SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.![]()
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas![]()
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)![]()
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen![]()
Ferrari SF70H (Ferrari 062)![]()
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen![]()
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
McLaren MCL32 (Honda RA617H)![]()
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne![]()
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)![]()
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll![]()
Toro Rosso (Renault R.E.17)![]()
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat![]()
Haas VF-17 (Ferrari 062)![]()
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen![]()
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer![]()
Sauber C36 (Ferrari 061)![]()
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
Mooie conclusie : prima dagje , dat geld net zo voor Bottas / Hamilton / Kimi als je het mij vraagt. Ik gok op Sandbagging qua top snelheid bij de mercedessen .quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:00 schreef JJH het volgende:
Ik zat nog eens te filosoferen over vandaag.
Max was sneller dan Bottas in zijn longrun, Het gat tussen de snelste tijden van Bottas en Hamilton is ook gewoon twee seconden. Topsnelheid van de Mercedessen ligt behoorlijk lager dan die van RBR en Ferrari. Raikonen is marginaal sneller dan Hamilton in rondertijd, maar een stuk trager in de speedtrap dus dan zou je zeggen dat hun aeropakket ook gewoon heel erg goed is en datzelfde geldd ook voor Verstappen, snel in de speedtrap maar levert in qua ronde.
Magnussen rijd vandaag ook gewoon de vierde tijd, en heeft vandaag de hoogste topsnelheid maar reed wel op supersofts, net als Hamilton, terwijl Raikonen sneller was op Softs.
En je kunt er helemaal niets van zeggen, want je hebt geen idee van wat de teams aan het testen waren, hoeveel brandstof ze bij zich hadden en hoeveel vleugel ze reden.
Mijn conclusie voor vandaag: Prima dagje voor Max.
Begrenzer erop op 9500rpm.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Mooie conclusie : prima dagje , dat geld net zo voor Bottas / Hamilton / Kimi als je het mij vraagt. Ik gok op Sandbagging qua top snelheid bij de mercedessen .
ik vermoed meer met brandstof toevoer of mixquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:05 schreef JJH het volgende:
[..]
Begrenzer erop op 9500rpm.
En inderdaad. Weinig problemen voor de toppers vandaag.
Teabagging.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Mooie conclusie : prima dagje , dat geld net zo voor Bottas / Hamilton / Kimi als je het mij vraagt. Ik gok op Sandbagging qua top snelheid bij de mercedessen .
Was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:10 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vermoed meer met brandstof toevoer of mix
ik ook al heb ik wel een zilvergrijs vermoedenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Was ook niet helemaal serieus bedoeld.
Ik begin allen maar nieuwsgieriger te worden naar de eerste Q3 straks eind maart.
ik hoop dat ze rood of blauw aanlopenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:13 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ook al heb ik wel een zilvergrijs vermoeden
Rood zou ik persoonlijk wel gaaf vindenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoop dat ze rood of blauw aanlopen
Ze hadden volgens mij exact dezelfe topsnelheidquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:10 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vermoed meer met brandstof toevoer of mix
Klopt, 320.4 ofzo iets. Duidelijk begrensdquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ze hadden volgens mij exact dezelfe topsnelheid
niet hatenquote:
Jep, samen met Bottas en nipt voor Ricciardoquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef JJH het volgende:
Ik had het nog niet gehoord, maar Max dus achter Hamilton no2 favoriet voor het kampioenschap bij de bookmakers.
Ik denk dat na deze week Vettel ook wel in dat rijtje gaat staanquote:Op woensdag 1 maart 2017 01:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, samen met Bottas en nipt voor Ricciardo
twitter:LewisHamilton twitterde op woensdag 01-03-2017 om 08:24:55Good morning TeamLH!! Woke up feeling so positive I wanted to send you the energy. Have an amazing day, positivity is the key to greatness! reageer retweet
Snel ff retweeten. Share the love!quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
twitter:LewisHamilton twitterde op woensdag 01-03-2017 om 08:24:55Good morning TeamLH!! Woke up feeling so positive I wanted to send you the energy. Have an amazing day, positivity is the key to greatness! reageer retweet
Misschien, maar na twee dagen is er in elk geval nog niks veranderdquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat na deze week Vettel ook wel in dat rijtje gaat staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Palmer in de grindbak.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:31 schreef SnowOokami het volgende:
Bottas in de muur ofzo, of waarom is het rood?
Dat dan weer nietquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:32 schreef SnowOokami het volgende:
phew geen Renault motor problemen dus.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien, maar na twee dagen is er in elk geval nog niks veranderdFelipe Massa is Any Other Driver?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Ze reden er tussen 2008 en 2010 ook al drie jaar mee, het werkt schijnbaar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 01:46 schreef Beathoven het volgende:
Opzich zijn t wel klasbakken die nieuwe bolides maar ik vind die "haaienvinnen" vreemd. Het zal wel aerodynamisch zijn maar geeft dat geen gedonder met stevige zijwind?
quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:31 schreef heywoodu het volgende:
DE RENAULT WORDT OPGEHAALD
De marshals zijn nu bezig om de gestrande Renault van Jolyon Palmer op te halen. Het lijkt erop alsof de Brit bij het uitkomen van bocht 2 is gespind en achterwaarts de grindbak is geschoven.
JOLYON PALMER GESPIND
De rode vlag hangt uit. Er staat een auto in het grind aan de buitenkant van bocht 3. Het is Jolyon Palmer, die het nog rustig aan deed op het rechte stuk.
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 01-03-2017 om 09:02:10Green light as Jolyon considers the size of this morning's cheese-grater... #F1Testing https://t.co/idja5Th4tP reageer retweet
twitter:MikeSeymourF1 twitterde op woensdag 01-03-2017 om 09:30:47Red flag - Palmer in the gravel. Renault will be cheesed off. Not a grate start... https://t.co/nCKDcmfiYd reageer retweet
dat ding ervoor zijn sensoren XD , (gelukkigquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Die T-wing configuratie begint wel uit de hand te lopen nu
Morgen testen ze de trekhaak voor de caravanquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Die T-wing configuratie begint wel uit de hand te lopen nu
Hahaquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Morgen testen ze de trekhaak voor de caravan
zal wel iets technisch zijn of een andere omstandigheid (zijwindquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:41 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Heel z'n sensorrack in de puinpoeier...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
Kvyat op 1. Hij gaat als de brandweer. Als hij zo doorgaat komt hij op het podium tijdens wedstrijdenDat deed ie vorig jaar ook. Je weet hoe 't is afgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I know, sarcasme is moeilijk over te brengen op internetquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:37 schreef King_Merc het volgende:
[..]
dat ding ervoor zijn sensoren XD , (gelukkig),
quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Morgen testen ze de trekhaak voor de caravan
en dan achteruit racen, met een schans voor de finishlijnquote:Op woensdag 1 maart 2017 10:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
I know, sarcasme is moeilijk over te brengen op internet![]()
[..]![]()
Ruilen ze dan Olav ook in voor v Duin?
nou hopen dat ie dan nu ruilt met Ricciardoquote:Op woensdag 1 maart 2017 09:51 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat deed ie vorig jaar ook. Je weet hoe 't is afgelopen.
Ik vind hem zoveel leuker en relaxter nu hij niet die stress meer heeft.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:18 schreef Floriz87 het volgende:
Rosberg komt even kijken, respect hoor. Toch wel enigszins verguisd in de media, maar hij heeft gewoon zijn eigen weg gekozen.
Tien-elf jaar in de Formule 1, met een wereldkampioenschap afsluiten, echt niet meer dan respect voor Rosberg. Zullen genoeg coureurs in de Formule 1 blijven/gebleven zijn die niet zo moedig zijn (geweest) om te stoppen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:18 schreef Floriz87 het volgende:
Rosberg komt even kijken, respect hoor. Toch wel enigszins verguisd in de media, maar hij heeft gewoon zijn eigen weg gekozen.
En weer offlinequote:
Zoals in dat artikel staat is de Red Bull nog niet onderzocht deze week.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
http://www.autosport.com/(...)sion-amid-fia-checks
Als dat red bull is, kan het wel eens pijn gaan doen.
quote:Though the identity of that team is not yet known, sources suggest that Red Bull - which has been singled out as having a design that could be impacted by the latest directive - has not yet been looked at.
Dat vind ik eigenlijk onzin. Iedereen moet uiteraard zelf weten wanneer voor hem het moment aangekomen is om te stoppen. Dat hij nu gestopt is, is helemaal prima, daar kan niemand kritiek op hebben. Maar ik denk niet dat hij gestopt is uit moed.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:26 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Tien-elf jaar in de Formule 1, met een wereldkampioenschap afsluiten, echt niet meer dan respect voor Rosberg. Zullen genoeg coureurs in de Formule 1 blijven/gebleven zijn die niet zo moedig zijn (geweest) om te stoppen.
quote:11:19 Mario Andretti used to say that the ground effect Lotus 79 was painted to the ground. Well, exiting Turn 2 and into Turn 3, where I am watching, both the Mercedes and the Ferrari look like they are painted to the ground. But, to me, Ferrari has used a better undercoat. It really does look good and super consistent.
Gary Anderson
Nee, testdagen worden vrijwel nooit gestreamd. Of je moet een verdwaalde periscope-stream vinden van een fan daarquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:21 schreef Gloorbek het volgende:
[..]is het ergens anders nog live te volgen?
Pitstop practice.quote:
Heb je het stuk uberhaupt gelezen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
http://www.autosport.com/(...)sion-amid-fia-checks
Als dat red bull is, kan het wel eens pijn gaan doen.
ah, spuit 11quote:Though the identity of that team is not yet known, sources suggest that Red Bull - which has been singled out as having a design that could be impacted by the latest directive - has not yet been looked at.
Die uitspraken van Horner waren van voor de verduidelijking van de regels toch?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je het stuk uberhaupt gelezen?
[..]
ah, spuit 11
Volgens mij Williams, McLaren en Toro Rosso ook.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:50 schreef Asschen_sukar het volgende:
Enige twee teams die er echt bezig mee waren zijn Mercedes en Red Bull, dus 50/50 kans dat Red Bull het is, vandaar mijn uitspraak
11:54 ...and we have our first sub-1m20s lap of the test. Bottas posts a 1m19.838s using super-softs.quote:
Ah, dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij Williams, McLaren en Toro Rosso ook.
Dat zijn de tijden die ergens op beginnen te lijkenquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:55 schreef franklop het volgende:
[..]
11:54 ...and we have our first sub-1m20s lap of the test. Bottas posts a 1m19.838s using super-softs.
Toch nog wat sneller
Ik denk dat het eerder Ferrari is, RB en Mercedes hadden het vorig seizoen al, en Ferrari was naarstig op zoek naar hoe het ook te fixen. Blijkbaar hebben ze iets bedacht wat toch tegen de regels blijkt te zijn, en dit zou weer samenvallen met de geruchten dat ferrari het achter de schermen compleet niet op orde heeft en al aan een b-spec/redesign zou werken. Maargoed, speculaas, speculaas...quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals in dat artikel staat is de Red Bull nog niet onderzocht deze week.
[..]
Nee, er staat dat een team is gevraagd hun ophanging aan te passen, terwijl die van Red Bull (volgens sources) deze week nog niet gecontroleerd is. Dus kleine kans dat het Red Bull betreft, maar eerder een ander team dat al wel gecontroleerd is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:50 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die uitspraken van Horner waren van voor de verduidelijking van de regels toch?
Dus wellicht dat ze inmiddels eieren voor hun geld gekozen hebben.
Enige twee teams die er echt bezig mee waren zijn Mercedes en Red Bull, dus 50/50 kans dat Red Bull het is, vandaar mijn uitspraak
Daarom vind ik het pre-season gebeuren het leukste om te volgenquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder Ferrari is, RB en Mercedes hadden het vorig seizoen al, en Ferrari was naarstig op zoek naar hoe het ook te fixen. Blijkbaar hebben ze iets bedacht wat toch tegen de regels blijkt te zijn, en dit zou weer samenvallen met de geruchten dat ferrari het achter de schermen compleet niet op orde heeft en al aan een b-spec/redesign zou werken. Maargoed, speculaas, speculaas...
Ferrari heeft juist de FIA gevraagd om een verduidelijking. Lijkt me sterk dat zij nu juist met een oplossing komen die tegen de regels is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder Ferrari is, RB en Mercedes hadden het vorig seizoen al, en Ferrari was naarstig op zoek naar hoe het ook te fixen. Blijkbaar hebben ze iets bedacht wat toch tegen de regels blijkt te zijn, en dit zou weer samenvallen met de geruchten dat ferrari het achter de schermen compleet niet op orde heeft en al aan een b-spec/redesign zou werken. Maargoed, speculaas, speculaas...
Ben inderdaad ook wel benieuwd waar ze nu echt mee gaan komen straks, zeker gezien alle uitspraken die gedaan zijn over de nieuwe wagenquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wel weer weinig rondjes van RBR en weinig spectaculaire tijden.
Óf RBR heeft zitten slapen (want de renault lijkt snel zat) Óf ze toveren volgende week (of misschien pas in Melbourne) een enorme verrassing uit de hoge hoed.
Gelet op de rust en optimisme die je bij elk interview bij elk teammember ziet hoop ik het laatste.
Lijkt me niet. De Ferrari zit vastgeplakt aan het asfalt, aldus de aanwezige journalisten. Als ze het al waren dan lijkt het me niet dat ze nog met het systeem rondrijden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder Ferrari is, RB en Mercedes hadden het vorig seizoen al, en Ferrari was naarstig op zoek naar hoe het ook te fixen. Blijkbaar hebben ze iets bedacht wat toch tegen de regels blijkt te zijn, en dit zou weer samenvallen met de geruchten dat ferrari het achter de schermen compleet niet op orde heeft en al aan een b-spec/redesign zou werken. Maargoed, speculaas, speculaas...
Testen gaat gewoon niet om snelste rondjes. Wat nog negatief is uit te leggen is dat ze weinig rondjes rijden, maar zelfs dat valt mee.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wel weer weinig rondjes van RBR en weinig spectaculaire tijden.
Óf RBR heeft zitten slapen (want de renault lijkt snel zat) Óf ze toveren volgende week (of misschien pas in Melbourne) een enorme verrassing uit de hoge hoed.
Gelet op de rust en optimisme die je bij elk interview bij elk teammember ziet hoop ik het laatste.
http://www.f1today.net/nl(...)roversiele-ophangingquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:50 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die uitspraken van Horner waren van voor de verduidelijking van de regels toch?
Dus wellicht dat ze inmiddels eieren voor hun geld gekozen hebben.
Enige twee teams die er echt bezig mee waren zijn Mercedes en Red Bull, dus 50/50 kans dat Red Bull het is, vandaar mijn uitspraak
Volgens mij had de McLaren bij de presentatie ook een behoorlijke rake.. en of het legaal was of niet zou te maken hebben met het al dan niet fysiek verbonden zijn van de achterwiel- en de voorwielophanging. Wellicht dat ze nu een systeem hebben uitgevonden wat puur op de achterwielophanging werkt, waarbij op hoge snelheden de rake wat minder wordt; En de huidige regelgeving is daar nog vaag of niet-bestaand overquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
http://www.f1today.net/nl(...)roversiele-ophanging
quote:Een klassieker op de Formule 1-kalender blijft ook de komende jaren deel uitmaken van het seizoen: de organisatie van de Grand Prix van Canada heeft met de Formule 1 overeenstemming bereikt over een verlenging van het huidige contract. De tot 2024 lopende verbintenis is met vijf jaar verlengd.
"We kunnen bevestigen dat Octane Racing Group (de promoters van de Canadese GP, red.) een vijfjarige verlenging van het tienjarige contract, afgesloten in 2014, getekend heeft. Hiermee is de race tot 2029 verzekerd van een plek op de Formule 1-kalender", aldus een woordvoerster van de race in Montreal.
Maakt allemaal niks uit Jan Lammers en Tom Coronel zijn niet zo onder de indruk van de auto.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:17 schreef franklop het volgende:
Ricciardo schuift op naar P2 in de Red Bull: 1.21.153 op softs, op 1,3 seconde van Bottas op supersofts.
Ik proef cynisme. Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen, die 2 zijn geen totale koekenbakkers.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit Jan Lammers en Tom Coronel zijn niet zo onder de indruk van de auto.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maakt allemaal niks uit Jan Lammers en Tom Coronel zijn niet zo onder de indruk van de auto.
Die kijken dus ook alleen maar naar de tijden zoals ze tot nu toe gereden zijn in de testquote:Voormalig F1Today.net-verslaggever Arjan Hoefakker sprak voor PowNedTV met Jan Lammers en Tom Coronel en de heren zijn nog niet heel erg enthousiast over de RB13 van Red Bull Racing. Lammers is nog voorzichtig en spreekt van een eerste ochtend waarbij er niet te vroeg geoordeeld moet worden. Lammers: "Maar aan de andere kant wat ook een waarheid is ‘wat goed is komt snel’." Op de vraag of we ons zorgen moeten maken zegt hij: "Volgens die ene filosofie wel en volgens die andere moeten we nog even geduld hebben, maar het is een beetje eng."
Tom Coronel is harder in zijn oordeel: "Als je naar buiten rijdt wil je als coureur gewoon de snelste zijn en als je dat niet bent dan weet je toch al een beetje hoe het seizoen eruit gaat zien." Toch eindigt hij positief en hoopt hij dat Verstappen drie races gaat winnen dit jaar.
Het zijn juist de twee grootste koekenbakkers die er zijn. Beetje dom zitten lullen. Als je waarde hecht aan de tijden tijdens een test ben je een koekenbakker eerste klas.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:21 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik proef cynisme. Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen, die 2 zijn geen totale koekenbakkers.
Denk ook niet dat Mercedes dat doetquote:Op woensdag 1 maart 2017 12:21 schreef tja77 het volgende:
RBR kan ook gewoon in de 1:19 rijden mocht het nodig zijn.
Die laten echt nog niet het achterste van de tong zien.
Ach, het werd hier gisteren ook al gezegd; Red Bull loopt ieder jaar gigantisch te sandbaggen tijdens de wintertests. Om er vervolgens in Melbourne 'ineens' te staan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:22 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Die kijken dus ook alleen maar naar de tijden zoals ze tot nu toe gereden zijn in de test![]()
Ik ben wel benieuwd naar een compilatie per constructeur van alle snelste sectoren die ze tot nu toe gereden hebben over alle rondes, dat zou een stuk duidelijker beeld geven.
ik denk dat je eerder moet kijken naar bepaalde bochten op een circuit als Barcelona. Bocht 3 en bocht 9 schijnen nogal wat te zeggen over hoe goed een auto nu echt is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:22 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Die kijken dus ook alleen maar naar de tijden zoals ze tot nu toe gereden zijn in de test![]()
Ik ben wel benieuwd naar een compilatie per constructeur van alle snelste sectoren die ze tot nu toe gereden hebben over alle rondes, dat zou een stuk duidelijker beeld geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |