abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169887465
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Whahaha die filmpjes! En die opkomst ook he... wel 20 bussen zouden er gaan... tuuuuurlijk :') :') :')

Die vrouw met dat bord is wel gevaarlijk: "ik zag laatst een foto van Rutte en toen kreeg ik zin om een pistool te kopen... maar had er geen geld voor"

AIVD moet haar maar even in de gaten houden.
NIBUD ook..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169889115
TS :N
pi_169891341
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is niets ondemocratisch aan uitsluiten van partijen waarvan je vooraf weet dat je er niet goed mee samen kan werken. De meerderheid van de kiezers van de partijen die hem uitsluiten willen gewoonweg niet dat hun partij met de PVV samen gaat. Dus heel democratisch doen ze dat ook niet.
Idd. Bovendien: als Wilders het ondemocratisch vind dat de PVV uitgesloten wordt van een kabinet, dan moet hij het ook ondemocratisch vinden dat hij vervolgens voor de 4e partij in dat kabinet niet voor D66 kiest, maar voor 50+. D66 heeft immers 19 zetels en is de 4e partij in NL. In plaats daarvan wil hij met de 10e partij samenwerken, die maar 4 zetels heeft.

Vindt hij het niet ondemocratisch om voor 50+ te kiezen om aan de meerderheid te komen, dan kan het ook niet ondemocratisch zijn dat VVD, CDA en D66 voor GL kiezen ipv de PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 19:59:39 ]
pi_169900797
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor zin? Jij gelooft in een of ander complot om de PVV klein te houden. Ik niet.
Een cordon sanitair is een cordon sanitair. De verifieerbare praktijk heeft niets met enig complot denken te maken. Het is zoals het is. Dan zie ik niet in waarom je het als zodanig niet zou mogen benoemen. In België hebben ze het ook gedaan bij het Vlaams Belang.
pi_169903200
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een cordon sanitair is een cordon sanitair.
Inderdaad en geen cordon sanitair is geen cordon sanitair. Dus doe nu die eierschaal maar weer af.
pi_169903284
quote:

[..]

Een cordon sanitair is een cordon sanitair.
Ik snap niet waarom hier zo vies over gedaan wordt. Vrijwel elke partij sluit bepaalde partijen uit en de PVV waarschijnlijk nog wel harder dan gemiddeld.

Verliezersdriften zijn het, denk ik.
Conscience do cost.
pi_169903405
quote:

[..]

Een cordon sanitair is een cordon sanitair. De verifieerbare praktijk heeft niets met enig complot denken te maken. Het is zoals het is. Dan zie ik niet in waarom je het als zodanig niet zou mogen benoemen. In België hebben ze het ook gedaan bij het Vlaams Belang.
Wie heeft er geregeerd met Vlaams Belang?
pi_169903954
quote:

[..]

Wel hadden het over de rol van de media, niet over jouw cordon sanitair waanbeelden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169905514
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom hier zo vies over gedaan wordt.
Het is een smoes zoeken voor een slachtofferspelletje.
pi_169907082
quote:

[..]

Ik zie dat je nog steeds niet hebt weten uit te leggen waarom het ondemocratisch zou zijn als er naar miljoenen kiezers geluisterd wordt die op partijen stemmen die niet met de PVV willen samenwerken. Helder.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_169908625
Er waren meer dan genoeg partijen die PVV niet uitsloten, maar die kregen te weinig stemmen. Er is nou eenmaal democratisch besloten dat praktisch heel Nederland die mensen niet in de regering wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 31-03-2017 17:49:20 ]
pi_169920355
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:00 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik zie dat je nog steeds niet hebt weten uit te leggen waarom het ondemocratisch zou zijn als er naar miljoenen kiezers geluisterd wordt die op partijen stemmen die niet met de PVV willen samenwerken. Helder.
Het zijn niet de kiezers maar de gezamenlijke politieke partijen die een cordon sanitair rondom de PVV hebben gelegd en daarmee direct het stemgedrag van de kiezer probeerde te beïnvloeden.

Het gegeven van bewuste uitsluiting om daarmee de grootste concurrent te ondermijnen zaagt aan de wortels van de democratische rechtstaat.

Zeker als het vervolgens ook nog eens op basis van valse argumenten gebeurd, want de partijstandpunten van de PVV waren sinds 2004 volkomen helder.

Dezelfde politieke partijen die de PVV beschuldigen van wegloopgedrag hebben tussen 1998-2012 zelf niets anders gedaan.

Dus het eerlijke argument is de angst voor een PVV die de grootste partij zou worden. Je zag hier dezelfde politieke verkramptheid als bij de opkomst van Fortuyn.

Toegegeven, het ingestelde cordon sanitair heeft verhinderd dat de PVV de grootste partij zou worden, maar niet verhinderd dat de PVV zou groeien tot de tweede partij van Nederland. Dus voor alle partijen is er sprake van een win-win situatie, want een cordon sanitair behouden terwijl Wilders de grootste zou zijn geworden zou zeer pijnlijk zijn geweest en internationaal gezichtsverlies.

Maar zoals alle verkiezingen is dit slechts een momentopname. De tweede partij van Nederland een cordon sanitair opleggen betekent tevens het aangaan van soms onmogelijke coalities, zoals nu de VVD en GL. Op de langere termijn speelt dit Wilders in de kaart en zet de groei door. Dus ik voorzie juist genoeg optimisme.
pi_169920900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 08:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zijn niet de kiezers maar de gezamenlijke politieke partijen die een cordon sanitair rondom de PVV hebben gelegd en daarmee direct het stemgedrag van de kiezer probeerde te beïnvloeden.

Het gegeven van bewuste uitsluiting om daarmee de grootste concurrent te ondermijnen zaagt aan de wortels van de democratische rechtstaat.

Zeker als het vervolgens ook nog eens op basis van valse argumenten gebeurd, want de partijstandpunten van de PVV waren sinds 2004 volkomen helder.

Dezelfde politieke partijen die de PVV beschuldigen van wegloopgedrag hebben tussen 1998-2012 zelf niets anders gedaan.

Dus het eerlijke argument is de angst voor een PVV die de grootste partij zou worden. Je zag hier dezelfde politieke verkramptheid als bij de opkomst van Fortuyn.

Toegegeven, het ingestelde cordon sanitair heeft verhinderd dat de PVV de grootste partij zou worden, maar niet verhinderd dat de PVV zou groeien tot de tweede partij van Nederland. Dus voor alle partijen is er sprake van een win-win situatie, want een cordon sanitair behouden terwijl Wilders de grootste zou zijn geworden zou zeer pijnlijk zijn geweest en internationaal gezichtsverlies.

Maar zoals alle verkiezingen is dit slechts een momentopname. De tweede partij van Nederland een cordon sanitair opleggen betekent tevens het aangaan van soms onmogelijke coalities, zoals nu de VVD en GL. Op de langere termijn speelt dit Wilders in de kaart en zet de groei door. Dus ik voorzie juist genoeg optimisme.
Huilie huilie.
pi_169922207
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 10:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hulde hulde _O_
Moest dat zijn :)
pi_169922266
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:46 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Moest dat zijn :)
Ik weet bijna zeker dat ik mijn mening beter ken dan jij.
pi_169922647
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik weet bijna zeker dat ik mijn mening beter ken dan jij.
;)
pi_169922811
quote:

[..]

Een hoop gelul, maar nog steeds niets van een uitleg waarom het uitsluiten ondemocratisch zouden zijn.

Nogmaals: Wilders' stemmers konden van tevoren weten dat niemand met hem wilde samenwerken en konden dat dus meenemen in hun keuze om wel of niet op hem te stemmen. De verkiezingsuitslag gaf een enorme meerderheid weer voor partijen die de PVV uitsluiten. Dat de PVV uitgesloten wordt is dus niet meer dan logisch, en hartstikke democratisch.
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:36:58 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169926545
Ik horde die PVV'ers niet toen in 2010 de PvdA met 30 zetels buiten de regering werd gehouden.

Oftewel een stelletje hypocriete jankmuilen
pi_169927824
quote:

[..]

Word je nou nooit eens moe van deze hangende grammofoonplaat? Het hoogtepunt van Wilders ligt intussen achter ons en dat weet hij zelf ook heel goed.

De PVV in z'n huidige vorm als eenmanspartij zonder serieus beleid heeft geen enkele toekomst.
٩๏̯͡๏)۶
pi_169930812
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik horde die PVV'ers niet toen in 2010 de PvdA met 30 zetels buiten de regering werd gehouden.

2003 idem dito.
  zondag 2 april 2017 @ 06:27:52 #196
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169940049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:36 schreef Hexagon het volgende:

Nee toen jankte de rest van Nederland, die schenen dus ook niet te begrijpen wat een democratische meerderheid was. PVV'ers reageren nu heel wat beleefder dan deugende aanhangers van deugende partijtjes toen deden. "Het bruine kabinet", herinner je nog hoe er toen over gesproken werd, hoe dat kabinet gelijk weer de fascistische hoek ingeschoven werd? Waar was de nuance toen? Toen was het "boe, boe :'( als de PVV in de regering komt dan ga ik emigreren" en "boe,boe :'( , de PVV gaat kindertjes dood maken in Afrika want ze gaan bezuinigingen op ontwikkelingshulp, wat een onmenselijke partij". Dat Rutte2 vervolgens ook op ontwikkelingshulp ging bezuinigen was natuurlijk geen enkel probleem want iedereen weet dat deugende partijtjes als de PVDA wel kindertjes in Afrika dood mogen maken. Over hypocrisie gesproken. :D
pi_169940054
@ Braindead2000
De PVV is echter wel een partij van harde pooiers, die eisen dat iedereen voor hun werkt zonder kritiek te uiten of te klagen. Crimineel dus en criminelen moet men weren ondanks dat ze inmiddels in de meerderheid zijn.
  zondag 2 april 2017 @ 09:25:29 #198
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169940563
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:38 schreef Kaas- het volgende:
Er waren meer dan genoeg partijen die PVV niet uitsloten, maar die kregen te weinig stemmen. Er is nou eenmaal democratisch besloten dat praktisch heel Nederland die mensen niet in de regering wil.
Beetje simplistisch gedacht. Elke partij wordt door een meerderheid van de stemmers niet in een regering gewenst.
  zondag 2 april 2017 @ 09:33:44 #199
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169940632
Wat zijn al die PVV-hatertjes opeens hartstochtelijke democratieliefhebbers terwijl ze bij de keuze voor de Brexit en de keuze voor Trump niet alleen krijsend op de grond lagen maar ook nog eens elke ondemocratische mogelijkheid opperden om die twee gebeurtenissen terug te draaien.
pi_169940674
Heerlijk dit PVV gejank, elke ochtend weer wakker met een glimlach :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')