abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2017 @ 17:43:05 #201
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169975282
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 17:26 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar sleept ie dat ding nou mee, of is dat gezichtsbedrog?
Hij sleept dat ding mee.
Dat ding is een hovercraft, groot genoeg om 3 vrachtwagens op te plaatsen. Ik ben nog op zoek naar foto's die enige referentie geven van de grootte van dat ding.
So we just called him Fred
  maandag 3 april 2017 @ 17:50:45 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169975473
Foto uit een andere hoek, maar geeft nog steeds geen idee hoe groot de hoovercraft is:
So we just called him Fred
pi_169975696
Wow! Bewegende beelden hiervan zou natuurlijk helemaal mooi zijn....
  maandag 3 april 2017 @ 22:10:59 #204
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169983505
Die bewegende beelden zijn er volgens mij helaas niet. -O-
So we just called him Fred
  maandag 3 april 2017 @ 22:23:20 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169983998
Wat wel in beweging is, is Schiphol. Vandaag is terminal 1a geopend. Of eigenlijk "Checkin 1A" zoals de plattegrond vermeldt. En wat dan ook weer leuk is voor de liefhebbers van tri-jets: er prijkt nog steeds een tri-jet om aan te geven aan welke kan de vliegtuigen staan :D

Langzaam maar zeker heeft het stationsgebouw de het KLM gebouw "opgeslurpt" en samen met de oude verkeerstoren omsingelt. Of dit ook zo blijft nadat de A-pier en de echte nieuwe terminal 1 klaar is, is uit de ontwerpen die op het web rondzwerven niet helemaal duidelijk.
So we just called him Fred
pi_170000679
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 16:27 schreef Iemand91 het volgende:

Tja, de webinterface heb je niet zoveel aan op een tablet of telefoon. ;)

Helaas niet. Misschien kunnen ze die webinterface eens adaptive maken in html5 etcetera :-)
--
pi_170001828
Boeing 737 wordt nieuwe regeringstoestel
quote:
Een Boeing 737 (Business Jet) wordt het nieuwe regeringsvliegtuig, zo schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de Tweede Kamer. Het toestel vervangt de oude Fokker 70.

De nieuwe Boeing biedt plaats aan 24 passagiers en kost 89 miljoen euro. Het vliegbereik is voldoende om in één keer van Schiphol naar de Nederlandse Antillen te vliegen.

De 737 krijgt de registratie PH-GOV, waarbij GOV voor Government staat. Het vliegtuig wordt dus niet naar koning Willem-Alexander vernoemd.

Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen.

De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70. Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
Wel jammer hoe ze om gaan met de KBX. Even een dagje open voor publiek en dan weg.
Had best uniek museumstuk kunnen worden; sowieso een (ex)regeringstoestel dat open is voor publiek en dan ook nog eens ontworpen, gebouwd en onderhouden door het eigen land.

En die registratie klinkt overigens ook heel logisch. Zou voer zijn voor tegenstanders als die simpele 3 letters iets met het Koninklijk Huis te maken zou hebben en tevens gebruiken zij het toestel láng niet zoveel als men denkt.

Ben wel benieuwd hoeveel gezeik dit inderdaad gaat opleveren. Ik zie de leuzen, koppen en opmerkingen al voor me...

[ Bericht 48% gewijzigd door Iemand91 op 04-04-2017 19:33:51 ]
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 19:03:40 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170001892
quote:
Boeing schakelt Fokker Technologies uit Papendrecht in voor de interieurbouw. Volgens minister Schultz zal het toestel een sobere en functionele cabine krijgen
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?

quote:
De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan de Fokker 70.
Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reet :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170002502
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:03 schreef derLudolf het volgende:
Benieuwd hoe ze sober definiëren. Tapijt van max ¤3000 de meter ofzo?
Dat zou niet eens zo'n gekke prijs zijn denk ik.

De huidige KBX zou je overigens ook erg sober kunnen noemen.
quote:
Leuk om te zeggen maar dat interesseert ze echt geen reet :')
Ook een nutteloze en inhoudsloze opmerking.

Per gevlogen kilometer? Per uur? Per persoon? In relatie met vlieggewicht en afstand? Hoe? Wat?
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:48:17 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170002892
quote:
Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.

Onderhoud en operatie moet nog worden aanbesteed. Ik weet niet precies wat de eisen zullen zijn, maar zal vast wel ETOPS vereist worden en een eigen basis in Nederland. Dan is volgens mij de keuze beperkt tot KLM of TUI.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 20:47:17 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170004531
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

RTL laat net een foto zien van een 737BBJ(1), gebaseerd op een 737-700ER.
Nu blinken media niet uit n het laten zien van juiste beelden in dit soort gevallen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:03:55 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170005067
In plaats van die PH-GOV had ik toch eerder een wat historisch tintje verwacht zoiets als PH-ILS ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:19:53 #213
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170005566
PH-BCW ^O^
So we just called him Fred
pi_170012855
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
In plaats van die PH-GOV had ik toch eerder een wat historisch tintje verwacht zoiets als PH-ILS ;)
De regering wil duidelijk maken dat het een regeringsvliegtuig is en niet het vliegtuig van de Koning.
--
pi_170026381
KLM huurt Avro RJ85’s van CityJet

Die zag ik niet aankomen...

Blijkbaar doet de route het ruim boven verwachting goed.
pi_170030433
En met ANA ook; even wat nieuwe werknemers - 2799 in totaal - welkom heten in een welkomstceremonie op 1 april:

pi_170031075
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Mikey92 het volgende:
KLM huurt Avro RJ85’s van CityJet

Die zag ik niet aankomen...

Blijkbaar doet de route het ruim boven verwachting goed.
Zo te zien gaat het om de slots op LCY. Maar goed, we zijn benieuwd. Volgende keer naar Londen maar eens uitproberen.

Edit: op de KLM site zie je dat de nieuwe vluchten op werkdagen onder KLM vlag worden uitgevoerd en de reeds bestaande onder de vlag van KLM Cityhopper. Hiermee krijg je dus een combinatie van KLM vluchten met Cityhopper vluchten zoals op diverse andere bestemmingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door inkjet op 06-04-2017 21:47:50 (Meer info.) ]
--
  donderdag 6 april 2017 @ 05:07:59 #218
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170034434
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:48 schreef FredvZ het volgende:

Onderhoud en operatie moet nog worden aanbesteed. Ik weet niet precies wat de eisen zullen zijn, maar zal vast wel ETOPS vereist worden en een eigen basis in Nederland. Dan is volgens mij de keuze beperkt tot KLM of TUI.
Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 06-04-2017 05:13:03 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 6 april 2017 @ 20:19:22 #219
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170049071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 05:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Meest aannemelijk is KLM. Die doen het nu ook. Zal wel een versie met GE motoren worden. dan.
Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.
So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 05:05:36 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170057531
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat lang niet meer vanzelfsprekend. Heb meer aanbestedingen gezien in de afgelopen jaren waarbij iedereen dacht dat de zittende partij wel zou kunnen blijven. Praktijk bleek dan toch net ff anders.
Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.

Er zit nogal wat werk in het aftimmeren van instructies en werkmethodieken voor het regeringstoestel. Die zijn bij de KLM al helemaal op orde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:34:31 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170059872
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 05:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er zit nogal wat werk in het aftimmeren van instructies en werkmethodieken voor het regeringstoestel. Die zijn bij de KLM al helemaal op orde.
Dat ben ik zeker met je eens.

Helaas houden de aanbestedingsregels weinig rekening met "successen uit het verleden". In principe kan iedere aanbieder in de EU die vliegtuigen kan onderhouden en voldoet aan de eisen die gesteld inschrijven. Wat die eisen precies zullen zijn is nu nog gokken natuurlijk, maar het zal mij niks verbazen als er eisen in komen dat het toestel op Nederlands grondgebied gestald moet worden, dat het binnen x uur operationeel kan zijn, dat piloten en andere medewerkers Nederlands spreken, dat onderhoud volgens specificaties van de fabrikant kunnen worden uitgevoerd, ETOPS (om non-stop naar de Rijksdelen over zee te vliegen) etc, etc.

Geïnteresseerden die denken daar aan te kunnen voldoen (of denken dat te kunnen door het inhuren van partners) mogen dan inschrijven.
KLM zal m.i. sowieso inschrijven, die hebben alles in huis en PR-technisch is het wel fijn als de Koning met de "Koninklijke" blijft vliegen.

TUI zou kunnen inschrijven, die hebben het nodige in huis, of voldoende afspraken met partijen om alles aan te bieden wat gevraagd zal worden. Vraag is natuurlijk of het in de ambitie ligt van TUI, ze zijn immers vooral een vakantievlieger. Het is natuurlijk wel goed voor de PR.

Maar het is ook goed mogelijk dat een buitenlandse partij in schrijft samen met een in Nederland gevestigde vliegtuig onderhoudsbedrijf (JetSupport, Nayak, Fokker, etc). Kanshebbers zijn ... ehm ...


Air France (zustermaatschappij KLM), Martin Air (zustermaatschappij KLM), Austrian, Iberia, Alitalia, TAP, Lufthansa, British Airways, Easyjet, Finnair, hifly, Condor en Brussels Airlines zullen niet inschrijven, wegens het ontbreken aan 737's in de vloot.

Corendon, Transavia (zustermaatschappij KLM), Easyjet, Ryan Air zullen niet inschrijven wegens het ontbreken van ETOPS om non-stop de oceaan over te gaan.

Air Berlin, LOT Airlines Poland, SAS, Luxair, Euro Atlantic en Air Europa zouden in theorie in kunnen schrijven samen met een in Nederland gevestigde onderhoudspartij. Maar ik verwacht dat niet dat het in hun ambitie ligt om de Nederlandse regering en staatshoofd rond te vliegen.

Swiss en Norwegian voldoen aan de technische eisen, maar hun thuislanden zijn geen EU-lid.

Dus om terug te komen op je opmerking:
quote:
Vandaar dat ik het woord 'aannemelijk' gebruik en niet het woord 'vanzelfsprekend'.
Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:44:11 #222
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170060064
Over vliegen naar de Caribbean gesproken: Air Berlin stopt met de vluchten naar Curaçoa
quote:
Countrymanager Bjorn Gianotten laat desgevraagd weten het “jammer te vinden” dat Curaçao stopt. “Een populaire bestemming voor Nederlanders, die ook goede opties bood om andere eilanden in het Caribisch Gebied te bezoeken.”
Hele artikel
Blijkbaar toch niet populair genoeg om te handhaven. Zou Düsseldorf voor vakantiegangers toch net een brug te ver zijn geweest? Prefereren de vakantiegangers toch liever een Nederlandse airline? Misschien is Curaçao te weinig ingericht op de Duitse toerist en is er te weinig animo uit Nederland om de vliegtuigen te vullen?

Of zou er een politiek reden achter liggen? Dat bijvoorbeeld bolletjesslikkers nu via Düsseldorf vliegen en de luchthaven aldaar geen zin/geld/mogelijkheden heeft om dezelfde maatregelen te nemen als Schiphol?

Dat laatste zorgde er ook voor de TUI niet vanaf Eindhoven naar Curaçao en Aruba mocht vliegen.
So we just called him Fred
pi_170060849
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:34 schreef FredvZ het volgende:
dat piloten en andere medewerkers Nederlands spreken
Die worden mijns inziens ook gescreend (logisch natuurlijk) dus dan kun je buitenlands personeel (lees: maatschappijen) wel uitsluiten.
En dus:
quote:
Inderdaad aannemelijk dat KLM de koning en regering blijft vliegen.
Het feit dat Willem-Alexander dus nu ook 737's (gaat) vliegen en dat op de Fokker altijd op reguliere lijndiensten deed, lijkt het me stug dat de operatie door anderen uitgevoerd gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2017 14:33:10 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:52 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170063946
De PH-CDF van Corendon heeft een nieuw jasje gekregen.

So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:37:28 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170064225
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:22 schreef FredvZ het volgende:
De PH-CDF van Corendon heeft een nieuw jasje gekregen.

Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_170064734
Hoe verneuk je een toestel zeg :') één groot reclamebord.
pi_170064804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam :N
Bedankt voor de waarschuwing :-)
--
pi_170067177
A pilot's view of the world
quote:
Dutch pilot Christiaan van Heijst's photographs capture the views he sees from his cockpit.

From the patterns made by the Marho Kotri River Delta in Pakistan, to the amazing colours of the Aurora Borealis over Alaska, his images show a point of view not usually captured.
https://jpcvanheijst.com/






Ben niet jaloers hoor...
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:55 #229
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170085241
Bruut!
pi_170097130
Opmerkelijk nieuws. Nu Turkije in de shit zit en met als gevolg Turkish Airlines ook heeft die laatste een nog nieuw te leveren toestel doorverkocht; aan Iran Air.
Onderstaand toestel (777-300ER, TC-LJK, ln1462) zou aan de Turkse maatschappij geleverd worden maar deze verkoopt het toestel nu door aan Iran Air. Toestel moet volgende maand aan de Iraanse maatschappij geleverd worden nadat het (uiteraard) nog de nieuwe livery krijgt.

TC-LJK Turkish Airlines Boeing 777-300(ER) - C/N 60402 / LN 1462 by Woodys Aeroimages, on Flickr
  zondag 9 april 2017 @ 00:42:14 #231
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_170097501
quote:
_O_ O+

Wát een vette foto's
Tics van je petten.
pi_170097629



En is het vandaag 9 april 2017, dat betekent dat de Boeing 737 50 jaar oud is!

Op 9 april 1967 maakte de Boeing 737 haar eerste vlucht vanaf Boeing Field in Seattle en landde na een tweeënhalf uur durende testvlucht op Paine Field.

De vlucht werd uitgevoerd door N73700. Nadat het test- en certificatieprogramma was afgerond werd het toestel aan NASA geleverd. Ze keerde na 36 jaar terug bij Boeing toen het op 21 september 2003 haar allerlaatste landing maakte op de baan van Boeing Field.
Daar staat ze tot op de dag van vandaag in het Museum of Flight.

De Boeing 737 is de best verkopende straalvliegtuig in de geschiedenis; met (per eind maart) 13.954 orders waarvan 9448 geleverd en nog 4506 openstaande orders.




  zondag 9 april 2017 @ 14:10:13 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170105147
quote:
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.

Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 14:42:59 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170105811
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 april 2017 @ 15:07:41 #235
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170106534
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:42 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo :@
Die is ook niet onfeilbaar. ;)

Ze worden betaald om het vliegtuig veilig van luchthaven naar luchthaven te brengen en niet om de amateurfotograaf te spelen. Én als het dan allemaal zo simpel is met de autopiloot dat piloten veilig met fotocamera's kunnen spelen, dan kunnen de salarissen ook wel omlaag.
So we just called him Fred
pi_170107532
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.

Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
:')
  zondag 9 april 2017 @ 16:39:21 #237
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170108826
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 15:51 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

:')
Zo gek is dat niet, als je bijvoorbeeld kijkt naar Eastern Air Lines Flight 401. De flightcrew gaf daarbij te weinig aandacht aan de automatische systemen en terwijl ze dachten dat de autopiloot het vliegtuig op hoogte zou houden landde het toestel zichtzelf in een moeras.

Hetzelfde geldt voor de Turkish Airlines flight 6491 die begin dit jaar verkeerd landde, ook hier waren het de automatische systemen die iets deden wat niet de bedoeling was.

En ook mid-air kan er van alles misgaan waardoor de auto-piloot niet goed werkt, zoals we gezien hebben met de Air France Flight 447. Om nog waar te zwijgen van mid-air collisions die kunnen ontstaan omdat de auto-pilot met de verkeerde vector is ingesteld.

Ik snap dat het best leuk kan zijn om je werk te filmen en als dat gebeurd met een camera waar de rest van de vlucht geen aandacht aan besteed (zoals je in de auto met een dashcam doet) kan ik daar best mee leven. Maar als een piloot zijn post gaat verlaten om zo een mooier plaatje te krijgen, dan is er imho een grens overschreden.
So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 01:40:52 #238
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_170121309
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.

Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
.
  maandag 10 april 2017 @ 07:58:09 #239
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170121773
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 01:40 schreef JamesBontkraag het volgende:

[..]

Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.

Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.

De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industriële installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
So we just called him Fred
pi_170122171
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 07:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.

Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.

De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industriële installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?

Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?

Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.

8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
  maandag 10 april 2017 @ 12:10:58 #241
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170124862
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?

Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?

Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.

8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
So we just called him Fred
pi_170125615
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
Dus een piloot mag blijkbaar wel pauze houden, mag blijkbaar wel met een camera spelen, maar mag deze twee dingen niet in de cockpit combineren.
Ik heb liever dat de pauze gespendeerd aan de camera in de cockpit plaatsvind in plaats van de cabine.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_170128956
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
pi_170129056
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:
quote:
But BA’s press office has issued a statement denying that it has any “current” plans to do so, although it stopped short of ruling out the idea in the future.
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
pi_170133535
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.

Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.

Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.

Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen

Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
:')

Man man man.
  maandag 10 april 2017 @ 20:30:49 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170133971
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:17 schreef NewHorizon het volgende:
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol :)
idd. Let's agree to disagree. :)
So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 20:34:56 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170134101
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM. Met die prijzen blijven ze ook nog wel aantrekkelijk als je extra moet betalen voor een maaltijd.
Als zullen ze mij er als klant niet bij krijgen. Het betalen op zich vind ik niet erg (als je niet wil eten, hoef je er ook niet voor te betalen), maar het steeds maar je portemonnee moeten pakken vind ik dan weer wel irritant. Als ik zit dan wil ik gewoon zitten.
So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 20:42:20 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170134351
Met United weet ik je ook maar nooit of je je geboekte vlucht Chicago - Louisville wel mag uitzitten.
Als ze vinden dat ze stoelen ergens anders voor kunnen gebruiken dan slepen ze je desnoods het vliegtuig wel uit:

So we just called him Fred
  maandag 10 april 2017 @ 22:47:14 #249
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138772
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:

[..]

Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen. 8)7
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139757
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 20:34 schreef FredvZ het volgende:

Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM.
Met non-stop versus one-stop heb je dat natuurlijk al snel.
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
Neuh; BA is zeer duidelijk bezig om richting LCC te gaan.

Want de flagcarriers krijgen nu nog een markt erbij waar de LCC's hun gaan beconcurreren. Tot nu toe hadden ze maatschappijen die op de korte afstand hun passagiers af zitten te pakken (Easyjet, Ryanair etc.). Maar nu komen er toestellen die ook op de lange afstand interessant worden voor LCC's (A320neo, 737max en 787). Vooral BA heeft steeds meer last van Norwegian die met twijfelachtige constructies dergelijke concurrentie voert.

Dus je zou het jumping to conclusion kunnen noemen; maar ik durf met redelijke grote zekerheid te zeggen dat over een paar jaar in ieder geval de basis-tickets* op longhaul vluchten een dergelijke constructie van maaltijden apart kopen zal kennen.

Als je de luchtvaart in de gaten houdt merk je een dergelijke gang van zaken heel duidelijk. Alle gevestigde flagcarriers zitten met dit probleem. En constant komen ze met nieuwe maatregelen om de concurrentie aan te blijven gaan en in de praktijk een afbraak van service betekenen.

* Deze zullen uiteraard aan het publiek worden verkocht als goedkopere tickets maar die in feite net zo duur zijn als tickets van nu mét maaltijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')