Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd al triest gevonden, geld is voor mij iets wat je in staat stelt om keuzes te maken, genoeg geld hebben betekent voor mij dat je niet hoeft na te denken of je een bepaalde, binnen redelijke grenzen, keuze kan maken en niet meer naar het prijskaartje hoeft te kijken bij AH.
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook zij handelen met veren, schelpen en edelstenen.
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
Niet allemaal. Er zullen er vast zijn in het bos die het zonder kina's doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Het is veiliger dan contactloos betalen met mijn pinpas en dat doe ik ook al tijden. In het ergste geval kunnen ze zo'n 100 euro van mijn rekening halen, dat heb ik ingecalculeerd. Overigens wordt het door mijn bank vergoed geloof ik mocht dat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Ja, dat kan, ik heb ook van die familieleden aan mijn moeders kant, allemaal opgegroeid zonder een cent te makke en zo hebberig en gefocused op geld als maar zijn kan. Heel triest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.
Wij zijn gewoon ouderwetsquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt mijn telefoon niet eens in, muts.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Contactloos betalen met de pinpas?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.
Eigenlijk veiliger, want met mijn telefoon moet je zowel inlogcode als pincode weten. Mijn pas kun je zo scammen als je een kaartlezer er naast houdt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
Owh? Want? En een pinpas is minder snel gejat dan een telefoon tegenwoordig...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.
Overigens, beweer je nu met droge ogen dat mensen vroeger gelukkig waren want volgens mij is dat toch wel even anders.
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Youp act over lenen is nog steeds weergaloos. Echt een van de beste stukjes ooit.quote:
Als je "arm" zegt, dan lees ik daarin: een gebrek aan middelen om jezelf te verzorgen. Als je genoeg eten hebt, een mooi huis, helemaal veilig bent en geen cent te makken hebt vind ik dat geen armoede.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.
Zijn de mensen bij de voedselbank arm? En die in Afrika? Of allebei?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.
Kom nou, Euri, alsof dat ooit anders is geweest? Alsof het vroeger zo genieten was omdat we allemaal tering arm waren behalve de rijken, natuurlijk, die waren niet arm.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.
Vertel...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk veiliger, want met mijn telefoon moet je zowel inlogcode als pincode weten. Mijn pas kun je zo scammen als je een kaartlezer er naast houdt.
Ongelijkheid geeft denk ik juist meer woede, vooral als de ongelijkheid heel groot is. Niet zozeer ongelukkigheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Domme opmerking. Ten eerste kom ik bij voedselbank om donaties te doen en ik ben in Griekenland geweest, meermaals, en ik ben in Mozambique, Egypte en Zuid Afrika geweest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.
Zo'n idee inderdaad.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contactloos betalen met de pinpas?
En dan moet je nog de telefoon in.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Want? En een pinpas is minder snel gejat dan een telefoon tegenwoordig...
Contactloos betalen via mijn pinpas kan tot 50 euro per transactie en zonder code.quote:
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn de mensen bij de voedselbank arm? En die in Afrika? Of allebei?
Hoe heb je een mooi huis, genoeg te eten en geen cent te makken?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je "arm" zegt, dan lees ik daarin: een gebrek aan middelen om jezelf te verzorgen. Als je genoeg eten hebt, een mooi huis, helemaal veilig bent en geen cent te makken hebt vind ik dat geen armoede.
Welnee, armen zijn namelijk niet ongelukkig. Dat is een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Jij bent hier degene die stelt dat je nooit arme mensen ziet......Heb je je ogen dan constant dicht of wat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Domme opmerking. Ten eerste kom ik bij voedselbank om donaties te doen en ik ben in Griekenland geweest, meermaals, en ik ben in Mozambique, Egypte en Zuid Afrika geweest.
Dan heb je eigenlijk twee verschillende betekenissen van arm in mijn ogen. "Arm" als in: weinig vermogend vergeleken met mensen om je heen, en "arm" als in: geen bezit hebbend. De laatste categorie kan volgens mij moeilijk gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.
Volgens Japie is ontwikkelingshulp een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, armen zijn namelijk niet ongelukkig. Dat is een welvaartsziekte.
25. Bij mijn bank althans. En mijn pinpas zit in een metalen "hoes" diep weggestopt in een binnenzk met en rits..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Contactloos betalen via mijn pinpas kan tot 50 euro per transactie en zonder code.
Om met mijn telefoon te betalen moet je eerst de telefoon ontgrendelen met een code, dan NFC aanzetten, daarna er mee betalen tot maximaal 25 euro of een code invoeren. Verder kan ik mijn telefoon op afstand traceren en blokkeren. Ik vind dat oprecht veiliger, en ik laat mijn pinpas dus ook thuis nu als ik hem niet nodig heb. Wel een groot voordeel van de pas is dat die nooit zonder batterijen zit
En vroegah was dat niet anders, toen was er de bedeling ipv de voedselbank, had je de notabelen, de ton verdieners zeg maar, en de multimiljonairs.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.
Geen idee. Japie zegt dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is. Ik zeg dat dat alleen zo is als al je primaire behoeftes vervuld zijn en daarvoor heb je behoorlijk wat middelen nodig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe heb je een mooi huis, genoeg te eten en geen cent te makken?
Ik vind mijzelf niet arm nee. Verre van zelfs.quote:Owh, ik gun je je studentenkutkamer nu nog wel 15 jaar. Mooi huis, veilig, genoeg te eten etc toch?
Toch?
Dat stelde ik helemaal niet, le-zenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die stelt dat je nooit arme mensen ziet......Heb je je ogen dan constant dicht of wat.
Die laatste noem je toch gewoon proletariërs?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je eigenlijk twee verschillende betekenissen van arm in mijn ogen. "Arm" als in: weinig vermogend vergeleken met mensen om je heen, en "arm" als in: geen bezit hebbend. De laatste categorie kan volgens mij moeilijk gelukkig zijn.
Maar je hunkert wel naar een plekje voor jezelf toch? En je wordt al depri bij de gedachte dat dat nog wel ff zal duren..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Japie zegt dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is. Ik zeg dat dat alleen zo is als al je primaire behoeftes vervuld zijn en daarvoor heb je behoorlijk wat middelen nodig.
[..]
Ik vind mijzelf niet arm nee. Verre van zelfs.
Ja, maar ik ben dan ook schandelijk verwend, als je het objectief bekijkt. Ik heb namelijk mijn hele jeugd in absolute weelde geleefd vergeleken met mensen die daadwerkelijk arm zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je hunkert wel naar een plekje voor jezelf toch? En je wordt al depri bij de gedachte dat dat nog wel ff zal duren..
Oma had dus helemaal geen (stukje van een) biefstukje..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:00 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, mijn oma had op zondag 1 (een) biefstukje, dat werd verdeeld over 8 kinderen en mijn opa en dan praat ik over 69-70. Nou, wat waren ze allemaal gelukkig.
En toch loop je al de halve avond te miepen...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben dan ook schandelijk verwend, als je het objectief bekijkt. Ik heb namelijk mijn hele jeugd in absolute weelde geleefd vergeleken met mensen die daadwerkelijk arm zijn.
Ja, dat geef ik hier ook toe? Wat wil je nou?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En toch loop je al de halve avond te miepen...
Nee, dat had ze inderdaad niet. Mens was haar hele leven doodongelukkig, pas toen opa dood was en alle kinderen het huis uit waren had ze een beetje lol in haar leven maar toen was ze al wel bejaard. Niet in werkelijke leeftijd, wel in geleefd zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oma has dus helemaal geen (stukje van een) biefstukje..
Dat jij zegt dat zij niet arm zijn etc blabla. Maar zelf de halve avond lopen miepen en jammeren dat je op je 23e geen huis zult kunnen kopen..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat geef ik hier ook toe? Wat wil je nou?
Zeikwijf. En dan zeggen dat ik loop te etteren.
Hoe is dat hypocriet? Zeg je nou dat iemand die niet arm is geen ambities mag hebben?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat jij zegt dat zij niet arm zijn etc blabla. Maar zelf de halve acond lopen miepen en jammeren dt je op je 23e geen huis zult kunnen kopen..
Nogal, uhh, hypocriet..
En dat gescheld hoeft niet..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat geef ik hier ook toe? Wat wil je nou?
Zeikwijf. En dan zeggen dat ik loop te etteren.
Neuh...het is meer een reactie op het "kijk de arme negertjes eens blij zijn want ze zijn arm" gelul.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:06 schreef Pokkelmans het volgende:
Beetje een "rappers-die-opscheppen-over-hoe-slecht-hun-wijk-wel-niet-is-in-vergelijking-met-de-achterstandswijken-van-een-rivaliserende-rapper"-vibe krijg ik hier van.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meh, genoegLeukere dingen verzinnen.
Zoals?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh...het is meer een reactie op het "kijk de arme negertjes eens blij zijn want ze zijn arm" gelul.
Meh, genoegLeukere dingen verzinnen.
Ja, die is altijd goedquote:
Nee. Kun jij wel (begrijpend) lezen?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe is dat hypocriet? Zeg je nou dat iemand die niet arm is geen ambities mag hebben?
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom nou, Euri, alsof dat ooit anders is geweest? Alsof het vroeger zo genieten was omdat we allemaal tering arm waren behalve de rijken, natuurlijk, die waren niet arm.
Armoede is een relatief begrip, altijd al geweest. Als iedereen om je heen arm is voel je je niet arm, als je geen idee hebt van de mogelijkheden voel je je niet beperkt. Als je denkt dat het Gods plan is is er geen reden om te klagen over je positie. Het is logisch dat wanneer wij vanuit onze bevoorrechte positie terugkijken naar hoe het vroeger was wij een verschrikkelijke onrechtvaardigequote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je "arm" zegt, dan lees ik daarin: een gebrek aan middelen om jezelf te verzorgen. Als je genoeg eten hebt, een mooi huis, helemaal veilig bent en geen cent te makken hebt vind ik dat geen armoede.
Als dat is wat je uit mijn posts gehaald hebt, dan heb je totaal en voorkomen mijn punt gemist. Dat is niet alleen niet wat ik gezegd heb, maar zelfs het omgekeerde.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Kun jij wel (begrijpend) lezen?
Hypocriet is dat je eerst de hele avond loopt te miepen en jammeren fat je geen huis zult kunnen komen met een startsalaris, om vervolgens te lopen vingerzwaaien dat men niet moet zeiken zolang men maar een dak boven het hoofd heeft en eten..
Miep dan zelf ook niet..
Gewoon alle ambitie laten varen zodra de basisbehoeften zijn vervuld dus, got it.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Kun jij wel (begrijpend) lezen?
Hypocriet is dat je eerst de hele avond loopt te miepen en jammeren fat je geen huis zult kunnen komen met een startsalaris, om vervolgens te lopen vingerzwaaien dat men niet moet zeiken zolang men maar een dak boven het hoofd heeft en eten..
Miep dan zelf ook niet..
Serieus?quote:
* Tijger_m geeft Euri een schouderklopjequote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:12 schreef Euribob het volgende:
Ik wilde eigenlijk wat langer over m'n woorden nadenken maar dit topic vliegt erdoorheen.
Ik weet niet. Ben weer in de Achterhoek. Net weer een nachtelijke wandeling door het bos gemaakt. Hond en kat mee. Word daar altijd wel gelukkig van en kost me geen flikker.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had al mijn hoop op jou gevestigd
Dat zei HIJ he?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Gewoon alle ambitie laten varen zodra de basisbehoeften zijn vervuld dus, got it.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:12 schreef Euribob het volgende:
Ik wilde eigenlijk wat langer over m'n woorden nadenken maar dit topic vliegt erdoorheen.
Maar is er ook niet zoiets als absolute armoede? Laten we het even op voedsel houden om de discussie te versimpelen. Als je niet genoeg te eten hebt om je behoeftes te vervullen is dat een vorm van armoede, van het ontbreken van materiële zaken. Je hebt niet meer of minder honger als mensen om je heen meer of minder te eten hebben.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Armoede is een relatief begrip, altijd al geweest. Als iedereen om je heen arm is voel je je niet arm, als je geen idee hebt van de mogelijkheden voel je je niet beperkt. Als je denkt dat het Gods plan is is er geen reden om te klagen over je positie. Het is logisch dat wanneer wij vanuit onze bevoorrechte positie terugkijken naar hoe het vroeger was wij een verschrikkelijke onrechtvaardige
situatie zien.
Ik zeg niet dat die mensen het destijds niet kut hadden, maar dat was niet noodzakelijkerwijs omdat ze het idee hadden achtergesteld of uitgebuit te worden. Dat hele sociale construct kwam pas later.
Welnee, beter lezen. Dat is echt absoluut niet wat ik zeg, bedoel of vind.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zei HIJ he?
Dat werp ik nu terug in zijn gezicht
Hah, de kat gaat met de hond mee? Humor. Ik loop drie keer per dag met 2 honden rond, altijd wel ontspannen behalve als het regent, dan vinden hun er zelfs geen zak aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ben weer in de Achterhoek. Net weer een nachtelijke wandeling door het bos gemaakt. Hond en kat mee. Word daar altijd wel gelukkig van en kost me geen flikker.
Volkomen hoop ik. Maar ja, dat is wat ik er uit gehaald heb. Je kunt niet arm zijn als... Maar ik wil wel meteen een koophuis(je)..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dat is wat je uit mijn posts gehaald hebt, dan heb je totaal en voorkomen mijn punt gemist. Dat is niet alleen niet wat ik gezegd heb, maar zelfs het omgekeerde.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Four_Yorkshiremen_sketchquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:06 schreef Pokkelmans het volgende:
Beetje een "rappers-die-opscheppen-over-hoe-slecht-hun-wijk-wel-niet-is-in-vergelijking-met-de-achterstandswijken-van-een-rivaliserende-rapper"-vibe krijg ik hier van.
Dat klinkt ook echtquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ben weer in de Achterhoek. Net weer een nachtelijke wandeling door het bos gemaakt. Hond en kat mee. Word daar altijd wel gelukkig van en kost me geen flikker.
Ja, er is absolute armoede. In Nederland hanteert men een ander begrip voor armoedegrens, echter, ik zal niet zeggen dat absolute armoede hier niet voorkomt maar het is wel vrij zeldzaamquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar is er ook niet zoiets als absolute armoede? Laten we het even op voedsel houden om de discussie te versimpelen. Als je niet genoeg te eten hebt om je behoeftes te vervullen is dat een vorm van armoede, van het ontbreken van materiële zaken. Je hebt niet meer of minder honger als mensen om je heen meer of minder te eten hebben.
Ja, lekker met z'n drieën op avontuur. Loop dan wel wat minder ver dan wanneer ik alleen met de hond loop. Die korte pootjes kunnen niet zo heel ver.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, de kat gaat met de hond mee? Humor. Ik loop drie keer per dag met 2 honden rond, altijd wel ontspannen behalve als het regent, dan vinden hun er zelfs geen zak aan.
Hier in de buurt ook zo'n kat die met de hond meeloopt...alleen die is niet zo snugger en loopt wel eens achter de verkeerde hond aan
Haha ja die ookquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Four_Yorkshiremen_sketch
Die kat kan best heel ver op die "korte pootjes", tenzij kitten wellicht..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n drieën op avontuur. Loop dan wel wat minder ver dan wanneer ik alleen met de hond loop. Die korte pootjes kunnen niet zo heel ver.
Door de regen vind ik ook wel chill. Daarna drogen kleren aantrekken en weer opwarmen voor de open haard.
Japie stelde dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is en dat arme mensen meer tevreden zijn. Daarop stelde ik dat ik denk dat dat enkel geldt als al je basisbehoeftes voldaan zijn, waarmee je in mijn ogen niet werkelijk arm meer bent. Als je verhongert of geen huis hebt is het volgens mij erg lastig om gelukkig te zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volkomen hoop ik. Maar ja, dat is wat ik er uit gehaald heb. Je kunt niet arm zijn als... Maar ik wil wel meteen een koophuis(je)..
Ik haat nat worden...echt, het is belachelijk maar goed, ik denk dat 10 jaar in de gezonde buitenlucht in het leger daar wel debet aan is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n drieën op avontuur. Loop dan wel wat minder ver dan wanneer ik alleen met de hond loop. Die korte pootjes kunnen niet zo heel ver.
Door de regen vind ik ook wel chill. Daarna drogen kleren aantrekken en weer opwarmen voor de open haard.
Ik ben de laatste tijd heel veel aan het lopen. Wandelen, bedoel ik dan. 10km per dag is best lekker. En regen is inderdaad niet erg zolang het niet koud is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Blah, in Nederland is de regen altijd koudquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd heel veel aan het lopen. Wandelen, bedoel ik dan. 10km per dag is best lekker. En regen is inderdaad niet erg zolang het niet koud is.
Duh, natuurlijk neem ik je dat niet kwalijk..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Japie stelde dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is en dat arme mensen meer tevreden zijn. Daarop stelde ik dat ik denk dat dat enkel geldt als al je basisbehoeftes voldaan zijn, waarmee je in mijn ogen niet werkelijk arm meer bent. Als je verhongert of geen huis hebt is het volgens mij erg lastig om gelukkig te zijn.
Dat is meer een filosofisch punt. Het staat los van armoede in Nederland, waar gelukkig (bijna) iedereen genoeg te eten en een dak boven zijn hoofd heeft. Mensen die in Nederland arm zijn, zijn niet arm zoals arme Oegandezen dat zijn. Maar relatief, vergeleken met andere Nederlanders zijn ze absoluut arm.
Ik ben zelf niet arm, welke definitie ervan je ook aanhoudt. Maar dat betekent niet dat ik geen ambities heb, ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt.
Ja, natregenen omdat het moet is toch iets anders dan wanneer je het min of meer onverschillig laat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik haat nat worden...echt, het is belachelijk maar goed, ik denk dat 10 jaar in de gezonde buitenlucht in het leger daar wel debet aan is.
10 km per dag? Dan kan ik na mijn werk meten beginnen, darna douchen en meteen slapen... Avondeten overslaan. WT beter is voor de lijn wel overigens.. Maar vrolijker zal ik er niet van worden..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd heel veel aan het lopen. Wandelen, bedoel ik dan. 10km per dag is best lekker. En regen is inderdaad niet erg zolang het niet koud is.
Vooral de combinatie van regen en wind maakt regen vervelend. Maar "gewoon" een bui om wat af te koelen, prima.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van mijn universiteit naar huis is 9 km. Ga vaak met de tram heen en dan lopend terug. Kost maar iets meer dan een uur.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
10 km per dag? Dan kan ik na mijn werk meten beginnen, darna douchen en meteen slapen... Avondeten overslaan. WT beter is voor de lijn wel overigens.. Maar vrolijker zal ik er niet van worden..
Wt voor honden hebben jullie ook alweer?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
Wel altijd lachen met onze honden, hun oren gaan altijd bijna horizontaal als het regent, ze lopen naar buiten, helemaal blij en als het dan regent zie je ze als een zoutzak in elkaar duiken bijna.
En denk maar niet dat ze door plassen heenlopen, ben je gek, daar moet je om of overheen.
Ja, gek is dat, even niet opletten op de fiets en je zit op de EHBOquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van mijn universiteit naar huis is 9 km. Ga vaak met de tram heen en dan lopend terug. Kost maar iets meer dan een uur.
Op een of andere manier kan ik altijd heel helder denken tijdens het lopen. Veel beter dan op de fiets.
Akita'squote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wt voor honden hebben jullie ook alweer?
Dan loop je heel snelquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van mijn universiteit naar huis is 9 km. Ga vaak met de tram heen en dan lopend terug. Kost maar iets meer dan een uur.
Op een of andere manier kan ik altijd heel helder denken tijdens het lopen. Veel beter dan op de fiets.
Als je zo houdt van rondbanjeren met honden en ervaring met wapens hebt; nooit eens overwogen om te gaan jagen?quote:
Owh, toeval! Zag er gisteren 1 in de tram (bleek later), ik dacht dat het een Samojeed was ofzo.quote:
Nee, nooit. Ik heb er nooit het nut of het plezier van gezien.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je zo houdt van rondbanjeren met honden en ervaring met wapens hebt; nooit eens overwogen om te gaan jagen?
Jagen lijkt me zo leuk hè. Ga het nooit doen want beesten doodschieten vind ik barbaars. Maar beetje met een geweer schieten in het bos met zo'n hond naast je vind ik wel aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je zo houdt van rondbanjeren met honden en ervaring met wapens hebt; nooit eens overwogen om te gaan jagen?
Ligt aan het type, er zijn eigenlijk 2 rassen nu, wat ze de Amerikaanse Akita noemen, groter en zwaarder (tot ruwweg 50kg) en de Japanse Akita die wat kleiner en slanker zijn. Die zijn max rond de 40kg maar dan heb je een hele grote.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, toeval! Zag er gisteren 1 in de tram (bleek later), ik dacht dat het een Samojeed was ofzo.
Best groot, die Akita's. Of iig die in de tram dan..
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, nooit. Ik heb er nooit het nut of het plezier van gezien
Doe het dan goed en ga te paardquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jagen lijkt me zo leuk hè. Ga het nooit doen want beesten doodschieten vind ik barbaars. Maar beetje met een geweer schieten in het bos met zo'n hond naast je vind ik wel aantrekkelijk.
Ik moet gaan kleiduifschieten in het wild.
Heeft iets rustgevends, volgens mij. Helemaal in het moment zijn, en dat in de natuur. Bij voorkeur natuurlijk lekker in het buitenland, waar je nog écht uitgestrekte natuurgebieden hebt, dat je dagen onderweg kan zijn en ondertussen overnacht in een tentje. 's Avonds een beetje met wat maten rond een kampvuur zitten, beetje zuipen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, nooit. Ik heb er nooit het nut of het plezier van gezien.
En mijn Akita's zijn heel goed in dingen vinden maar terugbrengen kan je wel vergeten.
Weet je wat de Wereldbank als absolute armoedegrens hanteert? 1 dollar. Concepten als koopkracht, consumptie en productie zijn zo ingeburgerd in ons denken dat we eigenlijk niet meer zonder kunnen als we als mensen onderling een discussie hebben over armoede. Het gaat misschien een beetje voorbij aan je punt, maar ik vond het destijds wel een mooie constatering.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar is er ook niet zoiets als absolute armoede? Laten we het even op voedsel houden om de discussie te versimpelen. Als je niet genoeg te eten hebt om je behoeftes te vervullen is dat een vorm van armoede, van het ontbreken van materiële zaken. Je hebt niet meer of minder honger als mensen om je heen meer of minder te eten hebben.
Helemaal primaquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Heeft iets rustgevends, volgens mij. Helemaal in het moment zijn, en dat in de natuur. Bij voorkeur natuurlijk lekker in het buitenland, waar je nog écht uitgestrekte natuurgebieden hebt, dat je dagen onderweg kan zijn en ondertussen overnacht in een tentje. 's Avonds een beetje met wat maten rond een kampvuur zitten, beetje zuipen.
Lijkt me mooi. Na m'n afstuderen maar eens kijken of ik ergens aan zo'n jachtcursus kan beginnen.
Ja dat is natuurlijk ook niet het leukste gedeelte van de jacht, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jagen lijkt me zo leuk hè. Ga het nooit doen want beesten doodschieten vind ik barbaars. Maar beetje met een geweer schieten in het bos met zo'n hond naast je vind ik wel aantrekkelijk.
Ik moet gaan kleiduifschieten in het wild.
Zit wel meer vlees aan een koe dan aan een konijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook niet het leukste gedeelte van de jacht, lijkt me.
Had voordat ik die ratten (clandestien?) doodschoot ook nog nooit een dier kapotgeschoten. Wel eens beesten geeuthanaseerd of zo, maar niet dat ze zonder mijn ingrijpen zomaar een jaar door hadden kunnen leven of zo. Vond ik wel zielig.
Vind het nog altijd zielig, maar denk dan aan de bio-industrie en dat ik dan liever een konijn dat heel zijn leven in zijn natuurlijke leefomgeving heeft doorgebracht afschiet dan dat ik een koe of varken van meet af aan in een geïndustrialiseerde omgeving vet laat mesten en slachten voor mijn vleesbehoeften.
Mijn vrouw heeft in Wales toen ze nog jong was meegereden met de hunt maar dat was een fake hunt met de geur van een vos, geen echte vos. Die worden nog met grote regelmaat gehouden.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helemaal prima![]()
Maar waarom onschuldige dieren doodschiten als bonus?
Ik hd best aan een vossenjacht mee willen doen als amazone, maar dus echt niet als er ECHT een vos opgejaagd en verscheurd wordt...
Ik heb wel eens een vogeltje doodgeschoten en dat vond ik maar kut. Ook zo zinloos, voel me er nog schuldig over.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook niet het leukste gedeelte van de jacht, lijkt me.
Had voordat ik die ratten (clandestien?) doodschoot ook nog nooit een dier kapotgeschoten. Wel eens beesten geeuthanaseerd of zo, maar niet dat ze zonder mijn ingrijpen zomaar een jaar door hadden kunnen leven of zo. Vond ik wel zielig.
Vind het nog altijd zielig, maar denk dan aan de bio-industrie en dat ik dan liever een konijn dat heel zijn leven in zijn natuurlijke leefomgeving heeft doorgebracht afschiet dan dat ik een koe of varken van meet af aan in een geïndustrialiseerde omgeving vet laat mesten en slachten voor mijn vleesbehoeften.
Omdat ik liever vlees zou eten dat ik zelf heb geschoten, en waarvan ik heb kunnen zien dat het beestje in zijn natuurlijk omgeving een prima bestaan heeft gehad en met zijn soortgenoten heeft kunnen leven en een gezinnetje heeft kunnen opbouwen dan dat ik een intelligent zoogdier door een vleesproductieproces zie gaan dat van begin tot bord geïndustrialiseerd is en elke waardigheid uit het bestaan van zo'n dier sloopt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helemaal prima![]()
Maar waarom onschuldige dieren doodschiten als bonus?
Ik hd best aan een vossenjacht mee willen doen als amazone, maar dus echt niet als er ECHT een vos opgejaagd en verscheurd wordt...
Nog meer aan olifanten en walvissen. Maar schiet er daar een van af en je hebt de hippies helemáál over de zeik.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zit wel meer vlees aan een koe dan aan een konijn.
Daar ga ik ook van over de zeik, btw, en ik ben geen hippie.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nog meer aan olifanten en walvissen. Maar schiet er daar een van af en je hebt de hippies helemáál over de zeik.
Dat lijkt me dus wel leuk. Ivm de paardrijervring in het veld, en toch een soort opwinding vd jacht zonder dat er een onchuldige moet boetenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft in Wales toen ze nog jong was meegereden met de hunt maar dat was een fake hunt met de geur van een vos, geen echte vos. Die worden nog met grote regelmaat gehouden.
Ja, die ratten bezorgen dan in ieder geval nog overlast. Zo'n vogeltje...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een vogeltje doodgeschoten en dat vond ik maar kut. Ook zo zinloos, voel me er nog schuldig over.
Verder heb je natuurlijk gelijk. Maar het is wel een stuk confronterender als je het zelf doet.
Wat boeit dat nou om dingen te vergelijken met vroegah. Jij vraagt waar zijn die arme mensen dan. Ik zeg zowel in Nederland als in Griekenland als in Afrika.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En vroegah was dat niet anders, toen was er de bedeling ipv de voedselbank, had je de notabelen, de ton verdieners zeg maar, en de multimiljonairs.
Ik denk dat we er toch aardig op vooruit zijn gegaan.
Nou, ieder zijn mening. Maar ik ga zelf niet moedwillig moorden. Nog niet op een mier..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Omdat ik liever vlees zou eten dat ik zelf heb geschoten, en waarvan ik heb kunnen zien dat het beestje in zijn natuurlijk omgeving een prima bestaan heeft gehad en met zijn soortgenoten heeft kunnen leven en een gezinnetje heeft kunnen opbouwen dan dat ik een intelligent zoogdier door een vleesproductieproces zie gaan dat van begin tot bord geïndustrialiseerd is en elke waardigheid uit het bestaan van zo'n dier sloopt.
Ik vind dat als je vlees wil eten, je er ook een soort eigen verantwoordelijkheid voor moet durven nemen.
Zo'n klein meesje of zo. Had een vriend met een luchtbuks die me er toe aanzette (niet dat ik verantwoordelijkheid af wil schuiven verder). Was nog een wonder dat ik het diertje raakte vanaf zo'n afstand want zo'n goede schutter ben ik helemaal niet. Viel als een baksteen(tje) van zijn tak af. Arm vogeltje.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, die ratten bezorgen dan in ieder geval nog overlast. Zo'n vogeltje...![]()
Maarja, wel goed dat je je er schuldig over voelt toch? Weet je in ieder geval dat je niet zo'n psychopaat bent die voor z'n lol dieren martelt of zo.
Wildfotografie is ook een goede. Heb ik ook een tijd lang gedaan. De laatste tijd niet meer echt tijd voor gehad (of gemaakt). Rondbanjeren, sporen zoeken, kijken hoe dichtbij je kan komen, hopen dat het dier je niet ziet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus wel leuk. Ivm de paardrijervring in het veld, en toch een soort opwinding vd jacht zonder dat er een onchuldige moet boeten
Hahaha Tchock toch. Dat je je er zo slecht om kan voelen geeft maar aan wat voor goede kerel je verder bent. Zeker als ik hoor hoe sommige anderen met dieren om kunnen gaan...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo'n klein meesje of zo. Had een vriend met een luchtbuks die me er toe aanzette (niet dat ik verantwoordelijkheid af wil schuiven verder). Was nog een wonder dat ik het diertje raakte vanaf zo'n afstand want zo'n goede schutter ben ik helemaal niet. Viel als een baksteen(tje) van zijn tak af. Arm vogeltje.
Eet je dan ook vegetarisch?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ieder zijn mening. Maar ik ga zelf niet moedwillig moorden. Nog niet op een mier..
MOORDENAAR... En dat studeert gewoon Rechtsgeleerdheid...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo'n klein meesje of zo. Had een vriend met een luchtbuks die me er toe aanzette (niet dat ik verantwoordelijkheid af wil schuiven verder). Was nog een wonder dat ik het diertje raakte vanaf zo'n afstand want zo'n goede schutter ben ik helemaal niet. Viel als een baksteen(tje) van zijn tak af. Arm vogeltje.
Waarom zouden mensen die geen bezit hebben niet gelukkig kunnen zijn? Monniken kiezer er juist voor om al het bezit af te zweren. Wat heeft geluk nou met bezit te maken?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je eigenlijk twee verschillende betekenissen van arm in mijn ogen. "Arm" als in: weinig vermogend vergeleken met mensen om je heen, en "arm" als in: geen bezit hebbend. De laatste categorie kan volgens mij moeilijk gelukkig zijn.
Nee. Ik eet ook lam, hypocriet die ik ben...quote:
Ik geloof dat zo ongeveer de helft van mijn professoren in het jachtseizoen de dubbelloops laat blazen over al het kleinwild dat ons land te bieden heeft.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
MOORDENAAR... En dat studeert gewoon Rechtsgeleerdheid...
Een monnik die zijn bezit afzweert om in een klooster te gaan wonen waar hij elke dag te eten krijgt en een bed heeft is toch niet arm?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die geen bezit hebben niet gelukkig kunnen zijn? Monniken kiezer er juist voor om al het bezit af te zweren. Wat heeft geluk nou met bezit te maken?
quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tsja, ik neem dan liever wel zelf de verantwoordelijkheid voor het vlees dat ik eet. Nu nog niet, maar als ik die jachtakte eenmaal op zak hebquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Ik eet ook lam, hypocriet die ik ben...
Ja ja, terecht. En ze vroegen er niet eens naar toen ik me inschreef.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
MOORDENAAR... En dat studeert gewoon Rechtsgeleerdheid...
Geen bezit hebben is toch arm volgens jouw woorden?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een monnik die zijn bezit afzweert om in een klooster te gaan wonen waar hij elke dag te eten krijgt en een bed heeft is toch niet arm?
Goed hè, nu voel je je moreel superieur omdat je later dieren gaat doodschieten.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, ik neem dan liever wel zelf de verantwoordelijkheid voor het vlees dat ik eet. Nu nog niet, maar als ik die jachtakte eenmaal op zak heb
Wow! Maar dan moet je ergens wonen waar dat kan.. Heb 1x een hert ih wild gezien, en dat was 2 sec. Moesten echt aan elkaar vragen of de ander het ook gezien had.. Ja dusquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wildfotografie is ook een goede. Heb ik ook een tijd lang gedaan. De laatste tijd niet meer echt tijd voor gehad (of gemaakt). Rondbanjeren, sporen zoeken, kijken hoe dichtbij je kan komen, hopen dat het dier je niet ziet.
Ga toch poepen malloot.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Context. Ooit van gehoord? Ik reageerde op jouw post. Kan je na-le-zen.
UVA zekerquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja ja, terecht. En ze vroegen er niet eens naar toen ik me inschreef.
Ja, je kunt je afkeren van de maatschappij. Subversieve elementen kunnen echter nooit de overhand krijgen anders vormen ze uiteindelijk zelf een samenleving met, jawel, geld. Dat het voor jou werkt maakt nog niet dat je het kunt extrapoleren naar de mensheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die geen bezit hebben niet gelukkig kunnen zijn? Monniken kiezer er juist voor om al het bezit af te zweren. Wat heeft geluk nou met bezit te maken?
Dat is ook wel prima verwoord ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed hè, nu voel je je moreel superieur omdat je later dieren gaat doodschieten.
Mijn post gemist?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een monnik die zijn bezit afzweert om in een klooster te gaan wonen waar hij elke dag te eten krijgt en een bed heeft is toch niet arm?
Geld is een noodzaak in een samenleving zeg je?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, je kunt je afkeren van de maatschappij. Subversieve elementen kunnen echter nooit de overhand krijgen anders vormen ze uiteindelijk zelf een samenleving met, jawel, geld. Dat het voor jou werkt maakt nog niet dat je het kunt extrapoleren naar de mensheid.
Kijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat is ook wel prima verwoord ja.
Nee, maar ik meen dat ik dan een redelijk goed-overwogen standpunt inneem in de kwestie van vlees. Vlees eten an sich vind ik natuurlijk (dat doen mensen immers duizenden jaren, en het is echt iets van de laatste decennia dat het niet meer strikt noodzakelijk is), maar de bio-industrie vind ik dier-onwaardig. Dan maar zelf je vlees bij elkaar jagen.
Eigenlijk heeft die monnik wel bezit. Hij deelt namelijk zijn voedsel en klooster met alle andere monniken. Iemand moet uiteindelijk wel bezit hebben (al is dat de kerk zelf) want anders zouden alle monniken doodvriezen en verhongeren en dan zijn ze niet meer gelukkig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geen bezit hebben is toch arm volgens jouw woorden?
In een samenleving van enige complexiteit, ja. Zelfs de Romeinen hadden al geld.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geld is een noodzaak in een samenleving zeg je?
Ok dit word nu ook gewoon getroll hoor. Laat maar dan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft die monnik wel bezit. Hij deelt namelijk zijn voedsel en klooster met alle andere monniken. Iemand moet uiteindelijk wel bezit hebben (al is dat de kerk zelf) want anders zouden alle monniken doodvriezen en verhongeren en dan zijn ze niet meer gelukkig.
Nou nee maar om eerlijk te zijn zat ik er nog over te denken. Want ik vind het zo raar om de grens op 1 dollar te stellen. Daarmee maak je het per definitie weer relatief want in Nederland verhonger je van 1 dollar per dag. De enige manier waarop je van zo'n bedrag kunt leven is als je zelfvoorzienend bent in een zeer goedkoop land dus het heeft nauwelijks betekenis.quote:
Herten zie ik dan ook niet dagelijks, maar fazanten, konijnen, hazen en buizerds zijn vrij veel voorkomend.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow! Maar dan moet je ergens wonen waar dat kan.. Heb 1x een hert ih wild gezien, en dat was 2 sec. Moesten echt aan elkaar vragen of de ander het ook gezien had.. Ja dus
En de Romeinen zijn de maatstaf?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
In een samenleving van enige complexiteit, ja. Zelfs de Romeinen hadden al geld.
Op zich heeft Pokkel gewoon een punt, we zijn erg ver verwijderd van wat we eten. Ik ga iig niet zelf mijn vlees schieten, ik weet waar het vandaan komt, ik weet wat ik eet en wat er gebeurt met een koe, ik doe geen kilo knallers en koop alles bij een goede slager die biologisch en diervriendelijk bezig is. Ik heb daar geen morele bezwaren tegen overigens.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat is ook wel prima verwoord ja.
Nee, maar ik meen dat ik dan een redelijk goed-overwogen standpunt inneem in de kwestie van vlees. Vlees eten an sich vind ik natuurlijk (dat doen mensen immers duizenden jaren, en het is echt iets van de laatste decennia dat het niet meer strikt noodzakelijk is), maar de bio-industrie vind ik dier-onwaardig. Dan maar zelf je vlees bij elkaar jagen.
Klopt, maar alleen als een systeem hebt waarin iedereen alles bijdraagt aan de stam. Als je vrijwillig je eigendommen afstaat aan anderen hoef je niets te kopen of verkopen. Bezit van privé-personen maakt geld onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de Romeinen zijn de maatstaf?
We hebben ook samenlevingen gehad zonder geld.
Ok, noem ze even op dan, de moderne samenlevingen die zonder geld functioneerden.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We hebben ook samenlevingen gehad zonder geld. En die zouden we prima weer kunnen hebben. Als mensen niet zo fucking verblind zouden zijn door geld.
Nee, de Romeinen zijn een voorbeeld om te laten zien hoe snel je al geld nodig hebt om een samenleving te laten functioneren wanneer die ook maar een beetje complex wordt. We hebben geen complexe samenlevingen gehad zonder geld, dat is kolder.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We hebben ook samenlevingen gehad zonder geld. En die zouden we prima weer kunnen hebben. Als mensen niet zo fucking verblind zouden zijn door geld.
Dan ga je puur uit van je eigen gedachtegang wat mogelijk of onmogelijk zou zijn. Denk eens outside of the box. Ik kan je wel een boeklinkje sturen als je interesse hebt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, maar alleen als een systeem hebt waarin iedereen alles bijdraagt aan de stam. Als je vrijwillig je eigendommen afstaat aan anderen hoef je niets te kopen of verkopen. Bezit van privé-personen maakt geld onvermijdelijk.
De Romeinen waren al een enorm complexe samenleving eigenlijkquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, de Romeinen zijn een voorbeeld om te laten zien hoe snel je al geld nodig hebt om een samenleving te laten functioneren wanneer die ook maar een beetje complex wordt. We hebben geen complexe samenlevingen gehad zonder geld, dat is kolder.
Dat we dat in de ons bekende historie nooit hebben gehad betekent toch niet dat het niet kan?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, de Romeinen zijn een voorbeeld om te laten zien hoe snel je al geld nodig hebt om een samenleving te laten functioneren wanneer die ook maar een beetje complex wordt. We hebben geen complexe samenlevingen gehad zonder geld, dat is kolder.
Nee, ik zou het wel prettig vinden als je het zelf uitlegt in plaats van steeds te linken naar films van 2 uur of hele boeken die ik moet lezen. Hoe werkt een geldloze samenleving?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan ga je puur uit van je eigen gedachtegang wat mogelijk of onmogelijk zou zijn. Denk eens outside of the box. Ik kan je wel een boeklinkje sturen als je interesse hebt.
Euri, hij roept wat om het roepen...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ok dan ben je dus ook niet echt geinteresseerd. Het moet uit jezelf komen. De honger voor een nieuw soort kennis.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ik zou het wel prettig vinden als je het zelf uitlegt in plaats van steeds te linken naar films van 2 uur of hele boeken die ik moet lezen. Hoe werkt een geldloze samenleving?
En als je er iets tegen inbrengt de geloofwaardigheid van je kennis aanvallen in plaats van er inhoudelijk op in te gaan. Typisch schreeuwgekkie. Over een jaar of twee staat Japie gewoon met een bord over z'n schouders op de straathoek.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Euri, hij roept wat om het roepen...
Ga toch naar BNW, of als dat niet kan, naar een site waar ze dit soort shit pikken..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:56 schreef Japie77 het volgende:
Het denken van "jullie" is allemaal gebaseerd op wat je hebt geleerd uit geschiedenis boekjes. De vraag is hoeveel daarvan waar is ten eerste aangezien History His Story altijd word geschreven door de overwinnaar. En dat iets ooit op een bepaalde manier gegaan is betekent niet dat het in de toekomst ook weer zo zal gaan of hoeft te gaan. Think out of the box people.
Nee, jij bent gewoon verschrikkelijk lui. Ik heb nog tien boeken hier op de plank die ik nog moet lezen en ik ben met een scriptie bezig. Jij kunt je punt enkel maken door wat dingen te roepen en dan te verwijzen naar iets wat vele uren van mijn leven in beslag neemt zonder enige rechtvaardiging waarom ik dat zou doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok dan ben je dus ook niet echt geinteresseerd. Het moet uit jezelf komen. De honger voor een nieuw soort kennis.
Oh, dat zou geen prettige omgeving voor mij zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godallemachtig, vorige week op mijn werk begon er iemand over Demmink (kan nog net), en 3 sec later sei een ander dat Pizzagate echt bestond. Ik kreeg nog net aluhoedjes uit mijn strot voor ik bijkans werd afgemaakt..
Da's "Out of the box" denken, andermans video's en boeken.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon verschrikkelijk lui. Ik heb nog tien boeken hier op de plank die ik nog moet lezen en ik ben met een scriptie bezig. Jij kunt je punt enkel maken door wat dingen te roepen en dan te verwijzen naar iets wat vele uren van mijn leven in beslag neemt zonder enige rechtvaardiging waarom ik dat zou doen.
Als je wil dat mensen je serieus nemen moet je proberen te vertellen wat je wil zeggen, in plaats van anderen voor je te laten spreken.
Voor mij ook niet hoor.. Mond viel ook open..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dat zou geen prettige omgeving voor mij zijn
Voor mezelf definieer ik de grens van absolute armoede als "mee kunnen draaien in de samenleving". Daar zit dan wel veel vaagheid in (wat is mee kunnen draaien, wat is de samenleving) maar het stelt feitelijk dat een arm persoon door zijn vrij lage machtspositie niet echt meer onderdeel uitmaakt van de maatschappij waarin hij verkeert. Net zoals een rijk persoon (of "de elite") door zijn luxe leventje/afstand ook zijn binding met de samenleving verliestquote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou nee maar om eerlijk te zijn zat ik er nog over te denken. Want ik vind het zo raar om de grens op 1 dollar te stellen. Daarmee maak je het per definitie weer relatief want in Nederland verhonger je van 1 dollar per dag. De enige manier waarop je van zo'n bedrag kunt leven is als je zelfvoorzienend bent in een zeer goedkoop land dus het heeft nauwelijks betekenis.
Maar, en daar zat ik over te denken, een betere definitie van armoede kan ik ook niet verzinnen. Dus misschien is het wel degelijk een sociaal construct.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godallemachtig, vorige week op mijn werk begon er iemand over Demmink (kan nog net), en 3 sec later sei een ander dat Pizzagate echt bestond. Ik kreeg nog net aluhoedjes uit mijn strot voor ik bijkans werd afgemaakt..
Ik hoorde recentelijk een vriendin van ons zeggen dat klimaat verandering allemaal wel meevalt en zo en dat het allemaal een beetje verzonnen was...ik weet niet wie feller was, mijn vrouw of ik, hehe. Dat etentje liep bijna ongezellig af.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor mij ook niet hoor.. Mond viel ook open..
Waar ben je zo bang voor? 2 uurtjes van je leven besteden aan onzin waar je me laten helemaal belachelijk om kunt maken hier. Waarom doe je het niet dan?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon verschrikkelijk lui. Ik heb nog tien boeken hier op de plank die ik nog moet lezen en ik ben met een scriptie bezig. Jij kunt je punt enkel maken door wat dingen te roepen en dan te verwijzen naar iets wat vele uren van mijn leven in beslag neemt zonder enige rechtvaardiging waarom ik dat zou doen.
Als je wil dat mensen je serieus nemen moet je proberen te vertellen wat je wil zeggen, in plaats van anderen voor je te laten spreken.
Omdat ik mijn tijd beter kan besteden dan dat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waar ben je zo bang voor? 2 uurtjes van je leven besteden aan onzin waar je me laten helemaal belachelijk om kunt maken hier. Waarom doe je het niet dan?
Ach gossie, je weet toch wel dat die film een fictief verhaal is, he? Het is geen documentaire.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
We are everywhere now baby. Remember remember the 5t of november.
Luister, word concreet of kap met mensen aanspreken op hun mening. Dit uitdagerige gedrag van je komt over als heel veel geblaat maar weinig wol en is vrij storend.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waar ben je zo bang voor? 2 uurtjes van je leven besteden aan onzin waar je me laten helemaal belachelijk om kunt maken hier. Waarom doe je het niet dan?
twitter:USATODAY twitterde op vrijdag 03-03-2017 om 01:28:56#BREAKING Exclusive: As Indiana governor, VP Pence used personal email for state business — and was hacked https://t.co/pq9OAKj8jg reageer retweet
Door hier dit soort dingen te typen. In plaats van je open te stellen voor informatie waar je werkelijk wat aan kan hebben. Zie je dat zelf dan echt niet?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik mijn tijd beter kan besteden dan dat.
Cyber is hard!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:07 schreef skysherrif het volgende:
twitter:USATODAY twitterde op vrijdag 03-03-2017 om 01:28:56#BREAKING Exclusive: As Indiana governor, VP Pence used personal email for state business — and was hacked https://t.co/pq9OAKj8jg reageer retweet
Het gaat om het beeld van "wakker worden". Revolutie. Wat je overal om je heen ziet tegenwoordig. Moet angstig zijn voor iemand als jij.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach gossie, je weet toch wel dat die film een fictief verhaal is, he? Het is geen documentaire.
En dat de man om wie de 5th of November draait een religieuze terrorist was?
Gedurende deze discussie vanavond heb ik al 38 artikelen voor mijn scriptie gevonden. Dus het is best nuttig bestede tijd. Je kunt wel angst zeggen, maar dat is puur uitdagen en zo makkelijk trap ik er niet in.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Door hier dit soort dingen te typen. In plaats van je open te stellen voor informatie waar je werkelijk wat aan kan hebben. Zie je dat zelf dan echt niet?
Maar goed, ik snap het wel hoor. Zo werkt het bij heel veel mensen. Zijn er niet klaar voor. Angst.
Nou ja, hier begon het met Demmink. Beetje vaag gelul, functie ook niet wetend etc. weinig overtuigend. Toen kwam iemand met Pizzagate. Toen hield ik het niet meer. Maakte aluhoedjesopmerking. Boos terug: pizzagate is echt! Man van tegen de 50... Treurnis..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoorde recentelijk een vriendin van ons zeggen dat klimaat verandering allemaal wel meevalt en zo en dat het allemaal een beetje verzonnen was...ik weet niet wie feller was, mijn vrouw of ik, hehe. Dat etentje liep bijna ongezellig af.
Iedereen spreekt elkaar hier aan op zijn of haar mening. Wat is dit nou weer voor bs.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Luister, word concreet of kap met mensen aanspreken op hun mening. Dit uitdagerige gedrag van je komt over als heel veel geblaat maar weinig wol en is vrij storend.
Ja, nou, zie mij trillen en beven. Joh, al zouden leipheinen zoals jij hier ooit de macht krijgen dan emigreer ik gewoon. Niks om bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat om het beeld van "wakker worden". Revolutie. Wat je overal om je heen ziet tegenwoordig. Moet angstig zijn voor iemand als jij.
Pizzagate is ook realquote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, hier begon het met Demmink. Beetje vaag gelul, functie ook niet wetend etc. weinig overtuigend. Toen kwam iemand met Pizzagate. Toen hield ik het niet meer. Maakte aluhoedjesopmerking. Boos terug: pizzagate is echt! Man van tegen de 50... Treurnis..
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nou, zie mij trillen en beven. Joh, al zouden leipheinen zoals jij hier ooit de macht krijgen dan emigreer ik gewoon. Niks om bang voor te zijn.
Die kerel uit V for Vendetta lijkt meer op IS dan op enig zinnig persoon.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat om het beeld van "wakker worden". Revolutie. Wat je overal om je heen ziet tegenwoordig. Moet angstig zijn voor iemand als jij.
Post die eens in AMV aubquote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:07 schreef skysherrif het volgende:
Dat is inderdaad een grof schandaal.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pizzagate is ook real
zijn echt mensen die ananas op pizza lekker vinden
Achja de beveiliging van onze ministers wordt toch ook gewoon aan de Engelsen verpatst?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan nog een AOL account ook, godohgod wat een stumpers.
Want to take a seat? Right over there?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:22 schreef skysherrif het volgende:
kijken jullie ook wel eens naar chris hansen, dat er echt zoveel mensen zijn die...
Je vergeet : veelvraat ( jezelf dood eten ), teveel geld hebben dus je gaat teveel dure coke kopen, jezelf verliezen in prostituees omdat als je geld hebt alles te koop is, enz enz enzquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Euribob het volgende:
Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden.
Mevr. kijkt dergelijke pulp. Heb natuurlijk wel eens meegekeken.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:22 schreef skysherrif het volgende:
kijken jullie ook wel eens naar chris hansen, dat er echt zoveel mensen zijn die...
Ik zou heden dage snel mn mobiel pakken en zeggen "just a prank"quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want to take a seat? Right over there?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was geen bagger , maar ok ik ben weg hierquote:
Haha, vorige nacht begon ook ineens een medestudent over pizzagate tijdens een joint op de campus. Zal die persoon nooit meer hetzelfde zien. Al was 'ie niet heel serieus en was het waarschijnlijk gewoon stonerspraat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godallemachtig, vorige week op mijn werk begon er iemand over Demmink (kan nog net), en 3 sec later zei een ander dat Pizzagate echt bestond. Ik kreeg nog net aluhoedjes uit mijn strot voor ik bijkans werd afgemaakt..
Blijf lekker weg svp. Er zijn al veel te veel mongolen hier en jij zou als opperhoofd van die klasse echt de doodsteek van deze SC betekenen. Genoeg subfora waar jij wel je ei kwijt kan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 03:37 schreef possetje het volgende:
ha ik bespeur verder geen bagger meer hier hoor sinds ik weg ben,
oke dan
joh ik had het geeneens tegen jou, voor jou 10 000 anderenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 03:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Blijf lekker weg svp. Er zijn al veel te veel mongolen hier en jij zou als opperhoofd van die klasse echt de doodsteek van deze SC betekenen. Genoeg subfora waar jij wel je ei kwijt kan.
Kan dat met iets fiscaalsquote:Op vrijdag 3 maart 2017 02:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Beetje een boeiend onderwerp, voor zo'n simpele bachelorstudent als ik?
Ik kan het niet goed lezen: Laat ambitie .... uw verstand.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hoi.
Gisteren was er een artikel op de NOS over Noord-Ierland en daar ging het ook even over de muurschilderingen van stadhouder Willem III die daar overal door de stad te vinden zijn. Omdat het plaatje slecht was ben ik even op google gaan kijken en daar zag ik deze. Het is verreweg de mooiste. Alleen hebben ze blijkbaar google gevraagd om een tekst te vertalen in het Nederlands (rechts onderin). Dat is dan weer jammer.
Brand uw verstandquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed lezen: Laat ambitie .... uw verstand.
Die NL "vertaling" staat op alle foto's die ervan te vinden zijn. Het is dus echt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hoi.
Gisteren was er een artikel op de NOS over Noord-Ierland en daar ging het ook even over de muurschilderingen van stadhouder Willem III die daar overal door de stad te vinden zijn. Omdat het plaatje slecht was ben ik even op google gaan kijken en daar zag ik deze. Het is verreweg de mooiste. Alleen hebben ze blijkbaar google gevraagd om een tekst te vertalen in het Nederlands (rechts onderin). Dat is dan weer jammer.
Bitcoins??quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik heb ontzettend veel theoretisch geld.
nee hoor als de meerderheid beslist om uit de euro te gaan dan zal dat gebeuren , maar daar stemt geen enkele italiaan voorquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:59 schreef Drugshond het volgende:
Berlusconi Really Wants to destroy the Euro
Silvio Berlusconi is trying to forge a new centre-right alliance ahead of the elections that will either take place this autumn or in the spring of next year. Corriere della Sera reports this morning that this task is going to be more difficult following Berlusconi’s suggestion that he wants to nominate Luca Zaia as the centre-right’s joint candidate for the job of prime minister. Zaia is a member of the Lega Nord, governor of the province Venice, a cabinet member in Berlusconi’s government, and an outspoken eurosceptic.
The statement was immediately disowned by Matteo Salvini, the leader of the Lega, who says that he was the candidate of his party, and the man best placed to take on Matteo Renzi. We assume that Berlusconi’s foray serves the purpose to split, and weaken, the Lega and Salvini. Whether we can expect to see a pre-electoral alliance between Forza Italia and the Lega will also depend in part on the details of the electoral law that have to be agreed before the next elections. The most important question is whether the new electoral law will apply the 40% threshold for the majority bonus not only to political parties – pointless since none has any chance to achieve it – but also to coalitions. Since the Italian political landscape is splitting three ways, we see it as virtually impossible that even a coalition can meet that threshold. This means that the next election will be fought under a de facto proportional system – and there will be no incentive for the small parties to subbordinate their interests to the larger ones as long as they are meeting the minimal thresholds for representation, which the Lega does.
What is interesting about Berlusconi’s recommendation of Zaia is that the latter is a virulent opponent of Italy’s euro membership – and this could become the position around which the centre-right unites. Berlusconi himself believes that he was ousted by Jean-Claude Trichet, the European Commission, and a europhile Italian establishment, so we should not underestimate his appetite for revenge. Forza Italia is no longer the party it once was, and Berlusconi himself no longer seems to push himself as a candidate for the top job. But the point is that both the Five Star Movement and the Berlusconi/Lega/Fratelli sphere are anti-euro. The only pro-Europeans are the PD moderates, who are now self-destructing under Renzi’s divisive leadership. We will be keeping a close eye on these developments.
====================================
Italië is gewoon de zwarte EU-zwaan. Niet Griekenland. Maar goed :
Ik wil eerst wel eens zien welke Italiaanse politicus zijn land failliet laat verklaren (met mandaat van het volk). In 2008 was het theoretisch zeker mogelijk geweest, nu zijn ze simpelweg te laat. Er staan nu gewoon te veel schulden open.
Zal eens tijd worden dat het ECB een prijskaartje aan Italië afgeeft van wat de kosten zijn voor een afsplitsing. Reken er maar op dat deze astronomisch is.
Willempie was een lellekerd, maar het is wel een vooruitgang.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die NL "vertaling" staat op alle foto's die ervan te vinden zijn. Het is dus echt.
Het was eerst dit:
[ afbeelding ]
Hier de streetview link:quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Willempie was een lellekerd, maar het is wel een vooruitgang. :p En ja het is inderdaad echt. Ik vind het wel sneu. Er moet heel veel tijd hebben gezeten in die muurschildering. Gelukkig zullen verreweg de meeste mensen het niet doorhebben dat het een rare vertaling is.
Wel goed dat Google zijn hoofd probeert te blurren. Een beetje privacy voor deze grote monarch.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier de streetview link:
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Hangt er van af. Italië zit al in de red-zone met betrekking tot hun toekomstige ontwikkelingen. Van economische groei de komende 20-30 jr zal geen sprake van zijn. En hun buffers om klappen op te vangen zijn simpelweg opgedroogd.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor als de meerderheid beslist om uit de euro te gaan dan zal dat gebeuren , maar daar stemt geen enkele italiaan voor
Wie gaat daar voor stemmen
zelfs de Grieken willen het niet, terwijl die het wel zouden moeten doen
klopt, maar de stemming om uit de euro te stappen , is onder de bevolking haast 0,0, men wil wel bij de goede landen van Europa horen en met de euro betalenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hangt er van af. Italië zit al in de red-zone met betrekking tot hun toekomstige ontwikkelingen. Van economische groei de komende 20-30 jr zal geen sprake van zijn. En hun buffers om klappen op te vangen zijn simpelweg opgedroogd.
Vraag je omgekeerd beter af hoelang de ECB Italië nog aan het infuus kan houden. Gelet op de huidige inflatiecijfers ook niet echt lang meer. De ECB is een beetje door haar munitie heen.
Of je verwacht nog 10+ jr 80 miljard bijdrukken per maand om de eurozone nog werkbaar te houden. Tegen die tijd stappen Nederland en Duitsland er zelf wel uit. Hun rentes staan nu al op 0 of eronder. Is ook niet werkbaar.
True. Griekenland zal zeker een testcase/benchmark worden Dan gaat of moet de vraag worden hoeveel schulden er van de balans worden gehaald om Griekenland autonoom verder te laten gaan. Dat is nog relatief te overzien.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, maar de stemming om uit de euro te stappen , is onder de bevolking haast 0,0, men wil wel bij de goede landen van Europa horen en met de euro betalen
Uit de euro stappen is nu nog een soort van zwaktebod, maar dat kan veranderen
Dat gaat bij een referendum niet gauw gebeuren , tenzij men ziet dat uit de euro stappen voor Griekenland positief uitwerkt, (wat ik wel verwacht) dan gaan er misschien meer landen
Paranoïde. Dat is wat de moderne tijd met ons doet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:03 schreef Kaas- het volgende:
Haha damn, ik liep op straat en ik zag vanuit m'n ooghoeken dat vlak schuin achter me iemand plotseling keihard op me af kwam rennen, dus ik schrok en was er in dat moment van overtuigd dat ik aangevallen werd of zo en duwde die vent tegen z'n looprichting in vol omver en toen hij daar languit lag bleek het gewoon een student die rende voor de tram die op dat moment blijkbaar achter me stilstond.![]()
Hij miste hem maar we moesten er uiteindelijk wel om lachen en gaven elkaar nog een hand voordat ik verder ging.
Ja, dat we schichtig reageren op een onverwacht naderend menselijk wezen is iets van de moderne tijd.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Paranoïde. Dat is wat de moderne tijd met ons doet.
Het is echt zo Bob.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, dat we schichtig reageren op een onverwacht naderend menselijk wezen is iets van de moderne tijd.
Oké Bart.
Volgens mij had Kaas op het moment van duwen geen waandenkbeelden. Gewoon in een split-second een verkeerde beslissing genomen, dat maakt nog niet dat Kaas denkt dat mensen het op hem voorzien hebben.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is echt zo Bob.
"Vergelijk het met griep: er waart altijd wel een griepje rond, maar de alarmbellen gaan pas rinkelen wanneer er een epidemie is – bij een massale uitbraak en snelle verspreiding van besmettingen. Paranoia is de epidemie van onze tijd. Uitgebroken rond het jaar 2000, inmiddels verspreid over alle werelddelen en alle sociale klassen, met dagelijks honderden nieuwe besmettingen.
Zoals de pest verspreid werd door ratten, zo wordt paranoia verspreid door het internet. Ieder klein meisje kan er een kinderlokker zijn, iedere financiële transactie kan er miljoenenfraude zijn, iedere blind date kan een seriemoordenaar zijn. Internet is de perfecte voedingsbodem voor deze manie. Doordat het onderscheid tussen schijn en werkelijkheid in een virtuele wereld onmogelijk te bepalen is, kan irrationele angst op internet niet gesust worden. Binnen de logica van online communicatie is er geen enkele garantie mogelijk dat degene met wie je communiceert is wie hij beweert te zijn. Bovendien circuleert alle onbetrouwbare informatie enorm snel, zonder enige vorm van moderatie. Daarom kan een twijfel aan de goede intenties van andere internetgebruikers ongestoord uitwoekeren tot een volledige achtervolgingswaan."
Dat weten wij niet Bob. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:24 schreef Euribob het volgende:
Volgens mij had Kaas op het moment van duwen geen waandenkbeelden.
WF Hermans heeft daar verstandige dingen over gezegd.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Paranoïde. Dat is wat de moderne tijd met ons doet.
Hier wel eens geweest? http://www.bierenzo.nl/quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:03 schreef Kaas- het volgende:
Haha damn, ik liep op straat en ik zag vanuit m'n ooghoeken dat vlak schuin achter me iemand plotseling keihard op me af kwam rennen, dus ik schrok en was er in dat moment van overtuigd dat ik aangevallen werd of zo en duwde die vent tegen z'n looprichting in vol omver en toen hij daar languit lag bleek het gewoon een student die rende voor de tram die op dat moment blijkbaar achter me stilstond.![]()
Hij miste hem maar we moesten er uiteindelijk wel om lachen en gaven elkaar nog een hand voordat ik verder ging.
Geniale vent, WF.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:45 schreef Tem het volgende:
[..]
WF Hermans heeft daar verstandige dingen over gezegd.
Hear hear Bob.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij had Kaas op het moment van duwen geen waandenkbeelden. Gewoon in een split-second een verkeerde beslissing genomen, dat maakt nog niet dat Kaas denkt dat mensen het op hem voorzien hebben.
Nee nooit eigenlijk. Zijn een paar glazen kapot gegaan dus wel een goede tip.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Hier wel eens geweest? http://www.bierenzo.nl/
Moet nog mooie glazen hebben voor trippeltjes.
kloptquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
True. Griekenland zal zeker een testcase/benchmark worden Dan gaat of moet de vraag worden hoeveel schulden er van de balans worden gehaald om Griekenland autonoom verder te laten gaan. Dat is nog relatief te overzien.
Als Italië soortgelijke condities gaat eisen (Na Grexit), is het afgelopen met de EU. Dat draagvlak en die hoeveelheid geld is er gewoon niet. Het is niet voor niks dat Duitsland alsook Nederland flink op de rem staat. Als er 1 schaap over de dam is (is het einde zoek).
Ga zo eens langs denk ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee nooit eigenlijk. Zijn een paar glazen kapot gegaan dus wel een goede tip.
Zoveel referenties heb je zeer waarschijnlijk niet nodig bij het UWV.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:50 schreef Kaas- het volgende:
Superchill. M'n belangrijkste professor heeft me enkele minuten geleden op verzoek beloofd om een aanbevelingsbrief te schrijven voor elke sollicitatie die ik zal hebben vanaf later deze maand en hij heeft me zelfs nog uitgebreid geadviseerd over hoe het aan te pakken. Nu hopelijk nog even eentje van m'n stage en/of m'n huidige werk regelen en dan ben ik set to go.
Kennis. Geeft tijdens onze borrels altijd wat economiecollege aan Euri.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heb je hem betaald om je zo te verdedigen?
Samen glazen bollen of ballen kijken zeker?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kennis. Geeft tijdens onze borrels altijd wat economiecollege aan Euri.
Klopt wel ja. Gewoon een goede bokaal waarin ze allemaal wel smaken. Ik zou daarnaast ook zo'n hoog half literglas halen voor de Duitse bieren.quote:
Ja die heb ik al. Voor Erdingers, maar daar ben ik ff klaar mee.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt wel ja. Gewoon een goede bokaal waarin ze allemaal wel smaken. Ik zou daarnaast ook zo'n hoog half literglas halen voor de Duitse bieren.
Als je het donderdag maar uit je hoofd laat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kennis. Geeft tijdens onze borrels altijd wat economiecollege aan Euri.
Het is weer bijna voorjaar. Heb nog wat lekkere Erdinger Urweizen geïmporteerdquote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja die heb ik al. Voor Erdingers, maar daar ben ik ff klaar mee.
Ik hoorde geruchten dat Euri z'n mooiste trui aantrekt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Als je het donderdag maar uit je hoofd laat.
Nu heb je de verrassing verpest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik hoorde geruchten dat Euri z'n mooiste trui aantrekt.
Goed bezig vandaag, Kaas, eerst nodeloos geweld en nu Euri's verassing verpesten? Tsk tsk tsk..quote:
Zijn die wel interessant voor de economie?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet allemaal. Er zullen er vast zijn in het bos die het zonder kina's doen.
Naar hoeveel jaar komen ze erachter, dat de eerste indruk toch wel belangrijk is?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik hoorde geruchten dat Euri z'n mooiste trui aantrekt.
Verrassing. We zijn hier niet in Pompei.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goed bezig vandaag, Kaas, eerst nodeloos geweld en nu Euri's verassing verpesten? Tsk tsk tsk..
Was dat maar waar.quote:
Als dat de koers zou gaan worden in de Eurozone komt jou dat wel op, die zakt dan ook in elkaar dan!quote:
Andersom.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Fiscaal heb je al gedaan toch en dan nu strafrecht?
Er zijn echt al tien momenten geweest dat ik dacht "nu moet ik kopen, maar blijft vast niet stijgen".quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Was dat maar waar.
Toen ik voor het eerst over bitcoins hoorde stond de koers op een euro of 3 per stuk.
Kopen moet jij als het aan de grond staan doet, en verkopen zo snel als de ECB doet bijdrukken!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn echt al tien momenten geweest dat ik dacht "nu moet ik kopen, maar blijft vast niet stijgen".
Lees nu ook over een katholieke school in de VS die 25 miljoen rijker is geworden door de beursgang van Snapchat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn echt al tien momenten geweest dat ik dacht "nu moet ik kopen, maar blijft vast niet stijgen".
en nog blijft het een goede beleggingquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Was dat maar waar.
Toen ik voor het eerst over bitcoins hoorde stond de koers op een euro of 3 per stuk.
Met het risico dat het "kwijt" raakt. Dat moet je incalculeren. Het is nog steeds een schimmig gebeuren. Het is m.i. zeker geen verstandige "belegging". Meer voor de gokkende speculant.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en nog blijft het een goede belegging
Misschien wachten ze wel voordat ze de bubbel laten knappen totdat er meerdere in gestonken zijn?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is nog steeds een schimmig gebeuren. Het is m.i. zeker geen verstandige "belegging".
Ik weet het niet. Ik raak ze met geen tang aan i.i.g. Dat is verder geen waardeoordeel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Misschien wachten ze wel voordat ze de bubbel laten knappen totdat er meerdere in gestonken zijn?
Juist dat schimmige doet mensen juist verlangen toch.
Die nudies van hun scholieren leveren aardig wat op natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lees nu ook over een katholieke school in de VS die 25 miljoen rijker is geworden door de beursgang van Snapchat.
Denk er nog helemaal niet aan om ze met een tang aan te raken, misschien als toilet!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik raak ze met geen tang aan i.i.g. Dat is verder geen waardeoordeel.
Ik vond ook vooral de toevoeging "katholieke" de boel wat verdacht maken, ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die nudies van hun scholieren leveren aardig wat op natuurlijk.
John vindt mensen die voor een hoge spaarrente kiezen al onverantwoorde risico's nemen, wat zijn bitcoins dan wel niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met het risico dat het "kwijt" raakt. Dat moet je incalculeren. Het is nog steeds een schimmig gebeuren. Het is m.i. zeker geen verstandige "belegging". Meer voor de gokkende speculant.
John heeft zijn geld in vastgoed zitten, en zelfs dat is mij een te groot risico geworden.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
John vindt mensen die voor een hoge spaarrente kiezen al onverantwoorde risico's nemen, wat zijn bitcoins dan wel niet.
ja wat dacht je van aandelenopties?? in dat licht moet je beleggen in bitcoins ook een beetje zienquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met het risico dat het "kwijt" raakt. Dat moet je incalculeren. Het is nog steeds een schimmig gebeuren. Het is m.i. zeker geen verstandige "belegging". Meer voor de gokkende speculant.
Al een eeuwigheid maandelijks dat soort berichten en elke keer schikken de Grieken toch weer in. Je wil te graag ellende.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:55 schreef Drugshond het volgende:
Toekomst reddingspakket onzeker: Griekenland klopt aan bij Wereldbank.
======================
Ze blijven het proberen.
ik ben bang dat ze kwijt raken in de computerquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik raak ze met geen tang aan i.i.g. Dat is verder geen waardeoordeel.
Eens.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
de eu parlementariers doen alles om de Grieken binnenboord te houdenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:55 schreef Drugshond het volgende:
Toekomst reddingspakket onzeker: Griekenland klopt aan bij Wereldbank.
======================
Ze blijven het proberen.
Tsja, er zit niks onder van intrinsieke waarde. Uiteindelijk draaien de cryptocurrencies op het wantrouwen in regulier geld, dus je kunt het als hedge nemen tegen beleggingen in andere valuta, maar dat maakt het niet minder kunstmatig, zo'n bitcoin.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Achteraf denk ik "Waarom heb ik niet gewoon voor 30 euro een paar bitcoins gekocht?"
Worst case: 30 euro weg.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Achteraf denk ik "Waarom heb ik niet gewoon voor 30 euro een paar bitcoins gekocht?"
Griekenland moeten we sowieso binnenboord houden omdat het anders onder invloed van Poetin komt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de eu parlementariers doen alles om de Grieken binnenboord te houden
gaat wel goed als het Duitsland en Nederland maar blijven betalen ook al stapt het IMF uit
Als Poetin de Grieken wil hebben, geen probleem.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland moeten we sowieso binnenboord houden omdat het anders onder invloed van Poetin komt.
Maar dat is ook best betaalbaar gezien onze enorme rijkdom.
Hoe rijk ben jij dan Remie?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik las in het Oekraïne-topic dat Poetin de komende maanden de rest van Oekraïne annexeert.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland moeten we sowieso binnenboord houden omdat het anders onder invloed van Poetin komt.
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik las in het Oekraïne-topic dat Poetin de komende maanden de rest van Oekraïne annexeert.
Was het ooit opgelost. En Griekenland en inschikken (don't think so). Dan is er politiek gezien ntern nog een hele lange weg te gaan.. Too little far too late.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al een eeuwigheid maandelijks dat soort berichten en elke keer schikken de Grieken toch weer in. Je wil te graag ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |