quote:Vanavond staan de premier en zijn grootste uitdager voor het eerst deze campagne tegenover elkaar: Mark Rutte en Geert Wilders gaan met elkaar de confrontatie aan over de thema’s zorg, economie en immigratie & identiteit.
Rutte en Wilders zeiden beiden af voor het Premiersdebat van RTL en ook voor het Carré-debat bedankte Wilders. Het EenVandaag-verkiezingsdebat is daarom voor het eerst deze campagne dat de lijsttrekkers tegenover elkaar staan in een tv-debat, twee dagen voor de verkiezingen.
Vanuit de Erasmus Universiteit in Rotterdam debatteren de heren onder leiding van Pieter Jan Hagens. Volkskrant-journalist Frank Hendrickx en Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen praten na het debat na onder leiding van politiek verslaggever Remko Theulings. Gijs Rademaker presenteert de cijfers van de laatste politieke peiling.
Het debat is ook te volgen op Radio1. Suzanne Bosman presenteert een speciale EenVandaag-uitzending tussen 18:00 - 19:00. Ook schuift Kees Boonman aan voor commentaar.
Bekijk vanavond het debat, met voor- en nabeschouwing exclusief voor internet live via:
Partijen uitsluiten is ook gewoon domquote:
Jij denkt dat de VVD met de PVV een regering gaat vormen?quote:
Dus dat is er met Smoofie aan de hand.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ja, hij is een Indo, wat had je verwacht
Die heeft dan juist weer geen kontquote:
Hij was de onderliggende partij.quote:
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef tralalala het volgende:
Baudet en Hiddema zijn de winnaar, dat lijkt mij duidelijk.
Dit is nog wel de beste omschrijving.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Specularium het volgende:
Dit ging helemaal nergens over.
Allebei kut.
quote:
Never, nooit, niet wilde hij zeggen.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
NIET. NOOIT. NIET. Niet in een kabinet, niet in een gedoogconstructie
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef tralalala het volgende:
Baudet en Hiddema zijn de winnaar, dat lijkt mij duidelijk.
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Tagliano het volgende:
Dit was echt heel pijnlijk voor Wilders, maar zijn achterban zal er wel intrappen
Jupquote:
De gemiddelde wedstrijd van Excelsior is beter.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef hafcfan het volgende:
Dit was een van de slechtste debatten ooit
De harde kern misschien. Die met een IQ boven de 80 niet.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Tagliano het volgende:
Dit was echt heel pijnlijk voor Wilders, maar zijn achterban zal er wel intrappen
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef Smoofie het volgende:
[..]. Afgang bij van Jinek, never forget.
Oh leukquote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vanavond Pechtold en Bumagod bij Pauw en Jinek.
Jaquote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef Arashimashou het volgende:
Wacht dit was het? Dit was een verspilling van tijd voor alle aanwezigen en alle kijkers
Hoeveel zijn dat er precies?quote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
De harde kern misschien. Die met een IQ boven de 80 niet.
En dan iemand vd Telegraafquote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef sneakydesert het volgende:
Waarom zijn er nou nooit nabeschouwingen met Henk en Ingrid, of Ali en Mohammed. Altijd weer die gelikte gladjakken.
Je hebt niet gekeken?quote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij was de onderliggende partij.
Goede samenvattingquote:Op maandag 13 maart 2017 18:53 schreef Specularium het volgende:
Dit ging helemaal nergens over.
Allebei kut.
Hij heefr geen aids. Kaal dus kanker.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Toen die kale aidsvlek er steeds doorheen ging lullen ?
Erg zeg voor hemquote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij heefr geen aids. Kaal dus kanker.
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef venomsnake het volgende:
Wilders gesloopt door Rutte imo.
Ongelooflijk dat er mensen in dit land zijn die op die blonde idioot stemmen.
Wilders was een grapquote:Op maandag 13 maart 2017 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De gemiddelde wedstrijd van Excelsior is beter.
Baudet en Frits gingen af. Jinek nooit. Met haar pijpbekquote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja, Frits en Jinek gingen aardig af ja.
Daar is het volk te dom voorquote:Op maandag 13 maart 2017 18:56 schreef bombmannl het volgende:
Dit nabeschouwen moeten ze niet meteen doen. Laat mensen hun eigen mening creëren
Dit!quote:Op maandag 13 maart 2017 18:55 schreef venomsnake het volgende:
Wilders gesloopt door Rutte imo.
Ongelooflijk dat er mensen in dit land zijn die op die blonde idioot stemmen.
Dat is ook niet zo'n interessant onderwerp gegeven dat alleen Wilders en Rutte meedoenquote:Op maandag 13 maart 2017 18:56 schreef Mansjester het volgende:
Het niet over het milieu hebben
Grootste wereldprobleem niet behandelen,wat een kutdebat.
Je kan alles zeggen over Baudet, maar hij heeft wel lef om naar het hol van de leeuw te gaan.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Baudet en Frits gingen af. Jinek nooit. Met haar pijpbek
Mensen die PVV of VVD overwegen zijn in ieder geval sowieso dom.quote:
Jinek is goed, maar ze kan absoluut niet tegen kritiek.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Baudet en Frits gingen af. Jinek nooit. Met haar pijpbek
Doe eens niet zo eng....quote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef LTVDK het volgende:
Rutte heeft deze gewonnen, WIlders kwam weer met zijn standaard riedeltjes.
Paar van die kaalkoppen kan Ajax goed gebruiken ipv al die mietjesquote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Fysiek wel een betere back dan Sink denk ik, die frits.
Wat is daar eng aan?quote:
Fixedquote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Jinek is lekker, maar ze kan absoluut niet tegen kritiek.
Rutte had het totaal niet lastig. Wilders doet het echt mager de laatste weken.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef LTVDK het volgende:
Je kunt toch NEE stemmen in het betreffende referendum.quote:
quote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling: VVD blijft gelijk in zetels, PVV verliest 2/3.
Dat was geweldigquote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Paxcon het volgende:
Moest wel lachen toen Wilders zei ''Het linkse NOS journaal''
Maar verder is het allemaal vrij kansloos
Deed Rutte iets anders dan? "Weglopen", "Door ons gaat de 'economie' beter", "regeren is moeilijk".quote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef LTVDK het volgende:
Exact!quote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Je kunt toch NEE stemmen in het betreffende referendum.
Of je kan in jouw geval helemaal geen voorspellingen doenquote:Op maandag 13 maart 2017 18:57 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling: VVD blijft gelijk in zetels, PVV verliest 2/3.
Jawel, bij het lagerhousquote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Genesisfan het volgende:
Geen nabeschouwing meer van de nabeschouwing?
Lijkt me ook. Ging helemaal nergens over.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:59 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Deed Rutte iets anders dan? "Weglopen", "Door ons gaat de 'economie' beter", "regeren is moeilijk".
Kom. Er is feitelijk niks nieuws gezegd, door niemand niet. Ik denk niet dat iemand zijn mening heeft veranderd naar aanleiding van dit uh, 'debat'.
"6,5 jaar ervaring als MP"quote:Op maandag 13 maart 2017 18:59 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Deed Rutte iets anders dan? "Weglopen", "Door ons gaat de 'economie' beter", "regeren is moeilijk".
Kom. Er is feitelijk niks nieuws gezegd, door niemand niet. Ik denk niet dat iemand zijn mening heeft veranderd naar aanleiding van dit uh, 'debat'.
Ik ga ook kijkenquote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Tagliano het volgende:
Ik ga voor het eerst naar Lagerhuis kijken denk ik
Hij wordt er niet beter op neequote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Vasion het volgende:
[..]
Rutte had het totaal niet lastig. Wilders doet het echt mager de laatste weken.
Dat is echt genotquote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Tagliano het volgende:
Dat is vermakelijk slechtquote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Tagliano het volgende:
Yup, zowel VVD als PVV is een verloren stem.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef Minimunt het volgende:
Ik stem SP, niet omdat ik extreem links ben, maar meer omdat ik een tegenwicht tegen Rutte wil hebben. Ben eigenlijk centrum-links maar daar is niet echt een toonaangevende partij
Nog meer Sp'ers hier?
Hij ratelt gewoon door zoals hij ook doet tijdens speeches en tegen de pers.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat debatteren van Wilders niet het sterkste punt is.
Ik ook. Al overweeg ik nog om eventueel Partij voor de Dieren te stemmen.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef Minimunt het volgende:
Ik stem SP, niet omdat ik extreem links ben, maar meer omdat ik een tegenwicht tegen Rutte wil hebben. Ben eigenlijk centrum-links maar daar is niet echt een toonaangevende partij
Nog meer Sp'ers hier?
quote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, zowel VVD als PVV is een verloren stem.
Nee het was niet echt een bijster goed debat, Wilders met zijn standaard afvinklijstje en Rutte die overal omheen lult en eigenlijk niks zegt.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:59 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk ronduit slecht als de ene partij op voorhand de ander al uitsluit.quote:
Hipsters en PVV'ers die door elkaar heen blèren.quote:Op maandag 13 maart 2017 18:58 schreef Tagliano het volgende:
Ik zag laatst een vrouw daar het argument maken: "We zijn niet alleen koploper van de wereld, maar zelfs van Europa!!"quote:
Domme schreeuwtokkies die denken dat ze alles weten is toch genot?quote:Op maandag 13 maart 2017 19:01 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik zag laatst een vrouw daar het argument maken: "We zijn niet alleen koploper van de wereld, maar zelfs van Europa!!"
Toen wist ik genoeg, maar ik ben bereid het nog een kans te geven
Hier zit iets meer waarheid in dan ik wil toegevenquote:Op maandag 13 maart 2017 19:02 schreef Windhapper het volgende:
Rutte.Die man belt na de winst donderdagochtend eerst Erdolf om z'n excuses te maken en dan Wilders of die niet samen een kabinetje wilt formeren.
quote:Op maandag 13 maart 2017 19:03 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hier zit iets meer waarheid in dan ik wil toegeven
Meestal wel, maar met politiek vind ik het altijd wel erg treurigquote:Op maandag 13 maart 2017 19:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Domme schreeuwtokkies die denken dat ze alles weten is toch genot?
Erg vermoeiend. Op een gegeven moment gaat het het ene oor in er via het andere oor direct weer uit.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij ratelt gewoon door zoals hij ook doet tijdens speeches en tegen de pers.
Dan zegt wilders nee en gaat hij weer uithuilen bij de PvdA.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:02 schreef Windhapper het volgende:
Rutte.Die man belt na de winst donderdagochtend eerst Erdolf om z'n excuses te maken en dan Wilders of die niet samen een kabinetje wilt formeren.
Ik verlang echt terug naar de jaren tachtig, ook op dat gebied. Alles ging veel beschaafder.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:03 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Meestal wel, maar met politiek vind ik het altijd wel erg treurig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |