Want dit is een opinie die je liever niet wilt horen? Ik vind het een aannemelijk verhaal. Heb in mijn kennissenkring ook hardcore links stemmers, die vinden de het kiesrecht van iedereen die PVV gestemd heeft, moet worden ingetrokken. Zeggen dat ook echt hardop. Als ik ze er dan voorzichtig aan herinner dat dat precies is waar de PVV voor staat, dan zijn ze enorm gepikeerd want 'links-progressief-sociaal-politiek-correct'.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens mij slaat Cuperus (en WNL) de plank behoorlijk mis.
D66/GroenLinks.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
want 'links-progressief-sociaal-politiek-correct'.
Het internet en de moderne massamedia (en het verdwijnen van andere media, en het abbonementsmodel) heeft de Amerikaanse cultuur en mindset nog dominanter gemaakt. Hoe een Disney aan manipulatie doet is prima gedocumenteerd. De commerciële tv en radio van na de jaren 90.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:42 schreef AnanYaw het volgende:
In Nederland zie je echter de liberalisering van de linkerkant van het politieke spectrum. Dat lijkt ook vooral vanuit de jongere groepen te komen (de ouderen houden vast aan de sociaal-democratie of ruilen het in voor populisme).
aan t trollen?quote:Op donderdag 23 maart 2017 00:53 schreef LelijKnap het volgende:
Linkse zijn de meest immorele (op zn best amorele) mensen in dit land. Dat ze de positie van 'de deugdelijke mens' hebben gestolen is daartoe alleen maar bewijs.
Daar lijkt het wel op. Ons links verschuift naar het links van de Amerikaanse democratische partij, die volledig achter het neoliberale afbraakbeleid en militair ingrijpen in het midden-oosten staat, maar zich tegen rechts afzet op het vlak van de belangen van minderheden.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het internet en de moderne massamedia (en het verdwijnen van andere media, en het abbonementsmodel) heeft de Amerikaanse cultuur en mindset nog dominanter gemaakt. Hoe een Disney aan manipulatie doet is prima gedocumenteerd. De commerciële tv en radio van na de jaren 90.
Dit heeft zijn weerslag op de jongste kiezersgroepen, welke zijn opgegroeid in een alomvertegenwoordigde Amerikaanse cultuur, die itt vroegere jongeren ook helemaal niet meer zo links stemmen.
Iedereen die propaganda maakt is bezig de publieke opinie te beïnvloeden, niet alleen de mensen wier meningen die jij verfoeit. De persoonscultus rond Ché Guevara is net zo goed valse informatie.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het internet en de moderne massamedia (en het verdwijnen van andere media, en het abbonementsmodel) heeft de Amerikaanse cultuur en mindset nog dominanter gemaakt. Hoe een Disney aan manipulatie doet is prima gedocumenteerd. De commerciële tv en radio van na de jaren 90.
Dit heeft zijn weerslag op de jongste kiezersgroepen, welke zijn opgegroeid in een alomvertegenwoordigde Amerikaanse cultuur, die itt vroegere jongeren ook helemaal niet meer zo links stemmen.
Deze houding verbaasd me niet. Men is niet meer in staat mensen aan zich te binden en in plaats van naar de kiezer te luisteren is het eenvoudiger deze de mond te verbieden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet eens zo lang geleden waren het vooral de rechts-liberalen die wilden dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat laagopgeleiden links zouden stemmen en hierdoor de hele samenleving naar de donder hielpen. Toen stonden de linksen te briesen. Tegenwoordig echter zijn het de linksen die willen dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat men bang is voor het populisme. René Cuperus, medewerker wetenschappelijk bureau PvdA, noemt dit het spugen in de eigen bron. Zie interview met Syp Wynia. Dezelfde tendens zie je terugkomen bij het dédain ter linkerzijde tav de voorstellen van FvD voor het houden van referenda.
Mijn mening: ik zie dit toch als zwaktebod, als teken van de ideeënloosheid die er ter linkerkant momenteel bestaat. Ze kunnen kennelijk geen redelijk alternatief meer voorleggen aan kiezer, leggen het af tegen populisten en pragmatici en willen dan de spelregels van het spelletje maar gaan aanpassen.
.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die stemmen niet links.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
De krimpende middenklasse bijvoorbeeld.
Veel misschien nog niet, echter als hun klanten uit de onderklasse komen zullen ze wel moeten toch?quote:
Middenklasse = niet MKB. Middenklasse is dat deel van de werknemers die tussen modaal en 2x modaal zitten.quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:52 schreef john2406 het volgende:
Veel misschien nog niet, echter als hun klanten uit de onderklasse komen zullen ze wel moeten toch?
Okee fout gelezen dus, waar zijn die in dienst bij de grote of kleinere bedrijven, het echo zal toch ooit daar te horen zijn vroeg of laat!quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Middenklasse = niet MKB. Middenklasse is dat deel van de werknemers die tussen modaal en 2x modaal zitten.
Waar ze in dienst zijn, lijkt me niet zo belangrijk. Ze stemmen niet (meer) links, omdat de linkse partijen vinden dat ze wel genoeg geld hebben. Ze denken dat ze bij de meeste plannen van de SP en GL, er op achteruitgaan. Ik denk dat ze daar gelijk in hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee fout gelezen dus, waar zijn die in dienst bij de grote of kleinere bedrijven, het echo zal toch ooit daar te horen zijn vroeg of laat!
Soms is een stapje terug beter om de drie volgende stappen te doen, het is een groot uurwerk de economie, daar kan men niet ongestraft een tandwiel tussenuit halen!quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:24 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waar ze in dienst zijn, lijkt me niet zo belangrijk. Ze stemmen niet (meer) links, omdat de linkse partijen vinden dat ze wel genoeg geld hebben. Bij de meeste plannen van de SP en GL, gaan ze er op achteruit.
Ze hebben net 8 jaar lang stapjes terug moeten doen. En blijkbaar zijn de SP en GL niet in staat geweest om die boodschap over te brengen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:25 schreef john2406 het volgende:
Soms is een stapje terug beter om de drie volgende stappen te doen, het is een groot uurwerk de economie, daar kan men niet ongestraft een tandwiel tussenuit halen!
De onderklasse heeft grotere stapjes terug gedaan, echter sommige zijn er beter van geworden, andere weer niet.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:27 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ze hebben net 8 jaar lang stapjes terug moeten doen. En blijkbaar zijn de SP en GL niet in staat geweest om die boodschap over te brengen.
8 jr maar en het zoet wat zou komen wat Balkenende de mensen belooft had?quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:27 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ze hebben net 8 jaar lang stapjes terug moeten doen. En blijkbaar zijn de SP en GL niet in staat geweest om die boodschap over te brengen.
Heb je daar bewijzen voor? Meneer Krol roept ook dat de ouderen het meest hebben ingeleverd, maar dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:29 schreef john2406 het volgende:
De onderklasse heeft grotere stapjes terug gedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |