Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd al triest gevonden, geld is voor mij iets wat je in staat stelt om keuzes te maken, genoeg geld hebben betekent voor mij dat je niet hoeft na te denken of je een bepaalde, binnen redelijke grenzen, keuze kan maken en niet meer naar het prijskaartje hoeft te kijken bij AH.
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook zij handelen met veren, schelpen en edelstenen.
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toch is "ongelukkigheid" een welvaartsziekte. Voorbeelden te over. En zie je hele arme mensen al heel gelukkig zijn met wat ze hebben.
Niet allemaal. Er zullen er vast zijn in het bos die het zonder kina's doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Papoea's hebben tegenwoordig gewoon echte grotemensencentjes hoor. Kina's om precies te zij.
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geld staat voor macht, verworvenheden, succes en mogelijkheden. Het is symboliek, net als medailles of een kruisje slaan. Kun je onzin vinden, maar het is de mens eigen om waarde te hechten aan verbindende symbolen.
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och ja, als je bepaalde ervaringen hebt dan ben je wel genezen van dat soort gedachtes.
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:47 schreef Tchock het volgende:
Over abstract geld gesproken: ik kan sinds kort draadloos betalen met mijn smartphone. Zo futuristisch, echt leuk.
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Het is veiliger dan contactloos betalen met mijn pinpas en dat doe ik ook al tijden. In het ergste geval kunnen ze zo'n 100 euro van mijn rekening halen, dat heb ik ingecalculeerd. Overigens wordt het door mijn bank vergoed geloof ik mocht dat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...of het verstandig is...ik ben wat dat betreft toch wel een stuk wantrouwender, mobile pay met de huidige staat van beveiliging op smartphones begin ik niet aan.
Ja, dat kan, ik heb ook van die familieleden aan mijn moeders kant, allemaal opgegroeid zonder een cent te makke en zo hebberig en gefocused op geld als maar zijn kan. Heel triest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, de helft van mijn familie is zo. Helemaal fan van het concept van geld.
Wij zijn gewoon ouderwetsquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt mijn telefoon niet eens in, muts.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tof. Ik jat je phone en meteen het geld op je bankrekening...
Contactloos betalen met de pinpas?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ligt er aan over wat voor bedragen het gaat. Drie keer per dag pinnen met een max. van 50 euro voor je een pincode in moet voeren of zo, lijkt me prima kunnen.
Eigenlijk veiliger, want met mijn telefoon moet je zowel inlogcode als pincode weten. Mijn pas kun je zo scammen als je een kaartlezer er naast houdt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
Owh? Want? En een pinpas is minder snel gejat dan een telefoon tegenwoordig...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hetzelfde "probleem" bij contactloos betalen. Behalve dat je dan wat minder snel je rekening kan laten blokkeren.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Of althans, op het moment dat je veiligheid, voedsel, onderdak en medische zorg hebt, dan wordt ongelukkigheid een welvaartsziekte.
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.
Overigens, beweer je nu met droge ogen dat mensen vroeger gelukkig waren want volgens mij is dat toch wel even anders.
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waar zie jij die arme mensen? Want ik zie er bar weinig van tegenwoordig.
De Youp act over lenen is nog steeds weergaloos. Echt een van de beste stukjes ooit.quote:
Als je "arm" zegt, dan lees ik daarin: een gebrek aan middelen om jezelf te verzorgen. Als je genoeg eten hebt, een mooi huis, helemaal veilig bent en geen cent te makken hebt vind ik dat geen armoede.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.
Zijn de mensen bij de voedselbank arm? En die in Afrika? Of allebei?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.
Kom nou, Euri, alsof dat ooit anders is geweest? Alsof het vroeger zo genieten was omdat we allemaal tering arm waren behalve de rijken, natuurlijk, die waren niet arm.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Waar Japie volgens mij niet op doelt, maar wat wel een onderwerp is dat het huidige raakt; geld geeft wel veel meer mogelijkheden tot ongelijkheid. Als je daar als samenleving niet tegenop treedt leidt dat tot ongelukkigheid.
Vertel...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk veiliger, want met mijn telefoon moet je zowel inlogcode als pincode weten. Mijn pas kun je zo scammen als je een kaartlezer er naast houdt.
Ongelijkheid geeft denk ik juist meer woede, vooral als de ongelijkheid heel groot is. Niet zozeer ongelukkigheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Domme opmerking. Ten eerste kom ik bij voedselbank om donaties te doen en ik ben in Griekenland geweest, meermaals, en ik ben in Mozambique, Egypte en Zuid Afrika geweest.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij nooit bij de voedselbank komt wil niet zeggen dat het dan ook niet bestaat. Of ga eens in Griekenland op vakantie. Of nog verder, Afrika bv.
Zo'n idee inderdaad.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contactloos betalen met de pinpas?
En dan moet je nog de telefoon in.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Want? En een pinpas is minder snel gejat dan een telefoon tegenwoordig...
Contactloos betalen via mijn pinpas kan tot 50 euro per transactie en zonder code.quote:
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn de mensen bij de voedselbank arm? En die in Afrika? Of allebei?
Hoe heb je een mooi huis, genoeg te eten en geen cent te makken?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je "arm" zegt, dan lees ik daarin: een gebrek aan middelen om jezelf te verzorgen. Als je genoeg eten hebt, een mooi huis, helemaal veilig bent en geen cent te makken hebt vind ik dat geen armoede.
Welnee, armen zijn namelijk niet ongelukkig. Dat is een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Jij bent hier degene die stelt dat je nooit arme mensen ziet......Heb je je ogen dan constant dicht of wat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Domme opmerking. Ten eerste kom ik bij voedselbank om donaties te doen en ik ben in Griekenland geweest, meermaals, en ik ben in Mozambique, Egypte en Zuid Afrika geweest.
Dan heb je eigenlijk twee verschillende betekenissen van arm in mijn ogen. "Arm" als in: weinig vermogend vergeleken met mensen om je heen, en "arm" als in: geen bezit hebbend. De laatste categorie kan volgens mij moeilijk gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.
Volgens Japie is ontwikkelingshulp een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, armen zijn namelijk niet ongelukkig. Dat is een welvaartsziekte.
25. Bij mijn bank althans. En mijn pinpas zit in een metalen "hoes" diep weggestopt in een binnenzk met en rits..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Contactloos betalen via mijn pinpas kan tot 50 euro per transactie en zonder code.
Om met mijn telefoon te betalen moet je eerst de telefoon ontgrendelen met een code, dan NFC aanzetten, daarna er mee betalen tot maximaal 25 euro of een code invoeren. Verder kan ik mijn telefoon op afstand traceren en blokkeren. Ik vind dat oprecht veiliger, en ik laat mijn pinpas dus ook thuis nu als ik hem niet nodig heb. Wel een groot voordeel van de pas is dat die nooit zonder batterijen zit
En vroegah was dat niet anders, toen was er de bedeling ipv de voedselbank, had je de notabelen, de ton verdieners zeg maar, en de multimiljonairs.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat noemen we allebei arm. Vergeleken met elkaar verschilt het net als dat iemand die een ton per jaar verdient nogal verschilt van iemand die multimiljonair is.
Geen idee. Japie zegt dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is. Ik zeg dat dat alleen zo is als al je primaire behoeftes vervuld zijn en daarvoor heb je behoorlijk wat middelen nodig.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe heb je een mooi huis, genoeg te eten en geen cent te makken?
Ik vind mijzelf niet arm nee. Verre van zelfs.quote:Owh, ik gun je je studentenkutkamer nu nog wel 15 jaar. Mooi huis, veilig, genoeg te eten etc toch?
Toch?
Dat stelde ik helemaal niet, le-zenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die stelt dat je nooit arme mensen ziet......Heb je je ogen dan constant dicht of wat.
Die laatste noem je toch gewoon proletariërs?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je eigenlijk twee verschillende betekenissen van arm in mijn ogen. "Arm" als in: weinig vermogend vergeleken met mensen om je heen, en "arm" als in: geen bezit hebbend. De laatste categorie kan volgens mij moeilijk gelukkig zijn.
Maar je hunkert wel naar een plekje voor jezelf toch? En je wordt al depri bij de gedachte dat dat nog wel ff zal duren..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee. Japie zegt dat ongelukkigheid een welvaartsziekte is. Ik zeg dat dat alleen zo is als al je primaire behoeftes vervuld zijn en daarvoor heb je behoorlijk wat middelen nodig.
[..]
Ik vind mijzelf niet arm nee. Verre van zelfs.
Ja, maar ik ben dan ook schandelijk verwend, als je het objectief bekijkt. Ik heb namelijk mijn hele jeugd in absolute weelde geleefd vergeleken met mensen die daadwerkelijk arm zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je hunkert wel naar een plekje voor jezelf toch? En je wordt al depri bij de gedachte dat dat nog wel ff zal duren..
Oma had dus helemaal geen (stukje van een) biefstukje..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:00 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, mijn oma had op zondag 1 (een) biefstukje, dat werd verdeeld over 8 kinderen en mijn opa en dan praat ik over 69-70. Nou, wat waren ze allemaal gelukkig.
En toch loop je al de halve avond te miepen...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben dan ook schandelijk verwend, als je het objectief bekijkt. Ik heb namelijk mijn hele jeugd in absolute weelde geleefd vergeleken met mensen die daadwerkelijk arm zijn.
Ja, dat geef ik hier ook toe? Wat wil je nou?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En toch loop je al de halve avond te miepen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |