abonnement Unibet Coolblue
pi_170962453
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:09 schreef Yesse het volgende:

[..]

*O* Goed nieuws. Gelijk al een afspraak?
Net terug van de afspraak.

Het ging redelijk echter zaten er nog 4 te wachten op dezelfde interviewer voor dezelfde baan..

Waarvan voor mij erg lastig 3 die aanzienlijk jonger waren.

Ik ben bang dat men voor goedkoop in plaats van ervaren gaat.

Maar ja je weet het toch nooit.

Morgen verder zoeken naar nieuwe kansen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:56:49 #227
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170982060
Helaas niet aangenomen. Ze wisten niet zeker of ik de baan op lange termijn leuk zou vinden en dan voornamelijk qua contact met de klanten. :{
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:06:10 #228
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170986429
Morgen een sollicitatiegesprek.

Het is bij dezelfde instantie waar ik nu (nog) een ww uitkering van ontvang.
Het is een kleine wereld soms.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:08:02 #229
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170986465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
Helaas niet aangenomen. Ze wisten niet zeker of ik de baan op lange termijn leuk zou vinden en dan voornamelijk qua contact met de klanten. :{
Altijd kut om na een goed gesprek en gevoel een afwijzing te krijgen.

Hou vol!
pi_170986781
Helaas heeft men voor een (veel) jongere kandidaat gekozen...

Pure leeftijdsdiscriminatie (ze hebben het niet letterlijk zo gebracht maar het is overduidelijk)...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170988416
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:24 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Helaas heeft men voor een (veel) jongere kandidaat gekozen...

Pure leeftijdsdiscriminatie (ze hebben het niet letterlijk zo gebracht maar het is overduidelijk)...
Wat hebben ze dan gezegd?
pi_170988468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:35 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat hebben ze dan gezegd?
Ik zou niet dynamisch genoeg zijn (Bull Poep) voor het team....

* De interviewer was nog geen 25 jaar oud ik kon zijn vader zijn en er waren ook kandidaten van zijn leeftijd.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:37:57 #233
164283 Luco
Buongiorno!
pi_170989954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik zou niet dynamisch genoeg zijn (Bull Poep) voor het team....

* De interviewer was nog geen 25 jaar oud ik kon zijn vader zijn en er waren ook kandidaten van zijn leeftijd.
Ik voerde op mijn 26e ook al sollicitatiegesprekken en heb alle leeftijdscategorieën tegenover me gehad. Dat je gesprekspartner (veel) jonger is dan dat jij bent betekent nog niet dat er sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Als de potentiele werkgever denkt dat jij niet dynamisch genoeg bent, dan is dat zo. Ik heb afgelopen vrijdag nog iemand op gesprek gehad waarvan ik zeker weet dat deze niet dynamisch genoeg is voor de functie en het team. Doe wat met de reden van afwijzing in plaats van hier direct een leeftijdsissue van te maken.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_170990281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik zou niet dynamisch genoeg zijn (Bull Poep) voor het team....

* De interviewer was nog geen 25 jaar oud ik kon zijn vader zijn en er waren ook kandidaten van zijn leeftijd.
Het is jammer en ik snap dat je teleurgesteld bent, maar met deze instelling kom je niet verder. Je verwijt hem dat ie iets negatiefs van je leeftijd vindt, maar blijkbaar vind je dat ook van de zijne.

Er waren 4 anderen, eentje moesten ze er kiezen. Even balen, kijken of je er iets van kan leren en weer door! Succes ^O^
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:59:10 #235
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_170990396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:08 schreef Zelus het volgende:

[..]

Altijd kut om na een goed gesprek en gevoel een afwijzing te krijgen.

Hou vol!
Ja is het ook, vooral omdat ik er niets aan kan doen. :P

Heb morgen een gesprek bij een bedrijf in Zwolle, ben benieuwd of dat wat is. :)
pi_170990631
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik zou niet dynamisch genoeg zijn (Bull Poep) voor het team....

* De interviewer was nog geen 25 jaar oud ik kon zijn vader zijn en er waren ook kandidaten van zijn leeftijd.
Dat * is wel een vaak gebruikt argument maar kan men natuurlijk niet hardop zeggen. Jammer dat men niet kwaliteiten leidend laat zijn. Ervaring, complementair zijn, een goede mix qua persoonlijkheden zou toch boven dezelfde activiteiten in het weekend moeten gaan.

Conclusie: je mag blij zijn dat je niet bij zo iemand in het team bent gekomen. Werkt voor geen meter als iemand je als gevaar voor zijn eigen positie ziet. Op naar de volgende. Iemand die wel vertrouwen toont en je graag in je team wil hebben!
pi_170991863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:37 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik voerde op mijn 26e ook al sollicitatiegesprekken en heb alle leeftijdscategorieën tegenover me gehad. Dat je gesprekspartner (veel) jonger is dan dat jij bent betekent nog niet dat er sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Als de potentiele werkgever denkt dat jij niet dynamisch genoeg bent, dan is dat zo. Ik heb afgelopen vrijdag nog iemand op gesprek gehad waarvan ik zeker weet dat deze niet dynamisch genoeg is voor de functie en het team. Doe wat met de reden van afwijzing in plaats van hier direct een leeftijdsissue van te maken.
Die reden slaat dus totaal niet op mij!

Of ben jij niet dynamisch genoeg om dat te kunnen begrijpen?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170991913
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:10 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat * is wel een vaak gebruikt argument maar kan men natuurlijk niet hardop zeggen. Jammer dat men niet kwaliteiten leidend laat zijn. Ervaring, complementair zijn, een goede mix qua persoonlijkheden zou toch boven dezelfde activiteiten in het weekend moeten gaan.

Conclusie: je mag blij zijn dat je niet bij zo iemand in het team bent gekomen. Werkt voor geen meter als iemand je als gevaar voor zijn eigen positie ziet. Op naar de volgende. Iemand die wel vertrouwen toont en je graag in je team wil hebben!
Zo denk ik er ook over ;)

Op naar de volgende die wat steviger in zijn schoenen staat.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170993748
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:10 schreef Mojo.jojo het volgende:
Conclusie: je mag blij zijn dat je niet bij zo iemand in het team bent gekomen. Werkt voor geen meter als iemand je als gevaar voor zijn eigen positie ziet. Op naar de volgende. Iemand die wel vertrouwen toont en je graag in je team wil hebben!
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zo denk ik er ook over ;)

Op naar de volgende die wat steviger in zijn schoenen staat.
Ik vind het vooral een beetje sneu overkomen zo.

Het is de schuld van een ander en wat ze hebben gezegd is om zichzelf in te dekken. Misschien slaap je er beter van, maar je helpt jezelf op deze manier écht niet sneller aan een baan :{
pi_170993802
Los van of de reden klopt: als ze je niet in het team willen, willen ze je niet in het team... daar verander je niks aan. Dat kunnen ze beter nú al zeggen in plaats van dat het straks in de praktijk gaat botsen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:00:28 #241
194695 franklop
Fran knock
pi_170996136
Gisteren eerste gesprek gehad alweer. Was leuk gesprek, goede klik naar mijn idee. Even afwachten tot uiterlijk begin volgende week wat zij ervan vonden.

Het enige wat ik vreemd vind, en ook geen duidelijk antwoord op kreeg, is het volgende. In eerste instantie was de vacature voor tijdelijk, omdat iemand in project ging meedraaien, maar ondertussen had iemand anders zijn contract opgezegd en kwam er ook een vaste baan vrij. Voor de tijdelijke functie (tm december) hebben ze iemand aangenomen en voor de vaste baan krijgt degene in eerste instantie jaarcontract (dus zeg tot juli 2018), die diegene gewoon mag uitdienen. De manager gaf aan dat dan 'de beste van de twee' dan uiteindelijk de vaste baan zal krijgen.

Je zit echter met een gat van een half jaar tussen de tijdelijke en vaste baan, lijkt me niet dat ze diegene die in december klaar is een half jaar aan het lijntje willen houden. Zo heb ik het gisteren ook gevraagd, maar niet echt duidelijkheid over gehad eigenlijk.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:57:35 #242
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170996634
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:00 schreef franklop het volgende:
Gisteren eerste gesprek gehad alweer. Was leuk gesprek, goede klik naar mijn idee. Even afwachten tot uiterlijk begin volgende week wat zij ervan vonden.

Het enige wat ik vreemd vind, en ook geen duidelijk antwoord op kreeg, is het volgende. In eerste instantie was de vacature voor tijdelijk, omdat iemand in project ging meedraaien, maar ondertussen had iemand anders zijn contract opgezegd en kwam er ook een vaste baan vrij. Voor de tijdelijke functie (tm december) hebben ze iemand aangenomen en voor de vaste baan krijgt degene in eerste instantie jaarcontract (dus zeg tot juli 2018), die diegene gewoon mag uitdienen. De manager gaf aan dat dan 'de beste van de twee' dan uiteindelijk de vaste baan zal krijgen.

Je zit echter met een gat van een half jaar tussen de tijdelijke en vaste baan, lijkt me niet dat ze diegene die in december klaar is een half jaar aan het lijntje willen houden. Zo heb ik het gisteren ook gevraagd, maar niet echt duidelijkheid over gehad eigenlijk.
Vage situatie. Lijkt me ook niet leuk om voor te werken, dat je weet dat je met een collega aan het 'strijden' bent om de baan.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:41 #243
194695 franklop
Fran knock
pi_170996647
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:57 schreef Yesse het volgende:

[..]

Vage situatie. Lijkt me ook niet leuk om voor te werken, dat je weet dat je met een collega aan het 'strijden' bent om de baan.
Nou op zich werd ik van de rest wel enthousiast en ga ik ook niet wat strijd uit de weg, maar het is inderdaad vaag. Als ze me bellen en ik door ben naar volgende ronde dan vraag ik er toch nog wel even naar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170997325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:18 schreef Queller het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het vooral een beetje sneu overkomen zo.

Het is de schuld van een ander en wat ze hebben gezegd is om zichzelf in te dekken. Misschien slaap je er beter van, maar je helpt jezelf op deze manier echt niet sneller aan een baan :{
Jij was niet bij het gesprek ik wel.

Het was overduidelijk dat men de jongste sollicitant wilde hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Armani XL op 17-05-2017 12:02:09 ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170997812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:58 schreef franklop het volgende:
Nou op zich werd ik van de rest wel enthousiast en ga ik ook niet wat strijd uit de weg, maar het is inderdaad vaag. Als ze me bellen en ik door ben naar volgende ronde dan vraag ik er toch nog wel even naar.
Als ik negatief denk, dan kom ik met 'ze willen iemand voor de tussenliggende periode, maar vrezen dat ze geen goede kandidaat vinden als ze nu al zeggen dat het maar voor korte tijd is'. Maar misschien zijn ze zelf ook gewoon nogal verrast door de situatie en weten ze het ff niet.

Hoe dan ook: je onderbuikgevoel niet negeren, want daar krijg je later meestal spijt van.

Is je verlengde contract overigens tussentijds opzegbaar?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:28:33 #246
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170997919
Ik kan me goed voorstellen dat het rot is om afgewezen te worden, vooral als je al langer in het proces zit. Maar jij kunt ook niet in de hoofden van de sollicitanten kijken. Dat is wat mensen hier ook proberen aan te geven. Soms IS het nou eenmaal ook gewoon zo dat je niet in het team past. Vooral als het team bestaat uit alleen maar 25 jarigen dan krijg je dat sneller dan een gemixt team. Dan kun je leeftijddiscriminatie roepen, maar dan is dit gewoon niet het juiste bedrijf voor je.

Overigens zijn veel van dit soort bedrijven zo jong omdat ze (nog) geen goede basis bieden (in mijn ervaring). Iedereen gaat dan rond zijn 30e/35e naar een bedrijf waar het beter geregeld is (meer kansen op groei, beter salaris etc.)

[ Bericht 45% gewijzigd door Armani XL op 17-05-2017 12:02:32 ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:36:22 #247
194695 franklop
Fran knock
pi_170998076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Als ik negatief denk, dan kom ik met 'ze willen iemand voor de tussenliggende periode, maar vrezen dat ze geen goede kandidaat vinden als ze nu al zeggen dat het maar voor korte tijd is'. Maar misschien zijn ze zelf ook gewoon nogal verrast door de situatie en weten ze het ff niet.

Hoe dan ook: je onderbuikgevoel niet negeren, want daar krijg je later meestal spijt van.

Is je verlengde contract overigens tussentijds opzegbaar?
De manager gaf ook aan dat ze verrast werd door situatie. Was pas recent terug van zwangerschapsverlof. Klonk ook meer alsof ze het niet helemaal wisten wat ze ermee aan moesten. Gaven ook wel aan dat er dan nog voldoende andere opties zijn binnen bedrijf, zeker als je je op goed niveau bewijst.

Heb 1 maand opzegtermijn :) Contract wordt per 1 juni verlengd, zullen niet heel blij zijn als ik voor die tijd opzeg, maar goed moet aan mijzelf denken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:35:37 #248
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170999228
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:36 schreef franklop het volgende:

[..]

De manager gaf ook aan dat ze verrast werd door situatie. Was pas recent terug van zwangerschapsverlof. Klonk ook meer alsof ze het niet helemaal wisten wat ze ermee aan moesten. Gaven ook wel aan dat er dan nog voldoende andere opties zijn binnen bedrijf, zeker als je je op goed niveau bewijst.

Heb 1 maand opzegtermijn :) Contract wordt per 1 juni verlengd, zullen niet heel blij zijn als ik voor die tijd opzeg, maar goed moet aan mijzelf denken
Klinkt al wel een stuk positiever met de andere opties. Hopen dat het wat wordt!

Ach ja, dat laatste sowieso. Ik heb ook 2 dagen nadat mijn nieuwe contract was begonnen opgezegd. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:27 #249
194695 franklop
Fran knock
pi_170999415
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:35 schreef Yesse het volgende:

[..]

Klinkt al wel een stuk positiever met de andere opties. Hopen dat het wat wordt!

Ach ja, dat laatste sowieso. Ik heb ook 2 dagen nadat mijn nieuwe contract was begonnen opgezegd. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Ze zouden eind van de week pas terugbellen, maar waren erg enthousiast en belden zojuist al terug :) Willen tweede gesprek inplannen! Eerst nog wel even assesment maken, maar die gaan over het algemeen wel goed.

Ook gevraagd naar de andere 'situatie'. Dat was toch misverstand onderling. In principe zou ik gewoon de enige voor die functie zijn. Degene die er voor tijdelijke baan is, is ook maar via detacheringscontract.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:46:26 #250
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170999463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef franklop het volgende:

[..]

Ze zouden eind van de week pas terugbellen, maar waren erg enthousiast en belden zojuist al terug :) Willen tweede gesprek inplannen! Eerst nog wel even assesment maken, maar die gaan over het algemeen wel goed.

Ook gevraagd naar de andere 'situatie'. Dat was toch misverstand onderling. In principe zou ik gewoon de enige voor die functie zijn. Degene die er voor tijdelijke baan is, is ook maar via detacheringscontract.
*O* Alleen maar goed nieuws dan :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')