7-5 zie ik staan.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 03:51 schreef macca728 het volgende:
Die suffe Belg wint nog 6-4 in de derde. Zat niet tegen voor hem.
Klopt ja, brak in de een na laatste game Schwartzmann weer, na een break te hebben ingeleverd.quote:
Dit vind ik een vrij treurige reactie worden...hij speelt zelf toch ook ontzettend goed en boven verwachting het hele jaar? Hij heeft zijn spel weten te verbeteren / innoveren en een paar zwakke punten aangepakt en dat op latere leeftijd... In Australie verslaat hij notabene 4 top-10 spelers en dan 'wordt hem geen strobreed in de weg gelegd', tuurlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:49 schreef Norrage het volgende:
Die fed, geen strobreed wordt hem in de weg gelegd dit jaardie gaat echt alles winnen
Oh ik bedoelde dit niet eens negatief hoor , zoals ik normaal ben bij Fedje. Ik bedoelde nu meer dat het gewoon kansloos is, niemand gaat van Fed in deze vorm winnen, helemaal niemand. Alleen Murray en Djoko kunnen dat, en die zijn pleite. (schijnt dat Murray lange tijd uitgeschakeld is).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit vind ik een vrij treurige reactie worden...hij speelt zelf toch ook ontzettend goed en boven verwachting het hele jaar? Hij heeft zijn spel weten te verbeteren / innoveren en een paar zwakke punten aangepakt en dat op latere leeftijd... In Australie verslaat hij notabene 4 top-10 spelers en dan 'wordt hem geen strobreed in de weg gelegd', tuurlijk.
Ik ben fan van Federer, dat zeker, maar ik vind het echt afdoen aan deze revival door te zeggen dat het aan het falen van de tegenstand ligt. Dat zou je hoogstens kunnen beweren aan het einde van het jaar als een fitte Djoko / Nadal / Murray hem telkens weet te vegen...
Ik las iets dat ie een tennisarm had en er wel 2 maanden uit zou zijn....quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:21 schreef DeeBee het volgende:
Misschien is het niet heel spannend nee, dat klopt ook wel weer. Ergens vind ik het wel jammer dat Djoko en Murray nu wegvallen (tijdelijk), want anders hadden we een paar epische potjes kunnen zien.
Murray is op een 'gunstig' moment geblesseerd voor z'n ranking, maar zal in het najaar sterk moeten terugkeren. Wat is het gerucht rond z'n blessure dat hij er misschien lang uit is?
Voor Miami nu vooral benieuwd hoe Kei voor de dag komt, die viel ook wat tegen de laatste weken...
Een tennisarmquote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik las iets dat ie een tennisarm had en er wel 2 maanden uit zou zijn....
En het is wel jammer dat de toppers niet meer tegelijk fit zijn. 2 jaar terug waren alleen Djoko en Fed goed tegelijkertijd, nu zijn alleen Fed en Rafa goed tegelijkertijd. Vorig jaar alleen Djoko en Murray tegelijkertijd....Wanneer zijn ze weer eens met zijn 4en goed weer? En staan de andere goede spelers ook weer eens op. Dimi zakt ook weer helemaal door het ijs nuEn waar is Raonic?
Het zou zo'n leuk jaar kunnen worden......
Ja, wat er dit jaar gebeurt is wel tamelijk bizarquote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een tennisarm. Misschien moet z'n trainer eens zeggen dat hij z'n slag wat beter af moet maken. Maar het zou me ook niets verbazen als hij weer te veel heeft lopen gamen
.
Hoe dan ook is het redelijk frappant te noemen dat de wisseling van de wacht terug naar de oude generatie gaat, in plaats van naar de nieuwe.
Djoko was toch op zijn mentale problemen na fit (nu elleboog, maar eerder tijdens de rise van fed)? Ze proberen gewoon allemaal een reset, zoals fedje. Chriz zal deze blessures voor doktersbehandelingen uit het darkweb benutten, maar ik ben (weinig verrassend) aan de kant van DeeBee, fed zijn backhand in Indian Wells en op de Aus Open was sexy goed! Better dan ooit tevoren....quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit vind ik een vrij treurige reactie worden...hij speelt zelf toch ook ontzettend goed en boven verwachting het hele jaar? Hij heeft zijn spel weten te verbeteren / innoveren en een paar zwakke punten aangepakt en dat op latere leeftijd... In Australie verslaat hij notabene 4 top-10 spelers en dan 'wordt hem geen strobreed in de weg gelegd', tuurlijk.
Ik ben fan van Federer, dat zeker, maar ik vind het echt afdoen aan deze revival door te zeggen dat het aan het falen van de tegenstand ligt. Dat zou je hoogstens kunnen beweren aan het einde van het jaar als een fitte Djoko / Nadal / Murray hem telkens weet te vegen...
Moet je nagaan op hoeveel GS Federer had gestaan als hij niet zo koppig en conservatief was geweest, en gewoon veel eerder was begonnen met een groter racketblad en doping?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:29 schreef XL het volgende:
[..]
Djoko was toch op zijn mentale problemen na fit (nu elleboog, maar eerder tijdens de rise van fed)? Ze proberen gewoon allemaal een reset, zoals fedje. Chriz zal deze blessures voor doktersbehandelingen uit het darkweb benutten, maar ik ben (weinig verrassend) aan de kant van DeeBee, fed zijn backhand in Indian Wells en op de Aus Open was sexy goed! Better dan ooit tevoren....
Tsja, met uitzondering van zijn blessure, was ie natuurlijk in 2015 ook al weergaloos goed. Dus eigenlijk is ie al best wel lang op dit niveau. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:06 schreef XL het volgende:
Ik moet nog maar zien dat hij dit lange tijd kan volhouden, maar het waren prachtige partijen.
There was only one person happier than Roger Federer with the way his backhand performed on Wednesday in his spectacular display of aggression to defeat Rafael Nadal 6-2, 6-3 in the BNP Paribas Open fourth round. That was his father Robert, who witnessed from courtside the laser-like backhands cannonball past the Spaniard.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:29 schreef XL het volgende:
[..]
Djoko was toch op zijn mentale problemen na fit (nu elleboog, maar eerder tijdens de rise van fed)? Ze proberen gewoon allemaal een reset, zoals fedje. Chriz zal deze blessures voor doktersbehandelingen uit het darkweb benutten, maar ik ben (weinig verrassend) aan de kant van DeeBee, fed zijn backhand in Indian Wells en op de Aus Open was sexy goed! Better dan ooit tevoren....
Het zal vast zijn dat je het niet negatief bedoelt, maar als je zegt dat hem geen strobreed in de weg wordt gelegd suggereetrt het dat hij weinig serieuze tegenstand krijgt, niet dat hij zelf zo weergaloos speelt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde dit niet eens negatief hoor , zoals ik normaal ben bij Fedje. Ik bedoelde nu meer dat het gewoon kansloos is, niemand gaat van Fed in deze vorm winnen, helemaal niemand. Alleen Murray en Djoko kunnen dat, en die zijn pleite. (schijnt dat Murray lange tijd uitgeschakeld is).
Ik heb wel weer zin om hier een negatieve draai aan te geven en te beweren dat Fed-fans wel weer snel op hun teentjes zijn getrapt zeg![]()
Wat dat aangaat frappant dat hij op een snelle baan als Dubai eraf gaat tegen Donskoy en op tragere banen juist schittert.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:04 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook van mening dat dit misschien wel de beste Federer ooit is. Dankzij die verbeterde backhand.
Hij is misschien ietsje trager dan 10 jaar geleden, maar dat zijn de banen ook, dus dat compenseert.
beter dan 2004-07? Nahquote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:04 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ook van mening dat dit misschien wel de beste Federer ooit is. Dankzij die verbeterde backhand.
Hij is misschien ietsje trager dan 10 jaar geleden, maar dat zijn de banen ook, dus dat compenseert.
Sluit ik niet uit hoor. Zijn backhand is zo veel beter dan toen. En zijn andere slagen lijken me niet minder.quote:
zijn FH is wel minder goed lijkt hetquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sluit ik niet uit hoor. Zijn backhand is zo veel beter dan toen. En zijn andere slagen lijken me niet minder.
Ja, kan hoor, alleen lijkt die sowieso misschien minder door zijn backhand die zo veel beter is geworden.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:31 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
zijn FH is wel minder goed lijkt het
Naja, het feit dat Djoko en Murray niet eens meespelen, is wel een beetje "geen strobreed". Kan Fed niks aan doen verder.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het zal vast zijn dat je het niet negatief bedoelt, maar als je zegt dat hem geen strobreed in de weg wordt gelegd suggereetrt het dat hij weinig serieuze tegenstand krijgt, niet dat hij zelf zo weergaloos speelt.
Op de AO en IW deden beide heren gewoon mee, maar presteerden gewoon slecht. Op een vergelijkbare manier heeft Djoko menig Masters 1000-toernooi gewonnen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Miami vorig jaar, de Rogers cup vorig jaar.. En zelfs op de US Open had hij bijna een bye tot de finale, hoefde alleen maar af te rekenen met Wawrinka, maar dat lukte niet.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, het feit dat Djoko en Murray niet eens meespelen, is wel een beetje "geen strobreed". Kan Fed niks aan doen verder.
Ja, en dat is gewoon erg jammer.quote:Op woensdag 29 maart 2017 15:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Op de AO en IW deden beide heren gewoon mee, maar presteerden gewoon slecht. Op een vergelijkbare manier heeft Djoko menig Masters 1000-toernooi gewonnen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Miami vorig jaar, de Rogers cup vorig jaar.. En zelfs op de US Open had hij bijna een bye tot de finale, hoefde alleen maar af te rekenen met Wawrinka, maar dat lukte niet.
Wat ik alleen maar wil zeggen: er zijn veel toernooien waarvoor dit opgaat. Ik kan me in elk geval niet al teveel toernooien herinneren waarin de big 4 fit en in vorm waren en in de halve finale elkaar troffen.
Dat is bij een GS vier keer gebeurd: 2008 US Open, 2011 French Open, 2011 US Open and 2012 Australian Open. Statistisch is de kans op zo'n gebeurtenis gewoon niet heel groot. In een versimpelde berekening: 0.85^20 = 4% (waarbij 0.85 hun gecombineerd winratio tegen niet-Big4 is).quote:Op woensdag 29 maart 2017 15:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Op de AO en IW deden beide heren gewoon mee, maar presteerden gewoon slecht. Op een vergelijkbare manier heeft Djoko menig Masters 1000-toernooi gewonnen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Miami vorig jaar, de Rogers cup vorig jaar.. En zelfs op de US Open had hij bijna een bye tot de finale, hoefde alleen maar af te rekenen met Wawrinka, maar dat lukte niet.
Wat ik alleen maar wil zeggen: er zijn veel toernooien waarvoor dit opgaat. Ik kan me in elk geval niet al teveel toernooien herinneren waarin de big 4 fit en in vorm waren en in de halve finale elkaar troffen.
Je hebt het over het hele jaar, niet over Miami:quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, het feit dat Djoko en Murray niet eens meespelen, is wel een beetje "geen strobreed". Kan Fed niks aan doen verder.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:49 schreef Norrage het volgende:
Die fed, geen strobreed wordt hem in de weg gelegd dit jaardie gaat echt alles winnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |