Het punt is dat als ze die loslaat, ze juist kiezers verliest. Het is een partij met een bepaalde doelgroep, als je probeert andere kiezers aan te spreken zul je je verhaal dusdanig moeten aanpassen dat je je oorspronkelijke kiezers kwijt raakt.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:04 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat Thieme warrig was en niet goed uit haar woorden kwam. Het potentieel is niet waargemaakt. Vond haar stemgeluid aangenaam om naar te luisteren, zelfs ondanks het gehakkel. Jammer dat ze inderdaad steeds terugviel op haar stokpaardjes, de partij zou meer stemmen kunnen krijgen als ze dit wat meer los liet.
Hij was degelijk, maar niet super.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:07 schreef opperkleurder het volgende:
Ik vond Klaver helemaal niet zo sterk eigenlijk.
Die heeft echt iets niet goed in haar hoofd. Serieus. Ik verwacht daar nieuws over de komende tijd. Als ik moet gokken een of ander hersentumor ofzo. Of ze was gewoon straallazarus; dat kan ook.quote:
Dit vind ik inderdaad indoctrinatie.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:08 schreef Minimunt het volgende:
Roemer was sterker dan Klaver hoor, Dit is een beetje de kijkers in een 'hoekje duwen'. Spreek objectief pff
Ik mis de optie "GODTERING IK HOOP TOCH VAN NIET!!!!"quote:Op zondag 5 maart 2017 23:08 schreef Onnoman het volgende:
Poll: VVD en CDA gaan samen regeren
• Zeer aannemlijk
• Aannemlijk
• Een beetje aannemelijk
• Niet aannemelijk
• Helemaal niet aannemlijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
hoezo niet?quote:Op zondag 5 maart 2017 23:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik mis de optie "GODTERING IK HOOP TOCH VAN NIET!!!!"
Gewoon even geen VVD en geen CDA aub.quote:
quote:Op zondag 5 maart 2017 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Hebben zij een ander debat zitten kijken ofzo
Bij RTL hadden ze na een half uur al een beeld gekozen dat het debat moest duiden.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:09 schreef Zorro het volgende:
Heb je een debat waar iedereen zijn conclusies uit kan trekken, krijg je een nabeschouwing waar iedereen weer een richting in geduwd wordt. Wat heb je dan aan zo'n debat.
Ja.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:10 schreef Waterdrinker het volgende:
Wel mee eens dat dit belangrijk voor Asscher was en hij totaal afwezig was vanavond.
Te laat.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
Dijsselbloem moet de PVDA echt gaan redden als lijsttrekker.
Waarom zou je dat willen? De PvdA heeft geen verhaal meer, die partij kan beter verdwijnen. De gehele versplintering op links maakt het ook dat ze nooit een vuist kunnen maken.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
Dijsselbloem moet de PVDA echt gaan redden als lijsttrekker.
Dit.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef dingeman het volgende:
"Ik vond Asscher heel sterk"
Dat is een campagnemedewerker
55 euro een kaartje.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef dingeman het volgende:
Wat een stelletje saaie oude witte boze mannenquote:Op zondag 5 maart 2017 23:10 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
mensen van debatinstituut en Elsevier ofzo. gespreksleider is Bas van Werven, BNR.
YUPquote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef dingeman het volgende:
Omdat ik geen zin heb dat een partij als Groenlinks de linkse mainstream partij wordt, terwijl het eigenlijk juist een soort links extremistische partij is?quote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? De PvdA heeft geen verhaal meer, die partij kan beter verdwijnen. De gehele versplintering op links maakt het ook dat ze nooit een vuist kunnen maken.
racistquote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een stelletje saaie oude witte boze mannen
Idd.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
GL, SP en D66 is voldoende ja. Kan D66 ook weer wat meer kiezertjes hengelenquote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? De PvdA heeft geen verhaal meer, die partij kan beter verdwijnen. De gehele versplintering op links maakt het ook dat ze nooit een vuist kunnen maken.
http://www.ad.nl/dossier-(...)onden-lang~a60dc04f/quote:Ik heb het RTL-debat gemist. Ik schakelde vanavond in voor een heerlijk avondje debatteren tussen acht lijsttrekkers, en ik kon het niet vinden. U?
Zelden is op de Nederlandse televisie de publieke zaak zo’n slechte dienst bewezen
Frank Poorthuis
Wat een schande zeg. Je zult mij nooit horen over het verschil tussen de publieke zenders en de commerciëlen. Maar RTL heeft vanavond de journalistiek wel een heel slechte dienst bewezen. Ze hadden Carré afgehuurd, daar acht lijsttrekkers en twee journalisten neergezet, de boel mooi uitgelicht en veel reclame verkocht, maar ze waren vergeten een debat te organiseren.
Een schande, ik kan het niet anders zeggen. Zelden is op de Nederlandse televisie de publieke zaak zo’n slechte dienst bewezen. De mensen thuis, die daar misschien niet doorheen konden kijken, zagen helemaal bevestigd wat zij van politici vinden: keffende hondjes, die in 45 seconden hun plasje willen doen. En journalistiek is kennelijk gekke vragen stellen en die dan maar half laten beantwoorden.
Lef
Krol liet haar alle hoeken van haar afgepaste vierkante op het toneel zien
Frank Poorthuis
Ik heb zeker twee uur gewacht tot een van de heren (of Marianne Thieme) het lef had om te zeggen: sorry hoor, hier kan ik echt niet meer aan mee doen. Ik denk dat die het debat gewonnen had. Sorry, ik zei debat. De avond, het treffen, hoe zullen we het noemen?
Het dichtstbij kwam Henk Krol. Ja, ik denk dat Henk Krol de avond gewonnen heeft. Hij deed het enige wat je in zo’n situatie kunt doen: terugschreeuwen. Terugdrammen. Die mevrouw, die Diana Matroos, bij wie de heren en mevrouw allemaal moesten langs komen om zogenaamd moeilijke vragen te beantwoorden, die mevrouw die kennelijk graag een nieuwe Mariëlle Tweebeeke wilde worden, die mevrouw die zich had voorgenomen iedereen maximaal 15 seconden aan het woord te laten, die mevrouw kon tegen Henk Krol niet op. Die liet haar alle hoeken van haar afgepaste vierkante op het toneel zien.
Geen straatvechter
Ze had eerst de arme Asscher afgeslacht. Duidelijk geen straatvechter. Het was sowieso een slechte avond voor de PvdA-lijsttrekker. Hij is gezien. Hij heeft het zelf ook wel door. Jesse Klaver straalde hem op alle punten (tenminste als je die binnen 45 seconden kon maken) het podium af. Klaver en Krol, ze bleven overeind. Best knap. En overigens, toen de avond vorderde kreeg Matroos kennelijk de opdracht even iets te dimmen. Dat gaf iets lucht, toegegeven. Maar hé, hoe oneerlijk is dat, voor de mannen die eerder waren weggeblazen!
Toch nog een paar opmerkingen
En tenslotte, want ik ga er niet al te veel conclusies aan verbinden, aan dit treffen in Carré, tenslotte toch een paar opmerkingen:
Marianne Thieme (doe je ogen dicht en je hoort Beatrix praten) was ook heeeeelemaal niet op haar plek hier. Die was onvoorbereid, niet snel, te vaag.
Buma? Duidelijk op oorlogspad, de komende anderhalve week nog. Arme Asscher kreeg het ook van hem te verduren.
Pechtold: kreeg niet de gelegenheid zijn rol van vredestichter te vervullen.
Rutte? Was one of the guys. Dit was geen goeie beurt voor hem. Hij kwam niet tot zijn recht. Hij probeerde het wel. 'Ik als premier', we kennen dat wel. Hij was beter in de spotjes die de partij tijdens de reclameblokken had ingekocht. Niet zo gek, eigenlijk deden alle lijsttrekkers het beter in de reclametijd dan in Carré zelf.
Geert Wilders? Die heeft voor het eerst in vele jaren een goede keus gemaakt.
Frank Poorthuis was tien jaar politiek verslaggever. Nu beschouwt hij Den Haag vanaf een gepaste afstand en schrijft hij er dagelijks over tot aan de verkiezingen van 15 maart.
Timmergansquote:Op zondag 5 maart 2017 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Timmermans en DijsselbloemMaar partij zwalkt ontzettend, pijnlijk om te zien
Hoe durf je de PVV met het huidige CDA geluid te vergelijken.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:14 schreef dingeman het volgende:
Al die lieve christelijke CDA-leden ... die zo'n bonje maakten op dat CDA-congres in 2010 ... die vinden het allemaal OK wat die Buma de laatste tijd er uit kraamt?
Niet mee eens dat Wilders de goede keuze heeft gemaakt, hij is totaal afwezig de laatste tijd en had dat nu wat kunnen keren.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:13 schreef Paul het volgende:
Column AD
[..]
http://www.ad.nl/dossier-(...)onden-lang~a60dc04f/
Welke PVV?quote:Op zondag 5 maart 2017 23:15 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hoe durf je de PVV met het huidige CDA geluid te vergelijken.
quote:Op zondag 5 maart 2017 23:15 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hoe durf je de PVV met het huidige CDA geluid te vergelijken.
Vorige keer ging het CDA daar nog aan kapotquote:Op zondag 5 maart 2017 23:14 schreef TheVulture het volgende:
Buma gaat vooral richting de PVV ja, maar ik moet er toch niet aan denken dat hij de premier wordt
Bas van Wervenquote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Handleiding het volgende:
Mijn God die dikke presentator wie is dat ook alweer? Allemachtig wat is die viesdik geworden.
Eens.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Niet mee eens dat Wilders de goede keuze heeft gemaakt, hij is totaal afwezig de laatste tijd en had dat nu wat kunnen keren.
Verder wel eens met haat over Matroos en dat ze vermoedelijk opdracht kreeg om wat meer te dimmen
Bastiaan.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Handleiding het volgende:
Mijn God die dikke presentator wie is dat ook alweer? Allemachtig wat is die viesdik geworden.
Die presenteerde vroeger "Wordt vervolgd".quote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Handleiding het volgende:
ER ZIT OOK EEN KALE BIJ!!!!!quote:Op zondag 5 maart 2017 23:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Han Pekelquote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Handleiding het volgende:
Nee, ze had gelijk.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:18 schreef Achterhoker het volgende:
Rutte onzichtbaar? Dat wijf zat natuurlijk met d'r vingers aan de klit naar Klaver te kijken.
Ik vind Wilders vreselijk maar ik denk dat hij heel slim bezig is. Dit debat was ook wel weer ouderwets. Zijn kiezers volgen dit niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Niet mee eens dat Wilders de goede keuze heeft gemaakt, hij is totaal afwezig de laatste tijd en had dat nu wat kunnen keren.
Verder wel eens met haat over Matroos en dat ze vermoedelijk opdracht kreeg om wat meer te dimmen
Ik vind het nogal goedkoop, vooral ook omdat je hun denkbeelden over zelfbeschikking, euthanasie, emancipatie er dan bij krijgtquote:Op zondag 5 maart 2017 23:16 schreef Joezi het volgende:
[..]
Vorige keer ging het CDA daar nog aan kapot
haar hoofd is ook een beetje unbalanced ofzoquote:Op zondag 5 maart 2017 23:18 schreef Onnoman het volgende:
die mevrouw geeft een interview alsof ze moet poepen
Hij zou toch andere kiezers moeten gaan aanspreken. Juist niet alleen die toch al op hem gaan stemmen.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:18 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik vind Wilders vreselijk maar ik denk dat hij heel slim bezig is. Dit debat was ook wel weer ouderwets. Zijn kiezers volgen dit niet.
Dat is z'n broer Han volgens mijquote:Op zondag 5 maart 2017 23:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die presenteerde vroeger "Wordt vervolgd".
Dat gaat 'm toch niet lukken met z'n 1 A4tje en z'n immer boze ondertoon, lijkt me zo.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:19 schreef agter het volgende:
[..]
Hij zou toch andere kiezers moeten gaan aanspreken. Juist niet alleen die toch al op hem gaan stemmen.
heeft hij niet nodig.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:19 schreef agter het volgende:
[..]
Hij zou toch andere kiezers moeten gaan aanspreken. Juist niet alleen die toch al op hem gaan stemmen.
Owja Han Peekel was dat. Hij lijkt er wel opquote:
Mee eens.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:13 schreef Paul het volgende:
Column AD
[..]
http://www.ad.nl/dossier-(...)onden-lang~a60dc04f/
Het zouden broers kunnen zijn inderdaadquote:Op zondag 5 maart 2017 23:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Owja Han Peekel was dat. Hij lijkt er wel op
Ze gaan idd naar benenden in de peilingen.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:20 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat gaat 'm toch niet lukken met z'n 1 A4tje en z'n immer boze ondertoon, lijkt me zo.
Minachting van de kiezer, wmb. Net als dat vodje van een partijprogramma.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:18 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik vind Wilders vreselijk maar ik denk dat hij heel slim bezig is. Dit debat was ook wel weer ouderwets. Zijn kiezers volgen dit niet.
Man man man.quote:
Ik heb mijn bedenkingen over de pollquote:Op zondag 5 maart 2017 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Buma 6e.
Jullie snappen er dus duidelijk geen kut van
Jaloerse tataquote:Op zondag 5 maart 2017 23:24 schreef Onnoman het volgende:
Jesse klaver heeft het debat gewonnen?
WTF
wat een lulkoek
Ik vind Klaver altijd de politicus te spelen ipv het te zijnquote:Op zondag 5 maart 2017 23:23 schreef richolio het volgende:
Op zich deed Jesse het niet verkeerd vanavond, maar imo niet de winnaar.
haha sukkelquote:
Eens maar die minachting maakt hem groot tot nu toe. Hopelijk wordt het alsnog afgestraft.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Minachting van de kiezer, wmb. Net als dat vodje van een partijprogramma.
GL campagneteam heeft natuurlijk met z'n allen gestemd op de RTL pollquote:Op zondag 5 maart 2017 23:24 schreef Onnoman het volgende:
Jesse klaver heeft het debat gewonnen?
WTF
wat een lulkoek
zulke nazi's zijn het welquote:Op zondag 5 maart 2017 23:24 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
GL campagneteam heeft natuurlijk met z'n allen gestemd op de RTL poll
Ja daarom wel goed, schuilt tenminste een mens achter. Maarja over een paar jaar is het ook een robot van de Ulliminatiesquote:Op zondag 5 maart 2017 23:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind Klaver altijd de politicus te spelen ipv het te zijn
grotere bullshit heb ik zelden gezienquote:
Deed het goed.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:24 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee objectief kan Klaver dit nooit gewonnen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |