Bedankt voor de waarschuwing :-)quote:Op vrijdag 7 april 2017 14:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nu zag ik al staan "Irene Moors en Gerard Joling", waarom klik ik dan nog in Godsnaam
https://jpcvanheijst.com/quote:Dutch pilot Christiaan van Heijst's photographs capture the views he sees from his cockpit.
From the patterns made by the Marho Kotri River Delta in Pakistan, to the amazing colours of the Aurora Borealis over Alaska, his images show a point of view not usually captured.
quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:56 schreef Iemand91 het volgende:
A pilot's view of the world
[..]
https://jpcvanheijst.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben niet jaloers hoor...
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:56 schreef Iemand91 het volgende:
A pilot's view of the world
[..]
https://jpcvanheijst.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben niet jaloers hoor...
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zoquote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Die is ook niet onfeilbaar.quote:Op zondag 9 april 2017 14:42 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als dat ding op de automatische piloot staat en er zit nog iemand anders in de cockpit dan zie ik het probleem niet zo
quote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Zo gek is dat niet, als je bijvoorbeeld kijkt naar Eastern Air Lines Flight 401. De flightcrew gaf daarbij te weinig aandacht aan de automatische systemen en terwijl ze dachten dat de autopiloot het vliegtuig op hoogte zou houden landde het toestel zichtzelf in een moeras.quote:
Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.quote:Op zondag 9 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Leuke plaatjes, maar eigenlijk zie ik liever dat de piloten gewoon serieus bezig met vliegen ipv te spelen met camera's in de cockpit.
Blijkbaar vind de desbetreffende airline het ook niet erg dat piloten alleen in de cockpit zijn, na de Germanwings-crash is dat toch enigzins controversieel.
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.quote:Op maandag 10 april 2017 01:40 schreef JamesBontkraag het volgende:
[..]
Je zit daar met zijn tweeen, en op kruishoogte heeft een piloot volgens mij niet zon hoge werkdruk. Dan kan je best de een laten vliegen en kan de ander even een foto maken. Het is net alsof een van de twee piloten naar de wc gaat, of als er eentje moet gaan eten, dan neemt de ander het vliegtuig waar.
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?quote:Op maandag 10 april 2017 07:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt geen garanties dat de piloot die het vliegtuig bedient op dat moment niet wordt afgeleid door zijn collega met de camera.
Alleen in de cockpit heeft ook zo zijn risico's, zie de Germanwing crash die ik al eerder aanhaalde.
De flightdeck van een vliegtuig is een professionele omgeving en daar hoort imho met een camera door piloten niet bij. Net zoals buschauffeurs, trambestuurders, machinisten, taxichauffeurs, personeel op industriële installaties, off shore installaties ook niet spelen met camera's en mobieltjes tijdens het werk. (Of in elk geval niet zouden moeten doen.)
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.quote:Op maandag 10 april 2017 09:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar hoe sta je dan tegenover toiletbezoek, het nuttigen van maaltijden, even de stoel uit om rechtop te staan omdat 8u zitten ook niet optimaal is voor je gestel en je concentratievermogen?
Of zelfs even kort slapen om zo fit te zijn voor de landing en de workload die volgt aan het einde van de vlucht?
Dit soort korte onderbrekingen van het werk hebben eerder een positief effect op de vliegveiligheid dan een negatief effect, zolang je beiden maar bewust bent wat je doet en de ander op dat moment dus volledig met het vliegtuig bezig is.
8 uur lang volledig met vliegen bezig zijn en verder geen ontspanning lijkt mij in ieder geval niet bevorderlijk voor de vereiste focus tijdens de laatste fase van de vlucht.
Dus een piloot mag blijkbaar wel pauze houden, mag blijkbaar wel met een camera spelen, maar mag deze twee dingen niet in de cockpit combineren.quote:Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.
Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.
Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.
Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen
Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.quote:But BA’s press office has issued a statement denying that it has any “current” plans to do so, although it stopped short of ruling out the idea in the future.
quote:Op maandag 10 april 2017 12:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van het goed uitvoeren van je werk.
Eten, drinken, toiletbezoek en de benen strekken is noodzakelijk en iets anders dan spelen met een camera in de cockpit. Als zo'n piloot de behoefte heeft om in zijn pauzes met een camera te spelen dan doet-ie dat maar tijdens zijn wandeling door de cabine.
Zolang je zonder iets niet onwel wordt of dood gaat, heeft een piloot het ook niet nodig.
Zonder eten wordt hij onwel
Zonder drinken wordt hij onwel
Zonder toiletbezoek wordt hij onwel
Zonder rust wordt hij onwel
Zonder benen strekken wordt hij onwel
Zonder camera kan hij prima vliegen
Met eten blijft hij leven
Met drinken blijft hij leven
Met toiletbezoek blijft hij leven
Met rust blijft hij leven
Met benen strekken blijft hij leven
Met camera wordt hij afgeleid
idd. Let's agree to disagree.quote:Op maandag 10 april 2017 16:17 schreef NewHorizon het volgende:
We gaan het hier niet over eens worden, dus een discussie is niet zo zinvol
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM. Met die prijzen blijven ze ook nog wel aantrekkelijk als je extra moet betalen voor een maaltijd.quote:Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.quote:Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het gerucht gaat rond dat - in navolging van de Europese vluchten - BA ook de gratis maaltijden in economy gaat schrappen op de long haul vluchten.
Gerucht kwam dit weekend in de wereld na een artikel van The Sunday Times en hoewel Businesstraveller dit nu ontkent staat in dat laatste wel dit:
[..]
Als je kijkt naar wie er aan het roer staat bij BA en zijn verleden (Alex Cruz, vroeger leider van Vueling en sinds zijn aantreden bij BA gaat die laatste steeds meer de LCC-kant op) is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je over een tijd(je) zelfs op lange vluchten voor je maaltijden mag betalen.
Met non-stop versus one-stop heb je dat natuurlijk al snel.quote:Op maandag 10 april 2017 20:34 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn voor vluchten over de oceaan in veel gevallen aanzienlijk goedkoper dan KLM.
Neuh; BA is zeer duidelijk bezig om richting LCC te gaan.quote:Op maandag 10 april 2017 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
Dat heet dus jumping to conclusions. Ik lees het gewoon als dat ze voor die longhaul flights vooralsnog geen plannen hebben, maar wel alle opties open houden en zo dus later niet van draaien beschuldigd te kunnen worden. Lijkt me een correct statement. Maar wanneer de kwaliteit van de maaltijden bij BA net zo goed is als bij KLM, kun je nu al beter een pakje brood meenemen. Zelfs in business class is het al heel wat matiger dan een paar jaar geleden. Aankleding met Delfts Blauw en aardig bestek is wel leuk, maar daar kijk ik wel doorheen. Johnny Boer had echt wel beter z'n best kunnen doen vorige week op AMS-JFK en ATL-AMS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |