de fles ophogen?
Eerder afkoppelen? (Ben ik niet helemaal voor ivm bang zijn dat ik haar rem in groei door te vroeg af te koppelen)
Zoals ik zei, tips zijn welkom maar gaat verder prima ook zo.
pi_170143963
Blue hier niet helemaal herkenning, wel veel spugen (denk dat dat hier ook vooral komt doordat ze (te) veel drinkt, ze komt tot nu toe 500 gram per 2 weken aan) en ook grote zuigbehoefte maar gelukkig pakt ze wel een speen.
Zolang ze goed groeit en vrolijk is kan het waarschijnlijk geen kwaad? Of een andere speen proberen, zo'n pink-speen van Avent?

En omg ben jij alweer aan t werk! :o -O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170144072
Werk; alsof ik niet bijna 9mnd weg ben geweest weer vol erin gas op die lolly }:|

Speentje wil ze niet meer sinds we de krampjesperiode voorbij zijn.
Gut wat was ik toen blij met de Aventspeen die driftig tot haar huig zowat naar binnen gezogen werd :')
Misschien maar eens een ander merk kopen
pi_170144223
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef BlueEyes het volgende:
Werk; alsof ik niet bijna 9mnd weg ben geweest weer vol erin gas op die lolly }:|

Speentje wil ze niet meer sinds we de krampjesperiode voorbij zijn.
Gut wat was ik toen blij met de Aventspeen die driftig tot haar huig zowat naar binnen gezogen werd :')
Misschien maar eens een ander merk kopen
in mijn hoofd ben je net bevallen :+ maar mijn smurf is ook al 7 weken morgen :X

Ik heb de reguliere aventspeen, maar iemand van m'n yoga zweert bij deze;

https://www.shop.philips.(...)fopspeen/p/SCF194_03

Foeilelijk maar haar dochter neemt alleen genoegen met de pink of met deze :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170145065
Ben ik voor mijn werk op een congres, gaat het over de ontwikkeling van de menselijke darmflora gedurende het leven. Oftewel: onderzoeken naar effect van bv, fv en fv met toevoegingen op darmflora van baby's en kinders :D. Super interessant vanuit werk en prive *O*
pi_170145737
Kolven op lokatie...goed geregeld vergaderzaaltje, maar koud! :X
Ik ben nu aan het kolven met mijn jas aan :P
pi_170146037
Blue, wat zou je op willen lossen? Waar wil je vooral tips voor? Flessen ophogen zou ik niet doen als ze tevreden is, misschien wel zorgen dat de fles lang duurt (speen met langzame stroom, fles heel strak dicht) zodat zoveel mogelijk van haar zuigbehoefte bevredigd wordt?

Mijn oudste dronk ook zo veel te veel incl spugen en ik heb vertrouwd op haar, het teveel gooide ze er ook uit en daar had ze geen last van.

Leuke info, Vosje! Leuk als en werktrip zo goed bij je persoonlijke interesse past! En dat kolven op locatie blijft bijzonder... Mijn bijzonderste locatie was een skybox van het FC Utrecht stadion :D
pi_170146058
Sam hoe gaat het nu?
Schudden voor gebruik
pi_170146132
Blue, evt toch een keer kijken of ze al tevreden is als je eerder afkoppelt? Wie weet heeft ze haar rem gewoon nog niet gevonden en sabbelt en drinkt ze vrolijk verder.
pi_170147993
Ik heb net die foeilelijke spenen gekocht die Tombo voorstelde. Misschien dat ze die lekkerder vindt dan zo'n voorgevormd ding.
En jahoor, de eerste sabbelpogingen zijn erop gedaan.
Geeft in elk geval haar rode knuistjes wat rust en misschien dat de sabbelbehoefte er wat door mee bevredigt.

Selv ik wil haar het drinken nog niet ontnemen, omwille van de productie ook niet en ik weet ook dat ze eerdaags de 4 maandendip inschiet en ik ben dan soort van bang dat ik haar per ongeluk melk ontzeg die ze wel goed gebruiken kan.
F was ook zo hollebollegijs erin bedenk ik me net.
pi_170148970
Halen ze dat niet weer in dan? Ik koppel ook los als het me echt teveel wordt zo lang (droog)drinken. Dan komt ze soms weer eerder maar dat is dan maar zo.
pi_170149302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:49 schreef Stippelrientje het volgende:
Sam hoe gaat het nu?
helaas nog geen toenemende productie rechts. ik leg hem wel daar als eerste aan. hij lijkt verder wel tevreden buiten de krampjes om.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 april 2017 @ 06:13:44 #187
269689 crew  Viv
pi_170160682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:49 schreef Vosje6 het volgende:
Ben ik voor mijn werk op een congres, gaat het over de ontwikkeling van de menselijke darmflora gedurende het leven. Oftewel: onderzoeken naar effect van bv, fv en fv met toevoegingen op darmflora van baby's en kinders :D. Super interessant vanuit werk en prive *O*
Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had. :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:47 schreef marel88 het volgende:
En dat kolven op locatie blijft bijzonder... Mijn bijzonderste locatie was een skybox van het FC Utrecht stadion :D
Stoer! :D Ik had laatst alleen een handkolf mee toen ik voor mijn werk elders moest zijn en niet wist of ik daar een kolfruimte zou hebben. Met mijn hele dubbelzijdige elektrische mikmak zag ik het niet zitten om op een toilet te kolven ofzo. Bleek dat ze een mooiere kolfruimte hadden dan ik op mijn eigen locatie heb, zat ik daar voor niks te klooien. :')
pi_170167389
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:56 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

helaas nog geen toenemende productie rechts. ik leg hem wel daar als eerste aan. hij lijkt verder wel tevreden buiten de krampjes om.
werkt kolven terwijl je links laat drinken?

Beetje gehannes wel he?
Schudden voor gebruik
pi_170168005
Heeft hier iemand interesse in een Medela Swing elektrische kolf? Met bewaarzakje, 1 flesje als ik het me goed herinner, slangetje en ventieltjes.
pi_170168963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 06:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had. :{

[..]
En antibioticagebruik vóór de zwangerschap?
pi_170174236
Hoe bedoel je dat Uni?
Elk ab gebruik zal naast de ziekteverwekkers ook je darmflora (deels) afdoden. Vandaar ook dat er diarree als veelvoorkomende bijwerking is. Ik geloof dat ik ooit over onderzoeken heb gelezen dat de darmflora zich meestal redelijk hersteld. Bij zwangeren kunnen bepaalde ab risico met zich meebrengen voor het ongeboren kind. Bij jonge kindjes (waar de darmflora nog aan het ontwikkelen is) zijn artsen extra terughoudend met het voorschrijven van ab. Toch wordt er bij veel aanhoudende infecties wel voorgeschreven, want liever een (hopelijk tijdelijk) effect op de darmflora dan een door infectie beschadigd, of erger, kindje. Ook als je bv geeft en ab zelf gebruikt komt een deel hiervan bij je kindje terecht. Je kunt dan weer niet alle ab gebruiken. Het blijft dus een afweging van risico's in alle gevallen. Artsen hebben dus de niet geringe taak bij ieder ziektebeeld een serieuze afweging te maken.
pi_170174632
beuh, T vond het zonet tijdens het drinken heel erg nodig om in m'n tepels te bijten, en er heel hard om te lachen. En ik moest huilen, wat hij zag als lachen. We zijn maar gestopt met voeden voor vandaag. Wat werd ik daar verdrietig van zeg. Hopenlijk morgen beter. En anders is het voorbij denk ik, want vrijdag tot dinsdag zie ik T niet. Nou ja, dan is het ook goed.

Wat wel heel lief was, was dat hij voor het voeden persé een zakdoekje wou, en m'n tepel even moest poetsen... _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 april 2017 @ 22:43:37 #193
269689 crew  Viv
pi_170181551
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:36 schreef Unihipili het volgende:
En antibioticagebruik vóór de zwangerschap?
Ik weet niet of dat onderzocht is, maar het lijkt me in theorie wel mogelijk dat dit een indirect effect heeft op de flora van je kind, als je eigen flora nog niet de oude is aan het einde van de zwangerschap.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:01 schreef Vosje6 het volgende:
Bij jonge kindjes (waar de darmflora nog aan het ontwikkelen is) zijn artsen extra terughoudend met het voorschrijven van ab. Toch wordt er bij veel aanhoudende infecties wel voorgeschreven, want liever een (hopelijk tijdelijk) effect op de darmflora dan een door infectie beschadigd, of erger, kindje.
Klopt, we hebben eerst 3 dagen afgewacht en toen bleek de oorontsteking juist uitgebreid te zijn van één naar beide oren. }:| Jonge baby's lopen meer risico op complicaties zoals meningitis, dan heb ik toch liever die aanslag op haar darmflora.

En weer on topic:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat wel heel lief was, was dat hij voor het voeden persé een zakdoekje wou, en m'n tepel even moest poetsen... _O-
:D
Hopelijk komt er wel nog een fijnere laatste keer. :*
pi_170182114
Auw JT, bijten is echt zo naar! Dat poetsen is wel echt hilarisch :D.
Duim voor je mee voor nog een fijnere bv beleving :*
Wat betreft ab: hier (ondanks mijn eigen terughoudendheid) driemaal een kuur in 7 maanden gehad voor klein ivm 6 ( :'( ) dubbele oorontstekingen binnen die tijd. De laatste keer stelde de arts me nog wat gerust: je geeft nog bv dus de darmflora hersteld zich wel. Ik stond er ookwel achter te behandelen, want klein had zoveel pijn en dan de mogelijke risico's van blijvende gehoorschade of erger
  donderdag 13 april 2017 @ 06:53:36 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170184807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 06:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Tof! Ik heb daar ook presentaties over gezien op een congres, ook over het verschil in darmflora bij het kind na vaginale bevalling of keizersnede, en na wel of geen antibiotica bij zwangere/moeder of kind. Daarom vond ik het wel jammer dat ZZ laatst antibiotica nodig had. :{


Gewoon benieuwd voor mezelf (want ik hoor hier niet), wat zijn verschillen in darmflora tussen vaginale bevalling en keizersnede?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170184856
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon benieuwd voor mezelf (want ik hoor hier niet), wat zijn verschillen in darmflora tussen vaginale bevalling en keizersnede?
Ik vind dat ook wel interessant. M is vaginaal geboren, maar ikzelf met een keizersnede.
Toen M 2 weken was heb ik ab geslikt wegens borstontsteking. Ze had toen ook wel diarree (al was het altijd al vrij dun, maar toen nog dunner :P)

Vervelend jager ;( Hoop dat je nog een mooi moment samen krijgt :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 april 2017 @ 07:13:16 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170184880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:12 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, T vond het zonet tijdens het drinken heel erg nodig om in m'n tepels te bijten, en er heel hard om te lachen. En ik moest huilen, wat hij zag als lachen. We zijn maar gestopt met voeden voor vandaag. Wat werd ik daar verdrietig van zeg. Hopenlijk morgen beter. En anders is het voorbij denk ik, want vrijdag tot dinsdag zie ik T niet. Nou ja, dan is het ook goed.

Wat wel heel lief was, was dat hij voor het voeden persé een zakdoekje wou, en m'n tepel even moest poetsen... _O-
probeer van het voeden van vandaag nog wat foto's te (laten) maken, als je het vermoeden hebt dat het na je paar dagen weg voorbij is ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_170185331
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:09 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik vind dat ook wel interessant. M is vaginaal geboren, maar ikzelf met een keizersnede.
Toen M 2 weken was heb ik ab geslikt wegens borstontsteking. Ze had toen ook wel diarree (al was het altijd al vrij dun, maar toen nog dunner :P)

Vervelend jager ;( Hoop dat je nog een mooi moment samen krijgt :Y
Heel kort gezegd: bij een vaginale bevalling krijgt het kindje moeders vaginale bacteriën mee en die vormen de basis voor een goede darmflora ontwikkeling. Bij een keizersnede niet en duurt het langer voordat zich een goede darmflora kan ontwikkelen. Bv bevat suikers die wijzelf niet, maar de goede darmbacteriën wel kunnen gebruiken. Bv geven heeft dus ook een gunstige invloed op de darmflora en kan het effect van een keizersnede minimaliseren. Vanwege deze kennis voegen kv fabrikanten tegenwoordig sommige suikers toe aan kv (GOS en FOS), daarmee kan de tijdsduur van het ontwikkelen van een goede darmflora verkort worden (na 6 weken) en zijn druk bezig met het bekijken wat het effect is van ook toevoegen van probiotica (gunstige bacteriën in de kv; eerste resultaten zijn heel gunstig, maar weet niet wannneer dat op de markt komt). Kortom: vooral bij een keizersnede is intensief contact van moeder en kind extra belangrijk en het geven van bv extra gunstig voor de gezondheid van het kindje
  donderdag 13 april 2017 @ 08:36:34 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170185367
Ah, dat is iets meer in detail wat ik eerder weleens had gelezen.
Leuk, thanks voor de uitleg :)

* Molo smeert vieze handen nog even extra af aan haar keizersnede kind
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170185382
Er was/is toch ook zo'n trend dat je een vaginaal uitstrijkje oid moest nemen zelf en aan je keizersnede kind moest geven/hem ermee in moest smeren? :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 april 2017 @ 08:51:04 #201
269689 crew  Viv
pi_170185499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:39 schreef tombolafan het volgende:
Er was/is toch ook zo'n trend dat je een vaginaal uitstrijkje oid moest nemen zelf en aan je keizersnede kind moest geven/hem ermee in moest smeren? :{
Ja, maar dat is niet bewezen nuttig of veilig. :')
pi_170185502
Goed zo Molo! Wel eerst handen wassen met water om evt slechte bacteriën te verwijderen ;)
Tombolo: dat klopt. Er zijn onderzoeken naar de effecten van het aanbrengen van vaginale flora, maar het is ook een hype en ouders vragen het ook/doen het. Het is een beetje lastig; er zijn goede effecten, maar ook niet helemaal zonder risico (bijv als er ziekteverwekkers aanwezig zijn).
  donderdag 13 april 2017 @ 08:55:03 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170185553
MI van eerst vingeren/fisten (na SOA-test uiteraard :7 ) en dan je kind even lekker in het gezichtje aaien :')

Ok ik ga wel weer weg :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170185777
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:55 schreef Molo het volgende:
MI van eerst vingeren/fisten (na SOA-test uiteraard :7 ) en dan je kind even lekker in het gezichtje aaien :')

Ok ik ga wel weer weg :+
Proberen het hoofdje erin te duwen :7
pi_170185958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

werkt kolven terwijl je links laat drinken?

Beetje gehannes wel he?
nogal.. lijkt geen verschil te maken. probeer nu iniedergeval te zorgen dat de productie niet stilvalt daar.

ow sinds gisteren over hele buik/rug uitslag en bultjes in gezicht. ook sinds 1.5 week neusverkouden krampen en slecht poepen. vrees een beetje voor kma. lisa had dat ook.
ik hoop het niet want ik heb al veel tekorten door mijn maagverkleining en koemelk vermijden zie ik niet zitten. zou erg jammer zijn.

ow en hier AB voor blaasontsteking blegh.

ik zou never nooit mijn vaginale troep over mn kind uitsmeren expres. bah
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170186204
Oh kak, m'n baby wordt verkouden en pakt daardoor de borst niet zo goed meer. Het vacuüm wordt steeds verbroken.

Haar neus zit nog niet vol snot maar ik hoor aan haar ademhaling wel dat er wat zit.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Vooral ook om te voorkomen dat ze helemaal dicht gaat zitten :X
pi_170186248
De uitslag kan heel goed baby-acne zijn Sam, dat is vrij normaal. Krampjes helaas ook. Hoe bedoel je slecht poepen? Niet zo vaak, of bijvoorbeeld lang persen bij elke poepbeurt?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170186292
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh kak, m'n baby wordt verkouden en pakt daardoor de borst niet zo goed meer. Het vacuüm wordt steeds verbroken.

Haar neus zit nog niet vol snot maar ik hoor aan haar ademhaling wel dat er wat zit.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Vooral ook om te voorkomen dat ze helemaal dicht gaat zitten :X
Zoutoplossing, monodose, van otrivin, eventueel met uitzuigen (dat mag niet te vaak per dag). Hier hielp het om tijdens het voeden het neusje iets op te lichten tijdens het voeden (echt heel weinig maar), dan kon ze langs het snot ademen...
Lastig, sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170186344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:49 schreef tombolafan het volgende:
De uitslag kan heel goed baby-acne zijn Sam, dat is vrij normaal. Krampjes helaas ook. Hoe bedoel je slecht poepen? Niet zo vaak, of bijvoorbeeld lang persen bij elke poepbeurt?
eens in de 5 dagen ongeveer en alleen met veel duwen na het themperaturen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170186436
Wat moedermelk erin druppen fazz?
pi_170186442
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:55 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

eens in de 5 dagen ongeveer en alleen met veel duwen na het themperaturen.
hmmm eens in de 5 dagen zou op zich geen probleem hoeven zijn, dat kan best met bv... Maar dat ie heel erg moet duwen is niet echt fijn nee (neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat je na het temperaturen nog even duwt met de thermometer?), is het ook dikker dan eerst?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170186472
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hmmm eens in de 5 dagen zou op zich geen probleem hoeven zijn, dat kan best met bv... Maar dat ie heel erg moet duwen is niet echt fijn nee (neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat je na het temperaturen nog even duwt met de thermometer?), is het ook dikker dan eerst?
nee hij gaat juist duwen dor het temperaturen haha. niet heel dik maar wel vergelijkbaar met tandpasta dikte.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170186910
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:04 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

nee hij gaat juist duwen dor het temperaturen haha. niet heel dik maar wel vergelijkbaar met tandpasta dikte.
oh dat is wel dik denk ik voor borstvoedingspoep? Ik zou even de huisarts bellen voor overleg :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170187832
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zoutoplossing, monodose, van otrivin, eventueel met uitzuigen (dat mag niet te vaak per dag). Hier hielp het om tijdens het voeden het neusje iets op te lichten tijdens het voeden (echt heel weinig maar), dan kon ze langs het snot ademen...
Lastig, sterkte :*
Oja, zoutoplossing 8)7 Dat staat nog in de kast, meteen maar even proberen *)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:01 schreef WupWup het volgende:
Wat moedermelk erin druppen fazz?
Multipurpose moedermelk O+

Ik ben de laatste nachten steeds zo moe dat ik O 'slordig' laat drinken. Ze drinkt dan aan borst 1 en dan vallen we allebei in slaap. Vervolgens worden we 2 uur later weer wakker en verschoon ik haar en drinkt ze borst 2 :') Nouja, het werkt voor ons beide, als ze honger heeft laat ze wel van zich horen :Y)
pi_170188513
oh, dat had T ook Fazz, vervelend is dat. T vond dat zo frustrerend dat het elke keer krijsen was. Wij hebben toen zo'n snotzuiger geprobeerd snachts, en neusdruppels.

T dronk trouwens weer fatsoenlijk vanmorgen. Fijn. Kijken hoe het vanavond voor het slapen gaat...
  donderdag 13 april 2017 @ 12:40:23 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188539
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:52 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik ben de laatste nachten steeds zo moe dat ik O 'slordig' laat drinken. Ze drinkt dan aan borst 1 en dan vallen we allebei in slaap. Vervolgens worden we 2 uur later weer wakker en verschoon ik haar en drinkt ze borst 2 :') Nouja, het werkt voor ons beide, als ze honger heeft laat ze wel van zich horen :Y)
Hier hetzelfde :)

Hoewel ze overdag ook vaak maar 1 borst drinkt, is dat erg eigenlijk?

's avonds drinkt ze wel een borst of 6 :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:43:28 #217
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188585
Gelukkig Jager, bijten lijkt me erg naar. En het is ook wel fijn dat het nog een goede drinksessie is voordat je een paar dagen weg gaat.

Tandpasta dikte lijkt me ook wat dik voor bv-poep.
Ik dacht trouwens dat baby acne alleen op het gezicht zat. Dat kan over het hele lijfje?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:54:11 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170188756
Oh, kom net tijdens het Googlen dit tegen :

quote:
Een ander soort baby acné: ENT
Zien de puistjes er anders uit dan ‘gewone’ (jeugd)puistjes en zitten ze ook in de hals en op de schouders (of over het hele lichaam)? Dan is er mogelijk sprake van een ander soort baby acné, namelijk erythema neonatorum toxicum (ENT). ENT is te herkennen aan de lichtgele of witte bultjes die vast aanvoelen en is, net als de ‘gewone’ baby acné, onschuldig.

Wat de precieze oorzaak is van ENT is niet bekend. Wel staat vast dat dit niet wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde soort babyolie of -crème of (borst)voeding. In veruit de meeste gevallen hoeft er niets tegen ENT te worden gedaan en verdwijnt het binnen een week vanzelf. Heel soms houdt ENT enkele maanden aan. Ook dan is er niks aan de hand.
Hopelijk is het zoiets, Sam.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170188810
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, kom net tijdens het Googlen dit tegen :

[..]

Hopelijk is het zoiets, Sam.
oh het CB zei hier baby acne bij pukkels in het gezicht, nek en op de hals :') die weten dus ook niet alles :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 13 april 2017 @ 13:19:38 #220
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170189136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh het CB zei hier baby acne bij pukkels in het gezicht, nek en op de hals :') die weten dus ook niet alles :+
Naja, is blijkbaar ook een soort baby acne :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170189480
M drinkt in de nacht ook maar een borst. Overdag wel twee en in de avond heel veel. Het zal wel goed zijn want hij groeit als een malle. O+

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 13-04-2017 14:17:24 ]
pi_170189481
het lijkt mij niet specifiek acne? zit nu op het cb om te wegen dus zal er eens naar laten kijken.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170189504
Ja, ik denk dat ze het bij het CB ook niet al te ingewikkeld willen maken met verschillende termen, als het toch op ongeveer hetzelfde neerkomt. Hier had mini het ook heel erg, ging na een week of wat weer weg.

Edit: zie nu de foto, goed dat je het even gaat vragen als je er toch bent!

Toch een heel mooi lange perioden als hij nu zou stoppen JT!

Fazz, prima zo dan toch voor de nachten!

Ik blijf nadenken over hoe het met mijn vaak-drinker moet op mijn werkdagen. Mijn vriend heeft op verzoek geprobeerd laatst maar vond dat lastig, dus ik denk dat het toch maar wat meer op schema/minder frequent moet als ik weg ben, zeker op het kdv enzo. Maar dan heeft ze misschien soms honger en meh, waarom wilde ik ook alweer werken? :P weet dat het goedkomt hoor. Eerst ook maar eens een juiste speen vinden waarbij ze niet de helft ook nog eens wegknoeit.
  donderdag 13 april 2017 @ 13:47:17 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_170189623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:16 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Proberen het hoofdje erin te duwen :7
beste manier!
disclaimer
  donderdag 13 april 2017 @ 13:51:29 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_170189728
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:40 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Hier hetzelfde :)

Hoewel ze overdag ook vaak maar 1 borst drinkt, is dat erg eigenlijk?

's avonds drinkt ze wel een borst of 6 :P
ik ben na vijf dagen al naar 1 borst per voeding gegaan. Er zit genoeg in. (Hij vraagt ook niet om meer en drinkt ze goed leeg).
disclaimer
pi_170189982
Ja, volgens mij verschilt dat gewoon erg per baby en per persoon, je hoort het ve vaker. Bij niet suf/genoeg plassen etc is vrij veel waar je zo samen op uit komt wel goed volgens mij :P
pi_170190055
Hoelang drinken jullie baby's eigenlijk per voeding?
pi_170190261
10, max 15 minuten, tenzij avond, dan vaak 30 minuten denk ik. Mijn oudste deed er voor een veel langere periode 20 min over, maar dronk minder vaak.
pi_170190332
M drinkt meestal zo'n 10 min per borst. Ik maakte me al enigszins zorgen want volgens de vpk van het cb moest hij toch echt wel 30 min totaal drinken.
  donderdag 13 april 2017 @ 14:24:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_170190454
Tien minuten ongeveer ja. Mauw ook. Komt momenteel zo'n 300 gram per week aan dus zal wel kloppen :D
disclaimer
  donderdag 13 april 2017 @ 14:25:29 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170190471
Ik heb werkelijk geen idee :@
Bij peuter was ik heel erg met de tijd bezig, maar nu geloof ik het wel. Ze heeft veel plasluiers en meldt zich zeer regelmatig.
Ze hangt wel vaak lang aan de borst, maar dat is meer tutten en in slaap vallen.
Ik denk dat ze effectief een minuut of 10 drinkt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170190529
Oh nou thanks! Dan ga ik lekker zo verder. ^O^
pi_170191798
Hier ongeveer 5 minuten idd, en maar 1 borst per voeding :Y

Tijdens de eerste week toch steeds (op aanraden van de kraam) er alles aan gedaan om haar minimaal 10 minuten te laten drinken maar nu ze 500 gram in twee weken aankomt denk ik dat ik het wel geloof (hoewel ik er ook zenuwachtig van werd hoor) O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 13 april 2017 @ 16:17:32 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_170192767
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
disclaimer
pi_170192797
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
wurm heeft van veel last gehad, maar van spruiten nog nooit..
Schudden voor gebruik
pi_170192864
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
Niet, voor niets eigenlijk bewezen bij ieder kind :+. Spruitjes zijn kooltjes, kooltjes zijn gasvormemd bij vertering, sommigen zullen daar last van hebben, anderen niet. Mijnes hadden zeker geen last van spruitjes die ik at
pi_170192881
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

nogal.. lijkt geen verschil te maken. probeer nu iniedergeval te zorgen dat de productie niet stilvalt daar.

ow sinds gisteren over hele buik/rug uitslag en bultjes in gezicht. ook sinds 1.5 week neusverkouden krampen en slecht poepen. vrees een beetje voor kma. lisa had dat ook.
ik hoop het niet want ik heb al veel tekorten door mijn maagverkleining en koemelk vermijden zie ik niet zitten. zou erg jammer zijn.

ow en hier AB voor blaasontsteking blegh.

ik zou never nooit mijn vaginale troep over mn kind uitsmeren expres. bah
Uitslag kan ook van warmte zijn of of of of

Slecht poepen.. soms zijn er kindjes die eens in de week of nog iets langer niet poepen. En dat kan helemaal normaal zijn. Ze gebruiken dan alles van de bv en hebben weinig rest product heb ik begrepen. Een beetje "fietsen" met de benen helpt eventueel bij de ontlasting eruit krijgen.
Schudden voor gebruik
pi_170192924
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh dat is wel dik denk ik voor borstvoedingspoep? Ik zou even de huisarts bellen voor overleg :Y
het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Schudden voor gebruik
pi_170192959
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef Sam1993 het volgende:

het lijkt mij niet specifiek acne? zit nu op het cb om te wegen dus zal er eens naar laten kijken.
[ link | afbeelding ]
met wat was jij de was?
Schudden voor gebruik
pi_170193242
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Oh :@
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

met wat was jij de was?
Dat is ook een goede! :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 13 april 2017 @ 17:02:19 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170193495
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik.zit spruitjes schoon te maken, en besef me nu pas dat ik borstvoeding geef. Maar in hoeverre is dat nou bewezen problematisch?
Oh, vorige week nog gegeten. Niks gemerkt geloof ik?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 17:05:28 #242
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170193530
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Goed om te weten!

Wij maken veel-poepers geloof ik, dus ben niet gewend dat er meer dagen uren tussen zitten :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 april 2017 @ 17:20:04 #243
269689 crew  Viv
pi_170193761
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef Sam1993 het volgende:

het lijkt mij niet specifiek acne? zit nu op het cb om te wegen dus zal er eens naar laten kijken.
Wat vonden ze ervan? Had hij dit al toen jij met AB begon? Anders kan het ook een bijwerking zijn via de moedermelk.
pi_170193831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat vonden ze ervan? Had hij dit al toen jij met AB begon? Anders kan het ook een bijwerking zijn via de moedermelk.
ja uitslag was er gisterochtend heel duidelijk en ben smiddags pas begonnen. cb denkt toch een allergische reactie. i.c.m de dikkere ontlasting nu toch besloten 1.5 week koemelk te laten staan en indien verbetering 1 week nutramigen proberen terwijl ik blijf kolven voor de productie. ( ik wil geen borstvoeding blijven geven indien kma. ik kan al veel niet eten en neem maar weinig op van voedingsstoffen dat ik dat niet zie zitten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170193870
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:05 schreef Cygne het volgende:
Hoelang drinken jullie baby's eigenlijk per voeding?
Het varieert geloof ik van 2min tot 2 uur.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:40 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

's avonds drinkt ze wel een borst of 6 :P
Omg waar haal je die kudde dames vandaan? :o
pi_170194465
L. kan best 15 minuten drinken, soms 1 borst, soms 2,maar als we alleen thuis zijn installeer ik mezelf met haar en Netflix op de bank en ligt ze gerust één tot twee uur te drinken/in haar slaap te sabbelen/weer drinken. Heerlijk vind ik dat. Vandaag heeft ze denk ik de halve dag aan de borst gelegen.

Ik kwam eigenlijk vragen hoe jullie "dagindeling" er uit ziet met kleine mini's. Als ik hier lees dat ze 3 uur tussen voedingen laten denk ik "hoe dan? :? ". L. drinkt, dan "spelen" we even, leg ik haar in de box omdat ik even iets wil doen, zij gaat slapen of vermaakt zich even met de mobiel, maar binnen drie kwartier tot een uur is ze toch echt wel weer wakker of onrustig. Heel soms doet ze eens gek en slaapt ze 2 slaapcycli, maar dat is eerder een keer per week dan elke dag. Dan neem ik haar nog even op schoot, maar ik kan haar niet echt meer vermaken en op een gegeven moment wordt ze weer onrustig en leg ik haar aan. Al met al zit er dan zo'n 1,5 tot hooguit 2 uur tussen voedingen.

Ik vind het prima, maar vraag me af hoe het er bij jullie uitziet. Ik maak denk ik gewoon kindjes die vaak kleinere hoeveelheden willen drinken ipv een hele sloot per keer.
pi_170194718
Het wisselt bij M. Hij laat overdag meestal zo'n 3u tussen de voedingen. Hij drinkt best een flinke hoeveelheid per keer.

In de avond echt veel vaker. 1.5-2u
pi_170194734
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:18 schreef Cygne het volgende:
Het wisselt bij M. Hij laat overdag meestal zo'n 3u tussen de voedingen. Hij drinkt best een flinke hoeveelheid per keer.

In de avond echt veel vaker. 1.5-2u
Maar wat doet hij dan tussendoor? Of wat doe jij met hem? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen. :D Of slaapt hij wel langer?
pi_170194984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:19 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Maar wat doet hij dan tussendoor? Of wat doe jij met hem? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen. :D Of slaapt hij wel langer?
Ook dat wisselt. :D
Nu hij wat wakkerder is, 'spelen' we vaak even. Kletsen, liedjes zingen. Of hij gaat in de wagen of draagzak en dan wandelen we een flink stuk met of zonder hond. Of hij slaapt boven op mij of in de wieg of box.

Ik doe maar wat.
  donderdag 13 april 2017 @ 18:45:11 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_170195151
Slapen, huilen..
disclaimer
  donderdag 13 april 2017 @ 18:52:52 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_170195299
Goed. Noud drinkt, dan gaat ie huilen, dan gaat ie slapen. Repeat.

En soms huilt ie niet en dan zit / ligt ie er gewoon gezellig bij terwijl ik met peuter bezig ben.

Het lot van een tweede denk ik :')
disclaimer
pi_170195404
Hier drinkt ze dus 5 minuten, luier verschonen en dan even in de box naar de mobile kijken en de rest van de tijd op mij liggen (slapen) O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170195467
Selvaria, ik had bij nr 2 weleens dagen van drinken, 3 kwartier wakker, drie kwartier slapen, drinken en herhaal.... Soms werd ik er wat verveeld van en ging ik erop uit (doek, wandelwagen) om de sleur te doorbreken, dan deed hij ook weleens een wat langer slaapje of juist een wat langere wakkere periode :P
  donderdag 13 april 2017 @ 19:11:27 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_170195765
Ik ben veel de hort op met ze trouwens. En noud slaapt ook best 2-3 uur per keer. Maar hij is ook regelmatig 2-3 uur wakker :')

As we speak laat ik m uit met de kinderwagen. Hopelijk slaapt ie dan thuis nog 2 uur verder in de hal.
disclaimer
pi_170196181
Ik ben ook veel buiten de deur, maar langer dan 1,5-2 uur zonder voeden lukt dan ook echt niet. Als ik de stad in wil moet ik dus of opschieten, of elke keer een koffietentje zoeken om even te kunnen voeden. In de wagen, in de doek/zak of op de arm wordt ze dan echt niet meer rustig voor er weer een tiet in gaat. Ik maak denk ik gewoon kleine drinkers, haar zus liet er ook nooit veel tijd tussen.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:46:53 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_170196684
Ik vind het knap dat je überhaupt langer dan 2 uur de stad in kunt. Ik ben na een uur al gesloopt :')

Hij trapte er niet in trouwens, de hal-val.
disclaimer
pi_170196863
Cygne, mijn beide kinderen drinken/dronken amper meer dan 5/10 minuten. Kennelijk snel en veel melk, en effectieve drinkers, want er zitten aardige spekkies aan. De duur zegt dus niet veel.
S drinkt wel vaak op zich, al zou ik nietvweten hoe vaak :')

Wij zijn ook veel de hort op. O wegbrengen, even de stad in, rondje lopen... hij slaapt goed in de wagen, langer en dieper dan binnen thuis. Moet ik wel lopen dan :P
  donderdag 13 april 2017 @ 20:15:55 #258
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170197525
Selv hier ook een baby die veel dronk, of iig ik legde aan bij huilen en dan dronk ze.
Borst is altijd mijn eerste oplossing bij huilen :@

Maar sinds een maand ofzo drinkt ze een stuk minder vaak. Of ze huilt minder, dat kan ook :')

Overigens geen probleem als ik wat langer weg ben/was, dan is ze gewoon tevreden in doek of wagen.
pi_170197557
Fijn om te horen Room. Kan ik dat loslaten.

Ik kan met de kinderwagen best lang volhouden. Met dragen nog niet.
pi_170198369
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben ook veel buiten de deur, maar langer dan 1,5-2 uur zonder voeden lukt dan ook echt niet. Als ik de stad in wil moet ik dus of opschieten, of elke keer een koffietentje zoeken om even te kunnen voeden. In de wagen, in de doek/zak of op de arm wordt ze dan echt niet meer rustig voor er weer een tiet in gaat. Ik maak denk ik gewoon kleine drinkers, haar zus liet er ook nooit veel tijd tussen.
Had ik in het begin ook. Beetje zoals Vosje6 beschrijft.
Inmiddels is het 2 a 2,5 ertussen. Net iets meer dan 2u scheelt al zo. En onderweg kan dat ook 3 a 4u zijn :o. Vooral dat haalt dat gehaaste eraf.
Ik weet niet meer precies vanaf wanneer denk rond 4 maand.
pi_170198687
Hier ook ritme van drinken-spelen (totaal 75 min wakker)-45 min slapen. Eerder sliep ze wat langer waardoor er 3 uur tussen de voedingen zat, nu kom ik ook vaak op 2 uur uit, beetje te rekken tot 2.5 uur wel. In de doek of auto doet ze wel eens een dubbel slaapje maar vooral als ik er ook ben, langer dan 2 uur weg ga ik dus ook niet zomaar.
Eigenlijk ook wat Vosje zegt :P
pi_170203444
Hier is het wakker - drinken - kletsen/spelen/gymen, hoe je het noemen wil - evt nog een slok - slapen. En dat slapen gaat dan overdag in de doek, een uur of 2.
pi_170225058
Hier wisselt het vooral. In de ochtend drinkt ze elke 2 u (6, 8, 10 u bijv). Tussendoor is ze wakker of slaapt ze kort en onrustig. Tussen 10 en 16 slaapt ze bijna alleen maar, lange tukken, en kan er 3-4 u tussen voedingen zitten. Dan tot 22 u weer vaak drinken, tussendoor in de box/op schoot/in de doek. En dan weer lange rukken in de nacht.

Hier trouwens ook een flesweigeraar, brullen joh, als ze een speen in haar mond voelt! Dus ik neem alle tips mee en hoop dat we het de komende vier weken gaan leren...
pi_170232949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:45 schreef marel88 het volgende:
Hier wisselt het vooral. In de ochtend drinkt ze elke 2 u (6, 8, 10 u bijv). Tussendoor is ze wakker of slaapt ze kort en onrustig. Tussen 10 en 16 slaapt ze bijna alleen maar, lange tukken, en kan er 3-4 u tussen voedingen zitten. Dan tot 22 u weer vaak drinken, tussendoor in de box/op schoot/in de doek. En dan weer lange rukken in de nacht.

Hier trouwens ook een flesweigeraar, brullen joh, als ze een speen in haar mond voelt! Dus ik neem alle tips mee en hoop dat we het de komende vier weken gaan leren...
:o ik hoop met je mee. Vier weken nog? Lekker. Ik mag over drie weken alweer.
Toevallig heb ik vanmorgen ook een fles tevoorschijn gehaald, dus we gaan ervoor ;)
pi_170235557
Ai flesweigeraar... Succes!!

Mijn dreumes is eigenwijs :')
Na maanden zo, zo qua drinken uit een fles gaat het nu goed. Mits bij een kdv juf van zijn voorkeur :') ok vooruit 1 andere mag het proberen.

Thuis alleen bij schoonmoeder en als het echt niet anders kan bij zijn tante. Vriend of mijn ouders kunnen op hun kop gaan staan.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_170240473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

:o ik hoop met je mee. Vier weken nog? Lekker. Ik mag over drie weken alweer.
Toevallig heb ik vanmorgen ook een fles tevoorschijn gehaald, dus we gaan ervoor ;)
Over vier weken ga ik weer een paar uurtjes p/w werken, over 8 weken weer vol aan de bak. Dus ze heeft nog even de tijd om het te leren, gelukkig! Hebben jullie al eerder "geoefend" met fles?

En die van jou ook al zo eigenwijs, Lamb! Voor ons nog wel een idee om het eens door oma te laten proberen...
pi_170241737
Wij oefenen vanaf 3-4 weken al regelmatig, maar die soap staat hier al lang en breed omschreven. :')

Sinds vandaag weer neusje naar beneden duwen, klakkend drinken en af en toe tepeltrekken. Gelukkig drinkt ze wel door, niet zoals de vorige keer toen ze bijna niks binnenkreeg en nauwelijks meer plaste. Dinsdag de ha en/of lk maar eens bellen voor iets anders tegen spruw. Vier Nystatinekuren hebben in elk geval nog niet geholpen. Ik heb veel goeds gehoord over probiotica, maar dat moet je in een flesje (afgekolfde) melk geven toch? Dat zal hier nog even niet lukken. :P Kan dat ook met een spuitje oid?
pi_170245004
Oe, flesperikelen: veel succes iedereen!
Selvaria: op de website van de groene vrouw staat bijv inderdaad dat het bij spruw handig is ook probiotica te gebruiken. Met een spuitje lijkt me doenlijk. Het is wel belangrijk daarnaast ook de spruw te behandelen. Hoe zeker weet je/de huisarts dat het dat nu is? Je kunt namelijk evt naar de mogelijkheid van behandelen met fluconazol vragen. Sommige candida stammen reageren niet meer op nystatine.
pi_170245448
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef Vosje6 het volgende:
Oe, flesperikelen: veel succes iedereen!
Selvaria: op de website van de groene vrouw staat bijv inderdaad dat het bij spruw handig is ook probiotica te gebruiken. Met een spuitje lijkt me doenlijk. Het is wel belangrijk daarnaast ook de spruw te behandelen. Hoe zeker weet je/de huisarts dat het dat nu is? Je kunt namelijk evt naar de mogelijkheid van behandelen met fluconazol vragen. Sommige candida stammen reageren niet meer op nystatine.
Spruw werd bevestigd (voor zover dat kan) door de ha en lk en door de naalden in mijn tepels en de checklist van symptomen die ik bijna voor 100% af kon vinken bij L. :P Nu herken ik het weer, al is het niet zo heftig als het was. Zoals ik al zei bel ik komende week weer even voor advies, ik wil er toch wel graag een keertje van af. :)
pi_170245723
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:19 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Spruw werd bevestigd (voor zover dat kan) door de ha en lk en door de naalden in mijn tepels en de checklist van symptomen die ik bijna voor 100% af kon vinken bij L. :P Nu herken ik het weer, al is het niet zo heftig als het was. Zoals ik al zei bel ik komende week weer even voor advies, ik wil er toch wel graag een keertje van af. :)
Spruw is ook echt bluh! Vond het bij nr 1 echt supervervelend (dat ging ook niet goed over na 3x nystatine en met 1x fluconazol bedwongen, maar ook niet helemaal over) en dan te bedenken dat ik er zelf gelukkig geen last van had. Lijkt me zo pijnlijk. Ik zag trouwens ook iets over natte vinger in probiotica poeder en dat door kindlief eraf laten tutteren (bv.com). Misschien is dat als spuitje niet werkt ook nog een optie. Hopelijk zijn jullie er snel van af!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 22:58:47 #271
269689 crew  Viv
pi_170249736
Hier nooit spruw gehad, maar mijn kraamverzorgende had het over Molkosan voor het geval dat. Ik zie nu dat het op basis van melk is, dus daar heb je ook niks aan. }:|
  zondag 16 april 2017 @ 11:41:50 #272
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_170255593
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

het kunnen zelfs keutelachtige poepjes zijn met bv als er eens in de week of langer tussen poepen in zit.
Die van mij (nu 8 maanden) poept ook elke vijf dagen en taai, vanaf het begin. Ik geef haar nu gedroogde pruimen dat helpt wel wat.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_170255840
hier nu daktarin tegen de spruw. misschien is dat een idee?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170258419
Die nystatine is ook zo'n beetje het minst werkzame middel dat er bestaat. "Vroeger" werd er daktarin voorgeschreven, ook aan de ukken. Maar toen is er een incident geweest, waarbij een baby is gestikt in de gel. En zodoende is het beleid veranderd naar nystatine tot vier maanden en daktarin vanaf vier maanden. Als nystatine niet werkt, zou ik als eerste daktarin met de huisarts willen bespreken. Dat is overigens ook miconazol, wat je op je tepels smeert, maar dan in gelvorm.
Hier doet de nystatine ook geen klap. De miconazol bij mij wel. We gaan nog even dapper door, omdat hij er volgens mij geen last van heeft, maar ik heb er een hard hoofd in dat het volgende week wel ineens verbetert.
pi_170289326
Takkespruw. :( :( :(

Gisteren ging het flesje Nystatine leeg en aangezien het tweede paasdag is (en we er al 4 kuren op hebben zitten) wilde ik even afwachten tot morgen met overleg met de ha. Vandaag heeft ze echter nog nauwelijks iets gedronken: weer steeds loslaten en huilen. Het doet haar duidelijk pijn. ;( En mij ook. :X Ik heb net toch de HAP gebeld om te vragen om Daktarin, maar de assistente wilde dat niet voorschrijven omdat L. nog geen 4 maanden is. Ik heb toen doorgevraagd, maar ze durfde me geen antwoorden te geven, dus zou de huisarts terugbellen. Dat deed hij, maar hij wist me ook niet te vertellen of L. een ander middeltje mocht gebruiken en zou het uitzoeken. Als Daktarin gebruikt mocht worden zou dat nu klaarliggen bij de apotheek, anders weer Nystatine. Man is het nu ophalen, ik ben benieuwd waarmee hij thuis komt. Ik zit hier intussen met een hysterisch meisje dat honger heeft, maar niet wil drinken. :'(

Het gekke is dus eigenlijk dat de Nystatine wel hielp tegen de klachten (zolang we behandeld werden dronk L. rustig), maar dat het dus niet over gaat.
pi_170289537
Wat ruk, Selvaria! Hopelijk hebben ze een goed middeltje voor jullie klaar liggen, en is je meisje snel weer vrolijk. Is PCM nog een idee om de periode met pijn even te overbruggen?
  maandag 17 april 2017 @ 18:40:39 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_170289717
Wat ontzettend balen selvaria. Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt ;(
disclaimer
pi_170290138
Selvaria: heb jij ook behandeling voor jezelf? Volgens mij moet je kleine idd de nystatine, maar zou jij ook een creme (daktarin?) voor jezelf moeten hebben, anders besmet je elkaar steeds opnieuw..
pi_170290268
En, welk middel heb je gekregen?
pi_170290322
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:55 schreef silliegirl het volgende:
Selvaria: heb jij ook behandeling voor jezelf? Volgens mij moet je kleine idd de nystatine, maar zou jij ook een creme (daktarin?) voor jezelf moeten hebben, anders besmet je elkaar steeds opnieuw..
die heeft (of had :+ ) ze idd, er is alleen ook daktarin orale gel en die zou beter werken bij spruw bij babies maar daar zijn de artsen wat huiverig voor :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170290360
Selvaria, ik hoop dat je man daktarin gel mee heeft :*

Anders nu even symptoom bestrijding met de nystatine en morgen je eigen ha bellen voor daktarin? :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170290952
Man kwam thuis met twee keer Nystatine. :') ;(

Ik heb voor nu inderdaad even pcm gegeven, zodat ze wel blijft drinken en we niet weer bij de kinderarts terecht komen ivm mogelijke uitdroging.

Ik behandel mezelf inderdaad tegelijkertijd met Miconazol (Daktarin), maar het helpt dus nog niet.

Ik had stiekem gewoon gehoopt dat er niks aan de hand zou zijn toen het potje op was. Dat de spruw er nog wel zat, maar dat ze niet zoveel last meer zou hebben. Helaas. :( Morgen bel ik mijn eigen ha even, kijken of die evt wel iets anders voor wil schrijven.
pi_170291530
Is gentiaan violet nog een optie voor je?
Man wat ruk zo! ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_170293112
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:54 schreef Morretje het volgende:
Is gentiaan violet nog een optie voor je?
Man wat ruk zo! ;(
Daar heb ik mezelf net een beetje over ingelezen, klinkt interessant. Dan bel ik morgen misschien wel eerst even de lk voor wat extra uitleg daar over. :)
pi_170293404
Interessant over behandeling van spruw: https://www.ncj.nl/aanbod(...)htlijn=27&rlpag=1141
pi_170309702
Hopelijk is het gelukt, selvaria?
Ik bestelde vanmorgen een nieuwe pot nystatine, maar de dokter wilde ons graag even zien. We zijn nu over op daktarin. Hopelijk werkt dat beter!
pi_170309942
Vanochtend heb ik de lk gebeld en die riep direct Gentiaan Violet. Toen ik vroeg of ik dat via haar kon bestellen zei ze dat ze vanochtend bij het mamacafé hier in de stad zou zijn, dus daar heb ik het gelijk opgehaald en nu heb ik een baby met een paarse tong. :) Hopelijk werkt het.. Voor nu kijken we het 7 dagen aan en anders zie ik dan wel weer verder. Het drinken gaat in elk geval rustig nu.
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:15:09 #288
73386 Fazz
onderweg
pi_170316798
Hopelijk helpt dit wel Selv!

Hoe zit het ook alweer met die regeldagen? Volgens mij is er wat gaande want ze is niet van de tiet af te krijgen vanavond :')
pi_170317759
Fijn dat het drinken beter gaat Selvaria! Alleen een paarse tong? Das best knap met GV ;)
Fazz: rond 2, 6 weken 3 maanden en ieder willekeurige periode rond groeispurt, ziekte of extra behoefte aan knuffel. Lekker aan toegeven, dan is het het snelste weer over :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:48:29 #290
73386 Fazz
onderweg
pi_170317832
2 weken check! Ik geef er ook gewoon aan toe hoor, anders blijft ze maar huilen en kan ik de tv niet horen :+
pi_170331817
Hoi allen, ik schrijf graag mee. Hier 2e kleine spruit vorige week geboren, hoera! 1e keer borstvoeding ging matig, door tongriempje, spruw en andere 1e keer moeder-zijn perikelen.

Lees bij jullie veel herkenbare dingen van de 1e keer, en zal ongetwijfeld tegen een en ander opnieuw aanlopen, maar vooralsnog lijkt het dit keer goed te gaan.

Nu 2e poging, en het gaat al veel beter! Is goed op gang gekomen, tongriempje gecheckt is goed, baby hapt goed aan, (nog) geen spruw perikelen, en ook al kolven even geprobeerd en dat lijkt ook te lukken.

Alleen...beeb blijft vooralsnog afvallen helaas. Zit nu op dag 7 en ze valt nog steeds af. kraamzorg en VK snappen er ook niks van aangezien ze verder het eigenlijk top doet (slaapt goed, komt zelf voor voeding, is alert, lijkt goed te drinken, hapt goed aan etc).

Nu morgen weer wegen en bij nog meer afvallen plan de campagne bedenken... ik wil niet bijvoeden :( fingers crossed!
pi_170332887
Dat is signaal om een laktatiekundige in te schakelen lijkt me! Die heeft er voor geleerd, dus sowieso meer kennis en beter up to date
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 19 april 2017 @ 16:40:02 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170333208
Komt ze vaak genoeg, kooks?

Mijn oudste kwam 'netjes' elke 3 uur zo'n beetje en die bleef ook afvallen. Naar het ziekenhuis gestuurd voor een controle en daar was gelukkig niks gevonden. Ik ben haar toen héél vaak gaan aanleggen, bij elk minimale signaaltje en toen kwam ze pas aan.
Ik ging van 7-8 voedingen per 24 uur (die ze zelf duidelijk aangaf) naar minimaal 12.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170334249
@Morretje - ja we gaan morgen weer wegen en als het dan niet gestagneerd is, is dat inderdaad een volgende stap. De VK en Kraamzorg zeggen echter dat ze goed aanhapt en lijkt te drinken, maar een LK weet hier natuurlijk veel meer over

@Sylver - dat probeer ik inderdaad nu te doen. Zoveel mogelijk aanleggen, en ik kolf nu 2 voedingen na, om te kijken of ze mijn borsten wel goed leegdrinkt. Dit geef ik haar dan ook. Ze clustert savonds qua drinken, dus ik ben nog niet onder de 10 voedingen per dag uitgekomen. Maar ik blijf aanleggen idd, bedankt voor de tip.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:34:05 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170338625
Is er nog een bepaalde fles aan te raden icm borstvoeding?

Ik ging vandaag oefenen met een flesje. Had de Avent Natural gekocht omdat ze adverteren dat daarmee borst- en flesvoeding goed te combineren valt. Er staat o.a bij dat het een langzame toevoer heeft.
Baby verslikte zich dus heftig -O-

Heeft ze zo'n sterke zuigkracht? Of klopt het verkooppraatje niet helemaal? Als ik de fles op de kop hou komt er ook langzaam een drupje uit. Ik had verwacht dat het met deze fles zo zou zijn dat er alleen melk komt als ze eraan zuigt.
Had nog een Tommee Tippee liggen uit een proefpakket, maar daarmee gebeurt hetzelfde.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:35:47 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170338686
Had ik ook met Avent, dr. Browns fles nummer 1 speen werkte daarvoor perfect hier.
Maar is erg baby en mama-afhankelijk wel natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 19 april 2017 @ 20:37:59 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_170338743
Welk cijfer staat er op de speen?
disclaimer
pi_170338755
Dat probleem was hier met de kleinste Difraxspeen opgelost. Nu nog zorgen dat ze het ook daadwerkelijk doorslikt. :')
  woensdag 19 april 2017 @ 20:44:11 #299
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170338916
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
Welk cijfer staat er op de speen?
Een 1 geloof ik, al kan ik het nu even hiet meer vinden. Maar op de verpakking stond vanaf 0 maanden.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:38 schreef Selvaria het volgende:
Dat probleem was hier met de kleinste Difraxspeen opgelost. Nu nog zorgen dat ze het ook daadwerkelijk doorslikt. :')
Gewoon de nr 1? Of heb je die dental?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:46:00 #300
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170338988
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:35 schreef Molo het volgende:
Had ik ook met Avent, dr. Browns fles nummer 1 speen werkte daarvoor perfect hier.
Maar is erg baby en mama-afhankelijk wel natuurlijk
Maar bij een Dr Brown fles hoeven ze niet hard te zuigen toch? Verslikken ze zich dan ook niet als ze dat wel doen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:47:57 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170339073
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:46 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Maar bij een Dr Brown fles hoeven ze niet hard te zuigen toch? Verslikken ze zich dan ook niet als ze dat wel doen?
Bij die nummer 1 speen wel hoor :Y

En we hadden een mini flesje in begin via de verloskundige waarbij je het nog wat strakker kon instellen (dus minder doorvoer), want (hihaho) dametje hier zoog als een malle.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')