Bron.quote:ANKARA - De Turkse president Erdogan is dinsdag tegen Nederland uitgevaren over Srebrenica. „Turkije kent de Nederlanders van de slachting in Srebrenica”, zei Erdogan op een bijeenkomst.
Erdogan stelde volgens de krant Hürriyet dat Nederlanders de slachting in Bosnië in 1995 aanrichtten. „We kennen ze van de slachting van Srebrenica, we kennen hun verdorven karakter van de manier waarop ze er 8000 Bosniërs afmaakten.”
De Turkse president is dinsdag verder gegaan met het inhakken op Nederland naar aanleiding van de incidenten rond twee ministers afgelopen weekeinde. Ook dreigde hij met nieuwe sancties ín een toespraak in Ankara.
De daden van Nederland kunnen niet worden afgedaan met een excuus, aldus Erdogan. Hij zal het land verantwoordelijk houden voor wat er is gebeurd. Ook verklaarde hij dat er „meer ruimte is voor verdere sancties” maar hij zei er niet bij welke dat zijn.
Ook Duitsland kreeg in een toespraak van het staatshoofd weer de wind van voren. De steunbetuiging van de Duitse bondskanselier aan Nederland laat zien dat zij niet anders is dan Nederland. Zij valt Turkije aan zoals „de Nederlandse politie honden en paarden gebruikt tegen Turkse demonstranten.” Volgens Erdogan zijn sommige Europese landen „gegijzeld door racistische en fascistische partijen.”
Hij is alles behalve dom.quote:
Wel als hij denkt dat iemand hier ook daadwerkelijk intrapt. En dan bedoel ik niet die achterlijke Turkse schapen die hem blind achterna lopen, want die zijn dat wel.quote:
Na April gaat het weer vergeten worden en gaat alles weer zijn gangetje. Zie Rutte ook al weer wat afzwakken.quote:
Hij wil juist dat die "schapen " erin trappen. Die kijken niet verder dan Erdogan zelf...quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel als hij denkt dat iemand hier ook daadwerkelijk intrapt. En dan bedoel ik niet die achterlijke Turkse schapen die hem blind achterna lopen, want die zijn dat wel.
Het gaat hem inderdaad om meer schapen te winnen. Stemvee. Na het referendum zal dat weer minder belangrijk worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel als hij denkt dat iemand hier ook daadwerkelijk intrapt. En dan bedoel ik niet die achterlijke Turkse schapen die hem blind achterna lopen, want die zijn dat wel.
Zijn eigen inwoners zullen hier wel intrappen idd. Maar hij zet zich toch compleet voor schut naar alles en iedereen die niks met Turkije heeft?quote:
Voorlopig staat #evet nog dik achter.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat hem inderdaad om meer schapen te winnen. Stemvee. Na het referendum zal dat weer minder belangrijk worden.
Precies! Winnen van het komende referendum heeft zijn top prioriteit. En daar gaat nu even alles voor opzij.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook de enige die hij nodig heeft, domme lul dat je bent
Als hij dat referendum wint heeft hij alle macht in Turkije, dat is het enige wat voor hem nu belangrijk is.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:21 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Zijn eigen inwoners zullen hier wel intrappen idd. Maar hij zet zich toch compleet voor schut naar alles en iedereen die niks met Turkije heeft?
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:22 schreef Faeroer het volgende:
Lekker mensen richting PVV drijven, dat is handig... moet ik dadelijk ook weg uit NL.
Dat boeit hem niet op dit moment. Het winnen van de referendum wel. En daar heeft hij de Turken ook buiten Turkije voor nodig. Die hier wellicht ook intrappen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:21 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Zijn eigen inwoners zullen hier wel intrappen idd. Maar hij zet zich toch compleet voor schut naar alles en iedereen die niks met Turkije heeft?
Welnee, joh, Wilders wil helemaal niet regeren.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ben ook allochtoon, en die moeten allemaal weg ofzo.
Ja dat snap ik. Maar dan heeft ie alle macht?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als hij dat referendum wint heeft hij alle macht in Turkije, dat is het enige wat voor hem nu belangrijk is.
Denk dat dit wel gaat meevallen. Mensen roepen maar wat. Als jij een Nederlandse nationaliteit hebt kan jij nooit zomaar Nederland uitgezet worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
De Armenen zijn anders ook niet vrij van zonden. Ook zij hebben Turken afgeslacht. En als zij dezelfde mogelijkheden hadden als de Turken destijds hadden, hadden ze zeer zeker hetzelfde aangericht als wat de Turken gedaan hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:23 schreef Jano9 het volgende:
Wij de Turken nog wel van de Armeense Genocide.
Dat wordt gezegd, maar al die beloftes worden meestal verbroken wanneer een coalitie wordt gevormd. Kijk naar hoe de Polen het nu hebben in Engeland, die gaan een heel onzekere toekomst tegemoet.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welnee, joh, Wilders wil helemaal niet regeren.
Die staatshoofden snappen dat. Sommige doen zelfs hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:24 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar dan heeft ie alle macht?
Door deze achterlijke uitspraken lijdt hij wel gezichtsverlies naar andere staatshoofden, lijkt me.
En daarom is wat Erdogan doet gelijk in orde? En moeten we wat hij doet goedkeuren? Ik snap dit soort onzin redenaties niet zo?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De Armenen zijn anders ook niet vrij van zonden. Ook zij hebben Turken afgeslacht. En als zij dezelfde mogelijkheden hadden als de Turken destijds hadden, hadden ze zeer zeker hetzelfde aangericht als wat de Turken gedaan hebben.
Want? Zie nog steeds het verband niet met de situatie in Bosnie........quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het niet met hem eens ben, vind ik wel dat hij de hypocrisie van Nederlanders goed tentoonstelt.
Je weet het niet met politiek. Alles kan ineens omslaan. 1 actie van Rutte/Erdogan, en het halve land lijkt in brand te gaan staan. Wat komt er nog meer aan?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat dit wel gaat meevallen. Mensen roepen maar wat. Als jij een Nederlandse nationaliteit hebt kan jij nooit zomaar Nederland uitgezet worden.
Ik heb het halve land nu nog niet in brand zien staan. Of hordes Turken door de straten zien gaan om dat te doen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Je weet het niet met politiek. Alles kan ineens omslaan. 1 actie van Rutte/Erdogan, en het halve land lijkt in brand te gaan staan. Wat komt er nog meer aan?
Dat is multicultureel dus waar heb je het over. Nederlanders? Of politici?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het niet met hem eens ben, vind ik wel dat hij de hypocrisie van Nederlanders goed tentoonstelt.
Welke hypocrisie?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Deze hele neiging om oude koeien uit de sloot te halen dient in werkelijkheid maar één doel, wees eerlijk tegen jezelf: je afkeer/haat tegen het Westen dienen. Het leven bestaat enkel in het nu, verleden doet er niet toe. Dit is pure rechtvaardiging van je haat.quote:
Vast niet. Maar dit heeft helemaal geen relevantie verder met het huidige diplomatiek conflict met Turkije en is eigenlijk gewoon offtopic?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je hoeft de aandacht af te leiden. En, wat heeft dit te maken met de genocide van Fransen in Noord-Afrika? Ontken jij deze?
Als je nu alvast gaat heb je ook geen last van Wilders.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ook niet helemaal slim niet leren van het verleden?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Deze hele neiging om oude koeien uit de sloot te halen dient in werkelijkheid maar één doel, wees eerlijk tegen jezelf: je afkeer/haat tegen het Westen dienen. Het leven bestaat enkel in het nu, verleden doet er niet toe. Dit is pure rechtvaardiging van je haat.
De situatie in Turkije is NU! De situatie in de Sahara is nu. Je kunt alleen maar oude koeien uit de sloot halen om europa gelijk te stellen aan de misstanden die nu actueel zijn.
Volgens mij hebben we hier aardig geleerd van het verleden. Wij hebben tenminste na een verschrikkelijk debacel (WOII) er alles aan gedaan om zo'n situatie nooit meer te herhalen en zijn radicaal een andere weg in geslagen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook niet helemaal slim niet leren van het verleden?
Dat is een. En het een bezetting noemen? Veel werd met de volledige medewerking van de bestaande lokale machthebbers gedaan. Iets wat types als Maghrebijnse altijd maar handig lijken te vergeten. En altijd maar het westen en de blank man de schuld geven.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En om welke bezetting gaat het dan precies? Voor zover ik weet zijn onderhand alle kolonies wel onafhankelijk.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-geschiedvervalsingquote:De toon wordt steeds hysterischer, reageerde de premier bij RTL Z. "Hij blijft het verder oppompen. Het is van een niveau en stijlloosheid, ongelooflijk. We gaan ons niet tot dit niveau verlagen. Het is echt onacceptabel." De Bosniërs die tijdens de val van Srebrenica omkwamen, waren moslims.
De door Erdogan aangekondigde sancties noemt Rutte 'te idioot voor woorden'. Hoe het verder moet? "Nederland zal een heel strakke koers blijven varen tegen de Turken", zegt Rutte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)iedvervalsing__.htmlquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens de liveblog van het AD heeft Rutte woedend gereageerd
Maar Rutte is niet sterk in het nakomen van beloftes?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:51 schreef Ener-G het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-geschiedvervalsing
Ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er welles oorlogen zo begonnen trouwens?
De eerstvolgende 6+ aardbeving die Turkije zal treffen is ook de schuld van Nederland, daarna begint het.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Net als met Rusland bedoel je?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens de liveblog van het AD heeft Rutte woedend gereageerd
Ja, hij moet natuurlijk VVD-maatje Voorhoeve blijven beschermen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:51 schreef Ener-G het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-geschiedvervalsing
Ja! Het onderling beledigen van staatshoofden en dergelijke heeft wel degelijk tot oorlogen geleid. En dan laat ik diplomatieke fouten nog buiten beschouwing.quote:
Zou Duitsland Turkije of Nederland helpen in een oorlog?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Goede vraag? Thee drinken denk ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:57 schreef sp3c het volgende:
Waar waren de Turken eigenlijk toen Bosnie in brand stond?
Vragen vragenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Zou Duitsland Turkije of Nederland helpen in een oorlog?
En wat zou Trump doen?
Daar hebben we binnen de NAVO de artikel 5 procedure voor. Is er trouwens ook een procedure om een NAVO lid te royeren?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Zou Duitsland Turkije of Nederland helpen in een oorlog?
En wat zou Trump doen?
De geschiedenis van Mehmed de Tweede aanbidden, wie een harem vol kleine jongentjes had.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:57 schreef sp3c het volgende:
Waar waren de Turken eigenlijk toen Bosnie in brand stond?
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:00 schreef Faeroer het volgende:
[..]
De geschiedenis van Mehmed de Tweede aanbidden, wie een harem vol kleine jongentjes had.
Dit! Het blijft een topshow!quote:
Zolang de NAVO ons niet expliciet gaat helpen hoop ik er iig niet opquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Gewoon een trol. In dit topic Turkse campagne niet gewild in Nederland #5 is ze weer keihard tegen Turkije.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha jij bent ook echt niet goed wijs he
Als Mark Rutte echte ballen had zou hij gaan pleiten voor het verbreken van het associatie verdrag tussen de EU en Turkije. En het royeren van Turkije als lid van de NAVO. Maar dat gaat niet gebeuren. Turkije is een land wat eigenlijk op termijn voor zowel de EU als de NAVO schadelijk kan zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zolang de NAVO ons niet expliciet gaat helpen hoop ik er iig niet op
Hoe denkt Erdogan over de kwestie van het gebruik van slaven in zijn land?quote:Kizlar Agasi, head of the eunuchs who guarded the Imperial Harem of the Ottoman Sultant in Constantinople (Istanbul). After the end of the Ottoman Empire, the post came to be occupied by Black African eunuch slaves, and hence is also referred to as the Chief Black Eunuch.
Chief black eunuch of Sultan Abdul Hamid II, early 20th century
Met Turkije kunnen we als NAVO Rusland lekker in de onderbuik schieten, zoals zij de USA konden raken met Cuba.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als Mark Rutte echte ballen had zou hij gaan pleiten voor het verbreken van het associatie verdrag tussen de EU en Turkije. En het royeren van Turkije als lid van de NAVO. Maar dat gaat niet gebeuren. Turkije is een land wat eigenlijk op termijn voor zowel de EU als de NAVO schadelijk kan zijn.
Ik zie echt niemand behalve wat overduidelijke trolls hem verdedigenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef BoneThugss het volgende:
Kerel is knettergek en iedereen die hem verdedigt hier op FOK! is nog veel maffer.
Ja en nee. De NAVO verlaten is een keus die een lidstaat alleen zelf kan maken, een lidstaat eruit bonjouren is niet mogelijk. Er is echter wel binnen het NAVO verdrag een artikel dat van lidstaten vereist dat ze fundamentele democratische waarden moeten respecteren. Als een staat zich daar niet aan houdt (en je kan prima aanvoeren dat Turkije dat niet doet) vervallen voor andere lidstaten ook de verplichtingen richting die lidstaat waardoor het, de facto, geen lidstaat meer is.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar hebben we binnen de NAVO de artikel 5 procedure voor. Is er trouwens ook een procedure om een NAVO lid te royeren?![]()
Dat was vroeger zo. Ik zou nu eerder Turkije zien als een land waar je een slecht onderbuik gevoel van krijgt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Met Turkije kunnen we als NAVO Rusland lekker in de onderbuik schieten, zoals zij de USA konden raken met Cuba.
Mwah, van sommige weet ik dat ze trollen, maar en zitten er een paar tussen die bloedserieus zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Ik zie echt niemand behalve wat overduidelijke trolls hem verdedigen
Tsja, de zieke man van Europa wordt het ook wel genoemd.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo. Ik zou nu eerder Turkije zien als een land waar je een slecht onderbuik gevoel van krijgt.
Duidelijk. Dank u.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja en nee. De NAVO verlaten is een keus die een lidstaat alleen zelf kan maken, een lidstaat eruit bonjouren is niet mogelijk. Er is echter wel binnen het NAVO verdrag een artikel dat van lidstaten vereist dat ze fundamentele democratische waarden moeten respecteren. Als een staat zich daar niet aan houdt (en je kan prima aanvoeren dat Turkije dat niet doet) vervallen voor andere lidstaten ook de verplichtingen richting die lidstaat waardoor het, de facto, geen lidstaat meer is.
Bedoel je dan Erdogan?quote:
Meer macht om te beginnen in eigen land. En meer invloed en aandacht voor het Midden-Oosten vandaar ook toch weer de samenwerking met de Russen.quote:
Zijn referendum er door loodsen.quote:
Reactie uitlokken van Nederland om aan zijn onderdanen te laten zien dat Europa de vijand is en ze dus een sterk leider nodig hebben die ze kan beschermenquote:
Absolute macht en een nieuw Ottomaans Rijk?quote:
stemmen stemmen stemmenquote:
ONZ / Erdogan adoratietopicquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij fokt de hele boel op met zijn toneel. Heerlijk.
Turkije is erger. Israël is de enige betrouwbare westerse bondgenoot in die regio.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:26 schreef Stimorol- het volgende:
Ach Turkije is nog geen Israël. Valt mee.
Voor het westen wel jaquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Turkije is erger. Israël is de enige betrouwbare westerse bondgenoot in die regio.
Wie heeft vrienden nodig als je een heel land hebt om te plukken?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen vrienden maken in ieder geval.
Eigen belang stinkt niet.quote:
hihiquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:31 schreef Toefjes het volgende:
De ultieme stap zou zijn als Erdogan stelling zou nemen in de zwarte Pieten discussie. Dan stijgt de collectieve woede hier tot het kookpunt.
ook alleen als het ze uitkomtquote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:31 schreef Toefjes het volgende:
De ultieme stap zou zijn als Erdogan stelling zou nemen in de zwarte Pieten discussie. Dan stijgt de collectieve woede hier tot het kookpunt.
En dan wel voor zwarte piet natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:31 schreef Toefjes het volgende:
Als hij verwarring wil scheppen is dat een meesterzet. Maar dat komt denk ik pas een week voor het referendum.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
En dan wel voor zwarte piet natuurlijk.Zit de DWDD weer vol.
Hehe exact.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als hij verwarring wil scheppen is dat een meesterzet. Maar dat komt denk ik pas een week voor het referendum.
quote:
Klopt allemaalquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook alleen als het ze uitkomt
Israel past wat dat betreft prima in die regio
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Turkije is erger. Israël is de enige betrouwbare westerse bondgenoot in die regio.
Dan is de helft van fok weer pro erdo.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als hij verwarring wil scheppen is dat een meesterzet. Maar dat komt denk ik pas een week voor het referendum.
Je lacht je zelf uit dus. Grappig. Zonder Israël om de dictatoriale regimes daar nog enigszins onder bedwang te houden hadden we nog veel grotere problemen in de regio. En pas echt een nieuw Ottomaans rijk als vijand gehad. En geen toegang meer tot het Suez kanaal om maar eens wat te noemen. Belangrijk voor de handel met China en Japan en India. Maar kan begrijpen dat jij als een wat pro Turkije fan daar anders over denkt natuurlijk.quote:
Als een begin bedoel je dat?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:42 schreef fathank het volgende:
Tijd voor extra belasting op Turkije-vakanties en een stop op de export van uitkeringen.
Om te beginnen. Al denk ik niet dat er nog veel naar dat land willen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:42 schreef fathank het volgende:
Tijd voor extra belasting op Turkije-vakanties en een stop op de export van uitkeringen.
Voor de rest moet je die vent lekker laten roeptoeteren. Alsof iemand die er toe doet hem serieus neemt buiten Turkije.quote:
Hij hoopt dat Europa uit elkaar flikkert door populisme en nationalisme.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij zegt alleen dat we ze zelf hebben afgeslacht, wat dan weer niet klopt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Hij heeft wel een punt. Alleen waren het de Nederlanders niet die (gedeeltelijk) verantwoordelijk waren voor de afslachting maar was het de Nederlandse Staat die verantwoordelijk was. Om wat preciezer te zijn: PVDA, VVD en D66.
nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Hij heeft wel een punt. Alleen waren het de Nederlanders niet die (gedeeltelijk) verantwoordelijk waren voor de afslachting maar was het de Nederlandse Staat die verantwoordelijk was. Om wat preciezer te zijn: PVDA, VVD en D66.
Je gaat er dan wel aan voorbij dat Turkije binnen een regio waar wij ook economische belangen hebben een belangrijke speler is. Als het om een roeptoeter zou gaan dan was er ook geen diplomatiek conflict geweest rond om de provocerende gedrag van Turkije.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor de rest moet je die vent lekker laten roeptoeteren. Alsof iemand die er toe doet hem serieus neemt buiten Turkije.
Volgens de rechtbank wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet
De Nederlandse staat heeft geprobeerd het drama te voorkomen, dat is uiteindelijk niet gelukt, c'est la guerre, pech gehad
dat maakt de staat niet (gedeeltelijk) verantwoordelijk voor de slachtpartij
En laten we wel wezen. Waar waren de militairen van andere belangrijke en machtige moslim landen?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
We kennen Nederland van het falen in Srebrenica, mede omdat luchtsteun op een cruciaal moment ontbrak, waardoor er voor de Nederlandse troepen geen houden aan meer was. Daardoor heeft de agressor duizenden moslims vermoord.
We kennen Turkije van de Armeense genocide, waarbij Turkije zélf de agressor was en 1 tot 1,5 miljoen Armeniërs vermoordde. Inmiddels, 102 jaar later, erkent Turkije deze zwarte bladzijde uit de eigen geschiedenis nog steeds niet.
We kennen Turkije trouwens ook wegens het van de kaart vegen van complete Koerdische dorpen in het zuidoosten van het land. We kennen Turkije van het opsluiten van journalisten, het sluiten van kritische tv-zenders en kranten en van de slechte mensenrechtensituatie.
Economische belangen afbouwen. Die paar miljard per jaar halen we wel ergens anders met een beetje inzet.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je gaat er dan wel aan voorbij dat Turkije binnen een regio waar wij ook economische belangen hebben een belangrijke speler is. Als het om een roeptoeter zou gaan dan was er ook geen diplomatiek conflict geweest rond om de provocerende gedrag van Turkije.
een moment ben je volgens E een facist en een nazi, dag erna massamoordenaar in srebrenica, 't kan alle kanten uit.quote:
Maar ging het uiteindelijk niet om 9000 a 10.000 moslim mannen. En wie heeft die dan vermoord? Ook de Nederlanders?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Volgens de rechtbank wel.
"Nederland is aansprakelijk voor de deportatie van 300 moslimmannen bij de val van de Bosnische enclave Srebrenica in 1995. Volgens de rechtbank in Den Haag hebben Nederlandse VN-militairen hen ten onrechte laten afvoeren door Bosnische-Serviërs, terwijl ze wisten dat buiten de basis een bijna zekere dood wachtte."
http://www.ad.nl/buitenla(...)srebrenica~a8113656/
Ik wijt het eerder aan de gebrekkige communicatie van de VN.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef Braindead2000 het volgende:
dat staat er toch helemaal nietquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Volgens de rechtbank wel.
"Nederland is aansprakelijk voor de deportatie van 300 moslimmannen bij de val van de Bosnische enclave Srebrenica in 1995. Volgens de rechtbank in Den Haag hebben Nederlandse VN-militairen hen ten onrechte laten afvoeren door Bosnische-Serviërs, terwijl ze wisten dat buiten de basis een bijna zekere dood wachtte."
http://www.ad.nl/buitenla(...)srebrenica~a8113656/
Ik zie de olie handel niet op korte termijn afgebouwd gaan worden?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Economische belangen afbouwen. Die paar miljard per jaar halen we wel ergens anders met een beetje inzet.
Alsof we Erdogan nodig hebben om een beetje olie te kopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie de olie handel niet op korte termijn afgebouwd gaan worden?
8000 ofzo naar schattingquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar ging het uiteindelijk niet om 9000 a 10.000 moslim mannen. En wie heeft die dan vermoord? Ook de Nederlanders?
Mladic kan niets als de tegenstander gewapend is dus dat slaat nergens opquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit lijkt mij een uitstekend moment om Ratko Mladic gratie te verlenen.![]()
REMOVE KEBAB.
Als hippie-politici van de VVD, CDA, PVDA en D66 niet militairen als padvinders op pad gestuurd hadden en de beveiliging van dat gebied aan bijvoorbeeld de Amerikanen hadden overgelaten dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar ging het uiteindelijk niet om 9000 a 10.000 moslim mannen. En wie heeft die dan vermoord? Ook de Nederlanders?
Het subtiele verschil tussen aansprakelijk en verantwoordelijk zijn begrijpen is lastig.quote:
Ze zijn geslachtofferd door de Fransen en de Britten omdat de Bosnische Serviërs een paar honderd gijzelaars uit die landen hadden. Nederlandse verzoeken om zware luchtsteun werden bewust genegeerd. Andere enclaves kregen die steun namelijk wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wijt het eerder aan de gebrekkige communicatie van de VN.
Ik zie het meer in de context van dat gehele gebied. Als we olie en de randproducten daarvan niet meer nodig hebben kunnen we afscheid nemen van meer zogenaamde bondgenoten die dat niet zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof we Erdogan nodig hebben om een beetje olie te kopen.
De Amerikanen wilden absoluut geen grondtroepen sturenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als hippie-politici van de VVD, CDA, PVDA en D66 niet militairen als padvinders op pad gestuurd hadden en de beveiliging van dat gebied aan bijvoorbeeld de Amerikanen hadden overgelaten dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen.
Precies. Maar Nederland wilde ook mooi weer spelen en had de militairen slecht uitgerust op missie gezonden. En maakt dezelfde fout weer in Malie.Pang pang maar zeggen zal de instructie wel zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze zijn geslachtofferd door de Fransen en de Britten omdat de Bosnische Serviërs een paar honderd gijzelaars uit die landen hadden. Nederlandse verzoeken om zware luchtsteun werden bewust genegeerd.
Ik wijt het gedeeltelijk aan de naïviteit van Nederlandse politici. Relus Ter Beek (pvda) was nota bene een overtuigd pacifist in zijn jeugd en werd vervolgens Minister van Defensie.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wijt het eerder aan de gebrekkige communicatie van de VN.
Inderdaad, ze zaten wel als ratten in de val in Srebrenica. Kan het me nog niet bevatten dat Nederland hiermee akkoord gaf om hier stelling in te nemen. Teveel politieke spelletjes jammer genoeg..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Amerikanen wilden absoluut geen grondtroepen sturen
Nederland had ook zo slim moeten zijn en als je ze dan stuurt geef ze dan de wapens mee die nodig zijn voor zo'n opdracht.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Amerikanen wilden absoluut geen grondtroepen sturen
Lastig denk ik. Je kan ook zeggen zorg er voor dat je zelf over de middelen beschikt om je troepen goed te kunnen ondersteunen in hun taken? Zonder afhankelijk te zijn van anderen? Of zie ik dat verkeerd? Of dat de staat verantwoordelijk maakt? In elk geval wel de politici die militairen op een missie sturen dat eigenlijk bij voorbaat gedoemd was te mislukken. Althans dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet
De Nederlandse staat heeft geprobeerd het drama te voorkomen, dat is uiteindelijk niet gelukt, c'est la guerre, pech gehad
dat maakt de staat niet (gedeeltelijk) verantwoordelijk voor de slachtpartij
Nederland had de regie over de eigen jachtvliegtuigen gewoon niet uit handen moeten geven, dan had het kunnen werkenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:06 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zaten wel als ratten in de val in Srebrenica. Kan het me nog niet bevatten dat Nederland hiermee akkoord gaf om hier stelling in te nemen. Teveel politieke spelletjes jammer genoeg..
Of gewoon de regie weer in eigen handen nemen natuurlijk?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland had de regie over de eigen jachtvliegtuigen gewoon niet uit handen moeten geven, dan had het kunnen werken
de enclave liep uit zichzelf ook wel leeg dus Mladic had zichzelf echt wel laten afstoppen
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland had ook zo slim moeten zijn en als je ze dan stuurt geef ze dan de wapens mee die nodig zijn voor zo'n opdracht.
Wel een erg dure les dan?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het ligt allemaal wat complexer dan het lijkt
voor de internationale gemeenschap is dit ook een leerproces geweest, zou het nu gebeuren dan kreeg Karremans gewoon een direct lijntje met de vliegers en dan had hij zijn luchtsteun wel gekregen
dat is op het laatste moment niet meer mogelijk natuurlijkquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of gewoon de regie weer in eigen handen nemen natuurlijk?
Turkije exporteert meer naar ons land dan andersom, dus hij zal zijn grote bek moeten houden!quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je gaat er dan wel aan voorbij dat Turkije binnen een regio waar wij ook economische belangen hebben een belangrijke speler is. Als het om een roeptoeter zou gaan dan was er ook geen diplomatiek conflict geweest rond om de provocerende gedrag van Turkije.
voor de Bosniers zekerquote:
Zitten ook best veel aardige mensen tussen trouwens. Maar die komen niet in de krant en op TV.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:12 schreef spierbal het volgende:
Dat nationalisme onder de Turken is wat.mij betreft iets te groot. Jammer dat ze hier geboren zijn en de gastarbeiders meer dan gasten werden.
Onaagenaame gasten, dat wel.
Ach ja, de mens heeft maar een paar honderdduizend jaar ervaring met oorlog voeren. Geen mens had kunnen vermoeden dat het verkeerd af zou lopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het ligt allemaal wat complexer dan het lijkt
voor de internationale gemeenschap is dit ook een leerproces geweest, zou het nu gebeuren dan kreeg Karremans gewoon een direct lijntje met de vliegers en dan had hij zijn luchtsteun wel gekregen
Met je eens. Maar het is ook niet zo dat we niet wisten dat dit beter kan en moet destijds.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is op het laatste moment niet meer mogelijk natuurlijk
maar de hele commandovoering was een chaos, het is goed mogelijk dat 1 deze dagen iemand alsnog het verzoek om luchtsteun op zijn bureau krijgt
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ach ja, de mens heeft maar een paar honderdduizend jaar ervaring met oorlog voeren. Geen mens had kunnen vermoeden dat het verkeerd af zou lopen.
peacekeeping is een relatief nieuw feestjequote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Maar het is ook niet zo dat we niet wisten dat dit beter kan en moet destijds.
Heb Turkse vrienden, collega's en ook ver weg in buitenland Turkse kennissen. Zijn de beste maten! Idd, ze zijn niet allemaal Erdogannetjes, geloof dus niet teveel de mediaquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zitten ook best veel aardige mensen tussen trouwens. Maar die komen niet in de krant en op TV.
daar zou ik wel van kunnen genietenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:19 schreef MichelWuyts het volgende:
Dit lijkt me het moment om de Genocide te erkennen. Bozer zal je Erdi toch niet meer krijgen.
Het is al vreemd dat een minister toegang wil hebben tot een ander land om de verkiezing van een dictator te promoten binnen haar of zijn eigen land. En het dan gek vinden dat dit te ver gaat.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:16 schreef spierbal het volgende:
Dit geeft eigenlijk ook aan wat een enorme low liters Turken zijn. Je druk maken om twee Turkse ministers die geweigerd worden.
Ik zie mijzelf al de straat opgaan om dat er een Nederlands minister in een of ander Aziatisch land de toegang wordt ontzegt.
In Afghanistan vonden iets van 23 Nederlandse militairen de dood. Het leerproces loopt een beetje stroef, maar ja het mag wat kosten.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
peacekeeping is een relatief nieuw feestje
Ook met je eens. Zeker omdat de lokale betrokken partijen eigenlijk meer met oorlog bezig waren. De les dus rust je soldaten ook uit voor als het geen feestje is. Voorbereid zijn op ergste wat mogelijk is is een goede strategie en tactiek binnen een leger. Of beter nog kap met die peaceceeping onzin. Daar is de inzet van politie wanneer de rotzooi voorbij is beter voor denk ik zo.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
peacekeeping is een relatief nieuw feestje
Dat komt ook omdat peacekeeping daar niet mogelijk is. Maar met Malie in gedachten is die boodschap nog niet aangekomen in de politiek.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Afghanistan vonden iets van 23 Nederlandse militairen de dood. Het leerproces loopt een beetje stroef, maar ja het mag wat kosten.
tijdens de veldslag bij Chora wilden de bondgenoten onze luchtsteun elders inzetten maar daar stak de commandant ter plaatse een stokje voor dus dat leerproces is prima verlopen lijkt mijquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Afghanistan vonden iets van 23 Nederlandse militairen de dood. Het leerproces loopt een beetje stroef, maar ja het mag wat kosten.
Israël enige democratie tussen al die dictatoriale statenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je lacht je zelf uit dus. Grappig. Zonder Israël om de dictatoriale regimes daar nog enigszins onder bedwang te houden hadden we nog veel grotere problemen in de regio. En pas echt een nieuw Ottomaans rijk als vijand gehad. En geen toegang meer tot het Suez kanaal om maar eens wat te noemen. Belangrijk voor de handel met China en Japan en India. Maar kan begrijpen dat jij als een wat pro Turkije fan daar anders over denkt natuurlijk.
dat is de belangrijkste les die geleerd is jaquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook met je eens. Zeker omdat de lokale betrokken partijen eigenlijk meer met oorlog bezig waren. De les dus rust je soldaten ook uit voor als het geen feestje is. Voorbereid zijn op ergste wat mogelijk is is een goede strategie en tactiek binnen een leger. Of beter nog kap met die peaceceeping onzin. Daar is de inzet van politie wanneer de rotzooi voorbij is beter voor denk ik zo.
Ik zie dat ik een tikfout maak.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is de belangrijkste les die geleerd is ja
doe het goed of doe het niet
wat is er mis met de missie in mali?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie dat ik een tikfout maak.Meerdere keren. Maar de missie in Mali geeft al aan plus de slechte staat van het leger dat er nog veel te leren is. Helaas. Verder eens met deze post van jou.
Dat heb je met optimistische politici. Het schijnt een deugd te zijn. Rutte kan de komende jaren weer lachend en optimistisch alle problemen weglachen. Misschien moeten we ons eens afvragen of het hebben van lachende optimistische politici wel zo gunstig is, zeker als het over leven en dood gaat.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat peacekeeping daar niet mogelijk is. Maar met Malie in gedachten is die boodschap nog niet aangekomen in de politiek.
Ik heb berichten gelezen van slechte communicatie tussen de verschillende landen. Tot rond uit het negeren van bevelen van de Nederlandse bevelhebber. Slecht getrainde militairen kortom meer van wat we al kennen eigenlijk. Dat de Fransen bijvoorbeeld niet meer met de VN missie willen samenwerken is een teken aan de wand denk ik. Zeker gezien hun expertise met problemen in deze regio.quote:
nietsquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is er mis met het hebben van geen missie in Mali?
Huhm, wij exporteren meer naar Turkijke als zij naar ons. Maar de export naar Turkije is amper 15 van de totale export dus het loopt allemaal wel los. Nederland is echter wel 1 van de grootste financiers van Turkije, dus economische sancties zal hij niet snel treffen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Turkije exporteert meer naar ons land dan andersom, dus hij zal zijn grote bek moeten houden!
http://nos.nl/artikel/215(...)aire-basis-mali.htmlquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
niets
maar we hebben er wel 1, vandaar de vraag
de Nederlandse inzet bestaat uit Apaches/Chinooks en wat commando's ... denk dat het kwalitatief wel in orde isquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb berichten gelezen van slechte communicatie tussen de verschillende landen. Tot rond uit het negeren van bevelen van de Nederlandse bevelhebber. Slecht getrainde militairen kortom meer van wat we al kennen eigenlijk. Dat de Fransen bijvoorbeeld niet meer met de VN missie willen samenwerken is een teken aan de wand denk ik. Zeker gezien hun expertise met problemen in deze regio.
ja das oorlogsgebied, daar gebeuren dat soort dingenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/215(...)aire-basis-mali.html
50 mensen nodeloos dood.
Maar hoeveel mensen hebben we gered door de missie.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/215(...)aire-basis-mali.html
50 mensen nodeloos dood.
twitter:obk twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 15:29:23Details zijn belangrijk. Woorden moet je - juist nu - heel goed wegen. Dit is wat Erdogan precies zei over Srebreni… https://t.co/F5Mqv9uySc reageer retweet
Het antwoord is dan dat de missie mis is met de missie in Mali.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
niets
maar we hebben er wel 1, vandaar de vraag
Flikker opquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:42 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 15:29:23Details zijn belangrijk. Woorden moet je - juist nu - heel goed wegen. Dit is wat Erdogan precies zei over Srebreni… https://t.co/F5Mqv9uySc reageer retweet
![]()
wat een mongolquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:42 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 15:29:23Details zijn belangrijk. Woorden moet je - juist nu - heel goed wegen. Dit is wat Erdogan precies zei over Srebreni… https://t.co/F5Mqv9uySc reageer retweet
![]()
de missie mis is met de missie in Mali?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het antwoord is dan dat de missie mis is met de missie in Mali.
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
de missie mis is met de missie in Mali?
wat lul je nou man
Die middelen hadden ze niet. Zinloze opmerking dus. En verder is "hadden ze" niet meer dan een aanname. Oftewel, compleet van de pot gerukte reactie die kant noch wal raakt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De Armenen zijn anders ook niet vrij van zonden. Ook zij hebben Turken afgeslacht. En als zij dezelfde mogelijkheden hadden als de Turken destijds hadden, hadden ze zeer zeker hetzelfde aangericht als wat de Turken gedaan hebben.
Er is iets mis met Mali. Niet met de missie.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het antwoord is dan dat de missie mis is met de missie in Mali.
Ik denk dat er iets mis is met de mis in Maliquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:48 schreef sp3c het volgende:
er is een missie omdat er iets mis is met mali?
We zijn gewoon eens gaan kijken in zo'n land. Of we shit kunnen maken.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:48 schreef sp3c het volgende:
er is een missie omdat er iets mis is met mali?
de missie in mali heeft een miss waar het goed mis mee isquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets mis is met de mis in Mali
Stond vandaag een stukje over in de krant. In hoeverre de getallen ook daadwerkelijk in die buurt komen weer daar gelaten, het blijft immers de media.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Huhm, wij exporteren meer naar Turkijke als zij naar ons. Maar de export naar Turkije is amper 15 van de totale export dus het loopt allemaal wel los. Nederland is echter wel 1 van de grootste financiers van Turkije, dus economische sancties zal hij niet snel treffen.
Een beetje wel. Dat je ook weer zag dat we nog ergens ballen hebben hangen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:49 schreef skysherrif het volgende:
Eigenlijk wil ik erdogan wel een klein bedankje geven, het nationalisme is weer helemaal terug in nederland na deze week
Daarnaast geven we vanuit de EU enorm veel hulp.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Stond vandaag een stukje over in de krant. In hoeverre de getallen ook daadwerkelijk in die buurt komen weer daar gelaten, het blijft immers de media.
5.8Miljard aan waarde importeren wij, 2.8Miljard aan waarde exporteren wij. Zij investeren 0 in Nederland, wij gemiddeld 20Miljard per jaar in Turkije. Laat wel zien wat voor macht de handel kan hebben in de politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |